Wat een scheet he?quote:
Ja, dat klopt.quote:
Dankjewel!quote:Op zondag 7 februari 2010 15:27 schreef Greys het volgende:
Dank je voor het openen Cat en zoals beloofd OP en fipo gewijzigd!
Ing, doe Janetje hier nog eens zetten alsjeblieft, ik vind het echt zo'n lieve foto!
quote:Beste adoptant,
Ik sta nog niet zo heel lang op de bewonerspagina , maar gelukkig zijn er lieve mensen die me al geadopteerd hebben.
Het volgende schijven ze over mij;
Janetje is niet zomaar een poesje. Eigenlijk is ze gewoon een wonderpoesje en wat zijn we blij dat ze nu adoptanten heeft. Ze heeft leucose en is drager van een virus dat buikvliesontsteking veroorzaakt. Ze heeft dus FeLV en FIP. Beide virussen zijn erg gemeen. Er is geen kruid tegen gewassen. Dit lieve kattenmeisje is nog in topconditie en we vragen ons soms af hoe dat kan. Ze is nog geen twee jaar oud en eigenlijk heeft ze in haar leventje dus amper tijd gehad om weerstand op te bouwen tegen deze virussen. Ze zou daarom heel erg vatbaar moeten zijn. Omdat we nu al weten wat ze mankeert kunnen we haar een hoop lijden besparen als het ooit zover is. Als het virus daadwerkelijk toeslaat hoeven we niet meer allerlei onderzoeken te laten uitvoeren. Daardoor kunnen we haar dan de lijdensweg van prikken, onderzoeken en een eventuele opname besparen. Maar dat is voor later. Nu is ze een gelukkig, lekker dikkerdje met een mooie zachte vacht. Ze ligt graag in een mandje te “tappen” met haar voorpootjes of anders gezegd te “prakken” in een dekentje. Janetje is sociaal naar andere katjes en zo verschrikkelijk lief voor mensen. Een echt lief poezenmeidje.
Het woord kattenkop is op haar niet van toepassing. U begrijpt nu vast dat we haar een wonderpoesje vinden.
Aanvulling: Janetje moest op de foto om die bij dit stukje te kunnen plaatsen.
Janetje poseerde gewillig en bij het bekijken van de foto zag Alice dat de muur onder gesproeid was. De kamer was schoongemaakt maar de muur was over het hoofd gezien. Een adoptie is dus zelfs goed voor schone muren, er wordt hevig gesopt.
Liefs,
Janetje
We moeten de datum gewoon plannen als er weer een weeralarm is. Ga je twee weken later met méér mensen op bezoek dan op de origineel geplande datum.quote:Op zondag 7 februari 2010 16:14 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik vind het ook zo'n scheetje![]()
Gaan we in dit topic het volgende DTH-bezoek weer plannen?
Als we nu beginnen hebben we vast ergens in mei wel een datum
Nu al nieuws van mijn Jochie.quote:Er is van u een inschrijving ontvangen voor de adoptie van Jochie.Dit is prima, maar we moeten u er wel bij vermelden dat Jochie een schuwe kat is, die zich niet makkelijk laat zien.Daardoor is het niet mogelijk om van hem een foto en een verhaal te maken.En dit te verzende naar de adoptanten.Bij de aanmeldingen wordt vermeld dat u op de hoogte gehouden wordt. Bij Jochie is dat dus niet mogelijk.Wilt u liever een andere kat adopteren die zich wel makkelijker laat fotograferen en laat zien, dan wil ik u vragen om de naam van de kat aan ons door te mailen.
Ik wil zelf eiks begin april wel weer ff kijken.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:40 schreef Cat22 het volgende:
[..]
We moeten de datum gewoon plannen als er weer een weeralarm is. Ga je twee weken later met méér mensen op bezoek dan op de origineel geplande datum.
quote:Op zondag 7 februari 2010 19:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Nu al nieuws van mijn Jochie.![]()
Het nieuws luidt dat er geen nieuws komt. Boeien!
Janetje, wat een Pollewopbes!
quote:Beste donateurs van Stichting Dierenthuis,
De afgelopen periode heeft u weinig nieuws gehoord over Dierenthuis. Niet omdat er geen nieuws was, maar omdat we nog niet echt duidelijk konden zijn in onze berichtgeving. Zoals u weet was er veel spanning en tegenwerking. Onze huidige locatie bleek daardoor niet het thuis dat we voor onze dieren gedroomd hadden.
Gelukkig kunnen we nu eindelijk met positief nieuws komen.
Met deze nieuwsbrief willen we u graag op de hoogte brengen van de stand van zaken. We willen u daarnaast enkele concrete vragen stellen.
Vanaf nu kunnen we u ook weer regelmatig informeren over al onze activiteiten.
Nieuwe ontwikkelingen
Door hulp van de politici Hanja Maij-Weggen en Annemarie Jorritsma heeft Dierenthuis een nieuwe locatie aangeboden gekregen aan de Groene Kade in Almere Buiten. Dat betekent dat we kunnen verhuizen naar een werkelijk prachtige locatie waar we welkom zijn en waar onze dieren voor de rest van hun leven een mooi bestaan kunnen leiden.
Inmiddels heeft een architect een basisontwerp gemaakt voor het nieuwe verblijf. Dat ontwerp is door de gemeente Almere goedgekeurd. Nu kan de architect verder gaan met zijn werk.
Veel geld
Er kan gestart worden met het vinden van het benodigde gelden.
Geld dat nodig is voor het aankopen van de bouwkavel en het bouwen van het dierenverblijf. Een gedeelte van het bedrag is al nodig bij de start van de bouw. Het totaal bedrag dat we nodig hebben is 3 miljoen euro. 1,5 miljoen euro komt vrij uit de verkoop van de huidige grond. Het bedrag dat dan nog nodig is, is 1,5 miljoen.
Een duizelingwekkend hoog bedrag dat we bij elkaar moeten gaan krijgen.
En dat gaat ons lukken! We doen het voor de kansloze dieren!
Om het te realiseren hebben we een speciaal project gestart.
Allereerst is er een nieuwe stichting opgericht: Dierenthuis naar Almere..
Vervolgens werken we aan het samenstellen van een comité van aanbeveling. Een kleine groep (bekende) mensen die ons een warm hart toedragen en die achter onze doelstelling staan. Zij kunnen ons gaan kan helpen en adviseren. Ook kunnen zij ons controleren. Het gaat tenslotte om heel veel geld. Bovendien zijn we bezig met het oprichten van een projectgroep. Deze groep mensen gaat allerhande activiteiten ontplooien om het geld bij elkaar te krijgen.
Belangrijke vragen aan u
Wij hebben enkele concrete vragen aan u. Wat zou het fijn zijn als u ons ook nu weer kunt helpen.
1. Wij zijn op zoek naar een notaris die belangeloos wil plaatsnemen in ons comité van aanbeveling ter controle van de boekhouding en om mee te denken en te adviseren. Kent u een notaris in uw omgeving die deze rol in het comité van aanbeveling zou willen vervullen, brengt u ons dan alstublieft in contact met deze persoon. Bent u zelf notaris en kunt u ons helpen, bel ons.
2. Heeft u tips om sponsors voor dit project te vinden of weet u goede mogelijkheden om in de media te komen met onze actie? Laat het ons weten.
Er wordt speciaal voor deze actie een nieuwe website ontwikkeld. Zodra deze actief is, laten we het u weten. www.dierenthuis-naar-almere.nl
Heel erg bedankt voor alles wat u tot nu toe voor ons heeft gedaan. Samen gaan we verder en we zullen u dan ook nauwgezet op de hoogte houden van alle vorderingen op weg naar een nieuw verblijf voor onze dieren. Onze dieren, waar we het allemaal voor gaan doen.
Projectgroep Dierenthuis naar Almere
Foto komt zo, ff uploaden!quote:Beste Fok adoptanten,
Wij voelen ons zeer vereerd dat u ons geadopteerd heeft.
En we willen u dan ook via een bericht laten weten hoe het met ons gaat.
Het is de bedoeling dat u regelmatig iets over ons ontvangt.
Bella is een prachtige Spaanse schone met lekkere rondingen en beeldschone
ogen.
Ja, er zijn poesjes die ver moeten reizen om een nieuwe kans te krijgen.
Stichting FIV en FeLV is namelijk de enige permanente opvang in Europa
waar dieren die hiermee besmet zijn nog een kans krijgen.
Bella is heel jong en we vinden het bijzonder dat ze nog leeft. Jonge
dieren hebben nog maar weinig weerstand op kunnen bouwen voor ze ziek
worden en zijn daarom extra kwetsbaar.
Voordat deze meid op reis ging is zij twee keer opnieuw getest voor alle
zekerheid. Er is gebleken dat sommige dieren het virus toch overwinnen.
Helaas komt dat erg weinig voor. Ook Bella hoorde niet bij die groep.
Bella is gelukkig bij ons. Wel moest ze even wennen. Vanwege het
besmettelijke virus heeft ze lange tijd in afzondering gewoond en om dan
in Aarle Rixtel, van de ene dag op de andere, in een groep van 70 katten
terecht te komen is wel even schrikken.
Inmiddels is ze hartstikke sociaal en gek op aandacht. Ze zit lekker in
haar mooie velletje. Een ding staat wel vast, deze Spaanse schone houdt
niet van de Hollandse winter. Gelukkig weet ze de warme plekjes feilloos
te vinden.
U bent van harte welkom om mij een bezoek te brengen.
Liefs van Bella.
Die Spoaansequote:Op maandag 8 februari 2010 19:49 schreef Greys het volgende:
Een brief van onze gezamenlijke poes Bella!
[..]
Foto komt zo, ff uploaden!
Kees z'n chick?quote:Op maandag 8 februari 2010 19:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die Spoaanse
We hebben Kees z'n chick geadopteerd
quote:
Ze is wel écht mooi jaquote:Op maandag 8 februari 2010 19:52 schreef Greys het volgende:
Bella is er speciaal voor ons ook mooi voor gaan zitten!
[ afbeelding ]
Volgens mij staat Bella onderaan de nieuwsbrief!quote:Op maandag 8 februari 2010 19:52 schreef Greys het volgende:
Bella is er speciaal voor ons ook mooi voor gaan zitten!
[ afbeelding ]
Oh Ing, hou eens op, ik wil niet snotterend mijn nest inquote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:19 schreef Ingetje79 het volgende:
http://www.dierenthuis.nl(...)il.php?nieuws_id=741
![]()
Ja!quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:55 schreef DanseMacabre het volgende:
Neeltje.![]()
![]()
Zijn mijn centjes al binnen?
quote:Beste adoptant, Allereerst hartelijk dank dat u mij hebt geadopteerd.
De bedoeling is dat u twee keer per jaar een bericht met foto van mij krijgt en zo op de hoogte wordt gehouden hoe het met mij gaat.
Het gaat langzaam beter al blijf ik neurotisch. Daarvoor wordt ik wel eens afgestraft door de andere honden. Het liefst woon ik in het benedenverblijf maar verzorger Alice blijft toch proberen om mij tussen de roedel te krijgen in het park. Het gaat beter dan eerst, maar als ik de kans zie glip ik toch weer mee terug naar het benedenverblijf.Ik mis nog het vertrouwen en ben wat bang voor de grote roedel.Heel gezellig vind ik het als de verzorgers komen om ons te voeren of omde verblijven schoon te maken. De hele tijd loop ik dan met ze mee en krijg graag een aai .
Laatst is de dierenarts geweest om ons de jaarlijkse apk keuring te geven,inentingen en druppels tegen kennelhoest. Ik liet me gemakkelijk behandelen. Ondanks dat ik vroeger slaag heb gekregen ben ik niet echtbang geworden voor mensen.Ik ben ook geheel gezond verklaard.
En het is echt zo'n lief, aanhankelijk dier.quote:Ondanks dat ik vroeger slaag heb gekregen ben ik niet echtbang geworden voor mensen.Ik ben ook geheel gezond verklaard.
Was dat Sammy die mij een paar keer besprong en bijna in me kroop?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:07 schreef Ingetje79 het volgende:
Sammy![]()
[..]
En het is echt zo'n lief, aanhankelijk dier.
Sam liep buiten en kwam op ons afgerend met de roedel toen wij net stonden te kijken hoe die Jack achter die kip aan ging op het landje van de ponyquote:Op donderdag 11 februari 2010 20:14 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Was dat Sammy die mij een paar keer besprong en bijna in me kroop?
quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:14 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Was dat Sammy die mij een paar keer besprong en bijna in me kroop?
*spring*quote:
quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:44 schreef Greys het volgende:
Ik ga vanavond nog eens op de rekening gluren!
Ze heeft nog 39 minuten.quote:
Er zit ook een foto bij, maar zit nu op mijn werk dus dat is even lastig.quote:Lieve mensen van FOK!,
Allereerst hartelijk dank dat u mij hebt geadopteerd.
Ik ben een blije hond en dagelijks word ik goed in de gaten gehouden. In
de dierenartsenkamer krijg ik mijn dieet en een pilletje.
Sinds ik bij Dierenthuis woon moet de deur van de dierenartsenkamer op
slot want ik maak hem open, en dan staat mijn hele familie, de dapperen
dan wel, in de kamer op zoek naar eten.
Mijn maatjes hebben het ook doorgekregen, ze ruiken het vlees door de deur heen.
Ik vermaak mij grandioos. Laatst had ik wel een kleine aanvaring met Bomba
de Boerboel. Ik moest het onderspit delven en lag op mijn rug te
spartelen. Nee, natuurlijk heeft hij mij niet verwond, maar ik weet nu wel
dat ik geen roedelleider wil worden. Veel te heftig voor mij. Laat mij
maar dollen in het park, ik ren van hot naar haar, draaiend met mijn kont
als ik een van de verzorgers tegen het lijf loop. De sufferds die buigen
of op hun knieën gaan voor mij geef ik een kopstoot, dat vind ik leuk, zo ben ik.
Onbehouwen en wild maar wel heel gezellig.
Ik blijf wel wat magertjes, en daar wordt aan gewerkt.
Ik geniet dus met volle teugen. Lang leve de lol is mijn motto.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:18 schreef Greys het volgende:
Ja, er kwam weer eens wat tussendoor
Maar om het goed te maken hier een bericht van Roxanne![]()
[..]
Er zit ook een foto bij, maar zit nu op mijn werk dus dat is even lastig.
Vanavond wordt het ook moeilijk, amper thuis, maar morgen allllllllllle tijd om de foto te plaatsen en om op de rekening te kijken
Roxanne.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:18 schreef Greys het volgende:
Ja, er kwam weer eens wat tussendoor
Maar om het goed te maken hier een bericht van Roxanne![]()
[..]
Er zit ook een foto bij, maar zit nu op mijn werk dus dat is even lastig.
Vanavond wordt het ook moeilijk, amper thuis, maar morgen allllllllllle tijd om de foto te plaatsen en om op de rekening te kijken
Ja,ik zit hier alweer ruim twee jaar en nog steeds in goede gezondheid.
We balen van de kou, want ik ben graag buiten. Het is hier druk binnen,
iedereen zoekt de warmte op en opeens valt het ook op hoeveel
soortgenootjes ik heb. Alle bakjes en bedden zijn gevuld, we delen de
bakjes die op tafel zijn zelfs. Het ziet er wel heel gezellig uit al dat
beestenspul bij elkaar en het leuke is dat we ook zo goed met elkaar
omgaan, er is geen strijd, eten volop dus waarom zouden we.
Achter de schermen zijn ze druk bezig met allemaal acties voor onze
verhuizing naar Almere. We krijgen straks een veel grotere kamer, het
wordt nog mooier en beter voor ons in de toekomst.
Ook hebben we sinds kort verse sardientjes op het menu en zelfs verse
haring. Vette vis is goed voor onze weerstand, alleen de koppen van de vis
moeten we niet en dat vinden de verzorgers niet zo leuk want zij
moeten alle rotzooi van ons opruimen.
Maar u kunt ons natuurlijk ook altijd een bezoek brengen. Dit kan van
maandag tot en met zaterdag van 14.00 uur tot 16.00 uur.
Mag ik u in de toekomst verwelkomen?
Belt of mailt u van te voren even,om een afspraak te maken.
Liefs van Reneetje.
(foto is gemaakt door saskia Blok)
Als je samen met ons Bella en Ozzy (zie OP) wilt adopteren, dan graagquote:Op zaterdag 20 februari 2010 08:07 schreef NorthernStar het volgende:
O wat een leuk initiatief.
Is er nog een gezamenlijke hond en of kat die ik mee kan adopteren?
Komt er aan!quote:Op maandag 22 februari 2010 17:04 schreef Autidude het volgende:
Hallo, ik wil graag het rekeningnummer weten waar ik geld naar over kan maken
Ik ga vanavond even heel de lijst langs, volgens mij niet, je maandbijdrage van feb. was in elk geval hetzelfde als voor januariquote:Op zondag 21 februari 2010 15:22 schreef tombolafan het volgende:
tvp
Greys, had ik echt al extre geld overgemaakt voor Roxanne?
Kan ik me dus niks meer van herinneren...
Dank u wel! Ik ga morgen 15 euro overmakenquote:
Nee nog niets afgeschreven!quote:Op maandag 22 februari 2010 21:33 schreef Ingetje79 het volgende:
Nog meer adoptanten![]()
![]()
![]()
Is er bij jullie al een afschrijving geweest van DTH?
Ik keek net ff en zowel in januari en tot nu toe februari is er nog niets afgeschreven.
Of komt dat aan het eind v/d maand?
Dattie aanhankelijk was dat wist ik al.quote:Beste adoptant,
Frits staat zijn mannetje en is eindelijk na twee zware operaties weer
boven jan.
Hij vraagt weer om aandacht en dat is een goed teken.
Maandag as komen verse sardientjes binnen, het is heel zacht voer, de
kopjes laten we liggen voor de schoonmakers, maar ook krijgen wij
tegenwoordig gemalen vlees naast onze brokjes.
Gelukkig zijn er eindelijk weer brokjes gesponsord door hill's en royal
canin. Geweldig hé.
Ik eet alles ondanks mijn oude tandenloze bek en ben goed op gewicht.
Antibiotica heb ik op dit moment niet nodig, ik kom dit jaar goed de
winter door.
Dierenkliniek Makatsi heeft interferon gesponsord een duur goedje dat onze
weerstand naast het goede voer op peil houdt en dat dure spul krijgen wij
regelmatig in kuren van weekje op weekje af door het water.
Tja zo worden we van alle kanten geholpen door lieve mensen die ons een
tweede kans geven. Nog steeds vinden veel mensen het idioot dat wij
opgevangen worden, zieke dieren moet je inslapen roepen ze, maar deze
mensen hebben mij nog nooit ontmoet.
Wie mij en mijn soortgenoten gezien heeft weet beter.
gelukkig bent u lief en slim en gunt mij dit thuis. Ik ben u dankbaar
voor uw steun aan mijn vriendjes en mij.
Liefs van Frits.
quote:Op maandag 22 februari 2010 19:58 schreef Greys het volgende:
Hartstikke tof van je!
Ik zal je bij de adoptielijst zetten
Het is vast goedgegaanquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:26 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik heb het vanmiddag overgemaakt en dan staat het er morgen op omdat het Postbank is.
Ja meestal gaat het wel goed, maar het gaat bij mij ook vaak fout. Maar dat is door bedrijven, dus dit is anders.. maar toch hou ik graag van zekerheid en Greys had ook gezegd dat mijn naam op de lijst zou zetten en die staat er nog niet. En ik kan het zelf wel zien dat het is afgeschreven en dat is ook gebeurt maar als er in de PM een typfout staat dan is het niet goed gegaan.quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:00 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Het is vast goedgegaan![]()
Je kunt het zelf ook controleren adhv je eigen afschrijvingen![]()
Leuk dat je mee wilt doen!
Fritsie Eenoog
Okequote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:29 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja meestal gaat het wel goed, maar het gaat bij mij ook vaak fout. Maar dat is door bedrijven, dus dit is anders.. maar toch hou ik graag van zekerheid en Greys had ook gezegd dat mijn naam op de lijst zou zetten en die staat er nog niet. En ik kan het zelf wel zien dat het is afgeschreven en dat is ook gebeurt maar als er in de PM een typfout staat dan is het niet goed gegaan.
Ik hou altijd heel veel van bevestiging.
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:31 schreef Greys het volgende:
Het is binnen hoor Autidude!
Dankjewel! Ik ga je nu in de lijst zetten!
En het geld voor zowel Ozzy als Bella is ook geïncasseerd voor deze maand zie ik, door Dierenthuis!
quote:Op zondag 28 februari 2010 18:39 schreef draculettetje het volgende:
ik heb dit helemaal gemist
maar wel uiteraard ook meedoen!
is er een vast maandbedrag?
Je hebt PMquote:Op zondag 28 februari 2010 18:46 schreef draculettetje het volgende:
ik heb natuurlijk het rekeningnr niet meer....
maar dat komt vast goed, zal ik morgen meteen overmaken en instellen per maand automatisch over te maken!
quote:Op zondag 28 februari 2010 20:17 schreef Greys het volgende:
Vanaf nu is het Adopteer mee met Ingetje79, ElisaB en Greys
Ingetje gaat helpen en heeft ook de gegevens van de bankrekening e.d.!
quote:Op zondag 28 februari 2010 22:54 schreef DeZwabber het volgende:
hail aan de nieuwe sekteleidster!![]()
*naakt rond een potje pindakaas danst bij maanlicht*
Aaaarrrggghhhh! Mijn ogen!quote:Op zondag 28 februari 2010 22:54 schreef DeZwabber het volgende:
hail aan de nieuwe sekteleidster!![]()
*naakt rond een potje pindakaas danst bij maanlicht*
ik zal er maar van uitgaan dat je niet van pindakaas houdt...quote:Op maandag 1 maart 2010 00:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Aaaarrrggghhhh! Mijn ogen!
*pakt fles bleek*
Doe dat maar.quote:Op maandag 1 maart 2010 00:13 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
ik zal er maar van uitgaan dat je niet van pindakaas houdt...
In de fipo-de-pipo?quote:Op maandag 1 maart 2010 20:36 schreef Ingetje79 het volgende:
Oh Lieftallig GreysMeisje....zou je Draakje in de OP willen zetten?
Ja, die bedoel ik....ik moet er weer ff inkomenquote:
Maand, iedere eerste van de maandquote:
Er mogen altijd meer mensen inquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:03 schreef blckbb het volgende:
Mogen er nog mensen in?
Zoja stem ik in voor 1 euro per maand
Jupquote:Op donderdag 11 maart 2010 20:21 schreef DanseMacabre het volgende:
Is mijn maandbijdrage al binnen voor deze maand?
Als we weer es heen gaan, moet je gewoon ff mee.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:32 schreef DanseMacabre het volgende:
Mooi.![]()
Ik vind dit echt een goed goed doel. Zo een waarvan je weet dat je geld gaat naar waar je wilt dat het naar toe gaat zeg maar.
Goed van jequote:
Komt ie:quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:22 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Goed van je![]()
Wil je mss de foto en verhaal hier posten?
Voor mij heel herkenbaar en ik had zelf 2 van dit soort types hier rondlopen, nu nog 1.quote:Bange lobbes herwint vertrouwen
Half augustus 2006 kwamen Jaantje, Neeltje en Heiltje binnen: drie honden die hun hele leven in een donkere kelder opgesloten hadden gezeten. Al snel was duidelijk hoe beschadigd deze onschuldige dieren zijn door hun verleden. Wekenlang hebben ze met grote angstogen buiten gebivakkeerd, teruggetrokken onder de struiken. Een keuze? Nee, voor deze honden die zó bang zijn voor mensen, een bittere noodzaak om met de nieuwe situatie om te kunnen gaan. Neeltje en Heiltje herwonnen al snel weer wat vertrouwen en verhuisden naar binnen, waar ze een knusse slaapplek hebben gevonden onder de voorraadkast. Het is hartbrekend om met een hondenriem naar het tweetal toe te lopen voor een uitje, en dan te merken dat ze een afranseling verwachten. Vooral Neeltje, het keeshondje, kruipt van angst weg in haar mand en laat haar plas lopen. Het liefste vlucht ze dan weg. Eenmaal aangelijnd is de dreiging weg en gaat het wat beter. Gedragsproblemen, door de mens verzoorzaakt. Nu is het de zorg van andere mensen deze honden te leren dat er ook ruimte is voor vertrouwen en liefde. Jaantje is nog banger dan haar pleegzusjes en doet er wat langer over om te wennen, maar ook met haar weten we zeker dat het op den duur goed komt. Uiteindelijk vindt Jaantje haar eigen knusse mand, in huis.
Wat een mooierdquote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:07 schreef Autidude het volgende:
[..]
Komt ie:
[ afbeelding ]
[..]
Voor mij heel herkenbaar en ik had zelf 2 van dit soort types hier rondlopen, nu nog 1.
Tnx alvastquote:Op zondag 14 maart 2010 16:19 schreef MissBliss het volgende:
Merci, dan maak ik vandaag of morgen ook eindelijkmn bijdrage over!
Het is overgemaakt!quote:Op zondag 14 maart 2010 @ 16:35 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Tnx alvast![]()
En hou diemaar lekker bij je
Ja hoorquote:Op donderdag 18 maart 2010 06:52 schreef NorthernStar het volgende:
Dit topic was wat aan mijn gedachten ontglipt maar ik heb een paar weken terug overgemaakt. Ik neem aan dat het verder goed aangekomen is?
quote:
quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:23 schreef Ingetje79 het volgende:
http://www.dierenthuis.nl(...)il.php?nieuws_id=744
Wat een gave fotoquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:24 schreef Ingetje79 het volgende:
En voor ons volgende bezoek![]()
http://www.dierenthuis.nl(...)il.php?nieuws_id=745
Jaaaaaaaaaaaquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:21 schreef Ingetje79 het volgende:
Greys, wil je dan ook in de fipo zetten dat MB ook betaald heeft?
Ik heb net nieuwe gekocht dus die ouwe gaan mee de volgende keerquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:30 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
[..]
Wat een gave foto
Hmm (*noteert toch maar die saaie theedoeken een keer vervangen en de oude goed gewassen bewaren).
Je weet nog hoeveel dieren er zitten en hoe vaak ze schoonmaken he?quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:32 schreef Loveless85 het volgende:
Hebben ze onze spulletjes nu al opgemaakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:58 schreef Loveless85 het volgende:
Ja nou ja... wat snel
Ja he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Mooi zo.quote:
Vreselijk he, dat kelderverhaal.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 06:55 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Mooi zo.
Wat een trieste verhalen allemaal, wat bereft de achtergrond van die dieren. Over die drie honden uit de kelder die dan wekenlang bang in de bosjes liggen schuilen bijvoorbeeld. Als ik dan in de gelegenheid zou zijn zou ik best een poging willen doen om ze te helpen. Al zou je er uren of dagen naast moeten gaan zitten om langzaam het vertrouwen van ze te winnen. Het is maar goed dat ik er niet werk besluit ik dan uiteindelijk.![]()
omg, wat een verhaalquote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:07 schreef Autidude het volgende:
[..]
Komt ie:
[ afbeelding ]
[..]
Voor mij heel herkenbaar en ik had zelf 2 van dit soort types hier rondlopen, nu nog 1.
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:38 schreef Hilzillah het volgende:
Doe mij ook maar een pee emmetje!
Heb nog wat centjes over deze maand
In Aarle Rixtel, vlakbij Helmondquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:18 schreef Hilzillah het volgende:
Thanks! Waar zit het dieren huis eigenlijk?
Even foto's uploaden!quote:Hallo lieve FOK mensen,
Vandaag was mijn man Frans een dagje gaan vrijwilligen bij Stichting
Dierenthuis en heeft een paar fotootjes van Roxanne gemaakt.
Zoals jullie op de foto kunnen zien gaat het heel goed met haar.
dat is hier aardig in de buurt!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:43 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
In Aarle Rixtel, vlakbij Helmond![]()
www.dierenthuis.nl
lolquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:45 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ben verliefd![]()
http://www.fiv-felv.nl/nieuws/nieuwsdetail.php?nieuws_id=267
quote:Voor mij betekent dat met mijn schele ogen
dat het binnen wel twee keer zo vol zit als voor een niet schele kat, ik
zie tenslotte alles dubbel. Afijn het is niet anders.
Dat doe je goed.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:03 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik maak 2 euro extra per maand over. Vanwege een zakelijke deal met Cat22
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat doe je goed.![]()
*kijkt wantrouwig*
Is dat wel een maandelijkse overboeking?Er staat toch 'periodieke opdrachten'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Periodiek kan ook per kwartaal of jaarlijks zijn, wijsneus.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:06 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Er staat toch 'periodieke opdrachten'
De dames kunnen het tsjekkenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:07 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Periodiek kan ook per kwartaal of jaarlijks zijn, wijsneus.![]()
Maar ik vertrouw je.
Tot ik stop met betalenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:13 schreef Greys het volgende:Arme Cat.
Hoe lang moet ze dat nou laten staan?
Ik had je PM al doorgestuurd.quote:
Alles voor het goede doel.quote:
Loveless? Ik zie dat Ml-etje ook nog ruimte overheeft.quote:
Niks te mudkippenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:21 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Loveless? Ik zie dat Ml-etje ook nog ruimte overheeft.
Jammer dat het geen wekelijkse overschrijving is he?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:58 schreef Greys het volgende:
Dat 'bekken?' ook dat elke maand bij die overschrijving staat
Ik ben blij dat iemand dat zegt, ja!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind Cat in deze anders ook een behoorlijk held!
Ja en kusjes voor Cat, maar ik nam hem omdat het zijn idee was om dit er neer te zettenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind Cat in deze anders ook een behoorlijk held!
Wehehe! Ik heb nog een ondertitel die niet verhuurd is.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:03 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja en kusjes voor Cat, maar ik nam hem omdat het zijn idee was om dit er neer te zettenLeuk als je het per regel verkoopt, dan krijg je gekke dingen
Oh dat zal wel hoor, het spijt me, ik heb een paar dagen niet gekeken op de rekening alquote:
quote:
Hij is niet meer idd, maar Elies had een mail gekregen daarover...stond ergens in de SCquote:
Is ook niet goed. Rocky is overleden.quote:
Zeiden ze dat echt over Ziggy?quote:Op maandag 29 maart 2010 01:34 schreef MissBliss het volgende:
Wat een verhaalarm hondje, gelukkig kreeg ze nog een kans.
Ziggy kwam daar ook vandaan, die was ook gezond volgens hun
Nou ja, misschien maar beter idd.
Jaquote:
Ja, nu heeft Tha Zigg nog 2,5 mooie jaren gehad, als ze het daar wel geweten hadden en dan met haar leeftijd...quote:Op maandag 29 maart 2010 01:34 schreef MissBliss het volgende:
Wat een verhaalarm hondje, gelukkig kreeg ze nog een kans.
Ziggy kwam daar ook vandaan, die was ook gezond volgens hun
Nou ja, misschien maar beter idd.
Ik denk dat als wij haar toen niet uit het asiel hadden gehaald en er kwam niet snel iemand anders voor haar dat ze het niet had overleefd daar. De DA zei ook dat we niet veel later hadden moeten komen.quote:Op maandag 29 maart 2010 @ 11:46 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja, nu heeft Tha Zigg nog 2,5 mooie jaren gehad, als ze het daar wel geweten hadden en dan met haar leeftijd...![]()
Nou ja, nadat ze in R'dam niet eens het fatsoen hadden om ff te reageren op mijn mailtje toen Baloe overleden was, was ik eerlijk gezegd wel een beetje klaar met ze
Goed nieuws zegquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:01 schreef Ingetje79 het volgende:
Draakje![]()
Roxanne-update![]()
![]()
![]()
http://www.dierenthuis.nl(...)il.php?nieuws_id=749
Zeg het maar, ik ga meequote:
Dan graag in mei, in april is zowat de hele familie jarig en krijgen wij nog verlate verjaardagsvisite en dan natuurlijk als klap op de vuurpijl komen Cat en Tombo slapenquote:
Doe je ze de groetjes?quote:
Mooi zo....ben je al onderweg?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:31 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Is goed, de groetjes van Aunt Ing from way up North
Neem je nu wel de juiste baan voor het stoplicht?quote:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:33 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Neem je nu wel de juiste baan voor het stoplicht?
Ja leukquote:
Dan ga je maar aan de spritequote:
quote:
Ja, doe 1 of 8 mei, dan zie ik een aantal van jullie 3 keer in een maand.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:46 schreef Maes het volgende:
Data in mei die eventueel beschikbaar zijn om DHT te bezoeken:
1 mei
8 mei
22 mei
29 mei
Neeeeeeeeeeee!quote:
Het gaat niet zo goed met Bella. Ze heeft pijn. Ze is door zowel Shirley als door Esther onderzocht, (dierenartsen) en beide constateerden buikpijn.
Dagelijks krijgt ze pijnstillers en met moeite eet ze iets.
We proberen haar te verwennen en het wachten is op de bloeduitslag waarvan we denken dat die FIP positief zal zijn.(buikvliesontsteking)
De uitslag duurt een week en die week proberen we haar leven zo aangenaam mogelijk te maken.
Mocht dat niet lukken dan wachten we natuurlijk de uitslag niet af en zullen we haar laten gaan.
Medicatie heeft weinig invloed. Ze krijgt een breed werkend antibiotica en pijnstillers.
We houden Bella extra goed in de gaten, en zullen u op de hoogte houden.
Met vriendelijke groet,
Janet van Doeselaar
Stichting Fiv-Felv.
quote:Beste mensen van het FOK forum,
Het team van dierenkliniek Makatsi kwam onlangs vrijwilligen.
Ozzy was een van de gelukkige die hier in de behandelkamer door dierenarts
Shirley en paraveterinair dierenartsassistente Daphne onder handen werd
genomen.
Enkele kiezen zijn onder gasnarcose verwijderd en deze oude jongen heeft
de operatie goed doorstaan.
Eén van de stagiaires heeft direct na de operatie zijn gehele vacht
verwijderd.
Ozzy loopt nu met een truitje en een jasje rond en is weer helemaal klaar
voor de zomer en verlost van slechte elementen in zijn bekkie.
U kunt gerust weer lekker met hem zoenen hij ruikt heerlijk fris.
Een poot van Ozzy
Nou dan ga ik alleenquote:Op donderdag 1 april 2010 16:42 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Neeeeeeeeeeee!
Dan heb ik vrijgezellenfeest
29 mei FTW!
Dan kan ik ook niet
Ik kan ook gewoon alleen 1 mei
Bellaquote:
OMGquote:Op donderdag 1 april 2010 18:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee geen foto's van Ozzy met truitje helaas
Deze zat bij de mail en onder de mail stond nog 'deze foto is van voor de operatie'.
[ afbeelding ]
Ozzyquote:Op donderdag 1 april 2010 18:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee geen foto's van Ozzy met truitje helaas
Deze zat bij de mail en onder de mail stond nog 'deze foto is van voor de operatie'.
[ afbeelding ]
Ja, dat wel idd.quote:Op donderdag 1 april 2010 20:07 schreef Greys het volgende:
Wel een heel geruststellend idee dat ze haar niet onnodig zullen laten lijden.
En heel erg netjes dat ze de adoptanten op de hoogte stellen.
Jup, tis sneu. Maar het gros van die beestjes zit daar nu eenmaal niet vanwege hun blinkende gezondheid. Fijn te horen dat ze dat toch ook wel inzien en als het te erg word er een mooi eind aan makenquote:Op donderdag 1 april 2010 20:08 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja, dat wel idd.
Maar zulke dingen kun je ook verwachten als je een kat van Stichting FIV/FeLV adopteert
Ik heb idd aan den lijve ondervonden hoe snel het kan gaan bij "zo'n" katquote:Op donderdag 1 april 2010 20:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jup, tis sneu. Maar het gros van die beestjes zit daar nu eenmaal niet vanwege hun blinkende gezondheid. Fijn te horen dat ze dat toch ook wel inzien en als het te erg word er een mooi eind aan maken![]()
quote:Een triest bericht...
Beste adoptant,
Helaas moet ik u berichten dat Bella overleden is.
Bella is gisterenavond thuis ingeslapen.
Het bloedonderzoek wees uit dat ze FIP had.
Ze is in haar favoriete stoeltje overleden, omringt door haar verzorgers
die ze goed kende en kreeg heel veel knuffels.
Zo jammer, dat we haar kwijt zijn, ze was een bijzonder leuk poesje.
We missen haar nu al.
We hopen dat u ondanks dit droevige nieuws toch wilt
blijven adopteren en uw steun aan een andere kat wilt geven.
Een berichtje te zijner tijd van uw kant hierover zouden we zeer op prijs
stellen.
Met vriendelijke groet,
Ik zou Schele Jasper wel willen adopteren in de plaats van Bellaquote:Op zaterdag 3 april 2010 17:48 schreef Cat22 het volgende:
Bella.Maar wel goed dat zij meteen de keuze voor haar maken, zonder dat ze teveel hoeft te lijden.
We blijven toch wel adopteren he?Zoeken we zelf een beestje uit of laten we DTH er eentje uitkiezen?
Ja, daarom dat ik het ook maar meteen in de groep gooi. En ach, uiteindelijk adopteer je ze allemaal een beetje.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou Schele Jasper wel willen adopteren in de plaats van Bella
Dat klinkt vast gek om het daar nu al over te hebben, maar we moeten het DTH laten weten namelijk.
Ik vond het ook al heel lief dat we van de week al een berichtje kregen dat ze ziek wasquote:Op zaterdag 3 april 2010 18:09 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ja, daarom dat ik het ook maar meteen in de groep gooi. En ach, uiteindelijk adopteer je ze allemaal een beetje.
Schele Jaspertje is liev.![]()
![]()
Wel super dat DTH zo snel na een overlijden als tijd weet te vinden om ons een berichtje te sturen.
Lekker bekkie he?quote:
quote:Op zondag 4 april 2010 13:20 schreef Ingetje79 het volgende:
Helaas is Bella er niet meer, maar we willen natuurlijk graag financieel blijven steunen, dus vandaar dat we snel een nieuw poessie hebben geadopteerd; Schele Jasper![]()
[ afbeelding ]
Hopelijk blijft hij nog heeeeeel lang "onze" Fok!adoptiepoez
whehehequote:Op zondag 4 april 2010 13:34 schreef Greys het volgende:
En dat we graag een foto van Ozzy met zijn nieuwe korte kapsel zouden willen
Goede mail Greys.quote:Op zondag 4 april 2010 13:34 schreef Greys het volgende:
Jasper
Ik heb Dierenthuis per mail vandaag laten weten dat we het heel netjes en fijn vinden dat ze ons zo goed op de hoogte hebben gehouden van Bella en dat we het heel triest vinden.
Dat we graag Schele Jasper willen adopteren.
quote:Op zondag 4 april 2010 16:11 schreef ALTER-EGO het volgende:
Arme Bella...![]()
Gelukkig is ze liefdevol omringd heengegaan.
En Schele Jasper!![]()
Wat een knappe lieverd.
Ach, arme lieve Bella.quote:
Heerlijk, die foto ook. Ik denk de hele tijd zou Jasper nu ook een identiteitscrisis hebben?quote:
Goed gedaan Greys! Ze verdienen het daar allemaal zo!quote:
quote:Op zondag 4 april 2010 13:34 schreef Greys het volgende:
Jasper
Ik heb Dierenthuis per mail vandaag laten weten dat we het heel netjes en fijn vinden dat ze ons zo goed op de hoogte hebben gehouden van Bella en dat we het heel triest vinden.
Nou, ik wil anders ergens in mei wel een keer mee hoorquote:Op zondag 4 april 2010 16:24 schreef Ingetje79 het volgende:
Als ik dat koppie van Jaspertje zie heb ik echt de neiging om hem een dikke smakkerd boven op z'n koppie te geven![]()
![]()
En ik zie het er met deze club nog niet echt van komen dat we op korte termijn weer ff gaan buurten bij DTH, dus ik denk dat ik Zusje maar es ga vragen of ze mee wil.
Ik vind het daar zooooo leuk
quote:Op zondag 4 april 2010 19:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nou, ik wil anders ergens in mei wel een keer mee hoor
quote:Op zondag 4 april 2010 19:37 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
![]()
Niet voor gevoelige maagjes![]()
http://www.dierenthuis.nl(...)il.php?nieuws_id=750
Toch walgelijk wat sommige mensen de dieren aandoen![]()
quote:
Idd te erg voor woordenquote:Op zondag 4 april 2010 19:40 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
![]()
arm beestje toch, hoe verzint iemand het
Ja, jij hebt hem toen toch ook gezien? In die grote boom?quote:Op zondag 4 april 2010 19:44 schreef nokwanda het volgende:
Maar met Kartonnetje gaat het toch heel goed nu?
En de laatste keer liep ie zelfs op de bar! Koffiemelk uit een kopje te stelen!quote:Op zondag 4 april 2010 19:44 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja, jij hebt hem toen toch ook gezien? In die grote boom?
Jaaaaaaaaaaaa, daar heb ik een filmpje van gemaakt!!!!!quote:Op zondag 4 april 2010 20:29 schreef Greys het volgende:
[..]
En de laatste keer liep ie zelfs op de bar! Koffiemelk uit een kopje te stelen!
Geweldig toch?quote:Op zondag 4 april 2010 20:40 schreef Fuzzy4 het volgende:
Foto op de startpagina van Dierenthuis, dit is óók Kartonnetje. Onherkenbaar toch.
[ afbeelding ]
Kartonnetje anno 2010. Foto: Saskia Blok
quote:
quote:Op zondag 4 april 2010 20:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
koffiemelk stelen als kat is NIET asociaal
Als mens wel thoughquote:
Dat doet ie handig.quote:Op zondag 4 april 2010 20:30 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaa, daar heb ik een filmpje van gemaakt!!!!!
[ link | afbeelding ]
Daar zullen ze bij het Dierenthuis niet heel erg verbaast over zijn.quote:Op zondag 4 april 2010 13:34 schreef Greys het volgende:
quote:Hoi Miranda en alle leden van het FOK forum,
Ik werk op afstand en heb geen zicht op de admininstratie.
Maar ik ga even vragen of zij even willen kijken naar de incasso van
Roxanne. Ik moet wel even vertellen dat het momenteel heel erg druk is bij
Dierenthuis dus dat het mogelijk even kan duren.
Helaas heb ik momenteel ook geen foto van Ozzy met zijn truitje aan. Maar
Nel van Wijngaarden is vorige week bij Dierenthuis geweest en misschien
heeft zij een foto gemaakt. Deze stuurt ze me binnenkort. En anders vraag
ik aan iemand anders om even een foto te maken!!
Hartelijk groet,
Karin Swiers
Honden adoptie
namens Stichting Dierenthuis
quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:25 schreef Greys het volgende:
Ohhhhhhhhhhh!Ozzy met kort kapsel!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |