Nou aloe_vera, daar komt ie dan! 
En thx TM! Maar t is wel iets meer dan 2 cm, eerder 12
Een blauwe keuken is natuurlijk hartstikke mooi en hip, maar ik dacht, ik doe eens gek, laat ik er een witte keuken van maken. En zo gezegd, zo gedaan...

Ik heb de folie er af gehaald, wat nog niet zo makkelijk ging, aangezien ik er niet aan had gedacht die aan de randjes er eerst af te halen voordat ik de handgreepjes er op schroefde, dus die moest ik er allemaal weer afhalen...
![]()
![]()
![]()
Ook de stucloper heb ik van de vloer gehaald, nu lijkt het al erg op hoe het gaat worden, enige is dat ik de vloer schoon moet gaan maken met cementverwijderaar. Dat ga ik vandaag niet meer redden (ik slaap ook wel eens namelijk... Is best fijn, doen jullie dat ook wel eens?) dus dat ga ik een andere keer doen. Als dat is gedaan komt ook de tafel en de stoelen in de keuken...
![]()
![]()
Er zullen wel wat mensen zijn die zullen denken "waarom zo'n 'strakke' keuken bij zo'n oude vloer en oud huis?"... Maarja, smaken verschillen, en ik vind het juist leuk om oud met nieuw te combineren...
Het fornuis stond er natuurlijk al, maar is nu ook aangesloten. Ik heb meteen maar een quiche gebakken waar ik drie dagen van kan eten, om fornuis + oven even goed te testen. En goedgekeurd! En het mooiste was: daarna kon alles gewoon in de vaatwasser!!!

(I know, een beetje obsessed met de vaatwasser, maar ik heb echt een hekel aan huishoudelijke taakjes zoals afwassen en hiervoor had ik nooit een vaatwasser. Dus ben helemaal in mijn nopjes

)
![]()
Zoals gezegd moeten de luchtafvoer van de afzuigkap nog afgemaakt worden. De buizen zijn besteld, dus dat gaat waarschijnlijk volgend weekend gebeuren. Het wordt geen tuttig afgetimmerd koofje, maar een stoere alu buis dwars door de keuken!

Oooooja... Wat er natuurlijk ook nog moet komen (uiteindelijk), zijn de pllllllllllllllllllllintjeeees!!!
Oja en een muurtje rechts van de vaatwasser...
Oja en planken in de keukenkast...
Enne... Enne... Enne...