abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78197083
Tegenvallertje: kan niet m'n huis in morgen, want wc en douche zijn helemaal verstopt. Ze hebben vandaag een hele dag geprobeerd, maar ontstoppen lukt niet, maandag zal de boel open moeten (vloer stukje er uit) en dan kijken wat we doen...
Maar pluspuntje: we zijn ook wat opgeschoten, ketel is namelijk geïnstalleerd, vloer in het kleine kamertje is gelegd en geolied en vloer in slaapkamer is hersteld (moet wel nog geolied) en nu kan ik het weekend mooi benutten om beginnetje te maken met verven van slaapkamer en vullen van kleine kamertje met verhuisdozen...
  zaterdag 20 februari 2010 @ 22:50:39 #77
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_78245162
Vervelend Beijtje dat je er nu niet in kan.
Vind je woonkamer vloer er echt mooi uit zien Je (en je helpers) hebt al veel werk verzet hoor.
Erg goed gedaan
pi_78245885
Ja mooi he? Ben ook heel blij daarmee!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag heb ik de stopcontacten in de woonkamer aangelegd en is m'n vader bezig geweest met elektra in de keuken. Verder niet veel gedaan, wat overlegd met installateur en bovenbuurman over hoe maandag die verstopping aangepakt gaat worden... Morgen de slaapkamer beginnen te verven!
pi_78257928
Gefeliciteerd met je huis..

Ik ben zelf al anderhalf jaar bezig met een grachtenhuis uit 1888 en inmiddels een stuk wijzer!! Naast het hebben van een drukke job is het een enorme opgave om te verbouwen bleek achteraf en ik ben nog lang niet klaar. Ik heb ook geleerd richt je op een enkele klus en niet ergens anders beginnen als het andere je begint te vervelen.

Je komt een complete geschiedenis tegen van wat anderen hebben gedaan in huis. Zo was mijn dak geïsoleerd met kinderkleren uit 1975 en kozijnen bleken rot. Vervangen is geen optie vanwege de vorm, dus alles hersteld met houtrotvuller. Tip: Zet eerst de grote lijnen uit van wat je wilt. Zo ken ik iemand die zijn plafond had verlaagd en CV leidingen had verwerkt er achter. Maanden genoot hij van zijn plafond tot de CV in de herfst voor het eerst aan ging. Er klonk overal getik en klappen want hij had de buizen koud tegen het hout geplaatst...Plafond moest dus weer open. Isoleer alles wat je openhaalt meteen, dat scheelt in geluid en in energiekosten maar pas wel de dampdichte folie toe aan de warme kant als je tegen een koud oppervlak isoleert.

Verder is verbouwen, al doe je het zelf, peperduur. In dit huis is al 30.000 euro gaan zitten en dan nog zie je het er amper aan af. Behoud de karakteristieke elementen want die zijn bepalend voor de prijs van het huis.

PS De klimop staat best mooi, weghalen zou ik pas veel later doen want je haalt je wat op de hals!! Je trekt alles mee. Klimop groeit onder alle omstandigheden en is een groenblijver. Een blauwe regen of Wisteria heeft veel zon nodig en helt ook over naar de straat dus als er een smal stoepje is dan blijven passanten er in hangen ook is hij bladverliezend dus een armetierig gezicht in de winter.

succes!
  zondag 21 februari 2010 @ 13:40:29 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_78261577
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:14 schreef Beijtje het volgende:
Tegenvallertje: kan niet m'n huis in morgen, want wc en douche zijn helemaal verstopt. Ze hebben vandaag een hele dag geprobeerd, maar ontstoppen lukt niet, maandag zal de boel open moeten (vloer stukje er uit) en dan kijken wat we doen...
Maar pluspuntje: we zijn ook wat opgeschoten, ketel is namelijk geïnstalleerd, vloer in het kleine kamertje is gelegd en geolied en vloer in slaapkamer is hersteld (moet wel nog geolied) en nu kan ik het weekend mooi benutten om beginnetje te maken met verven van slaapkamer en vullen van kleine kamertje met verhuisdozen...
bummer, hopelijk valt het mee!
Heb zelf ook ooit zoiets gehad in m'n huuretage, bleek er een grote hoeveelheid bouwpuin in de afvoerpijp te zitten Echt, wat sommige mensen met huizen doen...
Verder ga je als een speer, echt goed!
disclaimer
pi_78284195
Bedankt voor jullie reacties!
Klimop is inderdaad mooi, maar hij moet echt weg, de voegen raken te aangetast. Zag op mijn pas geverfde muur in de woonkamer nu ook al gele plekken komen van - wat ik denk - vocht van buiten. Ik vrees dankzij de slechte voegen van de klimop. Nouja, das een mooi klusje voor de zomer, kan ik ook nog even denken over wat er voor in de plaats komt (en met de bovenbuurman overleggen, is ten slotte ook voor de helft zijn klimop en gevel ) Isolatie is in dit huis gelukkig al vrij goed merk ik, het blijft goed warm, ook toen de cv er twee dagen uit was niet koud gehad en er zit op de gekste plekken glas- of steenwol. Het scheelt denk ik ook dat ik nog twee verdiepingen van de bovenbuurman boven me heb.
Maar je komt inderdaad wat tegen! Elektricien die hier was en cv-, water- en rioleringsexperts lachen zich telkens rot over hoe alles in elkaar zit/zat! Verbouwing heeft zich op verbouwing gestapeld. Een oude gresbuis is bijvoorbeeld dicht gepurd zodat wc afvoer nu andere kant op gaat maar wasmachine nog wel op oude buis zit die aan de bovenkant gescheurd is, maarja met alleen wasmachine er op gaat dat wel, moeten ze gedacht hebben. nou ja, zo kom je van alles tegen dus! Toen die camera in de gresbuis ging kwamen ze aan de ene kant die pur tegen en aan de andere kant inderdaad puin en zelfs een hele baksteen! Hoe komt dat er in godesnaam in? Ook toen we een gat in de schoorsteen boorde die niet meer in gebruik is (schoorsteen is er af, alleen het kanaal is er nog) kwam daar puin uit... Ja je moet wat met je bouwafval he... Haha...
Ook lopen de elektragroepen nogal door elkaar. De groep met de naam woonkamer zit ook half in de slaapklamer, die eigenlijk weer een eigen groep zou hebben volgens de benaming.
Ik kan de lol er nog allemaal wel van in zien. Ben benieuwd wat ze morgen gaan vinden als de vloer in de badkamer open moet. Dat moet wel snel gefixt want volgende week wil ik er echt in. Maar bij het turkse restaurant dat direct achter mijn huis zit, waar mijn afvoer heen loopt en waar ik inmiddels om de dag wat eet is er niets aan de hand met de afvoer, dus het is echt een lokaal probleem dat zit recht onder mijn wc en douche bevindt. Moet op te lossen zijn, dacht ik zo. Enige is dat er dus wel even nieuwe vloer in de badkamer zou moeten. Gelukkig is ie maar 2 m2 groot
Vandaag samen met m'nn moeder en een vriendin het houtwerk van de slaapkamer in de grondverf gezet. Daarna daar de stopcontacten geplaatst. Eigenlijk wel makkelijk dat dat nu kan nu ik er nog niet in zit. M'n vader heeft de pvc buisjes voor de elektra in de keuken nog wat vaster gezegd met cement.
Ok, lang verhaal en geen foto's, suf dus , hopelijk kom ik na morgen met spannende plaatjes van de leidingen en de riolering.
pi_78285405
Gut Beijtje, wat schandalig wat mensen met hun huis uitvoeren.
Kom je de verkoper nog wel eens tegen dan?
Dan zou ik het hem/haar nog eens piepfijn uitleggen.
Het is toch om zijn ogen uit zijn kop te schamen.

Heeft een bouwkundige keuring vooraf nix hierover aan het licht gebracht?
En valt dat allemaal niet onder de zg. gebreken?
pi_78285712
Nee keuring is alleen visueel, dus wat er onder de vloer vandaan komt en dat er iets mis is met de riolering zie je dan niet. Maar ik had het dus ook niet kunnen weten, wat inderdaad betekent dat ik het waarschijnlijk op de verkoper kan verhalen. Anderzijds moet je er ook rekening mee houden dat het een huis uit 1903 is en dus niet alles is zoals in moderne huizen en er her en der iets mis kan zijn. Maar goed, ik ga het eens aan collega's vragen (ben jurist maar heb nog niet genoeg verstand van dit vakgebied) en dan contact opnemen met de verkoper (had hem al gebeld en gemaild, vond het allemaal erg vervelend, had zelf nooit problemen gehad, etc...)...
Maar iig thx AnneX voor het medeleven!
pi_78322262
Ze hebben nu bij de plee de grond ongeveer een halve meter diep uitgehakt en zijn nog steeds niet bij de aansluiting van de afvoer op de grote buis en ook zit er daar nog steeds een opstopping (ze hebben gaatje gemaakt, kwam stront uit). Foto's zijn niet appetijtelijk dus die plaats ik nog maar even niet Gelukkig voor jullie kan ik geen geur-foto's plaatsen.. Morgen gaan ze verder met het uithakken van de vloer in de douche en verder zoeken... Ik blijf gewoon optimistisch en denk dat ik er dit weekend weer in kan. Ik bedoel, hoe erg kan het zijn?
Leidingen in de keuken liggen er nu wel allemaal. Alleen aansluiting voor afvoer moet gemaakt, maar dat gebeurt pas als de afvoer in de badkamer het ook weer gewoon doet. Ondertussen heb ik in de slaapkamer het houtwerk afgelakt en kan morgen het verven van de muren daar beginnen! Dan olie ik ook meteen die vloer en is ook die kamer af! Wilde net aansluiting voor de droger op een aparte groep maken, maar krijg de draden niet door de buizen getrokken in m'n eentje, vanwege bochtjes, het enige wat er gebeurt is dat ik de zadeltjes uit de muur trek even wachten tot m'n vader deze week een keer komt helpen dus.
Nou even lekker voor de tv hangen en dan morgen weer verder!
pi_78376879
Eerst het goede nieuws... Slaapkamer is af!

Slaapkamer voor

Slaapkamer na, lekker wit en weg met het laminaat!

(Ok, ik zie nu, op de foto is het verschil niet verbluffend, maar in het echt wel hoor! )

(Op het stukje cementvloer komen twee inbouwkasten: één toegankelijk vanuit de keuken, die deur zie je al zitten; en één als kledingkast toegankelijk vanuit de slaapkamer)

Dan het slechte nieuws, problemen met riolering nog steeds niet opgelost. Hakken leverde niets op, aansluiting zat te diep dus nu gaan ze het over een andere boeg gooien: gebruik maken van een andere aansluiting, die voor aan het huis uitkomt in plaats van achter.
Situatie nu (ieeeeeh, groot gat vol stront, ik zal jullie de details en detailfoto's besparen):

En hier het gat in de keuken en deel van de oude gresbuis die al weg is gehaald. Daar komt dus de nieuwe buis te liggen als alles goed gaat. Tegeltjes zijn alleen weggehaald op plekken waar straks de keuken op komt gelukkig...

Hopen dat ze morgen een eind komen en ik van het weekend dan echt kan verhuizen!
Voordeel: ik krijg ("krijg" he) nu wel meteen een inbouwtoilet en een easydrain in de douche. En buis die van de bovenbuurman van boven naar beneden door mijn badkamer loopt, wordt kleiner. Alleen verder kan ik helaas nog geen geld aan de badkamer besteden dus het blijven simpele lelijke tegeltjes en de rest daar pak ik later aan. Maar is het tijdelijk in elk geval iets mooier. (Straks dan he, nu nog even "doorheen kijken". En ruiken...)
Zo, nu...
pi_78378619
Die verstopping is zeker hardnekkig zeg!

Om eerlijk te zijn, verbaast het me wel dat de vorige bewoner er nooit last van had... Heel bijzonder. Zitten je bovenburen op een andere aansluiting?

En je slaapkamer zal ongetwijfeld veel beter zijn, maar om eerlijk te zeggen zie ik ook de foto alleen de vloer en het raam veranderd. Maar ik weet dat dingen op foto's er nog heel goed uitzien en van dichtbij echt verschrikkelijk zijn..... dus ik geef je voor je harde werk!
pi_78381948
wat erg die riool tegenvaller.
denk dat de vorige bewoner er heus wel last van gehad heeft, maarja, sommige mensen zijn gewoon zo ranzig met bv maar 1x per week douchen enzo.
(heb in een ver verleden bijbaantje in thuiszorg gehad en kreeg toen van een oud stel te horen dat ik de douche die in de schuur stond niet hoefde te boenen want dat nieuwe spul gebruikten ze toch niet )

wel mooi dat je slaapkamer al zo netjes is!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78396877
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:02 schreef WRH het volgende:
denk dat de vorige bewoner er heus wel last van gehad heeft, maarja, sommige mensen zijn gewoon zo ranzig met bv maar 1x per week douchen enzo.
(heb in een ver verleden bijbaantje in thuiszorg gehad en kreeg toen van een oud stel te horen dat ik de douche die in de schuur stond niet hoefde te boenen want dat nieuwe spul gebruikten ze toch niet )

Zo trok ik in een huurwoning die daarvoor een 93 jarige bewoonster had die naar het verzorgingshuis was vertrokken.

Na alles in een paar weken geschilderd, behangen, vloer gelegd ed te hebben, gingen we verhuizen. Na al dat gesjouw ga je natuurlijk douchen. Terwijl ik frisgewassen weer beneden op de bank zit en mijn vriend nog doucht, hoor ik gedrup..... lekt de douche dus ontzettend door mijn vers geschilderde plafonnetje heen Tja, als je nooit meer doucht, kom je daar dus ook nooit achter Er zat nieteens een vocht[lek op die plaats van het lek.
pi_78400018
Jammer dat je de plinten niet hoogglans of een andere kleur gegeven hebt!
Verder ga je echt als de brandweer... zou wel willen dat ik je dat nadeed!
pi_78407125
Plinten zijn wel hoogglans hoor! Ontbreken misschien een paar stukjes plint, maar dat komt nog wel En qua kleur, tja alles wordt eerst echt knalwit, zodat ik even kan kijken of ik later nog ergens accenten wil leggen als ik wat nieuwe meubels heb ofzo. Ook omdat het aan de achterkant best een donker huisje is.
En thx voor alle aanmoedigingen enzo! Tja idd, je komt wat tegen. De mannen van het installatiebedrijf hebben gelukkig vandaag de nieuwe leiding gelegd, morgen wordt alles aangesloten en de nieuwe pot neergezet en de vloer gestort. Wij moeten dan "alleen" nog even tegelen en koofjes maken.
Bovenbuurman had nergens last van, maar toen ze vandaag ze standleiding die van boven van hem door mijn badkamer liep weghaalden om die ook te vervangen, stont daar ook bijna 2 meter hoog stront in (heb ik me door de mannen laten vertellen, was er zelf gelukkig niet bij)... Dus hij zou later wel last gekregen hebben denk ik. Gelukkig zag hij de noodzaak van vervanging en omleggen van de leidingen ook in...
Net nog even nieuwe groep voor droger aangelegd. Morgenavond (ben sinds vandaag weer aan het werk) rest van elektraleidingen afmaken. Ik denk dat ik vrijdag de stukadoor laat komen om de muur van de keuken waar in gehakt is, strak te maken... Van het weekend dan verhuizen, als er weer een wc is (Keuken hopelijk dan weekend erna er in... We shall see...)
pi_78408407
oef 2 strekkende meter faeces : hoe hebben ze dat verwijderd ?
Staande in de pijp ?

Affijn, terecht gedaan en de buurman blij ( kosten delen? ) en je kunt weer verder.
pi_78408712
Ja ik weet ook niet hoe ze dat gedaan hebben, ik was er gelukkig niet bij
Idd fijn dat het nu opgelost is, kosten idd voor de VVE dus voor mij en de bovenbuurman samen. Net was de verkoper hier en die zag (uiteraard) allemaal het probleem niet zo: zij hadden nooit ergens last van dus ik zou het zelf wel veroorzaakt hebben. Nou haha toen heb ik hem even hard uitgelachen.
pi_78421444
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:58 schreef Beijtje het volgende:
Ja ik weet ook niet hoe ze dat gedaan hebben, ik was er gelukkig niet bij
Idd fijn dat het nu opgelost is, kosten idd voor de VVE dus voor mij en de bovenbuurman samen. Net was de verkoper hier en die zag (uiteraard) allemaal het probleem niet zo: zij hadden nooit ergens last van dus ik zou het zelf wel veroorzaakt hebben. Nou haha toen heb ik hem even hard uitgelachen.
Jij schijt vast bakstenen toch?
pi_78423262
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:02 schreef WRH het volgende:

hoe herkenbaar, dat vele gedouch kan tenslotte nooit goed voor je zijn
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_78463053
Douchen, bah. Ben blij dat ik geen wc en douche heb, nergens goed voor...

[ Bericht 52% gewijzigd door Beijtje op 27-02-2010 11:41:56 ]
pi_78514784
Ok, waar waren we gebleven? Ik kan nog steeds mijn huis niet in, maar nu is het niet meer zo erg, want de leidingen liggen er nu helemaal en als het goed is wordt ik straks gebeld door de stukadoor dat de keuken gestuct is De keukenmuur was zo toegetakeld door al het hakken van sleuven, en ik had een meevaller met de vloeren die ik niet nieuw heb hoeven te leggen, dat ik heb besloten de keuken te laten stucen. Helaas past het niet in het budget om het hele huis te laten doen, maarja...
Foto's!
Woensdag is de nieuwe leiding voor de afvoer naar het riool er in gelegd...

En donderdag is het vloertje in de wc en in stukje dat open lag in de keuken gestort...

Maandag of dinsdag komen ze terug om er een cementdekvloertje op te leggen en de wc en radiatortje in badkamer te plaatsen (hoop dat dat in één dag lukt, maar weet 't zo net nog niet), zodat mijn vader en ik de wc en douche voor zover nodig opnieuw kunnen betelegen. (Helaas echt geen geld nu de badkamer in zijn geheel aan te pakken, dus hij blijft gewoon zijn cheapass uitstraling houden)
Die dag heb ik ook nog even die stellingkast die in de aanbieding bij de Gamma was in elkaar gezet voor in de kelder om alle klusspullen die in de keuken opgesteld stonden in te dumpen. (Wat een %^&^*&^#$* om in elkaar te zetten zeg!)

Donderdag kwamen ook de stukadoors voorstrijken:

En gisteravond waren plafond en de twee korte kanten gestuct! Heeeel strak! (Dat wil ik overal wel )

(Oja de deur op die foto heeft niet de pokken maar is afgeplamuurd door kennis die verstand van schilderen enzo heeft )

Het begint nu echt ergens op te lijken!

Vandaag vast een beetje inpakken in dozen hopelijk. En een stukje tapijt op de kop tikken misschien, om op de cementvloer in de slaapkamer te leggen. Daar ligt namelijk niet overal hout. Een stuk is cement omdat daar vroeger een bedstee heeft gezeten. Ik wil daar een inbouw/inloopkast gaan maken. Maar moet nog even kijken hoe ik dat aan ga pakken, het is namelijk een stuk van ongeveer 2 m 50 breed
(dan is daar de toekomstige keukeninbouwkast al af) en ongeveer 1m20 ofzo (moet nog even nameten) diep. En er moet ook nog een bed in mijn kamer dus het moeten schuifdeuren of één schuifdeur worden. Iemand nog ideeën? Ik twijfel tussen het hippe inloopidee met daardoor minder ruimte om op te bergen want de ruimte is niet zo groot, of "gewoon" inbouw met schuifdeuren ervoor en soort inhammetjes in de planken zodat er je er als het ware tussen kan gaan staan. (Oké, vaag verhaal, maar misschien begrijpt iemand wat ik bedoel). Ik ben dus een beetje gebonden aan die afmeting vanwege de andere vloer die er ligt en de deur van de inbouwkast van de keuken en de deur naar de keuken van de slaapkamer.

Zo, nu maar eens wat doen... (Uitslapen is fijn )
pi_78529400
Yellooowwww
Wbt je kast 2,50 bij 120 is meer een kast voor 2 schuifdeuren (bij 1 schuifdeur creeër je toch loze ruimte waar de deur naartoe moet schuiven?).
Snap het inhammetjes idee wel overigens maar zou dan achterin op de planken dingen leggen die je niet vaak gebruikt en voorin je regelmatig gebruikte spullen plus een opstapje/trappetje erbij.
Heb je toch weer meer ruimte.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_78530838
ja leuk, de voorstrijk!
ok, het ziet er niet uit, maar het verteld je 1 ding heel luid en duidelijk: vooruitgang, weer een fase verder!
dat moet toch ook wel genieten zijn?

(je zult wel niet in de buurt wonen, anders heb ik ipv een klein stukje tapijt nog een doosje licht laminaat voor je liggen...)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78534510
O, thx WRH! Maar heb net een couponnetje tapijt op de kop getikt
En Ml-etje, je hebt gelijk, maar nu besloten toch maar één schuifdeur te doen. Eigenlijk omdat ik anders te weinig muren in mijn slaapkamer overhou om mijn bed tegen aan te zetten.
Wilden een begin maken met het timmeren van de kasten, maar de spijkerpluggen die we bij de Gamma hadden gehaald (van die pluggen met lange schroeven er al in) draaiden één voor één dol. Nu dus even kijken of morgen een bouwmarkt in de buurt open is... Verder veel puin geruimd en... het resultaat van het stucen aanschouwd! Ik ben echt tevreden!

zaterdag 27 februari 2010 @ 22:36:11 #100
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78535672
Spijkerpluggen (neem aan dat je slagpluggen bedoeld) moet je gewoon met een hamer erin meppen .
Heb ik hier trouwens ook fout gedaan de eerste keer .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')