Toedeledokiquote:Adreswijziging
Als u binnen Nederland verhuist, is het voldoende om uw adreswijziging bij de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) door te geven. Wij krijgen uw nieuwe adres automatisch van de gemeente. Dit geldt uiteraard niet als u naar of in het buitenland verhuist. Ook als u vanuit het buitenland naar Nederland verhuist, moet u een adreswijziging aan ons doorgeven.
Wij hebben het over hetzelfde. Die paar uurtjes dat je les krijgt in je klas ben ik niet zo van onder de indruk.quote:
Ah, wederom het huilie argument. Lekker makkelijk uit zijn verband rukken. Het ging erom dat een student volgens jou geen 60 euro aan zijn hobby mag uitgeven. Neem maar van mij aan dat een lening die een student afsluit bij de DUO echt geen lening is om een hobby te bekostigen. Het is een lening om een studie te bekostigen. Dat daarbij wat geld uitgetrokken wordt voor een hobby is bijzaak. Daarnaast heeft lang niet elke student een maximale lening. Punt is gewoon dat veel studenten gedwongen zijn om te lenen en dat een BKR registratie daarbij niet helpt in het verdere leven. Sterker nog, het schrikt alleen maar af...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat is nou precies de huilie reactie die ik bedoel... Zeker mag een student iets, maar je moet ook beseffen dat het niet altijd én-én kan zijn. Welkom in het echte leven... Iedereen moet keuzes maken, behalve dan die happy few die niet weten hoe gek ze moeten doen om hun geld op te maken.
En ik geloof er ook niet in dat een student absoluut niet zonder de maximale lening kan... Maar het is zo gemakkelijk om maximaal bij te lenen dat er niet eens over nagedacht wordt of men met de helft van die lening ook toe zou kunnen komen.
Beetje naief wel om te denken dat een bank eventuele studieschuldaflossingen (hoe laag de rente ook moge zijn) niet meeneemt in een hypotheekberekening ?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je bent die lening aangegaan met het idee dat het niet zou meespelen in je kredietwaardigheidstoets. Beetje raar om dan achteraf dat te veranderen.
Absoluut, die hebben echt een ander leven.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:04 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nee, dat is over het algemeen zo. Natuurlijk zijn er genoeg thuiswoners die op eigen benen kunnen staan, maar over het algemeen zie ik en velen met mij een wereld van verschil in ontwikkeling tussen uitwonenden en mensen die elke dag om zes uur bij mama en papa aan kunnen schuiven.
Omdat je had kunnen weten dat de overheid een volslagen onbetrouwbare partner is om zaken mee te doen, omdat ze eenzijdig de regels kunnen veranderen wanneer ze dat uitkomt?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou je daar rekening mee houden, terwijl er specifiek werd gezegd dat het niet zou meespelen toen je de lening afsloot?
Je ziet het zitten he?quote:
Dan ben ik dus een uitzondering.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:04 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nee, dat is over het algemeen zo. Natuurlijk zijn er genoeg thuiswoners die op eigen benen kunnen staan, maar over het algemeen zie ik en velen met mij een wereld van verschil in ontwikkeling tussen uitwonenden en mensen die elke dag om zes uur bij mama en papa aan kunnen schuiven.
Tsjah dat is natuurlijk net dezelfde discussie als de HRAquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou je daar rekening mee houden, terwijl er specifiek werd gezegd dat het niet zou meespelen toen je de lening afsloot?
Volgens mij wil je niet weten hoeveel rekeningen er nog openstaan van geemigreerdenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je ziet het zitten he?
M'n oom heeft trouwens net zoiets gedaan... voordat 'ie naar Canada emigreerde in de jaren '70 nog even flink op rekening gekocht bij Wehkamp e.d.
Wat is daar naïef aan als dat tot nu toe de gang van zaken is geweest?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Beetje naief wel om te denken dat een bank eventuele studieschuldaflossingen (hoe laag de rente ook moge zijn) niet meeneemt in een hypotheekberekening ?
Je hebt gelijk... wat weet ik nou ook van de wereld en van rond moeten komen als student en als starter... Ow wachtquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:12 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ah, wederom het huilie argument. Lekker makkelijk uit zijn verband rukken. Het ging erom dat een student volgens jou geen 60 euro aan zijn hobby mag uitgeven. Neem maar van mij aan dat een lening die een student afsluit bij de DUO echt geen lening is om een hobby te bekostigen. Het is een lening om een studie te bekostigen. Dat daarbij wat geld uitgetrokken wordt voor een hobby is bijzaak. Daarnaast heeft lang niet elke student een maximale lening. Punt is gewoon dat veel studenten gedwongen zijn om te lenen en dat een BKR registratie daarbij niet helpt in het verdere leven. Sterker nog, het schrikt alleen maar af...
Ja, dan vind ik het geen wonder dat jij makkelijk rondkomt met je tijdquote:
Dus dat.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh God... eerst dat kansloze thuiswonen/uitwonen-gebeuren en nu ontketen je de HBO-is-geen-studie-discussie
* Bootje84 cracks knuckles.quote:
Beetje lastig om te beoordelen als je niet tussen je uitwonende klasgenoten in de grote stad leeft hè?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:15 schreef Bootje84 het volgende:
Ik ben net zo sociaal als iemand die uitwonend is.
Ik doelde op de opmerking, dat nu een studieschuld eventueel wordt genoteerd wordt bij het BKR, het invloed heeft op je kredietwaardigheidstoest. Maar die invloed is er dus altijd al geweestquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:15 schreef Domensino het volgende:
[..]
Wat is daar naïef aan als dat tot nu toe de gang van zaken is geweest?
Universiteit en HBO liggen echt niet zo extreem ver uit elkaar als dat jij over doet komen. Alleen wordt het "studentenleven" wat uitbundiger geleefd..quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:16 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ja, dan vind ik het geen wonder dat jij makkelijk rondkomt met je tijdNiks tegen HBO studies, maar de tijdsdruk ligt daar gewoon een stuk lager.
Waarom moet vertraging bestraft worden? Het kost je al meer, dus in die zin is er al een financiële 'straf'.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:15 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dan ben ik dus een uitzondering.
Ik ben net zo sociaal als iemand die uitwonend is. Net zo zelfstandig als iemand die uitwonend is en ik kan denk ik harder werken als iemand die op zichzelf woont.
Verder ben ik wel van mening dat de teugels wat strakker gehouden mogen worden. Ik heb zelf ook vertraging opgelopen welke onnodig was. Eigenlijk mag dat wel bestraft worden als de oorzaak aan jezelf te danken is.
Nee hoor. Kom er vaak genoeg. Hence; sociaal zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:17 schreef nietzman het volgende:
[..]
Beetje lastig om te beoordelen als je niet tussen je uitwonende klasgenoten in de grote stad leeft hè?
Omdat je van jezelf roept dat je een taalnazi bent en vervolgens laat blijken dat je denkt dat er een spatie moet tussen "minder" en "waardig".quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:16 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Waarom is een HBO-studie minder "waardig" dan een universiteitsstudie.?
Mijn ervaring is dat dat theoretisch inzicht van HBO studenten vaak nogal te wensen overlaat, en dat de meeste Universitaire studenten praktijkervaring opdoen in een baantje dat past bij hun studie. Maar dat is natuurlijk evengoed een generalisatie van de bovenste plank.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:16 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dus dat.
[..]
* Bootje84 cracks knuckles.
Waarom is een HBO-studie minder "waardig" dan een universiteitsstudie.? Een HBO-er heeft imo het beste van beide werelden. Theoretisch inzicht en weet van aanpakken. Een universitair iemand weet alleen leuk theorie te bedenken die vaak niet goed werkt.. Nou, succes
Sure, de moeilijkste HBO studies zijn moeilijker dan de makkelijkste Universitaire studies. Maar ga jij maar eens theoretische natuurkunde of informatica op de Universiteit doen. Dat is gewoon een different league dan wat je op het HBO tegenkomt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:18 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Universiteit en HBO liggen echt niet zo extreem ver uit elkaar als dat jij over doet komen. Alleen wordt het "studentenleven" wat uitbundiger geleefd..
Het is beide Nederlands hoor.. Waardig is ook gewoon een Nederlands woord.. Minderwaardig ook.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat je van jezelf roept dat je een taalnazi bent en vervolgens laat blijken dat je denkt dat er een spatie moet tussen "minder" en "waardig".
Ga eens een apart topic hiervoor maken...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:20 schreef Seneca het volgende:
[..]
Sure, de moeilijkste HBO studies zijn moeilijker dan de makkelijkste Universitaire studies. Maar ga jij maar eens theoretische natuurkunde of informatica op de Universiteit doen. Dat is gewoon een different league dan wat je op het HBO tegenkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |