Ok, waar waren we gebleven? Ik kan nog steeds mijn huis niet in, maar nu is het niet meer zo erg, want de leidingen liggen er nu helemaal en als het goed is wordt ik straks gebeld door de stukadoor dat de keuken gestuct is

De keukenmuur was zo toegetakeld door al het hakken van sleuven, en ik had een meevaller met de vloeren die ik niet nieuw heb hoeven te leggen, dat ik heb besloten de keuken te laten stucen. Helaas past het niet in het budget om het hele huis te laten doen, maarja...
Foto's!
Woensdag is de nieuwe leiding voor de afvoer naar het riool er in gelegd...
![]()
![]()
En donderdag is het vloertje in de wc en in stukje dat open lag in de keuken gestort...
![]()
Maandag of dinsdag komen ze terug om er een cementdekvloertje op te leggen en de wc en radiatortje in badkamer te plaatsen (hoop dat dat in één dag lukt, maar weet 't zo net nog niet), zodat mijn vader en ik de wc en douche voor zover nodig opnieuw kunnen betelegen. (Helaas echt geen geld nu de badkamer in zijn geheel aan te pakken, dus hij blijft gewoon zijn cheapass uitstraling houden)
Die dag heb ik ook nog even die stellingkast die in de aanbieding bij de Gamma was in elkaar gezet voor in de kelder om alle klusspullen die in de keuken opgesteld stonden in te dumpen. (Wat een %^&^*&^#$* om in elkaar te zetten zeg!)
![]()
Donderdag kwamen ook de stukadoors voorstrijken:
![]()
En gisteravond waren plafond en de twee korte kanten gestuct!

Heeeel strak! (Dat wil ik overal wel

)
![]()
![]()
(Oja de deur op die foto heeft niet de pokken maar is afgeplamuurd door kennis die verstand van schilderen enzo heeft

)
![]()
Het begint nu echt ergens op te lijken!
Vandaag vast een beetje inpakken in dozen hopelijk. En een stukje tapijt op de kop tikken misschien, om op de cementvloer in de slaapkamer te leggen. Daar ligt namelijk niet overal hout. Een stuk is cement omdat daar vroeger een bedstee heeft gezeten. Ik wil daar een inbouw/inloopkast gaan maken. Maar moet nog even kijken hoe ik dat aan ga pakken, het is namelijk een stuk van ongeveer 2 m 50 breed
(dan is daar de toekomstige keukeninbouwkast al af) en ongeveer 1m20 ofzo (moet nog even nameten) diep. En er moet ook nog een bed in mijn kamer dus het moeten schuifdeuren of één schuifdeur worden. Iemand nog ideeën? Ik twijfel tussen het hippe inloopidee met daardoor minder ruimte om op te bergen want de ruimte is niet zo groot, of "gewoon" inbouw met schuifdeuren ervoor en soort inhammetjes in de planken zodat er je er als het ware tussen kan gaan staan. (Oké, vaag verhaal, maar misschien begrijpt iemand wat ik bedoel). Ik ben dus een beetje gebonden aan die afmeting vanwege de andere vloer die er ligt en de deur van de inbouwkast van de keuken en de deur naar de keuken van de slaapkamer.
Zo, nu maar eens wat doen... (Uitslapen is fijn

)