En volgens mij ben jij stiekem gewoon een uitkeringstrekkerquote:Op maandag 8 februari 2010 15:43 schreef Sachertorte het volgende:
Kan het niet vanaf 65? Die (linkse) babyboomers kosten me nu al klauwen met geld.
Genoeg mensen die op het laatste moment van iets afzien. Het is altijd makkelijk(er) praten, tot het erop aankomt. Ik vind een verplichte maand bedenktijd geen dom plan, als je dan nog steeds wil wil je het blijkbaar echt.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ja, want als je zo'n beslissing neemt, is het wel handig dat er iemand zegt:
Goh, heb je er wel over nagedacht.
Nee, da's waar ook. Goed dat je 't zegt.
toen mijn moeder begon met haar euthanasie-proces, was ze uiteindelijk na al het gezeik volgens de wet te ziek om te tekenen (quote:Op maandag 8 februari 2010 14:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mensen kunnen altijd al zelf bepalen wanneer ze dood willen.
Dat dus, het voorkomt dat mensen in een vlaag van woede, angst of depressie even een besluit nemen wat onomkeerbaar is.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:39 schreef Northside het volgende:
[..]
Genoeg mensen die op het laatste moment van iets afzien. Het is altijd makkelijk(er) praten, tot het erop aankomt. Ik vind een verplichte maand bedenktijd geen dom plan, als je dan nog steeds wil wil je het blijkbaar echt.
Dan scheelt het weer pensioengeld.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:37 schreef ShadyLane het volgende:
Wat is de reden voor die grens van 70?
Je hebt me door. Stiekem stemp ik ook PvdA.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En volgens mij ben jij stiekem gewoon een uitkeringstrekker
Joehoe, welk wetsartikel was het nou?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:54 schreef Ladylike het volgende:
[..]
toen mijn moeder begon met haar euthanasie-proces, was ze uiteindelijk na al het gezeik volgens de wet te ziek om te tekenen ()
God zij dank voor Dormicum en Morfine
Niet opgezocht, heb een leven buiten jou tevreden houdenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Joehoe, welk wetsartikel was het nou?
Geef nou maar gewoon toe dat je het fout had.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:03 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Niet opgezocht, heb een leven buiten jou tevreden houden
Die behoefte onder ouderen is er toch al heel lang? Men hoeft zich er nu alleen niet schuldig om te voelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:47 schreef Re het volgende:
laten we de sociale druk eens flink opvoeren om 70+-ers toch maar actief uit het leven te laten laten stappen, leuke bonus ofzo...
Twee millennia christelijke indoctrinatie,quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:49 schreef Northside het volgende:
Wat heeft iedereen het maar over pushen? Net alsof ze die pil door je keel duwen. Het is op het verzoek van de persoon zelf, is het zo moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die er geen zin meer in hebben?
och een beetje peer pressure en iedere bejaarde voelt zich overbodig, mooie oplossing voor de vergrijzing en al zijn problemen tochquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:49 schreef Northside het volgende:
Wat heeft iedereen het maar over pushen? Net alsof ze die pil door je keel duwen. Het is op het verzoek van de persoon zelf, is het zo moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die er geen zin meer in hebben?
Ja, zo kan je alles wel in het negatieve duwen. Denk je echt dat het zover zou komen? Bejaardenhuis als slachthuis voor de oudjes?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:50 schreef Re het volgende:
och een beetje peer pressure en iedere bejaarde voelt zich overbodig, mooie oplossing voor de vergrijzing en al zijn problemen toch
Ja. Maar dan hebben wij zelf die leeftijd inmiddels bereikt. Dus ik zeg je: hou die pilletjes maar goed bij je voordat de zuster ze in je yoghurt stopt.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:58 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, zo kan je alles wel in het negatieve duwen. Denk je echt dat het zover zou komen? Bejaardenhuis als slachthuis voor de oudjes?
Het is wel leuk om telkens te suggereren dat mensen dan tegen hun wil aan een fataal pilletje gaan, maar het neemt niet weg dat mensen die hem nu dolgraag zouden willen hebben dat pilletje niet kunnen krijgen, en allerlei andere drastische maatregelen moeten treffen om het door hen gewenste einde te bereiken.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:50 schreef Re het volgende:
[..]
och een beetje peer pressure en iedere bejaarde voelt zich overbodig, mooie oplossing voor de vergrijzing en al zijn problemen toch
Gewoon, de euthanasiewet die bepaald dat er ten eerste sprake moet zijn van ondragelijk en uitzichtloos lijden en ten tweede moet dat bevestigd worden door een tweede, onafhankelijke arts. Als je dus 80 bent en voor de rest redelijk gezond, alleen levensmoe, je hebt geen zin meer, kan je het vergeten.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Joehoe, welk wetsartikel was het nou?
oh ik ben helemaal niet tegen in principe, maar denk dat er wel degelijk nagedacht moet worden over de consequenties en de arbitraire grens van 70 jaar, zit je daar op je 68ste nog 2 jaar op een houtje te bijten...Maar ook dingen als een dure operatie in het vooruitzicht hebben, een dipje of een schoondochter die je geld wil hebben...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is wel leuk om telkens te suggereren dat mensen dan tegen hun wil aan een fataal pilletje gaan, maar het neemt niet weg dat mensen die hem nu dolgraag zouden willen hebben dat pilletje niet kunnen krijgen, en allerlei andere drastische maatregelen moeten treffen om het door hen gewenste einde te bereiken.
Nou ja, aangezien je tot je 65e moet werken denk ik niet dat er dan al veel mensen eenzaam zijn. En de enkeling die het dan al wel is kan het zelf wel regelen. Ook qua gezondheid trekken veel mensen het dan best nog. Maar als je geen grens wil stellen en deze optie voor iedereen beschikbaar stellen valt daar ook wat voor te zeggen...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:15 schreef Re het volgende:
oh ik ben helemaal niet tegen in principe, maar denk dat er wel degelijk nagedacht moet worden over de consequenties en de arbitraire grens van 70 jaar, zit je daar op je 68ste nog 2 jaar op een houtje te bijten...Maar ook dingen als een dure operatie in het vooruitzicht hebben, een dipje of een schoondochter die je geld wil hebben...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |