abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77684376
Hierbij het tweede deel van Maharbal - E30 325i M-Tech II

Nog wat plaatjes uit het vorige deel:












Het lijstje dat ik nog in 2010 probeer af te werken:

Het lijstje wat ik in 2010 wil gaan proberen af te werken:

- Beginnende roest weghalen bij wielkastranden
- Roest weghalen bij kentekenplaatverlichting
- H&R -35mm veren monteren - Done
- Nieuwe Alpine 9880R radio - Done
- Bestuurdersstoel zitgedeelte moet een nieuw stofje op
- Alle kleine schroefjes en klemmetjes die ik mis (voor interieur en M-tech set) plaatsen
- Centrale vergrendeling aan de praat krijgen (misschien met afstandbediening er bij)
- 16 of 17 inch Azev A's
- Nieuwe distributieriem
- Misschien hier en daar even kijken naar wat rubbers in het onderstel
- Zorgen dat kachelblower het weer op 4 standen doet
- Waarschijnlijk nieuwe koplampen
- Nieuwe versnellingsbakpook
- Nieuwe "handrem-console", eentje zonder casettedeck
- Chromen tellerringen + wijzers rood maken
- Speakers + versterker - Done
- Uitvogelen waarom m'n vloerbekleding zeik en zeiknat is bij de dorpels
- Nieuwe accu
pi_77684451
Over het verbruik: Ik zit momenteel ergens rond de 1 op 7,5 á 1 op 8. Als het weer wat warmer wordt, gaat het verbruik waarschijnlijk een beetje omlaag.
pi_77685688
tuvupu
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_77685690
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:21 schreef Maharbal het volgende:
Over het verbruik: Ik zit momenteel ergens rond de 1 op 7,5 á 1 op 8. Als het weer wat warmer wordt, gaat het verbruik waarschijnlijk een beetje omlaag.
?? Een motor loopt toch efficienter als de lucht koud is? Of ben ik abuis?
Calm down, please!
pi_77685911
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:50 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

?? Een motor loopt toch efficienter als de lucht koud is? Of ben ik abuis?
Vertel jij het mij maar. Ik hoor het steeds vaker om me heen, en een vriend van mij (van die Groene E30 hierboven) heeft precies hetzelfde. In de winter loopt ie net een km ofzo per liter minder.
  † In Memoriam † vrijdag 5 februari 2010 @ 21:58:49 #6
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77686075
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:50 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

?? Een motor loopt toch efficienter als de lucht koud is? Of ben ik abuis?
Nee, maar je vergeet ook de luchtweerstand. Lucht van een lagere temperatuur weegt meer per kubieke meter. En dat extra gewicht moet je wel wegduwen. Het effect van die verhoogde luchtweerstand is groter dan het effect van de betere verbranding omdat er meer zuurstof in je motor komt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_77686126
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:58 schreef 2cv het volgende:

[..]

Nee, maar je vergeet ook de luchtweerstand. Lucht van een lagere temperatuur weegt meer per kubieke meter. En dat extra gewicht moet je wel wegduwen. Het effect van die verhoogde luchtweerstand is groter dan het effect van de betere verbranding omdat er meer zuurstof in je motor komt.
Dat hangt er denk ik helemaal van af hoe sterk de motor is ten opzichte van de auto.
Calm down, please!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:01:22 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77686200
Mooie Mtech hoor.

Andere velgen zouden hem echt goed doen... Zo lijken het net winterbanden
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77686870
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:01 schreef Catch22- het volgende:
Mooie Mtech hoor.

Andere velgen zouden hem echt goed doen... Zo lijken het net winterbanden
.

Die komen hopelijk eind van deze maand/begin maart. Deze zitten er tot die tijd onder.
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:58 schreef 2cv het volgende:

[..]

Nee, maar je vergeet ook de luchtweerstand. Lucht van een lagere temperatuur weegt meer per kubieke meter. En dat extra gewicht moet je wel wegduwen. Het effect van die verhoogde luchtweerstand is groter dan het effect van de betere verbranding omdat er meer zuurstof in je motor komt.
Klinkt interessant.

Ik kan het verschil ook niet helemaal verklaren.
pi_77688515
http://alternativefuels.a(...)a/winterfuelecon.htm

Samenvatting:

- vloeistoffen worden dikker
- lagere bandenspanning
- brandstof vernevelt en brandt niet goed
- (veel) langer moeten opwarmen
- hogere stroomverbruik
pi_77689073
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:08 schreef rycemasta het volgende:
http://alternativefuels.a(...)a/winterfuelecon.htm

Samenvatting:

- vloeistoffen worden dikker
- lagere bandenspanning
- brandstof vernevelt en brandt niet goed
- (veel) langer moeten opwarmen
- hogere stroomverbruik
. Interessant stuk.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 23:28:49 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77689139
het is alleen al ongunstiger omdat je onderdelen het zwaarder hebben met de kou en vocht... Die paar dubbeltjes brandstof kunnen mij aan mij reet oxideren
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77694586
tvp
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77695556
tvp
pi_77758349
tvp
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:55:13 #16
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_77905619
wat men hierboven zegt.. tvp dus
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  vrijdag 12 februari 2010 @ 01:32:49 #17
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77907770
De reden waarom auto's (en alles) minder verbruiken bij hogere temperaturen is veel simpeler. In warmere lucht zit minder massa aan zuurstof per m³ lucht. Aangezien de benzine- en zuurstofverhouding massatechnisch gezien vast ligt, en het volume aangezogen lucht ook, wordt er dus minder massa aan zuurstof binnen gezogen. Wat dus inhoudt dat er minder brandstof geïnjecteerd wordt in een injectiebak.

Carburateur-auto's merk je weinig verschil mee, omdat de hoeveelheid aangezogen brandstof afhankelijk is van de onderdruk in de venturi (en de gasstand en zo). Die onderdruk is afhankelijk van de volumestroom.
Hetgene wat dus gebeurt is dat het mengsel in de zomer rijker wordt. Met de crossmotoren rij ik 's zomers ook met een kleinere sproeier dan 's winters.
Bij carburateurs maken andere dingen meer uit, zoals langer choken wanneer het koud is, en hogere luchtweerstand en dergelijke.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_77910919
Een bod gedaan op een stel velgen waarvan ik niet verwachtte dat het zou worden aangenomen, maar dat is het dus wel.

16" Azev A's gekocht die een kleine 1,5jaar geleden nog zijn gepowdercoat. Ik wilde oorspronkelijk 17", maar voorlopig rijd ik wel rond op 16". De 17" zijn lastiger te vinden en wat duurder, maar 16" zal ook goed staan (voor het gros v/d E30 rijders de maximum maat).

Waarschijnlijk haal ik ze dit weekend op.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:34:29 #19
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77911724
anders kan je mij wel even contacten, 16" zou ik ook nog wel willen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_77911787
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:34 schreef Catch22- het volgende:
anders kan je mij wel even contacten, 16" zou ik ook nog wel willen
Als ik t.z.t. er van af wil, dan hoor je het. Maar dan moet ik ondertussen een goed aanbod gezien hebben van 17" Azev A's, en die zijn schaars (heb er één laten lopen een aantal weken geleden ).

Maar misschien vind ik dat 16" toch wel genoeg als het er eenmaal opzit. Hopelijk eind van dit weekend pics .
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 16:51:17 #21
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77925005
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:32 schreef oshiro het volgende:
De reden waarom auto's (en alles) minder verbruiken bij hogere temperaturen is veel simpeler. In warmere lucht zit minder massa aan zuurstof per m³ lucht. Aangezien de benzine- en zuurstofverhouding massatechnisch gezien vast ligt, en het volume aangezogen lucht ook, wordt er dus minder massa aan zuurstof binnen gezogen. Wat dus inhoudt dat er minder brandstof geïnjecteerd wordt in een injectiebak.

Carburateur-auto's merk je weinig verschil mee, omdat de hoeveelheid aangezogen brandstof afhankelijk is van de onderdruk in de venturi (en de gasstand en zo). Die onderdruk is afhankelijk van de volumestroom.
Hetgene wat dus gebeurt is dat het mengsel in de zomer rijker wordt. Met de crossmotoren rij ik 's zomers ook met een kleinere sproeier dan 's winters.
Bij carburateurs maken andere dingen meer uit, zoals langer choken wanneer het koud is, en hogere luchtweerstand en dergelijke.
Dus feitelijk zeg jij dat de samenstelling van de lucht verandert ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_77926220
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:51 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dus feitelijk zeg jij dat de samenstelling van de lucht verandert ?
Nee de dichtheid. Er is altijd 20% zuurstof aanwezig. Maar in de winter zit er meer lucht in 1 m3 dan in de zomer. En dus ook meer zuurstof. DIt komt omdat de moleculen kouder zijn en dus minder bewegen en dus dichter op elkaar zitten.
pi_77927020
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:51 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dus feitelijk zeg jij dat de samenstelling van de lucht verandert ?
Per volume wel, toch?
Calm down, please!
pi_77928549
Wat ik je aanbood waren toch geen Azev A's maar wel super veel op lijkende.. Mijn Excuses daarvoor
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:03:00 #25
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77928726
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:36 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nee de dichtheid. Er is altijd 20% zuurstof aanwezig. Maar in de winter zit er meer lucht in 1 m3 dan in de zomer. En dus ook meer zuurstof. DIt komt omdat de moleculen kouder zijn en dus minder bewegen en dus dichter op elkaar zitten.
Exactemundo.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_77930141
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:58 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat ik je aanbood waren toch geen Azev A's maar wel super veel op lijkende.. Mijn Excuses daarvoor
Okido. Heb nu inmiddels al een setje die ik morgen ga ophalen. Vanaf daar kijk ik verder.
pi_77957419
Zonet die Azev A's opgehaald. Zien er werkelijk waar nog erg goed uit, zelfs het randje is niet afgedraaid (dus nooit ernstig beschadigd geweest!). 1.5 jaar geleden gezandstraald en gepowdercoat. Bandjes hebben nog een mm of 5 gok ik zo.

Ik heb ze even gemonteerd om te kijken hoe het staat, en 't mag er wezen .

Morgen gaan ze er waarschijnlijk weer even af ivm pekel en shit.



pi_77957664
Netjes! Zou ze wel even oppompen tot gewenste druk en inspuiten met Tyre Shine ofzo om ze lekker soepel te houden. |Ziet er dik uit in ieder geval!
pi_77957754
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
Netjes! Zou ze wel even oppompen tot gewenste druk en inspuiten met Tyre Shine ofzo om ze lekker soepel te houden. |Ziet er dik uit in ieder geval!
Zal ik inderdaad even doen als ze er definitief onder komen. Dan laat ik ook meteen dat ding uitlijnen, want daar wachtte ik mee tot ik nieuwe velgen had.
pi_77958074
Ziet er gaaf uit man

Nu valt ie wel op als je door Lwd rijdt
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zaterdag 13 februari 2010 @ 18:03:29 #31
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_77959817
Ziet er supergaaf uit zo! Azev
"The meaning of life is 'bucket'."
pi_78106318
Ik was 10 min geleden bij profile om dat ding te laten uitlijnen. Eerst ff gevraagd of ze speling bij m'n draagarmen wilden controleren en of de draagarmbussen dus nog intact waren. Goede nieuw is dat de draagarmbussen intact waren en dat er vrijwel geen speling bij de draagarmen/fuseekogels zat.

"Slechte" nieuws is:

- Draagarmrubbers waren bijna op. Ik denk dat ik of M3 rubbers haal of van die paarse powerflex dingen.
- Spoorstangs recht zat een knik/deuk in...dus uitlijnen had weinig zin omdat er gewoon te veel speling was. Beste is dus dat ik nieuwe spoorstangen haal. Er zat dus ook speling op de binnenste stuurkogels.

Overigens ging ik ervoor nog even m'n banden op spanning brengen...ik was dat HELEMAAL vergeten na monteren nieuwe velgen. Band rechtsvoor had....0,6 bar en linksvoor 1,6 bar. Achter zaten ze rond de 2,0

Wel mooi dat die mensen mij dat even duidelijk maken en zeiden dat uitlijnen zonde van de centen was. Ik kon 't beter verhelpen en terugkomen, dus wat mij betreft dikke top. Ik zal eens even wat onderdelen bestellen. Gelukkig kosten die rubbers de wereld niet.
pi_78131174
Zo, even een bestelling gedaan. Binnenkort komen er nieuwe spoorstangen en draagarmrubbers uit Duitsland. Gewone standaard draagarmrubbers deze keer om te kijken of dat me bevalt en omdat ik momenteel niet de auto nog stijver wil. Als deze draagarmrubbers me niet bevallen komen er gewoon M3 excentrische / Powerflex onder.
pi_78131346
Ik ben ook eens bij Profile geweest...werd ook keurig geholpen en in plaats van dat ze gingen zuchten en zeuren omdat mijn auto zonder oprijblokjes niet eens op de brug kon, kwamen er ineens overal plankjes en blokjes tevoorschijn.
pi_78131433
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik ben ook eens bij Profile geweest...werd ook keurig geholpen en in plaats van dat ze gingen zuchten en zeuren omdat mijn auto zonder oprijblokjes niet eens op de brug kon, kwamen er ineens overal plankjes en blokjes tevoorschijn.
Ja, aardige lui. Die kerel vroeg eerst om m'n sleutels, maar toen ik 'm mededeelde dat de auto verlaagd was en dat hij moest oppassen...mocht ik het zelf doen haha. Lukte wel zonder oprijblokjes.

Maar nette service daar. Ze hebben wel een minuut of 20 gestaard naar m'n onderstel en er kwamen zelfs 3 monteurs ofzo kijken of het het wel waard was om uit te lijnen. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat dat het niet was en dat ik maar terug moest komen nadat ik de spoorstangen had gemonteerd + eventueel nieuwe draagarmrubbers. Hoefde niks te betalen en kon zo weg, dus ik kom er zeker weer langs.
pi_78131824
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:36 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, aardige lui. Die kerel vroeg eerst om m'n sleutels, maar toen ik 'm mededeelde dat de auto verlaagd was en dat hij moest oppassen...mocht ik het zelf doen haha. Lukte wel zonder oprijblokjes.

Maar nette service daar. Ze hebben wel een minuut of 20 gestaard naar m'n onderstel en er kwamen zelfs 3 monteurs ofzo kijken of het het wel waard was om uit te lijnen. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat dat het niet was en dat ik maar terug moest komen nadat ik de spoorstangen had gemonteerd + eventueel nieuwe draagarmrubbers. Hoefde niks te betalen en kon zo weg, dus ik kom er zeker weer langs.
Ik heb hem er destijds zelf opgereden. Ik laat niemand in mijn auto rijden behalve me vrouw.
pi_79335802
ik had er persoonlijk dikke bbs le mans onder gedaan, vette bmw heb je
pi_79430289
Lang geleden dat ik hier iets gepost heb, dus laat ik maar eens nog een aantal foto's plaatsen die vandaag zijn gemaakt op een kleine bijeenkomst van mede-BMW-gezinden!





Overigens heb ik er net gisteren een nieuwe accu in gegooid. De oude was nu echt dood, dus zit er nu een nieuwe 72Ah in. Hij start nu echt alsof ie een schop onder z'n kont krijgt.

Overigens komen deze week m'n onderdelen uit Duitsland binnen: nieuwe spoorstangen/stuurstangen (helemaal) voor beide kanten en draagarmrubbers. Hopelijk kunnen die ergens volgende week gemonteerd en dan kan de auto worden uitgelijnd.

Volgende maand een nieuw stukje stof (kolere wat een prijzen vragen die dealers) voor op de bestuurdersstoel en een nieuw M-Tech pookje.

Binnenkort dat ding ook weer lekker even poetsen!
  zondag 21 maart 2010 @ 23:22:02 #39
248821 Rauw.
op je bord.
pi_79431850
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:54 schreef Maharbal het volgende:
Lang geleden dat ik hier iets gepost heb, dus laat ik maar eens nog een aantal foto's plaatsen die vandaag zijn gemaakt op een kleine bijeenkomst van mede-BMW-gezinden!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Overigens heb ik er net gisteren een nieuwe accu in gegooid. De oude was nu echt dood, dus zit er nu een nieuwe 72Ah in. Hij start nu echt alsof ie een schop onder z'n kont krijgt.

Overigens komen deze week m'n onderdelen uit Duitsland binnen: nieuwe spoorstangen/stuurstangen (helemaal) voor beide kanten en draagarmrubbers. Hopelijk kunnen die ergens volgende week gemonteerd en dan kan de auto worden uitgelijnd.

Volgende maand een nieuw stukje stof (kolere wat een prijzen vragen die dealers) voor op de bestuurdersstoel en een nieuw M-Tech pookje.

Binnenkort dat ding ook weer lekker even poetsen!
Knappe auto, E30 is m'n favo BMW (verder ben ik vrij "nur Volkswagen")

Jammer dat je achtervelgen geen 9J zijn ,had hem nét even dat kleine beetje beter gestaan.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_79431989
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:22 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Knappe auto, E30 is m'n favo BMW (verder ben ik vrij "nur Volkswagen")

Jammer dat je achtervelgen geen 9J zijn ,had hem nét even dat kleine beetje beter gestaan.
9J was een optie geweest, maar dat vind ik wel "erg" dik ogen zegmaar. Een beetje buitenproportioneel.
Maar misschien denk ik er over een paar maanden anders over .

Het lijkt achterin ook een beetje meer naar binnen te staan door de andere vorm van de wielkasten achter. Misschien dat het met een relatief dun spacertje nog mooier zou staan, maar dat is van latere zorg. Ik vind het nu wel puik staan.

Uiteraard doel jij op Tief en Breit, of niet?

En bedankt! Nog steeds krijg ik maar geen genoeg van de looks, rijeigenschappen en vooral geluid van de auto.
  zondag 21 maart 2010 @ 23:50:41 #41
248821 Rauw.
op je bord.
pi_79433181
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:24 schreef Maharbal het volgende:

[..]

9J was een optie geweest, maar dat vind ik wel "erg" dik ogen zegmaar. Een beetje buitenproportioneel.
Maar misschien denk ik er over een paar maanden anders over .

Het lijkt achterin ook een beetje meer naar binnen te staan door de andere vorm van de wielkasten achter. Misschien dat het met een relatief dun spacertje nog mooier zou staan, maar dat is van latere zorg. Ik vind het nu wel puik staan.

Uiteraard doel jij op Tief en Breit, of niet?

En bedankt! Nog steeds krijg ik maar geen genoeg van de looks, rijeigenschappen en vooral geluid van de auto.
Het staat niet gek hoor met deze, maar voor mij zou 9J die extra kick geven in het uiterlijk.
Maargoed, dit zijn dan weer mijn achterwielen :

Dus ik houd inderdaad wel van "duitse stijl".
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_79853532
Net de auto weer opgehaald bij iemand die het een en ander voor mij heeft gedaan (ik kon zelf bijvoorbeeld geen draagarmrubbers persen). Omdat ik er niet zelf bij kon zijn, heb ik helaas geen foto's deze keer.

- Nieuwe spoorstangen/stuurstangen
- Nieuwe draagarmrubbers
- Nieuwe remblokken voor
- Uitgelijnd
- V-snaar van de stuurbekrachtiging zit nu goed strak. Zat ie eerst niet, en dan kreeg je een raar getril bij sturen als je (erg) langzaam rijdt

Auto rijdt nu weer fantastisch. Mooi rechtdoor, geen raar getril. Door de nieuwe onderdelen in het onderstel (nouja, de draagarmrubbers en in mindere mate de stuurstangen) voelt de auto weer een stukje beter in de bochten! Nu nog even rustig de remblokken in laten slijten.

Twee weken geleden verder een nieuwe 72Ah accu er in gedaan, en hij start weer fantastisch en nu geen rare storingen bij de radio bij een bepaald toerental.

Komende maand is het tijd voor een nieuw M-Tech pookje en een nieuw stofje voor de bestuurdersstoel. Aangezien ik dat zelf ga (en kan ) doen/monteren, zal ik daar wel wat foto's van maken. Dan heb ik alle "grote" dingen die ik wilde doen dit jaar, al gedaan. Dan resteren er (voor mij/mijn lijstje) voor dit jaar nog een klein aantal cosmetische dingen, die gelukkig niet zoveel hoeven te kosten .
Uiteraard nog beetje roest gaan wegwerken in de wielkasten, maar daarvoor wachten we nog op wat betere temperaturen in verband met hechten van roestomvormers en lak.

edit: O ja, en eind april nog even een nieuwe distributieriem, v-snaren, spanrollen etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 02-04-2010 00:11:35 ]
pi_79853826
Goed nieuws
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79853907
quote:
Op donderdag 1 april 2010 23:59 schreef justmattie het volgende:
Goed nieuws
Kreeg meteen te horen dat die van mij erg goed doortrekt. Beter dan die van Ventura
pi_79854305
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:00 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Kreeg meteen te horen dat die van mij erg goed doortrekt. Beter dan die van Ventura
Die liep niet eens meer dus ja...
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79854466
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:07 schreef justmattie het volgende:

[..]

Die liep niet eens meer dus ja...
Hij had er volgens mij al in gereden
pi_80439177
Een update:

Aangezien de vorige eigenaar wel zei dat de distributieriem was vervangen maar ik daar geen bonnetjes of wat dan ook van had, heb ik het maar preventief laten doen. Dus nieuwe distributieriem, nieuwe v-snaren, spanrol en waterpomp.

Eerst maar eens de motorkap er af, werkt wat makkelijker:


Het distributiesetje inclusief waterpomp en spanrol:


Verdelerkap, rotor, radiateur en viscofan los:


De bende aan onderdelen inclusief het diff. We dachten, laten we het diff ook maar voor de zekerheid loshalen, je weet maar nooit ( ):


Hier is alles er af en klaar om weer in elkaar gezet te worden met de nieuwe onderdelen, ware het niet dat we eerst nog 3x (!!) naar de Brezan heen en weer gingen. Eerst omdat we toch hadden besloten dat ik maar nog een v-riem moest kopen voor de airco, konden we meteen zien of die werkt. Weer in de box aangekomen kwamen we er achter dat die riem te kort was, dus moesten we weer terug. Weer teruggekomen en aan het einde van de rit bleek 5L koelvloeistof te weinig te zijn, dus konden we weer 5L gaan kopen :



Nu is alles mooi vers en nieuw! En het leukste is, de airco doet het ook nog eens . Waarschijnlijk laat ik 'm nog wel even testen als het warmer wordt, maar tot nu toe voelt het redelijk koud aan.

Next on the to do list: nieuwe achterbanden en wiellagers voor. Dat m'n wiellager links was overleden wist ik, maar nog niet of dat voor of achter was. Ben "blij" dat het voor is, omdat die simpel te vervangen is en ik dat zelf ook wel kan doen. M'n linkerachterband heeft echter een plat gedeelte dat nu in principe APK afkeur is (terwijl de rest v/d band nog een paar mm profiel heeft )

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 18-04-2010 10:39:52 ]
pi_80442641
Waarom delete je gewoon niet dat Viscose Fan?
Scheeltje wat vermogen & Brandstof..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_80442714
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:02 schreef Turquaz52 het volgende:
Waarom delete je gewoon niet dat Viscose Fan?
Scheeltje wat vermogen & Brandstof..?
Omdat dat ding m'n radiateur koelt

M'n airco verdamper (of was 't nou droger? Vergeten...) hangt weer achter de radiateur (dus meer richting de grill).

En uiteraard hadden we het diff niet echt los. Was voor een E30 van iemand anders (3.25 uit m'n hoofd).
pi_81193766
Vandaag een ander interieur opgehaald. Precies dezelfde stof en motief als m'n huidige, dus dat komt mooit uit. Zoals op een aantal andere foto's hier ergens boven te zien is, is m'n bestuurdersstoel-stof versleten. Ik ga van het vandaag aangeschafte setje het zitgedeelte + rugleuning overzetten (die zijn wel netjes), zodat het er weer mooi netjes uitziet.

Daarna gaat het sportinterieur weer de deur uit. Mochten er mensen zijn die interesse hebben in een (4deurs) sportinterieur (past ook in een 2deurs), dus 2 sportstoelen, achterbank en deurpanelen....pm!

Uiteraard zijn die dingen niet meer in nieuwstaat, omdat mijn versleten stukje stof er overheen gaat (en ze zelf een aantal plekjes hebben). De prijs is er dan ook naar

Kijken wanneer ik het er onder kan zetten. M'n nieuwe leren M-Tech pookje zit er in ieder geval wel op, en die ziet (en voelt/schakelt) er leuk uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')