Bel hem. NIet over die mail ofzo, maar gewoon om te vragen hoe het gaat enzo. Ben jij van je zorgen af, maar 'zeur' je niet om een reactie.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:25 schreef Yuki het volgende:
Iedere keer dat hij laat reageert, of pas als ik er nog eens om vraag, geeft hij aan dat hij het enorm druk heeft. En dat is ook zo, dat weet ik... Hij is artiest en werkt zeker meer dan 40 uur per week.
Zelfs als ik suggereer dat ik m teveel lastig val, ontkent hij dat. Maar het heeft nog nooit een week geduurd, dus maak me nu wel echt zorgen.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:29 schreef misteriks het volgende:
Uh, yuki, nu niet voor het een of het ander; maar "vriendschap" met de andere sexe intresseert geen enkele man
Bellen deden we eigenlijk nog niet (goh, wat klinkt dat sneu). Het is dus wel een beetje "out of the ordinary" als ik 'm bel, hoewel ik er zelf ook aan heb gedacht. Dan is het voor hem iig ook moeilijker om onder een reactie uit te komen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Bel hem. NIet over die mail ofzo, maar gewoon om te vragen hoe het gaat enzo. Ben jij van je zorgen af, maar 'zeur' je niet om een reactie.
Je kent hem al jaren, jullie zijn vrienden, maar jullie bellen nooit?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:54 schreef Yuki het volgende:
[..]
Bellen deden we eigenlijk nog niet (goh, wat klinkt dat sneu). Het is dus wel een beetje "out of the ordinary" als ik 'm bel, hoewel ik er zelf ook aan heb gedacht. Dan is het voor hem iig ook moeilijker om onder een reactie uit te komen.
Uhm.. je belt toch wel vaker een vriend/vriendin zomaar neem ik aan? Gewoon, hoi, hoe gaat het? Vraag of hij een leuk weekend heeft gehad, of vraag over iets waarvan je weet wat hij doen moest de afgelopen dagen ofzo..quote:Maarja, wat zeg ik dan?
Hm.. das raar. Het staat er zelfs 2x, dus het is ook niet een foutje ofzo..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:56 schreef cerror het volgende:
Je gaat vreemd? (Wil vreemdgaan?) Want volgens je fobo heb je een relatie.
Oh oeps... Laatste update van m'n fobo was ongeveer een maand voor mn vriend me dumpte.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:56 schreef cerror het volgende:
Je gaat vreemd? (Wil vreemdgaan?) Want volgens je fobo heb je een relatie.
Ik ken hem al jaren, maar we hebben pas echt contact sinds december.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je kent hem al jaren, jullie zijn vrienden, maar jullie bellen nooit?
[..]
Uhm.. je belt toch wel vaker een vriend/vriendin zomaar neem ik aan? Gewoon, hoi, hoe gaat het? Vraag of hij een leuk weekend heeft gehad, of vraag over iets waarvan je weet wat hij doen moest de afgelopen dagen ofzo..
En wat is daar erg aan? Wees eens duidelijk tegenover elkaar mensenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:08 schreef Yuki het volgende:
Ik ken hem al jaren, maar we hebben pas echt contact sinds december.
Het is nu dus ook nog niet echt een vriendschap, maar dat zou ik wel graag willen. En daarom voelt het ook een beetje weird om 'm te bellen. Wil hem heel graag beter leren kennen, wat meer weten wat 'm bezighoudt enzo. Maarja, als je dat letterlijk gaat zeggen klinkt dat ook wel als een verkapte pick-up line
Dat is het toch ook?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:08 schreef Yuki het volgende:
Maarja, als je dat letterlijk gaat zeggen klinkt dat ook wel als een verkapte pick-up line
Zo is het iig niet bedoeld. Hij weet best heel veel over mij, omdat ie daar altijd wel naar vraagt. Van hem weet ik alleen dat muziek hem bezighoudt, maar verder niets... En 't lijkt me toch wel redelijk essentieel in een vriendschap om te weten wat iemand bezighoudtquote:
Been there, done that... Daar kom ik wel overheenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:43 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Een vriendschap met iemand die je leuk vind wordt dan echter wel weer lastig
Jij bent het type dat er niet tegen kan om vergeten te worden. Denk dat het met die vriendschap ook niet zo heel erg diep zit.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:31 schreef Yuki het volgende:
[..]
Been there, done that... Daar kom ik wel overheen
Maar GEEN vriendschap, daar heb ik moeite mee
En jij bent het type Psychologie van de Alaskische school...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:35 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
Jij bent het type dat er niet tegen kan om vergeten te worden. Denk dat het met die vriendschap ook niet zo heel erg diep zit.
met alle respect, maar komt vriendschap niet van twee kanten?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:31 schreef Yuki het volgende:
[..]
Been there, done that... Daar kom ik wel overheen
Maar GEEN vriendschap, daar heb ik moeite mee
Stukje pianomuziek waarvan ie zei: "stuur maar door, ben benieuwd"quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:42 schreef scrub_nurse het volgende:
wat heb je hem gestuurd waar hij op moet reageren?
ok ja dan zal hij het idd druk hebben, in ieder geval te druk vinden om prioriteit aan jouw stukje bladmuziek te geven, wat mijns inziens wil zeggen dat hij onvoldoende geinteresseerd is in een meer dan vriendelijke op afstand relatie met jou.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:46 schreef Yuki het volgende:
[..]
Stukje pianomuziek waarvan ie zei: "stuur maar door, ben benieuwd"
Daarnaast had ie gezegd dat afspreken er op korte termijn niet inzit, omdat ie t zo druk heeft. Dus toen heb ik voorgesteld om een afspraak te maken op langere termijn, en daar wacht ik dus ook nog op
Je houdt jezelf voor de gek. Je wilt dat hij je leuk gaat vinden, klaar.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:52 schreef Yuki het volgende:
Ergens krijg ik t idee dat het hier niet helemaal duidelijk is dat het me er niet om te doen is dat ie me leuk gaat vinden (als inenzo), maar dat ik wat meer contact met m krijg en m wat beter leer kennen, als vrienden.
Typisch geval van overanalyseren omdat je gek op hem bent.quote:Als ie wel reageert, lijkt ie namelijk wel oprecht geinteresseerd in wat mij bezighoudt.
Dan komt het nog op hetzelfde neer. Als hij niet reageert, voelt hij die behoefte niet om contact op te nemen zoals jij dat wel voelt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:52 schreef Yuki het volgende:
Ergens krijg ik t idee dat het hier niet helemaal duidelijk is dat het me er niet om te doen is dat ie me leuk gaat vinden (als inenzo), maar dat ik wat meer contact met m krijg en m wat beter leer kennen, als vrienden. Het is gewoon een onwijs lieve jongen... Als ie wel reageert, lijkt ie namelijk wel oprecht geinteresseerd in wat mij bezighoudt.
Waarschijnlijk denkt iedereen "laat gaan, hij moet je niet" maar ik kan die aardige, vriendschappelijke signalen niet negeren (en dat wil ik ook niet). Ik word er alleen ook heel onzeker van als ie NIET reageert...
Bah, ik ben een vrouw
Daar is het FOK! voor, hè.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:37 schreef Yuki het volgende:
[..]
En jij bent het type Psychologie van de Alaskische school...
Vooral niet verder kijken dan je neus lang is!
Dit dusquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:25 schreef Yuki het volgende:
Ik ben echt niet zo dom of naief dat ik verwacht dat hij voor me zal vallen. Die vlinders gaan vanzelf wel weer weg. Maar ik mag toch wel hopen op vriendschap?
Psychologiestudenten hebben nooit problemen? Weten altijd wat ze moeten doen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:23 schreef ReWout het volgende:
Ik snap dit nietje bent psychologie student en komt dan naar ons met deze vraag...
Maar houd je jezelf dan niet een beetje voor de gek? Zelfs als je een drukbezet artiest bent, is een week niets van je laten horen wel érg lang. Hij is blijkbaar niet heel erg geïnteresseerd in je. Waarom zou je dan nog wel willen hopen op een vriendschap?quote:
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:46 schreef Yuki het volgende:
[..]
Stukje pianomuziek waarvan ie zei: "stuur maar door, ben benieuwd"
Daarnaast had ie gezegd dat afspreken er op korte termijn niet inzit, omdat ie t zo druk heeft. Dus toen heb ik voorgesteld om een afspraak te maken op langere termijn, en daar wacht ik dus ook nog op
Psychologie studenten hebben JUIST problemen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:23 schreef ReWout het volgende:
Ik snap dit nietje bent psychologie student en komt dan naar ons met deze vraag...
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]Mijn god ... vrouwen...
allereerst een stukje pianomuziek .. wat verwacht je daar nu weer voor 'reactie' op?
veel meer dan "goh mooi" of "ik vind het niet echt wat" kan hij daar niet op 'antwoorden' en waarschijnlijk heeft hij geen tijd of behoefte aan nietsbetekenende smalltalk via mail of sms
verder, hij geeft duidelijk aan dat hij het op dit moment druk heeft en geen tijd voor persoonlijke afspraken en dan ga je kennelijk 'eisen' dat hij op de lange termijn zich moet vastleggen voor een afspraak....
Ik vind het eerlijk gezegd eerder verwonderlijk dat hij nog de moeite neemt om vriendelijk tegenover je te zijn... zulke vrouwen verdienen imho dat niet eens: irritant prinsesjes-gedrag.
Fyi... Dat stukje pianomuziek was niet op blad, maar om te luisteren, en is gespeeld door mij op mijn eerste optreden ooit. En daarbij is hij voor mij heel belangrijk, en dat weet ie.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]Mijn god ... vrouwen...
allereerst een stukje pianomuziek .. wat verwacht je daar nu weer voor 'reactie' op?
veel meer dan "goh mooi" of "ik vind het niet echt wat" kan hij daar niet op 'antwoorden' en waarschijnlijk heeft hij geen tijd of behoefte aan nietsbetekenende smalltalk via mail of sms
verder, hij geeft duidelijk aan dat hij het op dit moment druk heeft en geen tijd voor persoonlijke afspraken en dan ga je kennelijk 'eisen' dat hij op de lange termijn zich moet vastleggen voor een afspraak....
Ik vind het eerlijk gezegd eerder verwonderlijk dat hij nog de moeite neemt om vriendelijk tegenover je te zijn... zulke vrouwen verdienen imho dat niet eens: irritant prinsesjes-gedrag.
Exactquote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:30 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Psychologie studenten hebben JUIST problemen.
Wat is dat nou weer voor onzin.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:29 schreef misteriks het volgende:
Uh, yuki, nu niet voor het een of het ander; maar "vriendschap" met de andere sexe intresseert geen enkele man
Nou inderdaad, ik vind het nergens op slaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin.
Goed idee?quote:Hey! Alles goed? Heb alweer een tijdje niks van je gehoord en weet natuurlijk dat je het druk hebt, maar... ik ben een beetje bang dat ik iets fout heb gedaan ofzo. Ik zie vast spokenmaar wilde toch ff checken of alles ok is. Liefs Xx
Heel slecht idee! Daarmee laat je je alleen maar in de kijker spelen!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:25 schreef Yuki het volgende:
Ok, het is wel duidelijk dat jullie denken dat er niets van kan en gaat komen. Prima.
Maar ik kan en wil het hier niet bij laten. Een week is wel erg lang, en kan me niet voorstellen dat hij volgende week ineens wel reageert. Dus misschien is het handig om hem mailen of sms'en en het rechtuit te vragen.
[..]
Goed idee?
Anders formuleren?
Slecht idee?
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heel slecht idee! Daarmee laat je je alleen maar in de kijker spelen!
Thanks voor t complimentquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:43 schreef Underverse het volgende:
Yuki... (Schattige naam btw)
Iemand met zo'n opleiding als jij schat ik toch bekwamer om te gaan met een vraagstelling zoals je geschreven hebt in deze topic waarvan je momenteel TS bent..
Het dunkt mij tegen alle kennis en logica in... Dat mag je best weten van mij..
Emoties spelen mee ja... Dacht dat dat wel duidelijk was zo langzamerhand.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:46 schreef mafkees01 het volgende:
En je doet psychologie? Moet jij mensen niet juist kunnen (uit)lezen? Of spelen emoties mee?
Dan zou ik meteen durven te suggereren dat afstand een belangrijke parameter is om onder de loep te nemen... Mijn ervaring is dat gevoel een logische oorsprong heeft...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:47 schreef Yuki het volgende:
[..]
Thanks voor t compliment
En gevoel is niet logisch. Bovendien is het echt lulkoek dat mijn opleiding zou maken dat ik hier bekwamer mee om zou gaan. Mijn opleiding maakt me niet minder onzeker en kwetsbaar.
Daarnaast heeft psychologie vele kanten... Niet per se relaties en psychische problemen. Trek dus niet direct conclusies op basis van de weinige informatie die je hebt over mijn opleiding
Je bent verliefd.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:37 schreef Yuki het volgende:
En jullie weten niet hoe ik me daarbij voel...
Uhm... huh?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:58 schreef Underverse het volgende:
[..]
Dan zou ik meteen durven te suggereren dat afstand een belangrijke parameter is om onder de loep te nemen... Mijn ervaring is dat gevoel een logische oorsprong heeft...
Je had je punt al gemaakt op de vorige pagina, thxquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
TS wil een risico-loos leven![]()
Versier hem en loop een blauwtje of wees tevreden met je friends-zone.
Als je met "huidig idee" bedoelt dat ik hoop dat ik vrienden met m kan zijn, dan Ja, dat is waar.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:05 schreef Underverse het volgende:
Yuki...
Even kort door de bocht genomen evaluatie faciliteert het idee dat jij nog steeds blijft geloven in je huidig idee ondanks meerdere mensen dat blijven tegenspreken..
Waar of niet?
Je bent echt een hogeropgeleide! Je leest woorden die er niet staan.. Mooi weer om dat te zien... "retorisch bedoeld"quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:07 schreef Yuki het volgende:
[..]
Als je met "huidig idee" bedoelt dat ik hoop dat ik vrienden met m kan zijn, dan Ja, dat is waar.
Sorryquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:05 schreef Yuki het volgende:
[..]
Je had je punt al gemaakt op de vorige pagina, thx
Voor iemand die klaar is met raadsels schrijf je echt onbegrijpelijk...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:27 schreef Underverse het volgende:
Okee Yuki... Ik ben klaar met de raadsels...
Je bent toegetreden tot de genoemde "man's" friendszone.. Dat houd in dat hij je niet meer of minder ziet en anders herkend als "vriend voor leven"...
Deze hoedanigheid is naar mijn bereik van wetenschap kent, moeilijk om te keren en in gevallen die bij mij bekend staan waarin dat gelukt is, heeft dat gefaald...
Ik snap heel goed dat dit je "wereldje" een beetje opbreekt.. Daarmee probeer ik je ogen voor het volgende open te houden;;
Er is eigenlijk maar een oplossing: Eerlijk zijn is de kortste weg, maar allerminst de gemakkelijkste...
Ik mag nu toch wel verwachten dat je genoeg weet en compleet geholpen bent zelf de juiste keuze te maken...
Denk nog eens na over gevoelens... Ik verwacht dat je daar logica in kunt vinden, wetenschap heeft daar al talloze bewijzen in aangetoond...
Vergeet nooit en te nimmer, deze les berust niet op één levensbeschouwing, deze les is samengevat uit kennis van menigeen mensen waarvan ik de exacte aantallen niet eens kan bijhouden... Statistiek is bij mij aangeboren...
Doe je er voordeel mee...
Mijn excuses, daar ik moeizaam invloed op uit kan oefenen... (Ik verwacht inversie van begrip)quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:34 schreef Yuki het volgende:
[..]
Voor iemand die klaar is met raadsels schrijf je echt onbegrijpelijk...
Zelfs voor iemand met mijn (bovengemiddelde) intellect
Had het kunnen weten, met het oog op je signature...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:37 schreef Underverse het volgende:
[..]
Mijn excuses, daar ik moeizaam invloed op uit kan oefenen... (Ik verwacht inversie van begrip)
Poetry has nothing to deal with grammatics, thank you.. *bowing sincerely*...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:40 schreef Yuki het volgende:
[..]
Had het kunnen weten, met het oog op je signature...
En nu weer on-topic
Ach.quote:Op woensdag 3 februari 2010 00:01 schreef Yuki het volgende:
Jullie zien mij waarschijnlijk als een triest geval dat vasthoudt aan iets dat niet bestaat.
En misschien ben ik dat ook wel... Whatever
Mijn leven is totaal fucked up, so don't blame me for trying to hold on to a shimmer of light
Dat hoef je niet van mij te verwachten.. Ik ben niet anders dan jij, ik ben nog steeds van vlees en bloed...quote:Op woensdag 3 februari 2010 00:01 schreef Yuki het volgende:
Jullie zien mij waarschijnlijk als een triest geval dat vasthoudt aan iets dat niet bestaat.
En misschien ben ik dat ook wel... Whatever
Mijn leven is totaal fucked up, so don't blame me for trying to hold on to a shimmer of light
Zijn leven wordt beheerst door zijn werk en mensen die aandacht van hem vragen. En volgens mij zijn dat ook voornamelijk vrouwenquote:Op woensdag 3 februari 2010 00:20 schreef Muts100 het volgende:
@Yuki
I feel ya!
Heb ook zo'n soort 'relatie' met iemand, alleen in mijn geval weet ik dat ik ongeveer nr. 6 in de rij van aandachtvragende vrouwen ben in zijn leven. Daarom kan ik het voor mezelf beter uitleggen als ik weer eens een 'leuk' bericht hebt gestuurd en hij pas na 1 week reageert.
Als hij dan reageert is het heel leuk, lief en lekker maar vervolgens kan ik weer heel lang wachten op een respons. Zeer frustrerend. (hij heeft overigens ook megadrukke baan)
In jouw geval, het klinkt toch echt alsof je wel een beetje verliefd bent hoor, niemand doet zo'n moeite voor gewoon een vriendschap. Dat is toch niet erg? Je mag toch wel verliefd en onzeker zijn?
Misschien moet je tussen neus en lippen door eens vragen waarom hij zo laat reageert, wellicht komt er een logisch antwoord. Zo niet, hmmm, misschien heeft hij niet dezelfde gevoelens voor jou?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |