hij kijkt of het huisje geen last van houtrot heeft.quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:05 schreef Sakura het volgende:
Al enige tijd hebben we hier een ir camera (of eigenlijk een gemodificeerde webcam) in een nestkastje zitten, en sinds een week een bewoner.
Vooralsnog een vrijgezel, maar hij is nu al wel hard bezig met nestmateriaal verzamelen.
Wat opvalt is dat hij zeer vaak vrij hard tegen de zijkanten van het nestkastje aan zit te tikken. Weet iemand hier waarom die beestjes dat doen, ik heb het namelijk nooit eerder gezien/gehoord.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Camuniversal heb ik nog niet aangeschaft , en de niet geregistreerde versie draait maar 15 minuten de automatische upload.quote:
thx.quote:
Je kunt BooruWebCam gebruiken. Upload plaatjes via ftp .. ish gratiesquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:37 schreef Sakura het volgende:
Kwam een leuke gratis webspace tegen, bij 100webspace.net.
Ik heb hier een zeer simpel html filetje neegegooid en heb nu dus een min of meer life stream
Bandbreedte is 3Gb, dus geen idee hoelang ik hier mee vooruit kan. Update heb ik voorlopig op 60 sec gezet.
Update moet ik voorlopig handmatig doen, tot ik een goede versie van camuniversal te pakken heb gekregen.
Mocht de bandbreedte vollopen, dan kan ik altijd nog de refresh een stuk langzamer gaan maken, maar dat moet de tijd leren
http://birdcam.100webspace.net/
Thanks, ik had inmiddels al zoveel begrepen dat het was om te kijken hoeveel houtrot en/of insecten er in het hout zit/zitten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:12 schreef VaderVanJezus het volgende:
http://koolmees.vogelpraat.nl/discussie/read.php?7,377
even googelen
ach gossie wel een lieverdjequote:Op woensdag 10 februari 2010 22:26 schreef Sakura het volgende:
Als er leuke dingen gebeuren zal ik dat zeker in filmpjes proberen te "vangen"
Ik heb iig weer een heerlijk diep slapend vogeltje op youtube gezet
/edit
fok blijft me verbazen, nu zie je plots wel de youtube afbeelding [ afbeelding ]
quote:In de winter gebruiken ze de kastjes voor overnachting.
Ze komen ongeveer binnen, als de straatlampen aan gaan.
In de lente overnachten ze buiten, en zie je ze een paar weken niet.
Dan gaan de mannetjes een territorium claimen, en laat een vrouwtje kiezen uit een stuk of 5 mogelijke nestmogelijkheden. Het vrouwtje kiest (mogelijk dus haar oorspronkelijk eigen nest).
Dan zie je ze ineens fanatiek bouwen,
na een week of 2 a 3 komen de eitjes (om de dag 1)
en 21 tot 22 dagen na het laatste eitje komen de jongen.
Na 3 weken zijn die zo groot, dat ze in 2 lagen op elkaar zitten, en moeten ze er uit.
Bij koolmezen vliegen ze allemaal bijna tegelijk uit (op een ochtend tussen 07:00 en 08:00).
Houd dan het eerste uur de katten even uit de buurt, want ze landen overal: het vliegen gaat wel, maar het sturen en landen is lastiger. Na 2 uur vliegen ze in een groepje rond van struik naar struik.
Klopt ja, vorig jaar hebben we ook een vrijgezel gehad en geen nestje. Maar die vrijgezel had geen enkel grassprietje of wat dan ook naar binnen gebracht. Totaal anders dan deze keer dus.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:42 schreef Barbaaf het volgende:
Of er ook daadwerkelijk een nestje komt in dit kastje is nog maar de vraag, dit kreeg ik van een bevriende vogelaar:
[..]
Probeer woelmuis is, servers in NL en niet zo veel irritante reclame;quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:37 schreef Sakura het volgende:
Kwam een leuke gratis webspace tegen, bij 100webspace.net.
Ik heb hier een zeer simpel html filetje neegegooid en heb nu dus een min of meer life stream
Bandbreedte is 3Gb, dus geen idee hoelang ik hier mee vooruit kan. Update heb ik voorlopig op 60 sec gezet.
Update moet ik voorlopig handmatig doen, tot ik een goede versie van camuniversal te pakken heb gekregen.
Mocht de bandbreedte vollopen, dan kan ik altijd nog de refresh een stuk langzamer gaan maken, maar dat moet de tijd leren
http://birdcam.100webspace.net/
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:02 schreef Sakura het volgende:
Afgelopen week een klein microfoontje in het nestkastje gehangen. Vandaag de eerste keer dat ik thuis was en gelegenheid had om een nieuwe opname te maken.
Echt heel erg leuk om te horen hoe hij aan het werk is en op het hout zit te tikken. En ja, het klinkt heel erg hard zoals ook in het filmpje
http://www.youtube.com/user/sakuraxs#p/u/0/ox4v49JaNek
Hier belt de koolmees aan als ie naar binnen wilquote:Koolmees tikt tegen nstkast
24?!quote:Op maandag 22 februari 2010 17:34 schreef Sakura het volgende:
Ik ken het uitrekken van vogels wel van onze eigen valkparkiet, hoewel onze vorige valkparkiet die toch 24 jaar oud is geworden, dat nooit heeft gedaan.
Yep, de fokker waar we onze huidige valkparkiet vandaan haalde geloofde het ook niet, normaal worden ze niet ouder dan echt maximaal een jaar of 17, en dat is al een uitzondering. Blijkbaar doen we toch nog iets goedquote:
Maar daar is het koolmezen huis nog steeds niet verhuurdquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:18 schreef Inca het volgende:
dit is ook een toffe site met webcams
http://www.beleefdelente.nl/
quote:Op dinsdag 6 april 2010 07:12 schreef Sakura het volgende:
Vanochtend net uit bed, hoop kabaal op het balkon, meneer is haar vrouwtje aan het roepen.
Gelijk PC aangezet en nog net deze opname kunnen maken.
En zowaar, weer 2 eitjes erbij. Gisteren heb ik de hele dag geen eitjes gezien, had ze ze netjes toegedekt. Lijkt er dus op dat ze elke dag er 1 eitje bijlegt.
[ afbeelding ]
duurt nog wel eventjes denk ik:quote:Benieuwd wanneer ze begint met broeden.
ze zit ongeveer op de helft dusquote:Hoeveel eieren leggen de mezen?
De koolmees legt 8 tot 10 eieren, de pimpelmees 7 tot 14. Beide mezensoorten leggen 1 ei per dag. In de periode dat er eieren gelegd worden, wordt de nestkast door de mezen overdag weinig bezocht. Als de eieren niet te zien zijn, zijn ze hoogst waarschijnlijk bedekt door nestmateriaal.
Morgenochtend weet ik meer, of ze dan weer vertrekt of blijft zitten.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:02 schreef oh-oh het volgende:
Oh echt te lief!
Zou ze nu dan gaan broeden???
jezus wat lompquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:55 schreef Sakura het volgende:
Zojuist even een video'tje van vanmiddag geupload op youtube.
Voor het geval je dacht dat koolmeesjes netjes de stro-tjes in hun nestje vlechten......
hmm, video wordt hier niet getoont, vaag, nou ja, link werkt iig wel.
Ahhhh je wordt opa!!quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:42 schreef Sakura het volgende:
Eitjes zijn nu wel goed zichtbaar, zijn er dus idd 7
[ afbeelding ]
Wat lief zeg!quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:30 schreef Sakura het volgende:
Mevrouw komt net weer thuis, eitjes draaien, zelf in het nestje draaien en maar blijven fluiten naar meneer die in een boom verderop zit te roepen
Gaaf, ziet er goed uit. Alleen telfoutje gemaakt, er liggen op de bewuste foto daar slechts 6 eitjesquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:08 schreef MPG het volgende:
En nu ook op de Frontpage te zien:
http://frontpage.fok.nl/s(...)kriebels-op-fok.html
mischien is het grote broeden nu begonnen danquote:Op zaterdag 10 april 2010 13:43 schreef Sakura het volgende:
No geen eitjes kunnen zien vandaag, wel net weer mevrouw de nestkast in en hard bezig de eitjes te draaien.
Ze zit nu wel al een minuut of 10 constant op het nest
Daar hebben we niet veel aan neequote:Op vrijdag 9 april 2010 14:26 schreef LeoKoning het volgende:
Het is maar een bescheiden bijdrage aan de theorie hoor, maar je moet niet vergeten dat het binnen in dat kastje hartstikke donker is. Dus ik bedoel: die mees weet niet dat daar een muur zit, behalve dan als-tie er tegenaan tikt. Kan-ie ook niet helpen. Heeft-ie verder geen reden voor of bedoeling mee. Gaat per ongeluk gewoon vanzelf zo. Als-tie binnenverlichting had zou-die het misschien niet gedaan hebben. Weet je niet, maar kun je achterkomen door te proberen.
Hebbu hier iets aan?
gevalletje vogelgriepquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:29 schreef Sakura het volgende:
Vandaag helaas geen updates, pc is heftig gecrashed. ........................
Broedgegevens van enkele tuinvogelsquote:
Hier kan je dat berekenen:quote:Op woensdag 14 april 2010 17:03 schreef Sala-adin het volgende:
Wanneer komen ze nou uit?
Moet die kerel van haar niet de catering verzorgen dan?quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:01 schreef Sakura het volgende:
Zo nu en dan verlaat ze het nest, ze zal wel honger hebben
Wauw!quote:Op zaterdag 17 april 2010 07:57 schreef Sakura het volgende:
Het broeden is nu toch wel echt goed begonnen, mevrouw kreeg vanochtend te eten van haar man.
Deze zeer leuke opnames heb ik weten te maken.
Dat tikken doen ze misschien om te markeren?quote:Wanneer een stel koolmezen geselecteerd heeft waar zij kunnen broeden markeren zij dit met verse snavelmarkeringen rondom de opening. Het koppel zal hierna beginnen met de bouw van het nest. Dit nest bevat meestal de voor de hand liggende onderdelen.
leuke filmpjes weerquote:Op dinsdag 20 april 2010 07:18 schreef Sakura het volgende:
Weer een leuke opname van haar kereltje die wat voor haar te eten brengt. Opname met beide camera's.
Inmiddels alweer voor de 2de keer langsgekomen. Er wordt echt serieus gebroedt
Ik zag het, thx.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:38 schreef Mdrop het volgende:
Sorry , webcam was even offline ivm verplaatsing van de server, inmiddels alles weer draaiende.
http://webcam.loaden.nl
quote:Op vrijdag 23 april 2010 21:40 schreef Sala-adin het volgende:
Hoeveel van die jonkies zouden het overleven? Koop een bakje meelwormen en leg het in de buurt van hun nest!
quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:49 schreef mazaru het volgende:
Prachtig mooi!
Ik zou het toch niet kunnen laten om een bakje met wormen neer te zetten. Een soort van roomservice voor de kleintjes.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 18:25 schreef Sakura het volgende:
DIt is echt gewoon pure humor, ze horen wat, en onmiddelijk al die bekkies weer open. Ergens halverwege die filmpje zelfs alle bekkies tegelijk openhttp://www.youtube.com/watch?v=dbGKoYLJlRE
Haha die ene dacht dat er eten op komst was. Viel dat even tegen. Nu moet hij/zij waarschijnlijk 30 seconden wachten.quote:Op maandag 26 april 2010 14:17 schreef Sakura het volgende:
Het voeren blijft maar doorgaan. Duidelijk te zien dat ze nu echt een stuk sterker en aktiever beginnen te worden. Soms lijkt het wel versneld opgenomen
Whaha, wat een klotsoogjes. Het blijft erg lachwekkend, die reflex op 0m33s.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:47 schreef Sakura het volgende:
Het groeit echt als kool, echt onvoorstelbaar zo hard als dat gaat.
En ze beginnen nu een plukkie zooi op hun kale koppies te krijgen wat hun verenpak moet gaan worden
Bekijk deze YouTube-video
Zo leuk, dat grut. Zit hier achter ergens een nest, heb nog niet kunnen ontdekken waar precies. Maar ik kan wel heel goed horen wanneer mams eten komt brengenquote:Op zondag 2 mei 2010 10:08 schreef Sakura het volgende:
Het hoost hier momenteel, pa en ma zijn echt zeik en zeik nat, maar ja, hongeringe kinderen moeten gevoerd blijven.
Ze zit nu alweer een tijdje op het nest, echt zeik en zeik nat.
Net weer van het nest af.
Je kan op deze foto zeer goed zien dat de vleugeltjes al echt vleugels beginnen te worden
[ [url=
die parkiet is getraumatiseerd voor het levenquote:Op zondag 2 mei 2010 11:58 schreef computergirl het volgende:
ik zat naar je filmpje te kijken en toen zag ik nog een andere vogelfilm.
Het moet je maar gebeuren als stadsparkiet
quote:Op zondag 2 mei 2010 10:08 schreef Sakura het volgende:
Het hoost hier momenteel, pa en ma zijn echt zeik en zeik nat, maar ja, hongeringe kinderen moeten gevoerd blijven.
Ze zit nu alweer een tijdje op het nest, echt zeik en zeik nat.
Net weer van het nest af.
Je kan op deze foto zeer goed zien dat de vleugeltjes al echt vleugels beginnen te worden
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 2 mei 2010 13:16 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
die parkiet is getraumatiseerd voor het leven
Het lijkt er ook wel een beetje op alsof pa/ma wat meer ruimte in het nest probeert te maken met dat geduw.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 06:49 schreef Sakura het volgende:
Ze komt binnen met wat te eten, en begint weer in het nest te graven, halverwege gestoord door haar mannetje die ook weer met wat voer aankomt.
Eindelijk wat meer helderheid wat ze nu eigenlijk iedere keer in het nest aan het graven is. Het lijkt erop dat ze het aan het schoonmaken is. Op 1:14 zie je dat ze iets in haar bek heeft wat ze meeneemt de nestkast uit.
Snachts ligt ma lekker in het warme huisje met de kids pa mag buiten in de regen slapenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 08:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het lijkt er ook wel een beetje op alsof pa/ma wat meer ruimte in het nest probeert te maken met dat geduw.
Heb je eigenlijk enig idee of de hele familie binnen zit als het donker is?
Zou het ook kunnen dat ze gewoon af en toe het nest uitholt? De kuikens worden steeds groter en hebben dus ook steeds meer plaats nodig. Ze komen ook steeds hoger. Het is nu net een bos tulpen als de ouders met voer aankomen!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 06:49 schreef Sakura het volgende:
Eindelijk wat meer helderheid wat ze nu eigenlijk iedere keer in het nest aan het graven is. Het lijkt erop dat ze het aan het schoonmaken is. Op 1:14 zie je dat ze iets in haar bek heeft wat ze meeneemt de nestkast uit.
Nou, wat een viespeuk met z'n staartje. Manieren zijn duidelijk nog niet aanwezigquote:Ze beginnen inmiddels ook kleine staartjes te krijgen. Op 0:30 moet er eentje wat kwijt en kan je een heel lief klein staartje zien
Het nest wordt idd wel steeds groter en groter.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:55 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Zou het ook kunnen dat ze gewoon af en toe het nest uitholt? De kuikens worden steeds groter en hebben dus ook steeds meer plaats nodig. Ze komen ook steeds hoger. Het is nu net een bos tulpen als de ouders met voer aankomen!
Er is geluid maar het is alleen heel zacht. Op de laatste filmpjes zijn de vreetzakjes luidruchtig genoeg om het te horen als je het geluid (best) ver open zet.quote:Op woensdag 5 mei 2010 23:21 schreef svann het volgende:
Ze gaan nu ook om eten roepen, zie ik.
Ook geluid erbij doen was te lastig?
Microfoon kanaal staat al volledig open tijdens opnames.quote:Op woensdag 5 mei 2010 23:42 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Er is geluid maar het is alleen heel zacht. Op de laatste filmpjes zijn de vreetzakjes luidruchtig genoeg om het te horen als je het geluid (best) ver open zet.
Ik zou eens een ander model nestkast ophangen. Ik zit inmiddels aan het derde nestkastje. Eerste nestkast 2 keer een nest in gehad, ding viel toen alleen van ellende uit elkaar. Nieuwe nestkast gekocht, alleen 1 keer een vrijgezel gehad die overnachtte en nu deze nestkast gelijk eerste jaar al een nest.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:13 schreef blup het volgende:
bij ons komen ze nóóit in het vogelhuisje zitten..
En nu weet je waarom. Helemaal kapotgetikt aan de binnenkantquote:Op donderdag 6 mei 2010 15:28 schreef Sakura het volgende:
[..]
Eerste nestkast 2 keer een nest in gehad, ding viel toen alleen van ellende uit elkaar.
LOLquote:Op donderdag 6 mei 2010 16:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En nu weet je waarom. Helemaal kapotgetikt aan de binnenkant
Op de site van de Vogelbescherming heeft men zoals je waarschijnlijk weet ook nestkasten met webcams . En bij eentje was er ook een mees aan het tikken op de nestkast . Volgens de mensen daar viel dat onder het "onderhoud" . Ze bekijken of het nest nog sterk genoeg is, en zo nodig versterkt dient te wordenquote:Op donderdag 6 mei 2010 18:16 schreef Sakura het volgende:
[..]
LOL
Ik vroeg me voorheen wel af wat dat tikken toch altijd was als ze in de nestkast zaten.
Ik heb al een hele tijd niet meer dan 7 jongen tegelijk gezien, ben bang dat er 2 dus overleden zijn.
ik heb ergens anders gelezen (maar weet niet meer waar) dat koolmezen aan de hand van verse snavelsporen kunnen zien of een nestkas/broedplaats al door een ander vogelpaar geclaimd is.quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:49 schreef Winner_Taco het volgende:
. Volgens de mensen daar viel dat onder het "onderhoud" . Ze bekijken of het nest nog sterk genoeg is, en zo nodig versterkt dient te worden
rot op triest figuurquote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:58 schreef KrentenbaardNL het volgende:
ik vind je best zielig als je een koolmees gaat stalken. Ga een vriend/vriendin zoeken ofzo
...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:58 schreef KrentenbaardNL het volgende:
ik vind je best zielig als je een koolmees gaat stalken. Ga een vriend/vriendin zoeken ofzo
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:39 schreef Sakura het volgende:
Ze worden echt steeds groter en sterker, en het begint dus ook steeds voller te worden in het nest.
En als er voedsel komt alsof er een ontploffing plaatsvind, blijft hilarisch om dat te zien (op 0:30 in dit filmpje bijvoorbeeld)
vleugeltjes zijn al redelijk goed ontwikkeld in ieder gevalquote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:45 schreef mazaru het volgende:
Ze barsten haast het nest uit! Dat kan nooit meer lang duren voor ze uit gaan vliegen. Ik geef het nog een dag of tien.
Zo nu en dan wordt er ook al heel eg hard gefladderd, maar dat heb ik nog niet vast weten te leggen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 09:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
vleugeltjes zijn al redelijk goed ontwikkeld in ieder geval
Wat is moeder natuur toch prachtig, allemaal instinct. Ze lijken echt al redelijk 'vliegklaar', als ze op dit temp doorgroeien en nog 10 dagen met z'n allen in de nestkas moeten blijven wordt het wel heel krapquote:Op zaterdag 8 mei 2010 09:36 schreef Sakura het volgende:
Zo nu en dan wordt er ook al heel eg hard gefladderd, maar dat heb ik nog niet vast weten te leggen.
Ze zijn in ieder geval constant bezig hun veren te poetsen en zo nu en dan flink hun vleugels aan het uitrekken.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:16 schreef Sakura het volgende:
Eindelijk te pakken, stukje opname waar een van de jongen zijn/haar vleugels aan het uitproberen is.
dat kan nooit meer lang duren voordat ze uitvliegenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:16 schreef Sakura het volgende:
Eindelijk te pakken, stukje opname waar een van de jongen zijn/haar vleugels aan het uitproberen is.
Tof , lijkt eerder een kwestie van dagen dan wekenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:16 schreef Sakura het volgende:
het lijkt net of de mini-mees linksonder de hele tijd tegen de webcam aan het 'praten' isquote:Op maandag 10 mei 2010 15:09 schreef Sakura het volgende:
Het gaat echt niet meer passen, ze zitten echt klem in de nestkom. Fladderen zie ik steeds vaker gebeuren, het kan echt niet lang meer duren voor ze er vandoor gaan.
Heb idd ook een camera op de buitenkant gericht, dus als ik mazzel heb en thuis ben als ze uitvliegen kan ik dat ook vastleggen.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
het lijkt net of de mini-mees linksonder de hele tijd tegen de webcam aan het 'praten' is
Je hebt ook een webcam die op de buitenkant van het nest gericht is, toch?
Dan heb ik een tip voor je, dit gebeurt meestal 's ochtends vroeg, tussen 6 en 7. Ik gok op as. vrijdagochtendquote:Op maandag 10 mei 2010 16:20 schreef Sakura het volgende:
[..]
Heb idd ook een camera op de buitenkant gericht, dus als ik mazzel heb en thuis ben als ze uitvliegen kan ik dat ook vastleggen.
Het 'holletje' van nestmateriaal is wel echt helemaal weg.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:56 schreef Sakura het volgende:
Ze knappen echt bijna uit de nestkast
[ afbeelding ]
Heel snel die pinda's weghalen, de jongen gaan daar dood aan !!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het 'holletje' van nestmateriaal is wel echt helemaal weg.
bij mij zit ook een koolmezennest in de buurt, ik een ventilatiekanaal van een voormalige school (A'dam). Je hoort de kinders heel duidelijk van een afstand en pa&moe komen bij me de hele dag pinda's halen
Super gewoon hequote:Op woensdag 12 mei 2010 08:38 schreef Sakura het volgende:
yep, nog alle 7. Echt onvoorstelbaar, dat dat grut pas 19 dagen oud is.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:43 schreef Sakura het volgende:
Heel snel die pinda's weghalen, de jongen gaan daar dood aan !!!!!!!!!!!!!!
Is het bijvoeren slecht voor jonge vogels?quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:43 schreef Sakura het volgende:
[..]
Heel snel die pinda's weghalen, de jongen gaan daar dood aan !!!!!!!!!!!!!!
Ook vetbollen zijn uit den boze. De jongen krijgen namelijk niet te drinken maar moeten al het vocht met het voedsel binnenkrijgen. Als pa en ma pinda's en vetbollen gebruiken als voesel, verdrogen de jongen en gaan ze dus dood door de dorst.
Vogeltjes voeren met brood, pinda's en vetbollen veroorzaken dus een afschuwelijke dood van de jongen.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:02 schreef Sakura het volgende:
En het wordt maar voller en voller, vooral als ma ook nog in de nestkast wil overnachten....
Zover ik weet van eerdere nesten, als ze eenmaal de nestkast uit zijn, komen ze er niet meer terug.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:25 schreef svann het volgende:
Aardig vol!
Komen ze de eerste tijd 's nachts nog terug in de nestkast?
Niet echt een lekkere temperatuur om voor het eerst een nacht buiten te blijven nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |