abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77666522
Na een aanvankelijke opening waarin EG aan gaf dat eenieder zijn zakken mag vullen, volgde snel een draai. Daarna volgde (wederom) het verhaal dat EG meent dat niet anderen, maar hij de zakken moet kunnen vullen. Was het eerst dat de techneuten veel meer moesten krijgen, nu is het IQ wat telt en EQ dient niets op te leveren.

Kortom: het eigen (EG) belang regeert!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_77667211
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:02 schreef Dunckie het volgende:
Snap je het echt niet?
Het gaat hem om V E R H O U D I N G E N en dat die buitenproportioneel zijn.
Met de verhoudingen is niks mis. Nederland hoort bij de minst ongelijke landen in de wereld. Voor 'echte' verschillen moet je naar China.

Dit is het zoveelste idee dat puur en alleen tussen de oren van bepaalde personen bestaat. Ze zien het eindproduct (de 'topman') dat nu een relatief hoog salaris binnenharkt. Totaal blind voor de inspanningen die hier aan vooraf zijn gegaan. Nu zijn er genoeg personen die veel verdienen waarvan ik denk dat ze dat niet waard zijn. Dat zijn voornamelijk 'bekende personen'. Van die lui die bekend zijn om het bekend zijn. Die niets toevoegen anders dan een illusie. En ik zeg ook niet dat alle topmannen zulke voorbeeldige leiders zijn, er schort nog erg veel aan het morele besef bij velen. Maar zij hebben in ieder geval hard gewerkt. Alle andere factoren ten spijt: zonder hard werk kom je nergens.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_77667359
Typisch Nederlands om te gaan janken over andermans salarissen. Alsof de mensen die er problemen mee hebben zelf een dergelijk salaris zouden weigeren.

Zoals Jort Kelder bij dwdd zei. De mensen zijn het waard.
Live out of your imagination, not your history.
pi_77667731
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:36 schreef waht het volgende:

[..]

Met de verhoudingen is niks mis. Nederland hoort bij de minst ongelijke landen in de wereld. Voor 'echte' verschillen moet je naar China.

Dit is het zoveelste idee dat puur en alleen tussen de oren van bepaalde personen bestaat. Ze zien het eindproduct (de 'topman') dat nu een relatief hoog salaris binnenharkt. Totaal blind voor de inspanningen die hier aan vooraf zijn gegaan. Nu zijn er genoeg personen die veel verdienen waarvan ik denk dat ze dat niet waard zijn. Dat zijn voornamelijk 'bekende personen'. Van die lui die bekend zijn om het bekend zijn. Die niets toevoegen anders dan een illusie. En ik zeg ook niet dat alle topmannen zulke voorbeeldige leiders zijn, er schort nog erg veel aan het morele besef bij velen. Maar zij hebben in ieder geval hard gewerkt. Alle andere factoren ten spijt: zonder hard werk kom je nergens.
Dat's een goed punt. Nederland scoort inderdaad goed op inkomens-gelijkheid.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77669357
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:40 schreef Sj0rs het volgende:
Typisch Nederlands om te gaan janken over andermans salarissen. Alsof de mensen die er problemen mee hebben zelf een dergelijk salaris zouden weigeren.

Voorbeeld:

ASML, begin vorigjaar geconfronteerd met een enorme omzetdaling, vraagt deeltijd WW aan.Ontslaat 1000 man. Nu op basis op de cijfers van het laatste kwartaal 2009 zien de topmensen bij ASML hun inkomen tot wel 77% stijgen. Ergens zeg ik dat er wat ignrijpen nodig is. Een hoger basissalaris zal het probleem niet zijn, belachelijk bonusgedrag wel

http://www.volkskrant.nl/(...)iest,_wel_hoge_bonus
Wanneer ik mijn rechter pols beweeg, gaat het landschap sneller
pi_77669567
quote:
Dunckie schreef:
Onzin.
Er werd beweert dat topmensen, die al enorm veel meer verdienen dan Jan Lul, met hun extra uren ook nog eens hun inkomen verhoudingsgewijs (dus niet alleen nominaal) harder doen stijgen dan Jan Lul met z'n extra uren.
quote:
Drive-r schreef:
Dat werd niet door mij beweert. Lees na voor je, behoorlijk onterecht, mensen in een hokje wilt duwen.
Dat zeg ik ook niet pipo. Ik stel dat dit vóór jouw reactie werd beweert, terwijl je in die reactie probeert te scoren met een opmerking die op bovenstaande helemaal niet ingaat. Jij stelde dat er werd gezegd dat Jan Lul met overwerk geen extra inkomen zou genereren, terwijl het puur om het divergerende verschil tussen rijk en Jan Lul ging.
Ik weet het ook niet
pi_77669617
quote:
Drive-r schreef:
Waarom zeurt iedereen hier over beter lezen, als ze het zelf niet doen?
Gaat er geen lampje branden als iedereen er over tegen je begint te zeuren?
Ik weet het ook niet
pi_77669695
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:38 schreef Dunckie het volgende:

Gaat er geen lampje branden als iedereen er over tegen je begint te zeuren?
Het is wel humor dat je met deze reactie blijk geeft van niet goed lezen.
pi_77669860
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is wel humor dat je met deze reactie blijk geeft van niet goed lezen.
....serieus... als jij de boel kunt verdraaien zul je het niet nalaten he.
Ik weet het ook niet
pi_77670019
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:44 schreef Dunckie het volgende:

Ik hoef niets te verdraaien en doe dat ook niet. Er staat niet dat er tegen hem wordt geklaagd, maar gewoon in het algemeen wordt geklaagd. Net effe anders, nietwaar?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:50:56 #11
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77670140
Als ik nou betaal, gaan jullie dan samen uit eten en is deze reeks dan ten einde?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_77670443
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:50 schreef eriksd het volgende:
Als ik nou betaal, gaan jullie dan samen uit eten en is deze reeks dan ten einde?
Nee, want als ik met EG een hapje wil gaan eten doe ik dat gewoon.

Een diner met Vanessa Perroncel daarentegen... ja, dan wil ik als tegenprestatie wel ophouden in deze reeks. Eis ik natuurlijk wel de Chelsea deluxe behandeling.
pi_77670465
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:44 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Enkel schelden op anderen - geen wil om even naar jezelf te kijken. Chapeau.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77671279
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik hoef niets te verdraaien en doe dat ook niet. Er staat niet dat er tegen hem wordt geklaagd, maar gewoon in het algemeen wordt geklaagd. Net effe anders, nietwaar?
Daar komt het juristje in je weer naar boven. Als het je uitkomt laat je de context gewoon even weg en ga je letterlijk lezen, en als het niet uitkomt dan neem je hem er weer bij. Je kunt makkelijk zien (en dat heb je ook heus wel gedaan) dat het tegen hem was gericht.
Ik weet het ook niet
pi_77671303
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:50 schreef eriksd het volgende:
Prima. Wel in een fatsoenlijke tent?
Ik weet het ook niet
pi_77671322
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Enkel schelden op anderen - geen wil om even naar jezelf te kijken. Chapeau.
Praat je tegen je spiegelbeeld?
Ik weet het ook niet
pi_77671447
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:17 schreef Dunckie het volgende:

Daar komt het juristje in je weer naar boven. Als het je uitkomt laat je de context gewoon even weg en ga je letterlijk lezen, en als het niet uitkomt dan neem je hem er weer bij. Je kunt makkelijk zien (en dat heb je ook heus wel gedaan) dat het tegen hem was gericht.
Mijn god...
pi_77671808
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mijn god...
Waar?
Ik weet het ook niet
pi_77672733
ik vind dat je naar een systeem moet streven waar ondernemingsgeest wordt beloond. Echter hoort de bankensector hier niet bij, nodeloos risico nemen met iemand anders zijn geld en er nog een flinke bonus voor opstrijken ook. Terug naar een grijs en suf ambtenaar gebeuren voor de banken. Je begint maar een eigen bedrijf als je flink wilt cashen.
pi_77673108
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:52 schreef ASroma het volgende:
ik vind dat je naar een systeem moet streven waar ondernemingsgeest wordt beloond. Echter hoort de bankensector hier niet bij, nodeloos risico nemen met iemand anders zijn geld en er nog een flinke bonus voor opstrijken ook. Terug naar een grijs en suf ambtenaar gebeuren voor de banken. Je begint maar een eigen bedrijf als je flink wilt cashen.
Ik weet het ook niet
pi_77673464
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:02 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Je begrijpt dat een CEO buiten het bankwezen in theorie dan gewoon miljarden mag opstrijken?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_77673706
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:11 schreef waht het volgende:

[..]

Je begrijpt dat een CEO buiten het bankwezen in theorie dan gewoon miljarden mag opstrijken?
daar zullen de aandeelhouders blij mee zijn, goeie bedrijfsvoering

overigens bill gates en microsoft kunnen dat gewoon, dat is het verschil.
pi_77673762
28 biljoen (28 000 miljard) dollar de markt ingepompt tot oktober 2009.

Wie weet hoeveel het nu is inmiddels?
pi_77674098
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:11 schreef waht het volgende:

[..]

Er staat 'flink cashen', niet 'onbeperkt cashen'. Los daarvan zou het al een hele verbetering zijn, en in een progressief belastingstelsel zijn de gevolgen te overzien. Zelf zou ik nog wel wat meer maatregelen willen nemen, zoals een koppeling van de hoogste en laagste inkomens binnen een bedrijf en werknemersinspraak (democratisering) in de beloningsstructuur. Immers, volgens de logica van de markt zouden werknemers prima in staat zijn te bepalen wat een CEO 'waard' is.
Ik weet het ook niet
pi_77675196
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:27 schreef Dunckie het volgende:

Zelf zou ik nog wel wat meer maatregelen willen nemen, zoals een koppeling van de hoogste en laagste inkomens binnen een bedrijf
Waarom zou je dat willen koppelen en ook niet geheel onbelangrijk: hoe zou je dat willen koppelen? Bedoel je dat als de top 10% meer krijgt, de schoonmaker ook 10% meer moet krijgen (en telt de variabele beloning daar in mee?), of bedoel je als de top X krijgt hoort de schoonmaker minimaal Y te krijgen?
quote:
en werknemersinspraak (democratisering) in de beloningsstructuur. Immers, volgens de logica van de markt zouden werknemers prima in staat zijn te bepalen wat een CEO 'waard' is.
Dat laatste mag je uitleggen, want werknemers betalen het CEO salaris niet.

Daarnaast lijkt het mij onzinnig om mensen te bevragen over een onderwerp waar ze geen verstand van hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')