Wat klinkt dat positief! Goed zeg.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:09 schreef kwakz0r het volgende:
ja hooi,
wat is het butweer, ik heb het ijskoud en ben net op weg naar de winkel en weer naar huis al flink natgeregend. beuh... na de lunch ga ik op kantoor verder werken, dus dan word ik voor de derde keer nat (en ik gok niet voor de laatste keer vandaag...)
morgen om 8.45 heb ik voedingsanamnese met de dietiste van het programma. ik begin dieetinzicht heel handig te vinden. zo heb je door 1 paprika te eten je dagbehoefte aan vitamine C al binnengelukkig houd ik van paprika's!
ijzer heb ik (drie dagen ingevuld nu) structureel te weinig, en vezels ook aan de lage kant... eiwitten teveel carbs te weinig, maar dat is mijn eetstijl nu eenmaal, en dat wil ik eigenlijk niet veranderen...
ben benieuwd hoe het gaat de rest van de week. t is onvoorstelbaar wat een stok achter de deur die groep is, en de dietiste en de andere therapieën ook...
Ik was met de mijne ook zo blijquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb sinds vanochtend een printer. Als een kind zo blij..
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wat klinkt dat positief! Goed zeg.
Ik heb m'n bestelformulieren (ja, alle 2) uitgeprint, dus nu kan ik een map maken voor m'n taartdingen.
.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wat klinkt dat positief! Goed zeg.
Ik heb m'n bestelformulieren (ja, alle 2) uitgeprint, dus nu kan ik een map maken voor m'n taartdingen.
.
Het is nog iets te vroeg om ervoor te verhuizen, denk ik.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Echt DaD, ik baal dat je zo ver weg woont, had wel paar opdrachten voor je gehad!
Ik vind het ook gigantisch suck-weer! Ik las "slank de lente in" en ik werd al helemaal blij met de gedachte aanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:09 schreef kwakz0r het volgende:
ja hooi,
wat is het butweer, ik heb het ijskoud en ben net op weg naar de winkel en weer naar huis al flink natgeregend. beuh... na de lunch ga ik op kantoor verder werken, dus dan word ik voor de derde keer nat (en ik gok niet voor de laatste keer vandaag...)
Beetje jammer dat veel geiten en schapen geruimd zijn wegens q-koortsquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:44 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik vind het ook gigantisch suck-weer! Ik las "slank de lente in" en ik werd al helemaal blij met de gedachte aanlente, lammetjes in de wei, krokusjes in de tuin, uit de wind en in de zon op het terras
![]()
Maar buiten is het grijs en koud en regenachtig en mijn lichaam denkt dat ik vet-opslag nodig heb om dat te doorstaan, terwijl ik gewoon een 4-seizoenen dekbed heb!!
PF heeft ongetwijfeld van al die kleuren een bijpassende oogschaduwquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:47 schreef Laureline het volgende:
O,o, PF, je oog!Het ziet er wel dramatisch uit hoor, je zal wel vaak het verhaal moeten doen. Het zal nog wel gaan verkleuren ook: van rood naar paars naar blauw naar groen naar geel
Post je iedere dag een foto?
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:09 schreef kwakz0r het volgende:
ja hooi,
morgen om 8.45 heb ik voedingsanamnese met de dietiste van het programma. ik begin dieetinzicht heel handig te vinden. zo heb je door 1 paprika te eten je dagbehoefte aan vitamine C al binnengelukkig houd ik van paprika's!
ijzer heb ik (drie dagen ingevuld nu) structureel te weinig, en vezels ook aan de lage kant... eiwitten teveel carbs te weinig, maar dat is mijn eetstijl nu eenmaal, en dat wil ik eigenlijk niet veranderen...
ben benieuwd hoe het gaat de rest van de week. t is onvoorstelbaar wat een stok achter de deur die groep is, en de dietiste en de andere therapieën ook...
Oe, geil.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:50 schreef Syrena het volgende:
Is het nu een goed moment om te melden dat ik gisteren van mijn collega een recept heb gekregen voor chocoladetaart die van binnen vloeibaar blijft?![]()
Ben echt al aan het plannen wanneer ik die kan maken zodat ik hem niet alleen hoef op te eten(of zou je die ook kunnen invriezen?)
Ooooooohw, mn lekkere trek, wat doe je!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:50 schreef Syrena het volgende:
Is het nu een goed moment om te melden dat ik gisteren van mijn collega een recept heb gekregen voor chocoladetaart die van binnen vloeibaar blijft?![]()
Ben echt al aan het plannen wanneer ik die kan maken zodat ik hem niet alleen hoef op te eten(of zou je die ook kunnen invriezen?)
Doet me denken aan mijn zus, die viel ooit eens flauw op de wc tijdens een spastische darm aanval, pardoes op haar oog (quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:47 schreef Laureline het volgende:
O,o, PF, je oog!Het ziet er wel dramatisch uit hoor, je zal wel vaak het verhaal moeten doen. Het zal nog wel gaan verkleuren ook: van rood naar paars naar blauw naar groen naar geel
Post je iedere dag een foto?
fruit is overratedquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:52 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
En is dat van die paprika echt waar?? Ik hou van paprika's!!en eet zelden fruit, dus dat komt wel goed uit
Denk aan paprika's! Mooie rode, sappige paprika's, mmmmmmmmmmm.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:54 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ooooooohw, mn lekkere trek, wat doe je!![]()
![]()
![]()
Ik moest hardop lachen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Doet me denken aan mijn zus, die viel ooit eens flauw op de wc tijdens een spastische darm aanval, pardoes op haar oog (![]()
). En dat 2 dagen voor we op vakantie gingen. We hebben er hilarische vakantiefoto's aan over gehouden, elke dag een ander kleurtje!!
ur welcomequote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lady!. Kan het trouwens zijn dat je een l te veel in je emailadres hebt gezet?
Je had het geschreven met dubbel l, maar daar kreeg ik een foutmelding op, dus toen heb ik het maar met eentje geprobeerd. Leek me geen gekke gok.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:59 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
ur welcome![]()
en ik heb gewoon mail van je, dus of het was goed of je hebt het goed opgelost
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
fruit is overratedAls je veel groente eet, kun je vaak het fruit wel laten staan.
Ik hou van julliequote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:58 schreef anna82 het volgende:
[..]
Denk aan paprika's! Mooie rode, sappige paprika's, mmmmmmmmmmm.
Mm...ik had ooit een recept voor muffin achtige dingen met dat erin. Lekker!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:50 schreef Syrena het volgende:
jup, 100 gram groene paprika bevat 70 mg vitamine C (=ADH), 100 gram rode of gele paprika bevat 155 gram vitamine C. alleen in guave zit meer (218 milligram per 100 gram) en lombok (soort pepertje toch?) zit ook 155.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:52 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
En is dat van die paprika echt waar?? Ik hou van paprika's!!en eet zelden fruit, dus dat komt wel goed uit
komkommer 0 mg vitamine C per 100 gram (bestaat voornamelijk uit water...)quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:05 schreef Chicolate het volgende:
Ik lust geen paprikawerken komkommers/tomaten ook om mijn vit. C binnen te krijgen?
![]()
Vitamine C is wateroplosbaar, daarom had ik verwacht dat er nog wel wat in komkommer zou zittenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
komkommer 0 mg vitamine C per 100 gram (bestaat voornamelijk uit water...)
tomaat 15 mg per 100 gram (wel beetje vitamine A, en kalium en nog een gezond stofje...
op dieetinzicht heb ik nu ontdekt hoe je in de calorielijst, buiten je dagboek, per productgroep kunt zoeken op "in welke van dit soort producten zit het meeste calcium?" enzo. superhandig als je merkt dat je te weinig ijzer eet, kun je evne kijken wat ijzerrijke groentes zijn en wat voor vlees enzo...
zo zit in peulvructen veel ijzer, en in kool en spruitgroenten (waterkers enzo) relatief veel calcium.
Daarom kookte mijn moeder altijd iets met granen en peulvruchten, die combinatie is een goede vleesvervangerquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
komkommer 0 mg vitamine C per 100 gram (bestaat voornamelijk uit water...)
tomaat 15 mg per 100 gram (wel beetje vitamine A, en kalium en nog een gezond stofje...
op dieetinzicht heb ik nu ontdekt hoe je in de calorielijst, buiten je dagboek, per productgroep kunt zoeken op "in welke van dit soort producten zit het meeste calcium?" enzo. superhandig als je merkt dat je te weinig ijzer eet, kun je evne kijken wat ijzerrijke groentes zijn en wat voor vlees enzo...
zo zit in peulvructen veel ijzer, en in kool en spruitgroenten (waterkers enzo) relatief veel calcium.
Ik ben een vegetarische bloedarmoedigequote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:22 schreef Chicolate het volgende:
Alleen bloedarmoedigen kunnen beter wat meer rood vlees eten ipv spinazie, dierlijk ijzer wordt beter opgenomen dan plantaardig. Is wel minder slankverantwoord.
dat was ook mijn punt: in heel veel dingen zit meer en beter opneembare ijzer dan in spinazie... vlees is best slankverantwoord, je moet immers ook genoeg eten en met alleen groente kom je er nietquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:22 schreef Chicolate het volgende:
Alleen bloedarmoedigen kunnen beter wat meer rood vlees eten ipv spinazie, dierlijk ijzer wordt beter opgenomen dan plantaardig. Is wel minder slankverantwoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |