abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77599846
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

200.000 woningen grens op de Fundateller. Die is nooit gehaald, een teken dat de markt tegen de verwachting van de pessimisten in toch weer aantrok en trekt.
[..]

Of jouw observaties betreffen uitzonderingen. Goede huizen voor een goede prijs gaan overal nog vrij goed. De huizen die nu langer te koop staan zouden ook zonder crisis heel lastig te verkopen zijn geweest.
Nee maar het scheelt niet veel

196.539

Heen en terug (andere weg terug) tel ik 21 "te koop"bordjes. En dan te bedenken dat ik in 5-8 minuten bij de fysio ben. Lijkt wel of er halve straten te koop staan.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_77600000
Hier valt dat dan weer enorm mee.
pi_77600091
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:17 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Nee maar het scheelt niet veel

196.539

Heen en terug (andere weg terug) tel ik 21 "te koop"bordjes. En dan te bedenken dat ik in 5-8 minuten bij de fysio ben. Lijkt wel of er halve straten te koop staan.
In het complex waar ik woon stonden een jaar geleden nog 6 appartementen te koop en nu nog 1. Het wisselt allemaal nogal.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_77600367
Ik heb die 200.000 wel degelijk gezien, tweede helft van vorig jaar. Is ook in een oud topic nog wel voorbij gekomen...
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:00:02 #105
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_77601241
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:35 schreef vive_la_france het volgende:
Ik heb die 200.000 wel degelijk gezien, tweede helft van vorig jaar. Is ook in een oud topic nog wel voorbij gekomen...
Klopt helemaal.

Het is en blijft een ordinair piramidespel.
pi_77602488
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:15 schreef Ixnay het volgende:
Waarom laten die pessimisten niks meer van zich horen?
Een tijdje geleden zat dit topic er vol van.

- 200.000 woningen grens is nooit behaald.
- Huizenprijzen zijn alleen in het duurste segment significant gedaald.
De 200.000 grens is wel degelijk gehaald op funda, 2 maal zelfs

Ik denk dat er mensen zijn die hun verkoop maar even uitstellen.
Wat de daling betreft, een daling is een daling en dat is altijd significant
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77602590
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Xeno:
Het is toch altijd al zo geweest dat het kopen van een woning niet voor iedereen weggelegd is. Voor zulke mensen moeten er gewoon goede huurwoningen beschikbaar zijn.
Maar ik vraag me soms wel eens af hoe mensen bij het idee komen dat iedereen maar een woning moet kunnen kopen?
Ik zeg ook niet dat iedereen een woning moet kunnen kopen. Maar wat ik wel vreemd vind is dat je een boven modaal inkomen moet hebben om uberhaupt een simpele woning te kunnen kopen. Iets vertelt mij dat de markt alles behalve goed werkt, de vastgoedmaffia en de overheden belemmeren met opzet de marktwerking omdat ze anders veel centjes gaan mislopen.
I'll sing you a lullaby.
pi_77602773
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:15 schreef Revolution-NL het volgende:

In mijn omgeving zie ik juist veel singles een appartment kopen, en stelletjes blijven gewoon kopen / doorstromen op twee inkomens. Al die ramp en heilspoed verhalen die jij schetst heb ik nog niet meegemaakt in mijn omgeving.
Een appartement? Ben je wel goed bij je hoofd Zoiets ga je toch niet kopen. Daarnaast waar ik woon kun je geen eens appartementen kopen, want die bouwen ze er alleen voor bejaarden.
Maar goed, ik heb medelijden met die mensen die zich laten strikken om veel te veel centjes te betalen voor een appartement.
I'll sing you a lullaby.
pi_77603258
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een appartement? Ben je wel goed bij je hoofd Zoiets ga je toch niet kopen.
Ben nu wel benieuwd waar je woont
In de randstad is een appartement een prima investering en (starters)woning.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_77603840
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:48 schreef Aether het volgende:

[..]

Ben nu wel benieuwd waar je woont
In de randstad is een appartement een prima investering en (starters)woning.
Nederland is natuurlijk veel meer dan alleen de randstad. Sterker nog ongeveer de helft van het totale inwonersaantal woont er, als je alle illegalen mee telt. Misschien is het wel heel gezellig zo op een kluitje wonen maar ik heb toch liever iets meer ruimte. Daarnaast ligt de gehele randstad onder water, slechte investering met de stijgende zeespiegel
I'll sing you a lullaby.
pi_77604350
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nederland is natuurlijk veel meer dan alleen de randstad.
Ik reageer alleen maar op de .
Voor velen staat een appartement synoniem aan een huis.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_77604458
Wij kijken vooral naar de grafiek en herkennen een zeer herkenbaar patroon, namelijk, een daling, dan korte heropleving, met waarschijnlijk een volgende daling of scherpe daling volgend.

Prijsdaling bestaande koopwoningen neemt weer toe...
pi_77604779
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:12 schreef Aether het volgende:

Ik reageer alleen maar op de .
Voor velen staat een appartement synoniem aan een huis.
Snap ik

Als je in een stad opgroeit word je al vroeg voorbereid op krappe huisvesting
I'll sing you a lullaby.
pi_77604956
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:15 schreef Emu het volgende:
Wij kijken vooral naar de grafiek en herkennen een zeer herkenbaar patroon, namelijk, een daling, dan korte heropleving, met waarschijnlijk een volgende daling of scherpe daling volgend.

Prijsdaling bestaande koopwoningen neemt weer toe...
Die korte opleving komt omdat er altijd mensen zijn die denken dat het ergste nu wel geweest zal zijn en denken dat ze nu snel op de bodem moeten kopen
Als dan blijkt dat deze optimistische kopers er naast zaten stort de markt volkomen in, al het optimisme zak dan diep weg.
I'll sing you a lullaby.
pi_77607688
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:25 schreef xenobinol het volgende:

[..] Die korte opleving komt omdat er altijd mensen zijn die denken dat het ergste nu wel geweest zal zijn en denken dat ze nu snel op de bodem moeten kopen
Als dan blijkt dat deze optimistische kopers er naast zaten stort de markt volkomen in, al het optimisme zak dan diep weg.
Wat mij bovendien ook geen goed teken lijkt, is dat die opleving, die meestal kort en hevig is, nu zelfs kort en matig is geweest!
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:39:34 #116
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77608296
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:26 schreef Emu het volgende:

[..]

Wat mij bovendien ook geen goed teken lijkt, is dat die opleving, die meestal kort en hevig is, nu zelfs kort en matig is geweest!
Zolang de lonen en prijzen dalen in de EU zal ook de daling in vastgoedprijzen doorgaan

[ Bericht 0% gewijzigd door Deprater op 03-02-2010 23:12:35 ]
pi_77611930
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:26 schreef Emu het volgende:

[..]

Dat is juist wel een goed teken, hoe eerder de lucht uit de zeepbel is...
I'll sing you a lullaby.
pi_77614690
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:21 schreef xenobinol het volgende:

Als je in een stad opgroeit word je al vroeg voorbereid op krappe huisvesting
De ruimtebeleving in een appartement is vaak juist groter dan in een rijtjeshuis, omdat alles op 1 of hooguit 2 verdiepingen zit. Mijn appartement is in totaal maar zo'n 90 m2 (rijtjeshuis is 130 denk ik?), maar met een woonkamer+keuken van 50+ m2, en veel glas en wijds uitzicht, is de indruk allesbehalve krap.

w.b. de Nederlandse huizenmarkt, de woningprijs zal m.i. rustigjes blijven dalen in hetzelfde tempo waarmee de economie verslechtert. De grote Absturz komt pas als de lange rente omhoog gaat. Ik vermoed dat dat volgend jaar gebeurt, als overheden eindelijk beginnen te bezuinigen en stoppen met het kunstmatig stimuleren/overeindhouden van de economie en financiėle wereld. Vroeg of laat moeten ze een streep trekken omdat de tekorten onverantwoord hoog worden en het risco op hyperinflatie te groot.
pi_77634602
Mooi zo
Starters in kou door wegvallen koopsubsidie
http://www.nu.nl/economie(...)en-koopsubsidie.html
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:59:05 #120
179598 Deprater
pi_77634937
ALs de Euro zo door dondert dan zal de prijs in euro's wel gaan stabiliseren, tegemvallers voor de BB ers
Als hier de rente maar niet gaat stijgen door die grieken
quote:
Schuld en boete
AMSTERDAM - Wie geld leent, gaat een verplichting aan tot terugbetaling. Met rente. Wie niet kan terugbetalen, moet boeten. Met nog meer rente. Het overkomt de Grieken momenteel. De angst dat het land niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, leidt tot hogere rentes op Griekse staatsobligaties.

[ Bericht 39% gewijzigd door Deprater op 04-02-2010 18:57:46 ]
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:19:31 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77639449
Er zit voor de huizenmarkt nog wel wat in het vat:
-Koopsubsidies bijna op. Dat was een der laatste kurken
-HRA op de tocht
-Rentestijging in het verschiet
-AFM gaat tophypotheken inperken (http://www.fd.nl/artikel/14098138/afm-wil-toch-rem-tophypotheek)
- Veel gemeenten kunnen startersleningen niet meer rond krijgen.

Kan je zeggen wat je wil, maar dat zijn geen positieve signalen (voor een stijgende huizenmarkt)
The End Times are wild
pi_77641901
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:19 schreef LXIV het volgende:
-HRA op de tocht
-AFM gaat tophypotheken inperken (http://www.fd.nl/artikel/14098138/afm-wil-toch-rem-tophypotheek)

Kan je zeggen wat je wil, maar dat zijn geen positieve signalen (voor een stijgende huizenmarkt)
They never said it was going to be easy.

Denk dat het uiteindelijk allemaal wel mee zal vallen. Maar de tijden van 10 jaar geleden komen de eerstkomende 20 jaar echt niet meer terug.
pi_77642158
De AFM heeft een rapport over opgesteld over hun visie op de hypotheken: http://www.afm.nl/marktpa(...)ument_hypotheken.pdf
Ik heb het even vlug doorgelezen en ik denk dat hier genoeg in staat om de discussie drie topics verder te vullen.
Leuk voor op het toilet.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_77642966
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:19 schreef LXIV het volgende:
-HRA op de tocht

Dat wijst op een daling van 50%
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:36:04 #125
179598 Deprater
pi_77642972
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:13 schreef barrage het volgende:

[..]

They never said it was going to be easy.

Denk dat het uiteindelijk allemaal wel mee zal vallen. Maar de tijden van 10 jaar geleden komen de eerstkomende 20 jaar echt niet meer terug.
Dat zie ik ook niet, alle voortekenen staan op rood
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')