Ik zal het spelverloop wel even beschrijven hieronder (sorry voor wall of text

)
Als je trouwens mooie omgevingen wilt moet je vooral Elyos worden (als je dat al niet was?), ik vind Asmo land maar saai. Ishalgen is 1 van de mooiste al zeg ik het zelf. In het begin beetje dark/grauw, erna kom je in Munihele Forest wat bijna op een Elyos land lijkt, erna weer wat grauw wasteland. Morheim slaat nergens op, in het begin is het sneeuw, dan gaat het opeens over in woestijn en daaronder weer naar lava-achtige zooi (een vulkaan zit er ook ergens). Beluslan is zo ongeveer 99% sneeuw. Brusthonin lijkt soms net Elysea maar is meerendeel gewoon wasteland.
Van Elyos kant weet ik niet zoveel af, ben alleen maar in Eltnen en Heiron geweest. Eltnen is gewoon een forest en een hele grote desert (wel chill om te hiden van Elyos

). Heiron is het mooiste. Je hebt een hele jungle aan het oosten van Heiron, daar middenin een wasteland en aan de rechterkant is het een soort half wasteland/normaal land.
Over de quests kan ik je zeggen dat je er t'm lvl 30ish dood mee word gegooit, maar ze erna drastisch veranderen/afnemen. Na 30 krijg je in Morheim voornamelijk nog maar groep questen (die ik nooit gedaan heb, ookal zijn ze de moeite opzich wel waard qua xp, ze zijn best kut.) De meeste mensen gaan op dat punt dan ook naar Beluslan toe, solo questen. Daar ben je wel redelijk zoet met questen t/m 32 ofzo, daarna KAN je bij Asteria de repeatable gaan doen (in de abyss, mits je faction dat fortress bezit) tot 34/35, daarna beginnen de questen af te nemen.
35-38 zijn eigenlijk allemaal grind levels en daar moet je gewoon z.s.m door zien te komen (echt heel saai). Op 38 is het het beste om weer in de abyss te grinden (repeatable quests van fortressen in upper abyss), mocht je de luxe hebben dat jouw faction alle middel forts heeft in upper abyss, schiet dat erg op (zowel in xp als kinah). Je grind waarschijnlijk dan in de abyss tot je 42 bent, daarna ben je (voorlopig) klaar in de abyss tot level 47 ofzo. Geen enkele mob rond dat level daar. Daarom gaat zo'n beetje iedereen dan ook grinden in Brusthonin (Theobomos voor Elyos) op lvl 42. Vanaf 42 is het basically grinden, grinden, grinden op Undeads tot aan lvl 50.
En tsja, op 50 gaat de grind verder. Je moet grinden voor Abyss Points, voor je endgame gear (Fenris/Miragent) en HEEL veel geluk hebben

. Je moet 125 items verzamelen die 250-300k (ligt aan je server) kosten en hopen dat je craft proct in het item dat je nodig hebt. Anders krijg je nooit meer dan 3 pieces daarvan.
Dit is wel vanuit asmo perspectief beschreven

Het zal bij Elyos wel ongeveer hetzelfde gaan denk ik zo.