abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77792628
Is dit al besproken?
Een journaliste van HP/De Tijd (ooit een 'Fortuynblaadje' genoemd) is een tijd land undercover gegaan als stagaire bij de PVV. Ik heb het verslag gelezen en concludeer het volgende:

-De PVV is op dit moment veel te ongeorganiseerd om te regeren. Er is eigenlijk enkel consensus over dat ene partijpuntje, verder is het een bij elkaar geraapte zooi. Er zijn soms interne schermutselingen, al mag gezegd worden dat Geert Wilders de boel strak houdt. Maar met types als Brinkman en Graus zie ik het somber in.
-De PVV is geen nazi-partij. In de gehele actie werd slechts één echt racistische opmerking genoteerd, nota bene van een onbetekenend figuur in de partij. Anti-Islam zijn ze zeker, maar het is geen voortzetting van de Centrumdemocraten oid.
-De PVV graaft zich doelbewust in. De andere partijen zijn stom, evenals de media. De PVV zelf is daarentegen het grote gelijk.
-De meeste PVV-leden komen niet erg snugger over. Het is een club zonder gedeelde visie, behalve dan dus op het integratievlak. Maar elke mogelijkheid om een intellectueel verantwoord debat aan te gaan, intern en extern, wordt gemeden als de pest. Lekker simpel borrelen is het devies.
-De PVV kijkt neer op de kiezer. In tegenstelling tot wat Wilders ons wil laten geloven ('De kiezer heeft altijd gelijk!') is de PVV elitair en hiërarchisch. De gewone man is een politieke speelbal, geen mens met serieuze problemen.
-De PVV'er is ook mens en doet ook lomp. Weinig nieuws lijkt me dat. Maar de roddels zijn soms sappig. Geert Wilders houdt wel van flirten met knappe jonge dames op de afdeling. En hij heeft ooit Erica Terpstra geïmiteerd door als een olifant rond te stampen op de VVD-fractie.

Wie heeft het ook gelezen? Heel erg verassend vond ik het niet. Maar wel werden alle vooroordelen bevestigd (de PVV is een rommeltje, incompetent) behalve dan het vooroordeel dat het stiekeme racisten zijn. Dat valt reuze mee, wat alleen al blijkt uit het feit dat menig PVV-prominent met een allochtone vrouw samen is (waaronder een ex-miss Curacao). Geen enge boze racisten dus, maar wel een partij zonder echte meerwaarde voor onze democratie als je het mij vraagt. Laat de VVD maar eens komen met een serieuze rechtsbuiten met ideeën en een sterke achterban. Dan kunnen de dummies lekker naar de SP overlopen!
  maandag 8 februari 2010 @ 23:55:22 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_77793158
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:41 schreef sneakypete het volgende:
Is dit al besproken?

Nieuws van ruim een maand geleden: Infiltrant: 'Beveiliging van PVV niet in orde'
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 9 februari 2010 @ 00:18:51 #3
177885 JoaC
Het is patat
pi_77793838
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_77794033
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:41 schreef sneakypete het volgende:
Is dit al besproken?
Een journaliste van HP/De Tijd (ooit een 'Fortuynblaadje' genoemd) is een tijd land undercover gegaan als stagaire bij de PVV.
Daar is meen ik al wel eens een topic over geweest. Ik wist overigens niet dat de HP een 'Fortuynblaadje' werd genoemd, die eer valt wat mij betreft eerder ten deel aan de Elsevier de afgelopen jaren. De HP is nog wel aardig.
quote:
Wie heeft het ook gelezen? Heel erg verassend vond ik het niet. Maar wel werden alle vooroordelen bevestigd (de PVV is een rommeltje, incompetent) behalve dan het vooroordeel dat het stiekeme racisten zijn. Dat valt reuze mee, wat alleen al blijkt uit het feit dat menig PVV-prominent met een allochtone vrouw samen is (waaronder een ex-miss Curacao). Geen enge boze racisten dus, maar wel een partij zonder echte meerwaarde voor onze democratie als je het mij vraagt. Laat de VVD maar eens komen met een serieuze rechtsbuiten met ideeën en een sterke achterban. Dan kunnen de dummies lekker naar de SP overlopen!
Ik had eigenlijk nog wel de edities met dit verhaal willen aanschaffen, maar ik ben het domweg vergeten. Ik krijg eigenlijk ook niet zozeer het idee dat er van de PVV nou direct het beeld bestaat dat ze racisten zouden zijn, ook niet bij de meest fervente tegenstanders van de PVV op bijvoorbeeld Fok!, eerder dat ze stelselmatig een bevolkingsgroep (moslims dus) als zondebok hanteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_77794171
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 00:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar is meen ik al wel eens een topic over geweest. Ik wist overigens niet dat de HP een 'Fortuynblaadje' werd genoemd, die eer valt wat mij betreft eerder ten deel aan de Elsevier de afgelopen jaren. De HP is nog wel aardig.

In de ogen van tegenstanders dan he..
Het is althans wat ik zelf las in HP/De Tijd. Ik heb 'm nu een paar keer gekocht en vind het geen slecht tijdschrijft. Vrij Nederland is me veel te links, Elevier te populistisch rechts (voorspelbaar). HP/De Tijd laat nog wat ruimte voor dialoog open, met wel een voorkeur op de achtergrond voor iets meer 'rechts'. Prima blaadje dus voor mij

Ik las ook de editie over het koningshuis. De dialoog tussen een CU-lid en een republikeinse historicus vond ik treffend: de argumenten voor een koningshuis zijn economisch niet rationeel, maar wel van cultureel belang. Zelf zou ik overigens als ik die CU-er was wel wat meer gewicht in de schaal willen leggen. Bijv. het argument dat menig afgeschaft koningshuis in Europa (in div. landen) uiteindelijk uitmondde in een dictatuur, in elk geval wanneer de adel (dus het koningshuis) met een revolutie omvergeworpen werd.. De landen met koningshuis hebben echter meer de orde bewaard al zal het ook met pure geopolitiek te maken hebben en niet enkel de staatsvorm. Maar toch: ondanks alle 'rationele' argumenten van deze historicus zou ik zelf pleiten voor het koningshuis. Maargoed dat is misschien iets voor een ander topic
pi_77794553
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 00:33 schreef sneakypete het volgende:

[..]

In de ogen van tegenstanders dan he..
Het is althans wat ik zelf las in HP/De Tijd. Ik heb 'm nu een paar keer gekocht en vind het geen slecht tijdschrijft. Vrij Nederland is me veel te links, Elevier te populistisch rechts (voorspelbaar). HP/De Tijd laat nog wat ruimte voor dialoog open, met wel een voorkeur op de achtergrond voor iets meer 'rechts'. Prima blaadje dus voor mij
Ik las lange tijd zowel de HP als de VN. Of een blaadje wat rechts of links is maakt me niet zoveel uit, maar wat me vooral stoort is voorspelbaarheid en daarom heb ik ook zo'n hekel aan Elsevier. Ik ga niet betalen om week in week uit hetzelfde riedeltje te lezen. De rest van je post is wellicht voer voor een Christelijker tijdstip.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_77860741
Ik heb het ook gelezen, maar ik vind het moeilijk om er conclusies uit te trekken. Het is geschreven als een soort dagboek en ik vraag mij af hoe objectief het is. Het is niet dat ik eraan twijfel dat de journaliste haar verslaglegging zo objectief mogelijk heeft proberen neer te zetten, maar het is geschreven vanuit één perspectief en er mist veel context. Desalniettemin een interessant verslag en mijn complimenten voor de journaliste.
pi_81350350
mooi, kunnen we de kastnazi-doctrine ook weer terug in de kast doen en overgaan tot de orde van de dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')