abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79922706
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:41 schreef Beijtje het volgende:
Hahaha, ja wie arm is (van klussen wordt je arm!), moet slim zijn ;-) Maar dan moet ik maar weer eens verder met stroken vouwen (dat is het minder leuke deel , maar kan gelukkig voor de tv ) zodat ik straks een fototje kan posten...

De vloer ligt nu trouwens vol met materialen voor de kast, waar we morgen na de paasbrunch weer mee verder gaan, dus ik kan nog niet verder met schoonmaken ervan...

Ik ben van plan zelf een tafel in elkaar te flansen voor in de keuken. Maar dat moet even wachten tot de echt noodzakelijke dingen klaar zijn. Daar wil ik dan 2 stoelen bij kopen, wit, plastic, die ook buiten kunnen staan. Dan hoef ik geen aparte tuinset te kopen en staat mijn plaatsje niet zo vol. Ze moeten vooral zo goedkoop mogelijk zijn maar ook wel strak en hippig. Ik zit nu te denken aan onderstaande stoel, Maya, en dan in 't wit. Iemand anders nog andere ideeën of tips?

[ afbeelding ]
De HEMA heeft soort gelijke stoelen.
http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2841837098%29.aspx
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_79926572
Dank je, Bartjebart! Dat scheelt nogal in prijs... Zit nu zelfs korting op... Denk dat ik die ga bestellen, hoor!
pi_79928388
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:41 schreef Beijtje het volgende:
Iemand anders nog andere ideeën of tips?

yes, Ebay
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79935297
Oja, ook een goeie, ik kijk altijd alleen op MP.
Thanks!
  zondag 4 april 2010 @ 17:47:45 #280
175345 windsurfer_1970
no wind... no fun!
pi_79939218
quote:
Op zondag 4 april 2010 15:44 schreef Beijtje het volgende:
Oja, ook een goeie, ik kijk altijd alleen op MP.
Thanks!
Gebruik veilingkijker voor het zoeken naar gebruikt spul, heb je ze meteen allemaal te pakken!
'summer is a state of mind'
pi_79942198
O, da's ook handig!
pi_79943155
Loods 5 heeft ook leuke stoelen en niet zo duur.
Deze is bv nu 25 euro

pi_79943591
O, ja die is ook leuk en ook niet duur idd!
pi_79946729
Heb de stoel van de Hema besteld, twee maal Vond die toch wat mooier dan die van Loods 5, bovendien is dat niet om de hoek en kan je niet online bestellen daar... Vrijdag komen de stoelen, dus hopelijk heb ik nog tijd om voor vrijdag de keukenvloer in orde te maken... Dus bedankt, Bartjebart!

Keukenkast is af!

Planken zijn gemaakt van overgebleven vloerdelen. Die ga ik in dezelfde olie zetten als de vloer, zodat het goed schoon te houden is. Tegen de achterkant van de kast komt tzt een kek behangetje... Maar voor nu is de kast in elk geval functioneel...
Ondertussen heb ik de cement-/voegmortelresten in de douche verwijderd. Wat een pokkewerk!
(Moest weer met de verfkrabber aan de slag. Je denkt vantevoren "ah cementrestenverwijderaar, een wondermiddel", maar zo is het dus niet. Volgens mij had ik net zo goed azijn met warm water er op kunnen smeren ipv zo'n duur goedje... ) Maar het is gelukt, dus dat is weer mooi geworden...
De keukenvloer is ook weer helemaal leeg, dus als ik één dezer dagen tijd heb, ga ik daar de vloer afkrabben...
  maandag 5 april 2010 @ 14:16:46 #285
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_79966646
quote:
Op zondag 4 april 2010 01:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

De HEMA heeft soort gelijke stoelen.
http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2841837098%29.aspx
Hoor jij geen IKEA tips te geven? haha

Mooie stoelen hoor van de Hema.
Ik denk dat ik de Urban ga kopen van de Ikea.

NOOOOOO... ze zijn eruit ?! Scheisse.. dat krijg je van uitstellen..

Hoe is het met je vloer afgelopen? Ik vind de tegeltjes juist in die ruwe vorm Prachtig. Heel tof dat je ze laat zitten!
Big mouth strikes again
pi_79966891
Ik heb niet eens gedacht aan Ikea-stoelen, stom he, terwijl bijna alles wat ik heb Ikea is/was...
En dank je! Vloer in keuken wil ik vandaag voor de tweede keer met dat spul gaan behandelen. Zal wel even duren voordat ie echt helemaal schoon is, want dat kost wel paar uren (dagen?) werk, en heb nu te weinig tijd. Maar komt goed en ik blijf foto's van het proces posten!

Ik zie die Urban trouwens nog wel er bij staan op de site, hoor!
pi_79966936
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:16 schreef heartwork het volgende:

[..]

Hoor jij geen IKEA tips te geven? haha

Mooie stoelen hoor van de Hema.
Ik denk dat ik de Urban ga kopen van de Ikea.

NOOOOOO... ze zijn eruit ?! Scheisse.. dat krijg je van uitstellen..

Hoe is het met je vloer afgelopen? Ik vind de tegeltjes juist in die ruwe vorm Prachtig. Heel tof dat je ze laat zitten!
Ow ja...

Maar de stoelen die ze wil hebben lijken niet echt op URBAN...
URBAN in het wit is nog gewoon in het assortiment trouwens. We krijgen binnenkort lichtblauw erbij.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_79966980
Klopt, ik zocht de Urban stoelen op en vind die van de Hema mooier/beter passen hier...
pi_80125887
Mijn stoelen zijn binnen!!!

Het zijn er maar twee, mijn oude stoelen kan ik opklappen en zet ik in de kelder voor als er meer man aanschuiven. Nu nog even de vloer fixen, dan kan de tafel er op (tijdelijke tafel, moet nog mooie komen) en krijgen de stoelen echt hun plek...

Maar ik ben er klaar voor, wat mij betreft mag de zomer beginnen!
pi_80126124
Leuk, dat strakke op die oude tegeltjes!
pi_80126227
Ja leuk he? Dank je! Vind het ook leuk, dat contrast... Plus die ranke stoelen houden het een beetje licht en open...

( Op de foto zie je die ranzige groene aanslag veel beter dan in 't echt... )
pi_80128794
Door alle zorgen ben ik echt veel te lang weggeweest uit dit topic.

Wat een doorzetter ben je toch Beijtje, wel een paar vragen. De laatste foto's van de vloer, zo is hij uiteindelijk geworden? En wat voor verf heb je gebruikt? Hoogglans, of zijde glans...?

En waar heb je die mozaiek vandaan?!

Moest wel lachen tijdens het bijlezen....
pi_80129049
Ehm, ik snap je niet helemaal. Welke vloer bedoel je? Die in de keuken is nog niet af, dat is de originele vloer, maar daar moet de vieze shizzle nog vanaf gekrabd worden... Als je de vloer in de woon- of slaapkamer bedoelt; die is nu idd af ja en blijft zo... En verf op het hout? Dat is allemaal hoogglans hoor En bedoel je de mozaiek tegen de achterplaat van de wc? Gewoon voor 3 tientjes per vierkante meter van de Karwei
pi_80129201
Ik bedoelde die vloer in je keuken ja! Daar ben je dus nog niet mee klaar.. moet zeggen dat het zo ook niet lelijk is, maar vooruit, het is natuurlijk een foto, en het licht schijnt er op de foto even niet op.

Die vloeren die je zo gelaten hebt, zijn geweldig.

Waren jouw deuren en kozijnen etc niet erg beschadigd? Ik had bij een schilder geinformeerd en die raadde bij mij hoogglans af, omdat ik heel veel beschadigingen, en onregelmatigheden heb, en dus waarschijnlijk ook teveel zou gaan zien, zeker als het licht erop schijnt.
pi_80129413
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:58 schreef Xs2Shanna het volgende:
Waren jouw deuren en kozijnen etc niet erg beschadigd? Ik had bij een schilder geinformeerd en die raadde bij mij hoogglans af, omdat ik heel veel beschadigingen, en onregelmatigheden heb, en dus waarschijnlijk ook teveel zou gaan zien, zeker als het licht erop schijnt.
Daar heb ik nu wel een beetje last van ja. Het was niet eens zo heel beschadigd allemaal hoor, maar bijvoorbeeld de plinten zaten wel veel verfklodders op en zijn niet even vlak afgeschuurd en niet geplamuurd, en daar zie je de oneffenheden wel op ja. Maar de deuren zijn mooi geplamuurd en die zijn ehct super! Tja, niet zo strak als in een nieuw huis natuurlijk, maar her en der een oneffenheid hoort er ook een beetje bij, dus stoor me er niet aan. Zal eens even een voorbeeldfototje voor je proberen te maken, even kijken of het overkomt op de foto...
pi_80129786
Heb je zelf geplamuurd?
pi_80130271
Hier zie je de plint van dichtbij. Zo zijn de plinten in m'n woonkamer overal, gewoon niet mooi van dichtbij. Maar dat komt niet alleen door de oneffenheden die ik niet vantevoren goed heb weggewerkt maar ook omdat ik haast had en niet heb gewacht tot ze helemaal droog waren toen ik de muur ging verven, waardoor er kleine stofjes en spettertjes in zijn gekomen. Plus dat ik me pas na het verven bedacht dat het wel handig zou zijn de randen van de vloer, waar verf op zat, met afbijt te behandelen, dat is dus ook een beetje op de onderkant van de plinten gaan zitten... Anyway, plinten verdienen niet de schoonheidsprijs:

De deuren dan weer wel, al zeg ik het zelf... Je ziet wel her en der een putje ofzo, maar het valt mee, ook omdat ze eerst geplamuurd zijn. Op de detailfoto zie je bijvoorbeeld de oneffenheid bij de deurknop, dat is het effect dat je krijgt. Ik denk dat je dat met zijdeglans alleen ook wel blijft zien. Ik heb trouwens hoogglans van eigen merk van de Gamma, dus zo hoog is die glans nou ook weer niet, zoals je ziet...

Deze deur is trouwens aan de kant die je nu op de foto ziet, helemaal niet geplamuurd, want die was al geverfd voordat een kennis van me kwam plamuren... Een kennis me heeft dus geplamuurd, hij kwam er mee, was zelf nooit op het idee gekomen, en hij bood aan alle deuren te doen, dus dat aanbod heb ik maar geaccepteerd! Maar is ook prima zelf te doen hoor! Hij stopte eerst alle diepe gaten/naden vol met stopverf (van Alabastine had ik) en daarna plamuurde hij alles nog eens af met lakplamuur (ook van Alabastine) en de naadjes in de paneeldeuren waar spleten in die randjes zaten heeft ie op sommige plekken met overschilderbare kit gedaan...

Dit weekend ga ik trouwens de keuken bij mijn ouders er uit slopen, want die krijgen een nieuwe! Dus niet klussen bij mij, maar wel lekker slopen...
pi_80131151
leuke stoelen!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:37:44 #299
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_80146031
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:41 schreef -Marieke- het volgende:
Leuk, dat strakke op die oude tegeltjes!
Mee eens! Je vloer gaat echt mooi worden hoor, nog een beetje (ok, een beetje boel dan ) werk en hij is super!

En je houtwerk ziet er ook goed uit! Hier is ook alle shoogglans, ik vind dat toch mooier dan zijdeglans, ook bij oude panden met wat beschadigingen (= karakter) in het hout. Ergste dingen plamuren en repareren en hoogglans erop
Ik heb daarbij een soort gevoel van:
Troetelbeertjes straaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:52:29 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_80146704
Zo! Die deur ziet er echt super uit!
Ik zou het echt no way zo netjes krijgen als ik de kwast ter hand zou nemen .
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')