Opgezwolle de Volle
Zwolle
Waar wou je heen gaan (te downloaden op www.opgezwolle.nl)
Xi
Spuugdingen op die mic
en nog wat nieuwe shit
binnenkort foto's vanaf t podium op
www.opgezwolle.nl en
www.osdorpinternetposse.nl
staan een lading foto's van Opgezwolle 5 mei.
Pas opgezwolle ontdekt; wat een vette nederlandstalige hiphop. Echt goed, geen wacke def rhymz/raymzter troep, maar echt goede lyrics meer zeer vette beats.
Op hun website (http://www.opgezwolle.nl) is een cd'tje te downloaden, echt een aanrader!
Met diepzinnige teksten in het nummer "Doe wat je doet" (over meiden die met iedereen slapen) tot flauwe teksten in "Hardcore rap" ("ben nuchter maar ik voel me blauw van de Schülten Brau").
Toffe shit! Toch een keertje kijken waar ze optreden, lijkt me goede sfeer...
quote:dat is dat tuig dat retegoede hiphop maakt
Op donderdag 1 januari 2004 21:47 schreef nietzman het volgende:
Ohja, dat is dat tuig dat elk NSstation in het noorden van Nederland volspuit.
quote:Zie ik een moraalridder? Wat kan jou die stations nou schelen.
Op donderdag 1 januari 2004 21:47 schreef nietzman het volgende:
Ohja, dat is dat tuig dat elk NSstation in het noorden van Nederland volspuit.
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Grootste verrassing van vorig jaar vond ik hun album vloeistof. Rauw en funky tegelijk
stoere lyrics ook :
quote:
het is te lezen op je voorhoofd, opgezwolle maakt je shit nerveus zodat je grijpt naar je pakkie marlboro
quote:Onveilig vrijen
Op donderdag 1 januari 2004 21:35 schreef Henkmanz het volgende:
Met diepzinnige teksten in het nummer "Doe wat je doet" (over meiden die met iedereen slapen)
Lekker diepzinnig ja.
Maar verder maakt Opgezwolle wel goede Nederhop.
'Waar Wou Je Heen' is ook leuk, hierin wordt zo ongeveer de halve Nederlandse muziekindustrie gedist.
En 'Beestenboel' is tekstueel gewoon briljant.
quote:Ik vind het diepzinniger dan de raps van Def Rhymz, Extince en Raymzter
Op donderdag 1 januari 2004 22:45 schreef MaartenGrendel het volgende:[..]
Onveilig vrijen
maar nu pis je bloed
is niet goed
waarom doe je wat je doetLekker diepzinnig ja.
![]()
Maar verder maakt Opgezwolle wel goede Nederhop.
'Waar Wou Je Heen' is ook leuk, hierin wordt zo ongeveer de halve Nederlandse muziekindustrie gedist.
En 'Beestenboel' is tekstueel gewoon briljant.
Nederhop vind ik overigens geen goede term, in alle talen heet het gewoon hiphop, laten we het dan ook nederlandstalige hiphop noemen.
Nederhop is sinterklaasrijmpjes met een lelijke beat.
quote:True true, dat nummer heeft zeker een goede boodschap, maar dat kun je ook zeggen van een nummer als 'Datasurveillance' van Raymzter.
Op donderdag 1 januari 2004 23:45 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Ik vind het diepzinniger dan de raps van Def Rhymz, Extince en Raymzter
. Ik bedoel te zeggen dat ze een boodschap hebben.
Nederhop vind ik overigens geen goede term, in alle talen heet het gewoon hiphop, laten we het dan ook nederlandstalige hiphop noemen.
Nederhop is sinterklaasrijmpjes met een lelijke beat.
quote:"Hee joh, laten we die ruiten intyfen, het is maar een NSstation."
Op donderdag 1 januari 2004 22:21 schreef Henkmanz het volgende:
Zie ik een moraalridder? Wat kan jou die stations nou schelen.
Moraalridder mijn reet, als ergens neergekalt word "Rabatpatat" in plaats van "Opgezwolle" is het land te klein.
quote:ten eerste heeft Extince ook nummers met een boodschap
Op vrijdag 2 januari 2004 00:09 schreef MaartenGrendel het volgende:[..]
True true, dat nummer heeft zeker een goede boodschap, maar dat kun je ook zeggen van een nummer als 'Datasurveillance' van Raymzter.
Extince doet niet echt meer mee in het Nederlandstalige hiphop () wereldje, en Def Rhymz...laten we daar helemaal maar geen aandacht aan besteden.
quote:idd, hij mag wel wat vaker dingen uitbrengen, maargoed de cd 'Tweede Jeugd' komt dus halverwege deze maand uit
Op vrijdag 2 januari 2004 01:54 schreef MaartenGrendel het volgende:
Ik ben benieuwd. Ik heb iig al een hele tijd niks van Extince gehoord.
"Uit 3VOOR12DRAAIT:
Job de Wit draait:
Extince - 2e Jeugd (Top Notch/Virgin/EMI, release: 19-1-2004)
Generatiegenoot Jay-Z is met pensioen, gelukkig voor mij kan Extince zich dat nog niet permitteren. Er is een flink aantal (erg) goede rappers in Nederland, maar niemand kan tippen aan de flow, het vernuft, de humor, de stijl en de persoonlijkheid van Extince. Iedereen petje af, opnieuw."
Ze zijn zeer zeker ok
quote:Ga jij lekker liggen mammie..
Op vrijdag 2 januari 2004 03:15 schreef Brennie het volgende:
Jajajaja.. blijf lekker liggen tjappiesZe zijn zeer zeker ok
![]()
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 03:16 schreef OldJeller het volgende:[..]
Ga jij lekker liggen mammie..
=edit=
Heb hem net gekocht (Vloeistof), het vette is; er zit een brandbare cd bij om Brandstof op te branden, heb je toch een dope Opgezwolle-labeltje erbij
de CD verder is (zo op het eerste gehoor) een goed album, met relaxede beats en flowende verses. Top
[Dit bericht is gewijzigd door Henkmanz op 02-01-2004 18:16]
Favo's van Vloeistof: Tijd leert, Rustug, De Tempel
quote:http://www.nlhiphop.nl/concert.php
Op donderdag 1 januari 2004 21:35 schreef Henkmanz het volgende:
[...]
Toffe shit! Toch een keertje kijken waar ze optreden, lijkt me goede sfeer...
Vaak staan daar meer optredens waar ze staan als er op opgezwolle.nl zelf staan. Er komt zowieso veel dopes uit zwolle, let ook op BlaBla, JaWat, Thypoon etc.
quote:Op vrijdag 2 januari 2004 03:31 schreef Fronsertje het volgende:
"ik kom uit een achterstandswijk, gasten slapen overdag zodat ze 's nachts de man zijn "
lol @ de freestyle's daaroquote:Op donderdag 26 februari 2004 10:29 schreef SpadeAce het volgende:
Check die exclusive @ http://www.nlhiphop.nl/news.php?id=651
niet ouwehoeren nou! ben nuchter maar ik voel me blauw van de schulten brauquote:Op donderdag 26 februari 2004 11:07 schreef Steve-O het volgende:
Verre oosten
Hardcore rap is ook wel ok .
Dat moppie vind ik wel lekker eigenlijkquote:Op woensdag 21 juli 2004 17:39 schreef Henkmanz het volgende:
Lange Frans en Baas B mag je van mij niet vergelijken met deze gasten....
Die lui zuigen apenballen (op een paar goede nummers na), maar dat Moppie kan echt niet hoor...
quote:Op woensdag 21 juli 2004 18:27 schreef SailingAce het volgende:
[..]
Dat moppie vind ik wel lekker eigenlijk
mja... als je niet beter weet misschien.quote:Op woensdag 21 juli 2004 18:27 schreef SailingAce het volgende:
[..]
Dat moppie vind ik wel lekker eigenlijk
check http://www.opgezwolle.nl > shopquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:09 schreef Thomas B. het volgende:
owja,
waar kan je die tshirts krijgen???
"De shop is tijdelijk buiten gebruik. Je kan binnenkort weer volop bestellen."quote:Op woensdag 25 augustus 2004 17:11 schreef Uncle_Al het volgende:
[..]
check http://www.opgezwolle.nl > shop
buiten westen is toch van Kubus Beats en niet van Duvel? Duvel heeft net zelf een cd uit "aap-o-theek" beetje zelfde lijn als opgezwolle.. alleen met een rotterdams tipje er aan...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 20:05 schreef Op-zicH het volgende:
Binnekort komt de CD "buiten westen" uit van Duvel, met daarop het nr. "de hamvraag" van Sticky Steez en na mij mening een van de beste opgezwolle nr's tot nu toe(bij concerten op http://www.3voor12.nl kun je hem beluisteren).
Je hebt gelijk, ik haalde ze ff door elkaarquote:Op donderdag 26 augustus 2004 11:05 schreef Mister_Ries het volgende:
[..]
buiten westen is toch van Kubus Beats en niet van Duvel? Duvel heeft net zelf een cd uit "aap-o-theek" beetje zelfde lijn als opgezwolle.. alleen met een rotterdams tipje er aan...
Jawat is gewoon een maat/sidekick van Opgezwolle; iemand die ze graag meetrekken in hun succes. Ik vind hem wel relaxed, hoewel hij het bij lange na niet haalt bij Rico en Sticky.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 03:30 schreef Evil_Koekje het volgende:
Over Jawat gesproken, whooooooo the fucking fuck is dat anyway? Ik zag em in Simplon een beetje meedoen en shit, en op Lowlands ook... En btw, ik zag ooit Flip (van The Trip) in een zwart shirt met in het wit Opgezwolle d'r op, zijn die nog te krijgen?
Beetje apart, op de website staat eind augustus en jij zegt.. begin volgend jaar......quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:08 schreef Thomas B. het volgende:
Ik weet niet wat giedenem betekent maar het album is iig geweldig.
Wat betreft releasedate van het nieuwe album... als het net zo gaat als bij vloeistof zal dat betekent het dat ie misschien begin volgend jaar komt.
Ik stond een keer met Ricardo te praten (hij liet me zn schrift zien![]()
) en toen zei die dat brandstof over een maand zou komen. Heeft toen nog iets van 4 maanden geduurd geloof ik
kostat?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 11:06 schreef Uncle_Al het volgende:
Jawat had bij Lowlands een rood shirt met logo aan maar in die shop zijn alleen blauw en wit te verkrijgen. Als de shop niet buiten gebruik is tenminste . . .
btw: Iemand belang bij een blauwe XL met witte print ? 1x 5 minuutjes gedragen maar zoals gezegd: mij een beetje te groot.
check je mailquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:47 schreef Uncle_Al het volgende:
¤ 12,50 incl. verzenden.
Maar ik zag dat je ook in Simplon bij het optreden was geweest. Als je dan toevallig ook in Groningen woont kan je het shirt ook wel komen halen. Mail me anders maar ff.
Er komt trouwens ook een solo- album uit van Sticky Steez. Het album gaat Microfoon Collossus heten en komt volgens mij net na het Buiten Westen- album uit. Ben benieuwd !
kubus' beats zijn gruwelijkquote:Op zaterdag 11 september 2004 17:23 schreef dapozza het volgende:
Buitenwesten, de cd van Kubus dus, komt deze maand uit... een review staat hier op nlhiphop.nl.
Ook kan je 2 snippets alvast checken.
het was geen freestyle maar de tekst van een track op he album "Buiten Westen" van Kubusquote:Op vrijdag 17 september 2004 16:25 schreef Henkmanz het volgende:
Ha, ik heb ze daar live al gezien, nothing beats the real thing
alleen jammer dat Rico's freestyle hetzelfde was als in Zwolle op 5 mei...
Dat is dus de track die Mons en ik bedoelen (hierbovenquote:Op maandag 20 september 2004 13:53 schreef Posdnous het volgende:
Ik hoorde gisteren een track van Kubus met Rico, 'Het Buitenbad' of iets dergelijks. Was wel tof![]()
Hey, is ook bekend wanneer de clip hiervan uitkomt?quote:Op maandag 20 september 2004 13:53 schreef Posdnous het volgende:
Ik hoorde gisteren een track van Kubus met Rico, 'Het Buitenbad' of iets dergelijks. Was wel tof![]()
Op hun website kan je hem bestellen, bij winkels moet je net mazzel hebben denk ik.quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:59 schreef Henkmanz het volgende:
Dat wil ik ook nog even melden idd.. Koop die shit
Ik moet Spuugdingen nog origineel hebben.. iemand een ideetje waar ik die vandaan kan toveren?
waarom kan ik hem niet vindenquote:Op maandag 20 september 2004 20:25 schreef minton het volgende:
Buitenwesten staat nu op de luisterpaal van 3voor12 .. Zwolle is weer goed bezig!
Clip is al uit op de box, sinds de 19de geloof ik. Iig heb ik 'm er gister gezienquote:Op maandag 20 september 2004 17:50 schreef Evil_E het volgende:
[..]
Hey, is ook bekend wanneer de clip hiervan uitkomt?
Aangezien deze (gedeeltelijk) opgenomen is in 't openluchtbad in Zwolle en ik er misschien op sta.
Neem aan dat het om dit nummer gaat, aangezien de titel wel erg toepasselijkis.
ow moppie?quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:52 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
effe nog over lange frans en moppie
ik vind de nokkie versie beter
je vergeet Rustug, en Dip Saus.quote:Op maandag 20 september 2004 15:29 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Dat is dus de track die Mons en ik bedoelen (hierboven)
Anyway; als je dat okay vindt moet je zeker achter de tracks van het album "Spuugdingen op de mic" aan; daar staan echt geweldige platen op.
Enkele titels voor de Opgezwolle n00b die je gehoord moet hebben (zowel van Spuugdingen als van Vloeistof/Brandstof):
- Als die mic aanstaat
- Bob Sticky
- Klap
- Doe wat je doet
- de Volle
- Zwolle
- de Tijd leert
Deze tracks zijn voor mij de shit; gewoon luisteren
Dude, de shop op die site is al eeuwen niet werkzaamquote:Op dinsdag 21 september 2004 14:58 schreef Fronsertje het volgende:
[..]
Op hun website kan je hem bestellen, bij winkels moet je net mazzel hebben denk ik.
http://www.opgezwolle.nl/
Ik vind Dip Saus juist erg vet, kan dr ongelofelijk bij wegspacen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 22:06 schreef Henkmanz het volgende:
Rustug is als single uitgeweest, en ik vind Dipsaus niet echt een opgezwolle track.. wel leuk, maar zonder tekst vind ik minder
st0nerquote:Op zondag 26 september 2004 23:02 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ik vind Dip Saus juist erg vet, kan dr ongelofelijk bij wegspacen.
Ik vind 'm nog wel aardig, maar hij's wel wat te laat uitgebracht.quote:Op maandag 4 oktober 2004 11:42 schreef Henkmanz het volgende:
Ik heb zojuist buitenbad gehoord op MTV: wat een hoerenplaat. Ik vind er geen reet aan.
Ben veel beter gewend van Rico.
* Desillusie *.
Ik mis de flow volgens mij. Het flowt gewoon niet lekker.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 19:22 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ik vind 'm nog wel aardig, maar hij's wel wat te laat uitgebracht.Beat is best oke, lijkt me live erg cool omdat ie zo laag is. En die vage sample van dat stemmetje oid heeft ook wel wat. Maar dan mijn mening natuurlijk
Je moet hem vaker horen. Ik vond hem eerst ook niks, maar toen ik hem vaker gehoord had, vond ik het een best ok nrquote:Op woensdag 20 oktober 2004 19:46 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Ik mis de flow volgens mij. Het flowt gewoon niet lekker.
Het wordt tijd dat er weer eens wat geschoten wordt in de rapscene.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 13:49 schreef VanDyckBrown het volgende:
Is inderdaad de shit wat die jongens doen. Respect![]()
En indd je kan lange frans en die andere deus echt niet vergelijken met fatsoenlijke hip-hop. Ik luister al jaren lang echt veel hiphop, echte dus. En het heeft lang geduurt tot nederlandse muziekanten het begrepen. En opgezwolle is goed bezig.
nelly, chingy, lange frans, baas b..............quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 21:39 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat er weer eens wat geschoten wordt in de rapscene.
[afbeelding] 50 cent, ja rule, ali b
Baas B met een shotgun, ik zie het toch niet echt voor me..quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 21:47 schreef S-Two het volgende:
[..]
nelly, chingy, lange frans, baas b..............
ow ik wel horquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 21:49 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Baas B met een shotgun stukschieten, ik zie het toch niet echt voor me..![]()
Waarom al die woede? Hij kwam ook alleen maar op voor het goede!quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 22:03 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ow ik wel hor![]()
Hij komt op voor alles waar ik tegen ben jaquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 22:38 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Waarom al die woede? Hij kwam ook alleen maar op voor het goede!![]()
mee eenschquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 22:44 schreef El_Catalan het volgende:
Opgezwolle is relaxed.... ken ze nu een jaar ofzo..
Enne... als er toch geschoten gaat worden,ruim Brainpower dan ook gelijk op.... (Ondanks zijn harde punches en alles) kan hem gewoon niet uitstaan... K hoop dat Extince nog over zijn dis van 8 Minuten heenkomt...
Is er al een Nederhop topic trouwens?
Weet je wat een wanksta is?quote:Op zondag 24 oktober 2004 07:36 schreef Hertog_Martin het volgende:
ach dat afschieten is toch ook allemaal zo'n fucking onzin.. gasten die zo denken leven echt in een nep wanksta wereldje
tis juist zo bedoeld dat je confrontaties aangaat in je raps, maar nee daar is heel dat kneuzewereldje omheen gekomen waarbij het nu elke rapper wel verplicht is om eens een keer iemand af te knallen anders kan ie niet serieus genomen worden als rapper he..
laat ze nou allemaal lekker hun muziek maken, en als er een dan kneuzig bezig is dan kan je die makkelijk zodanig dissen dat je van diegene niet veel meer hoort..
maar nee we moeten allemaal gevaarlijk zijn en met guns en messen lopen en ze allemaal maar afmaken..
ik ben hiphop fan, al jaaaaaren maar vindt dat hele gedoe zo ongelovelijk belachelijk en kneuzig, lachwekkend gewoon maar ook diep triest.
Losstaand van het feit dat je post echt fokking offtopic is is alles waar je daar zegt dus de grootste bullshit die ik ooit heb gelezen.quote:Op zondag 24 oktober 2004 07:36 schreef Hertog_Martin het volgende:
ach dat afschieten is toch ook allemaal zo'n fucking onzin.. gasten die zo denken leven echt in een nep wanksta wereldje
tis juist zo bedoeld dat je confrontaties aangaat in je raps, maar nee daar is heel dat kneuzewereldje omheen gekomen waarbij het nu elke rapper wel verplicht is om eens een keer iemand af te knallen anders kan ie niet serieus genomen worden als rapper he..
laat ze nou allemaal lekker hun muziek maken, en als er een dan kneuzig bezig is dan kan je die makkelijk zodanig dissen dat je van diegene niet veel meer hoort..
maar nee we moeten allemaal gevaarlijk zijn en met guns en messen lopen en ze allemaal maar afmaken..
ik ben hiphop fan, al jaaaaaren maar vindt dat hele gedoe zo ongelovelijk belachelijk en kneuzig, lachwekkend gewoon maar ook diep triest.
Welke 'moordenaar' word dan serieus genomen:?quote:Op zondag 24 oktober 2004 07:36 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat een 'dis'quote:Op woensdag 5 november 2003 13:34 schreef Salvad0R het volgende:
opgezwolle is zeer koel.
check trouwens Lost Rebels - Opgezwolle dis.
Ooops sorryquote:Op zondag 24 oktober 2004 14:40 schreef Lloyd-R-Q het volgende:
Je jat mijn woorden![]()
Tof! bedankt!quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 13:36 schreef Mons het volgende:
klik en download
voor de mod's die nummers worden gratis weg gegeven op de website dus de link mag blijven staan toch?
Je snapt er ook echt helemaal niks van he...quote:Op zondag 24 oktober 2004 07:36 schreef Hertog_Martin het volgende:
okequote:Op zondag 24 oktober 2004 22:04 schreef Hertog_Martin het volgende:
weet je, laat maar. Ik bedoel het anders maar kan het niet goed uitleggen.. ik bedoel juist dat de algemene gedachte juist is dat rappers meteen gevaarlijk moeten zijn, en ik zelf vindt dat juist ook onzin.. maar gevolg van die gedachte is is dus dat sommige rappers zich dan ook zo gaan voordoen omdat ze voelen dat dat van hun verwacht wordt ofzo.
maar ik verwoord het niet goed dus laat verder maar zitten en back ontopic
microfoon collossus zou later uitkomen dan buiten westen anders gaan stickz en kubus de concurentie met zichzelf aan zal nog wel even duren dus.quote:Op zondag 24 oktober 2004 23:19 schreef Fronsertje het volgende:
Dat is een goede vraag, zou ongeveer tegelijk met die kubis cd uitkomen, nog geen "echte" release date gezien. Helaas....
ik heb hem gisteren gerard maar je was off-line furrealquote:Op maandag 25 oktober 2004 11:17 schreef Henkmanz het volgende:
Chris, hond, ik wacht nog steeds op mn Kubus-CD.
3voor12 doet het bij mij nooitquote:Op maandag 1 november 2004 13:03 schreef Mons het volgende:
hier nog wat clips en live stuff uit de 038a23
3 voor 12
dank je, quote van phreako rico uit hook up (ft typhoon en stickzquote:Op maandag 1 november 2004 17:59 schreef S-Two het volgende:
[..]
3voor12 doet het bij mij nooit![]()
wat heb je toch een geweldige ondertitel...![]()
Luister die track vaker. Rico flowt naar mijn mening zeker wel dope. Ik vind die hele track ill. Lekker die opbouw van die beat. Dat stemmetje is ook geniaal. Ik ben erg benieuwd trouwens naar de strik je veter clip. Heb em nog niet voorbij zien komen helaas.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 19:46 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Ik mis de flow volgens mij. Het flowt gewoon niet lekker.
Ik luister hem wel vaker, maar ik vind het refrein echt bout, rijmt niet en is niet grappig ofzo.. ik vind echt dat het nummer wat mist. Toch jammer.quote:Op donderdag 4 november 2004 01:13 schreef Safire het volgende:
[..]
Luister die track vaker. Rico flowt naar mijn mening zeker wel dope. Ik vind die hele track ill. Lekker die opbouw van die beat. Dat stemmetje is ook geniaal. Ik ben erg benieuwd trouwens naar de strik je veter clip. Heb em nog niet voorbij zien komen helaas.
niet moanen buitenbad is tovquote:Op donderdag 4 november 2004 17:36 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Ik luister hem wel vaker, maar ik vind het refrein echt bout, rijmt niet en is niet grappig ofzo.. ik vind echt dat het nummer wat mist. Toch jammer.
Hoewel de rest van Buiten Westen wel erg dope is, valt deze gewoon tegen.
en de buren scotou bellenquote:Op maandag 8 november 2004 18:08 schreef Henkmanz het volgende:
Hij is wel vet, maar doe mij track nummer 4 maar; die met duvel. Die is echt lauw.
Plus; Hamvraag is natuurlijk een té dikke plaat.
quote:Op woensdag 10 november 2004 11:50 schreef Op-zicH het volgende:
Hamvraag is duidelijk mijn favoriet van buitenwesten
"Ik inhaleer me afghaan, terwijl die rappers afgaan, klaar om te gaan als een boeing op een startbaan"![]()
Ik las op hijs dat hij al uit isquote:Op vrijdag 12 november 2004 12:28 schreef Mons het volgende:
is het erg als je droomt van Microphone Collossus![]()
ja???????quote:Op vrijdag 12 november 2004 14:32 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik las op hijs dat hij al uit is![]()
http://www.hiphopinjesmoel.com/audioreviews/1305quote:Op vrijdag 12 november 2004 22:26 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ja???????
Onderaan de review staat heel duidelijk "Releasedatum: 29 november"quote:Op zaterdag 13 november 2004 00:10 schreef S-Two het volgende:
[..]
http://www.hiphopinjesmoel.com/audioreviews/1305
Als dit zo is (zal wel zo zijn dan), moet ik hem binnekort maar ff halen.
Kent iemand van jullie het album van Kas ook, en is dat wat?
hijsquote:Op vrijdag 12 november 2004 14:32 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik las op hijs dat hij al uit is![]()
Thx man, meteen even luisteren.quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:07 schreef Uncle_Al het volgende:
Microfoon Colossus zit in de 3 voor 12 luisterpaal
http://3voor12.vpro.nl/3v(...)ml?10617791+20009350
![]()
Hoe heet die CD? *houdt wel van rare beats*quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:58 schreef Fronsertje het volgende:
[..]
Thx man, meteen even luisteren.![]()
Ok dan, ik was even bang dat sticky zijn solo cd net zo brak zou zijn als die met kubus (ik trok die rare beats niet echt)
quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:58 schreef Fronsertje het volgende:
[..]
Thx man, meteen even luisteren.![]()
Ok dan, ik was even bang dat sticky zijn solo cd net zo brak zou zijn als die met kubus (ik trok die rare beats niet echt) maar gelukkig heeft de man een prima album gedropped. 29ste maar even naar de plaatselijke platenboer.
quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:28 schreef Mons het volgende:
is het erg als je droomt van Microphone Collossus![]()
je kan de beats van Delic ook niet standaard noemen imoquote:Op zaterdag 4 december 2004 12:26 schreef timbob het volgende:
[..]
ik zal je vertellen
die cd van kubus (buitenwesten) is de enige nederlandstalige cd die ik heb, ik vind die "rare beats" juist goedeindelijk es iemand die uit de standaard hiphop producties durft te stappen.
toen ik 'm voor het eerst hoorde was ik meteen verkocht.
quote:Op zaterdag 13 november 2004 00:10 schreef S-Two het volgende:
[..]
http://www.hiphopinjesmoel.com/audioreviews/1305
Als dit zo is (zal wel zo zijn dan), moet ik hem binnekort maar ff halen.
Kent iemand van jullie het album van Kas ook, en is dat wat?
KAS? wasda?quote:Op zaterdag 4 december 2004 18:14 schreef SoSolid het volgende:
KAS album zeker halen:D:D te dope, al is het iets minder dan opgezwolle hoor
http://www.kasonline.nl/quote:
op Buiten Westen? welk nummer is dat dan, hij is me nog niet opgevallen.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:02 schreef Henkmanz het volgende:
Typhoon werkt op Kubus' album mee in één track. Hij rapt iets van 30 seconden. Wel vette beat tho.
Ik zie de kubus-cd's btw alleen maar als een tussendoortje, want de opgezwolle cd's zijn toch veel vetter. Delic maakt véél fijnere beats dan Kubus, naar mijn mening.
Heb hier een mp3tje: opgezwolle met typhoon - freestylequote:Op dinsdag 14 december 2004 19:10 schreef jimjim1983 het volgende:
Typhoon komt toch ook uit Zwolle? heeft hij niks gedaan met Delic ofzo?
stuur ff.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:35 schreef Fronsertje het volgende:
[..]
Heb hier een mp3tje: opgezwolle met typhoon - freestyle
Erg lekker nummertje met de beat van zoete inval (extince geloof ik) en natuurlijk typhoon. Weet verder niet waar typhoon woont ofzo..bovenstaande zal wel een collabootje geweest zijn.
Zit in je mailbox als het er nog bij paste.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:39 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
stuur ff.
username @hotmail.com
www.yousendit.com
Ik eigenlijk totaal niet, maar dat was ik in het begin ook niet meteen van alle opgezwolle beats. Na een tijdje luisteren begon ik eigenlijk elk nummer vet te vindenquote:Op zaterdag 4 december 2004 12:26 schreef timbob het volgende:
ik zal je vertellen
die cd van kubus (buitenwesten) is de enige nederlandstalige cd die ik heb, ik vind die "rare beats" juist goedeindelijk es iemand die uit de standaard hiphop producties durft te stappen.
toen ik 'm voor het eerst hoorde was ik meteen verkocht.
dankquote:Op woensdag 15 december 2004 20:08 schreef Fronsertje het volgende:
[..]
Zit in je mailbox als het er nog bij paste.
Hmm pas na het versturen heb ik die url bekeken.....thx voor de tip.
quote:Op woensdag 15 december 2004 21:31 schreef S-Two het volgende:
Ik heb hier nu een hele vette collabo opstaan. Hij staat in mn winamp als Extince - Zure Overval, maar ik hoor iig ook Opgezwolle, Raymzter, Bla Bla, DuvelDuvel en Klopdokter... errug lekker
![]()
quote:Op woensdag 15 december 2004 19:39 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
stuur ff.
username @hotmail.com
www.yousendit.com
Hij is onderweg...quote:
dankquote:Op donderdag 16 december 2004 15:49 schreef S-Two het volgende:
[..]
Hij is onderweg...
hij staat btw ook gewoon op het album van Extince![]()
Track #7quote:Op woensdag 15 december 2004 18:59 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
op Buiten Westen? welk nummer is dat dan, hij is me nog niet opgevallen.
en wat Delic en Kubus betreft ben ik het met je eens![]()
Zou wel handig zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2004 13:01 schreef marleenhoofd- het volgende:
opgezwolle vind ik zeker dope.. heb een hoop nummers van hun op mijn pc.. ik zou ''verwend'' aanraden om te downloaden vind ik een erg goed nummer met ook nog wat gedachte.. kan best dat dat nummer allang genoemd is maar heb deze hele thread niet gelezen
4realquote:Op dinsdag 28 december 2004 13:48 schreef jimjim1983 het volgende:
en 5 februari zijn ze met duvel duvel, typhoon en jawat in de melkweg
hmmm.......het is in de melkweg.......wat zou de link daarvan nou zijn?quote:Op woensdag 29 december 2004 01:00 schreef Mons het volgende:
[..]
4realohw shhhhjawel heb je link ovso want daar wil ik wel dringend heen
quote:Op woensdag 29 december 2004 14:30 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hmmm.......het is in de melkweg.......wat zou de link daarvan nou zijn?![]()
Schrikken ja, twijfelen neequote:Op vrijdag 31 december 2004 13:08 schreef Mons het volgende:
volgens mij heb ik henkmanz gisteren bij opgezwolle met een mic in z'n hand zien staanghehehe schrik je je ook wel de tering als stickert ineens z'n mic naar je uitreikt, opgezwolle de volle
Nope het wordt een triviant topic :quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:54 schreef Evil_Koekje het volgende:
Gaan we het topic nu met quotes vullen?
rico drinkt een niet zo zure banenenmilshake en stickz betaald 9 euroquote:Op dinsdag 4 januari 2005 02:00 schreef Fronsertje het volgende:
[..]
Nope het wordt een triviant topic :
Wat heeft Rico bij zijn vette frituur frikandellen te drinken?
![]()
nog 1 : wat betaald de Steez bij de kapper?
U mag bovenstaande natuurlijk ook gewoon negeren. Opgezwolle de volle!!
ja ze spelen als pelé dus alleen maar met gevoelquote:Op donderdag 6 januari 2005 15:31 schreef Fronsertje het volgende:
een niet al te zure bananen milk shake, en de S to the T, haalt volgens mij een tondeuse over z'n pan,
nu weet je waar ze vandaan komen en waarom zij niet vallen maar staan
Waar zijn ze te vinden dan ?quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:20 schreef jimjim1983 het volgende:
heb gister mn kaartjes voor 5 februari gehaald
Heb ik ook gehoord. Wie weet er meer?quote:Op donderdag 6 januari 2005 20:29 schreef S-Two het volgende:
Ik heb ook gehoord dat ze zondag in de Simplon in Groningen zijn, weet iemand hier meer over???
bvd
Dat was ik vandaag ook van plan, of post jij het antwoord hier ff?quote:Op vrijdag 7 januari 2005 03:04 schreef Evil_Koekje het volgende:
Heb Simplon gemaild, wacht op antwoord.
Klinkt goedquote:Op vrijdag 7 januari 2005 11:46 schreef Uncle_Al het volgende:
Dit kreeg ik net op mn mail n.a.v. de vraag of Opgezwolle zondag ook in Simplon kwam:
Ja, Opgezwolle komt ook. Overige info op de site klopt verder wel.
Yolanda Timmer,
Simplon
Mooi wark![]()
Ja, daarom... ik mail ze ook nog wel ff voor het hele programma of iets dergelijks..quote:Op vrijdag 7 januari 2005 11:55 schreef Uncle_Al het volgende:
Ik heb verder geen tijd. Anders moet je ff bellen met Simplon ofzo.
14.30 tot 04.00 is idd wel een ruim begrip . . .
Daar wordt je dus ook weinig wijzer van, maar goed... ik ga wel ff heen denk ik, het is toch in de buurt....quote:Het word buiten om simplon georganiseerd.
Het duurt sowieso maar tot 2 uur.
Verder is er weinig bekend.
Maar de entree is gratis, dus je kunt komen binnen lopen wanneer je wil.
En op de dag zelf even vragem.
Oja, opgezwolle komt wel.
Veel plezier
net wat dit topic nodig had, chicksquote:Op zondag 9 januari 2005 19:16 schreef Foxxy het volgende:
De tijd leert, of het tij keert, maar de liefde vuur muziek blijft mijn drijfveer!
Ik luister nu al de hele dag de cd.
ben bang van welquote:Op zondag 9 januari 2005 21:42 schreef Foxxy het volgende:
[..]
Ben ik de enige in dit hele topic dan?
je bedoelt naast de DuShi'SsSsSquote:Op zondag 9 januari 2005 21:51 schreef Foxxy het volgende:
[..]
Ach maakt niet uit! Ik merk het wel vaker wanneer het over hiphop gaat.
Me too, al heb ik sterk het gevoel dat ze nu staan te spelen.quote:Op zondag 9 januari 2005 18:13 schreef S-Two het volgende:
Tjah... daar schiet je ook wat mee op.
Maar goed... ik ga niet meer heen... moeten ze het er maar goed op zetten... Heb geen zin om daar strax 3 uur te wachten..![]()
*steekt hand op zal verwoede pogingen doen om ook aanwezig te zijn, en als ik er ben staat henkmanz waarschijnlijk ook naast me te springenquote:Op zondag 9 januari 2005 22:41 schreef jimjim1983 het volgende:
gaan er hier nog meer mensen op 5 februari naar de melkweg?
Ga je toch alleen? Kan je mooi je eigen gang gaan.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:54 schreef Foxxy het volgende:
Ze komen 18 februari (of iets in die buurt) naar Tivoli. Jammer dat mijn muziek-vriendje in Australie zit. Voor de rest vindt iedereen hier het stom.
In mijn omgeving zijn er ook weinig mensen die van "mijn" soort hiphop houden, maar als ze er al van houden zijn het idd allemaal mannen/jongensquote:Op zondag 9 januari 2005 21:51 schreef Foxxy het volgende:
[..]
Ach maakt niet uit! Ik merk het wel vaker wanneer het over hiphop gaat.
hun beste als je het mij vraagtquote:Op woensdag 12 januari 2005 23:48 schreef Henkmanz het volgende:
* Henkmanz kan z'n Spuugdingen-CD morgen ophalen bij Plato.
Ownage, dacht ik.
Zeker erg relaxed, de hele cd staat vol met roffe platen. Maar goed; ik vond vloeistof ook super, maar die heb ik te vaak gehoord nu. Die pak ik over 6 maanden wel weer opquote:Op donderdag 13 januari 2005 12:26 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hun beste als je het mij vraagt![]()
quote:je gata in deze INTERNET tijdens tog geen cd KOPEN ??:D
quote:maar jij bent wel zown mannetje dat stoer doet via msn,, lekkr makkelijk,, wrom paas je die sjit niet gwwon,, k vroeg t aardig,, maar neej,, Kaaskop moet gaan stoerdoen via msn
verder had ik hem wat simpele vragen gesteld over opgezwolle want hij had mad skillz zei hij:quote:ghehe,, neje dta bedoel k niet :-O,, ik ben grootste groupy vna se :-O,, maar k kan hamvraag,, zwolsche jongens, en nog n paar niet vinden
niet echt hoogstaand dusquote:ok,, yo,, daar gaan we dan,, want ik raak in de ban,, van een freaky beat,, ik me hersens zweet nog wat wiet:P jij bent een gevaarlijke man,, fok jou,, ik hak je in de pan, ben niet zo lelijk,, ben eerder een mooie zwaan als k klaar ben me tje ,, kun je betr als de verliezer weggaan en dna seg ik,, ga verder met wat je deed,, ga weer levellos chillen op straat, totdat je helemaal tot het diepste punt van het dla gaat je komt er niet meer uit,, je zit vast,, en je bent nog homo ook,, kom maar beter niet uit de kast,, het is beter dat je verkast,, want jij bent een van die dingen die hitler heeft vergast (homo;s )
Ik hoorde van Chrishop (user) dat ze ook nog naar Tivoli gaan binnenkort, dus daar heb ik mn geld op gezet, Melkweg is me iets te ver weg.quote:
Waarheid van het uurquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:59 schreef S-Two het volgende:
Ik luister de laatste tijd weer vaak naar: Brandstof.
Klap, Klap, Klap, Hij is de klapper van de weekquote:
Ik weet het niet man. Heb 'm nu een paar keer gehoord, maar ik vind die beats van kubus toch niet echt super. Ze zijn wel goed, maar ik luister persoonlijk liever naar Delic. Hamvraag is overigens wel een heel bruut nummerquote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:28 schreef Catch22- het volgende:
kheb de cd van kubus en sticks gekocht
1 word: aanrader
dat nummer ken ik ook, is wel grappig ja.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:58 schreef S-Two het volgende:
Op dit moment is mijn favo track Zwolle van Spuugdingen op die Mic
Kwam net toevallig op mn comp een nederlandstalig hiphopnummertje tegen Jan Diederick - Kansloos is wel lache nummer... iemand die het toevallig kent?
Veel plezier @ atlantisquote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:49 schreef RjD2 het volgende:
Brandstof krijg je gratis bij Vloeistof
Vloeistof is in feite dus een dubbelaar
je moet alleen de tracks zelf van www.opgezwolle.nl downloaden en branden
Ahahahahah.. ik zie nou pas dat 't een CD-R is...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:44 schreef soylent het volgende:
Dacht ik ook, maar deze week kocht ik (pas) Vloeistof en daar zat ook een Brandstof cd-tje bij.
Party hardy dus.
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:18 schreef Catch22- het volgende:
en zet overal een Z zoals zorro
quote:Rappers in de boeien
Twee rappers van hiphopgroep Opgezwolle riskeren een boete of taakstraf omdat ze tijdens een aanhouding agenten in functie beledigd zouden hebben.
Het tweetal werd tijdens een illegaal feest in een tunnel in Zwolle onder de A28 (Amersfoort-Groningen) samen met vijf anderen door de politie opgepakt en geboeid afgevoerd.
Het illegale feest vond vorig weekeinde plaats. Met charges en inzet van politiehonden beëindigden agenten het feest. Zeven personen in de leeftijd van 17 tot 29 jaar uit Zwolle en Harderwijk werden opgepakt. Beide rappers kunnen rekenen op een geldboete, taakstraf of een rechtszaak, meldde de politie vrijdag.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 11:52 schreef Op-zicH het volgende:
De gasten van zwolle werken aan hun gangster image:
[..]
Lol @ al die pics van Delicquote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:01 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
[afbeelding]
http://www.swammerdam.com/foto58/
beginnen ze binnenkort ook met gangsterrap danquote:Op zaterdag 19 maart 2005 11:52 schreef Op-zicH het volgende:
De gasten van zwolle werken aan hun gangster image:
[..]
Dan schop ik ze kapotquote:Op zaterdag 19 maart 2005 20:08 schreef Chrishop het volgende:
[..]
beginnen ze binnenkort ook met gangsterrap danwhehehe
Daat moet ik ook bij zijnquote:Op zondag 20 maart 2005 16:56 schreef Evil_Koekje het volgende:
27 mei Kubus & Sticks @ Vera, Groningen. I'm there.
Ik woon in de buurt en vind dat Raymzter wel een aantal redelijke nummers heeft... zal er wel zijn dus denk ik.quote:Op maandag 21 maart 2005 23:44 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Volgensmij in 't voorprog van Raymzter die ik niet echt boeiend vind, maar goed...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |