Nee maar het scheelt niet veelquote:Op woensdag 3 februari 2010 17:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
200.000 woningen grens op de Fundateller. Die is nooit gehaald, een teken dat de markt tegen de verwachting van de pessimisten in toch weer aantrok en trekt.
[..]
Of jouw observaties betreffen uitzonderingen. Goede huizen voor een goede prijs gaan overal nog vrij goed. De huizen die nu langer te koop staan zouden ook zonder crisis heel lastig te verkopen zijn geweest.
In het complex waar ik woon stonden een jaar geleden nog 6 appartementen te koop en nu nog 1. Het wisselt allemaal nogal.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:17 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Nee maar het scheelt niet veel
196.539
Heen en terug (andere weg terug) tel ik 21 "te koop"bordjes. En dan te bedenken dat ik in 5-8 minuten bij de fysio ben. Lijkt wel of er halve straten te koop staan.
Klopt helemaal.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:35 schreef vive_la_france het volgende:
Ik heb die 200.000 wel degelijk gezien, tweede helft van vorig jaar. Is ook in een oud topic nog wel voorbij gekomen...
De 200.000 grens is wel degelijk gehaald op funda, 2 maal zelfsquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:15 schreef Ixnay het volgende:
Waarom laten die pessimisten niks meer van zich horen?
Een tijdje geleden zat dit topic er vol van.
- 200.000 woningen grens is nooit behaald.
- Huizenprijzen zijn alleen in het duurste segment significant gedaald.
Ik zeg ook niet dat iedereen een woning moet kunnen kopen. Maar wat ik wel vreemd vind is dat je een boven modaal inkomen moet hebben om uberhaupt een simpele woning te kunnen kopen. Iets vertelt mij dat de markt alles behalve goed werkt, de vastgoedmaffia en de overheden belemmeren met opzet de marktwerking omdat ze anders veel centjes gaan mislopen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Xeno:
Het is toch altijd al zo geweest dat het kopen van een woning niet voor iedereen weggelegd is. Voor zulke mensen moeten er gewoon goede huurwoningen beschikbaar zijn.
Maar ik vraag me soms wel eens af hoe mensen bij het idee komen dat iedereen maar een woning moet kunnen kopen?
Een appartement? Ben je wel goed bij je hoofdquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:15 schreef Revolution-NL het volgende:
In mijn omgeving zie ik juist veel singles een appartment kopen, en stelletjes blijven gewoon kopen / doorstromen op twee inkomens. Al die ramp en heilspoed verhalen die jij schetst heb ik nog niet meegemaakt in mijn omgeving.
Ben nu wel benieuwd waar je woontquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een appartement? Ben je wel goed bij je hoofdZoiets ga je toch niet kopen.
Nederland is natuurlijk veel meer dan alleen de randstad. Sterker nog ongeveer de helft van het totale inwonersaantal woont er, als je alle illegalen mee telt. Misschien is het wel heel gezellig zo op een kluitje wonen maar ik heb toch liever iets meer ruimte. Daarnaast ligt de gehele randstad onder water, slechte investering met de stijgende zeespiegelquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:48 schreef Aether het volgende:
[..]
Ben nu wel benieuwd waar je woont
In de randstad is een appartement een prima investering en (starters)woning.
Ik reageer alleen maar op dequote:Op woensdag 3 februari 2010 20:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nederland is natuurlijk veel meer dan alleen de randstad.
Snap ikquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:12 schreef Aether het volgende:
Ik reageer alleen maar op de.
Voor velen staat een appartement synoniem aan een huis.
Die korte opleving komt omdat er altijd mensen zijn die denken dat het ergste nu wel geweest zal zijn en denken dat ze nu snel op de bodem moeten kopenquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:15 schreef Emu het volgende:
Wij kijken vooral naar de grafiek en herkennen een zeer herkenbaar patroon, namelijk, een daling, dan korte heropleving, met waarschijnlijk een volgende daling of scherpe daling volgend.
Prijsdaling bestaande koopwoningen neemt weer toe...
Wat mij bovendien ook geen goed teken lijkt, is dat die opleving, die meestal kort en hevig is, nu zelfs kort en matig is geweest!quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:25 schreef xenobinol het volgende:
[..] Die korte opleving komt omdat er altijd mensen zijn die denken dat het ergste nu wel geweest zal zijn en denken dat ze nu snel op de bodem moeten kopen![]()
Als dan blijkt dat deze optimistische kopers er naast zaten stort de markt volkomen in, al het optimisme zak dan diep weg.
Zolang de lonen en prijzen dalen in de EU zal ook de daling in vastgoedprijzen doorgaanquote:Op woensdag 3 februari 2010 21:26 schreef Emu het volgende:
[..]
Wat mij bovendien ook geen goed teken lijkt, is dat die opleving, die meestal kort en hevig is, nu zelfs kort en matig is geweest!
Dat is juist wel een goed teken, hoe eerder de lucht uit de zeepbel is...quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:26 schreef Emu het volgende:
[..]
Wat mij bovendien ook geen goed teken lijkt, is dat die opleving, die meestal kort en hevig is, nu zelfs kort en matig is geweest!
De ruimtebeleving in een appartement is vaak juist groter dan in een rijtjeshuis, omdat alles op 1 of hooguit 2 verdiepingen zit. Mijn appartement is in totaal maar zo'n 90 m2 (rijtjeshuis is 130 denk ik?), maar met een woonkamer+keuken van 50+ m2, en veel glas en wijds uitzicht, is de indruk allesbehalve krap.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:21 schreef xenobinol het volgende:
Als je in een stad opgroeit word je al vroeg voorbereid op krappe huisvesting
quote:Schuld en boete
AMSTERDAM - Wie geld leent, gaat een verplichting aan tot terugbetaling. Met rente. Wie niet kan terugbetalen, moet boeten. Met nog meer rente. Het overkomt de Grieken momenteel. De angst dat het land niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, leidt tot hogere rentes op Griekse staatsobligaties.
They never said it was going to be easy.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:19 schreef LXIV het volgende:
Er zit voor de huizenmarkt nog wel wat in het vat:
-Koopsubsidies bijna op. Dat was een der laatste kurken
-HRA op de tocht
-Rentestijging in het verschiet
-AFM gaat tophypotheken inperken (http://www.fd.nl/artikel/14098138/afm-wil-toch-rem-tophypotheek)
- Veel gemeenten kunnen startersleningen niet meer rond krijgen.
Kan je zeggen wat je wil, maar dat zijn geen positieve signalen (voor een stijgende huizenmarkt)
Dat wijst op een daling van 50%quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:19 schreef LXIV het volgende:
Er zit voor de huizenmarkt nog wel wat in het vat:
-Koopsubsidies bijna op. Dat was een der laatste kurken
-HRA op de tocht
-Rentestijging in het verschiet
-AFM gaat tophypotheken inperken (http://www.fd.nl/artikel/14098138/afm-wil-toch-rem-tophypotheek)
- Veel gemeenten kunnen startersleningen niet meer rond krijgen.
Kan je zeggen wat je wil, maar dat zijn geen positieve signalen (voor een stijgende huizenmarkt)
Dat zie ik ook niet, alle voortekenen staan op roodquote:Op donderdag 4 februari 2010 20:13 schreef barrage het volgende:
[..]
They never said it was going to be easy.
Denk dat het uiteindelijk allemaal wel mee zal vallen. Maar de tijden van 10 jaar geleden komen de eerstkomende 20 jaar echt niet meer terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |