maar je zit wel vol nu hè? Of niet? Ik denk dat ook maar als ik em bijna op heb voel ik het toch goed zitten.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:02 schreef IemandNiemand het volgende:
Een megakleine pizza van Domino's.. Serieus die bezorger kwam aan de deur en ik had zoiets van.. heh dat is wel heel erg klein voor die prijs!
Bij champigons en sjalotten past mosterd, dus misschien mosterdvinaigrette? Of anders iets met notenolie en balsamico, da's denk ik ook wel lekker.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:36 schreef minilot het volgende:
Vanavond een groene salade met sjalotten en heel veel in witte wijn gestoofde, met camembert gevulde kastagnechampignons.
Ik weet alleen nog niet wat voor saladedressing ik erbij zal maken. Iemand een suggestie?
Windigo, hoe was de parfait van tonkabonen? Ik heb hier een zakje vand ie bonen, maar het komt er steeds niet van ze ergens voor te gebruiken.![]()
Dat restaurant was heerlijkquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:15 schreef Bluezz het volgende:
Dat restaurant klinkt goed Windigo
OT Bloemkool uit de oven met een mengsel van eieren, ger. kaas & creme fraiche
Die volkorentortilla's, koop je die of maak je die zelf?quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:10 schreef minilot het volgende:
Ik ben eruit!
Vanavond volkoren tortilla's, gevuld met in pittige marinade gesopte en daarna gebakken groenten (uien, paprika's, paddestoelen). Erbij zure room en verse guacamole.
Zelf! Ik gebruik dit recept, het is heel makkelijk.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:41 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Die volkorentortilla's, koop je die of maak je die zelf?
Cool! Bedankt, ga ik zeker een keer maken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Zelf! Ik gebruik dit recept, het is heel makkelijk.
Hee, eerst al borden vol vlees tijden het uit eten gaan, en nu alweer een kippetje?quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:12 schreef Windigo het volgende:
Vanavond eet ik gekookte aardappels, gebakken champignons en uien met een bio scharrelkipfiletje, en een groene salade.
Ik zei toch dat ik t niet vol kon houdenquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, eerst al borden vol vlees tijden het uit eten gaan, en nu alweer een kippetje?
Niks om je voor te schamen hoor. Als ik drie weken helemaal geen vlees heb gegeten dan ga ik ook scheel kijken en aan de bovenarm van mijn lief knagen enzo - ik voel toch wel dat ik het af en toe even nodig heb.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:35 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik zei toch dat ik t niet vol kon houdenIk hou het maar bij biologisch vlees. Het lukt me niet zonder
Ja ik krijg echt visioenen van stukjes vlees, en ik hoorde vandaag van de dokter dat ik een lichte vorm van bloedarmoede heb, en dat het dus geen verassing is dat vegetariër zijn me zwaar valt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Niks om je voor te schamen hoor. Als ik drie weken helemaal geen vlees heb gegeten dan ga ik ook scheel kijken enzo, ik voel toch wel dat ik het heel af en toe even nodig heb.
Ha, wat een toeval, hier ook een chronische, lichte bloedarmoede! Beetje naar je lijf luisteren is gewoon het beste en als dat één keer in de zoveel tijd een stuk koe op je bord vergt, dan is dat maar zo.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:43 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja ik krijg echt visioenen van stukjes vlees, en ik hoorde vandaag van de dokter dat ik een lichte vorm van bloedarmoede heb, en dat het dus geen verassing is dat vegetariër zijn me zwaar valt.
Overigens is mijn lunchplan veranderd: ik maak een tosti met geitenkaas, thijm en honing
Ja zo denk ik er ook over hoor, alleen zorg ik dan wel dat het biologisch is zodat ik er qua ethiek ook nog achter sta.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, wat een toeval, hier ook een chronische, lichte bloedarmoede! Beetje naar je lijf luisteren is gewoon het beste en als dat één keer in de zoveel tijd een stuk koe op je bord vergt, dan is dat maar zo.
Dat wordt aardappelpuree met komijnekaas en mosterd gezien het weerquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:12 schreef Windigo het volgende:
Vanavond eet ik gekookte aardappels, gebakken champignons en uien met een bio scharrelkipfiletje, en een groene salade.
Nee lijkt me lekker juist met aardappelpuree en mosterdquote:
Het was hèèl lekker. Een geslaagd experimentje.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nee lijkt me lekker juist met aardappelpuree en mosterd. Stukken beter dan gewoon gekookte aardappels.
Ik eet spitskool met een kaassaus en biefstuk.
Serieus, hoeveel geitenkaas eet jij?quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:44 schreef Windigo het volgende:
Pizza met geroosterde groenten en geitenkaastoe chocoladevla met frambozen.
Ik eet het bijna iedere dag wel ergens opquote:Op donderdag 11 februari 2010 18:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Serieus, hoeveel geitenkaas eet jij?![]()
Mijn lief houdt er niet van, wat ik stom vind, dus ik overweeg jou te trouwen!
Gewoon van een bonk verse zalm. De helft ervan met mosterd, zout en peper tot een fijne pasta pureren en dan de andere helft er in heel kleine blokjes doorheen scheppen, met heel fijngesneden sjalotjes en waar je nog meer zin in hebt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
van zalmtartaar? Of van zalm en dan zelf zalmtartaar maken?
Oooh dat klinkt echt weer heel lekker! Ik hoor graag hoe ze geworden zijn, achteraf! Klinkt ook minder moeilijk dan ik dacht, misschien krijg ik vriendje op deze manier weer aan de zalmquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Gewoon van een bonk verze zalm. De helft ervan met mosterd, zout en peper tot een fijne pasta pureren en dan de andere helft er in heel kleine blokjes doorheen scheppen, met heel fijngesneden sjalotjes en waar je nog meer zin in hebt.
Burgers van vormen, uurtje laten opstijven in de koelkast en dan in drie minuutjes per kant gaargrillen.
Dat is althans de bedoeling.
Word jij nou soms niet helemaal krankjorum van die Bonduelle-blikjes?quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:56 schreef Sylvana het volgende:
zigeunerschnitzel, aardappelpartjes en Mexico melange
volgens mij heeft ze aandelenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Word jij nou soms niet helemaal krankjorum van die Bonduelle-blikjes?
Eet versch!
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Speaking of hamburgers~! Deze: http://onceuponaplatereci(...)ers-with-middle.html via Foodgawker, lijken me ook errrg lekker![]()
Ik heb alleen geen idee hoe ik aan kalkoen-gehakt kom, en zelf malen lijkt me wat engMisschien eens bij de slager vragen.
OT: twee sneetjes brood met ham
De Albert Heijn verkoopt vaak wel kalkoen- en kipgehakt, maar ik raad toch vooral aan om even langs de slager te wippen en daar een stuk kalkoen door de gehaktmolen te halen. Zelf heel fijn snijden geeft toch een heel ander resultaat en bovendien vinden veel slagers dat soort verzoekjes alleen maar leuk!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb 't weleens zelf gemaakt; gewoon superfijn hakken met een vleeeschmes. Textuur is niet helemaal hetzelfde, maar het werkte prima voor gehaktballetjes
Geen idee, nooit geprobeerd. Piepklein vriezertje. Maar ze zijn in twintig minuten klaar hoor (waarvan een kwartier wachttijd waarin je iets anders kunt doen), dus gewoon vers maken is net zo makkelijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:36 schreef motorbloempje het volgende:
nomdat staat hier nog steeds op de planning, die dingen zelf maken.
Kun je ze ook invriezen?
Wat ziet dat er heerlijk uitquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:36 schreef minilot het volgende:
Hmmmm, burgerrecepten!![]()
En hoewel het topic gaat over wat we vandaag eten wil ik toch even kwijt wat ik morgen eet.. Mijn lief en ik hebben een drukke zaterdagmiddag thuis, dus lunchen we met BLT-wraps!
[ afbeelding ]
(Plaatje via dit recept)
Nu al zin in! Uiteraard met zelfgemaakte en dus aaibaar zachte tortilla's, want ik heb er nog precies genoeg volkoren bloem voor.
Griekse gehaktballetjes in tomatensaus!quote:
ja niet leuk, heb zelf pizza 4 seizoenen gemaakt; met 1/4 ham, 1/4 salami, 1/4 champignons en 1/4 tonijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 08:30 schreef renzell het volgende:
Bak witte druiven en een zachtgekookt ei.
Jammer altijd he, FF. Beetje troosteloos, zo'n brooddag. Vanavond maar weer lekker koken dan!
Klinkt lekker minilot! Wat had je daar verder bij?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 19:48 schreef minilot het volgende:
Wooow! Gisteren veel te laat thuis om nog zalmburgers te maken, dus vandaag maar gedaan.. Wat ontzéttend lekker!
Zo'n burger krijgt een perfecte structuur als je de helft van de zalmfilet tot een fijne pasta pureert en de rest er in kleine vlokjes doorheen schept. Een bijzonder sappige, stevige burger!
Ga ik vaker doen!
- Getoaste tarwebroodjesquote:Op zondag 14 februari 2010 01:20 schreef renzell het volgende:
[..]
Klinkt lekker minilot! Wat had je daar verder bij?
Wat voor koekjes??quote:
lekker! ik ga zo voor morgen dahlsoep maken, ben benieuwd. vanavond lekker makkelijk: pizzaquote:Op maandag 15 februari 2010 16:25 schreef Shark.Bait het volgende:
Vanavond de 2e ronde bij mijn ouders: babi ketjap, sambal goreng boontjes, emping, tahoe, rendang, nasi putih (whehehe) en petjil
Alleen wel wat minder surinamse sambal erop gooien, ma had het al pedis gemaakt
rode koolquote:Op maandag 15 februari 2010 16:41 schreef casper019 het volgende:
vanmiddag warm gegeten>> gekookte aardappels, rode kool met appeltjes en een sucadelappie
en bananaaaa vla toe
Mag ik mee eten?quote:Op maandag 15 februari 2010 16:25 schreef Shark.Bait het volgende:
Vanavond de 2e ronde bij mijn ouders: babi ketjap, sambal goreng boontjes, emping, tahoe, rendang, nasi putih (whehehe) en petjil
Alleen wel wat minder surinamse sambal erop gooien, ma had het al pedis gemaakt
er staat hier een overvolle soeppan vol met groenten, ui, knof, peperkorrels, laurierblaadjes en jeneverbessen te pruttelen voor een hopelijk heerlijke bouillonquote:
Wat een leuke sitequote:Op maandag 15 februari 2010 12:07 schreef minilot het volgende:
Vanavond dit recept van Kayoitc Kitchen, pinda-kip-stoof.
Ik maak er geen rijst bij, maar ik flans een plat brood in elkaar van maismeel, volkoren bloem en maanzaadjes.
Ja ik bedacht me ook dat ik daar al een tijd niet gekeken had, heb meteen twee lekkere recepten eraf geplukt (deze iig! http://www.kayotic.nl/blog/?p=6447#more-6447 )quote:
Pizza is ook lekker...hmmmm...misschien van de week de pizzaboer eens bellenquote:Op maandag 15 februari 2010 16:34 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
lekker! ik ga zo voor morgen dahlsoep maken, ben benieuwd. vanavond lekker makkelijk: pizza
NEEquote:
Ik word juist gék van al die taartjes en koekjes, aangezien ik dat soort dingen vaak alleen maar in december maak. Maar goed, nu Valentijnsdag voorbij is zie je het aanbod op Foodgawker alweer wat minder zoet worden.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat Foodgawker ook bij mijn dagelijks-bekeken-websites hoort tegenwoordig, al maak ik er in de praktijk nog weinig van (maar al die taartjes en koekjes enzo!).
ik heb net op Foodgawker gekeken en dit ga ik vanavond proberenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik word juist gék van al die taartjes en koekjes, aangezien ik dat soort dingen vaak alleen maar in december maak. Maar goed, nu Valentijnsdag voorbij is zie je het aanbod op Foodgawker alweer wat minder zoet worden.
Nu: volkoren broodkontje met een heel kledderige eiersalade: mayo, kerriepoeder, fijngeknipte bieslook en een nogal zachtgekookt eitje.
Het ziet er griezelig uit - wat is het? Vertel!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik heb net op Foodgawker gekeken en dit ga ik vanavond proberen![]()
[ afbeelding ]
haha, Italiaanse ham & champignon lasagnequote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Het ziet er griezelig uit - wat is het? Vertel!
Als jij het zegt!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
haha, ham & champignon lasagne
Oeeee, ik had gisteren op mijn werk als lunch een overgebleven wrap mee met mayo, tomaten en bacon en ik kon gewoon niet wachten tot het half één was! Smakelijk!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:34 schreef Windigo het volgende:
Ik ga nu een tomaat, sla, komkommer, mayo, bacon wrap maken voor lunchEn drink nu een glas banaan-sinaasappelsap.
Ja bedankt voor je recept, het lijkt me een heel fijn ideequote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Oeeee, ik had gisteren op mijn werk als lunch een overgebleven wrap mee met mayo, tomaten en bacon en ik kon gewoon niet wachten tot het half één was! Smakelijk!
Het wordt dus erwtensoep met een stokbroodje+kruidenboter en roggebrood...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:08 schreef 8108139dpths het volgende:
Ik twijfel nog over wat ik vanavond zal gaan maken... mexicaans? Kip Hawaii? hmm... kip hawaii is wel een goed idee...
edit: alhoewel, dat is vooral lekker met warm weer...![]()
Erwtensoep met een stokbroodje dan?![]()
![]()
hmmquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:08 schreef Bluezz het volgende:
Roergebakken spruitjes met ui, knof en spekjes erdoor met een lekker balletje gehakt
en uiteindelijk is t dus pasta carbonara (saus uit een potjequote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:57 schreef SeaOfLove het volgende:
geen zin om de soep nog te maken...voor vanavond wordt t dus pasta gorgonzola met spekjes
Deze heb ik naar aanleiding van jouw post vanavond gemaakt. Wat is dat lekker zeg, en het is zo makkelijk te maken. Nu heb ik een beetje zitten vogelen met voorbereiden, maar dit heb je met een kwartiertje kan en klaar op tafel. Zulke tortillia's kan je in de winkel niet kopen, echt een aanrader.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:36 schreef minilot het volgende:
Hmmmm, burgerrecepten!![]()
En hoewel het topic gaat over wat we vandaag eten wil ik toch even kwijt wat ik morgen eet.. Mijn lief en ik hebben een drukke zaterdagmiddag thuis, dus lunchen we met BLT-wraps!
[ afbeelding ]
(Plaatje via dit recept)
Nu al zin in! Uiteraard met zelfgemaakte en dus aaibaar zachte tortilla's, want ik heb er nog precies genoeg volkoren bloem voor.
Ha, precies wat ik ook dacht, zo van: niet vergeten voor lange zomeravonden op het balkon met Veel Drank!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:26 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Deze heb ik naar aanleiding van jouw post vanavond gemaakt. Wat is dat lekker zeg, en het is zo makkelijk te maken. Nu heb ik een beetje zitten vogelen met voorbereiden, maar dit heb je met een kwartiertje kan en klaar op tafel. Zulke tortillia's kan je in de winkel niet kopen, echt een aanrader.
Vooral van de zomer wordt dit een terugkomer.
ziet er simpel (qua ingrediënten) maar lekker uit! Knoflook erbij?quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:10 schreef minilot het volgende:
Ik heb vanmorgen vroeg een basilicum-korstdeeg in elkaar staan kneden, zodat we vanavond tomatentaart naar dit recept hebben. Verschil met genoemd recept is dat ik er ook nog belegen geitenkaas bij stop.
Er zit knoflook in de deegkorst verwerkt!quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ziet er simpel (qua ingrediënten) maar lekker uit! Knoflook erbij?
jij hebt lekker gegeten vandaag!quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:08 schreef Windigo het volgende:
Vanochtend toast met roerei en bacon gegeten, vergezeld door een glaasje banaan-sinaasappelsap.
Vanmiddag een foccacia sandwich met mozarella, pesto, en tomaat gegeten, met wederom een glaasje van hetzelfde sap
Tussendoor arabisch walnoten, caramel, bladerdeeggebak van mijn moeder
En vanavond een restje rijst met nog wat stroganoff saus van gister, en een groene salade
Samen eethuisje beginnen?quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:08 schreef Windigo het volgende:
Vanochtend toast met roerei en bacon gegeten, vergezeld door een glaasje banaan-sinaasappelsap.
Vanmiddag een foccacia sandwich met mozarella, pesto, en tomaat gegeten, met wederom een glaasje van hetzelfde sap
Tussendoor arabisch walnoten, caramel, bladerdeeggebak van mijn moeder
En vanavond een restje rijst met nog wat stroganoff saus van gister, en een groene salade
En dat we dan heel erg ons best doen, omdat jij van CUL bent, met een roosje in een vaasje op je tafel en bonbonnetjes toe!quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Goed idee, dan ben ik eerste gast
quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:16 schreef minilot het volgende:
[..]
En dat we dan heel erg ons best doen, omdat jij van CUL bent, met een roosje in een vaasje op je tafel en bonbonnetjes toe!
Boter, kaas en eieren - ik voorzie torenhoge soufflé's, als wolken op je bord!quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
![]()
Lief, maar ben ik al heel gauw tevreden. Boter, kaas en eieren doen het goed
en ik eet als een dolblij en gelukkig kind die torenhoge soufflé helemaal op, en lik daarna de laatste kruimeltjes van mn wang wegquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Boter, kaas en eieren - ik voorzie torenhoge soufflé's, als wolken op je bord!
OT: Rosé en restjes geitenkaas
Goed ideequote:
lekker! mijn favoriete theequote:Op woensdag 17 februari 2010 21:17 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Een grote mok jasmijnthee!
ik wil ook meedoen, dan doe ik de gerechten zonder geitenkaasquote:
Ben jij gewoon gastkok voor onze maandelijkse Indische Feestbonanza!quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:30 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik wil ook meedoen, dan doe ik de gerechten zonder geitenkaas![]()
Lijkt me allemaal heerlijk zeg!quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Ben jij gewoon gastkok voor onze maandelijkse Indische Feestbonanza!![]()
Ontbeten met griekse yoghurt, allerlei noten, lijnzaad en honing.
Strakjes lunchen met een bak rucola met chinese peer en roquefort, en ik heb op kantoor altijd een flesje olijfolie en een flezje witte wijnazijn staan voor ad hoc sla-dressing op elk moment.![]()
Vanavond makkelijk, want heel laat thuis: couscoussalade met feta, komkommer, rode ui, rozijnen en raz el hanout.
hier een couscoussalade 'naturel' met wat citroensap en olijfolie, peper en zout, met erdoorheen witte kaas, gegrilde groente, geroosterde pijnboompitten en rucolaquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:20 schreef minilot het volgende:
MB, hier ook teveel couscous.Samen met een zakje raz en hanout en een zakje gehakte munt in de brooddoos van mijn lief gepropt.
bleghquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:14 schreef Windigo het volgende:
Een stuk koude pizza![]()
En een glas cola..
Reuze gezond begin van de dag vandaag
Ongezond, maar lékker!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:14 schreef Windigo het volgende:
Een stuk koude pizza![]()
En een glas cola..
Reuze gezond begin van de dag vandaag
Lekker!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:47 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb net geluncht met een salade met pijnboompitjes en fake bacon bits () en een halve aardappeltortilla met spinazie, doperwten en zachte geitenkaas. Met knoflookmayo d'rbij. *burp. Knoflook!!!
Ik maak altijd extra deegquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:02 schreef minilot het volgende:
Koude pizza! Ik wou dat ik dat eens had - bij ons gaat de pizza altijd op.![]()
lekkeerrrquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:56 schreef Yannick567 het volgende:
Vrijdag frietdag hier thuis, dus vanavond friet
Vanmiddag piri-piri kippenpootjes bij de slager gehaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |