Met de verhoudingen is niks mis. Nederland hoort bij de minst ongelijke landen in de wereld. Voor 'echte' verschillen moet je naar China.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:02 schreef Dunckie het volgende:
Snap je het echt niet?
Het gaat hem om V E R H O U D I N G E N en dat die buitenproportioneel zijn.
Dat's een goed punt. Nederland scoort inderdaad goed op inkomens-gelijkheid.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:36 schreef waht het volgende:
[..]
Met de verhoudingen is niks mis. Nederland hoort bij de minst ongelijke landen in de wereld. Voor 'echte' verschillen moet je naar China.
Dit is het zoveelste idee dat puur en alleen tussen de oren van bepaalde personen bestaat. Ze zien het eindproduct (de 'topman') dat nu een relatief hoog salaris binnenharkt. Totaal blind voor de inspanningen die hier aan vooraf zijn gegaan. Nu zijn er genoeg personen die veel verdienen waarvan ik denk dat ze dat niet waard zijn. Dat zijn voornamelijk 'bekende personen'. Van die lui die bekend zijn om het bekend zijn. Die niets toevoegen anders dan een illusie. En ik zeg ook niet dat alle topmannen zulke voorbeeldige leiders zijn, er schort nog erg veel aan het morele besef bij velen. Maar zij hebben in ieder geval hard gewerkt. Alle andere factoren ten spijt: zonder hard werk kom je nergens.
Voorbeeld:quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:40 schreef Sj0rs het volgende:
Typisch Nederlands om te gaan janken over andermans salarissen. Alsof de mensen die er problemen mee hebben zelf een dergelijk salaris zouden weigeren.
quote:Dunckie schreef:
Onzin.
Er werd beweert dat topmensen, die al enorm veel meer verdienen dan Jan Lul, met hun extra uren ook nog eens hun inkomen verhoudingsgewijs (dus niet alleen nominaal) harder doen stijgen dan Jan Lul met z'n extra uren.
Dat zeg ik ook niet pipo. Ik stel dat dit vóór jouw reactie werd beweert, terwijl je in die reactie probeert te scoren met een opmerking die op bovenstaande helemaal niet ingaat. Jij stelde dat er werd gezegd dat Jan Lul met overwerk geen extra inkomen zou genereren, terwijl het puur om het divergerende verschil tussen rijk en Jan Lul ging.quote:Drive-r schreef:
Dat werd niet door mij beweert. Lees na voor je, behoorlijk onterecht, mensen in een hokje wilt duwen.
Gaat er geen lampje branden als iedereen er over tegen je begint te zeuren?quote:Drive-r schreef:
Waarom zeurt iedereen hier over beter lezen, als ze het zelf niet doen?
Het is wel humor dat je met deze reactie blijk geeft van niet goed lezen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:38 schreef Dunckie het volgende:
Gaat er geen lampje branden als iedereen er over tegen je begint te zeuren?
....serieus... als jij de boel kunt verdraaien zul je het niet nalaten he.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is wel humor dat je met deze reactie blijk geeft van niet goed lezen.
Ik hoef niets te verdraaien en doe dat ook niet. Er staat niet dat er tegen hem wordt geklaagd, maar gewoon in het algemeen wordt geklaagd. Net effe anders, nietwaar?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:44 schreef Dunckie het volgende:
....serieus... als jij de boel kunt verdraaien zul je het niet nalaten he.
Nee, want als ik met EG een hapje wil gaan eten doe ik dat gewoon.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:50 schreef eriksd het volgende:
Als ik nou betaal, gaan jullie dan samen uit eten en is deze reeks dan ten einde?
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:44 schreef Dunckie het volgende:
[..]
....serieus... als jij de boel kunt verdraaien zul je het niet nalaten he.
Daar komt het juristje in je weer naar boven. Als het je uitkomt laat je de context gewoon even weg en ga je letterlijk lezen, en als het niet uitkomt dan neem je hem er weer bij. Je kunt makkelijk zien (en dat heb je ook heus wel gedaan) dat het tegen hem was gericht.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik hoef niets te verdraaien en doe dat ook niet. Er staat niet dat er tegen hem wordt geklaagd, maar gewoon in het algemeen wordt geklaagd. Net effe anders, nietwaar?
Prima. Wel in een fatsoenlijke tent?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:50 schreef eriksd het volgende:
Als ik nou betaal, gaan jullie dan samen uit eten en is deze reeks dan ten einde?
Praat je tegen je spiegelbeeld?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
![]()
Enkel schelden op anderen - geen wil om even naar jezelf te kijken. Chapeau.
Mijn god...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:17 schreef Dunckie het volgende:
Daar komt het juristje in je weer naar boven. Als het je uitkomt laat je de context gewoon even weg en ga je letterlijk lezen, en als het niet uitkomt dan neem je hem er weer bij. Je kunt makkelijk zien (en dat heb je ook heus wel gedaan) dat het tegen hem was gericht.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:52 schreef ASroma het volgende:
ik vind dat je naar een systeem moet streven waar ondernemingsgeest wordt beloond. Echter hoort de bankensector hier niet bij, nodeloos risico nemen met iemand anders zijn geld en er nog een flinke bonus voor opstrijken ook. Terug naar een grijs en suf ambtenaar gebeuren voor de banken. Je begint maar een eigen bedrijf als je flink wilt cashen.
Je begrijpt dat een CEO buiten het bankwezen in theorie dan gewoon miljarden mag opstrijken?quote:
daar zullen de aandeelhouders blij mee zijn, goeie bedrijfsvoeringquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:11 schreef waht het volgende:
[..]
Je begrijpt dat een CEO buiten het bankwezen in theorie dan gewoon miljarden mag opstrijken?
Er staat 'flink cashen', niet 'onbeperkt cashen'. Los daarvan zou het al een hele verbetering zijn, en in een progressief belastingstelsel zijn de gevolgen te overzien. Zelf zou ik nog wel wat meer maatregelen willen nemen, zoals een koppeling van de hoogste en laagste inkomens binnen een bedrijf en werknemersinspraak (democratisering) in de beloningsstructuur. Immers, volgens de logica van de markt zouden werknemers prima in staat zijn te bepalen wat een CEO 'waard' is.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:11 schreef waht het volgende:
[..]
Je begrijpt dat een CEO buiten het bankwezen in theorie dan gewoon miljarden mag opstrijken?
Waarom zou je dat willen koppelen en ook niet geheel onbelangrijk: hoe zou je dat willen koppelen? Bedoel je dat als de top 10% meer krijgt, de schoonmaker ook 10% meer moet krijgen (en telt de variabele beloning daar in mee?), of bedoel je als de top X krijgt hoort de schoonmaker minimaal Y te krijgen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:27 schreef Dunckie het volgende:
Zelf zou ik nog wel wat meer maatregelen willen nemen, zoals een koppeling van de hoogste en laagste inkomens binnen een bedrijf
Dat laatste mag je uitleggen, want werknemers betalen het CEO salaris niet.quote:en werknemersinspraak (democratisering) in de beloningsstructuur. Immers, volgens de logica van de markt zouden werknemers prima in staat zijn te bepalen wat een CEO 'waard' is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |