Nou ja, wat is toeval? Men wil in het christelijke kamp nog wel eens met idiote vergelijkingen komen als: "evolutie is net zo onmogelijk als dat de wind ervoor zorgt dat er vanuit allerlei onderdelen ineens een Boeing 747 tevoorschijn komt".quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:55 schreef Idiota het volgende:
[..]
En dat al die ontwikkelingen toevallig gebeurt zijn?
Dat we allemaal toevallig anders in elkaar zitten?
Sorry, maar dat kan ik niet geloven.
Bwhahahah. Wat is dit voor een 'bewijs'?quote:
Zelfs dan.. geloven dat een boeing 747 spontaan ontstaat is niet absurder dan geloven in een schepper, die altijd bestaan heeft, met als 'bewijs' voor zijn bestaan dat het universum niet altijd bestaan kan hebben..quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou ja, wat is toeval? Men wil in het christelijke kamp nog wel eens met idiote vergelijkingen komen als: "evolutie is net zo onmogelijk als dat de wind ervoor zorgt dat er vanuit allerlei onderdelen ineens een Boeing 747 tevoorschijn komt".
We praten over een onvoorstelbaar grote tijdspanne, waarin niet alles 'toevallig' evolueert, maar volgens het principe survival of the fittest.
Dit dus..quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zelfs dan.. geloven dat een boeing 747 spontaan ontstaat is niet absurder dan geloven in een schepper, die altijd bestaan heeft, met als 'bewijs' voor zijn bestaan dat het universum niet altijd bestaan kan hebben..
Hm, ja. Al is het ontstaan van die schepper natuurlijk wel vanzelfsprekend. Maar ik zou het nog sterker willen stellen: het lijkt wel een gebrek aan verwondering en ontzag om in een schepper te geloven die dit alles 'zomaar even' geschapen heeft.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zelfs dan.. geloven dat een boeing 747 spontaan ontstaat is niet absurder dan geloven in een schepper, die altijd bestaan heeft, met als 'bewijs' voor zijn bestaan dat het universum niet altijd bestaan kan hebben..
T'is de symbologie die weer voor de beeldspraak spreekt. Telkens de slang.quote:Op zondag 7 maart 2010 01:22 schreef Flammie het volgende:
Ik vind het meer een soort van worm met reptielenkop ofzo![]()
Ook best een eng gezicht imo.. die koningin zelf dus
http://www.theosofie.net/(...)2/slangendraken.htmlquote:Op zondag 7 maart 2010 01:28 schreef Ticker het volgende:
[..]
T'is de symbologie die weer voor de beeldspraak spreekt. Telkens de slang.
Ik beweer hier tevens niet mee dat we nu met reptilians te maken hebben. Maar ik hoor vaak dat het verhaal niet zo bekend zou zijn, maar dat is dus niet waar. Het verband met de slang, of de orde van de slang of het symbool van de slang is een repeterend symbool. Ook in de bijbel natuurlijk, en daar is het niet veel goeds.
4e?quote:Op zondag 7 maart 2010 01:31 schreef Ticker het volgende:
‘De slangen die weer neerdaalden . . . die het vijfde Ras leerden en onderrichtten'
Het vijfde ras, zijn wij dat niet nu? Of zijn wij het vierde?
Juist ja, het vierde inderdaad. Het 5e staat op het punt zijn entree te maken.quote:Op zondag 7 maart 2010 01:34 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
4e?
http://gnostiek-marc.skyn(...)het-vierde-mensenras
Helpt slangengif tegen kanker?quote:Op zondag 7 maart 2010 01:32 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[ afbeelding ]
Hermes
en Medusa
[ afbeelding ]
Slang staat ook voor genezing!
[ afbeelding ]
http://www.rijnrijkers.nl/Griekse%20mythologie%202.html
Esculaap
[ afbeelding ]
Dus niet altijd negatief denken mensen!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Esculaap
Buiten het feit dat de schilderijen van Elizabeth I er zelf al wat redelijk 'spooky' uitzien, is haar geschiedenis als koningin van een land net zo beangstigend en curieus.quote:Op zondag 7 maart 2010 02:17 schreef Flammie het volgende:
Ik vind dat schilderi nog steeds engKijk dat hoofd
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Deequote:John Dee (13 July 1527–1608 or 1609) was a noted mathematician, astronomer, astrologer, occultist, navigator, imperialist,[4] and consultant to Queen Elizabeth I of England. He devoted much of his life to the study of alchemy, divination, and Hermetic philosophy.
Dee straddled the worlds of science and magic just as they were becoming distinguishable
Nee.quote:Op zondag 7 maart 2010 12:52 schreef Ticker het volgende:
Zou het tevens weleens leuk vinden als mensen eens reageren op dergelijke info.
Wat vinden jullie hier nou van? Wisten jullie dit?
Jezelf afvragen waarom zulke praktijken destijds door koningshuizen werd beoefent, en nu enkele honderden jaren later dus ineens niet meer gebruikt zou worden.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee.Maar oké, leuk! Alleen, wat moet ik met die informatie?
Seal of God/Seal Of Truthquote:Op zondag 7 maart 2010 15:20 schreef quirina het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil wel eens weten waar dit voor gebruikt werd.
Het lijkt hier op.
Het is wel interessant ik ga eens kijken of er wat over te lezen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |