Wat een scheet he?quote:
Ja, dat klopt.quote:
Dankjewel!quote:Op zondag 7 februari 2010 15:27 schreef Greys het volgende:
Dank je voor het openen Cat en zoals beloofd OP en fipo gewijzigd!
Ing, doe Janetje hier nog eens zetten alsjeblieft, ik vind het echt zo'n lieve foto!
quote:Beste adoptant,
Ik sta nog niet zo heel lang op de bewonerspagina , maar gelukkig zijn er lieve mensen die me al geadopteerd hebben.
Het volgende schijven ze over mij;
Janetje is niet zomaar een poesje. Eigenlijk is ze gewoon een wonderpoesje en wat zijn we blij dat ze nu adoptanten heeft. Ze heeft leucose en is drager van een virus dat buikvliesontsteking veroorzaakt. Ze heeft dus FeLV en FIP. Beide virussen zijn erg gemeen. Er is geen kruid tegen gewassen. Dit lieve kattenmeisje is nog in topconditie en we vragen ons soms af hoe dat kan. Ze is nog geen twee jaar oud en eigenlijk heeft ze in haar leventje dus amper tijd gehad om weerstand op te bouwen tegen deze virussen. Ze zou daarom heel erg vatbaar moeten zijn. Omdat we nu al weten wat ze mankeert kunnen we haar een hoop lijden besparen als het ooit zover is. Als het virus daadwerkelijk toeslaat hoeven we niet meer allerlei onderzoeken te laten uitvoeren. Daardoor kunnen we haar dan de lijdensweg van prikken, onderzoeken en een eventuele opname besparen. Maar dat is voor later. Nu is ze een gelukkig, lekker dikkerdje met een mooie zachte vacht. Ze ligt graag in een mandje te “tappen” met haar voorpootjes of anders gezegd te “prakken” in een dekentje. Janetje is sociaal naar andere katjes en zo verschrikkelijk lief voor mensen. Een echt lief poezenmeidje.
Het woord kattenkop is op haar niet van toepassing. U begrijpt nu vast dat we haar een wonderpoesje vinden.
Aanvulling: Janetje moest op de foto om die bij dit stukje te kunnen plaatsen.
Janetje poseerde gewillig en bij het bekijken van de foto zag Alice dat de muur onder gesproeid was. De kamer was schoongemaakt maar de muur was over het hoofd gezien. Een adoptie is dus zelfs goed voor schone muren, er wordt hevig gesopt.
Liefs,
Janetje
We moeten de datum gewoon plannen als er weer een weeralarm is. Ga je twee weken later met méér mensen op bezoek dan op de origineel geplande datum.quote:Op zondag 7 februari 2010 16:14 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik vind het ook zo'n scheetje![]()
Gaan we in dit topic het volgende DTH-bezoek weer plannen?
Als we nu beginnen hebben we vast ergens in mei wel een datum
Nu al nieuws van mijn Jochie.quote:Er is van u een inschrijving ontvangen voor de adoptie van Jochie.Dit is prima, maar we moeten u er wel bij vermelden dat Jochie een schuwe kat is, die zich niet makkelijk laat zien.Daardoor is het niet mogelijk om van hem een foto en een verhaal te maken.En dit te verzende naar de adoptanten.Bij de aanmeldingen wordt vermeld dat u op de hoogte gehouden wordt. Bij Jochie is dat dus niet mogelijk.Wilt u liever een andere kat adopteren die zich wel makkelijker laat fotograferen en laat zien, dan wil ik u vragen om de naam van de kat aan ons door te mailen.
Ik wil zelf eiks begin april wel weer ff kijken.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:40 schreef Cat22 het volgende:
[..]
We moeten de datum gewoon plannen als er weer een weeralarm is. Ga je twee weken later met méér mensen op bezoek dan op de origineel geplande datum.
quote:Op zondag 7 februari 2010 19:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Nu al nieuws van mijn Jochie.![]()
Het nieuws luidt dat er geen nieuws komt. Boeien!
Janetje, wat een Pollewopbes!
quote:Beste donateurs van Stichting Dierenthuis,
De afgelopen periode heeft u weinig nieuws gehoord over Dierenthuis. Niet omdat er geen nieuws was, maar omdat we nog niet echt duidelijk konden zijn in onze berichtgeving. Zoals u weet was er veel spanning en tegenwerking. Onze huidige locatie bleek daardoor niet het thuis dat we voor onze dieren gedroomd hadden.
Gelukkig kunnen we nu eindelijk met positief nieuws komen.
Met deze nieuwsbrief willen we u graag op de hoogte brengen van de stand van zaken. We willen u daarnaast enkele concrete vragen stellen.
Vanaf nu kunnen we u ook weer regelmatig informeren over al onze activiteiten.
Nieuwe ontwikkelingen
Door hulp van de politici Hanja Maij-Weggen en Annemarie Jorritsma heeft Dierenthuis een nieuwe locatie aangeboden gekregen aan de Groene Kade in Almere Buiten. Dat betekent dat we kunnen verhuizen naar een werkelijk prachtige locatie waar we welkom zijn en waar onze dieren voor de rest van hun leven een mooi bestaan kunnen leiden.
Inmiddels heeft een architect een basisontwerp gemaakt voor het nieuwe verblijf. Dat ontwerp is door de gemeente Almere goedgekeurd. Nu kan de architect verder gaan met zijn werk.
Veel geld
Er kan gestart worden met het vinden van het benodigde gelden.
Geld dat nodig is voor het aankopen van de bouwkavel en het bouwen van het dierenverblijf. Een gedeelte van het bedrag is al nodig bij de start van de bouw. Het totaal bedrag dat we nodig hebben is 3 miljoen euro. 1,5 miljoen euro komt vrij uit de verkoop van de huidige grond. Het bedrag dat dan nog nodig is, is 1,5 miljoen.
Een duizelingwekkend hoog bedrag dat we bij elkaar moeten gaan krijgen.
En dat gaat ons lukken! We doen het voor de kansloze dieren!
Om het te realiseren hebben we een speciaal project gestart.
Allereerst is er een nieuwe stichting opgericht: Dierenthuis naar Almere..
Vervolgens werken we aan het samenstellen van een comité van aanbeveling. Een kleine groep (bekende) mensen die ons een warm hart toedragen en die achter onze doelstelling staan. Zij kunnen ons gaan kan helpen en adviseren. Ook kunnen zij ons controleren. Het gaat tenslotte om heel veel geld. Bovendien zijn we bezig met het oprichten van een projectgroep. Deze groep mensen gaat allerhande activiteiten ontplooien om het geld bij elkaar te krijgen.
Belangrijke vragen aan u
Wij hebben enkele concrete vragen aan u. Wat zou het fijn zijn als u ons ook nu weer kunt helpen.
1. Wij zijn op zoek naar een notaris die belangeloos wil plaatsnemen in ons comité van aanbeveling ter controle van de boekhouding en om mee te denken en te adviseren. Kent u een notaris in uw omgeving die deze rol in het comité van aanbeveling zou willen vervullen, brengt u ons dan alstublieft in contact met deze persoon. Bent u zelf notaris en kunt u ons helpen, bel ons.
2. Heeft u tips om sponsors voor dit project te vinden of weet u goede mogelijkheden om in de media te komen met onze actie? Laat het ons weten.
Er wordt speciaal voor deze actie een nieuwe website ontwikkeld. Zodra deze actief is, laten we het u weten. www.dierenthuis-naar-almere.nl
Heel erg bedankt voor alles wat u tot nu toe voor ons heeft gedaan. Samen gaan we verder en we zullen u dan ook nauwgezet op de hoogte houden van alle vorderingen op weg naar een nieuw verblijf voor onze dieren. Onze dieren, waar we het allemaal voor gaan doen.
Projectgroep Dierenthuis naar Almere
Foto komt zo, ff uploaden!quote:Beste Fok adoptanten,
Wij voelen ons zeer vereerd dat u ons geadopteerd heeft.
En we willen u dan ook via een bericht laten weten hoe het met ons gaat.
Het is de bedoeling dat u regelmatig iets over ons ontvangt.
Bella is een prachtige Spaanse schone met lekkere rondingen en beeldschone
ogen.
Ja, er zijn poesjes die ver moeten reizen om een nieuwe kans te krijgen.
Stichting FIV en FeLV is namelijk de enige permanente opvang in Europa
waar dieren die hiermee besmet zijn nog een kans krijgen.
Bella is heel jong en we vinden het bijzonder dat ze nog leeft. Jonge
dieren hebben nog maar weinig weerstand op kunnen bouwen voor ze ziek
worden en zijn daarom extra kwetsbaar.
Voordat deze meid op reis ging is zij twee keer opnieuw getest voor alle
zekerheid. Er is gebleken dat sommige dieren het virus toch overwinnen.
Helaas komt dat erg weinig voor. Ook Bella hoorde niet bij die groep.
Bella is gelukkig bij ons. Wel moest ze even wennen. Vanwege het
besmettelijke virus heeft ze lange tijd in afzondering gewoond en om dan
in Aarle Rixtel, van de ene dag op de andere, in een groep van 70 katten
terecht te komen is wel even schrikken.
Inmiddels is ze hartstikke sociaal en gek op aandacht. Ze zit lekker in
haar mooie velletje. Een ding staat wel vast, deze Spaanse schone houdt
niet van de Hollandse winter. Gelukkig weet ze de warme plekjes feilloos
te vinden.
U bent van harte welkom om mij een bezoek te brengen.
Liefs van Bella.
Die Spoaansequote:Op maandag 8 februari 2010 19:49 schreef Greys het volgende:
Een brief van onze gezamenlijke poes Bella!
[..]
Foto komt zo, ff uploaden!
Kees z'n chick?quote:Op maandag 8 februari 2010 19:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die Spoaanse
We hebben Kees z'n chick geadopteerd
quote:
Ze is wel écht mooi jaquote:Op maandag 8 februari 2010 19:52 schreef Greys het volgende:
Bella is er speciaal voor ons ook mooi voor gaan zitten!
[ afbeelding ]
Volgens mij staat Bella onderaan de nieuwsbrief!quote:Op maandag 8 februari 2010 19:52 schreef Greys het volgende:
Bella is er speciaal voor ons ook mooi voor gaan zitten!
[ afbeelding ]
Oh Ing, hou eens op, ik wil niet snotterend mijn nest inquote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:19 schreef Ingetje79 het volgende:
http://www.dierenthuis.nl(...)il.php?nieuws_id=741
![]()
Ja!quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:55 schreef DanseMacabre het volgende:
Neeltje.![]()
![]()
Zijn mijn centjes al binnen?
quote:Beste adoptant, Allereerst hartelijk dank dat u mij hebt geadopteerd.
De bedoeling is dat u twee keer per jaar een bericht met foto van mij krijgt en zo op de hoogte wordt gehouden hoe het met mij gaat.
Het gaat langzaam beter al blijf ik neurotisch. Daarvoor wordt ik wel eens afgestraft door de andere honden. Het liefst woon ik in het benedenverblijf maar verzorger Alice blijft toch proberen om mij tussen de roedel te krijgen in het park. Het gaat beter dan eerst, maar als ik de kans zie glip ik toch weer mee terug naar het benedenverblijf.Ik mis nog het vertrouwen en ben wat bang voor de grote roedel.Heel gezellig vind ik het als de verzorgers komen om ons te voeren of omde verblijven schoon te maken. De hele tijd loop ik dan met ze mee en krijg graag een aai .
Laatst is de dierenarts geweest om ons de jaarlijkse apk keuring te geven,inentingen en druppels tegen kennelhoest. Ik liet me gemakkelijk behandelen. Ondanks dat ik vroeger slaag heb gekregen ben ik niet echtbang geworden voor mensen.Ik ben ook geheel gezond verklaard.
En het is echt zo'n lief, aanhankelijk dier.quote:Ondanks dat ik vroeger slaag heb gekregen ben ik niet echtbang geworden voor mensen.Ik ben ook geheel gezond verklaard.
Was dat Sammy die mij een paar keer besprong en bijna in me kroop?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:07 schreef Ingetje79 het volgende:
Sammy![]()
[..]
En het is echt zo'n lief, aanhankelijk dier.
Sam liep buiten en kwam op ons afgerend met de roedel toen wij net stonden te kijken hoe die Jack achter die kip aan ging op het landje van de ponyquote:Op donderdag 11 februari 2010 20:14 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Was dat Sammy die mij een paar keer besprong en bijna in me kroop?
quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:14 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Was dat Sammy die mij een paar keer besprong en bijna in me kroop?
*spring*quote:
quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:44 schreef Greys het volgende:
Ik ga vanavond nog eens op de rekening gluren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |