abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77835289
Komt vaak omdat ze net verhuist zijn (dus gestresst)

Whahaha, hoezo wil je snel en simpel geld verdienen?

Geen domme vraag opzich van je, maar leds zijn niet waterdicht.
Alleen de buis waar ze in zitten, zijn waterdicht gemaakt dmv een soort lijm...
Als je em boven water laat, kan ie gewoon tegen het vocht, dus geen kans op kortsluiting
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77838599
De fotos zien er slechter uit dan de vissen, gelukkig Dacht dat ik een goede camera had maar kan echt geen 1 scherpe foto maken dus misschien maar eens kijken naar een spiegel reflex over een tijdje. Gister avond hebben alle vissen gegeten behalve de 2 l-nummers, maar die zie je volgens mij ook niet echt eten. Ga vanmiddag een stukje komkommer kopen en vanavond geven, ben benieuwd.
pi_77838858
Nou ik heb gister de eitjes van m'n cory's weer in de bak gedaan na bijna een week nog niks, dus ze hebben lekker voer gehad

Ben nog steeds een van m'n rami's kwijt ben bang dat ie het leven heeft gelaten en is opgegeten ofzo want er is helemaal niks van terug te vinden.... Planten groeien als kool btw maanvissen voelen zich helemaal thuis ertussen M'n slak etende slakken doen hun werk goed, tenminste als ik eerder in de tank keek zag ik kleine slakjes en nu al helemaal niks op het eerste oog

Mijn L-nummers eten wel gewoon hoor maarja ik doe voor de cory's en de L-etjes van die tabletten erin voor grondvissen.

Ga zo ff boodschappen doen en dan ga ik meteen ff naar de Tropica even muggenlarven en misschien een groten plant halen. Af en toe levend voer vinden ze wel lekker
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:20:29 #229
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_77839912
Mijn mannetjes kameleongarnaal is overleden
Er was al weinig hoop nadat ie 2 maanden geleden bij het vervellen al zijn looppoten en scharen was kwijtgeraakt maar hij hield zich staande, heeft nog een paar keer verveld waarbij een paar poten gedeeltelijk terugkwamen maar een aanval van het vrouwtje 2 weken geleden waardoor hij een wondje aan de zijkant kreeg heeft hem de das om gedaan Tis gaan ontsteken en nu is hij er niet meer

pi_77840017
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijn mannetjes kameleongarnaal is overleden
Er was al weinig hoop nadat ie 2 maanden geleden bij het vervellen al zijn looppoten en scharen was kwijtgeraakt maar hij hield zich staande, heeft nog een paar keer verveld waarbij een paar poten gedeeltelijk terugkwamen maar een aanval van het vrouwtje 2 weken geleden waardoor hij een wondje aan de zijkant kreeg heeft hem de das om gedaan Tis gaan ontsteken en nu is hij er niet meer

[ afbeelding ]
ahh killed by a bitch
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77842799
Ahh das zielig
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77842868
Niet leuk, ga je nu een nieuwe kopen ?

Grrrr moet nog een lange tijd wachten op mijn garnalen, kreeg net deze mail, wel goed dat ze er zo rekening mee houden.

Geachte heer Versteeg,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Onze excuses dat de levering van uw bestelling langer duurt dan verwacht.

Het versturen van levende dieren wordt door een speciale bezorgdienst gedaan, zodat de dieren goed verpakt worden vervoerd. Gezien de lage temperaturen de afgelopen weken, is de kans zeer groot dat de dieren de reis in deze weersomstandigheden niet overleven. Om deze reden heeft de levering van uw bestelling vertraging opgelopen en vragen wij hiervoor uw begrip. Zodra het weer beter wordt, hopen wij de dieren te kunnen versturen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

uw
service-team van zooplus
pi_77843346
kun je meteen je geduld oefenen
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:41:52 #235
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_77844003
Zeker weten, gaat al beter mensen Me vissen leven nog steeds Nu weer nitriet meten, heb daarvoor een druppeltest gekocht en ga het nu de komende 10 dagen iedere dag meten en daarna 1 x in de week, moet goed komen. Ben echt geweldig blij met al me vissen !
pi_77844302
goed zo, want geduld is echt nodig. veel dingen in deze hobby hebben niet meteen effect en vereisen dat je dagen of zelfs weken moet wachten voordat je kan zeggen of een verandering goed of fout gaat

ook houden planten en vissen van rust: teveel wroeten in je bak werkt vaak minder goed dan je bak met rust laten (natuurlijk wel noodzakelijk onderhoud + eten geven )
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:11:07 #238
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_77844643
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:11 schreef JortK het volgende:
Ik meet echt nooit me waarden maar kijk maar naar het gedrag van de vissen
in het begin is het handig zodat je nog tijdig in kan grijpen bij problemen.
later voor het bepalen van je plantenvoeding schema (Fe testjes)
daarna gebruik je ze alleen als je al problemen vermoed
pi_77845085
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:25 schreef versteegrob het volgende:
Niet leuk, ga je nu een nieuwe kopen ?

Grrrr moet nog een lange tijd wachten op mijn garnalen, kreeg net deze mail, wel goed dat ze er zo rekening mee houden.

Geachte heer Versteeg,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Onze excuses dat de levering van uw bestelling langer duurt dan verwacht.

Het versturen van levende dieren wordt door een speciale bezorgdienst gedaan, zodat de dieren goed verpakt worden vervoerd. Gezien de lage temperaturen de afgelopen weken, is de kans zeer groot dat de dieren de reis in deze weersomstandigheden niet overleven. Om deze reden heeft de levering van uw bestelling vertraging opgelopen en vragen wij hiervoor uw begrip. Zodra het weer beter wordt, hopen wij de dieren te kunnen versturen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

uw
service-team van zooplus
Ik vind het heel diervriendelijk. Ze zouden ook kunnen zeggen, hup de vrachtwagen in en we zien wel hoe het afloopt. Neem tenminste aan dat er een aardige marge op garnalen zit.
pi_77845438
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:15 schreef NeoDweezil het volgende:

Ga zo ff boodschappen doen en dan ga ik meteen ff naar de Tropica even muggenlarven en misschien een groten plant halen. Af en toe levend voer vinden ze wel lekker
Misschien weten jullie dit?

Hier komt levend voer altijd op donderdag binnen en dan haal ik de laatste weken steeds een zakje watervlooien en een zakje muggenlarven. Dus twee dagen leuk kijken hoe er gejaagd wordt.

Maar sinds ik dit doe eet mijn zwarte maan de overige dagen geen enkel ander voer meer (behalve af en toe een poelslakje).
Hij is groot geworden op Hikari voer maar hij eet het als enige niet meer.
Verder heb ik vlokken voor de twee dwerggoerami's en verder van Tetra Fresh Delica de Daphniaversie.

Kan dit kwaad? Of moet ik gewoon meer levend voer halen en zo ja, hoelang kan ik dit dan bewaren?
pi_77847808
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Whahaha, hoezo wil je snel en simpel geld verdienen?
Haha, neen, maar omdat die op de site wel waterdicht zijn kan dat (in mijn hoofd) de prijs verklaren

Ziet er wel cool uit dat ledlicht. Even m'n man overhalen.
pi_77856236
Tvp ! Vissen !
pi_77858866
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:39 schreef Stali het volgende:

[..]

Misschien weten jullie dit?

Hier komt levend voer altijd op donderdag binnen en dan haal ik de laatste weken steeds een zakje watervlooien en een zakje muggenlarven. Dus twee dagen leuk kijken hoe er gejaagd wordt.

Maar sinds ik dit doe eet mijn zwarte maan de overige dagen geen enkel ander voer meer (behalve af en toe een poelslakje).
Hij is groot geworden op Hikari voer maar hij eet het als enige niet meer.
Verder heb ik vlokken voor de twee dwerggoerami's en verder van Tetra Fresh Delica de Daphniaversie.

Kan dit kwaad? Of moet ik gewoon meer levend voer halen en zo ja, hoelang kan ik dit dan bewaren?
Mijn "oude" maanvis deed dat eerst ook altijd als hij diepvriesvoer gehad had.. De dag erna gewoon weigeren om te eten. Dagen erna at ie gewoon weer mee omdat ie waarschijnlijk honger had

Ik denk dat ie op een gegeven moment wel zal gaan eten. Kijk het eens af de komende dagen. Als je maanvis altijd goed gegeten heeft, dan kan ie gerust een paar dagen zonder eten. Maar daarna moet ie toch wel tekenen van verzwakking geven, of honger hebben en gaan eten..
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:43 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Haha, neen, maar omdat die op de site wel waterdicht zijn kan dat (in mijn hoofd) de prijs verklaren

Ziet er wel cool uit dat ledlicht. Even m'n man overhalen.
Waterdicht is in de meeste gevallen niet meer dan een plastic buisje eromheen die aan beide kanten met lijm dichtgemaakt zijn
Prrrrttt
pi_77864015
Het is gelukkig nog een volle maanvis. Heb er vanavond wat meer over gelezen en eigenlijk schijnt het normaal gedrag dat volwassen maanvissen levend voer willen.

Het vervelende is dat er hier in de aquariumwinkel donderdag levend voer binnenkomt en daar een enorme run op is en momenteel kan ik het wel op donderdag halen maar over een paar weken niet meer. Hoop dat ik morgen een afspraak met ze kan maken dat ik iedere week een reservering maak op 5 zakjes met verschillende larven per week om op zaterdag op te halen.
Ik weet alleen niet hoelang ik die zakjes larven en vlooien kan bewaren. Of het dus haalbaar is.

Wrs. onnodig te zeggen dat het hier om mijn favoriete vis gaat. .
Hebben jullie een voorkeur voor een bepaalde vis in je tank of is het kul van mij?
pi_77864941
Gister 3 verschillende levend voer gehaald en ik kon het een weekje bewaren zeiden ze in de winkel.
pi_77865789
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:12 schreef Stali het volgende:
Wrs. onnodig te zeggen dat het hier om mijn favoriete vis gaat. .
Hebben jullie een voorkeur voor een bepaalde vis in je tank of is het kul van mij?
Das normaal denk ik Ik heb een voorliefde voor maanvissen en clownbotia's.

Maanvissen vinden levend/diepvries voer lekkerder dan vlokken. Dat merk ik hier ook, maar het blijven een stelletje vreetzakken. Telkens als ik nu langs loop, volgen ze me, en dan gapen ze me een beetje raar aan, en dan gaan ze naar de oppervlakte turen.. Net of ze weten dat ik ze altijd voer

Maar ze eten zelfs meerdere keren per dag (als je met hele kleine beetjes voert)
Ik geef die van mij "expres" geen levend voer. Ben bang dat ze anders dadelijk mijn jonge kardinaaltjes ook als voer gaan aanzien. Nu is dat gelukkig nog niet het geval (en dat wil ik heel graag zo houden)

Overigens trof ik net een erg grote kardinaaltetra dood aan..
Was wel eentje van de oude garde, dat was aan z'n formaat wel te zien.
Prrrrttt
pi_77865851
Hallo allemaal!
Ben een tijdje terug al begonnen met het lezen van dit topic, aangezien ik een aquarium had gekregen (60x30x30) en hier ( tesamen met andere websites en fora ) me heel erg goed wou inlezen. Vorige zaterdag heb ik de bak aanstaan met plantjes erin. Waarschijnlijk nog te weinig plantjes, maar dat kunnen jullie beoordelen als ik er een foto van gemaakt heb.

Ben van plan om dus over 1,5 week mijn eerste soort visjes uit te kiezen. Wil tussen de soorten wat tijd hebben, zodat niet al de pret in één keer weg is .
Ik zou graag uiteindelijk 5-6 neontetra's, 2-3 dwerggoerami's en 1-2 otocinclus affinis willen hebben.
Is er nog een bepaalde volgorde om die soorten te introduceren? Bijvoorbeeld eerst de neontetra's of maakt dat niet heel veel uit? En is dat een goede bezetting of te veel/weinig voor zo'n bakje? Heb aardig me best gedaan om het ongeveer uit te rekenen met die regeltjes maar in mijn ogen is ervaring > regels. Dus vandaar vraag ik het aan de kenners!

Ik ben pas bezig, maar het is zo verslavend. Ben altijd wel gek geweest op vissen bekijken. Dus jullie zullen me wel vaker terug zien hier!
pi_77866007
Kom maar op met de foto's
Maar herinner; het is natuurlijk het allerbelangrijkste dat je zelf tevreden bent met de inrichting.

Qua vissen heb je een mooi bestand voor zo'n bakkie. Veel meer dan dat zou ik er niet in zetten eerlijk gezegd. Nu is ie lekker gevuld, maar dan ook tegen de max van het mooie zeg maar (en veilige)
Volgorde maakt niet zo uit, aangezien het allemaal vredelievende vissen zijn.

De dwerggoerami zou ik er wel pas als laatste bij doen (dus als de bak al een tijdje draait met de andere vissen). Goerami's zijn wat gevoeligere vissen ivm waterwaardes, dus dat is misschien een tip die ik je mee kan geven.

Wel leuk om weer een "nieuw" iemand te hebben hier. Vissen zijn gewoon leuk
Prrrrttt
pi_77866181
Tja regels, het is volgens mij niet zo zwart-wit als de meeste mensen zeggen.

Je moet kijken wat je zelf mooi vind, ik ben begonnen met 20 kardinaal tetra in mijn 350l bak maar vond het nog net geen mooie school. Waren te veel aparte groepjes en heb er nu 10 stuks bij gedaan en het is veel mooier, oogt een stuk natuurlijker. Het is dus kijken, kijken en nog eens kijken naar het gedrag.

Succes met je keuze! En foto's posten he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')