abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77866291
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:54 schreef versteegrob het volgende:
Tja regels, het is volgens mij niet zo zwart-wit als de meeste mensen zeggen.
Tuurlijk is er altijd wat marge en is er een soort van grijs gebied.
Ik zou het eerder richtlijnen noemen ipv regels eigenlijk.
Maar zonder wonderlijke apparaten kun je het beter enigsinds bij die richtlijnen houden.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77866394
Zeker mee eens
pi_77866655
Hier is mijn aquarium.

Er zitten nog maar 3 soorten plantjes in. Weet zo ook de namen niet van de plantjes, ben er vergeten naar te vragen. Die 3 soorten is het enige wat ze hier hadden bij de dierenwinkel. Moet binnenkort echt naar een aquaspeciaalzaak. Zijn rode planten trouwens niet moeilijker om te hebben? Dacht het ergens gelezen te hebben. Ben sowieso van plan om die doodskop dan weg te halen en daarvoor in de plek plantjes erbij. Bijvoorbeeld javavaren voor op het hout, als ik dat goed heb.
pi_77866945
Rode planten hebben vaker hogere eisen zoals meer ijzer en soms meer licht. Zou je planten bestellen bij http://www.aquaplantsonline.nl/ goede winkel, niet duur en snelle service
pi_77867288
Polydectus, voor je eerste keer vind ik het zeker geen verkeerde inrichting! Als je foto's van wat dichterbij hebt van de planten, kunnen mensen hier wellicht vertellen welke het zijn.

Die linkse en rechtse lijkt me een Anubias soorten te zijn zo ff op het halve oog, maar dat zijn sterke planten iig.
Mocht je nog een sterke voorgrond plant willen hebben, kijk dan is naar een 'crypto', Deze is er in allerlei soorten/vormen, met allerlei kleuren en vormen. Erg sterk en zeker een mooi plantje.

Javavaren "moet" je op het hout of achtergrond vastmaken idd. Na +- 1 a 2 weken groeit deze vast, en kun je je tijdelijke houvast verwijderen. Die javavaren kun je ook gewoon zonder problemen snoeien zoals je het zelf wilt.

Rode planten zijn tricky. Vereisen over het algemeen wat meer licht, en sommige zijn gewoon lastig om te houden.
Hier heb ik er zelf ook een aantal in staan, en van dezelfde soort slaan er 2 stekjes wel aan, en 2 niet.. Dus dat is lastig te zeggen of ze het wel/niet overleven. Hoeveel tl's heb je in je bak, en hoe lang staat het licht aan?

Zo en ik ga ff slapen, morgen vroeg dag
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77867904
Oke, zal morgen of overmorgen uit het werk wel even foto's van dichterbij maken zodat het wat makkelijker te zien is.

En ik zie wel hoe het gaat met de rode plant, misschien heb ik er ook wel geluk mee. Enige probleem misschien is dat ik er denk ik te weinig zand als onderste laag in heb liggen. Is er een manier omdat ongedaan te maken misschien door wat klei oid om de planten te plaatsen of typ ik nu totale onzin?

Er zit trouwens 1 TL-lamp in en heb er vandaag een tijdschakelaar aangezet. Als die goed zijn werk doet dan gaat de lamp op 23.00 uit en 7.00 's ochtends weer aan, ben nu niet thuis dus vandaar .

Al bedankt voor snelle reacties trouwens, dit waren eigenlijk vragen die maar in mijn hoofd bleven hangen.
pi_77868952
Die lamp gaat te lang aan, je moet je aquarium tussen de 9 - 12 uur licht geven. Ik heb hem ingeschakeld op 14 uur tot 00 uur, dit komt neer op 10 uur wat goed is. Je planten kunnen maar 12 uur aan licht opnemen, hierna nemen ze niks meer op en krijg je veel algen. Zou het dus direct aanpassen.

http://www.easylife.nl/nederlands/pg.html?id=50
pi_77870621
Heb de Ancistrus Leucotictus nu ruim 24 uur en volgens mij hebben ze nog niks gegeten. Heb algen tabletten gekocht maar die eten ze niet van ze zitten al heel de ochtend/middag/nacht onder een stuk kienhout en op mijn raam. Nu heb ik een komkommer met een lepeltje in mijn aquarium gelegd, ben benieuwd of ze dit opeten.

Iemand nog andere tips, maar het is toch normaal dat ze overdag niks doen en je ze helemaal niet ziet.
pi_77871057
Het is normaal dat je ze overdag niet of nauwelijks ziet hoor en morgen zal er vast wel van de komkommer gegeten zijn. En als je eens sla hebt of gekookte spruitjes e.d. kun je die ook geven.
pi_77872032
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:26 schreef Polydectus het volgende:
Oke, zal morgen of overmorgen uit het werk wel even foto's van dichterbij maken zodat het wat makkelijker te zien is.

En ik zie wel hoe het gaat met de rode plant, misschien heb ik er ook wel geluk mee. Enige probleem misschien is dat ik er denk ik te weinig zand als onderste laag in heb liggen. Is er een manier omdat ongedaan te maken misschien door wat klei oid om de planten te plaatsen of typ ik nu totale onzin?

Er zit trouwens 1 TL-lamp in en heb er vandaag een tijdschakelaar aangezet. Als die goed zijn werk doet dan gaat de lamp op 23.00 uit en 7.00 's ochtends weer aan, ben nu niet thuis dus vandaar .

Al bedankt voor snelle reacties trouwens, dit waren eigenlijk vragen die maar in mijn hoofd bleven hangen.
1 lamp is vrij weinig voor een rode plant.. Wat je nog kan doen (mits dat al niet het geval is);
Plaats een reflector boven de tl, of beplak het stuk boven de tl met aluminium folie Dan krijg je meer licht in de bak.

Maargoed, je weet nooit. Soms overleven ze het toch

Mooi dat die vragen nu uit je hoofd zijn
Prrrrttt
pi_77872567
Kwam net het aquarium bekijken, lichten waren uit, de woonkamer was nog vrij donker en zag de kleine meerval zwemmen, vet! Ze hebben nog niet van de komkommer gegeten echter de sterbai wel

ps: LED lampjes besteld
pi_77876957
Hey,

Heb gisteren een discus koppel gekocht, mede voor mijn vriendin. Ze vond zo mooi en ik ook ! Nu is de bak echt af, ze voelen zich al super, zwemmen steeds bij elkaar, hebben al 4 keer gegeten. Het wordt aangeraden om ze in een school te kopen echter is dit een koppel, ben meerdere keren naar de lfs geweest en ze zaten steeds bij elkaar en in het aquarium gelukkig ook. Ze eten lekker, heb ze 1x witte muggenlarven gegeven en al meerdere keren garnaluutgranulaat van Tetra gegeven, wat ze super lekker vinden. Verder nog speciaal voer besteld wat morgen binnen komt. Wat vinden de discus kenners van de kleuren? Goede kleuren toch na 1 dag ? Heb verder ook de 15 cory sterbai's binnen gekregen, echt druktemakers, echter zijn ze echt nog heel klein maar o zo druk. Nu is het vooral genieten en meten.

Meet dagelijks de nitriet waarde ivm de vissen maar tot nu toe werkt het ozon apparaat van philips echt geweldig, gelukkig nog helemaal geen nitriet gemeten en dat wil ik zo houden ook. Meet dagelijks de nitriet met een druppel test en wil dit nog 2/3 weken volhouden, hierna wil ik 1 keer in de week meten. Afijn, hier de foto's

Amen
pi_77877098
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 11 februari 2010 @ 11:53:26 #264
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:16:24 #265
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77878341
indeed
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:30:39 #266
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77878808
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 11:41 schreef Leipo666 het volgende:
Idd. Rob waarom vraag je hier nog dingen?
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:48:01 #267
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77879411
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:30 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Idd. Rob waarom vraag je hier nog dingen?
de aardige reactie
je moet reapecteren dat mensen niet alles het zelfde doen.....

De eerlijke juiste en directe reactie
hij heeft een dikke betonne muur voor z'n kop!

Maar je mag hier niets over zeggen.

Heb al meerdere malen aangegeven dat hij dingen blijft vragen en er dan vol tegen in gaat qua actie vraag dan niks!

Neemt niks niet van iemand aan en is zwaar eigenwijs.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_77879785
ik hoop maar dat mijn vorige adviezen door andere (beginners) gelezen worden en wel op de juiste waarde geschat worden, dan is die moeite in ieder geval niet voor niets geweest.

met Rob ben ik klaar: daar ga ik geen moeite meer in steken!
pi_77880506
Niets is zwart-wit, maar mijn ervaring is dat mensen die denken: ach, het zal wel met die ' regels' binnen de kortste keren met dode, zieke, of gestresste vissen zitten.

Het gaat dan vooral over: te veel vis in te weinig water, waterwaarden ongeschikt voor de vis, filter niet laten rijpen (lees: nitrietvergiftiging), onvoldoende verversen vaa in combinatie met overbezetting...

Verder kun je natuurlijk best je eigen manier van aquarium houden nastreven. Zo heb ik een eigen idee over het gebruik van suiker in een bioloog voor nitrietverwijdeirng (koolstofbron, afgeleid van de wodka methode), gecombineerd met een slimme uitstroom is nitraat bij mij vrijwel verleden tijd (in een discusbak toch wel bijzonder).

En ook heb ik een bestand dat niet geheel biotoop is, maar wel gericht op een evenwicht in de bak: dus meer opruimers dan vervuilers....
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:54 schreef versteegrob het volgende:
Tja regels, het is volgens mij niet zo zwart-wit als de meeste mensen zeggen.

Je moet kijken wat je zelf mooi vind, ik ben begonnen met 20 kardinaal tetra in mijn 350l bak maar vond het nog net geen mooie school. Waren te veel aparte groepjes en heb er nu 10 stuks bij gedaan en het is veel mooier, oogt een stuk natuurlijker. Het is dus kijken, kijken en nog eens kijken naar het gedrag.

Succes met je keuze! En foto's posten he
Whatever...
pi_77880589
Relax ! Het was geen vraag meer een update, foto's kijken is toch altijd leuk

En neem het niet zo serieus mensen, de vissen heb prima omstandigheden

Wel apart, post ik normale foto's bijna geen reacties in dit topic, post ik iets wat tegen de regels in gaat van de aquarium wereld en er volgt een rel. Post hier (voortaan) alleen update
pi_77880683
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:15 schreef Spanky78 het volgende:
Niets is zwart-wit, maar mijn ervaring is dat mensen die denken: ach, het zal wel met die ' regels' binnen de kortste keren met dode, zieke, of gestresste vissen zitten.

Het gaat dan vooral over: te veel vis in te weinig water, waterwaarden ongeschikt voor de vis, filter niet laten rijpen (lees: nitrietvergiftiging), onvoldoende verversen vaa in combinatie met overbezetting...

Verder kun je natuurlijk best je eigen manier van aquarium houden nastreven. Zo heb ik een eigen idee over het gebruik van suiker in een bioloog voor nitrietverwijdeirng (koolstofbron, afgeleid van de wodka methode), gecombineerd met een slimme uitstroom is nitraat bij mij vrijwel verleden tijd (in een discusbak toch wel bijzonder).

En ook heb ik een bestand dat niet geheel biotoop is, maar wel gericht op een evenwicht in de bak: dus meer opruimers dan vervuilers....
[..]

Wil je iets meer over de suiker vertelen, ben benieuwd. Gebruik zelf het philips ozon apparaat die verwijdert ook de nitriet. Tot nu toe nog een nitriet.

Eindelijk een beetje normale reactie met woorden, betere dan het nagepraat van iedereen hier.
pi_77880874
Als ik mijn visbestand bekijk kom ik rond de 400cm aan vis uit terwijl mijn aquarium ruim 360 liter aan water telt. Zit er dus ongeveer 10% boven wat volgens mij wel kan. Heb verder een filter die 1500 liter per uur pompt dat is dus 5 keer mijn aquarium inhoud, goede filter dus. Heb ook nog een ozon apparaat wat afval afbreekt en nitriet en nog meer schadelijke stoffen en de 400cm is gebaseerd op een volwassen vis als alle vissen uitgegroeid zijn dan ben ik wel even verder en heb dan misschien ook wel een grotere Trofis, de 1800 serie bijvoorbeeld.

Zit nu helaas op school maar vanmiddag kan ik weer lekker me vissen voeren. Krijg volgende week een voer automaat zodat ik me discus altijd 3 keer per dag kan voeren.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:30:57 #273
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77881126
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:19 schreef versteegrob het volgende:

Eindelijk een beetje normale reactie met woorden, betere dan het nagepraat van iedereen hier.
leuke reactie dit. Mensen geven je goed en juiste adviesen, maar dat staat jou niet aan en doet lekker iets anders. Nu is dat opeens napraten? Zullen de mensen leuk vinden die je geprobeerd hebben te helpen....
quote:
En neem het niet zo serieus mensen, de vissen heb prima omstandigheden
we weet moet jij je hobby eens wat serieus gaan nemen?
Dan hebben je vissen het pas echt goed.
quote:
Wel apart, post ik normale foto's bijna geen reacties in dit topic, post ik iets wat tegen de regels in gaat van de aquarium wereld en er volgt een rel. Post hier (voortaan) alleen update
nou laat die foto's van je update maar achter wegen. Ik zie de toegevoegde waarde niet van een foto waar een plantje of een stuk hout een paar centimeter verplaatst is.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_77881384
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:30 schreef ook_gek het volgende:

[..]

leuke reactie dit. Mensen geven je goed en juiste adviesen, maar dat staat jou niet aan en doet lekker iets anders. Nu is dat opeens napraten? Zullen de mensen leuk vinden die je geprobeerd hebben te helpen....
[..]
idd zeer fijn. deze eigenwijze puber denkt na een weekje wel even alles wat er te weten valt over aquaria te weten...
quote:
[..]
ik ga maar niet zeggen wat ik nu hoop.....
quote:
nou laat die foto's van je update maar achter wegen. Ik zie de toegevoegde waarde niet van een foto waar een plantje of een stuk hout een paar centimeter verplaatst is.
idd: open maar lekker een eigen topic als je dat zo graag wil doen. mensen komen in dit topic voor tips en adviezen, niet voor tientallen foto's van een bak waar praktisch niets veranderd is.
ik zou ook niet graag zien dat andere mensen dit als voorbeeld gaan gebruiken voor het beginnen met aquaria!

aldus mijn laatste reactie op Rob, verwacht maar geen hulp als het fout gaat in je bak
pi_77881557
quote:

[..]

[..]

[..]

Doelde op de reacties met alleen maar maar dat weet jij ook wel.

Ja neem mijn hobby niet serieus, daarom stop ik er geld en tijd in. Hoe kan jij oordelen dat mijn vissen het slecht hebben? Apart dat je dat kan zien vanaf een pc. Toch raar dat de kleuren steeds feller worden, ze genoeg eten en vrolijk rond zwemmen.

Jij ziet de toegevoegde waarde niet maar misschien andere mensen wel en de laatste foto updates waren alle nieuwe foto's met nieuwe vissen maar als je dat niet wilt zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')