abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 09:32:33 #1
137949 Disana
pi_76428082
quote:
Infiltrante bij PVV nooit ontmaskerd

door Jolande van der Graaf

DEN HAAG - De beveiliging binnen de PVV-fractie van Geert Wilders blijkt zo lek als een mandje. Een journaliste van HP/De Tijd is de afgelopen vier maanden als zogenaamd stagiaire in de politieke partij geïnfiltreerd maar nooit ontmaskerd.

Verslaggeefster Karen Geurtsen zegt daarbij meermalen dicht in de buurt te zijn geweest van Wilders, die al jaren onder de zwaarst mogelijke bewaking staat van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB). "Als ik had gewild, had ik hem iets kunnen aandoen", meent Geurtsen. De nepstagiaire kreeg een toegangspas waarmee zij zonder controles met haar tas en andere spullen tot in de zwaarbewaakte fractiekamer van de PVV kon komen.

Wilders zegt in een reactie te balen als een stekker. "Ik voel me niet onveiliger hierdoor, maar wel gepakt. Dit is laag bij de grond." De PVV-leider gaat vandaag met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding praten over het incident. "Wij hebben gedaan wat we konden door na te gaan wie zij was. Het gaat om een stagiaire, die heb ik zelf ook. Maar het is waar dat er kennelijk mensen door kunnen glippen."
http://www.telegraaf.nl/b(...)it_ontmaskerd__.html

Tja. Als ze geen strafblad had dan is het niet zo heel raar dat ze door de screening kwam. En waarom is het nou weer 'laag bij de grond'? Wat een typische reactie, hij zou toch blij moeten zijn dat nu blijkt dat de screening beter moet.
pi_76428161
Rare reactie inderdaad. Dit is voor hem alleen maar goed, nu kan hij bekijken wat er nog beter kan aan de beveiliging.
pi_76428174
wie doet als eerste de alberto impressie?
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 09:37:25 #4
137949 Disana
pi_76428178
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Rare reactie inderdaad. Dit is voor hem alleen maar goed, nu kan hij bekijken wat er nog beter kan aan de beveiliging.
Dat lijkt mij ook. Maar hij zal het wel weer als een persoonlijke laaghartige aanval zien uit de hoek van links.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:38:07 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 09:39:29 #6
137949 Disana
pi_76428222
Een deel van het artikel in HP/De Tijd:
quote:
Undercover bij de PVV

HP/De Tijd-verslaggeefster Karen Geurtsen verbleef bijna vier maanden undercover bij de Tweede-Kamerfractie van de PVV. Doel: onderzoeken hoe ‘gevaarlijk’ de partij van Geert Wilders nu écht is. In de HP/De Tijd die morgen verschijnt, schrijft ze over het hoe en waarom van deze moeilijke missie én de eerste kennismaking met Wilders’ keurkorps en de leider zelf. Hier alvast een voorproefje.

Ik had hem kunnen doden. Ik had hem zelfs tientallen keren kunnen doden. Tijdens mijn eerste dagen als stagiaire bij de PVV kreeg ik een dagpas en gingen mijn tas en ik elke keer dat ik het Tweede Kamergebouw in wilde door de scanner. Toen ik na twee weken een permanente pas kreeg, mocht ik gewoon doorlopen. En dat terwijl Geert Wilders, mijn hoogste baas, de strengst beveiligde man van Nederland heet te zijn.

Gek vond ik dat gebrek aan controle. Mijn collegaatjes vonden dat ook. “Ik zou zo een bom mee kunnen nemen,” zei een van hen. Mijn ‘bom’ was mijn pen.

(...)

Ik had geluk: op 31 augustus, de dag voor mijn eerste officiële werkdag als stagiair bij de PVV én de eerste als volwaardig redactielid van HP/De Tijd, was het jaarlijkse fractie-uitje, op de Gouwzee. En ik mocht mee. Kon ik meteen zien of de PVV een homogene club is.

Op de kade van Monnickendam werd ik bijna van mijn sokken gereden door drie zwarte bolides. Er sprongen breedgeschouderde mannen met ‘oortjes’ uit. Ze keken even spiedend rond en besloten toen dat de kust veilig was. Het rechterachterportier van de middelste auto zwaaide open, een overbekende haardos werd zichtbaar. Daar was hij dan: Geert Wilders, de ster van de show.

De PVV-leider stapte op de gereedliggende Zeeuwse klipper, een klassiek zeilschip uit 1911. Hij schudde links en rechts wat handen en vervoegde zich op het voordek bij twee vertrouwelingen: de Kamerleden Martin Bosma en Teun van Dijck. Bosma was gehuld in een grijze sweater met de tekst ‘Israel Defense Forces’. Zijn baas ging aanmerkelijk minder casual gekleed. Hij droeg een zwart pak over een wit overhemd; alleen de stropdas ontbrak.
Ik ging ook aan boord, en voegde me bij een clubje twintigers, de andere stagiairs.

Het hele artikel staat in de HP/De Tijd die morgen in de winkel ligt. Fotografie: Leonard Fäustle
http://www.hpdetijd.nl/archive/2010-01-05/undercoverbij-de-pvv

Ah, het doel was dus niet te onderzoeken hoe lek de beveiliging is. Het onderzoek was naar de PVV zelf.
pi_76428282
quote:
Geen grondige check voor stagiaire PVV

door Van een onzer verslaggeefsters

DEN HAAG - De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding die over de bewaking van Wilders gaat, wil niet reageren op de bevindingen tijdens de undercoveractie van de journaliste van HP/De Tijd. "Daarmee zouden we inzicht in zijn beveiliging geven", aldus een zegsman.
Foto: ANP

Journaliste Karen Geurtsen drong afgelopen zomer eenvoudigweg met een sollicitatie onder haar eigen naam de PVV binnen. Na een gesprek van een half uur met het Kamerlid De Roon was zij aangenomen als diens beleidsmedewerker. Van een grondige check van haar achtergrond lijkt geen sprake te zijn geweest. Haar familieleden en vrienden zijn nooit benaderd om achtergrondinformatie. "Alleen het intikken van mijn naam op Google had destijds al onthuld dat ik journalist ben." Op verschillende momenten was de verslaggeefster naar eigen zeggen in de directe omgeving van Wilders, terwijl zijn bewaking op die ogenblikken volgens haar minder scherp was. Zoals tijdens een fractieboottocht. Volgens Geurtsen werd zij bij het aan boord gaan niet gefouilleerd en werden ook haar spullen niet doorzocht. In theorie had zij een bom kunnen verbergen en met een smoes weer van boord kunnen gaan.

De komende weken beschrijft de journaliste haar ervaringen en ontdekkingen bij de PVV in HP/De Tijd. "Ik wilde vooral weten wat er binnen de partij leeft. Zo is opmerkelijk dat De Roon mij al snel zijn speeches liet schrijven. Verder onthulde hij dat de PVV-top niet verwacht de komende jaren te gaan regeren omdat men vermoedt dat andere partijen dit zullen tegenhouden. Racistische uitspraken waren er af en toe."
http://www.telegraaf.nl/b(...)stagiaire_PVV__.html

Ze mocht speeches schrijven voor een kamerlid? Jammer dat ze niet langer is gebleven, tot na de verkiezingen. Dan had ze misschien ook regeringsbeleid mogen schrijven.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Maar hij zal het wel weer als een persoonlijke laaghartige aanval zien uit de hoek van links.
Je zult inmiddels wel de reacties op het HP-artikel gelezen hebben.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 09:45:10 #8
137949 Disana
pi_76428357
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:42 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)stagiaire_PVV__.html

Ze mocht speeches schrijven voor een kamerlid? Jammer dat ze niet langer is gebleven, tot na de verkiezingen. Dan had ze misschien ook regeringsbeleid mogen schrijven.
[..]

Je zult inmiddels wel de reacties op het HP-artikel gelezen hebben.
Ja die heb ik gelezen. Sneu. Die bij De Telegraaf zijn van hetzelfde gehalte.

Maar hoezo kun je dit nog infiltreren noemen. Ze solliciteerde gewoon onder haar eigen naam. Het enige waarin dit afwijkt van een reguliere sollicitatie is het feit dat ze er nu een serie artikelen over schrijft.
pi_76428469
Dit heeft toch niks met de beveiliging te maken?

Als ze nou aan de slag was gegaan onder de naam van het vriendinnetje van een of andere moslim terrorist is het een ander verhaal..

Maar dit voorkomen kan niet? Tenzij je gewoon geen stagiaires meer aanneemt ofzo.. Maar dan heb je het zelfde probleem met ander personeel.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 09:50:26 #10
137949 Disana
pi_76428485
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:49 schreef Ralphmeister het volgende:
Dit heeft toch niks met de beveiliging te maken?

Als ze nou aan de slag was gegaan onder de naam van het vriendinnetje van een of andere moslim terrorist is het een ander verhaal..

Maar dit voorkomen kan niet? Tenzij je gewoon geen stagiaires meer aanneemt ofzo.. Maar dan heb je het zelfde probleem met ander personeel.
Ja ik begrijp het ook niet. Ik ga vragen of de TT tussen quotes mag.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 10:01:06 #11
137949 Disana
pi_76428730
Wilders herinnert zich de journaliste niet en zegt dat het hem een onveilig gevoel geeft.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:03:54 #12
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_76428825
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:01 schreef Disana het volgende:
Wilders herinnert zich de journaliste niet en zegt dat het hem een onveilig gevoel geeft.
Die journalist wordt bedankt. Wilders kan weer de slachtoffer-kaart spelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 10:08:00 #14
137949 Disana
pi_76428867
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die journalist wordt bedankt. Wilders kan weer de slachtoffer-kaart spelen.
Dat ging ook al door mij heen. Zijn wat artikeltjes over hoe gevaarlijk de partij al dan niet is, dit waard.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:09:03 #15
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_76428886
Woah Gertje!

Wat een nieuwsbericht van niets zeg Hoe kan de AIVD in godsnaam ervoor zorgen dat zij geen stagiaire mag worden. Had ze een strafblad? Was ze lid van een terroristische organisatie? Had ze dreigementen geuit op een bepaalde demonstratie/website?

Die doos beweert dat ze bij de PVV is gegaan om te onderzoeken of de PVV een gevaarlijke partij is en het enige wat ik ook lees is, hoe dichtbij ze wel niet bij Wilders is gekomen.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 10:10:26 #16
137949 Disana
pi_76428915
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:09 schreef G.Fawkes het volgende:
Woah Gertje!

Wat een nieuwsbericht van niets zeg Hoe kan de AIVD in godsnaam ervoor zorgen dat zij geen stagiaire mag worden. Had ze een strafblad? Was ze lid van een terroristische organisatie? Had ze dreigementen geuit op een bepaalde demonstratie/website?

Die doos beweert dat ze bij de PVV is gegaan om te onderzoeken of de PVV een gevaarlijke partij is en het enige wat ik ook lees is, hoe dichtbij ze wel niet bij Wilders is gekomen.
Die artikelen komen nog de komende weken. Maar kennelijk vond HP/De Tijd het ook wel een klapper dat ze binnen was gekomen en dus moest er met dat feit groot uitgepakt worden. Ik vind het nogal opgeblazen.
pi_76428925
Is dit het hele artikel, of komt er nog een "deel 2"?
Komende weken meer dus.
Wie weet wat daar uit zal komen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 10:11:53 #18
137949 Disana
pi_76428950
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:10 schreef huhggh het volgende:
Is dit het hele artikel, of komt er nog een "deel 2"?
Komende weken meer dus.
Wie weet wat daar uit zal komen.
Ik vermoed niets bijzonders want ik kan me niet voorstellen dat ze overal bij aanwezig mocht zijn.
pi_76428974
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat ging ook al door mij heen. Zijn wat artikeltjes over hoe gevaarlijk de partij al dan niet is, dit waard.
In mijn optiek niet. Iedereen weet immers dat de PVV een partij is met gevaarlijke eigenschappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 10:13:40 #20
137949 Disana
pi_76428992
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In mijn optiek niet. Iedereen weet immers dat de PVV een partij is met gevaarlijke eigenschappen.
Ja en degenen die dat niet (willen) weten lezen dat blad niet.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:15:12 #21
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_76429040
Ik geloof ook echt niet dat de HP/De Tijd zo erg benieuwd is naar hoe gevaarlijk de PVV is. De gemiddelde lezer van HP/De Tijd heeft meer met Wilders dan met bv de Groenlinks
pi_76429052
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:11 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vermoed niets bijzonders want ik kan me niet voorstellen dat ze overal bij aanwezig mocht zijn.
Je weet niet hoe men intern omgaat met de beveiliging (van informatie) natuurlijk.
Faal van de eeuw.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:16:00 #23
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_76429054
Wat een ophef om niets. Dan kan je net zo goed zeggen dat een van zijn beveiligers hem kan vermoorden.
Dit is hoogstens een minpunt voor het selectiebeleid van de PVV, en dat LPF-toestanden niet kunnen worden voorkomen.
Géén kloon van tvlxd!
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 10:16:53 #24
137949 Disana
pi_76429075
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:15 schreef huhggh het volgende:

[..]

Je weet niet hoe men intern omgaat met de beveiliging (van informatie) natuurlijk.
Da's waar, maar als ze echt schokkend materiaal had gevonden, hadden ze daar ook wel een vooraankondiging van gedaan.
pi_76429091
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een onzin weer.
Maar voor jou doen wel weer voorspelbaar.
Alles wat niet uitgesproken links is is per definitie "gevaarlijk".
Faal van de eeuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')