Wat is dat toch de laatste tijd in de media? Constant lopen ze op scheidsrechters te zeiken als het iets met Ajax te maken heeft.quote:'Het is een grove fout om Tukker Nijhuis Ajax-Roda te laten fluiten'
Het Nederlandse scheidsrechterskorps is verbaasd over de aanstelling van Bas Nijhuis voor de competitiewedstrijd tussen Ajax en Roda JC. De scheidsrechter woont in Enschede, zit geregeld bij Twente op de tribune en mag om die reden geen wedstrijd van de Tukkers fluiten. Met Ajax-Twente in zicht, snappen de arbiters niet dat Kuipers de thuiswedstrijd van de Amsterdammers tegen Roda mag leiden.
De Limburgers komen woensdagavond op bezoek in de Amsterdam ArenA en treffen in Jan Vertonghen, Eyong Enoh en Luis Suárez drie spelers die op scherp staan. Mochten zij door Nijhuis worden bekeurd, dan missen zij zondag de kraker met Twente, waarin Ajax voor zijn laatste Champions League-kans vecht. Ook Ismail Aissati en Toby Alderweireld kunnen zich geen gele kaart permitteren, maar zij maken geen deel uit van de selectie.
“Rien Koopman heeft met de aanstelling van Bas Nijhuis bij Ajax-Roda JC een grove fout gemaakt”, zegt een arbiter, die uit angst voor represailles van de KNVB anoniem wil blijven, in De Telegraaf. “Om hem de wedstrijd vóór Ajax-FC Twente te 'geven', terwijl er vijf Ajacieden qua gele kaarten op scherp staan, is niet slim.” De leidsman haast zich erbij te zeggen, dat hij niet twijfelt aan de integriteit van Nijhuis, maar dat de Enschedeër het nooit goed kan doen.
Vooral voetbalzone is er goed inquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:06 schreef RooieHoed het volgende:
LoL. Alles wat met Ajax te maken heeft veranderd in onrecht, volgens hun dan
Ik vraag me af of er wel een anonieme scheids is die dit heeft gezegd. Het lijkt me meer stemmingmakerij van iemand die er over heen is gevallen in de media. Zou me ook niet verbazen dat voetbalzone het zelf heeft verzonnen. Ik kan het bericht nergens anders terug vinden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:08 schreef HeatWave het volgende:
het zijn de scheidsen zelf die het aangeven hoor, wat natuurlijk helemaal verdacht is, ze geven nu dus eigenlijk gewoon open en bloot toe niet objectief te zijn.
Hier maak ik op uit dat het niet de bedoeling is om te zeggen dat Nijhuis verkeerd zal gaan fluiten. Alleen mocht er iets gebeuren dan zijn ze bang dat we Nijhuis de schuld gaan geven, dus om dat voor te zijn zegt iemand dat het niet slim is om hem die wedstrijd te geven.quote:“Om hem de wedstrijd vóór Ajax-FC Twente te 'geven', terwijl er vijf Ajacieden qua gele kaarten op scherp staan, is niet slim.” De leidsman haast zich erbij te zeggen, dat hij niet twijfelt aan de integriteit van Nijhuis, maar dat de Enschedeër het nooit goed kan doen.
http://www.voetbalprimeur(...)x_is_grove_fout.htmlquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:16 schreef Babovic het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er wel een anonieme scheids is die dit heeft gezegd. Het lijkt me meer stemmingmakerij van iemand die er over heen is gevallen in de media. Zou me ook niet verbazen dat voetbalzone het zelf heeft verzonnen. Ik kan het bericht nergens anders terug vinden.
Zolang de grootste en populairste sport van Nederland het verst achterblijft qua techniek om de wedstrijden eerlijker te laten verlopen en hier voorlopig ook niets van wil weten, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat men graag wil dat er af en toe wat te sjoemelen overblijft.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:21 schreef Deetch het volgende:
de scheidsrechters vertrouwen elkaars onpartijdigheid niet?
Tijd om eens goed de bezem er door te halen. Leuk klusje voor Dikkiedik Jol, die liep zich al jaren te ergeren aan de teruggaande kwaliteit van scheidsen en verdomd hij heeft nog gelijk ook.
Dat komt gewoon door die fossielen bij de Fifa, die willen echt helemaal niets op het gebeid van techniek.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:24 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Zolang de grootste en populairste sport van Nederland het verst achterblijft qua techniek om de wedstrijden eerlijker te laten verlopen en hier voorlopig ook niets van wil weten, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat men graag wil dat er af en toe wat te sjoemelen overblijft.
Wat een onzin dat dit dan in het voordeel van Ajax zal uitvallen, dat is echt een soort plaatsvervangend calimeroenquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:32 schreef Zapper het volgende:
Op deze manier kan Nijhuis vanavond alleen maar slecht fluiten. Wat een kutstreek weer, maar het komt Ajax wel weer goed uit natuurlijk
Zou mooi zijn, dan heeft Ajax meer kans om Twente punten afsnoepenquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:36 schreef Zapper het volgende:
Je zult zien dat geen van die spelers nu een gele kaart zal krijgen.
Als het terecht is, dan moeten ze gewoon een kaart krijgen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:36 schreef Zapper het volgende:
Dat zal allemaal wel meevallen, hij kan er in bepaalde situaties natuurlijk niet zomaar omheen omdat er een artikel in de krant heeft gestaanquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:36 schreef Zapper het volgende:
Wat heeft dat met Nijhuis te maken? Liesveld floot die wedstrijd.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:00 schreef Ad_rem het volgende:
29 oktober 2008, tijdens het duel Heracles – Ajax krijgt Luis Suarez het aan de stok met Ricky van de Bergh, deze wordt van het veld gestuurd met een rode kaart maar ook Suarez krijgt om onduidelijke reden een gele kaart en is dus geschorst voor de wedstrijd tegen FC Twente.
Complot in Zeist.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:05 schreef Babovic het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Nijhuis te maken? Liesveld floot die wedstrijd.
Wederom bullshit!quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:29 schreef Netsplitter het volgende:
het is natuurlijk wachten tot ajax heeft verloren.
Dan is het gejank niet om aan te horen.
quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:44 schreef Adelante het volgende:
Ja, alleen Amsterdammers mogen Ajax fluiten.
Dit is voorgejank wat nergens op gebaseerd is behalve onderbuikgevoel en een gigantische bevooroordeelde instelling.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wederom bullshit!
het gaat niet om de uitslag oid, het gaat erom dat 1 wedstrijd van te voren een fan van Twente ervoor kan zorgen dat Ajax Zondag 3 van hun belangrijkste spelers mist in de pot tegen Twente.
Ik zeg nergens dat IK me er persoonlijk druk om maak, maar objectief gezien zit er iets in.
Ja, maar NIET door Ajax of Ajax supporters!quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dit is voorgejank wat nergens op gebaseerd is behalve onderbuikgevoel en een gigantische bevooroordeelde instelling.
Niet?quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar NIET door Ajax of Ajax supporters!
Sja, dat hou je toch he? De scheids is wel min of meer de lul als ie natuurlijk opzichtig in de fout gaat, bijv Suarez geel geven voor een schwalbe als het 100% een pingel is oid.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet?
Denk dat er wel een goed lopende reeks gaat komen mocht Ajax verliezen of spelers verliezen door gele kaarten voor zondag.
Je kan er donder op zeggen dat dat gaat gebeuren.
Ik denk dat Nijhuis een goede partij kan fluiten maar dat elke actie tegen ajax met een gigantisch vergrootglas wordt bekeken door mensen met een behoorlijke roze bril.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dat hou je toch he? De scheids is wel min of meer de lul als ie natuurlijk opzichtig in de fout gaat, bijv Suarez geel geven voor een schwalbe als het 100% een pingel is oid.
Maar als hij normaal fluit zal er niets aan de hand zijn hoor.
Dat zijn al die blinde incompetente debielen bij mij sowieso alquote:Op woensdag 3 februari 2010 11:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk dat Nijhuis een goede partij kan fluiten maar dat elke actie tegen ajax met een gigantisch vergrootglas wordt bekeken door mensen met een behoorlijke roze bril.
Dus eigenlijk is hij al bij voorbaat veroordeeld zonder ook maar 1 fluitsignaal te geven.
Nee, dat zeggen ze niet. Lees de laatste zin eens goed:quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:08 schreef HeatWave het volgende:
het zijn de scheidsen zelf die het aangeven hoor, wat natuurlijk helemaal verdacht is, ze geven nu dus eigenlijk gewoon open en bloot toe niet objectief te zijn.
Zo'n scheids, die toch op een bepaalde manier te linken is aan een rivaal (lees: Twente), kan het in de ogen van de supporters (van de potentieel benadeelden (in dit geval dus Ajax)) nooit goed doen.quote:De leidsman haast zich erbij te zeggen, dat hij niet twijfelt aan de integriteit van Nijhuis, maar dat de Enschedeër het nooit goed kan doen.
Sja, daar heb je een puntquote:Op woensdag 3 februari 2010 11:53 schreef Bragi het volgende:
[..]
Nee, dat zeggen ze niet. Lees de laatste zin eens goed:
[..]
Zo'n scheids, die toch op een bepaalde manier te linken is aan een rivaal (lees: Twente), kan het in de ogen van de supporters (van de potentieel benadeelden (in dit geval dus Ajax) nooit goed doen.
De scheidsen vragen zich dus af: "waarom op voorhand al zoveel twijfels en kritiek laten ontstaan als het makkelijk vermeden kan worden (door een andere, in de ogen van de fans meer objectieve, scheid aan te stellen)".
Er zijn maar zelden beslissingen die niet discutabel zijn. en elke beslissing die Nijhuis neemt is nu bij voorbaat al verdacht.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:44 schreef Rijpie het volgende:
[..]
Als het terecht is, dan moeten ze gewoon een kaart krijgen.
Daar gaat dit ook om, als overtredingen rechtvaardig bestraft worden, dan hoor je niemand zeuren.
Mochten er discutabele beslissingen genomen worden, ja dat is een ander verhaal.
En dat is het punt. Het is enorm onprofessioneel en oncollegiaal om je dat in de media af te vragen. Daarom is dit een walgelijke actie.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:53 schreef Bragi het volgende:
[..]
Nee, dat zeggen ze niet. Lees de laatste zin eens goed:
[..]
Zo'n scheids, die toch op een bepaalde manier te linken is aan een rivaal (lees: Twente), kan het in de ogen van de supporters (van de potentieel benadeelden (in dit geval dus Ajax) nooit goed doen.
De scheidsen vragen zich dus af: "waarom op voorhand al zoveel twijfels en kritiek laten ontstaan als het makkelijk vermeden kan worden (door een andere, in de ogen van de fans meer objectieve, scheid aan te stellen)".
Zal wel meevallen, hij zal dus echt een keer GOED moeten opletten bij (oa) Suarez ipv blind van schwalbes uit te kunnen gaan zoals de rest van het scheidsplebs..quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Er zijn maar zelden beslissingen die niet discutabel zijn. en elke beslissing die Nijhuis neemt is nu bij voorbaat al verdacht.
Dat is natuurlijk ook waar. En met deze uitspraak zullen ze ook het een en ander van deze wedstrijd beïnvloeden. Is het niet de scheids zelf, dan zijn het wel de fans die zich laten leiden door de uitspraken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:57 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En dat is het punt. Het is enorm onprofessioneel en oncollegiaal om je dat in de media af te vragen.
Wanneer je je hier als scheidsrechter serieus zorgen om maakt, ga je naar degene die hierover gaat. Het in de pers zeggen zorgt alleen maar voor een beladen wedstrijd en schept veel meer risico op een oneerlijk gefloten wedstrijd.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:00 schreef Bragi het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook waar. En met deze uitspraak zullen ze ook het een en ander van deze wedstrijd beïnvloeden. Is het niet de scheids zelf, dan zijn het wel de fans die zich laten leiden door de uitspraken.
Een speler die meer dan de helft van de tijd daadwerkelijk schwalbes maakt, mogen ze van mij negeren wanneer er kleine overtredingen op hem gemaakt worden. Moet hij zich maar niet altijd zo aanstellen. The boy who cried wolf enzo. Maar dat is weer enorm offtopic.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, hij zal dus echt een keer GOED moeten opletten bij (oa) Suarez ipv blind van schwalbes uit te kunnen gaan zoals de rest van het scheidsplebs..
Ik vind dat een scheids nooit op basis van reputatie moet fluiten maar gewoon zijn werk eens doen en opletten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een speler die meer dan de helft van de tijd daadwerkelijk schwalbes maakt, mogen ze van mij negeren wanneer er kleine overtredingen op hem gemaakt worden. Moet hij zich maar niet altijd zo aanstellen. The boy who cried wolf enzo. Maar dat is weer enorm offtopic.
Elke westrijd is een wedstrijd op zich, dus je zou niet moeten kijken naar oudere wedstrijden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een speler die meer dan de helft van de tijd daadwerkelijk schwalbes maakt, mogen ze van mij negeren wanneer er kleine overtredingen op hem gemaakt worden. Moet hij zich maar niet altijd zo aanstellen. The boy who cried wolf enzo. Maar dat is weer enorm offtopic.
Volgens mij is die regel een stille dood gestorvenquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:13 schreef HeatWave het volgende:
Geldt ook voor grensrechters, ik snap echt niet dat dit gasten het gewoon altijd vertikken om de regel "bij twijfel niet fluiten" bij buitenspel aan hun laars lappen bijv...
Idd, echt doodzonde voor het voetbal, die eikels fluiten nou echt bij elke bal zo'n beetje...quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:16 schreef Rijpie het volgende:
[..]
Volgens mij is die regel een stille dood gestorven
En wat is er dan anders als in iedere andere wedstrijd?quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk dat Nijhuis een goede partij kan fluiten maar dat elke actie tegen ajax met een gigantisch vergrootglas wordt bekeken door mensen met een behoorlijke roze bril.
Dus eigenlijk is hij al bij voorbaat veroordeeld zonder ook maar 1 fluitsignaal te geven.
Oneens, je kan niet alles goed zien nee, daar is het veld te groot voor, maar gewoon bewuste beslissingen nemen zou wel objectief moeten, en dat doen ze ook nooit. Wat een de ene kant doorspelen is, is 10 min later geel voor de andere partij (en NEE niet alleen ten nadele van Ajax, gewoon in het algemeen).quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:29 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En wat is er dan anders als in iedere andere wedstrijd?
Niets, iedereen loopt te janken over de scheidsrechters. Het is ook niet goed te doen.
Jaja, ik kan er ook genoeg noemen dat ze geluk hebben gehad. De bekenste is denk ik die buitenspelgoal in de bekerfinale.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:39 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Kom op manKijk een x naar de scheidsrechters die Ajax afgelopen jaar heeft gehad
Kan zo uit et niets wel 10+ dingen opnoemen waarmee ajax gedist is en heeeulll wat minder dingen waarmee ajax mazzel heeft gehad
Want dat is ook nog maar 6 jaar geleden ofzoquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:41 schreef Babovic het volgende:
[..]
Jaja, ik kan er ook genoeg noemen dat ze geluk hebben gehad. De bekenste is denk ik die buitenspelgoal in de bekerfinale.
http://nos.nl/video/133575-pieter-vink-heeft-spijt.htmlquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:18 schreef Kentoet het volgende:
Net als die uitzending van Studio Neus van 2 dagen geleden..... Ik snap best dat het nieuws is als Suarez een keer geen schwalbe maakt, maar om daar meteen een heel item over te maken is een beetje overdreven. Compleet met berouwvolle scheidsrechter
En dat een paar dagen na die lachwekkende wedstrijd tegen Nec.....
Welke krant stond dit in eigenlijk?
Huiliequote:Op woensdag 3 februari 2010 12:43 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
De scheidsrechters hebben zefls Ajax een kampioenschap door et neus geboord.
Kan iemand zich dat oh zo leuke seizoen nog herinneren waarin psv op 1 doelpunt kampioen werd? En dan de wedstrijd Ajax - az waarin een of andere kaasboer stekelenburg zo ongeveer doormidden schopte waarna een andere de bal zomaar kon binnentikken waardoor et uiteindelijk 1-1 werd?
Tuurlijkquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
http://nos.nl/video/133575-pieter-vink-heeft-spijt.html
Tijdens een strandwandeling probeert hij zichzelf weer te herpakken van zijn oprechte schuldgevoel. Wat een drama, en wat een onrecht.
Het is juist prima dat iemand die regelmatig onterecht een strafschop versiert hem nu niet krijgt terwijl hij wel aangeraakt wordt. Net goed, en het heft elkaar mooi op.
Het zit diep he.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:43 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Kan iemand zich dat oh zo leuke seizoen nog herinneren waarin psv op 1 doelpunt kampioen werd? En dan de wedstrijd Ajax - az waarin een of andere kaasboer stekelenburg zo ongeveer doormidden schopte waarna een andere de bal zomaar kon binnentikken waardoor et uiteindelijk 1-1 werd?
Dat was sowieso een ramp-seizoenquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:43 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
true true truequote:Op woensdag 3 februari 2010 12:54 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat was sowieso een ramp-seizoenDenk aan die volgende doelpunten die cruciaal waren:
- Die 2-2 van onze eigen Jantje Vertonghen bij RKC
- Onze eigen Patrick Kluivert, held van 1995, die de 1-5 maakte in die uitwedstrijd bij PSV![]()
- Die blunder van Gabri (?) in die thuiswedstrijd tegen Sparta met tegendoelpunt als gevolg:r
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |