Ik schommel nu zo'n anderhalf jaar ofzo rond de 65 kilo, tis wel eens 62 geweest en na mn zomervakantie bijna tegen de 70 kilo. Volgens mij moet ik mezelf echt gaan uithongeren wil er nog wat af gaan, en daar heb ik geen zin inquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat kan heel goed gewoon een plateau zijn. het is al heel wat dat je stabiliseert na zoveel afvallen! supergoed!
als je dit gewicht een jaar of een half jaar kunt vasthouden kun je eventueel proberen nog wat af te vallen, maar heel vaak is dat gewoon lastig, als je lichaam een soort evenwicht heeft gevonden bij een bepaald gewicht.
Ja? ik zit echt te bevriezen op kantoor!quote:
Gewoon squatten. Kan ook thuis. Hardlopen doet niks om een grotere kont te krijgen. Gaat er wel gestroomlijnder van uitzien.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:49 schreef P.F het volgende:
Of ik moet krachttraining doen maar dat hou ik toch niet vol...
ik heb gewoon het basisvoedingsschema van het voedingscentrum gekregen (6 boterhammen, 100 gram vlees (ik eet iets meer) 250 gram aardappelen, etc. etc.).quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:02 schreef Ek-Mei het volgende:
[..]
Ik schommel nu zo'n anderhalf jaar ofzo rond de 65 kilo, tis wel eens 62 geweest en na mn zomervakantie bijna tegen de 70 kilo. Volgens mij moet ik mezelf echt gaan uithongeren wil er nog wat af gaan, en daar heb ik geen zin in![]()
Wat knap dat je begonnen bent met je afvalprogramma (noem het maar even zo), heb er her en der wat over gelezen en het klinkt echt goed, krijg je een voedingsschema en daarnaast begeleiding? Met een groepje mensen of individueel?
Klinkt goed, hoop dat het allemaal goed gaat uitpakken, super in 2 dagen al 7 ons! Nu ik dit zo lees kan het ook wel zijn dat ik voor heen (toen ik die 20 kilo af ben gevallen) wel echt te weinig at; 2 boterhammen, bakje yoghurt, vaak maar 1 stuk fruit en een bordje avondeten, misschien dat ik mn stofwisseling ook wel een beetje aan gort heb geholpen. Het lijkt me trouwens wel erg als je een bmi 40+ is en je niet meer kan afvallen door al dat dieeten, hoe kun je dan ooit weer af gaan vallen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb gewoon het basisvoedingsschema van het voedingscentrum gekregen (6 boterhammen, 100 gram vlees (ik eet iets meer) 250 gram aardappelen, etc. etc.).
daarmee eet ik nu zo'n 1500-1800 kcal per dag (meestal rond 1700). de dietiste denkt dat ik hiermee wel mooi kan afvallen (ze wist het niet niet zeker, omdat er nog wat andere dingen spelen (ik moet over bepaalde voedselangsten heen gaan komen) die misschien het afvallen belemmeren omdat ik dan geen puf heb om altijd maar gezond te doen, maar ik was nu in 2 dagen 7 ons kwijt (op haar weegschaal) dus als t goed blijft gaan denkt ze dat ik mooi af ga vallen.
sommige mensen komen van de bmi 40+ groep en die vallen vaak niet af/stabiliseren omdat ze van een modifast dieet afkomen.
nou ja, het is dus voor iedereen verschillend maar we moeten allemaal proberen de basisvoeding te eten en meer te bewegen.
het idee is dat je met de basisvoeding alle nutriënten binnenkrijgt, en geen honger hebt waardoor vreetbuiten/overeten wordt voorkomen.
Mijn ex-schoonmoeder deed dat ook. En op de dagen dat ze het niet deed bakte ze haar vlees in roomboter, at ze een pakje bonbons leeg, nam ze whiskeysaus bij de stamppot en vroeg ze zich herhaaldelijk af waarom ze toch niet afviel van de shakes.quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh Modifast... de stopverf. Dat doet mijn moeder. Eet ze paar dagen normaal en dan gaat ze zo om de dag dat stopverfdieet doen. Blwegh!
quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:43 schreef anna82 het volgende:
[..]
Mijn ex-schoonmoeder deed dat ook. En op de dagen dat ze het niet deed bakte ze haar vlees in roomboter, at ze een pakje bonbons leeg, nam ze whiskeysaus bij de stamppot en vroeg ze zich herhaaldelijk af waarom ze toch niet afviel van de shakes.
nou die modifast hebben ze dus onder begeleiding gedaan, omdat het om gezondheidsredenene echt moest, afvallen.. voor hen is stabiliseren op een obees bmi soms het best haalbare. er is nog 1 ding ongezonder dan veel te dik zijn, dat is jojo-en, dat is ontzettend slecht voor je lichaam. dus stabiliseren is voor hen al een geweldig eindresultaat.quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:40 schreef Ek-Mei het volgende:
[..]
Klinkt goed, hoop dat het allemaal goed gaat uitpakken, super in 2 dagen al 7 ons! Nu ik dit zo lees kan het ook wel zijn dat ik voor heen (toen ik die 20 kilo af ben gevallen) wel echt te weinig at; 2 boterhammen, bakje yoghurt, vaak maar 1 stuk fruit en een bordje avondeten, misschien dat ik mn stofwisseling ook wel een beetje aan gort heb geholpen. Het lijkt me trouwens wel erg als je een bmi 40+ is en je niet meer kan afvallen door al dat dieeten, hoe kun je dan ooit weer af gaan vallen?
Dat zou bij mij niet mogen, helaasquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik laat pakketjes altijd zoveel mogelijk op mijn werk bezorgen!
Oke, knap dat je zo kunt denken, ik vind het erg moeilijk om tevreden te zijn, eerst was mn doel 70, toen 65 en nu ben ik nog niet tevreden. Terwijl ik dik achter in de 80 heb gewogen, wel tegen de 90 denk ik zelfs op een gegeven moment, en me toen nergens druk om maaktequote:Op woensdag 3 februari 2010 14:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou die modifast hebben ze dus onder begeleiding gedaan, omdat het om gezondheidsredenene echt moest, afvallen.. voor hen is stabiliseren op een obees bmi soms het best haalbare. er is nog 1 ding ongezonder dan veel te dik zijn, dat is jojo-en, dat is ontzettend slecht voor je lichaam. dus stabiliseren is voor hen al een geweldig eindresultaat.
voor mij is het streven ook "maar" 10% afvallen (dat is 15 kilo) terwijl ik er dit jaar 26 ben aangekomen. maar als ik die 10% er een half jaar af kan houden dan kan ik wel proberen of er nog meer af kan gaan door nog eens wat meer te gaan sporten oid... maar op een gegeven moment moet je gewoon accepteren hoe je lichaam is op een bepaald basisvoedingsp[atroon en met een bepaalde hoeveelheid beweging. anders is t ook niet vol te houden, als je steeds maar minder moet gaan eten om af te vallen (of nóg meer bewegen)
dat is ook wat we leren daar. minder gefocust zijn op de getallen
(zegt zij die juicht om 1,5 cm meer en 7 ons minder)
Ik ook, soms. En wij wonen boven een winkel, en de baas daar is tevens de huisbaas, dus als je 't lief vraagt willen zij meestal ook wel de pakjes aannemen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik laat pakketjes altijd zoveel mogelijk op mijn werk bezorgen!
tvp!quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:44 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Afvallen met bonbons, kon het maar
Omdat we intern een hele groot postverwerking hebben. Die extra dingen kunnen ze er niet ook nog eens bij hebbenquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ook, soms. En wij wonen boven een winkel, en de baas daar is tevens de huisbaas, dus als je 't lief vraagt willen zij meestal ook wel de pakjes aannemen.
Goodbye, waarom mag dat niet?
Of chocoladetaartquote:
Afhankelijk van de inhoud van het pakketjequote:
quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Afhankelijk van de inhoud van het pakketje![]()
Volgende meet! (ojee, moet ik straks ineens helemaal naar het Barre Noordenquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:57 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Of chocoladetaartWanneer komt dat er nou nog eens van?
Ja, zo'n mooie neutrale doos zonder afzender erop zodat niemand ook maar enig idee heeft van wat erin zou kunnen zitten (quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Afhankelijk van de inhoud van het pakketje![]()
Ik denk dat je ook steeds je ideaalbeeld bijstelt. Toen ik 80 kilo woog, dacht ik dat ik met 70 kilo echt perfect zou zijn. Nu weeg ik 70 (bij 1.80) en er zijn nog zoveel areas die mooier, dunner, strakker kunnen. Ik zou nu ook niet weten bij welk gewicht het echt goed is - voor mezelf danquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:54 schreef Ek-Mei het volgende:
[..]
Oke, knap dat je zo kunt denken, ik vind het erg moeilijk om tevreden te zijn, eerst was mn doel 70, toen 65 en nu ben ik nog niet tevreden. Terwijl ik dik achter in de 80 heb gewogen, wel tegen de 90 denk ik zelfs op een gegeven moment, en me toen nergens druk om maakte
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |