Dat. Is. Niet. Hetzelfde.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:18 schreef Bootje84 het volgende:
Nee hoor. Kom er vaak genoeg. Hence; sociaal zijn.
Mwa, ik denk dat het wel relevant is, aangezien een belangrijk deel van Bootjes argumentatie gebaseerd is op de aanname dat je als student meer dan genoeg tijd hebt om te werken naast je studie.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:22 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ga eens een apart topic hiervoor maken...
Dan ga ik daar wel even mijn ervaringen vertellen![]()
En omdat je jezelf als een josti gaat zitten verdedigen op een punt wat totaal niet ter zake doet.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:22 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Het is beide Nederlands hoor.. Waardig is ook gewoon een Nederlands woord.. Minderwaardig ook.
en dt fouten maaktquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat je van jezelf roept dat je een taalnazi bent en vervolgens laat blijken dat je denkt dat er een spatie moet tussen "minder" en "waardig".
Uiteraard maar zo zijn er toch altijd extremen te vinden..? Ik doe niet minderwaardig over universitaire studies.. Dat komt alleen mijn kant op.. HBO= cursus..quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:20 schreef Seneca het volgende:
[..]
Sure, de moeilijkste HBO studies zijn moeilijker dan de makkelijkste Universitaire studies. Maar ga jij maar eens theoretische natuurkunde of informatica op de Universiteit doen. Dat is gewoon een different league dan wat je op het HBO tegenkomt.
Dat is gewoon studententaal. Alle studies die jij niet doet, zijn cursussen. Als je Natuurkunde studeert, is Nederlands een cursus.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:23 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Uiteraard maar zo zijn er toch altijd extremen te vinden..? Ik doe niet minderwaardig over universitaire studies.. Dat komt alleen mijn kant op.. HBO= cursus..__
Jij deed MER als ik het goed begrijp? Ik geef alleen maar aan dat de tijdsdruk van die studie niet vergelijkbaar is met de studie die ik doe. Dat heeft niets te maken met of ik beter of intelligenter zou zijn dan jij, maar het maakt je argumentatie dat studenten in het algemeen meer dan genoeg tijd hebben om te werken naast hun studie niet valide.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:23 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Uiteraard maar zo zijn er toch altijd extremen te vinden..? Ik doe niet minderwaardig over universitaire studies.. Dat komt alleen mijn kant op.. HBO= cursus..__
Geef jouw ongelijk maar niet toequote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
En omdat je jezelf als een josti gaat zitten verdedigen op een punt wat totaal niet ter zake doet.
zonder op niveau en dat soort dingen in te gaan, is er nog een heel erg groot verschil tussen HBO en WO. Op het HBO heb je weinig externe reden om extreem je best te doen, een diploma is een diploma. Echter, wil je wetenschapper worden, moet je op het WO extreem boven de groep uitsteken. Sommige WO studies zijn vast wel met 3 bijbanen te halen, maar met die instelling zul je nooit in de wetenschap terecht komen. Nu wil de overheid dat nederland een land met uitmuntende wetenschappers wordt. Ik neem aan dat je ziet dat het verhogen van studielasten, omdat de minder gemotiveerde 6-jes studenten daar minder last van hebben, averechts werkt m.b.t. studenten die het onderzoek in willen gaan.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:23 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Komop man, bij een opleiding als MER leer je geen zak. En aanpakken? Vanwege die paar stages zeker?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:16 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dus dat.
[..]
* Bootje84 cracks knuckles.
Waarom is een HBO-studie minder "waardig" dan een universiteitsstudie.? Een HBO-er heeft imo het beste van beide werelden. Theoretisch inzicht en weet van aanpakken. Een universitair iemand weet alleen leuk theorie te bedenken die vaak niet goed werkt.. Nou, succes
Dat valt nogal mee, met dank aan internationale incassobureau's en het register paspoortsignalering. Overigens vragen bijna alle hypotheekverstrekkers nu al om een bewijs van de hoogte van de studieschuld en de hoogte van de aflossingsverplichting, dus ik begrijp alle ophef niet zo. Voor wat betreft de kwijtschelding na 15 jaar: dan moet je dus 15 jaar lang een aflossingscapaciiteit hebben die lager is dan wat je normaal zou moeten aflossen. Voor de meeste mensen geldt dat niet, die betalen hoogstens een paar jaar naar inkomen en gaan dan zoveel verdienen dat ze de schuld gewoon helemaal kunnen aflossen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij wil je niet weten hoeveel rekeningen er nog openstaan van geemigreerden
Nogmaals, ik onderken dat er een verschil zit, maar het verschil tussen "20 uur kunnen bijverdienen" en "tijd tekort te komen voor mijn studie" is ietswat te groot.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:28 schreef squig het volgende:
[..]
zonder op niveau en dat soort dingen in te gaan, is er nog een heel erg groot verschil tussen HBO en WO. Op het HBO heb je weinig externe reden om extreem je best te doen, een diploma is een diploma. Echter, wil je wetenschapper worden, moet je op het WO extreem boven de groep uitsteken. Sommige WO studies zijn vast wel met 3 bijbanen te halen, maar met die instelling zul je nooit in de wetenschap terecht komen. Nu wil de overheid dat nederland een land met uitmuntende wetenschappers wordt. Ik neem aan dat je ziet dat het verhogen van studielasten, omdat de minder gemotiveerde 6-jes studenten daar minder last van hebben, averechts werkt m.b.t. studenten die het onderzoek in willen gaan.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
Komop man, bij een opleiding als MER leer je geen zak. En aanpakken? Vanwege die paar stages zeker?
Ik had op de uni veel meer tijd om een bijbaan te hebben dan nu op het HBO. Er zullen vast verschillen tussen de opleidingen zijn etc, maar ik denk alsnog dat het niet van belang is. Dan kun je ook gaan vergelijken dat sommige studenten meer tijd nodig hebben om dezelfde stof te leren dan andere studenten. Feit blijft dat veel studenten niet (genoeg) kunnen werken om alle kosten op te vangen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:23 schreef Seneca het volgende:
[..]
Mwa, ik denk dat het wel relevant is, aangezien een belangrijk deel van Bootjes argumentatie gebaseerd is op de aanname dat je als student meer dan genoeg tijd hebt om te werken naast je studie.
Zou je denken? Je noemt twee dingen in een discussie van bijna 300 postsquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:31 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik vergeet er vast een paar maar goed..
Maak jij er dan eens wat moois van azijnzeikerquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou je denken? Je noemt twee dingen in een discussie van bijna 300 posts
Wat is dit nu voor onnozele redenering, VMBO-er van me?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:29 schreef siekman het volgende:
Vind het niet meer dan normaal .
Alles en iedereen moet bij het BKR met wat voor een soort lening dan ook . Mobieltjes zijn ook een soort van lening , studiebeurs , rood staan .
Ik ook , en als je net als ik een foutje hebt gemaakt moet het die studiebolletjes ook maar een jaar of 5 achtervolgen
Ik studeer geneeskunde, sta elke dag om 6 uur op en kom om 7 uur thuis. Ik werk 8 uur op zaterdag en leen niet, maar dat kan alleen maar omdat pappie dat gat opvult. En ik heb zondag vrij, als ik geen dienst heb.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:33 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Leuk dat je zit te bashen op MER. Kom jij nou eens met openheid van zaken. Welke studie volg je.? Welk jaar zit je? Hoeveel vrije tijd heb je? Hoeveel studieschuld heb je..?
Ik sta hier met de billen bloot, grow some balls en maak het "eerlijk" en vertel jouw situatie.
En waarom zijn HBO-ers ook alweer minderwaardig..?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:38 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik studeer geneeskunde, sta elke dag om 6 uur op en kom om 7 uur thuis. Ik werk 8 uur op zaterdag en leen niet, maar dat kan alleen maar omdat pappie dat gat opvult. En ik heb zondag vrij, als ik geen dienst heb.
Waarom niet ? Als je het netjes terugbetaald is het toch niet erg . Maar je mogelijkheid om er een lening bovenop te nemen is wat lastiger .quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:37 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor onnozele redenering, VMBO-er van me?
Het is niet in het belang van de studenten of de samenleving om van deze lening een BKR registratie te maken. Dus: niet doen.
Ja het lijkt wel of ze geen oorzaak en gevolg kunnen zien.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:05 schreef Seneca het volgende:
Geweldig! Dus eerst kleden ze de stufi zo ver uit zodat ik wel MOET werken naast m'n studie. Van m'n basisbeurs kan ik immers nog niet eens m'n huur betale, laat staan boeken, kleren, eten, drinken, ziektekostenverzekeringen, etc.
Vervolgens hamert de overheid erop dat ik in plaats daarvan beter zo veel mogelijk kan gaan lenen, zodat ik me volledig kan richten op m'n studie. Immers, zo'n lening kun je onder gunstige voorwaarden aangaan bij de IB groep. Mij lijkt dat een goed idee, ik bouw een studieschuld op van 15.000 euro, en vervolgens zit ik opeens met een BKR notering opgescheept waar geen sprake van was op het moment dat ik de schuld maakte.
Vieze hondenJe baseert je keuzes op beloftes die de overheid doet, en op het moment dat je niet meer terug kunt veranderen ze de regels. Als ze dit met terugwerkende kracht invoeren sta ik straks op het Malieveld. Dit is echt de druppel
Omdat die management en economie HBO opleidingen weinig voorstellen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:45 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
En waarom zijn HBO-ers ook alweer minderwaardig..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |