abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79513840
Ze lijken best goed te passen.

Wel grappig hoe je vloer eruit ziet. Doet me erg denken aan mijn houten vloerdelen, waar nog niks op ligt.
pi_79514061
Het is ook gewoon kaal grenen (nouja met oude lakresten er op die er niet goed af te schuren zijn), met alleen een beetje (hele lichte whitewash) olie er op. Wat ga jij er op doen dan?
pi_79520044
Ziet er goed uit!
pi_79555084
In de categorie "woonkamers" heb ik voor jullie Beijtjes-het-begint-al-ergens-op-te-lijken-maar-de-tafel-en-stoelen-moeten-nog-naar-de-keuken-zodra-die-af-is-en-de-andere-billy-kast-moet-nog-geverfd-en-neergezet-worden-en-her-en-der-moet-er-nog-wat-gekit-worden-maar-verder-is-ie-eigenlijk-wel-zo-goed-als-af-woonkamer!!!

Ook fijn: ik vond mijn paspoort eindelijk bij het uitpakken van een doos in de in de weg stond...

Ahhh... Chessie...

(Woonkamer goed op de foto krijgen is vanwege 't formaat (iets van 3,5 bij 4 ofzo, maar gelukkig wel met meer dan 3 meter hoge plafonds) nogal lastig, dus excusez-le-photographe...)

Zo, nu lekker
pi_79557525
Wat een hoge plafonds idd
Je bankje
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79656052
Er zit weer een beetje schot in de zaak.

Aansluitingen in gootsteenkastje waren al af, maar vandaag even een klein lekkagetje verholpen (je moet meer lijm gebruiken dan ik dacht, er hingen druppeltjes aan af en toe) ook even de vaatwasser er op gezet en getest... Een vaatwasser (mijn eerste ), wat een uitvinding! Hoeraaaaaaaa!!!

En de bovenkastjes opgehangen en de afzuigkap opgehangen!
Mooie blauwe keuken...

Zoals jullie zien moet de afzuigkap nog wel aangesloten worden op een luchtafvoer. Ga ik morgen even spullen voor halen. Daarna kan de folie er af. (Iemand nog ideeën waar ik zo cheap mogelijk een mooie niet-flexibele RVS buis of koof kan vinden voor de afvoer? Moet hele keuken door namelijk, maar wil het niet wegwerken achter een (gips) koof maar een mooie buis in het zicht hebben. Lijkt me wel gaaf. Maar ook duur, dus tips zijn welkom. Tijdelijk wordt het wsch even flexibel RVS. Edit: RVS mag schijnbaar niet en heb bij de bouwmarkt al mooie aluminium pijpen gevonden, alleen waren er niet genoeg, dus het afzuigkap project wordt volgende week voltooid...)

Jammer was, dat de wcd voor de afzuiger die we hadden gemaakt, precies 10 cm te laag zat en dus op de verkeerde plek (Toen ik de afzuigkap via internet bestelde me vergist in afmetingen) Maar goed, daar draaien wij onze hand niet voor om: gaatje geboord, pvc buisje erdoor en morgen opbouwwcd er op (een niet heel elegante overgang van in- naar opbouw, maar ach, 't komt toch achter de koof van de afzuigkap)...

[ Bericht 1% gewijzigd door Beijtje op 28-03-2010 15:35:11 ]
pi_79689876
Ik kijk uit naar de onthulling van je keuken!
  zondag 28 maart 2010 @ 22:48:13 #233
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79690286
Mooi je gordijnen meis! En zo kun je er ook fatsoenlijk onder door stofzuigen . Hier hangen ze ook net heel ietsje boven de grond, dat was volgens de winkel waar we ze hebben laten maken ook standaard (geloof iets van 2cm).

Je plafond . En wat staat Chessie hier goed!

Keep up the good work!
pi_79692177
Nou aloe_vera, daar komt ie dan!
En thx TM! Maar t is wel iets meer dan 2 cm, eerder 12

Een blauwe keuken is natuurlijk hartstikke mooi en hip, maar ik dacht, ik doe eens gek, laat ik er een witte keuken van maken. En zo gezegd, zo gedaan... Ik heb de folie er af gehaald, wat nog niet zo makkelijk ging, aangezien ik er niet aan had gedacht die aan de randjes er eerst af te halen voordat ik de handgreepjes er op schroefde, dus die moest ik er allemaal weer afhalen...

Ook de stucloper heb ik van de vloer gehaald, nu lijkt het al erg op hoe het gaat worden, enige is dat ik de vloer schoon moet gaan maken met cementverwijderaar. Dat ga ik vandaag niet meer redden (ik slaap ook wel eens namelijk... Is best fijn, doen jullie dat ook wel eens?) dus dat ga ik een andere keer doen. Als dat is gedaan komt ook de tafel en de stoelen in de keuken...

Er zullen wel wat mensen zijn die zullen denken "waarom zo'n 'strakke' keuken bij zo'n oude vloer en oud huis?"... Maarja, smaken verschillen, en ik vind het juist leuk om oud met nieuw te combineren...

Het fornuis stond er natuurlijk al, maar is nu ook aangesloten. Ik heb meteen maar een quiche gebakken waar ik drie dagen van kan eten, om fornuis + oven even goed te testen. En goedgekeurd! En het mooiste was: daarna kon alles gewoon in de vaatwasser!!! (I know, een beetje obsessed met de vaatwasser, maar ik heb echt een hekel aan huishoudelijke taakjes zoals afwassen en hiervoor had ik nooit een vaatwasser. Dus ben helemaal in mijn nopjes )

Zoals gezegd moeten de luchtafvoer van de afzuigkap nog afgemaakt worden. De buizen zijn besteld, dus dat gaat waarschijnlijk volgend weekend gebeuren. Het wordt geen tuttig afgetimmerd koofje, maar een stoere alu buis dwars door de keuken!

Oooooja... Wat er natuurlijk ook nog moet komen (uiteindelijk), zijn de pllllllllllllllllllllintjeeees!!!
Oja en een muurtje rechts van de vaatwasser...
Oja en planken in de keukenkast...
Enne... Enne... Enne...
pi_79693373
Ik vind je keuken een snoepie!
En past goed, op zo'n vloer...
Trouwens zou me niet echt druk maken wat een ander er van denkt, jij komt toch elke ochtend zelf die keuken in...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 29 maart 2010 @ 00:45:31 #236
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79694321
Mooie keuken zeg! En je fornuis is ook erg gaaf!
En je obsessie voor de vaatwasser snap ik helemaal, toen wij net ons huis hadden hebben we weleens vaat meegenomen uit het oude huis om daar in de vaatwasser te stoppen
Vaatwasser =
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_79696624
wat mooi geworden meis
En die vloer dat komt wel goed even zin maken en hij glimt je tegemoet.
En vaatwasser tsjaaa
pi_79696793
Dank jullie! Ben ook nu ik opsta en het zie, weer helemaal blij...

En:
quote:
Op maandag 29 maart 2010 00:07 schreef Oblivion het volgende:
Trouwens zou me niet echt druk maken wat een ander er van denkt,
Nee, dat sowieso niet, maar wilde vast een discussie in de kiem smoren
pi_79696934
Ziet er goed uit, en wat een enorm handig plankje achter/boven je fornuis

Komt er ook een witte plint onder de keuken, of wordt dat een andere kleur?

En een vaatwasser is inderdaad heerlijk
pi_79697062
Witte plint idd!
En dat plankje is de oude schouw, hè?! (Zie ook de delfts blauwe tegeltjes echter 't fornuis...) Is zeker heel handig!
pi_79697364
quote:
Op maandag 29 maart 2010 08:58 schreef Beijtje het volgende:
Witte plint idd!
En dat plankje is de oude schouw, hè?! (Zie ook de delfts blauwe tegeltjes echter 't fornuis...) Is zeker heel handig!
Ik had gezien inderdaad dat de schouw er achter zat, maar dat maakt het plankje niet minder handig
In mijn nieuwe keuken staan de kruiden en olie enzo allemaal in een kastje, dus iedere keer als ik wat nodig heb moet ik met mijn vieze handen dat deurtje open maken. Dus na elke kookbeurt moet ik weer met een doekje dat kastdeurtje schoonmaken.
pi_79697823
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:18 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ik had gezien inderdaad dat de schouw er achter zat, maar dat maakt het plankje niet minder handig
Haha ok...
quote:
In mijn nieuwe keuken staan de kruiden en olie enzo allemaal in een kastje, dus iedere keer als ik wat nodig heb moet ik met mijn vieze handen dat deurtje open maken. Dus na elke kookbeurt moet ik weer met een doekje dat kastdeurtje schoonmaken.
Hmmm... Dan ook maar ergens een plankje fabriceren?
pi_79876756
Was vandaag te brak (kan de beste klusser overkomen ;-)) om aan het klussen te slaan, maar heb wel een heeeeeeeeel klein "klusje" gedaan (wilde het toch even posten omdat ik zo blij ben met het resultaat :-)): achterplaatsje schoongemaakt, chemisch afval (van het verven) en ander afval van het klussen (veeeeel karton van de verpakking van de keuken) dat daar stond opgeslagen weggebracht en plantjes neergezet... Dus het plaatsje is ook gebruiksklaar...

Voor:

Nu:

(Die blauwe pot heb ik trouwens gejat bij de stort, die had iemand zo maar bij het sloopafval gegooid... ) Er moeten natuurlijk nog veeeeeeeeeeel meer plantjes komen, maar eerst ff geld aan andere dingen uitgeven. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik een klimplant tegen die achtermuur maak, wat meer potjes met planten neerzet en her en der een plantje aan de muur hang...
Ik was van plan de tegels er uit te slopen en klinkertjes neer te leggen, maar nu weet ik het niet zo goed meer. Ik vond de tegels lelijk en ze worden snel vies... Maar het plaatsje zit op het noorden en ik ben redelijk ingebouwd zoals jullie zien, dus er komt nooit zon. Deze lichte tegels houden het dan wel lekker licht en open. Klinkertjes zouden het misschien te donker maken. Nouja, dat is dus iets om over na te denken...
pi_79878180
Vind het leuk met al die kleine tegeltjes
pi_79885241
Ja, mijn idee. Maar smaken verschillen.
Zou het zelf mooi laten liggen.
pi_79885560
Hmmm.. Thx mensen, ik ben er zelf dus ook nog niet over uit of ze wel weg moeten...
pi_79885841
Het is aardig hoor ! de tegels.
Het lijken mij stoeptegels die om en om zijn gelegd? en het geeft een leuk effect.
En zo te zien liggen ze niet in zand.
Ofwel dat wordt een but klus om eruit te halen.
Handig schrobputje erbij ! heb je het riool al getest? na alle rioolproblemen !

De klinkertjes worden schrobproblemen vanwege mos en onkruid !
Zeker weten.

een pot groene aanslagverwijderaar kost iets van 25 euro !
pi_79886381
Nee het zijn geen stoeptegels, maar tegels met een gladde bovenkant, dus keramisch, of hoe zeg je dat? En dan lichtblauwgrijs/witgrijs om en om...
Ze liggen inderdaad niet in zand dus dat wordt met de hamerboor aan de slag als ik ze weg ga halen... En goed punt van het mos enzo, maar ik vind mos tussen klinkers wel minder erg dan de viezigheid die je heel snel hierop ziet... Maar goed ik kijk het even een paar maandjes op deze manier aan en dan beslis ik...
pi_79887175
Hoe lang moet dan cement- en mortelverwijderaarspul van HG eigenlijk inwerken? Er staat "even laten intrekken"... Zal eens googlen, maar misschien weet één van jullie het ook... (Het spul zit er nu op, man wat een stinkspul zeg!)
pi_79887490
Oja, dat plankje bij het fornuis (schouw), hartstikke handig natuurlijk. Zou er alleen geen olie ofzo op zetten. Staan net alle pitten lekker te vlammen, zal je zien dat je per ongeluk tegen dat flesje olie stoot, en uiteraard springt dan de dop eraf en gutst alle olie over je brandende fornuis heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')