abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 mei 2010 @ 13:16:49 #226
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80928918
quote:
Op zondag 2 mei 2010 11:58 schreef computergirl het volgende:
ik zat naar je filmpje te kijken en toen zag ik nog een andere vogelfilm.
Het moet je maar gebeuren als stadsparkiet

die parkiet is getraumatiseerd voor het leven
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 2 mei 2010 @ 17:00:32 #227
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_80937781
quote:
Op zondag 2 mei 2010 10:08 schreef Sakura het volgende:
Het hoost hier momenteel, pa en ma zijn echt zeik en zeik nat, maar ja, hongeringe kinderen moeten gevoerd blijven.

Ze zit nu alweer een tijdje op het nest, echt zeik en zeik nat.

Net weer van het nest af.
Je kan op deze foto zeer goed zien dat de vleugeltjes al echt vleugels beginnen te worden

[ afbeelding ]
Volgens mij is mams door de vogeltjespokon gevlogen en zit ze dat nu over het nest uit te druppen.

Hihi, in het tweede filmpje op het einde maakt mams een paar keer een schijnbeweging in het opengesperde bekkie om het jong te laten denken dat het wat krijgt. Werkt niet zo te zien.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  maandag 3 mei 2010 @ 09:34:50 #228
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_80958996
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:16 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

die parkiet is getraumatiseerd voor het leven
Zo zijn mijn honden in de dierentuin es aangevallen door een uil, die gelukkig wel in een kooi zat.
Eentje heeft echt een uilentrauma nu
Ik zag dat dit topic op de frontpage vermeld wordt
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_80977186
Voor het eerst dat ik wet oogjes zie. Ze reageren nu nog veel aktiever wanneer er voedsel aangedragen wordt

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  maandag 3 mei 2010 @ 18:34:35 #230
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_80977233
Het lijken er wel minder nu, of verkijk ik me daarop?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 3 mei 2010 @ 18:46:13 #231
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80977588
het ziet er al uit als echte vogels
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_80978581
Alle 9 zijn nog steeds in leven, alleen zie je niet constant alle vogeltjes, als ze net te eten gehad hebben, zie je ze de volgende keer dat pa of ma komt niet. Alles hangt er wel van af of pa en ma voldoende voedsel kunnen blijven vinden, want de laatste 3 die uitgekomen zijn, zijn nog aanmerkelijk kleiner dan de rest, en krijgen dus als laatste voedsel.

Hier zie je alle 9 de snaveltjes

En een paar open oogjes

[ Bericht 19% gewijzigd door Sakura op 03-05-2010 19:24:31 ]
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  † In Memoriam † maandag 3 mei 2010 @ 19:34:32 #233
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_80979489
Het zou een hele prestatie zijn van de ouders als ze alle negen groot overleven, gemiddeld scoort een koolmees 60 - 70%. Maar er lijken dit jaar meer insecten te zijn dan normaal, dus wie weet lukt 't
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_80981114
Ik hoop het wel, zou wel erg leuk zijn. Bijkomend voordeel is natuurlijk dat ze erg vroeg zijn en daardoor nog niet zo veel concurrentie hebben.
Gisteren kregen de kleinste in ieder geval nog wat te eten zover ik gezien heb, maar natuurlijk zit ik niet de hele dag naar de cam te kijken
pi_80995625
Ze komt binnen met wat te eten, en begint weer in het nest te graven, halverwege gestoord door haar mannetje die ook weer met wat voer aankomt.
Eindelijk wat meer helderheid wat ze nu eigenlijk iedere keer in het nest aan het graven is. Het lijkt erop dat ze het aan het schoonmaken is. Op 1:14 zie je dat ze iets in haar bek heeft wat ze meeneemt de nestkast uit.

Ze beginnen inmiddels ook kleine staartjes te krijgen. Op 0:30 moet er eentje wat kwijt en kan je een heel lief klein staartje zien

Een van de kleinere kids is hier goed zichtbaar op 0:30, rechtsboven in beeld. Op deze opname wat minder goed zichtbaar, maar nog steeds zeer levendig. Vlak na deze opname kreeg die weer wat te eten.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sakura op 04-05-2010 15:38:50 ]
pi_80996351
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 06:49 schreef Sakura het volgende:
Ze komt binnen met wat te eten, en begint weer in het nest te graven, halverwege gestoord door haar mannetje die ook weer met wat voer aankomt.
Eindelijk wat meer helderheid wat ze nu eigenlijk iedere keer in het nest aan het graven is. Het lijkt erop dat ze het aan het schoonmaken is. Op 1:14 zie je dat ze iets in haar bek heeft wat ze meeneemt de nestkast uit.
Het lijkt er ook wel een beetje op alsof pa/ma wat meer ruimte in het nest probeert te maken met dat geduw.
Heb je eigenlijk enig idee of de hele familie binnen zit als het donker is?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 08:52:19 #237
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_80996510
Ow wat leuk zeg, die kleine vogeltjes. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_81010321
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 08:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het lijkt er ook wel een beetje op alsof pa/ma wat meer ruimte in het nest probeert te maken met dat geduw.
Heb je eigenlijk enig idee of de hele familie binnen zit als het donker is?
Snachts ligt ma lekker in het warme huisje met de kids pa mag buiten in de regen slapen

Hier zie je trouwens goed het verschil tussen de grootste en de kleinste (rechts boven) uit het nest, die heeft nog maar net een zwarte streep over de rug en een nog bijna kaal koppie. Doet overigens wel goed mee met het voer vragen en ook krijgen, maar ik hoop dat die de achterstand nog wel weet in te lopen..

dinsdag 4 mei 2010 @ 15:55:11 #239
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_81010839
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 06:49 schreef Sakura het volgende:
Zou het ook kunnen dat ze gewoon af en toe het nest uitholt? De kuikens worden steeds groter en hebben dus ook steeds meer plaats nodig. Ze komen ook steeds hoger. Het is nu net een bos tulpen als de ouders met voer aankomen!
quote:
Ze beginnen inmiddels ook kleine staartjes te krijgen. Op 0:30 moet er eentje wat kwijt en kan je een heel lief klein staartje zien
Nou, wat een viespeuk met z'n staartje. Manieren zijn duidelijk nog niet aanwezig
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
pi_81015538
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:55 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Zou het ook kunnen dat ze gewoon af en toe het nest uitholt? De kuikens worden steeds groter en hebben dus ook steeds meer plaats nodig. Ze komen ook steeds hoger. Het is nu net een bos tulpen als de ouders met voer aankomen!
Het nest wordt idd wel steeds groter en groter.

De kleinste van het stel krijgt weer wat te eten. Nog steeds genoeg voedsel aan te slepen voor alle 9 dus.
En jeemig, wat beginnen ze een flinke harde stem te krijgen

Zeer heftige verbouwing (en dan te bedenken dat ze al 2 minuten aan het graven was voor ik de opname begon)

[ Bericht 31% gewijzigd door Sakura op 04-05-2010 23:22:34 ]
pi_81033058
En dit gaat dus de hele nacht door, ff slapen, kop in je veren, omhoog en opzij geduwd worden door die 9 kids onder je buik, ff graven in het nest, weer proberen te pitten, kop weer ff in de veren en dan maar weer van voor af aan beginnen

Het valt niet mee te slapen bovenop 9 kinderen

Uiteindelijk is ze maar naast het nest gaan zitten en daar zit ze nu al een minuut of 10 bewegingsloos

pi_81056797
Het blijft me verbazen hoe hard ze groeien (en hoeveel ze poepen )

Fimpje van 5 minuten, vrouwtje zit hele tijd weer te graven, mannetje komt 3 keer langs met voer.

[ Bericht 21% gewijzigd door Sakura op 06-05-2010 07:05:04 ]
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:21:31 #243
2651 svann
night-hawk
pi_81068614
Ze gaan nu ook om eten roepen, zie ik.

Ook geluid erbij doen was te lastig?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:42:11 #244
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_81069583
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 23:21 schreef svann het volgende:
Ze gaan nu ook om eten roepen, zie ik.

Ook geluid erbij doen was te lastig?
Er is geluid maar het is alleen heel zacht. Op de laatste filmpjes zijn de vreetzakjes luidruchtig genoeg om het te horen als je het geluid (best) ver open zet.
pi_81075052
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 23:42 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Er is geluid maar het is alleen heel zacht. Op de laatste filmpjes zijn de vreetzakjes luidruchtig genoeg om het te horen als je het geluid (best) ver open zet.
Microfoon kanaal staat al volledig open tijdens opnames.
Alle opnames zijn met geluid. Alleen tijdens de eerste week dat ik met opnames begon had ik nog geen mic, dus die zijn zonder geluid, en een week later begon de mic te brommen en heb ik er een andere in moeten hangen.
Ik heb wel nog ergens diep in de instellingen in Camuniversal een extra opname setting gevonden. Geluid is nu wat harder.

Heel erg leuk om te zien en te horen hoe ze lijken te mopperen als ze tijdens een voedsel bezoek niets gekregen hebben

[ Bericht 10% gewijzigd door Sakura op 06-05-2010 11:48:31 ]
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:13:19 #246
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_81076148
bij ons komen ze nóóit in het vogelhuisje zitten..
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2010 @ 12:05:16 #247
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_81081363
Ze groeien als Koolmeesjes
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_81089668
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:13 schreef blup het volgende:
bij ons komen ze nóóit in het vogelhuisje zitten..
Ik zou eens een ander model nestkast ophangen. Ik zit inmiddels aan het derde nestkastje. Eerste nestkast 2 keer een nest in gehad, ding viel toen alleen van ellende uit elkaar. Nieuwe nestkast gekocht, alleen 1 keer een vrijgezel gehad die overnachtte en nu deze nestkast gelijk eerste jaar al een nest.

Ik weet uiteraard niet zeker of het daaraan ligt, maar het lijkt er wel op z'n minst mee te maken te hebben.

De huidige nestkast komt iig bij intratuin vandaan.
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:55:50 #249
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81090867
in de hoop dat er een beestje uit det hout komt
--
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 16:02:49 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_81091163
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:28 schreef Sakura het volgende:

[..]

Eerste nestkast 2 keer een nest in gehad, ding viel toen alleen van ellende uit elkaar.
En nu weet je waarom. Helemaal kapotgetikt aan de binnenkant
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')