quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:34 schreef Basboussa het volgende:
Vaak begint het met voeren en eindigt het in een rapley festijn.
oh dan had ik je verkeerd begrepenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:49 schreef tessie het volgende:
Ik bedoelde ook niet dat je per se alles Rapley zou moeten geven hoorIk dacht ik vertel even aan mefke hoe het hier ongeveer gaat
ohja ok, das ook goed om te weten.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:15 schreef oeke het volgende:
Haha, Huup, in dit chaotische huishouden is het natuurlijk redelijk at random.
We beginnen de ochtend altijd met een boterhammetje en thee/koffie en Ko krijgt dan een korstje. Dat weet hij, en hij zit er ook echt op te wachten. Family-time![]()
Dan is er 's middags een stukje fruit/soepstengel/rijstwafel/boterhammetje... Maar afhankelijk waar we zijn en wanneer etc. Dus soms ook gewoon niks.![]()
Avondeten altijd aan tafel in de kinderstoel, en eerst gaf ik 1 stukje van iets maar nu ben ik het aan het uitbreiden, bv vanavond: een wokkel-pasta-ding, reepje broccoli, reepje paprika, halve champignon. Alles een beetje gekookt.
We begonnen dus met 1 ding per dag in de middag/ avond al naar gelang. Peer was hier de bom. En broccoli dus niet. En inderdaad eerst de borst. Oh en brood heb ik mee gewacht tot 7 maanden.
Beetje offtopic, maar ik kijk telkens naar of het al bijna 4 februari is, ik hoop zó voor jullie dat het gewoon goed zit! Dus ik ga nog even lekker door met duimenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:21 schreef tessie het volgende:
Oh ja, dat is ook zo Chan. Ik heb geloof ik nog steeds (of alweer) last van zwangerschapsdementie.
En bij Ikea heb je ook van die aantrekslabbetjes, die gebruiken wij. Deze..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:19 schreef oeke het volgende:
Sillybilly! Bij Prenatal en ook bv hier.
Het advies om 3 dagen achter elkaar te geven is om te wennen aan de smaak. Maar of dat echt zo werkt weet ik niet. Wortel vond hij erg lekker maar een week later vond hij het vies!
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:25 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
En bij Ikea heb je ook van die aantrekslabbetjes, die gebruiken wij. Deze..
maar in de rijstwafels van euroshopper zit ook geen zout toch?quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:24 schreef Vicky het volgende:
Huup, licht bruin brood zonder pitjes.
En rijstewafels niet uit een pak, daar zit te veel zout in. Je hebt van die babyrijstewafeltjes, die zijn beter omdat daar een zout in zit.
thnxquote:Op woensdag 3 februari 2010 11:39 schreef owlet het volgende:
Wij zijn al redelijk vlot begonnen met vrij grof bruin brood, omdat we dat zelf ook eten en het voor zo ver ik weet ook qua gevoeligheid niet uit maakt. Gluten zitten in al het brood, alleen met duidelijke zaden en pitten zou ik uitkijken.
En voor de stoelgang zijn extra vezels niet vekeerd
ws. omdater stukjes af kunnen breken?? geen idee!quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:07 schreef Chan het volgende:
Ik heb laatst ook van die babyrijstwafeltjes gekocht, omdat daar geen zout aan toegevoegd is. Maar op het pak staat vanaf 8 maanden, iemand een idee waarom? Of kun je die gewoon wel met 6 maanden geven?
ja weet ik, maar dat bedoelde ik dus ook te zeggen over babyrijstwafeltjes.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:24 schreef miss_sly het volgende:
Wat lief
En huup, er zit in heel veel van nature zout, dat geeft ook niets. Net zoals (fruit)suikers. Het gaat juist om toegevoegde zouten en suikers die niet goed zijn. In brood zit ook zout, bijvoorbeeld.
laat ik t zo zeggen, ik heb altijd het idee dat hoe harder de baby-industrie roept dat je het écht nodig hebt, hoe minder hard het nodig isquote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:23 schreef tessie het volgende:
Wat een lieve foto van Amélie in de kinderstoel
Ik vind dat soms best lastig hoor, uitzoeken wat nu wel en niet goed is voor je kindje om te eten. Zo zat ik dus ook met al die papjes en rijstwafels en soepstengels enzo, steeds maar kijken naar die ingredienten en maar hopen dat ik dan het goede uitkies.
verrek je hebt gelijk!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:37 schreef tessie het volgende:
Ik hou ook niet van die speciale baby productenGebruik eigenlij alleen dus die fijne granen pap en natuurlijk de poedermelk. En die pap was ook nog uitzoekwerk, omdat bij sommige andere soorten er weer veel suiker in zit of rare smaakjes wat ik ook niet wou...
Ik had nog nooit van dat NaturNes gehoord (nu heb je het gelijk gebuzzed hier, good for you). Klinkt wel interessant. Is altijd wel handig ja, als je ergens heen gaat waar rapleyen niet zo handig is, of als je een keer haast hebt ofzo. Gewone potjes van olvarit ofzo zou ik niet zo snel gebruiken, maar zoiets biologisch zonder rare toevoegingen zou ik ook best eens willen proberen.
prima!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:45 schreef tessie het volgende:
Oh nou als je genoeg hebt/wat over hebt, graagThanx!
oh zo bedoelde ik het nou ook weer niet hoorquote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, ik werk er niets, heb er ook niks mee, maar kan er niet tegen dat men hier maar denkt dat er van alles aan de potjes babyvoeding wordt toegevoegd. Dat is echt niet zo. Lees de etiketten eens in de supermarkt zodat je weet waar je het over hebt.
Ze zijn niet biologisch, dat is dan het verschil met NaturNez bijvoorbeeld, maar verder zit er hooguit wat rijstebloem bij om het wat dikker te maken. En dat is iets dat veel mensen hun kinderen zelf ook wel geven.
Nou, toevallig heb ik dat onlangs idd eens een keer gedaan, en wat mij bijv opvalt is dat er in heel veel potjes appelsap of appel zit. Zelfs als het potje (ik weet de precieze combinaties niet meer, hoor) "rijst, zalm, boontjes" heeft, staat er bij de ingredienten appel(sap/concentraat iets). En als je dan zo'n potje met 3 ingredienten bekijkt, zit er toch meer in dan alleen die drie ingredienten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, ik werk er niet, heb er ook niks mee, mijn kinderen krijgen ze ook niet dagelijks, maar gewoon net zoals het uit komt*. Maar kan er niet tegen dat men hier maar denkt en roept dat er van alles aan de potjes babyvoeding wordt toegevoegd. Dat is echt niet zo. Lees de etiketten eens in de supermarkt zodat je weet waar je het over hebt.
Ze zijn niet biologisch, dat is dan het verschil met NaturNes bijvoorbeeld, maar verder zit er hooguit wat rijstebloem bij om het wat dikker te maken. En dat is iets dat veel mensen hun kinderen zelf ook wel geven.
*disclaimer... Oscar dus sowieso nog niet...
Je kan toch lezen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, toevallig heb ik dat onlangs idd eens een keer gedaan, en wat mij bijv opvalt is dat er in heel veel potjes appelsap of appel zit. Zelfs als het potje (ik weet de precieze combinaties niet meer, hoor) "rijst, zalm, boontjes" heeft, staat er bij de ingredienten appel(sap/concentraat iets). En als je dan zo'n potje met 3 ingredienten bekijkt, zit er toch meer in dan alleen die drie ingredienten.
als ik het thuis zelf maak en zo of geprakt geef, weet ik precies wat er in zit
ghehequote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:51 schreef Brighteyes het volgende:
Het was ook niet jij alleen hoor, Tessie had het bv ook over 'rare toevoegingen' en ik heb al eens een hele tijd terug aan iemand uitgelegd dat die potjes niet standaard appelmoes bevatten.
Kan het dan niet laten om het tegen te spreken.![]()
Ik kan ook lezen, en dat doe ik dan ook. Het voordeel van een praa stronkjes brocolli en een paar aardappels in de pan gooien, is dat ik niet hoef te lezen en precies weet wat ik geef. Het bevalt mij prima zo, maar dat wil niet zeggen dat ik niet snap dat anderen wel die potjes geven of vind dat ze dat niet zouden moeten doen. Mijn voorkeur zou ook wel uitgaan naar dat NaturNes (want biologisch) als ik potjes zou geven, maar op dit moment doe ik dat nog niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je kan toch lezen?Althans, bij alles wat ik mijn kinderen geef lees ik de verpakkingen.
Maar ja, je hebt gelijk er zitten vaak meer dingen in dan de hoofdingredienten die worden genoemd. En bij de fruitpotjes zit ook rijstebloem en ik keek net op het potje worteltjes en daar zit aardappel bij.
Maar ik ging er (vast dan wel weer ten onrechte) vanuit dat wanneer tessie het over 'rare toevoegingen' heeft, dat ze doelde op chemische dingen en bijv. suikers en zout.
Never mind... ik moet geen gesprek hierover aan willen gaan...
Hey, ik ben overal voor in!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:09 schreef huuphuup het volgende:
maareh... BE... als je ook wat wilt proberen weet je me te vinden hè?ik moet t wel een beetje uitdelen natuurlijk dat spul
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hey, ik ben overal voor in!Kom maar op met het spul. Neem maar mee naar de meet.
![]()
Of kom hier langs als je toch naar Babypark gaat. Het is letterlijk 3 straten verderop.
En nee... ik woon niet op een troosteloos industriegebied.![]()
Uhh ja dat had ik je afgelopen zondag verteld/gevraagdquote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:55 schreef Brighteyes het volgende:
Wist ik dat al?Ben ik zo'n doos?
Ehm... dan hoor je wel Huup of ik nog een 2e rondje wil.![]()
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:55 schreef Brighteyes het volgende:
Wist ik dat al?Ben ik zo'n doos?
Ehm... dan hoor je wel Huup of ik nog een 2e rondje wil.![]()
is er geen algemeen bijvoedingstopic eigenlijk?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:58 schreef Brighteyes het volgende:Doos is dus...
Nou ja goed, verder on-topic maar... het is natuurlijk niet de plek om over potjes te praten.
Oh doe je dat niet dan??quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:02 schreef huuphuup het volgende:
[..]
is er geen algemeen bijvoedingstopic eigenlijk?
Ik voel me als ik hier post altijd een beetje fanatiekalsof ik potjes ritueel verbrand en er rondjes omheen dans bij volle maan
primaquote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:30 schreef Chan het volgende:
Vanavond heeft Timo weer worteltjes gegeten, maar dit keer wel gepureerd. Hij heeft erg weinig geduld met zo'n stuk groente of fruit, behalve als het mango is.. Tot nu toe dan. Maar ook gepureerd was hij er best snel klaar mee en meer dan een kwart theelepel krijgt hij er zeker niet van binnen.. Was dat bij jullie in het begin ook?
Huup als je nog iets uit te delen hebt van die NaturNes dan heb ik ook wel interesse er in
Leukquote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
prima
ik ben op dinsdag en donderdag in Leiden voor werk en college, kan het ook meenemen naar de utrecht-meet.
wat zij zegt!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:53 schreef Linda2205 het volgende:
Oh kijk nouWat lijkt ze groot zo, Miss!
alles kanquote:Op zondag 14 februari 2010 00:55 schreef mefke79 het volgende:
ik kom me ook voorzichtig melden. Driekus is pas 4,5 maanden maar was een latertje dus afgerond 5 maanden. Omdat ie al een zeker een week of zes aan de max hoeveelheid flesvoeding zit en meneer regelmatig aangeeft honger te hebben, mogen we van het cb voorzichtig beginnen met fruit. Peer was gisteren geen succes, hilarische vieze bekken werden er getrokken. Vandaag dus maar mango gehaald en die is beter bevallen, er werd driftig in geknepen en aan gesabbeld. Soms zoog ie een heel stuk mango naar binnen, maar dat kwam er dan ook meteen weer uit, alsof ie er mee speelde. Leuk om te zien, al heb ik het idee dat er nog maar weinig echt gegeten is. Omdat ie zo jong is hou ik het ook maar even bij mango en peer. Heb al wel tig keer moeten uitleggen waarom ie geen prakje krijgt uit een potje. Want ja, je kan de mango toch ook door de blender doen? Ja dat kan, maar dat doen we niet
ik gok op toeval. Misschien is haar maagje ook gewoon nog niet zo gewend. Viel het 'raar' zeg maar. Zou dat kunnen?quote:Op zondag 14 februari 2010 08:25 schreef Linda2205 het volgende:
Leuk Mefke, jullie ook hier! Fijn dat het Driekus bevalt (de mango dan)
Wat ik nog wilde vragen, is het normaal dat Lotte zo gespuugd heeft na de stukjes wortel die ze binnen kreeg? (Ongeveer 15-20min. na het eten) of is het gewoon toeval?
nope.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:06 schreef Linda2205 het volgende:
Tis wel mogelijk. Als je googled op speciebonen allergie vindt je meer verhalen van mensen die allergisch zijn voor groenten met nikkel erin (nooit geweten dat dat bestond...) maar ook van andere baby's met vlekjes.
En anders gewoon vanavond nog een keer proberen, hoe sneu ook.
En huups, ik heb inderdaad vanavond nog een keer worteltjes voor mezelf, dus dan mag ze er ook wel eentje. Het waren echt 2 golven van dat dikke kleverige kots
En Amélie aan het poepenpoept ze dan tussendoor helemaal niet?
nja ze poepte helemaal niet zelf. Alleen als we haar lactulose gaven. Maar nu geven we haar sinds twee weken dus 's avonds een slokje water en nu heeft ze al twee keer zelf gepoept, zonder lactulose.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:20 schreef Linda2205 het volgende:
Maar heeft ze daar nu nog zoveel last van als voor die tijd? En 2x in 2 weken is best ok toch? Lotte heeft ook al anderhalve week niet echt goed gepoept.. gewoon af en toe een beetje, maar niet meer van die luiers tot op d'r rug die ze normaal altijd produceert
nee hoor dat kloptquote:Op zondag 14 februari 2010 15:02 schreef Ca.ra het volgende:
Ach wat een lekker snoetje is het toch. Ik zal binnenkort ook eens rijstwafels halen, in het boek van Kleintjes (geleend bij de bieb) wordt dat best vaak gebruikt als zetmeel-component in een maaltijd. Zo had ik er nog nooit over nagedacht, alleen als tussendoortje.
Trouwens Huup, zo te zien heb je uiteindelijk gewone 'grotemensenwafels' gekocht, of vergis ik me?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |