?? Een motor loopt toch efficienter als de lucht koud is? Of ben ik abuis?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:21 schreef Maharbal het volgende:
Over het verbruik: Ik zit momenteel ergens rond de 1 op 7,5 á 1 op 8. Als het weer wat warmer wordt, gaat het verbruik waarschijnlijk een beetje omlaag.
Vertel jij het mij maar. Ik hoor het steeds vaker om me heen, en een vriend van mij (van die Groene E30 hierboven) heeft precies hetzelfde. In de winter loopt ie net een km ofzo per liter minder.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:50 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
?? Een motor loopt toch efficienter als de lucht koud is? Of ben ik abuis?
Nee, maar je vergeet ook de luchtweerstand. Lucht van een lagere temperatuur weegt meer per kubieke meter. En dat extra gewicht moet je wel wegduwen. Het effect van die verhoogde luchtweerstand is groter dan het effect van de betere verbranding omdat er meer zuurstof in je motor komt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:50 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
?? Een motor loopt toch efficienter als de lucht koud is? Of ben ik abuis?
Dat hangt er denk ik helemaal van af hoe sterk de motor is ten opzichte van de auto.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:58 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee, maar je vergeet ook de luchtweerstand. Lucht van een lagere temperatuur weegt meer per kubieke meter. En dat extra gewicht moet je wel wegduwen. Het effect van die verhoogde luchtweerstand is groter dan het effect van de betere verbranding omdat er meer zuurstof in je motor komt.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:01 schreef Catch22- het volgende:Mooie Mtech hoor.
Andere velgen zouden hem echt goed doen... Zo lijken het net winterbanden
Klinkt interessant.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:58 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee, maar je vergeet ook de luchtweerstand. Lucht van een lagere temperatuur weegt meer per kubieke meter. En dat extra gewicht moet je wel wegduwen. Het effect van die verhoogde luchtweerstand is groter dan het effect van de betere verbranding omdat er meer zuurstof in je motor komt.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:08 schreef rycemasta het volgende:
http://alternativefuels.a(...)a/winterfuelecon.htm
Samenvatting:
- vloeistoffen worden dikker
- lagere bandenspanning
- brandstof vernevelt en brandt niet goed
- (veel) langer moeten opwarmen
- hogere stroomverbruik
Als ik t.z.t. er van af wil, dan hoor je het. Maar dan moet ik ondertussen een goed aanbod gezien hebben van 17" Azev A's, en die zijn schaars (heb er één laten lopen een aantal weken geledenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:34 schreef Catch22- het volgende:
anders kan je mij wel even contacten, 16" zou ik ook nog wel willen
Dus feitelijk zeg jij dat de samenstelling van de lucht verandert ?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:32 schreef oshiro het volgende:
De reden waarom auto's (en alles) minder verbruiken bij hogere temperaturen is veel simpeler. In warmere lucht zit minder massa aan zuurstof per m³ lucht. Aangezien de benzine- en zuurstofverhouding massatechnisch gezien vast ligt, en het volume aangezogen lucht ook, wordt er dus minder massa aan zuurstof binnen gezogen. Wat dus inhoudt dat er minder brandstof geïnjecteerd wordt in een injectiebak.
Carburateur-auto's merk je weinig verschil mee, omdat de hoeveelheid aangezogen brandstof afhankelijk is van de onderdruk in de venturi (en de gasstand en zo). Die onderdruk is afhankelijk van de volumestroom.
Hetgene wat dus gebeurt is dat het mengsel in de zomer rijker wordt. Met de crossmotoren rij ik 's zomers ook met een kleinere sproeier dan 's winters.
Bij carburateurs maken andere dingen meer uit, zoals langer choken wanneer het koud is, en hogere luchtweerstand en dergelijke.
Nee de dichtheid. Er is altijd 20% zuurstof aanwezig. Maar in de winter zit er meer lucht in 1 m3 dan in de zomer. En dus ook meer zuurstof. DIt komt omdat de moleculen kouder zijn en dus minder bewegen en dus dichter op elkaar zitten.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:51 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dus feitelijk zeg jij dat de samenstelling van de lucht verandert ?
Per volume wel, toch?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:51 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dus feitelijk zeg jij dat de samenstelling van de lucht verandert ?
Exactemundo.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee de dichtheid. Er is altijd 20% zuurstof aanwezig. Maar in de winter zit er meer lucht in 1 m3 dan in de zomer. En dus ook meer zuurstof. DIt komt omdat de moleculen kouder zijn en dus minder bewegen en dus dichter op elkaar zitten.
Okido. Heb nu inmiddels al een setje die ik morgen ga ophalen. Vanaf daar kijk ik verder.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:58 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat ik je aanbood waren toch geen Azev A's maar wel super veel op lijkende.. Mijn Excuses daarvoor
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
Netjes! Zou ze wel even oppompen tot gewenste druk en inspuiten met Tyre Shine ofzo om ze lekker soepel te houden. |Ziet er dik uit in ieder geval!
Ja, aardige lui. Die kerel vroeg eerst om m'n sleutels, maar toen ik 'm mededeelde dat de auto verlaagd was en dat hij moest oppassen...mocht ik het zelf doen haha. Lukte wel zonder oprijblokjes.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik ben ook eens bij Profile geweest...werd ook keurig geholpen en in plaats van dat ze gingen zuchten en zeuren omdat mijn auto zonder oprijblokjes niet eens op de brug kon, kwamen er ineens overal plankjes en blokjes tevoorschijn.
Ik heb hem er destijds zelf opgereden. Ik laat niemand in mijn auto rijden behalve me vrouw.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, aardige lui. Die kerel vroeg eerst om m'n sleutels, maar toen ik 'm mededeelde dat de auto verlaagd was en dat hij moest oppassen...mocht ik het zelf doen haha. Lukte wel zonder oprijblokjes.
Maar nette service daar. Ze hebben wel een minuut of 20 gestaard naar m'n onderstel en er kwamen zelfs 3 monteurs ofzo kijken of het het wel waard was om uit te lijnen. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat dat het niet was en dat ik maar terug moest komen nadat ik de spoorstangen had gemonteerd + eventueel nieuwe draagarmrubbers. Hoefde niks te betalen en kon zo weg, dus ik kom er zeker weer langs.
Knappe auto, E30 is m'n favo BMW (verder ben ik vrij "nur Volkswagen")quote:Op zondag 21 maart 2010 22:54 schreef Maharbal het volgende:
Lang geleden dat ik hier iets gepost heb, dus laat ik maar eens nog een aantal foto's plaatsen die vandaag zijn gemaakt op een kleine bijeenkomst van mede-BMW-gezinden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Overigens heb ik er net gisteren een nieuwe accu in gegooid. De oude was nu echt dood, dus zit er nu een nieuwe 72Ah in. Hij start nu echt alsof ie een schop onder z'n kont krijgt.
Overigens komen deze week m'n onderdelen uit Duitsland binnen: nieuwe spoorstangen/stuurstangen (helemaal) voor beide kanten en draagarmrubbers. Hopelijk kunnen die ergens volgende week gemonteerd en dan kan de auto worden uitgelijnd.
Volgende maand een nieuw stukje stof (kolere wat een prijzen vragen die dealers) voor op de bestuurdersstoel en een nieuw M-Tech pookje.
Binnenkort dat ding ook weer lekker even poetsen!
9J was een optie geweest, maar dat vind ik wel "erg" dik ogen zegmaar. Een beetje buitenproportioneel.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:22 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Knappe auto, E30 is m'n favo BMW (verder ben ik vrij "nur Volkswagen")
Jammer dat je achtervelgen geen 9J zijn ,had hem nét even dat kleine beetje beter gestaan.
Het staat niet gek hoor met deze, maar voor mij zou 9J die extra kick geven in het uiterlijk.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
9J was een optie geweest, maar dat vind ik wel "erg" dik ogen zegmaar. Een beetje buitenproportioneel.
Maar misschien denk ik er over een paar maanden anders over.
Het lijkt achterin ook een beetje meer naar binnen te staan door de andere vorm van de wielkasten achter. Misschien dat het met een relatief dun spacertje nog mooier zou staan, maar dat is van latere zorg. Ik vind het nu wel puik staan.
Uiteraard doel jij op Tief en Breit, of niet?
En bedankt! Nog steeds krijg ik maar geen genoeg van de looks, rijeigenschappen en vooral geluid van de auto.
Die liep niet eens meer dus ja...quote:Op vrijdag 2 april 2010 00:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Kreeg meteen te horen dat die van mij erg goed doortrekt. Beter dan die van Ventura
Omdat dat ding m'n radiateur koeltquote:Op zondag 18 april 2010 13:02 schreef Turquaz52 het volgende:
Waarom delete je gewoon niet dat Viscose Fan?
Scheeltje wat vermogen & Brandstof..?
Je hebt toch elektrische fans?quote:Op zondag 18 april 2010 13:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Omdat dat ding m'n radiateur koelt
M'n airco verdamper (of was 't nou droger? Vergeten...) hangt weer achter de radiateur (dus meer richting de grill).
En uiteraard hadden we het diff niet echt los. Was voor een E30 van iemand anders (3.25 uit m'n hoofd).
Niet heel erg veel nagedacht over motorverbetering. Als ik er ooit iets aan ga doen, dan ga ik waarschijnlijk beginnen met een andere nokkenas en/of spruitstuk, en dan eventueel dus een chip (dan wel op maat).quote:Op zondag 9 mei 2010 00:39 schreef PeuRac het volgende:
Heb je wel eens nagedacht over een Megasquirt of variant ervan? (bijv KdFi)
Hoe bedoel je? De visco is het enige dat m'n radiateur koelt (afgezien van rijwind).quote:
Het geeft je de mogelijkheid om zelf je motor af te stellen en je auto te voorzien van systemen die origineel niet aanwezig waren (denk aan ASR en Launch-control). Je kan de auto bijvoorbeeld een afstelling geven voor dagelijks gebruik, met een wat vlakkere lijn en soepelere reacties op het gaspedaal en als je wilt racen of sportief rijden, dan sluit je ff je laptop aan en binnen een minuut heb je een de meest optimale setting geselecteerd.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet heel erg veel nagedacht over motorverbetering. Als ik er ooit iets aan ga doen, dan ga ik waarschijnlijk beginnen met een andere nokkenas en/of spruitstuk, en dan eventueel dus een chip (dan wel op maat).
Wat is eigenlijk echt het voordeel van zo'n systeem?
[..]
Hoe bedoel je? De visco is het enige dat m'n radiateur koelt (afgezien van rijwind).
Klinkt leuk, maar het lijkt me meer iets dat je met je auto doet als je je hele motor al hebt aangepakt (andere motor of gereviseerd en zulks)!quote:Op zondag 9 mei 2010 11:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Het geeft je de mogelijkheid om zelf je motor af te stellen en je auto te voorzien van systemen die origineel niet aanwezig waren (denk aan ASR en Launch-control). Je kan de auto bijvoorbeeld een afstelling geven voor dagelijks gebruik, met een wat vlakkere lijn en soepelere reacties op het gaspedaal en als je wilt racen of sportief rijden, dan sluit je ff je laptop aan en binnen een minuut heb je een de meest optimale setting geselecteerd.
Oh en als je auto moeite heeft met de apk, dan pas je ook gewoon ff de map aan
Het kan nog veel meer, voor een tijdje lees plezier kan je hier kijken: www.bs-autotune.nl
quote:Op zondag 9 mei 2010 12:28 schreef PeuRac het volgende:
Ik ben van plan om verschillende set-up's te proberen bij mijn komende auto, daar komt een nieuwe motor in binnenkort. Als de KdFi er in zit zal ik wel laten weten hoe het bevalt. Pas als die er in zit, ga ik verder de motor aanpakken trouwens.
http://www.understeer.com/fanclutchmod.shtmlquote:Op zondag 9 mei 2010 11:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet heel erg veel nagedacht over motorverbetering. Als ik er ooit iets aan ga doen, dan ga ik waarschijnlijk beginnen met een andere nokkenas en/of spruitstuk, en dan eventueel dus een chip (dan wel op maat).
Wat is eigenlijk echt het voordeel van zo'n systeem?
[..]
Hoe bedoel je? De visco is het enige dat m'n radiateur koelt (afgezien van rijwind).
Ik weet dat 't voor de E36 kan, maar ik heb geen E36.quote:Op zondag 9 mei 2010 14:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
http://www.understeer.com/fanclutchmod.shtml
http://www.google.nl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=BMW+Fan+delete
Precies, maar dat is toekomstmuziek.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:24 schreef Catch22- het volgende:
ik zou dan een goede intake met andere nokkenassen met RVS uitlaat inc spaghetti spruitstuk nemen en hem dan chippen.
da's zéker muziekquote:
Ik heb er al best veel aan (laten) doen, dus 't zal wel meevallen. Veel dat ik (laat) doen is preventief onderhoud.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:41 schreef Catch22- het volgende:
Maar je bent nog student toch? Dan denk ik dat je al genoeg kosten gaat hebben aan het rijdend en netjes houden van de wagen
De roestduivel is er al, maar eigenlijk redelijk beperkt. Ik heb beginnende roest in 3 v/d 4 wielkasten, maar er is nog helemaal niks rot of door. Met een beetje geluk kan ik dat begin juni met een vriend aanpakken.quote:Op zondag 9 mei 2010 22:45 schreef Catch22- het volgende:
De roestduivel komt natuurlijk vroeg of laat ook langs![]()
Ik ga binnenkort even kijken wat ik met mijn uitlaat doe, ik zit te denken over alu, zal met jouw blok ook erg fijn klinken
Duur grapje! Kan je dat zelf? Ik moest het laten doen bij mijn wagen.. eerst linksvoor bij de apk en later nog een keer rechtsvoor voor 240 euro :x wel bij merkgarage.quote:Op zondag 9 mei 2010 22:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb er al best veel aan (laten) doen, dus 't zal wel meevallen. Veel dat ik (laat) doen is preventief onderhoud.
Binnenkort moet ik wel het wiellager linksvoor (doe meteen beide) vervangen, want die zingt al aardig hoog.
Lagers voor zijn prima te doen. Tegenwoordig kun je (als ik het goed heb) zo'n heel lager incl. naaf kopen, zodat het een kwestie is van een paar boutjes loshalen en de boel overzetten. De lagers zijn er al vanaf ¤25 p/s, en gaan tot ¤100 p/s.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:47 schreef invine het volgende:
[..]
Duur grapje! Kan je dat zelf? Ik moest het laten doen bij mijn wagen.. eerst linksvoor bij de apk en later nog een keer rechtsvoor voor 240 euro :x wel bij merkgarage.
Hmm maar dan hoef je ze dus niet meer te persen?quote:Op maandag 10 mei 2010 19:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Lagers voor zijn prima te doen. Tegenwoordig kun je (als ik het goed heb) zo'n heel lager incl. naaf kopen, zodat het een kwestie is van een paar boutjes loshalen en de boel overzetten. De lagers zijn er al vanaf ¤25 p/s, en gaan tot ¤100 p/s.
Nop, want je krijgt ze geperst en wel met naaf. Achter moet nog wel altijd geperst worden, maar daar heb ik (gelukkig) geen last van.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:13 schreef invine het volgende:
[..]
Hmm maar dan hoef je ze dus niet meer te persen?
Alleen de bestuurdersstoel was knudde, dus die heb ik aangepakt! De rest zat er al in. Ik heb gewoon gezorgd dat het dezelfde stof + motief was (0269 - ANTHRAZIT). Maar bedankt!quote:
Nee, het is dus precies hetzelfde. Motief + stof waren hetzelfde.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:11 schreef invine het volgende:
Maar het zit vlak van je bestuurdersstoel is nu anders dan die van de bijrijders?
Kan kloppen, aangezien bij jou de voorwielen de aangedreven wielen zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 01:51 schreef invine het volgende:
Owja tuurlijk.. ja dan vallen de kosten wel mee. Voor mijn clio moesten ze geperst worden, koste me 245 euro bij merkdealer
Thanksquote:Op donderdag 8 juli 2010 13:54 schreef junkiexp het volgende:
Geweldig bak zoals het hoort te zijn, en niet verpest met plastic troep.
Succes
Zat zeker ook 100 gram lood op of niet ?quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Thanks![]()
Ondertussen kreeg ik maandag te horen (bij het banden wisselen) dat m'n velgen krom waren. Alle 4 waren ze aardig krom, dus ik baalde als een stekker (heb ze kennelijk zo gekocht, nu weet ik waarom ze redelijk goedkoop waren).
Ik baalde extra omdat ik komende zaterdag op vakantie ga met de auto, en er nu dus m'n oude zwarte 14" kruisspaakjes onder moest zetten. Via via even geregeld dat m'n velgen voorrang kregen bij de velgenboer om gericht te worden, en ze waren dinsdagavond alsnog klaar. Gisteravond opgehaald en het getril is weg!![]()
Ging via iemand die m'n velgen daar los van de banden had aangeleverd, en ik heb hem ¤150 betaald. Daar zat geen geld bij voor hem zei hij, dus zal ongeveer ¤37,50 per velg zijn geweest.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:14 schreef Catch22- het volgende:
wat was je daarvoor kwijt als ik zo vrij mag zijn? Mijne moeten ook
Precies. Nu zijn ze weer recht en gebalanceerd. Ééntje was er zelfs zo erg aan toe, dat hij niet meer 100% recht te trekken was. Hij is nu wel zodanig recht dat het niet meer trilt.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:57 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Zat zeker ook 100 gram lood op of niet ?
Ik heb wel eens kromme velgen gekocht, trillingen boven 100 km/h
Yep, dat risico neem je dan. Mijn velgen waren bij aankoop niet schrikbarend duur, dus dan "compenseert" dit een beetje.quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:05 schreef junkiexp het volgende:
Kut met die velgen, 2de hands altijd grote kans dat ze krom zijn.
Een LM velg heeft niet veel nodig om krom te worden helaas.
Haha, ik heb deze hele post niet gezienquote:Op zondag 11 juli 2010 13:52 schreef justmattie het volgende:
Ik zag je donderdag of vrijdag nog rijden! Je reed bij de Centrale weg en trok even lekker door. Wat een geluid
Origineel is op dit moment niet te betalen, maar via-via kan ik imitatie kopen voor ~¤170. Even bij iemand laten lassen voor ¤30 en ik ben voor ¤200 klaar.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:10 schreef justmattie het volgende:
Mijn uitlaat is ook lek kwam ik achter. Wat kost dit geintje ongeveer bij jou?
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zie je topic net pas maar is prachtig, zo'n e30 325i.
Ik hoop ooit ook een e30 erbij te kopen.
Succes met je project, ik zal af en toe eens kijken
Nooitquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Haarbal, wanneer komt die S52 swap ook alweer?
Ik hoop het voor jequote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Nooit![]()
M'n volgende auto wordt eentje met de S52 S54 er standaard in!
Ja, maar dat geld ga ik er nu niet in investeren. Dat gaat in het potje voor de S54 en omhulselquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je![]()
Maar eerlijk, had je nu niet graag dit onder je motorkap gewild?![]()
[ afbeelding ]
Vertrouwen in de E30 hebben!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:50 schreef Catch22- het volgende:
hoe ist met je z4? al wat goedkoper?
Tof dat je reis zo goed ging! Ik zou het niet zo snel aandurven met een e30.
zwaar verplaatst, zit me al te orienteren zoals vermeld in mijn topic op een E36 V8quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:50 schreef Catch22- het volgende:
hoe ist met je z4? al wat goedkoper?
Tof dat je reis zo goed ging! Ik zou het niet zo snel aandurven met een e30.
Maar dat mag helaas nietquote:Op zaterdag 18 december 2010 12:49 schreef Maharbal het volgende:
Al sla je me dood. Ik vroeg nog bij het maken van de platen of het ook zonder 1 kan, maar dat kon niet.
Je kunt de 1 er wel af krijgen door 'm weg te poetsen dacht ik
Mij is toentertijd verteld dat het niet kon.quote:Op zaterdag 18 december 2010 12:54 schreef justmattie het volgende:
http://nieuws.brandstof-z(...)entekens-afgeschaft/
In Leeuwarden? Daar ben ik al maanden niet geweest (de Gamma dan).quote:Op zondag 19 december 2010 16:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik zag je laatst staan bij de Gamma.
Hij staat er nu zielig en vies bij. Bovendien staat 'ie nu op de zwarte 14" spaakvelgjes. Niets bijzonders dus imoquote:Op zondag 19 december 2010 16:33 schreef Turquaz52 het volgende:
Yoo haarbal, post es wat winter pics man..
Als ik drift ben ik vaak alleen (vrijwel niet gedaan deze winter)quote:Op maandag 20 december 2010 11:08 schreef Turquaz52 het volgende:
Daarom juist..![]()
Ook geen drift/action pics?
Bedoel je daar niet boven, op de anne vondelingeweg?quote:Op maandag 20 december 2010 11:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dan is er nog een grijze BMW met 14 inch zwarte velgen.
Nee, 14" past gewoon om m'n schijven.quote:Op maandag 20 december 2010 13:47 schreef Turquaz52 het volgende:
14 inch op een BMW..? Is toch minimaal 15 ivm. schijven enzoo.. Of ben ik in de war?
Zou wel toevallig zijn.quote:Op maandag 20 december 2010 13:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
O ok nou het was een precies dezelfde BMW...ook grijs. Zelfde bumpers en al. Nah ja zal wel iemand anders zijn dan
Haha, dat klopt helemaal. Ik heb een parkeervergunning voor Groningen binnenstad, en woon in de winkelstraat, vandaar dat m'n auto daar vaak staat. Mooi dichtbij.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:18 schreef garnage-patrick het volgende:
je auto staat vaak in de buurt van de hoerenstraat in groningen.
Vind het nog relatief meevallenquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:46 schreef Maharbal het volgende:
De hoerestraat loopt hier dwars op een winkelstraat en mondt uit vlakbij de hoofd winkelstraat. Verder staan er gewoon normaal huizen omheen hoor, met bijbehorende auto's midden in de binnenstad. Kost wat om er te parkeren, maargoed m'n E30 heeft wel een vergunning.
Ja, ze controleren hier redelijk intensief. Ik heb net het overzicht binnen van de prijsverhogingen voor vergunningen. Binnenstad is 4x zo duur als de restquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:08 schreef Koepert het volgende:
[..]
Vind het nog relatief meevallen(maar ik heb er 1 voor de korrewegwijk, geloof dat dat scheelt) zeker als je t afzet tegen de parkeerboetes... en daar is de politie grunn me soms iets te vlot mee..
Website; gegevens invoeren, ok drukken... that about sums it up..quote:Op donderdag 23 december 2010 14:17 schreef Catch22- het volgende:
Ja, had ik ook wel gechecked. Kom per 1/1 ook naar Grongingen. Was het aanvragen van een vergunning een beetje te doen?
wild guess, hij bedoeld vast de wachttijdquote:Op donderdag 23 december 2010 14:18 schreef Koepert het volgende:
[..]
Website; gegevens invoeren, ok drukken... that about sums it up..
Ik kreeg doemverhalen te horen van een jaar of 2 wachten voor vergunningen in de binnenstad, omdat ze daar met een doorstroomsysteem werken waarbij er eerst een auto uit moet voordat er een nieuwe bij mag.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:17 schreef Catch22- het volgende:
Ja, had ik ook wel gechecked. Kom per 1/1 ook naar Grongingen. Was het aanvragen van een vergunning een beetje te doen?
Dat is idd nog wel ns vervelend.. voordeel wat ik had is dat t geen binnenstad was en ze dus (nog/toen) niet met zo'n doorstroomsysteem werken..quote:Op donderdag 23 december 2010 14:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik kreeg doemverhalen te horen van een jaar of 2 wachten voor vergunningen in de binnenstad, omdat ze daar met een doorstroomsysteem werken waarbij er eerst een auto uit moet voordat er een nieuwe bij mag.
Binnen 3 weken had ik m'n vergunning
Alleen het is wel kut dat ze het bedrag telkens ineens van je rekening afschrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |