abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81253998
Het gaat echt niet meer passen, ze zitten echt klem in de nestkom. Fladderen zie ik steeds vaker gebeuren, het kan echt niet lang meer duren voor ze er vandoor gaan.

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_81254986
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:09 schreef Sakura het volgende:
Het gaat echt niet meer passen, ze zitten echt klem in de nestkom. Fladderen zie ik steeds vaker gebeuren, het kan echt niet lang meer duren voor ze er vandoor gaan.
het lijkt net of de mini-mees linksonder de hele tijd tegen de webcam aan het 'praten' is

Je hebt ook een webcam die op de buitenkant van het nest gericht is, toch?
pi_81256933
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

het lijkt net of de mini-mees linksonder de hele tijd tegen de webcam aan het 'praten' is

Je hebt ook een webcam die op de buitenkant van het nest gericht is, toch?
Heb idd ook een camera op de buitenkant gericht, dus als ik mazzel heb en thuis ben als ze uitvliegen kan ik dat ook vastleggen.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2010 @ 16:48:34 #279
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_81257984
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:20 schreef Sakura het volgende:

[..]

Heb idd ook een camera op de buitenkant gericht, dus als ik mazzel heb en thuis ben als ze uitvliegen kan ik dat ook vastleggen.
Dan heb ik een tip voor je, dit gebeurt meestal 's ochtends vroeg, tussen 6 en 7. Ik gok op as. vrijdagochtend
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:58:10 #280
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_81294775
Ik heb wat mezenbollen aan de reling van mijn balkon hangen, die zaten net vol met babykoolmeesjes.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_81303399
Ze knappen echt bijna uit de nestkast

pi_81327451
En het wordt maar voller en voller. Vooral als pa en ma tegelijk in het nest zitten met voedsel.
Aan het eind van het filmpje een kreet van een ekster hier op het dak, plots iedereen stil en ma zeer goed luisterend of het alweer veilig is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sakura op 12-05-2010 08:38:33 ]
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:36:40 #283
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_81327975
Nog steeds alle babies binnen?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_81328009
yep, nog alle 7. Echt onvoorstelbaar, dat dat grut pas 19 dagen oud is.
pi_81328057
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:56 schreef Sakura het volgende:
Ze knappen echt bijna uit de nestkast

[ afbeelding ]
Het 'holletje' van nestmateriaal is wel echt helemaal weg.
bij mij zit ook een koolmezennest in de buurt, ik een ventilatiekanaal van een voormalige school (A'dam). Je hoort de kinders heel duidelijk van een afstand en pa&moe komen bij me de hele dag pinda's halen
pi_81328123
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het 'holletje' van nestmateriaal is wel echt helemaal weg.
bij mij zit ook een koolmezennest in de buurt, ik een ventilatiekanaal van een voormalige school (A'dam). Je hoort de kinders heel duidelijk van een afstand en pa&moe komen bij me de hele dag pinda's halen
Heel snel die pinda's weghalen, de jongen gaan daar dood aan !!!!!!!!!!!!!!

Ook vetbollen zijn uit den boze. De jongen krijgen namelijk niet te drinken maar moeten al het vocht met het voedsel binnenkrijgen. Als pa en ma pinda's en vetbollen gebruiken als voesel, verdrogen de jongen en gaan ze dus dood door de dorst.
Vogeltjes voeren met brood, pinda's en vetbollen veroorzaken dus een afschuwelijke dood van de jongen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:45:58 #287
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_81328183
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:38 schreef Sakura het volgende:
yep, nog alle 7. Echt onvoorstelbaar, dat dat grut pas 19 dagen oud is.
Super gewoon he
Vrienden van me hebben jarenlang een tamme mus en een tamme vink gehad, beide gevonden als kale baby en met de hand grootgebracht door hun.
Vlogen altijd los in huis rond, en zelfs met open deuren en ramen bleven die gewoon bij hun wonen.
Musje is 9 jaar geworden, was helemaal grijs.
Van die koolmezenbeebs gaat het bij mij een beetje kriebelen, maar ik weet dat ze gewoon lekker vrij rond moeten vliegen hoor
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_81328264
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:43 schreef Sakura het volgende:

Ze hangen er al een hele tijd, en er zijn al een paar weken kool- en pimpelmezen druk van aan het vreten. Het nestje verder op leeft nog steeds in ieder geval. Misschien dat pa/ma het eten als krachtvoer voor zichzelf?
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:43:04 #289
38396 mazaru
pi_81329433
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:43 schreef Sakura het volgende:

[..]

Ook vetbollen zijn uit den boze. De jongen krijgen namelijk niet te drinken maar moeten al het vocht met het voedsel binnenkrijgen. Als pa en ma pinda's en vetbollen gebruiken als voesel, verdrogen de jongen en gaan ze dus dood door de dorst.
Vogeltjes voeren met brood, pinda's en vetbollen veroorzaken dus een afschuwelijke dood van de jongen.
Is het bijvoeren slecht voor jonge vogels?

.

In dit rapport komt naar voren dat het aan te bevelen is om ook in het voorjaar bij te voeren. In de loop van het voorjaar en tijdens het broedseizoen kunnen vogels met jongen moeite hebben met het vinden van geschikt voedsel voor hun zelf en voor hun jongen. Voor vele vogelsoorten geldt dat zij hun jongen voeren met insecten. Door bij te voeren eten de volwassen vogels, bij voedselgebrek, van de zonnebloemzaden en gehakte pinda’s terwijl ze hun jongen voeren met alle insecten die ze vinden. Ook als er wordt bijgevoerd, krijgen de jongen van hun ouders eerst insecten voorgeschoteld. Pas als ook de jongen niet genoeg insecten meer kunnen krijgen, voeren de ouders deze jongen zaden en ander voer dat wij aanbieden. Wordt er niet bijgevoerd, in tijden met voedselgebrek, dan is de kans erg klein dat de jongen uitvliegen. Door bij te voeren wordt deze kans vergroot. Ondanks het feit dat jonge vogels kunnen stikken in pinda’s en ze de pinda’s moeilijk kunnen verteren, is het toch aan te bevelen om pinda’s aan te bieden. Pinda’s hebben namelijk een hoog olie- en proteïnegehalte. Voor volwassen vogels zijn pinda’s dus erg voedselrijk.

Tegenwoordig zijn speciale pindasilo’s op de markt, waaruit vogels alleen kleine stukjes pinda’s kunnen peuteren. Hierdoor is de kans op verstikking kleiner en kunnen de pinda’s beter verteerd worden.

Het bijvoeren in het voorjaar heeft grote potentie voor vogelsoorten die normaal gesproken minder productief zijn in tuinen door een geringere hoeveelheid natuurlijk voedsel.

http://zoetermeernatuur.w(...)boswachters-vet.html
pi_81335433
update: "mijn" nestje is net vandaag uitgevlogen, het kroost zit nu in de boom tegenover hun nest
pi_81357735
En het wordt maar voller en voller, vooral als ma ook nog in de nestkast wil overnachten.

[ Bericht 21% gewijzigd door Sakura op 12-05-2010 21:14:28 ]
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:25:41 #292
2651 svann
night-hawk
pi_81358862
Aardig vol!

Komen ze de eerste tijd 's nachts nog terug in de nestkast?
Niet echt een lekkere temperatuur om voor het eerst een nacht buiten te blijven nu.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:29:24 #293
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81359005
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:02 schreef Sakura het volgende:
En het wordt maar voller en voller, vooral als ma ook nog in de nestkast wil overnachten....
filmpje maar eh toch maar eens aan een groter huisje gaan denken
pi_81360587
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:25 schreef svann het volgende:
Aardig vol!

Komen ze de eerste tijd 's nachts nog terug in de nestkast?
Niet echt een lekkere temperatuur om voor het eerst een nacht buiten te blijven nu.
Zover ik weet van eerdere nesten, als ze eenmaal de nestkast uit zijn, komen ze er niet meer terug.
Ik heb overigens nog niet gezien dat ze al naar buiten kijken om te zien waar het eten blijft, dat doen ze meestal 1 a 2 dagen voor het uitvliegen.
pi_81372995
Er wordt steeds meer en harder gefladderd, zo hard dat het zelfs duidelijk te horen is.
Na wat gefladder wordt er uitgebreid uitgerekt en is zeer goed te zien dat de vleugels toch bijna volgroeid zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door Sakura op 13-05-2010 11:39:57 ]
  donderdag 13 mei 2010 @ 10:27:06 #296
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_81373084
wat een drukte
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 13 mei 2010 @ 12:19:13 #297
38396 mazaru
pi_81375995
Ze hebben een stapelbed nodig
pi_81376528
En het kan nog drukker

donderdag 13 mei 2010 @ 13:22:42 #299
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_81378006
Haha wat een herrieschoppers zeg
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_81391943
Geen betere bezigheid vlak voor het eten dan je broertje of zusje even te plukken

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')