LOLquote:Op donderdag 6 mei 2010 16:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En nu weet je waarom. Helemaal kapotgetikt aan de binnenkant
Op de site van de Vogelbescherming heeft men zoals je waarschijnlijk weet ook nestkasten met webcams . En bij eentje was er ook een mees aan het tikken op de nestkast . Volgens de mensen daar viel dat onder het "onderhoud" . Ze bekijken of het nest nog sterk genoeg is, en zo nodig versterkt dient te wordenquote:Op donderdag 6 mei 2010 18:16 schreef Sakura het volgende:
[..]
LOL
Ik vroeg me voorheen wel af wat dat tikken toch altijd was als ze in de nestkast zaten.
Ik heb al een hele tijd niet meer dan 7 jongen tegelijk gezien, ben bang dat er 2 dus overleden zijn.
ik heb ergens anders gelezen (maar weet niet meer waar) dat koolmezen aan de hand van verse snavelsporen kunnen zien of een nestkas/broedplaats al door een ander vogelpaar geclaimd is.quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:49 schreef Winner_Taco het volgende:
. Volgens de mensen daar viel dat onder het "onderhoud" . Ze bekijken of het nest nog sterk genoeg is, en zo nodig versterkt dient te worden
rot op triest figuurquote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:58 schreef KrentenbaardNL het volgende:
ik vind je best zielig als je een koolmees gaat stalken. Ga een vriend/vriendin zoeken ofzo
...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:58 schreef KrentenbaardNL het volgende:
ik vind je best zielig als je een koolmees gaat stalken. Ga een vriend/vriendin zoeken ofzo
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:39 schreef Sakura het volgende:
Ze worden echt steeds groter en sterker, en het begint dus ook steeds voller te worden in het nest.
En als er voedsel komt alsof er een ontploffing plaatsvind, blijft hilarisch om dat te zien (op 0:30 in dit filmpje bijvoorbeeld)
Bekijk deze YouTube-video
vleugeltjes zijn al redelijk goed ontwikkeld in ieder gevalquote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:45 schreef mazaru het volgende:
Ze barsten haast het nest uit! Dat kan nooit meer lang duren voor ze uit gaan vliegen. Ik geef het nog een dag of tien.
Zo nu en dan wordt er ook al heel eg hard gefladderd, maar dat heb ik nog niet vast weten te leggen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 09:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
vleugeltjes zijn al redelijk goed ontwikkeld in ieder geval
Wat is moeder natuur toch prachtig, allemaal instinct. Ze lijken echt al redelijk 'vliegklaar', als ze op dit temp doorgroeien en nog 10 dagen met z'n allen in de nestkas moeten blijven wordt het wel heel krapquote:Op zaterdag 8 mei 2010 09:36 schreef Sakura het volgende:
Zo nu en dan wordt er ook al heel eg hard gefladderd, maar dat heb ik nog niet vast weten te leggen.
Ze zijn in ieder geval constant bezig hun veren te poetsen en zo nu en dan flink hun vleugels aan het uitrekken.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:16 schreef Sakura het volgende:
Eindelijk te pakken, stukje opname waar een van de jongen zijn/haar vleugels aan het uitproberen is.
dat kan nooit meer lang duren voordat ze uitvliegenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:16 schreef Sakura het volgende:
Eindelijk te pakken, stukje opname waar een van de jongen zijn/haar vleugels aan het uitproberen is.
Tof , lijkt eerder een kwestie van dagen dan wekenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:16 schreef Sakura het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |