abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77697351
Ja, die prikkels. Ik herken er wel een klein beetje in (woon zelf in een appartement).

Lijkt me ergens wel fijn om in een woongroep te wonen met allemaal tistjes, in een supergestructureerde, prikkelarme omgeving en met weinig verantwoordelijkheden. En overdag werk ik gewoon.
pi_77697354
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:50 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik word wakker van het geluid van de koelkast, of het geluid van m'n telefoonoplader, maar eh... "Huh, onweer? Storm? Wanneer?"
We hadden buren met een klapperend zonnescherm. Ik had wel zin om dat ding van de muur te trappen. Gek dat ze zelf daar geen last van hadden.
quote:
Verder ligt het er dus heel erg aan wat voor geluid. In een redelijk volle trein kon ik altijd goed leren, het geluid van de tv vind ik over het algemeen geen probleem, maar in een trein waar maar een stel mensen zit te praten en mensen dus goed verstaanbaar zijn, kan ik het niet.
Ik zou onder geen van genoemde omstandigheden ook maar iets kunnnen leren.
pi_77697399
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het verbaast mij overigens dat in een tijd van verregaande technologie niet eens geluidsdichte woningen gebouwd kunnen worden

Dat kan wel maar kost enorm veel geld. Wij gaan hier verhuizen naar een beter geïsoleerde nieuwbouwwoning, en hopen maar dat het lawaai daar minder is want het is tenslotte de reden dat wij gaan verhuizen. De begane vloer is in ieder geval zwevend gemonteerd in elk huis, dus dat lawaai zal i.i.g. minder zijn.

Ik heb enige tijd geleden meegedaan aan een onderzoek (van ik dacht de NVA) mbt geluidsoverlast bij mensen men autisme. Het bleek dat burengeluiden op de eerste plek stond qua overlast. Ik kan het onderzoek helaas niet terugvinden, anders had ik het hier wel gepubliceerd.
pi_77697409
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:29 schreef sempron2400 het volgende:
Ja, die prikkels. Ik herken er wel een klein beetje in (woon zelf in een appartement).
Met veel buren, dus....
quote:
Lijkt me ergens wel fijn om in een woongroep te wonen met allemaal tistjes, in een supergestructureerde, prikkelarme omgeving en met weinig verantwoordelijkheden.
Voor iedereen weer anders, mij zal het niks lijken. Ik droom zo nu en dan van een woning onder de grond, waar je niets kan horen
quote:
En overdag werk ik gewoon.
Ik vind dat toch knap van je. Want als er iets veel prikkels geeft in deze stressvolle maatschappij dan is de werksituatie het wel...
pi_77697541
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:32 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat kan wel maar kost enorm veel geld.
Zeker, het kost meer geld.....Ik zou er toch wel meer geld voor over hebben als ik een akoestisch ontkoppelde woning zou kunnen krijgen....Bij een tussenwoning is slechts 1 cm al voldoende. Kost denk ik 10.000 euro extra. Begrijp werkelijk niet wat het probleem is en dat deze huizen niet wordne gebouwd.
quote:
Wij gaan hier verhuizen naar een beter geïsoleerde nieuwbouwwoning, en hopen maar dat het lawaai daar minder is want het is tenslotte de reden dat wij gaan verhuizen. De begane vloer is in ieder geval zwevend gemonteerd in elk huis, dus dat lawaai zal i.i.g. minder zijn.
Tja, ik weet niet hoe jij met je werksituatie zit, maar als ik wil verhuizen, dan ga ik naar het Noorden. Waar vrijstand misschien nog wel mogelijk is....En naar het buitenland zie ik ook niet echt zitten. We hebben het hier erg goed, het enige nadeel van dit land is dat ik het te druk is geworden. Veel te dicht op elkaar moetne wonen.

Ik moet vanmiddag weg met de auto naar mijn broer. Dus weer forse fileangst.
quote:
Ik heb enige tijd geleden meegedaan aan een onderzoek (van ik dacht de NVA) mbt geluidsoverlast bij mensen men autisme. Het bleek dat burengeluiden op de eerste plek stond qua overlast. Ik kan het onderzoek helaas niet terugvinden, anders had ik het hier wel gepubliceerd.
Helemaal waar. Voor mij helemaal van toepassing

Ik hoop het te kunnen vinden...
pi_77698046
Ik hoop dat het met Auti inmiddels weer wat beter gaat. Je schrikt natuurlijk wel van zo'n bericht.

Het is te hopen dat hij nu echt de hulp gaat krijgen die hij zo hard nodig heeft. Niet ondenkbaar is dat die opname eea misschien wel versnelt. Je gunt natuurlijk niemand een opname, toch kan het uiteindelijk wel gunstiger uitwerken als het gaat om de juiste hulpverlening....

[ Bericht 9% gewijzigd door EchtGaaf op 06-02-2010 12:07:59 ]
pi_77700440
Ik snap niet precies wat hij wil. Juist wel of geen slowchat?

En ja, tistjes willen nog weleens stemmingswisselingen hebben.
pi_77700987
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:25 schreef sempron2400 het volgende:
Ik snap niet precies wat hij wil. Juist wel of geen slowchat?
Hm, hij lijkt een beetje onzeker wat hij wel en niet mag posten. Dat geeft hem blijkbaar wat spanning en onzekerheid. Ik denk wel dat hij graag babbelt en graag een uitlaatklep zoekt. Hij wil wrs gewoon duidelijk wat wel en niet mag. En nu teleurgesteld is geworden en de kritiek veel te persoonlijk heeft opgevat. En dat is jammer, want dat was niet nodig. Ik heb de indruk dat hij amper contacten elders heeft en Fok zo ongeveer het enige (tenminste die indruk wekte zijn broer gisteren) en dat voelt kennelijk ook niet helemaal veilig.

Zoiets. Maar het probleem is volgens mij veel dieper bij hem. Ik heb de indruk dat hij lang (grote) problemen heeft en geen/amper/verkeerde hulp heeft gehad. Wellicht jaren van verstoken is gebleven. Ook de indruk dat zijn thuissituatie niet zo optimaal is (geweest), Problemen die zich opstapelen en voelde zich niet gehoord, hij schreeuwde het hier regelmatig uit. Gevalletje emmertje-druppeltje gister. Ik werd er soms beroerd van en vroeg mij menigmaal af of de jongen überhaupt wel hulp krijgt en zo ja, verteld hij dan wel alles? Maw doet hij naar hulpverleners wel zich voor zoals hij voelt? en wat hem bezighoud (destructieve gedachten, zoals gisteren ?)

Mijn inschatting is dat het niet de eerste keer is dat hij is geflipt (over iets van niks) . Triest natuurlijk. Ik hoop echt dat hij nu de hulp gaat krijgen die hij echt nodig heeft voor het echt een keer goed fout gaat.

Wat mij betreft komt hij gewoon terug als het weer wat beter met hem gaat.
quote:
En ja, tistjes willen nog weleens stemmingswisselingen hebben.
Zeker. Al denk ik dat er in dit geval wel wat meer aan de hand was...

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 06-02-2010 13:48:05 ]
pi_77701534
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:52 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Ik dacht dat Re een vrouw was totdat ik net haar zijn profiel checkte
Die fout maken meer mensen hier
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_77701587
quote:

Lijkt me ergens wel fijn om in een woongroep te wonen met allemaal tistjes, in een supergestructureerde, prikkelarme omgeving en met weinig verantwoordelijkheden. En overdag werk ik gewoon.
In zo'n omgeving zou ik juist gek worden. Ik heb eigenlijk niet veel last van geluiden. Ik hoor ze wel en word er ook wel wakker van maar dan is het klaar en ga ik gewoon weer verder waarmee ik bezig was.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_77701877
quote:

Nou ik woon in zo'n woongroep en gebleken is dat het mede voor mij geen geschikte plek is. Maar dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_77702071
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 14:08 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Nou ik woon in zo'n woongroep en gebleken is dat het mede voor mij geen geschikte plek is. Maar dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.
Op basis van ervaringen van een medeautist heeft dit te maken met prikkels. Ook in een woongroep verwachten begeleiders bepaalde basisvaardigheden. Een daarvan is dat je ook als er braderie in het dorp is, je wel even een brood bij de bakker kan halen (om maar iets te noemen). Bewoners krijgen namelijk ook gewoon bepaalde taken.

Nu blijkt wel dat mensen met autisme het veel moeilijker hebben dan mensen met een andere beperking. Ook als het om een zwaardere handicap gaat: Ik ken iemand met het syndroom van Down, en die is heel vrolijk, maakt gemakkelijker contact en heeft nauwelijks last van prikkels.
pi_77702168
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 14:15 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Op basis van ervaringen van een medeautist heeft dit te maken met prikkels. Ook in een woongroep verwachten begeleiders bepaalde basisvaardigheden. Een daarvan is dat je ook als er braderie in het dorp is, je wel even een brood bij de bakker kan halen (om maar iets te noemen). Bewoners krijgen namelijk ook gewoon bepaalde taken.

Nu blijkt wel dat mensen met autisme het veel moeilijker hebben dan mensen met een andere beperking. Ook als het om een zwaardere handicap gaat: Ik ken iemand met het syndroom van Down, en die is heel vrolijk, maakt gemakkelijker contact en heeft nauwelijks last van prikkels.
Dat komt omdat hij het niet als prikkels ervaart.
14 SHADES OF GREY
pi_77702286
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hm, hij lijkt een beetje onzeker wat hij wel en niet mag posten. Dat geeft hem blijkbaar wat spanning en onzekerheid. Ik denk wel dat hij graag babbelt en graag een uitlaatklep zoekt. Hij wil wrs gewoon duidelijk wat wel en niet mag. En nu teleurgesteld is geworden en de kritiek veel te persoonlijk heeft opgevat. En dat is jammer, want dat was niet nodig. Ik heb de indruk dat hij amper contacten elders heeft en Fok zo ongeveer het enige (tenminste die indruk wekte zijn broer gisteren) en dat voelt kennelijk ook niet helemaal veilig.

[..]
En dat lijkt me dus juist zo sterk, in een groep waarin vrijwel iedereen autisme heeft.

Ik kom het ook tegen op een besloten forum voor mensen met autisme, misschien nog wel sterker. Daarin heb je vaak subgroepen die alleen voor autisten open staan (auti only) en waarvoor je apart toestemming moet vragen. Dat begrijp ik niet. Dat zelfs een besloten forum te onveilig is. Zo leer je toch nooit in de echte wereld functioneren?
pi_77702975
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 14:15 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Die basisvaardigheden beheers ik wel redelijk volgens mij, maar het is denk ik bij mij meer dat het overdag wel druk is in het pand en dat ik niet echt een plek heb, waar ik me even lekker kan terugtrekken of even met iets ontspannends bezig kan zijn. Op de een of andere manier wil dat op mijn eigen kamer niet lukken.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_77705595
hmmm...ik volgde het hele verhaal rondom auti niet helemaal. Het enige wat te merken is dat hij niet goed in zijn vel zit..erger dan de meesten hier. En dat hij gewoon hulp nodig heeft.
En het enige dat ik hoop dat het gewoon beter zal gaan met verloop van tijd.

En zo'n woongroep kan voordelen hebben o.a. het feit dat je toch meer contacten hebt/maakt met anderen die in bepaald opzicht meer met jou gemeen hebben, maar het zorgt er aan de andere kant voor dat je doordat je minder contact met "normale" mensen hebt, waardoor dat contact ook lastiger kan worden.
En het hangt heel veel van de persoon af of het wel of niet iets voor ze is.
pi_77706056
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:28 schreef francis998 het volgende:
hmmm...ik volgde het hele verhaal rondom auti niet helemaal. Het enige wat te merken is dat hij niet goed in zijn vel zit..erger dan de meesten hier. En dat hij gewoon hulp nodig heeft.
En het enige dat ik hoop dat het gewoon beter zal gaan met verloop van tijd.

En zo'n woongroep kan voordelen hebben o.a. het feit dat je toch meer contacten hebt/maakt met anderen die in bepaald opzicht meer met jou gemeen hebben, maar het zorgt er aan de andere kant voor dat je doordat je minder contact met "normale" mensen hebt, waardoor dat contact ook lastiger kan worden.
En het hangt heel veel van de persoon af of het wel of niet iets voor ze is.
Ja, dat komt er ook nog bij. Een beschermde omgeving heeft zo ook enkele nadelen, of dat nu een zeer afgeschermd forumgedeelte is of in het echte leven.

In de normale wereld ligt de lat veel loger. De gemiddelde landgenoot verdient veel, heeft het sociaal over het algemeen goed voor elkaar, maakt een relatief snelle ontwikkeling door en houdt wel van wat avontuur. Dingen waar sommige mensen met ASS moeilijk in mee kunnen komen.
pi_77706143
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:43 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ja, dat komt er ook nog bij. Een beschermde omgeving heeft zo ook enkele nadelen, of dat nu een zeer afgeschermd forumgedeelte is of in het echte leven.

In de normale wereld ligt de lat veel loger. De gemiddelde landgenoot verdient veel, heeft het sociaal over het algemeen goed voor elkaar, maakt een relatief snelle ontwikkeling door en houdt wel van wat avontuur. Dingen waar sommige mensen met ASS moeilijk in mee kunnen komen.
Op zich vind ik een forum een prima iets om je gal te spuwen, om tijd te verdrijven, om te ontspannen en wat sociaal te zijn, zolang het maar niet echte leven vervangt.
En bij autisten is het dus een goede complementatie..aangezien irl het allemaal wat lastiger/moeilijker is..
(ow, oeps..dat is dus het geval bij mij)..

Maar net zoals met alcohol enzo, je moet ervan genieten maar met je wijze verstand erbij
pi_77706247
Het probleem bij een forum is: je hebt op een zeer bekend zakennetwerk een groep voor hoger opgeleide mensen met autisme. Daar is ongeveer 75% autistisch en 25% normaal (die groep zit vaak in de begeleiding/bemiddeling). En nu voelden sommige auti’s zich onveilig omdat de normalen bepaalde vormen van communiceren hanteren en het forum wat onoverzichtelijk werd. Toen werd er een gedeelte exclusief voor autisten aangemaakt.

Dat Auti Only gedeelte doet me eerlijk gezegd een beetje denken aan de vluchtstrook op een autosnelweg.
pi_77706827
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:51 schreef sempron2400 het volgende:
Het probleem bij een forum is: je hebt op een zeer bekend zakennetwerk een groep voor hoger opgeleide mensen met autisme. Daar is ongeveer 75% autistisch en 25% normaal (die groep zit vaak in de begeleiding/bemiddeling). En nu voelden sommige auti’s zich onveilig omdat de normalen bepaalde vormen van communiceren hanteren en het forum wat onoverzichtelijk werd. Toen werd er een gedeelte exclusief voor autisten aangemaakt.

Dat Auti Only gedeelte doet me eerlijk gezegd een beetje denken aan de vluchtstrook op een autosnelweg.
Goede vergelijking!.
Ik snap hem gelijk. En ik moet zeggen dat ik dat auti only deel wel snap..voor de meesten, maar aan de andere kant kan het zoals alles ook een nadelig effect hebben.
Zoals alles..het heeft zij voor- en nadeel
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:33:26 #296
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77707417
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:09 schreef francis998 het volgende:

[..]

Goede vergelijking!.
Ik snap hem gelijk. En ik moet zeggen dat ik dat auti only deel wel snap..voor de meesten, maar aan de andere kant kan het zoals alles ook een nadelig effect hebben.
Zoals alles..het heeft zij voor- en nadeel
zoals Cruijf: Elk voordeel heb z'n nadeel

En ja, doordat je in dit deel met allemaal autisten over ervaringen kan praten krijg je toch een soort band met elkaar waarna je al snel over van alles en nog wat gaat praten. Ik zelf vond de slowchat wel meevallen eigenlijk. Zelf deed ik er niet echt aan mee zoals in het vorige deeltje over carnaval wat 3 pagina's lang doorging. Ik heb er niks mee dus dan sla ik dat over. Maar over het algemeen vond ik de sfeer heel goed hier. En snapte eigenlijk niet waarom het zo snel escaleerde. Maar ik heb dan ook niet alle pagina's meegelezen

In ieder geval sterkte met Autidude en hoop dat er nu wel wat ondernomen wordt voor goede begeleiding want sommige reacties van hem baarde mij wel zorgen over het monster wat in hem verscholen zit en schoolmoorden enzo.
pi_77707762
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:33 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

zoals Cruijf: Elk voordeel heb z'n nadeel

En ja, doordat je in dit deel met allemaal autisten over ervaringen kan praten krijg je toch een soort band met elkaar waarna je al snel over van alles en nog wat gaat praten. Ik zelf vond de slowchat wel meevallen eigenlijk. Zelf deed ik er niet echt aan mee zoals in het vorige deeltje over carnaval wat 3 pagina's lang doorging. Ik heb er niks mee dus dan sla ik dat over. Maar over het algemeen vond ik de sfeer heel goed hier. En snapte eigenlijk niet waarom het zo snel escaleerde. Maar ik heb dan ook niet alle pagina's meegelezen

In ieder geval sterkte met Autidude en hoop dat er nu wel wat ondernomen wordt voor goede begeleiding want sommige reacties van hem baarde mij wel zorgen over het monster wat in hem verscholen zit en schoolmoorden enzo.
Dat is zeker een voordeel, dat je met elkaar iets gemeen hebt. Een idee van soort zoekt soort. Zou het ook nog meespelen dat die band ontstaat omdat de mensen in de groep min of meer in hetzelfde schuitje zitten? Het kan ook zijn dat je je geleidelijk met de mensen in de groep gaat identificeren. Slowchat vind ik ook prima, geeft weer een wat andere dimensie aan dit draadje.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:32:34 #298
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77716744
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:33 schreef Babbelvis het volgende:
carnaval

Wat is er met auti gebeurd??
Ik kan niet alles doorlezen i.v.m. Studeren, vandaar dat ik het maar vraag.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_77717200
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:32 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Wat is er met auti gebeurd??
Ik kan niet alles doorlezen i.v.m. Studeren, vandaar dat ik het maar vraag.
lang verhaal. Ik zou zeggen kijk het even na wanneer je wel weer tijd hebt
pi_77717250
Wel grappig wat ik net las over dat gestructureerde trouwens. Ik heb absoluut geen structuur (nouja, ik moet er veel moeite voor doen).
Ik heb wel structuur nodig. Maar zelf heb ik het niet.
Ik kan er nu beter mee copen. Ik ben bijv. erg vergeetachtig. Wat ik tegenwoordig dus doe, is telkens wanneer me iets te binnen schiet meteen mijn gsm erbij pakken en een herinnering instellen. Ik vergeet nog maar heel weinig daardoor tegenwoordig
Vroeger had ik constant betalingsherinneringen e.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')