abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77677904
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:32 schreef Autidude het volgende:
Ok duidelijk.. Ik ben weg hier.
Heb je misschien nog wel een voorbeeld voor de andere mensen die hier posten hoe het dan wel zou moeten?

Dat is misschien wel handig, dat iedereen weet hoe ze moeten posten.
Ik denk dat je nog veel te leren hebt.

Omgaan met kritiek?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 18:34:53 #227
262 Re
Kiss & Swallow
pi_77677932
ho, kan iemand mij even vertellen wat er aan de hand is... eventueel via PM?

dit is geen slowchat topic maar een topic waar je je ervaringen deelt over het omgaan met PDDs, tips ervaringen etc...

dat iemand lekker heeft gegeten heeft daar weinig mee te maken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_77677942
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:33 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad snel, merk ik. Theoretisch kan ik de hele dag Fok!ken (Wajong).
Verder werk ik gewoon 36 uur per week, anders komt er geen geld binnen
Het geeft niet dat het snel gaat. Ik vind het topic met veel "water"niet zo interessant meer.

De gezellige dingetjes kunnen in SC.
pi_77677983
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:34 schreef Re het volgende:
ho, kan iemand mij even vertellen wat er aan de hand is... eventueel via PM?

dit is geen slowchat topic maar een topic waar je je ervaringen deelt over het omgaan met PDDs, tips ervaringen etc...

dat iemand lekker heeft gegeten heeft daar weinig mee te maken
Ik kaartte, net zoals jij een paar dagen terug over de hoeveelheid SC in dit topic. En dat is jammer.

Het is gewoon een aandachtspuntje
pi_77678064
Mijn account is vanaf nu niet meer actief, ik kan er straks niet meer op en dus ook geen PM's ontvangen of wat dan ook. Ik ga elders een leuk plekje online zoeken.

Sorry dat ik jullie heb lastig gevallen met "slowchatten"
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_77678122
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:39 schreef Autidude het volgende:
Mijn account is vanaf nu niet meer actief, ik kan er straks niet meer op en dus ook geen PM's ontvangen of wat dan ook. Ik ga elders een leuk plekje online zoeken.

Los jij problemen altijd zo op?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 18:48:22 #232
262 Re
Kiss & Swallow
pi_77678337
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:39 schreef Autidude het volgende:

wat is er nou?... beetje aparte manier van dingen benaderen, iedereen moet het hier gewoon naar zijn zin hebben binnen een paar makkelijke regeltjes
pi_77678543
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Los jij problemen altijd zo op?
Blijkbaar wel
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_77678815
okey, de reactie van auti, vindt ik een beetje overdreven.

En tja..idd dit topic is er in principe om het over autisme enzo te hebben. Af een toe een off topic comentaar kan geen kwaad denk ik.

maar idd miss een lesje voor iedereen proberen sc te beperken..want iedereen maakt zich er schuldig aan..includief me. Dus als er een schuldige aangewezen word is het iedereen wel.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:06:08 #235
262 Re
Kiss & Swallow
pi_77678922
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:02 schreef francis998 het volgende:
okey, de reactie van auti, vindt ik een beetje overdreven.

En tja..idd dit topic is er in principe om het over autisme enzo te hebben. Af een toe een off topic comentaar kan geen kwaad denk ik.

maar idd miss een lesje voor iedereen proberen sc te beperken..want iedereen maakt zich er schuldig aan..includief me. Dus als er een schuldige aangewezen word is het iedereen wel.
dat dus, niets mis met af en toe wat off topic reacties maar we moeten voorkomen dat het afglijdt naar een SC want dat is niet uitnodigend voor nieuwe users of idd users die hier al langer rondlopen en graag een centraal punt willen hebben om over PDD te kunnen praten en niet pagina's lang willen lezen over wat voor weer het was en dat de kip lekker smaakte

verder is dit wel gewoon een erg mooie reeks en ben ook best trots op hoe het hier gaat
pi_77679163
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:06 schreef Re het volgende:

[..]

dat dus, niets mis met af en toe wat off topic reacties maar we moeten voorkomen dat het afglijdt naar een SC want dat is niet uitnodigend voor nieuwe users of idd users die hier al langer rondlopen en graag een centraal punt willen hebben om over PDD te kunnen praten en niet pagina's lang willen lezen over wat voor weer het was en dat de kip lekker smaakte

verder is dit wel gewoon een erg mooie reeks en ben ook best trots op hoe het hier gaat
Nu jij het hebt over lekkere kip Mijn smaak sensatie is een beetje heftig, de prikkels die ik daar van krijg zijn soms erg heftig voor mij.
pi_77679229
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:13 schreef Juup© het volgende:

[..]

Nu jij het hebt over lekkere kip Mijn smaak sensatie is een beetje heftig, de prikkels die ik daar van krijg zijn soms erg heftig voor mij.
Ik heb dus totaal geen smaak. Of het geduld niet om smaak te ontdekken. Ik zou het verschil tussen pepsi en coca-cola bijvoorbeeld niet proeven.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_77679744
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:13 schreef Juup© het volgende:

[..]

Hoe kan dat eigenlijk? Veel prikkels krijgen van bepaald eten? Lijkt me eigenlijk best lastig.
pi_77680115
quote:
De quotes die je aanhaalt gaan voor grote delen gewoon over autismegerelateerde dingen: motivatieproblemen, gebrek aan zelfvertrouwen/icm nee kunnen zeggen en de link tussen horoscoop/autisme en alchemie/autisme, en ook een vergaande interesse in dingen die andere mensen totaal oninteressant vinden is niet bepaald ongebruikelijk bij autisme. Er zijn best momenten dat er geslowchat wordt, maar dit vind ik nou juist niet de voorbeelden eigenlijk. 90% van dit topic ging gewoon over serieuze dingen voor mijn gevoel. Hopelijk kun je er voortaan met een iets minder beperkte blik naar kijken?

Verder maar ontopic, ik had vandaag eignelijk voor het eerst in lange tijd het gevoel dat het goed ging. Dat ik gewoon makkelijk met mensen praatte, dat mensen me wél accepteren. Dat mensen me uit zichzelf toevoegen op social networksites, uit zichzelf vragen aan me stellen, me meer bij dingen betrekken. En dat is een heel fijn gevoel, dus ik hoop dat het aanhoudt.
Sanity is (not) statistical
pi_77681098
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[ afbeelding ]

Dat iemand wiens eerste post in dit topic enkel uit een smiley bestaat, gaat lopen klagen over offtopic gelul binnen 2 opvolgende posts

En bedankt! Heel huis op zijn kop hier
pi_77681463
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:31 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Hoe kan dat eigenlijk? Veel prikkels krijgen van bepaald eten? Lijkt me eigenlijk best lastig.
Ik weet niet hoe dat kan, het is gewoon zo. Enige tijd geleden at ik een met roomkaas gevuld mini-pompoentje, ben er bijna 2 uur door van slag geweest. Ik kon de smaak combinatie niet plaatsen en mijn hoofd accepteerde het niet o.i.d. met als gevolg een overprikkeling.
pi_77682026
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:10 schreef Major-Balls het volgende:

[..]

Dat iemand wiens eerste post in dit topic enkel uit een smiley bestaat, gaat lopen klagen over offtopic gelul binnen 2 opvolgende posts

En bedankt! Heel huis op zijn kop hier
Dat was als tvp bedoeld.

Maar ik zal voortaan heel letterlijk "tvp"typen
pi_77682090
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:31 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat kan echt. Misschien zijn auti;s gevoeliger hiervoor. Maar hoeft niet perse bij iedereen.
pi_77682882
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat was als tvp bedoeld.

Maar ik zal voortaan heel letterlijk "tvp"typen
Ik heb hem dus neer moeten hoeken...
Mijn broertje is platgespoten en afgevoerd/opgenomen. Meneer stond in combat kledij met een mes
te dreigen om de sleutels van de wapenkluis. Want hij zou, in eigen woorden, wel even "de wereld
verlossen van mongolen".

Ik heb zelf terug zitten lezen en ik vraag me werkelijk af wat nu precies je probleem is? Net als wat Maegan post. Ik zie niet echt iets offtopic.. behalve dan jouw smiley/TVP.. echt inhoudelijk heb jij niet meegedaan, de andere wel.
Die jongen heeft een plekje gevonden waar hij open kan praten, waar ook nog leuk op gereageert wordt en hij feedback krijgt. Ik zie eigenlijk nergens een probleem of dat mensen er last van hebben. Dan post jij een smiley. LEKKER ONTOPIC!! waarna er weer 2 "inhoudelijke" posts volgen, en dan is het inene een slowchat waar JIJ last van hebt???

Sorry, maar zelfs als NT'er is dat niet te relativeren of logica in te vinden hoor..
Stel je voor dat mensen het gezellig hebben Ik kan, niets negatiefs/offtopic vinden in de posts van mijn broertje of de reacties daarop. Het enige negatieve wat ik hier kan vinden dat zijn jouw posts.
En ik zie je nou ook niet echt een gunstige bijdrage leveren, ook niet in de vorige topics.

Maar goed, dat is mijn visie. Ik zit niet in jouw wereldje dus je zal ook niet veel van mij aannemen. Maar zoals ik het zie, heb jij zojuist heel wat om zeep geholpen in dit topic
pi_77682902
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:54 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Blijkbaar wel
Virtueel doodgaan op een puntje van kritiek is overdreven. Maar ja de ene auti is de andere niet.
pi_77683516
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:47 schreef Major-Balls het volgende:

[..]

Mijn broertje is platgespoten en afgevoerd/opgenomen. Meneer stond in combat kledij met een mes
te dreigen om de sleutels van de wapenkluis. Want hij zou, in eigen woorden, wel even "de wereld
verlossen van mongolen".

Ik heb zelf terug zitten lezen en ik vraag me werkelijk af wat nu precies je probleem is? Net als wat Maegan post. Ik zie niet echt iets offtopic.. behalve dan jouw smiley/TVP.. echt inhoudelijk heb jij niet meegedaan, de andere wel.
Die jongen heeft een plekje gevonden waar hij open kan praten, waar ook nog leuk op gereageert wordt en hij feedback krijgt. Ik zie eigenlijk nergens een probleem of dat mensen er last van hebben. Dan post jij een smiley. LEKKER ONTOPIC!! waarna er weer 2 "inhoudelijke" posts volgen, en dan is het inene een slowchat waar JIJ last van hebt???

Sorry, maar zelfs als NT'er is dat niet te relativeren of logica in te vinden hoor..
Stel je voor dat mensen het gezellig hebben Ik kan, niets negatiefs/offtopic vinden in de posts van mijn broertje of de reacties daarop. Het enige negatieve wat ik hier kan vinden dat zijn jouw posts.
En ik zie je nou ook niet echt een gunstige bijdrage leveren, ook niet in de vorige topics.

Maar goed, dat is mijn visie. Ik zit niet in jouw wereldje dus je zal ook niet veel van mij aannemen. Maar zoals ik het zie, heb jij zojuist heel wat om zeep geholpen in dit topic
Sterkte met je broertje

Ik wist trouwens niet dat het je broertje was

Over dat ontopic/offtopic geneuzel heb ik niet eens zin op om te reageren omdat dit nergens over gaat.
14 SHADES OF GREY
pi_77683642
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:47 schreef Major-Balls het volgende:

[..]

verlossen van mongolen".
Het is dieptreurig, maar leg het probleem van je broertje niet op andermans bordje. Hiermee doe ik niets af aan zijn problematiek, maar ga mij nu geen schuldgevoel aanpraten. Je broertje heeft kennelijk een zeer groot probleem.

Verder is het een gewone normale opmerking die ik maakte, nadat Re (mod) die eerder ook al heeft gemaakt. Het kan best even zijn dat hij zich zo aangesproken voelde, dat het even de druppel is geworden. Ik kan anders zijn buitenproportionele reactie anders niet plaatsen. Want nogmaals, niks mis als je anderen (mezelf incluis) wijst over teveel aan slowchat..... Dat moet toch gewoon kunnen?

Misschien is het goed dat jongen even wordt opgenomen. Dat hij even wat rust krijgt. Ik maakte zo nu en dan best zorgen, als ik zijn posts hier zo lees. Veel sterkte.
quote:
Wordt een welles/nietes discussie. Zinloos. Ik wijs erop dat Re (mod) zich ook klaagde teveel aan SC. Een paar dagen geleden nog. Ik sta dus niet alleen in deze opvatting.
quote:
Die jongen heeft een plekje gevonden waar hij open kan praten, waar ook nog leuk op gereageert wordt en hij feedback krijgt.
Ik gun hem van harte een plek. Maar nogmaals: ga zijn problemen niet op mij projecteren. Nogmaals je broer heeft kennelijk een zeer ernstig probleem. Ik heb het idee dat hij erg stapelt. Ik hoop echt dat hij de goede hulp kan krijgen.
quote:
Ik zie eigenlijk nergens een probleem of dat mensen er last van hebben. Dan post jij een smiley. LEKKER ONTOPIC!! waarna er weer 2 "inhoudelijke" posts volgen, en dan is het inene een slowchat waar JIJ last van hebt???
Ik zal voortaan letterlijk tvp typen.
quote:
Stel je voor dat mensen het gezellig hebben Ik kan, niets negatiefs/offtopic vinden in de posts van mijn broertje of de reacties daarop.
Mijn kritiek richtte zich niet in het bijzonder op jouw broertje. Dat hij zich erg aangesproken voelde is niet mijn probleem.
quote:
Het enige negatieve wat ik hier kan vinden dat zijn jouw posts.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Voor eigen rekening uiteraard.
quote:
Je overdrijft. Een topic laten ontsporen met slechts een opmerking over teveel SC en dat nieteens specifiek in iemand richting zou toch een prestatie van formaat zijn.... Blijf maar ver weg van POL, dat is tenminste een hard subforum....

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 05-02-2010 21:20:14 ]
pi_77683745
ach..kortom gewoon ontopic proberen te blijven.

En tja..overprikkelen door smaak is imo wel mogelijk..net zoals wanneer iets te heet is en je jezelf brand..dat zorgt voor een fysieke prikkel en die leidt weer tot een emotionele prikkel, waarvan ik denk dat die bij autisten juist weer wat heviger ervaren kan worden..en dus kan leiden tot overprikkeling.

(ps het is volgens mijn de psych in mij die hier praat)ik miss psych moeten worden
pi_77683830
Tjonge, wat een sensatie hier

Ik heb me vandaag weer gestoord... onzeker gevoeld. Zo moeilijk wanneer je niet weet of je jezelf kunt vertrouwen...
Ik kreeg van een vriendin te horen dat ik ontzettend veel kritiek op haar heb, en dat ze dat nooit van anderen zoveel krijgt.
Ja, klopt, ik ben kritisch en ook eerlijk. Ik doe niet aan goede vrede bewaren, ik zeg zoveel als mogelijk mijn eerlijke mening. Goede vrede bewaren vind ik ontzettend hypocriet, en dat zit me ook teveel dwars. Ik kan niet altijd mijn mond houden en doen alsof ik me nergens aan stoor.
Tja, en dan uit ik kritiek over iets, en dan krijg ik te horen "jaja, ik weet het, ik doe altijd alles fout" grrr....

Maar ja, van de andere kant denk ik natuurlijk ook: Misschien ben ik wel gewoon niet zo 'normaal' daarin... Misschien zie ik dingen wel verkeerd, misschien ben ik wel te standvastig, misschien 'lever ik te weinig in'...
pi_77683832
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:05 schreef francis998 het volgende:
ach..kortom gewoon ontopic proberen te blijven.

En tja..overprikkelen door smaak is imo wel mogelijk..net zoals wanneer iets te heet is en je jezelf brand..dat zorgt voor een fysieke prikkel en die leidt weer tot een emotionele prikkel, waarvan ik denk dat die bij autisten juist weer wat heviger ervaren kan worden..en dus kan leiden tot overprikkeling.

(ps het is volgens mijn de psych in mij die hier praat)ik miss psych moeten worden
Goed plan misschien begrijp jij jezelf dan ook beter (dit is geen kritiek ofzo)
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')