Normaal gesproken zou ik dat met je eens zijn, maar - zoals inmiddels wel duidelijk is uit mijn bijdragen aan dit forum - vind ik de Nederlandse inzending dit jaar ZO beschamend en onthutsend slecht dat ik Europa deze kwelling graag wil besparen.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:09 schreef Greys het volgende:
Ik vind het toch echt veel leuker de finale kijken als Nederland daar (eindelijk weer eens) in zit.
Dan even ongeacht welke inzending we hebben, ik vind het sowieso leuker kijken dan.
Nou zullen we dan een deal maken? Dan gun je mij m'n lol van Nederland in de finale en dan ga jij gewoon even plassen als het zover is op de 29equote:Op donderdag 29 april 2010 22:41 schreef Boldface het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou ik dat met je eens zijn, maar - zoals inmiddels wel duidelijk is uit mijn bijdragen aan dit forum - vind ik de Nederlandse inzending dit jaar ZO beschamend en onthutsend slecht dat ik Europa deze kwelling graag wil besparen.
Het groeit bij mij, ik sta er 's morgens mee op!quote:Op donderdag 29 april 2010 22:41 schreef Boldface het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou ik dat met je eens zijn, maar - zoals inmiddels wel duidelijk is uit mijn bijdragen aan dit forum - vind ik de Nederlandse inzending dit jaar ZO beschamend en onthutsend slecht dat ik Europa deze kwelling graag wil besparen.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh ik vind dat wel goed nieuws denk ik.
Hm, ik kan dan toch liever iets 'typisch Hollands' gezien. Heel erg 'couture' past nou ook weer niet bij Sieneke én niet bij het liedje.quote:
Da's best vrolijk wakker worden!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:37 schreef Urquhart het volgende:
Mijn wekkerradio sprong vanmorgen aan met Shalalie538 draait hem dus gewoon
quote:Plagiaatclaim 'Shala Lie' ingetrokken
Uitgegeven: 6 mei 2010 15:15
Laatst gewijzigd: 6 mei 2010 15:15
AMSTERDAM - Sieneke hoeft niet meer te vrezen voor diskwalificatie van deelname aan het Songfestival wegens plagiaat. De muzikant die de componist van haar lied, Pierre Kartner, beschuldigde van plagiaat heeft zijn klacht ingetrokken. Volgens hem zijn er gepaste maatregelen getroffen.
© ANPDick van Altena vond dat 'Ik Ben Verliefd - Shala Lie' wel heel veel weg had van 'Angelien', dat hij schreef in 1994. Daarop zocht hij contact met Kartner. "Ik heb altijd de intentie gehad om de zaak binnenskamers te houden", legt Van Altena uit op zijn website.
"Vanaf het begin is dit voor mij een principezaak geweest en geen geldkwestie." Toen Kartner geen gehoor gaf aan het verzoek stapte Van Altena naar de beschermer van auteursrechten Buma Stemra.
Netter afhandelen
Via de media vernam Van Altena dat het liedje van Sieneke uiteindelijk toch is aangepast. Voor de componist is de zaak nu afgedaan. Al had de kwestie wat hem betreft nettter kunnen worden afgehandeld.
"Als men mij simpelweg had gemeld dat de aangepaste versie de definitieve voor Oslo zou zijn, dan had ik misschien de gang naar Buma Stemra helemaal niet gemaakt."
Rust
Van Altena heeft de plagiaatprocedure stopgezet. Het is naar eigen zeggen nooit zijn bedoeling geweest om de Nederlandse deelname aan het Eurovisie Songfestival in gevaar te brengen. "Ik hoop dat er eindelijk rust in de tent komt, zodat iedereen, Sieneke voorop, zich nu kan concentreren en verheugen op Oslo."
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:28 schreef Greys het volgende:
*UPDATE* Draaiorgel blijft toch niet definitief thuis?
Hij had het direct al aangekaard, maar kreeg geen enkele reactie.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mooi zo![]()
En dat dikgedrukte, kon hij dat niet bedenken vóór hij dit aan ging kaarten?![]()
![]()
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:48 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Hij had het direct al aangekaard, maar kreeg geen enkele reactie.
Ze was woensdag in IJsselstein. Daar zong ze ook die medley.... Alleen alles vertaald naar het Nederlands.... hoe erg kan je nummers verpesten....quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:51 schreef Greys het volgende:
Kijk hier naar Sieneke tijdens de Nacht van Oranje in Ahoy, waar ze naast Shalalie ook een medley van allemaal bekende andere Songfestivalhits zingt in het Nederlands.
Kusje voor jou, en ook een kusje voor mij!
Het IS even wennen...
Tot 9 juni a.s. heeft iedereen in Nederland toch relatieve stemrust?quote:Op maandag 10 mei 2010 16:24 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Sieneke tijdelijk uitgeschakeld
Door een zware keelontsteking heeft Sieneke, per direct, al haar geplande optredens en interviews moeten afzeggen. Sieneke heeft de komende dagen absolute stemrust nodig zodat de keelontsteking zo snel mogelijk geneest.
De deelname van Sieneke aan het Eurovisie Songfestival in Oslo komt niet in gevaar.
Songfestival.nl
quote:ma 10 mei 2010, 13:30
'Heb je even voor mij' meest irritant
AMSTERDAM - 'Heb je even voor mij' van Frans Bauer is volgens Nederland het irritantste nummer van de afgelopen tijd.
Dat blijkt uit onderzoek van de Nederlandse muzieksite NLtracks, waaraan 200 mensen deelnamen. Na Heb je even voor mij is Shalalie van Sieneke het lied waar Nederland zich het meest aan stoort.
Verder blijkt dat Gordon en Frans Bauer de irritantste zangers zijn. Een op de vijf ondervraagden ergert zich het meest aan Gordon. Een bijna even groot aantal (16 procent) vindt Bauer de vervelendste, de meesten vanwege zijn rol in een spotje voor een energiebedrijf.
Mannen duiken overigens het liefst het bed in met Do, Laura Jansen of Anouk. Vrouwen zien een nummertje met Waylon, Jan Smit en Jeroen van der Boom daarentegen wel zitten.
Nederlanders blijken bovendien van alle Nederlandse songs het liefst te vrijen op Per Spoor van Guus Meeuwis...
Een goede voorbereiding is het halve werk, maar zo lang is wel erg overdreven...quote:Op maandag 10 mei 2010 16:53 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Thom de Graaf: 'Sieneke wint'
Sieneke was maandag 3 mei op het stadhuis van Nijmegen uitgenodigd door burgemeester Thom de Graaf die haar een hart onder de riem wilde steken. Niet eerder deed een artiest uit Nijmegen mee aan het Eurovisie Songfestival.
De burgemeester verwacht dat Sieneke eind deze maand het Eurovisie Songfestival op haar naam gaat schrijven. De Graaf: “Ik ga ervan uit dat je de halve finale glansrijk doorstaat”. “Je bent al in Nederland hartstikke populair, nu nog de rest van de wereld.”
Sieneke vertrekt op dinsdag 18 april naar Noorwegen. Haar optreden tijdens de tweede halve finale is op donderdag 27 mei, ze zal als negende artiest aantreden.
Songfestival.nl
Ohquote:Op maandag 10 mei 2010 17:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een goede voorbereiding is het halve werk, maar zo lang is wel erg overdreven...
Gaat dit over je ochtenderectie?quote:Op donderdag 29 april 2010 23:02 schreef APK het volgende:
Het groeit bij mij, ik sta er 's morgens mee op!![]()
De opmerking is niet minder leuk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 07:54 schreef lezzer het volgende:
[..]
Heb jij twee weken over dit grapje na moeten denken?
Nee, ik zocht iets terug en toen kwam ik deze opmerking tegen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 07:54 schreef lezzer het volgende:
Heb jij twee weken over dit grapje na moeten denken?![]()
Dat wel ja!quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:51 schreef Greys het volgende:
Ik ben in elk geval reuze blij dat het draaiorgel gewoon aanwezig is!
Lijkt me nog best leuk eigenlijkquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:00 schreef Greys het volgende:
En ze gaat dus een witte broek met een roze kanten topje dragen. Ben benieuwd
Is ze vast al aan het inlopen idd!quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:11 schreef lezzer het volgende:
Ik dat die schoenen al bij die outfit horen.
Als iets wilt testen, is het neem ik aan of je een beetje fatsoenlijk dat podium op kunt met die schoenenquote:
Ik denk anders niet dat Sieneke het van haar dance-act moet hebben.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:27 schreef lezzer het volgende:
[..]
Als iets wilt testen, is het neem ik aan of je een beetje fatsoenlijk dat podium op kunt met die schoenen
Nee, maar op je plaat gaan omdat je niet op die schoenen kan lopen op dat podium wil je al helemaal niet lijkt me.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk anders niet dat Sieneke het van haar dance-act moet hebben.
OMGquote:Op woensdag 19 mei 2010 12:14 schreef DeZwabber het volgende:
meneer de drummert kijkt wel een beetje raar...![]()
[ afbeelding ]
Als je zag wat voor palen Lordi destijds droeg, dan moet zo'n Bata-schoentje niet zo'n probleem zijn als je alleen het podium op- en af hoeft te lopen, wat toch niet in beeld gebracht wordt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:19 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, maar op je plaat gaan omdat je niet op die schoenen kan lopen op dat podium wil je al helemaal niet lijkt me.
Ik ben bloedserieus in een wat lossere verpakking.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:34 schreef lezzer het volgende:
Zit je nou te trollen of snap je het echt niet?
Dan is het toch niet raar dat ze die uitprobeert op die bühne?quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus in een wat lossere verpakking.
Ik ga er vanuit onze vertegenwoordigster schoenen draagt die ze kan handelen en die voor die paar minuten comfortabel genoeg zijn. Zo niet, dan is dat een onverstandige keuze.
Welnee, anti-slip er onder (vaak standaard bij podiumgebruik (toneel, musical, muziek)) en klaar is Klara.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:20 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dan is het toch niet raar dat ze die uitprobeert op die bühne?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |