quote:Op woensdag 24 februari 2010 15:16 schreef whaley het volgende:
Als je geluk hebt is het een lens uit een kit (combinatie camera+lens) en had de koper van de camera de lens niet nodig... succes ermee in ieder geval!
Die lens is echt de bom.Ik heb m zelf ookquote:Op woensdag 24 februari 2010 17:03 schreef appelsjap het volgende:
oke thanks allen, hoop dat het een goeie is.
Ik heb niks professioneels wat betreft fotobewerking.. Alleen de standaard programma's die op een windows-bak zittenquote:Op maandag 1 maart 2010 11:20 schreef Xcalibur het volgende:
@ Illuminare: als je de foto kunt roteren is het dan genoeg, of niet? Dat kan zo'n beetje met ieder programma namelijk.... wat heb je wel?
@ Tumble: zoek eens op "photoshop mask"
In principe moet je het kleur voorwerp 'uitsnijden' uit je foto, en deze in de zwart/witte versie van je foto plakken...
met picasa kan t ookquote:Op maandag 1 maart 2010 10:42 schreef Illuminare het volgende:
Een vraagje, weet niet zeker of die hier thuis hoort![]()
Kan je een scheve horizon ook rechtzetten met een andere programma dan photoshop? Want dat heb ik dus niet...
Alvast bedankt!
Super ik ga er gelijk mee aan de slagquote:Op maandag 1 maart 2010 11:20 schreef Xcalibur het volgende:
@ Illuminare: als je de foto kunt roteren is het dan genoeg, of niet? Dat kan zo'n beetje met ieder programma namelijk.... wat heb je wel?
@ Tumble: zoek eens op "photoshop mask"
In principe moet je het kleur voorwerp 'uitsnijden' uit je foto, en deze in de zwart/witte versie van je foto plakken...
Probeer dan eens een fotobewerkingsprogramma als GIMP.quote:Op maandag 1 maart 2010 11:22 schreef Illuminare het volgende:
[..]
Ik heb niks professioneels wat betreft fotobewerking.. Alleen de standaard programma's die op een windows-bak zitten
Lees dit topic eens rustig door.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:04 schreef Beetjevaag het volgende:
Hallo!
Mijn digitale camera is onlangs stukgegaan en nu ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik wil eigenlijk heel graag een DSLR maar ik weet niet zo goed welke ik nu het beste kan nemen.
Wat ik wel graag zou willen is een zoom die je met de hand kunt instellen (door aan de lens te draaien, niet met een knopje), ik heb gehoord dat er spiegelreflex-camera's zijn die die functie hebben. Is er iemand die zo'n camera heeft en mij er meer over kan vertellen?
Thanks alvast!
zet een beer oid neer, en begin met een grotere fwaarde en ga dan steeds bijstellenquote:Op maandag 8 maart 2010 14:50 schreef Chemiu het volgende:
Hoe krijg ik (zelf)portretten die met zelfontspanner zijn gemaakt scherp? Ik heb niemand anders om neer te zetten op de plaats waar ik wil gaan zitten en zit dus altijd met onscherpe foto's. Probeer al scherp te stellen op voorwerpen die ik neerleg waar ik denk dat mijn ogen komen, maar dat werkt op een of andere manier niet ...
Of met een kleiner diafragma werken of net zolang proberen tot het wel lukt.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:50 schreef Chemiu het volgende:
Hoe krijg ik (zelf)portretten die met zelfontspanner zijn gemaakt scherp? Ik heb niemand anders om neer te zetten op de plaats waar ik wil gaan zitten en zit dus altijd met onscherpe foto's. Probeer al scherp te stellen op voorwerpen die ik neerleg waar ik denk dat mijn ogen komen, maar dat werkt op een of andere manier niet ...
reviews zijn wel positief, alleen is 't wel heel erg langzaamquote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:11 schreef Erasmo het volgende:
Wie heeft hier ervaring met Adox CHS 25 ART? Het een van de weinige betaalbare zwartwitfilms....
Maakt voor mij niet uit, ik zal met die film toch vanaf een statief werkenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:04 schreef zquing het volgende:
[..]
reviews zijn wel positief, alleen is 't wel heel erg langzaam
Dan doe je het toch foutquote:Op maandag 8 maart 2010 14:50 schreef Chemiu het volgende:
Probeer al scherp te stellen op voorwerpen die ik neerleg waar ik denk dat mijn ogen komen, maar dat werkt op een of andere manier niet ...
Zandvoort.quote:Op maandag 19 april 2010 00:39 schreef zquing het volgende:
Waar gebruiken jullie je 80-200F2.8 voor? Ik schiet er alleen heel soms een portretje meeMaar heb 'm wel voor 't geval dat ik 200mm nodig heb(wat echt nooit is lijkt 't wel)
Ik moet er maar weer een keertje mee gaan rondlopen, 't wordt toch heerlijk fotoweerquote:Op maandag 19 april 2010 07:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zandvoort.
En voor in de stad.
Gekoppeld met m'n 24-70.
Een zeer fijne combo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |