Tuurlijk is er altijd wat marge en is er een soort van grijs gebied.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:54 schreef versteegrob het volgende:
Tja regels, het is volgens mij niet zo zwart-wit als de meeste mensen zeggen.
1 lamp is vrij weinig voor een rode plant.. Wat je nog kan doen (mits dat al niet het geval is);quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:26 schreef Polydectus het volgende:
Oke, zal morgen of overmorgen uit het werk wel even foto's van dichterbij maken zodat het wat makkelijker te zien is.
En ik zie wel hoe het gaat met de rode plant, misschien heb ik er ook wel geluk mee. Enige probleem misschien is dat ik er denk ik te weinig zand als onderste laag in heb liggen. Is er een manier omdat ongedaan te maken misschien door wat klei oid om de planten te plaatsen of typ ik nu totale onzin?
Er zit trouwens 1 TL-lamp in en heb er vandaag een tijdschakelaar aangezet. Als die goed zijn werk doet dan gaat de lamp op 23.00 uit en 7.00 's ochtends weer aan, ben nu niet thuis dus vandaar.
Al bedankt voor snelle reacties trouwens, dit waren eigenlijk vragen die maar in mijn hoofd bleven hangen.
de aardige reactiequote:Op donderdag 11 februari 2010 12:30 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
Idd. Rob waarom vraag je hier nog dingen?
quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:54 schreef versteegrob het volgende:
Tja regels, het is volgens mij niet zo zwart-wit als de meeste mensen zeggen.
Je moet kijken wat je zelf mooi vind, ik ben begonnen met 20 kardinaal tetra in mijn 350l bak maar vond het nog net geen mooie school. Waren te veel aparte groepjes en heb er nu 10 stuks bij gedaan en het is veel mooier, oogt een stuk natuurlijker. Het is dus kijken, kijken en nog eens kijken naar het gedrag.
Succes met je keuze! En foto's posten he
Wil je iets meer over de suiker vertelen, ben benieuwd. Gebruik zelf het philips ozon apparaat die verwijdert ook de nitriet. Tot nu toe nog een nitriet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:15 schreef Spanky78 het volgende:
Niets is zwart-wit, maar mijn ervaring is dat mensen die denken: ach, het zal wel met die ' regels' binnen de kortste keren met dode, zieke, of gestresste vissen zitten.
Het gaat dan vooral over: te veel vis in te weinig water, waterwaarden ongeschikt voor de vis, filter niet laten rijpen (lees: nitrietvergiftiging), onvoldoende verversen vaa in combinatie met overbezetting...
Verder kun je natuurlijk best je eigen manier van aquarium houden nastreven. Zo heb ik een eigen idee over het gebruik van suiker in een bioloog voor nitrietverwijdeirng (koolstofbron, afgeleid van de wodka methode), gecombineerd met een slimme uitstroom is nitraat bij mij vrijwel verleden tijd (in een discusbak toch wel bijzonder).
En ook heb ik een bestand dat niet geheel biotoop is, maar wel gericht op een evenwicht in de bak: dus meer opruimers dan vervuilers....
[..]
leuke reactie dit. Mensen geven je goed en juiste adviesen, maar dat staat jou niet aan en doet lekker iets anders. Nu is dat opeens napraten? Zullen de mensen leuk vinden die je geprobeerd hebben te helpen....quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:19 schreef versteegrob het volgende:
Eindelijk een beetje normale reactie met woorden, betere dan het nagepraat van iedereen hier.
we weet moet jij je hobby eens wat serieus gaan nemen?quote:En neem het niet zo serieus mensen, de vissen heb prima omstandigheden
nou laat die foto's van je update maar achter wegen. Ik zie de toegevoegde waarde niet van een foto waar een plantje of een stuk hout een paar centimeter verplaatst is.quote:Wel apart, post ik normale foto's bijna geen reacties in dit topic, post ik iets wat tegen de regels in gaat van de aquarium wereld en er volgt een rel. Post hier (voortaan) alleen update
idd zeer fijn. deze eigenwijze puber denkt na een weekje wel even alles wat er te weten valt over aquaria te weten...quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:30 schreef ook_gek het volgende:
[..]
leuke reactie dit. Mensen geven je goed en juiste adviesen, maar dat staat jou niet aan en doet lekker iets anders. Nu is dat opeens napraten? Zullen de mensen leuk vinden die je geprobeerd hebben te helpen....
[..]
ik ga maar niet zeggen wat ik nu hoop.....quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:30 schreef ook_gek het volgende:
we weet moet jij je hobby eens wat serieus gaan nemen?
Dan hebben je vissen het pas echt goed.
[..]
idd: open maar lekker een eigen topic als je dat zo graag wil doen. mensen komen in dit topic voor tips en adviezen, niet voor tientallen foto's van een bak waar praktisch niets veranderd is.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:30 schreef ook_gek het volgende:
nou laat die foto's van je update maar achter wegen. Ik zie de toegevoegde waarde niet van een foto waar een plantje of een stuk hout een paar centimeter verplaatst is.
Doelde op de reacties met alleen maarquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:30 schreef ook_gek het volgende:
[..]
leuke reactie dit. Mensen geven je goed en juiste adviesen, maar dat staat jou niet aan en doet lekker iets anders. Nu is dat opeens napraten? Zullen de mensen leuk vinden die je geprobeerd hebben te helpen....
[..]
we weet moet jij je hobby eens wat serieus gaan nemen?
Dan hebben je vissen het pas echt goed.
[..]
nou laat die foto's van je update maar achter wegen. Ik zie de toegevoegde waarde niet van een foto waar een plantje of een stuk hout een paar centimeter verplaatst is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |