Gaat het goed met jou? In je nieuwe werksituatie? Met collega's?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:07 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Goed plan misschien begrijp jij jezelf dan ook beter(dit is geen kritiek ofzo)
Met mij gaat het wel goed. Nieuwe werksituatie ik werk er al weer een tijdje.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gaat het goed met jou? In je nieuwe werksituatie? Met collega's?
Pardon, ik ga er maar even vanuit dat dit vanuit je ASS komt, maar lees je eigen aandragen van rede eens terug, en dan ook echt in context.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Je overdrijft. Een topic laten ontsporen met slechts een opmerking over teveel SC en dat nieteens specifiek in iemand richting
Goed zo!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Je suggesties geven geen pas en doen geen recht aan de kwestie . Daar laat ik het verder bij.
O, ik dacht dat je sinds november daar weg wasquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:33 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Met mij gaat het wel goed. Nieuwe werksituatie ik werk er al weer een tijdje.Sinds april vorig jaar.
Zeker, je hebt heel wat te incasseren als je de aandoening hebt.... Ik blijft het jammer vinden dat er zo moeilijk een geschikte plek te vinden is voor mensen met een ASS.quote:De meeste collega's accepteren mij zoals ik ben.Alleen jammer dat er nu een collega weg gaat maar het bedrijf waar ik werk mij niet wilt aannemen omdat bepaalde dingen op sociaal gebied niet kan.
![]()
Ik zou er opzich best willen werken alleen door die beperking kan ik bepaalde werkzaamheden niet doen. Daarom zou ik daar dus nooit volledig kunnen meedraaien en altijd en soort van tweede rangs medewerker zijn op die afdeling. En dat wil ik niet. Ik wil gewoon volledig kunnen meedraaien zonder beperkingen. En dat kan daar helaas niet.![]()
Al dat gedoe rondom werk
Buiten eerder gezeur wordt er gelukkig ook veel serieus gepost en wordt er, meestal, respectvol met elkaar omgesprongenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:51 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ben geen autist en ik lees hier omdat ik sommige trekken in mezelf herken en heel benieuwd ben naar autisme.
Ik vind dat er hier juist veel serieus gepost wordt. Ik kan me indenken dat autisten erg lijken op mensen en ook grapjes en andere dingen willen posten.
Voor zover ik weet is er ook geen PDD/autisme/weet ik veel SC.
Iedereen heeft in meer of mindere mate autistische trekjes. Dus zo raar is dat niet dat je er iets in jezelf in herkend.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:51 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ben geen autist en ik lees hier omdat ik sommige trekken in mezelf herken en heel benieuwd ben naar autisme.
Ik vind dat er hier juist veel serieus gepost wordt. Ik kan me indenken dat autisten erg lijken op mensen en ook grapjes en andere dingen willen posten.
Ja dat klopt maar ik ben ook weer terug gekomen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
O, ik dacht dat je sinds november daar weg was![]()
Waar ik nu werk iig niet maar ergens anders zeker weten welquote:[..]
Zeker, je hebt heel wat te incasseren als je de aandoening hebt.... Ik blijft het jammer vinden dat er zo moeilijk een geschikte plek te vinden is voor mensen met een ASS.
Ik hoop dat het uiteindelijk je toch lukt.
wat hoor ik nuquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:51 schreef krakkemieke het volgende:
Ik kan me indenken dat autisten erg lijken op mensen en ook grapjes en andere dingen willen posten.
Het ligt aan mij Tijn, ik kijk eerst naar de mens..quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Iedereen heeft in meer of mindere mate autistische trekjes. Dus zo raar is dat niet dat je er iets in jezelf in herkend.
Autisten zijn inderdaad soms net mensen![]()
[..]
Nee wij autisten zijn aliensquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:59 schreef Babbelvis het volgende:
[..]
wat hoor ik nu![]()
Zijn autisten geen mensen
Zo hoort het ook.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:59 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Het ligt aan mij Tijn, ik kijk eerst naar de mens..
Oké chefquote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:23 schreef Re het volgende:
ik moet idd wel zeggen dat de hoeveelheid SC alhier vooralsnog best meevalt, wilde alleen even aankaarten dat dit soms een sliding slope kan zijn en voor je het weet zit je met een SC
Maar dus gewoon doorgaan zoals je gewend bent alhier dan ziet het er allemaal prima uit
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:52 schreef Babbelvis het volgende:
[..]
Ik dacht dat Re een vrouw was totdat ik net haar zijn profiel checkte![]()
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:51 schreef krakkemieke het volgende:
Ik vind het sowieso erg hufterig als mensen niet eens terugroeten.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:39 schreef Perico het volgende:
Voor de tweede keer sinds ik hier woon zijn buren rechts van me verhuisd zonder ook maar 1 woord met mij gesproken te hebben (ik heb ze ook veel vaker gegroet in voorbijgaan dan dat ze dat terug deden).
Aan de andere kant van dat appartement woont een man die helemaal nooit iets zegt, zelfs geen hallo, geen woord. Dan ga je je toch afvragen of mensen vanwege een urgente reden verhuizen of omdat ze het niet leuk vinden te wonen tussen 2 mensen die niet sociaal zijn. Van mij heeft dan wel niemand last...
praat me niet over geluid en buren..die 2 samen zijn een ramp..iig bij ons. Is het niet naast ons dan boven ons..en het zijn dure en kleine woning vooral voor singles, moeder+kind dis lastig te doen(mijn ma woonde vroeger boven met mij als baby/peuter).quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso erg hufterig als mensen niet eens terugroeten.
En ik heb ook buren, helaas ook geen reuk of smaak an. Ik doe er geen moeite meer op.
Misschien ben ik er gevoeliger voor dan gemiddeld, maar ik ben kennelijk niet de enige die geen contact met een directe buur heeft.
Maar hier in Nederland woon je zo ongeveer bij elkaar op schoot, zo dicht op elkaar gepakt dat we zitten.Extreem gevoelig voor geluid, wie herkent dit?
Herkenbaar. Ik word wakker van het geluid van de koelkast, of het geluid van m'n telefoonoplader, maar eh... "Huh, onweer? Storm? Wanneer?"quote:Op zaterdag 6 februari 2010 02:36 schreef RRGJL het volgende:
Ik ben ook ontzettend snel wakker van 'huis-geluiden', terwijl ik wel zo door het onweer heen slaap. Onweer stelt me zelfs op mijn gemak. Raar eigenlijk...
Ik merk trouwens dat het ook aan het soort geluid ligt (toonhoogte en patroon). Ik kan er bijvoorbeeld wel tegen wanneer ik de hele tijd een ventilator zachtjes hoor blazen van mijn pc. Maar van de tikkende harddisk word ik gek (krrrrt.................... krrt krrt... krrt.................. krrrrrt)
Heftig. Nou als ik dit allemaal lees, dan woon ik als een prins. Gelukkig heb ik geen onder en benedenburen. Ik hoop nooit in een appartement terecht te komen, ik geloof werkelijk dat ik knettergek zal worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:54 schreef francis998 het volgende:
[..]
praat me niet over geluid en buren..die 2 samen zijn een ramp..iig bij ons. Is het niet naast ons dan boven ons..en het zijn dure en kleine woning vooral voor singles, moeder+kind dis lastig te doen(mijn ma woonde vroeger boven met mij als baby/peuter).
EN tegenwoordig.o wan een gehoor..als de bovenbuur ook maar de schuifdeur opent..bij hem boven..is het hier perfect te horen..en als hij loopt al helemaal..lijkt net of hij stampt.
Vroeger (lees ruim 12 jaar terug) woonden hierboven 2 broers..advocaat en al..wat een asos..later een britse man..o wat een ramp..volgens mij alcoholist..kwam thuis..en begon een keer om 5 uur 's ochtends de trap te mollen.
En andere buren hadden een keer een feestje en vonden het noodzaka om onze tuin te herdocereren..shotel zat vol met wcpapier..de tuin ook..en hout..en allemaal troep..blikjes, peuken..zakken..
en dat bijna dagelijks dus..en ik volgende dagen naar school..lekker slapen op school dus.
En politie was wekelijks..en wat zeiden ze dan..ach dan moet u maar verhuizen![]()
(oke..dit ging een beetje ontopic/offtopic) maar iig geluid is hier een zeer lastig iets..gelukkig is het verven van mijn kamer bijna over..dan kan ik weer naar de oude vertrouwde omgebouwde kelder![]()
![]()
met mijn kamertje..
![]()
nu ga ik pitte
Herkenbaarquote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mij geven geluidsprikkels erg veel stress. Het komt bij bij knetterhard binnen. Het ergste is dat je over burengeluiden geen enkele controle hebt. Dat vind ik het nog het ergste.
Zeer herkenbaar. Het soort geluid maakt idd heel veel uit. Bij de buren hebben ze zo kleine keffert die in het begin regelmatig tekeer ging. (zeer hoge irritatiefactor!) Ik heb het een paar keer moeten aanklagen, dat heeft overigen wel geholpen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 02:36 schreef RRGJL het volgende:
Praat me niet over geluiden in het algemeen, zou ik zeggenHet enige goede geluid is muziek, en dat alleen op het moment dat ik er zin in heb.
Ik kan echt niet slapen als de verwarming aan is (suizende buizen), een pc op mijn kamer aanstaat, beneden de tv aanstaat, etc.
Ook hoef ik niet te proberen een of andere schoolopdracht te doen in een omgeving met tv geluiden of pratende mensen.
Ik ben ook ontzettend snel wakker van 'huis-geluiden', terwijl ik wel zo door het onweer heen slaap. Onweer stelt me zelfs op mijn gemak. Raar eigenlijk...
Ik merk trouwens dat het ook aan het soort geluid ligt (toonhoogte en patroon). Ik kan er bijvoorbeeld wel tegen wanneer ik de hele tijd een ventilator zachtjes hoor blazen van mijn pc. Maar van de tikkende harddisk word ik gek (krrrrt.................... krrt krrt... krrt.................. krrrrrt)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |