Ik was al bang dat ik de enige wasquote:Op maandag 8 februari 2010 21:17 schreef Ringo het volgende:
Ik snap niks van dat verhaal en zijn 'trauma'.
VWOquote:Op maandag 8 februari 2010 21:03 schreef golfer het volgende:
Erben is een beetje simpele man, maar wel sympathiek.
0-0 ?quote:
Ik heb vooral erg veel over hem zelf gehoord, verpakt in en getriggerd verhalen vanuit zijn sport, maar het gaat over hem. Het maakt mij daarom ook nooit zoveel uit uit welke hoek de gast komt.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:57 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb de eerste helft gezien, de andere moet ik terug gaan kijken, mwah vond het ook niet denderend.Alleen maar sport, sport, sport, sport, was wel leuk geweest om ook wat meer over hem te weten te komen, dan alleen 10001 details en verhalen over sport.
Maar iemand die misschien fan van hem is en hem echt volgt vindt het ws wel weer machtig.
Dat doet niets af op z'n simpelheid.quote:
Ja sommige mensen hebben een doel in hun leven en laten sommige dingen achter zich.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat doet niets af op z'n simpelheid.
Erben = sport. Hij heeft 15 jaar niets anders gedaan dan sport, sport, sport. Het ging dan ook over hem en hoe hij dat beleefd heeft. Inderdaad, je moet een beetje sportvolger zijn om bijvoorbeeld het verhaal Orie te snappen, maar ook voor niet-sportvolgers blijft het mooi denk ik. Ging ook genoeg over zijn sportleven in relatie tot zijn gezin en ouders bijvoorbeeld.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:57 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb de eerste helft gezien, de andere moet ik terug gaan kijken, mwah vond het ook niet denderend.Alleen maar sport, sport, sport, sport, was wel leuk geweest om ook wat meer over hem te weten te komen, dan alleen 10001 details en verhalen over sport.
Maar iemand die misschien fan van hem is en hem echt volgt vindt het ws wel weer machtig.
Je moet ervan houden maar vaak hebben topsporters een zeer simpel leven waar je in feite vrijwel alleen maar over sport kan praten. Het is trainen, rusten, slapen en dat dag in dag uit. Sinds hun pubertijd hebben ze weinig spannende dingen buiten de sport om meegemaakt. Ze kunnen wel een mening vormen over onderwerpen maar of dat nu interessant is. Topsporters en zeker een figuur als Erben die weet dat hij het verschil kan maken met z'n mentaliteit moet zich focussen om te presteren. Wilfried zei het zelf ook. Je moet een tunnelvisie hebben en iemand die in de weg loopt moet oprotten.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:57 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb liever toch een interview met Kyteman over twintig jaar dan met een Wennemars. Zoveel is toch wel zeker.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:13 schreef marcodej het volgende:
Wennemars is gewoon een goeie, simpele gozer. Heb ik veel meer mee dan zo'n zweverig aangelegde Kyteman.
quote:Op maandag 8 februari 2010 22:24 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je moet ervan houden maar vaak hebben topsporters een zeer simpel leven waar je in feite vrijwel alleen maar over sport kan praten. Het is trainen, rusten, slapen en dat dag in dag uit.
Het feit dat zoiets op tv uitgezonden wordt, zegt wel wat over de rest van de 24 uur?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:11 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Hoewel ik het niet helemaal heb gekeken is het inderdaad wel een wat simpele man. Toen die over het parkeren bij het Thialf stadion begon had ik al genoeg van.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:11 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Toen die over het parkeren bij het Thialf stadion begon had ik al genoeg van.
Klinkt simpel, maar dat is nu topsport. Veel mensen begrijpen niet wat voor stress er bij komt kijken. Als een of andere halve tamme van parkeerbeheer bot gaat lopen doen dan botst dat inderdaad.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:11 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Hoewel ik het niet helemaal heb gekeken is het inderdaad wel een wat simpele man. Toen die over het parkeren bij het Thialf stadion begon had ik al genoeg van.
Sorry, maar dit is wel erg (lees: te) makkelijk. Punt was niet het voorbeeldje over parkeren, hij illustreerde daarmee hoe een topsporter op zo'n moment met zijn prestaties en wedstrijd bezig is en moet zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:11 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Inderdaad. Maar de meeste mensen hebben niet de capaciteit om zich in te leven in een topsporter. Zeker niet mensen die zelf nog nooit hun lichaam tot het uiterste hebben gedreven.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:34 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is wel erg (lees: te) makkelijk. Punt was niet het voorbeeldje over parkeren, hij illustreerde daarmee hoe een topsporter op zo'n moment met zijn prestaties en wedstrijd bezig is en moet zijn.
En vice versa klaarblijkelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:43 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar de meeste mensen hebben niet de capaciteit om zich in te leven in een topsporter. Zeker niet mensen die zelf nog nooit hun lichaam tot het uiterste hebben gedreven.
Dat jij dat niet begrijpt was nou precies zijn punt.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:26 schreef Morgenrood het volgende:
Met als dieptepunt zijn gehuil over een autootje parkeren bij een stadion.
Laat maar. Sommige mensen begrijpen dingen niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:45 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat jij dat niet begrijpt was nou precies zijn punt.
Ik begrijp wel dat wanneer iemand kinderlijk in zijn eigen wereldje leeft en organisatorisch een ramp is, dat hij net voor een wedstrijd allerlei privileges wenst, maar daar kan de hele wereld geen rekening mee houden. Zeker toen hij erop terugkeek en het nog maar moeilijk leek te kunnen relativeren, bleek zijn echte domheid / bekrompenheid.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:45 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat jij dat niet begrijpt was nou precies zijn punt.
? Daar gaat het hier niet om. Het ging hier over een topsporter. Ik begrijp we dat mensen hem niet begrijpen. Mensen begrijpen hem niet vanwege genoemde redenen.quote:
Het moet van twee kanten komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:52 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat wanneer iemand kinderlijk in zijn eigen wereldje leeft en organisatorisch een ramp is, dat hij net voor een wedstrijd allerlei privileges wenst, maar daar kan de hele wereld geen rekening mee houden. Zeker toen hij erop terugkeek en het nog maar moeilijk leek te kunnen relativeren, bleek zijn echte domheid.
Natuurlijk gaat het daar wel om. Het is onbegrip van beide kanten.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:53 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
? Daar gaat het hier niet om. Het ging hier over een topsporter. Ik begrijp we dat mensen hem niet begrijpen. Mensen begrijpen hem niet vanwege genoemde redenen.
Als zogenaamde op en top professional is het natuurlijk vooral zijn taak om te zorgen dat hij al nooit in zo'n situatie terechtkomt in the first place.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:54 schreef pietkanarie het volgende:
Net even teruggekeken. Wennemars was altijd mijn favoriete schaatser dus dat mocht ik niet missen natuurlijk.
Toen dat stukje begon over die parkeerwacht bij Thialf had ik wel even iets van: wat zegt ie nu weer?
Maar vond het uiteindelijk ook wel begrijpelijk... voor het begin van een grote wedstrijd is de wereld even heel klein. Gewoon de wedstrijd, spanning, focus, concentratie en stress. En dan staat daar ineens iemand die begint over het wegzetten van een auto!!Die kleine wereld geldt natuurlijk in iets mindere mate denk ik gewoon voor de hele carriere van een topsporter. Alles moet kloppen voor een goed resultaat, daar kunnen niet teveel prikkels bijkomen.
Wilfried de Jong doet het ook erg goed trouwens. Niet teveel zeggen, kritisch luisteren en de gast laten vertellen.
Ja, maar een topsporter hoeft dat niet elk moment te tonen. Doordeweeks bij de bakker wel en dat doet hij ook wel, maar niet vlak voor een grote race. Dat moet zo'n parkeerwachter van Thialf ook weten.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het daar wel om. Het is onbegrip van beide kanten.
Hij is wel topsporter maar wel slechts in het schaatsen. Het is geen Federer met een paar bodyguards.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:57 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Als zogenaamde op en top professional is het natuurlijk vooral zijn taak om te zorgen dat hij al nooit in zo'n situatie terechtkomt in the first place.
Dat zou het handigst geweest zijn natuurlijk. Niet in situaties terechtkomen waarvan je weet dat ze je gestresst maken. Waardoor je dus een conflict krijgt. Ik denk dat hij vaak zo'n hyperfocus heeft dat ie zich gewoon niet bezig houdt met zaken uit die gewone buitenwereld (auto parkeren volgens de instructies van de parkeerwachter) en er dan ook niet op voorbereid is. Dat is misschien niet goed en ook niet zo professioneel (het professioneelst is het als je voor jezelf conflictsituaties weet te vermijden) maar kan me ergens wel voorstellen dat zoiets je toch overkomt als erg gefocuste topsporter zijnde.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:57 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Als zogenaamde op en top professional is het natuurlijk vooral zijn taak om te zorgen dat hij al nooit in zo'n situatie terechtkomt in the first place.
Die parkeerwacht hoeft in principe niet eens te weten wie er in die auto zit. Nu is het meneer Wennemars, straks komt een of andere Pool, daarna een Rus, dan nog twee Noren, een Amerikaan en drie jonge Nederlandse talenten, hun coach en vier Japanners. Die parkeerwacht moet maar weten wie dat allemaal zijn en er begrip voor opbrengen dat die mensen helemaal hieperdepieper zijn voor de race en hun auto's op elke willekeurige plek op het terrein neerkwakken?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:02 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja, maar een topsporter hoeft dat niet elk moment te tonen. Doordeweeks bij de bakker wel en dat doet hij ook wel, maar niet vlak voor een grote race. Dat moet zo'n parkeerwachter van Thialf ook weten.
Jij kent hem persoonlijk van bij de bakker?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:02 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja, maar een topsporter hoeft dat niet elk moment te tonen. Doordeweeks bij de bakker wel en dat doet hij ook wel, maar niet vlak voor een grote race. Dat moet zo'n parkeerwachter van Thialf ook weten.
Die trammelant is er ook geweest. Volgens mij voerde Wilfried en hij zelfs nog een actje op om dat te illustreren.quote:Op woensdag 10 februari 2010 01:47 schreef Stali het volgende:
Ik noem zoiets sterallures.
Blijkbaar is er rondom dat parkeergedoe ook trammelant geweest want anders zou het geen item zijn geweest bij Wilfried. Aanname van mij want ik ben absoluut niet thuis in de sportwereld..
Maar het is kul w.m.b.
Ik vind onszelf nogal hypocriet. We hoppen makkelijk op de trein, maar zodra iemand in de fout gaat maken we die persoon helemaal af. Dit zie je niet bij sporters in Zuid-Europese landen waar een sportcultuur heerst.quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:08 schreef TAV74 het volgende:
Als je al sporter wint in dit land weten we niet hoe snel we allemaal onderdeel van het succes moeten worden, de mensen die geen reet van sport weten en het eens per 3 jaar toevallig volgen voorop..
Maar o wee als je denkt dat je op weg naar je prestatie verwacht op een of andere manier een voorkeursbehandeling te krijgen, dan ben je natuurlijk een arrogante zak. Wat mij betreft inderdaad niet bepaald de beste eigenschap van de gemiddelde Nederlander.
Behalve in Den Bosch.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:47 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ik vind onszelf nogal hypocriet. We hoppen makkelijk op de trein
Mijn biologische vader is een Italiaan. Ben ik dan van Italiaanse afkomst ?quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:47 schreef Lagrinta het volgende:
Een Nederlander (oke van Tsjechische afkomst)
Ja.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn biologische vader is een Italiaan. Ben ik dan van Italiaanse afkomst ?
Vandaar mijn good looks.quote:
Deels.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn biologische vader is een Italiaan. Ben ik dan van Italiaanse afkomst ?
Wat bedoel je ?quote:Op donderdag 11 februari 2010 04:15 schreef Morgenrood het volgende:
Het zal er dan wel niet om liegen wat de afkomst van Tong's moeder is...
Hij heeft mensenkennisquote:
je weet toch wel dat ie homo is, he?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:32 schreef Haaibaaike het volgende:
Met mooie knappe Hans KlokIK heb hem vanavond gezien in Oss ..leuke show.
je valt dus op namaak blond?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:46 schreef Haaibaaike het volgende:
Ja weet ik..kan die nog wel knap zijn heur.
Fraaie volzin.quote:Op maandag 10 januari 2011 10:36 schreef Haaibaaike het volgende:
Wel zin in om te kijken goeie gasten komen.
Ik nietquote:Op maandag 10 januari 2011 11:35 schreef Pisces29 het volgende:
Jeumig wat zag Hans Klok er belabberd uit in het voorstukje, of zijn we alleen de gepoederde Hans gewend?
Normaal doen en er wat brak uitzien, ik mis de link even?quote:Op maandag 10 januari 2011 12:18 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik niet. Maar goed ik wist waar hij woonde en in het dorp deed hij heel normaal
.
Zonder gepoeder wil hij er nog wel eens brak uit zien jaquote:Op maandag 10 januari 2011 12:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Normaal doen en er wat brak uitzien, ik mis de link even?
Ah okequote:Op maandag 10 januari 2011 12:22 schreef borisz het volgende:
[..]
Zonder gepoeder wil hij er nog wel eens brak uit zien ja.
Pisces ben je mal ik heb hem donderdag in het theater gezien ..ik zag niks belabberd aan hemquote:Op maandag 10 januari 2011 11:35 schreef Pisces29 het volgende:
Jeumig wat zag Hans Klok er belabberd uit in het voorstukje, of zijn we alleen de gepoederde Hans gewend?
Hij woont in Haarlem tochquote:Op maandag 10 januari 2011 12:18 schreef borisz het volgende:
Ik niet. Maar goed ik wist waar hij woonde en in het dorp deed hij heel normaal
.
Lees nou eens goed, het ging over dat tv stukje. In het theater is hij volledig in de make-upquote:Op maandag 10 januari 2011 13:22 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Pisces ben je mal ik heb hem donderdag in het theater gezien ..ik zag niks belabberd aan hem
[..]
Nu wel. Vroeger woonde hij Driehuis. Het huis staat nog steeds te koop. Maar ja het huis kost ook 998k.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |