Hier zie je de plint van dichtbij. Zo zijn de plinten in m'n woonkamer overal, gewoon niet mooi van dichtbij. Maar dat komt niet alleen door de oneffenheden die ik niet vantevoren goed heb weggewerkt maar ook omdat ik haast had en niet heb gewacht tot ze helemaal droog waren toen ik de muur ging verven, waardoor er kleine stofjes en spettertjes in zijn gekomen. Plus dat ik me pas na het verven bedacht dat het wel handig zou zijn de randen van de vloer, waar verf op zat, met afbijt te behandelen, dat is dus ook een beetje op de onderkant van de plinten gaan zitten... Anyway, plinten verdienen niet de schoonheidsprijs:
![]()
De deuren dan weer wel, al zeg ik het zelf...

Je ziet wel her en der een putje ofzo, maar het valt mee, ook omdat ze eerst geplamuurd zijn. Op de detailfoto zie je bijvoorbeeld de oneffenheid bij de deurknop, dat is het effect dat je krijgt. Ik denk dat je dat met zijdeglans alleen ook wel blijft zien. Ik heb trouwens hoogglans van eigen merk van de Gamma, dus zo hoog is die glans nou ook weer niet, zoals je ziet...
![]()
![]()
![]()
Deze deur is trouwens aan de kant die je nu op de foto ziet, helemaal niet geplamuurd, want die was al geverfd voordat een kennis van me kwam plamuren... Een kennis me heeft dus geplamuurd, hij kwam er mee, was zelf nooit op het idee gekomen, en hij bood aan alle deuren te doen, dus dat aanbod heb ik maar geaccepteerd! Maar is ook prima zelf te doen hoor! Hij stopte eerst alle diepe gaten/naden vol met stopverf (van Alabastine had ik) en daarna plamuurde hij alles nog eens af met lakplamuur (ook van Alabastine) en de naadjes in de paneeldeuren waar spleten in die randjes zaten heeft ie op sommige plekken met overschilderbare kit gedaan...
Dit weekend ga ik trouwens de keuken bij mijn ouders er uit slopen, want die krijgen een nieuwe! Dus niet klussen bij mij, maar wel lekker slopen...