abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77674468
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wilders is zelf ook een enorme hypocriet. Hij mag alles zeggen, maar als iemand zich negatief over hem uitlaat dan heb je een probleem, dan ben je hem aan het 'demoniseren' zoals hij dat zelf zo mooi zegt.
Onzin.
Wilders heeft kritiek op de islam, niet op moslims.
Vervolgens leeft hij geregeld in een gevangeniscel ter bescherming van zichzelf, heeft hij continu bodyguards om hem heen en moet hij zijn hele privacy inleveren.
Knuppels die dan nog even lekker demoniseren door filmpjes te maken waarin wilders neergeschoten moet worden enzo zijn dan is dat inderdaad ongepast.

Lekker makkelijk om 1 persoon als gestoord neer te zetten en dat hij opgeruimd moet worden, omdat hij op de gevaren wijst van een stroming.
pi_77674501
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:16 schreef Mutant01 het volgende:
Precies, en daarmee bevestig je exact wat ik eerder zei - namelijk je bent een enorme hypocriet. Ik kan er niets anders van maken. Je hield eerst de categorie "schending universele mensenrechten" aan, maar je realiseert je kennelijk dat dit evengoed geldt voor de opvattingen van Wilders - doch kies je ervoor om hem wel een hart onder de riem te steken en te vechten voor zijn vrijheid van meningsuiting, maar denk je er ineens heel anders over als het gaat om fundamentalisten die verwerpelijke meningen hebben die jou toevallig niet welgevallig zijn.
Toe maar, scheld maar raak voor een knaak. Ik verdedig Wilders' recht om een mening te hebben. Ook omdat hij in mijn optiek NIET bezig is met haatzaaien. Als Wilders ertoe gaat oproepen dat alle moslims omgekeerd van flatgebouwen moeten worden gegooid, zal ik mijn mening herzien. Tot die tijd vind ik de uitspraken van Wilders redelijk onschadelijk in vergelijking bij de uitspraken en daden van fundamentalistische moslims.
pi_77674683
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:36 schreef Iblardi het volgende:

[..]

...maar dan wel als een drastische vorm van zelfcorrectie. Inderdaad een leuke illustratie van selectief quoten.
[..]

- Matth. 5: 27-30.
Het heet zelfcorrectie, maar dat weerhoudt een goed Christen er niet van om zijn naasten te "helpen" op het rechte pad te blijven.

In genoeg westerse landen bestaat er bijvoorbeeld een wettelijk verplichte kerkenbelasting voor alle Christenen, terwijl dat volgens de letterlijke bijbeltekst ook eigenlijk een vrijwillige bijdrage is. En ik zie geen reden waarom je dat niet naar andere op vrijwilligheid gebaseerde bijbelpassages kan doortrekken.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2010 16:42:10 ]
pi_77674788
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt en Boldface gebruikt exact dezelfde manier van discussieren nu in dit topic. Mijns inziens is dat een extreem gevaarlijke manier van selectief shoppen in mensenrechten. Mag van mij hoor, daar niet van, net zoals Wilders van mij extreem selectief mag gaan shoppen in de Koran als hij dat prachtig vindt. Ik heb Wilders bovendien al veel eerder vergeleken met fundamentalistische moslims, die doen namelijk exact hetzelfde.
Shoppen in mensenrechten zou helemaal niet nodig zijn wanneer groepen gelovigen ophielden om, desnoods met geweld, hun standpunten aan anderen op te leggen. Ga kijken naar de mensenrechtensituatie in menig islamitisch land en kom dan nog eens piepen in dit topic.

Verder heb ik nergens ontkend dat Wilders selectief shopt. Wel heb ik ook kritiek geplaatst bij de onderzoekers die in het kader van 'waarheidsvinding' de gekste dingen uitkramen.

Verder heb ik nog een nieuwtje voor je: selectief de Bijbel of Koran lezen, is niet iets wat alleen fundamentalisten doen, maar wat alle gelovigen doen. Ze pikken er alleen datgene uit dat ze belangrijk vinden, of dat ze een stok biedt om mee te slaan. Selectief shoppen is zo'n beetje de essentie van religie.

Dat Bijbelse voorbeeld hierboven, over Jezus die mannen oproept hun ogen uit te steken, is prachtig. Als alle Christelijke mannen de Bijbel letterlijk namen, in plaats van deze passage comfortabel te negeren omdat dat ze beter uitkomt (lees: selectief shoppen), man, man.... wat zouden er een boel mensen met één oog rondlopen in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2010 16:45:07 ]
pi_77674819
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:36 schreef 12-1985 het volgende:

[..]

Onzin.
Wilders heeft kritiek op de islam, niet op moslims.
Vervolgens leeft hij geregeld in een gevangeniscel ter bescherming van zichzelf, heeft hij continu bodyguards om hem heen en moet hij zijn hele privacy inleveren.
Knuppels die dan nog even lekker demoniseren door filmpjes te maken waarin wilders neergeschoten moet worden enzo zijn dan is dat inderdaad ongepast.

Lekker makkelijk om 1 persoon als gestoord neer te zetten en dat hij opgeruimd moet worden, omdat hij op de gevaren wijst van een stroming.
Waar zeg ik dat hij opgeruimd moet worden?
Maar ik zie in de PVV, mocht die partij aan de macht komen, wel een gevaar. Het aantal gevaarlijke moslims in Nederland is nogal minimaal. Ik ken er in elk geval geen, enkel hele normale moslims waar niemand last van heeft.

En weet je wel zeker dat Wilders geen hekel heeft aan moslims? Of alle buitenlanders for that matter.
quote:
"Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al." Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007
quote:
"Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw." Geert Wilders, Volkskrant, 1 februari 2004
quote:
"Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een meerderheid, van de bevolking of van een kabinet uit moslims bestaat". Geert Wilders, NOVA 28 februari 2007
quote:
"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, kun je rechtstreeks toeschrijven aan migranten." Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008
quote:
"De islam is een gewelddadige religie. (…) Het zit in die gemeenschap zelf." Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006
quote:
"Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008
En er zijn vast wel recentere voorbeelden, maar ik had deze alvast voor handen.
Moslims dit, moslims dat... Maar hij heeft alleen een hekel aan de islam, hoor!..

Geef je nu trouwens alle moslims er de schuld van dat Wilders beschermd moet worden? Ja, er zijn een aantal gekken tegen wie hij beschermd moet worden inderdaad. Dat is bijna bij iedereen zo met een uitgesproken mening die bepaalde mensen benadeelt. En bovendien, als je kritiek op de islam hebt, dan heb je dat automatisch ook op de moslims die de islam praktiseren.
pi_77674911
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat hij opgeruimd moet worden?
Maar ik zie de PVV, mocht die partij aan de macht komen, wel een gevaar. Het aantal gevaarlijke moslims in Nederland is nogal minimaal. Ik ken er in elk geval geen, enkel hele normale moslims waar niemand last van heeft.

En weet je wel zeker dat Wilders geen hekel heeft aan moslims? Of alle buitenlanders for that matter.
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

En er zijn vast wel recentere voorbeelden, maar ik had deze alvast voor handen.
Moslims dit, moslims dat... Maar hij heeft alleen een hekel aan de islam, hoor!..

Geef je nu trouwens alle moslims er de schuld van dat Wilders beschermd moet worden? Ja, er zijn een aantal gekken tegen wie hij beschermd moet worden inderdaad. Dat is bijna bij iedereen zo met een uitgesproken mening die bepaalde mensen benadeelt. En bovendien, als je kritiek op de islam hebt, dan heb je dat automatisch ook op de moslims die de islam praktiseren.
In welke context zijn deze uitspraken gedaan? Heb je linkjes naar de volledige artikelen?
pi_77675032
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:47 schreef Mylene het volgende:

[..]

In welke context zijn deze uitspraken gedaan? Heb je linkjes naar de volledige artikelen?
Denk je echt dat de context bij deze uitspraken enig verschil zal maken? Het spreekt nogal voor zich lijkt mij.

Maar nee, ik heb ze hier vandaan: Lees hier alle Wilders uitspraken
Dus dan zal je google moeten gebruiken. Ik weet niet waar de volledige artikelen staan.

Toch, als het nou maar één uitspraak was, dan zou het nog uit de context gerukt kunnen zijn.
Maar dit zijn er wel heel veel, en nog lang niet alles.
pi_77675033
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:47 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik heb eens van een paar dergelijke uitspraken van Wilders (niet precies deze) de context opgezocht, en die verzacht niks hoor.
pi_77675541
Grappig dat bij Wilders wel naar context wordt gekeken, maar bij de Koran is daar geen vraag naar.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:09:07 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_77675642
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb eens van een paar dergelijke uitspraken van Wilders (niet precies deze) de context opgezocht, en die verzacht niks hoor.
en dat is nou precies hetzelfde als de haatverzen in de koran en hadith.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_77676151
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Maar niet elke moslim interpreteert die letterlijk en leeft letterlijk volgens de de koran. Zeker niet in Nederland.
pi_77676180
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Wel degelijk, met name omdat mensen 'zoals' jij meerdere malen heeft aangegeven het goed te kunnen vinden met moslims.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:37:21 #173
3542 Gia
User under construction
pi_77676458
Even terugkomen een van die opmerkingen van die Marlies huppeldepup:
quote:
Religie is een geheel van waarden, normen, en geschriften. Religie wordt gepredikt en aangehangen door mensen. Geweld is een activiteit gepleegd door mensen en groepen mensen, niet door een religie. Een religie als zodanig kan niet gewelddadig zijn, noch vredelievend.
Dus, ze zegt dat een religie niet geweldadig kan zijn, alleen mensen.

Dan is het toch ook zo dat je een religie niet kunt beledigen, alleen mensen.
En Wilders heeft het altijd over de koran of de islam en niet over de moslims.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:40:41 #174
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77676563
Gia, ik heb vorige keer helemaal voor je uit de doeken gedaan dat het willen verdrijven van een religie gewoon neerkomt op tegen die mensen zijn.

Moet ik dat hele technische verhaal over nationaliteiten opnieuw afsteken?
Intelligent, but fucked up.
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 17:40:53 #175
236264 crew  capricia
pi_77676571
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:37 schreef Gia het volgende:
Even terugkomen een van die opmerkingen van die Marlies huppeldepup:
[..]

Dus, ze zegt dat een religie niet geweldadig kan zijn, alleen mensen.

Dan is het toch ook zo dat je een religie niet kunt beledigen, alleen mensen.
En Wilders heeft het altijd over de koran of de islam en niet over de moslims.
Hoe kom je daarbij?
Hij heeft veel uitspraken over Moslims gedaan, hoor.

“Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004

"Als moslims hier willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien."
Geert Wilders, interview in De Pers, 13 februari 2007
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:41:03 #176
3542 Gia
User under construction
pi_77676579
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar niet elke moslim interpreteert die letterlijk en leeft letterlijk volgens de de koran. Zeker niet in Nederland.
Maakt dat ene moer uit, dan?
Niet iedere PVV-er haat moslims, omdat Wilders anti-Islam is.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:46:50 #177
3542 Gia
User under construction
pi_77676744
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Gia, ik heb vorige keer helemaal voor je uit de doeken gedaan dat het willen verdrijven van een religie gewoon neerkomt op tegen die mensen zijn.

Moet ik dat hele technische verhaal over nationaliteiten opnieuw afsteken?
Als het tegen een religie zijn hetzelfde is als tegen die mensen zijn, dan kun je ook stellen dat als één moslim zich letterlijk aan de koran en Hadith houdt ze zich er allemaal aan houden.

M.a.w. Moslims mogen hier blijven wonen en ze mogen gewoon moslim blijven, maar hun religie moet geen onderdeel van de maatschappij zijn. De islam mag niet boven bestaande wetten en regels staan. Islamwetten horen ondergeschikt te zijn aan maatschappelijke normen en waarden. Zo ook voor elke andere religie, overigens. Hoewel de meesten hun religie veelal binnen de eigen gemeenschap of gebedshuis houden. En dat is prima.

Wat dat betreft mag er ook wel een verbod komen voor Jehova's om mensen aan hun deur lastig te vallen met hun geloof. Als mensen vragen hebben, zoeken ze maar iemand die ervan af weet in hun gebedshuis.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:54:02 #178
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77676938
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Als het tegen een religie zijn hetzelfde is als tegen die mensen zijn, dan kun je ook stellen dat als één moslim zich letterlijk aan de koran en Hadith houdt ze zich er allemaal aan houden.
Nou, nee. Ik weet niet welke logica dat moet voorstellen, maar het is niet de menselijke in ieder geval.

Je begrijpt dat iedere interactie tussen twee (groepen) mensen altijd een verhaal oplevert met twee kanten, neem ik aan.

Dus hoe kun je onderstaande feiten dan rijmen met 'niets tegen die mensen hebben'? Dat zijn woorden, maar de door Wilders genoemde daden geven een ander beeld. Zeker wanneer het iemand persoonlijk betreft.
quote:
M.a.w. Moslims mogen hier blijven wonen en ze mogen gewoon moslim blijven, maar hun religie moet geen onderdeel van de maatschappij zijn. De islam mag niet boven bestaande wetten en regels staan. Islamwetten horen ondergeschikt te zijn aan maatschappelijke normen en waarden. Zo ook voor elke andere religie, overigens. Hoewel de meesten hun religie veelal binnen de eigen gemeenschap of gebedshuis houden. En dat is prima.
Jaja
Ze moeten de Koran wegtiefen, artikel 1 van de grondwet moet worden aangepast om ze aan te pakken en ze dienen allemaal hun niet opgeefbare tweede nationaliteit opgeven.

Dát zijn de feiten. Waar jij het over hebt.... Werkelijk geen idee. Maar met Wilders heeft het niets te maken.
quote:
Wat dat betreft mag er ook wel een verbod komen voor Jehova's om mensen aan hun deur lastig te vallen met hun geloof. Als mensen vragen hebben, zoeken ze maar iemand die ervan af weet in hun gebedshuis.
Gia - standing her ground for freedom of speech....
Intelligent, but fucked up.
pi_77678690
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Maakt dat ene moer uit, dan?
Niet iedere PVV-er haat moslims, omdat Wilders anti-Islam is.
Denk je dat echt? Ik kan me niet voorstellen dat iemand die moslims te gek vindt op Wilders stemt. Het is per slot van rekening zo wat het enige waar die man het over heeft. Als je niets tegen de islam op tegen hebt, dan ga je toch niet op een partij stemmen die de islam wil verbieden in Nederland? De PVV houdt zich immers voornamelijk bezig met allochtonen; de rest van de standpunten zijn nogal op de achtergrond en hoor je bijna nooit iemand over. Alle PVVers die ik vraag waarom ze op de PVV stemmen komen allereerst met een antwoord in de trand van buitenlanders, marokkanen of moslims.

Mochten er wel mensen zijn die op de PVV stemmen, terwijl ze helemaal niet vinden dat Nederland beter moslims kwijt dan rijk is, dan hebben ze denk ik niet helemaal begrepen waar Geert zijn prioriteiten heeft liggen.
pi_77679223
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:25 schreef Boldface het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En voor zover ik weet, werden Joden niet zozeer aangevallen op hun religie (die sterk lijkt op het in Duitsland aanwezige Christendom), maar meer op hun aanwezigheid als zodanig. Alles wat slecht ging (er was een economische crisis van jewelste) werd afgewimpeld op Joden. Dat is niet wat Wilders doet: die is niet bezig om alles wat slecht gaat, af te wimpelen op moslims. En evenmin stammen zijn opmerkingen uit een tijd van een economische crisis. Verder laat Wilders zich meer uit over "de islam" dan over moslims.
Wel aan migranten though:
quote:
"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, kun je rechtstreeks toeschrijven aan migranten." Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')