quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:02 schreef Dastan het volgende:
Moeders die hun zoontjes masturberen in India.
wait wutquote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:02 schreef Dastan het volgende:
Dan is er toch totaal geen spraken van masturbatie, jokkebrokjequote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:02 schreef Dastan het volgende:
Seksueel bevredigen dan.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan is er toch totaal geen spraken van masturbatie, jokkebrokje
dat zal wel zijn, maar dan is het nog offtopic, want ik vroeg expliciet om dingen die buiten 'sex' vallen. en in die hoedanigheid is het gewoon onzin. dus ga ff lekker weg ofzoquote:
Het is geen onzin, dit is topantropologie. Het is zeer etnocentrisch (zoek het op en strooi er mee, vind je aardrijkskunde docent echt fantastisch) om uitspraken te doen over dergelijke dingen vanuit jouw eigen cultuur, en het is derhalve niet onbespreekbaar in je klas wanneer je het zo neutraal mogelijk belichten wil. Je kan zelfs een link leggen van 'wij vinden dit vreemd vanuit onze cultuur - maar zullen andere culturen het van ons geen vreemde gewoonte vinden dat er een taboe rust op het bespreken van dergelijk materiaal?'quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:08 schreef Liquidist het volgende:
Waarom moet er zoveel onzin gepost worden hier![]()
Of überhaupt het besnijden van jongens. Dit wordt in onze cultuur enigszins minder vreemd gevonden, maar 't blijft vreemd.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:23 schreef RichardDawkins het volgende:
Wat dacht je van het stenigen van je eigen kinderen onder de noemer dat het heksen zijn? In Afrika.
Of het verminken van de geslachtsdelen van meisjes? Dit gebeurt op meerdere plekken op de wereld.
Ik snap dat het leuk moet blijven maar een klein tegengewicht van de realiteit is naar mijn mening nooit mis.
Was dat niet ook te zien bij groeten uit de Rimboe? Of dat andere programma, met die 4 mannen die de bush bush in gaan,ik weet niet meer hoe dat heette, was geloof ik van Veronica.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:39 schreef Farenji het volgende:
De Afar stam in Ethiopie hebben een speciaal ritueel als een jongen de volwassenheid bereikt. Hij moet dan over de ruggen van stieren lopen die ze naast elkaar, zij aan zij hebben opgesteld. Als hij valt is het het lulletje van de stam, echt een epic fail is dat. De overige mannen zuipen zich een delirium aan zelfgebrouwd bier en hebben veel lol.
De vrouwen laten zich tijdens deze ceremonie vrijwillig door de mannen afranselen met zwepen gemaakt van lange takken. Ze smeken er echt om. De flinke wonden die ze krijgen worden met speciale bladeren ingesmeerd zodat ze goed zichtbaar blijven en extra lelijke littekens krijgen. Hoe meer littekens een vrouw verzamelt, hoe hoger ze in aanzien staat.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Was dat niet ook te zien bij groeten uit de Rimboe? Of dat andere programma, met die 4 mannen die de bush bush in gaan,ik weet niet meer hoe dat heette, was geloof ik van Veronica SBS.
Het is in ieder geval een keer in Tribe met Bruce Parry langsgekomen. Zelf probeerde hij de bull jump ook, en ging hij natuurlijk op zijn plaat.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Was dat niet ook te zien bij groeten uit de Rimboe? Of dat andere programma, met die 4 mannen die de bush bush in gaan,ik weet niet meer hoe dat heette, was geloof ik van Veronica.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:39 schreef Farenji het volgende:
De vrouwen laten zich tijdens deze ceremonie vrijwillig door de mannen afranselen met zwepen gemaakt van lange takken. Ze smeken er echt om. De flinke wonden die ze krijgen worden met speciale bladeren ingesmeerd zodat ze goed zichtbaar blijven en extra lelijke littekens krijgen. Hoe meer littekens een vrouw verzamelt, hoe hoger ze in aanzien staat.
Dat is hetzelfde, wiseguyquote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:39 schreef gifkwal het volgende:
Ze vormen allianties met nabijgelegen dorpen door eerst de helft van het dorp af te maken en dan de andere helft te annihileren.
Ja dat klopt, maar zo gebeurt dat. Ze maken de ene helft af en de andere helft annihileren zequote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan is het nog steeds hetzelfde. Mevrouw.
Hiervoor hoef je niet eens ver te zoeken: Dit komt ook voor in Nederland bij bepaalde humanistische groeperingen. Ze lieten het een keer op NL 1 zien een aantal jaren geleden.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:02 schreef Dastan het volgende:
Jawel, alleen niet van onanerenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan is er toch totaal geen spraken van masturbatie, jokkebrokje
Ja maar dat is niet echt waarquote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:30 schreef ETA het volgende:
bijvoorbeeld, een oude man komt met de boot elk jaar langs en met behulp van een gewapende zwarte knecht kidnappen ze stoute kinderen naar een andere land.
die vind ik nog niet eens zo gek, alleen snappen ze niet dat ze het weer uitpissenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:35 schreef Nembrionic het volgende:
Oh, 1 of andere indianenstam cremeert een overledene. De as doen ze daarna in een kookketel en iedereen drinkt dat op. Ze geloven dat de overledene/ziel van de overledene zo in hun komt en bij hun blijft.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:18 schreef seto het volgende:
Ook een leuk feitje: als je in Japan een tattoo hebt word je als crimineel gezien en kom je op sommige plekken niet binnen.
Ik vind het redelijk gek om de as van mijn opa op te zuipen, maargoed, als jij dat niet gek vindt...primaquote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:42 schreef Lano het volgende:
[..]
die vind ik nog niet eens zo gek, alleen snappen ze niet dat ze het weer uitpissenhier tattoeren ze het vaak
Hmmm....ik vind dat as drinken vreemder dan dit.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:50 schreef Lano het volgende:
[..]
Kwam deze tegen in LIF; Japanse tattoeages, weet niet of het waar is.
Ja of een voorbeeld dat ik ergens anders las:quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:30 schreef ETA het volgende:
er zijn natuurlijk vele voorbeelden te noemen, maar het zal wel leuk en leerzaam kunnen werken als je ook een paar "vreemde" westerse gewoontes noemt. Het werkt als reflectie, hoe kijken wij naar anderen, en hoe kijken anderen naar ons.
bijvoorbeeld, een oude man komt met de boot elk jaar langs en met behulp van een gewapende zwarte knecht kidnappen ze stoute kinderen naar een andere land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |