quote:Op zondag 21 februari 2010 12:49 schreef Leandra het volgende:
Damn, dat lijkt me verdomd lastig neuken.... en zo'n IQ is ook niet leuk meer, maar dat verklaart wel waarom ze nooit buiten komen, met 160 heb je geen flauw benul hoe je met andere mensen moet omgaan.
quote:Op zondag 21 februari 2010 13:30 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Alsof je IQ automatisch asociaal maakt.
Niet asociaal in de zin van Tokkie asociaal, maar 160 maakt het niet makkelijk om nog op een normale manier met gewone mensen om te gaan.... net zo min als 100 makkelijk met zwakbegaafd om kan gaan.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:30 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Dat dus.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:30 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Wat het nog debieler maakt is de willekeur. De ene keer moet je voor een of ander simpel baantje je beste beentje voor zetten en inderdaad door dat soort onzin heen, de andere keer word je aangenomen op basis van helemaal niks. Zo kreeg ik een tijdje terug een vacature voor een tijdelijk chauffeursbaantje gemaild door een uitzendbureau. Ik reageerde daar haast gelijk op omdat het precies was wat ik op dat moment zocht. Even tijdelijk iets zonder teveel gezeur. Eisen waren dat je twee jaar schadevrij gereden moest hebben en betrouwbaar moest zijn. Ik heb gezegd dat ik al acht jaar mijn rijbewijs had en dat ik nog nooit schade had gereden. Dit was allemaal waar, maar niets hiervan is ooit gecontroleerd. Ze weten bij dat uzb niet eens of ik wel een rijbewijs heb.quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:14 schreef Proximo het volgende:
Vooral bij studentenbaantjes is het huilen met de pet op
Waarom wil je hier werken?
Wat spreekt je aan in dit bedrijf?
Ben je bereid om onder druk te werken?
Ik solliciteerde naar een callcenter baantje voor 12,50 per uur..![]()
Meer staat er niet. Niet welk bedrijf het het is, in welke sector ze opereren, helemaal niks. Je moet maar solliciteren via een button op de vacaturesitequote:Calculator Werktuigbouwkunde
Over de vacature
Eisen:
Je hebt een afgeronde MBO of HBO opleiding. Bij voorkeur in de civiele techniek.
Daarnaast heb je affiniteit met W en E. Ervaring op het gebied van communale zuiveringen is een pré. Je kunt zelfstandig werken, bent kritisch en kunt goed communiceren met je collega's!
Functieomschrijving:
Je bent lid van diverse projectteams, je zet krediet- en bestekramingen op, je beoordeelt meer- en minderwerken, je controleert bij factuurafhandelingen en je levert gegevens aan ten behoeve van de nacalculatie.
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:09 schreef EINZ het volgende:
[..]
Bullshit. Het heeft te maken met de eisen die werkgevers menen in deze tijd te kunnen stellen. Of vind je soms dat je straks al universiteit moet hebben om een telefoon op te mogen pakken?
Wat in de etalage hangt is bij de meeste UZB's volgens mij meer bedoeld als een soort gevelversiering.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:52 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ook geven ze je altijd het idee dat ze om mensen zitten te springen.
Al was het 1930, de etalage hangt altijd vol met allerlei vacatures. Schoonmakers gezocht! Magazijnmedewerkers! Helpdeskers!
[...]
Het salaris valt wel mee voor zo'n simpele functie (sales support als het ware). Wat me eerder verbaast is dat ze daar een HBO'er voor willen hebben. Waarom?quote:Op maandag 1 maart 2010 00:23 schreef Janetje het volgende:
Ik kwam net deze vacature tegen:
http://vacature.monsterbo(...)erland-86158077.aspx
Over dubbeltjes gesproken..
Die vraag heb ik me vanavond al bij meerdere vacatures gesteld: WAAROM?!quote:Op maandag 1 maart 2010 00:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het salaris valt wel mee voor zo'n simpele functie (sales support als het ware). Wat me eerder verbaast is dat ze daar een HBO'er voor willen hebben. Waarom?
WAAROM?!quote:
Geloof mij dat je in de zomer beter buiten kunt staan schoffelen en lekker leunen op je hark dan de hele dag binnen te zitten op een of andere suffe 1e-lijns helpdesk waar je meer telefonist bent dan wat anders. Want dat is waar 9/10 van de mbo'ers terecht komt..quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:59 schreef Dawnbreaker het volgende:
uitzendbureaus... don't get me started. Toen ik net klaar was met mijn opleiding ICT ging ik ook een keer langs bij z'n bureau. Ze zouden me bellen zodra ze een passende vacature hadden.
Paar dagen later word ik gebeld; "Ja we hebben een vacature, groenvoorziening medewerker, lijkt je dat wat?".
Ik wist gewoon niet wat ik daarop moest zeggen... echt... groenvoorziening, leuke motivator als je net van school af komt.
Waarschijnlijk "omdat het kan"quote:Op maandag 1 maart 2010 00:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het salaris valt wel mee voor zo'n simpele functie (sales support als het ware). Wat me eerder verbaast is dat ze daar een HBO'er voor willen hebben. Waarom?
Vooral die opmerking "niet bespreekbaar"quote:Op maandag 1 maart 2010 00:23 schreef Janetje het volgende:
Valt me nog mee, gezien de eisen die ze stellen, dat ze niet een clausule (welke natuurlijk niet bespreekbaar isquote:Op maandag 1 maart 2010 00:23 schreef Janetje het volgende:
wat een ''kut'' salaris zegquote:Op maandag 1 maart 2010 12:22 schreef EINZ het volgende:
[..]
Vooral die opmerking "niet bespreekbaar"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |