abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79888425
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 22:48 schreef Beijtje het volgende:
Hoe lang moet dan cement- en mortelverwijderaarspul van HG eigenlijk inwerken?
Heb geen antwoord voor je, maar je bent dus bezig met de keukenvloer? Ben echt zoooooo benieuwd hoe die er straks uit ziet!!! FOTO'S van resultaten, kijk er nu al naar uit!!!
(Lekker makkelijk ook, jij doet al het werk, en toch kan ik er best een beetje van genieten )
pi_79889821
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 22:59 schreef R2R het volgende:
Oja, dat plankje bij het fornuis (schouw), hartstikke handig natuurlijk. Zou er alleen geen olie ofzo op zetten. Staan net alle pitten lekker te vlammen, zal je zien dat je per ongeluk tegen dat flesje olie stoot, en uiteraard springt dan de dop eraf en gutst alle olie over je brandende fornuis heen.
Goed punt, niet over nagedacht. Maarja, waar laat ik die olijfolie dan? Geen kastje bij de hand bij het fornuis...
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 23:23 schreef Leonietje83 het volgende:

[..]

Heb geen antwoord voor je, maar je bent dus bezig met de keukenvloer? Ben echt zoooooo benieuwd hoe die er straks uit ziet!!! FOTO'S van resultaten, kijk er nu al naar uit!!!
(Lekker makkelijk ook, jij doet al het werk, en toch kan ik er best een beetje van genieten )
Speciaal voor jou dan vast een foto van de tussenstand... Want ja, ik ben dus met de vloer aan de slag gegaan maar ik zal hem wel nog een paar keer schoon moeten maken voordat ie echt af is.
Heb de verdunde HG limex aangebracht, 5 minuten laten zitten en ben toen gaan schrobben. Dat schoot niet op, dus heb de verfkrabber erbij gepakt. Zo heb ik op de tegels met de meeste cementresten van de tegels die er op lagen, verwijderd. Lekker arbeidsintensief... Maakte nogal herrie, dat geluid van verfkrabber op de tegels, dus heb alleen de ergste resten er af gehaald. Dat ging heel makkelijk. Probleem is dat er nog stukken bij zitten, waar geen beweging in te krijgen is (zie onderste foto). Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet, want het lijken wel een soort reparatievoegen te zijn... Denk dat ik er morgen één helemaal schoonmaak om te kijken of de tegel eronder beschadigd is, of niet. Als de tegels eronder goed zijn, ga ik het overal wegkrabben (heb daar nu al zin in, not )

Foto voor

Foto nu (vloer nog nat)

Foto van zo'n moeilijk stukje (niet zo duidelijk)

pi_79889873
Wordt wel heel mooi
Maar helpt zo'n hele harde borstel niet? Vind een krabber vrij eng op tegels
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79889983
Had een schrobborstel, hielp voor geen meter, kreeg ik echt niks mee weg. Krabber gaat echt prima!
En bedankt!
pi_79890056
Vloer (deels) opgedroogd nu

Volgens mij is de matte waas niet alleen cementsluier, maar ook gewoon ouderdom, helemaal versleten. Misschien kan ik er iets van glansspul op smeren ofzo als ie straks schoon is... Moet ik eens uit gaan zoeken, iemand tips?
pi_79890579
Tja, het is zonde van je oude tegels, maar ik zou toch sterk neigen naar een ander vloertje erover..... Ik heb er een hard hoofd in dat dit nog goed komt....

Maar kijken voor sealers of was ed voor je tegels is natuurlijk ook eerst te proberen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Appelblauwzeegroen op 03-04-2010 00:32:45 ]
pi_79890649
O nou deze vloer blijft sowieso hoor, komt niks meer op, ook als ik die cementresten op de moeilijke plekken niet weg krijg. Stoort me niet als het niet strak is, mag wel bij zo'n oude vloer.
Ik zag van HG de Golvpolish, die zou de kleur moeten verdiepen, zijdeglans aanbrengen en beschermen tegen vuil. Iemand toevallig ervaring mee, is dat wat?
pi_79890949
Weet je zeker dat het cement is en niet gewoon slijtage?
Dan zou je zoutzuur kunnen proberen...

Moet ik wel erbij zeggen dat je het dan even op een tegel moet proberen die niet in het zicht ligt...
Zou dat kunnen?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 3 april 2010 @ 01:47:14 #259
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79892289
Ow wow, wordt wel heel gaaf zeg!
Je binnenplaatsje is leuk en de tegels in de keuken worden hopelijk ook mooi.
Aan het natte aanzien te zien zit er nog wel kleur in maar is hetr dof als het opdroogt. Ik zou eens advies gaan inwinnen bij degelijke (oude) tegelwinkels. Wellicht kun je met impregneer-spul er weel glans op leggen en zo de kleur omhoog halen.
Zou het zonde vinden als je er een andere vloer overheen zou leggen.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_79894387
Wat BBQ-kip zegt, probeer het eens bij een winkel die dit soort tegels verkoopt.
Wij hebben voor de Castelo tegels allemaal flessen erbij gekregen om ze te impregneren enz.
Misschien dat ze ook wel iets hebben om oude tegels in hun glorie te herstellen.
pi_79895808
De vloer nat is mooi!!! Maar om nou een sproei en afvoersysteem in je keuken te monteren?
Er moet vast spul voor zijn inderdaad. Je zal niet de eerste zijn die hier tegenaan loopt en tegenwoordig hebben ze (bijna) overal een middeltje voor! (Alleen niet voor granito vloeren.. )
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:49:58 #262
67725 Dulk
Taweret
pi_79895949
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:06 schreef Ml-etje het volgende:
Wat BBQ-kip zegt, probeer het eens bij een winkel die dit soort tegels verkoopt.
Wij hebben voor de Castelo tegels allemaal flessen erbij gekregen om ze te impregneren enz.
Misschien dat ze ook wel iets hebben om oude tegels in hun glorie te herstellen.
heb jij die flessen er allemaal bij gekregen? Ik moest er voor betalen

Ik heb het volgende er allemaal bij

R55 grondreiniger

S34 vlekstop

P30 klinkerolie

P24 Edelzeep

misschien dat je wat aan de R55 grondreiniger hebt
namaste
pi_79895998
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:49 schreef Dulk het volgende:

[..]

heb jij die flessen er allemaal bij gekregen? Ik moest er voor betalen

Ik heb het volgende er allemaal bij
denk dat ik ze uiteindelijk toch wel betaald heb hoor
Was al op zoek naar die flessen hier maar jij doet het sneller als ik er zo toch 1 vind zal ik even kijken wat er op de verpakking staat.
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:56:24 #264
67725 Dulk
Taweret
pi_79896074
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:52 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

denk dat ik ze uiteindelijk toch wel betaald heb hoor
Was al op zoek naar die flessen hier maar jij doet het sneller als ik er zo toch 1 vind zal ik even kijken wat er op de verpakking staat.
hehehe

ja ik zat ook al in kasten te kijken, maar google was uiteindelijk sneller
namaste
pi_79896321
Denk dan dat je deze nodig hebt... Je zou toch denken dat je met deze producten ook een granito vloer weer schoon en glanzend zou moeten kunnen krijgen... ?! (Vandaar m'n uitgebreidere zoektocht)
pi_79896344
Thanx mensen! Langs een winkel gaan waar ze er verstand van hebben, had ik ook al bedacht, maar weet niet echt of er één in de buurt hier zit, ken er geen in elk geval...
De vloer blijft sowieso liggen. Ik weet inderdaad niet zeker of het allemaal cement of ook slijtage is. Ik heb vanochtend nog eens goed gekeken, en volgens mij is het inderdaad, zoals BBQ-kip zegt, nog een sluier cement die er op ligt. Het is nu helemaal droog en het lijkt er op dat ik gewoon nog knetterveel cement er af moet halen, heb even met m'n nagel gekrabt, en eronder komt dan ook de meer felle kleur (die zoals wanneer ie nat is) naar voren... Ik ga straks gewoon even op één tegel proberen hoe het wordt als ik dat probeer allemaal weg te halen met dat Limex spul. Waarschijnlijk moet ik gewoon tegel voor tegen schoonschrobben/-krabben Mocht dat allemaal te lang duren, dan moet ik inderdaad misschien zoutzuur proberen. Heb nog twee losse tegels die er uit moesten vanwege de riolering, dus daar kan ik dat mooi op uit proberen...
pi_79896367
Ja Leonietje, precies, van HG vond ik iets vergelijkbaars. Maar eerst moet ie nog schoner...
Heb jij je granitovloer dan onder handen genomen, of gaat dat nog gebeuren?
pi_79896922
Dat moet nog gebeuren, hier in mijn (ex-sociale-huur) huisje maar ook in de badkamer van m'n vaders (mijn ouderlijk) (heren)huis en in de badkamer van het (ex-sociale-huur)huis van m'n vriend... Maar eerst de verbouwing van de leefkeuken van m'n moeder... Ben hier aan het lurken onder het mom van voorbereiding op verbouwingen! Echt wel heel leerzaam! Maar op diezelfde site hebben ze ook reinigers die niet heel agressief zijn, voor natuursteen en plavuizen... Misschien het proberen waard?

Ik zou zoutzuur trouwens niet doen! Zuur tast je tegel enorm aan! Vooral omdat ie niet geglazuurd is... Denk dat het er alleen maar grauwer, doffer en zuigender van wordt... Zit je daarna ook nog met vlekken die je niet meer weg kan krijgen
pi_79897592
Wow, wat een gaaf huis. Klustopics zijn altijd leuk, dus deze gaat ff in mijn lijstje van tvp-tjes.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_79907425
hoop dat het gaat lukken met de vloer, zou wel heel erg gaaf zijn als het weer een beetje glanzend wordt.
anders iets als een renovatiebedrijf mailen? weet van sommige stucadoors die echt oude panden weer opknappen in oude staat, zal ook wel zoiets zijn voor oude vloeren en die hebben vast wel hun trucjes?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79909611
Ja precies WRH, als ik er niet uit kom zelf, doe ik dat. Want die vloer moet blijven... :-)
En Leonietje, wat leuk dat je dat allemaal gaat doen! Dan zien we tzt de foto's wel he?
Het spul dat ik nu van HG gebruik om te reinigen is voor gewone tegels en er zit ook zoutzuur in. Heb het eerst op een overgebleven tegel getest en dat ging prima. Heb vandaag met m'n vader bij daglicht en nu die droog is de vloer nog even goed bestudeerd en het is precies andersom dan ik dacht: de donkere plekken is gewoon viezigheid, dat moet er nog afgeschrobd worden. Het wordt dus de lichte kleur uiteindelijk. Waar het nu al licht is zit ook nog cementsluier op en die moet er dus ook af. De "moeilijke stukjes" zoals ik het noemde, lijken echt renovatiepogingen van kapotte tegels te zijn, maar ik ga eens één tegel daarvan kaal maken, kijken wat er dan overblijft... Verder zal ik als de vloer helemaal schoon is er een soort impregnator op doen. Die beschermt en haalt de kleur ook naar boven en geeft een glansje, dat lijkt me wel mooi. Dan krijg ik toch die wat meer diepere kleur...
Verder hebben "we" (eigenlijk mijn vader in zijn eentje, want ik kon niet echt helpen) de buizen voor de afzuigkap afgemaakt en zijn "we" nu bezig met planken in de keukenkast te maken... Foto's zullen uiteraard volgen!
pi_79914556
Ik heb een vaatwasser!!! (Of had ik dat al gezegd? ) Wat wel irritant is, is dat ik doordat ie is ingebouwd, niet kan zien of ie al klaar is. Hij geeft een rete-irritante piep als ie klaar is, maarja dat hoor je natuurlijk niet altijd. Anyway, ik heb een vaatwasser!!!

Luchtafvoertje!!!

(I know, aanlsuiting koof afzuigkap op buis is bovenaan niet heel mooi, in die zin dat de koof niet tot 't plafond loopt, maar ging helaas niet anders... 't is ook 3 meter hoog he, dus wie ziet dat )

Kastje in aanbouw:

Knutselprojectje (zag ik in één of ander blaadje): papierbak van oude kranten maken... Nu in wording...

pi_79917010
CREA BEA!!! Bankjes, kastjes, tegeltjes en nu kranten vlechten... Benieuwd naar t resultaat!
pi_79917390
Hahaha, ja wie arm is (van klussen wordt je arm!), moet slim zijn ;-) Maar dan moet ik maar weer eens verder met stroken vouwen (dat is het minder leuke deel , maar kan gelukkig voor de tv ) zodat ik straks een fototje kan posten...

De vloer ligt nu trouwens vol met materialen voor de kast, waar we morgen na de paasbrunch weer mee verder gaan, dus ik kan nog niet verder met schoonmaken ervan...

Ik ben van plan zelf een tafel in elkaar te flansen voor in de keuken. Maar dat moet even wachten tot de echt noodzakelijke dingen klaar zijn. Daar wil ik dan 2 stoelen bij kopen, wit, plastic, die ook buiten kunnen staan. Dan hoef ik geen aparte tuinset te kopen en staat mijn plaatsje niet zo vol. Ze moeten vooral zo goedkoop mogelijk zijn maar ook wel strak en hippig. Ik zit nu te denken aan onderstaande stoel, Maya, en dan in 't wit. Iemand anders nog andere ideeën of tips?

pi_79921882
Paar uurtjes pielen later...

Dacht eerst het ding met het oud papier weg te gooien, leek me wel handig, maar na alle uren die er in zitten, toch maar niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')