abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 februari 2010 @ 12:49:36 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78259763
Damn, dat lijkt me verdomd lastig neuken.... en zo'n IQ is ook niet leuk meer, maar dat verklaart wel waarom ze nooit buiten komen, met 160 heb je geen flauw benul hoe je met andere mensen moet omgaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78261194
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:49 schreef Leandra het volgende:
Damn, dat lijkt me verdomd lastig neuken.... en zo'n IQ is ook niet leuk meer, maar dat verklaart wel waarom ze nooit buiten komen, met 160 heb je geen flauw benul hoe je met andere mensen moet omgaan.

Alsof je IQ automatisch asociaal maakt.
  zondag 21 februari 2010 @ 13:36:06 #228
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78261404
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:30 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 21 februari 2010 @ 13:38:01 #229
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_78261481
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  zondag 21 februari 2010 @ 14:27:22 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78263344
quote:
[..]

Niet asociaal in de zin van Tokkie asociaal, maar 160 maakt het niet makkelijk om nog op een normale manier met gewone mensen om te gaan.... net zo min als 100 makkelijk met zwakbegaafd om kan gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 21 februari 2010 @ 15:29:51 #231
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_78265456
quote:

[..]

Dat dus.

Verder iets met overdrijven op Internet.
pi_78267509
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 01:14 schreef Proximo het volgende:
Vooral bij studentenbaantjes is het huilen met de pet op

Waarom wil je hier werken?
Wat spreekt je aan in dit bedrijf?
Ben je bereid om onder druk te werken?

Ik solliciteerde naar een callcenter baantje voor 12,50 per uur..
Wat het nog debieler maakt is de willekeur. De ene keer moet je voor een of ander simpel baantje je beste beentje voor zetten en inderdaad door dat soort onzin heen, de andere keer word je aangenomen op basis van helemaal niks. Zo kreeg ik een tijdje terug een vacature voor een tijdelijk chauffeursbaantje gemaild door een uitzendbureau. Ik reageerde daar haast gelijk op omdat het precies was wat ik op dat moment zocht. Even tijdelijk iets zonder teveel gezeur. Eisen waren dat je twee jaar schadevrij gereden moest hebben en betrouwbaar moest zijn. Ik heb gezegd dat ik al acht jaar mijn rijbewijs had en dat ik nog nooit schade had gereden. Dit was allemaal waar, maar niets hiervan is ooit gecontroleerd. Ze weten bij dat uzb niet eens of ik wel een rijbewijs heb.

Goed, dat ze dat niet nacheckten geloof ik nog wel, misschien willen ze niet te wantrouwend zijn ofzo. Maar het deel 'betrouwbaar' vond ik nog opmerkelijker. Op dit vlak weten ze niet zoveel van me, en voor zover ze wat weten is mijn track record bij hen nou niet om over naar huis te schrijven. Eén keer heb ik me na twee dagen bij een baantje ziekgemeld (was wel echt ziek) en een andere keer heb ik er na twee van de drie weken de brui aan gegeven (samen met nog vier van de acht andere werknemers van dat projectje) wegens het nazi regime op de werkvloer van dat baantje. Voor zover betrouwbaarheid dus meetbaar is moest die van mij volgens hun gegevens dus op zijn best twijfelachtig zijn. Ben wel aangenomen voor het baantje dus en heb gewoon mijn werk gedaan en voltooid. Waarschijnlijk waren ze al lang blij dat ze een gek gevonden hadden die om 5 uur 's morgens op wilde ofzo.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:24:13 #233
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_78338824
quote:
Calculator Werktuigbouwkunde
Over de vacature

Eisen:
Je hebt een afgeronde MBO of HBO opleiding.​ Bij voorkeur in de civiele techniek.​

Daarnaast heb je affiniteit met W en E.​ Ervaring op het gebied van communale zuiveringen is een pré.​ Je kunt zelfstandig werken, bent kritisch en kunt goed communiceren met je collega's!

Functieomschrijving:
Je bent lid van diverse projectteams, je zet krediet- en bestekramingen op, je beoordeelt meer- en minderwerken, je controleert bij factuurafhandelingen en je levert gegevens aan ten behoeve van de nacalculatie.​
Meer staat er niet. Niet welk bedrijf het het is, in welke sector ze opereren, helemaal niks. Je moet maar solliciteren via een button op de vacaturesite

Bovendien staat in de titel "calculator werktuigbouwkunde" en in de omschrijving "civiele techniek"
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_78340732
Laat me raden; die vacature is terug te vinden op de site van zo'n wervings en selectieboer of detacheringsbureau?

Toen ik een paar jaar geleden op zoek was naar een baan ben ik bij een paar van dat soort toko's op gesprek geweest, maar van het kennisniveau van je gesprekspartners daar vallen je werkelijk waar de schoenen uit. Zat o.a. een leuk mokkeltje bij, maar als je d'r naar het verschil tussen een bahco en een CAD-pakket had gevraagd, ben ik bang dat je over de vloer rollend van het lachen het gesprek had moeten beëindigen. De rest waren alleen maar van die gasten met zo'n snelle managersbabbel, maar ook zij hadden je het antwoord op bovenstaande vraag hoogstwaarschijnlijk schuldig moeten blijven. En dat soort faalhazen moet dan ingenieurs ronselen voor het bedrijfsleven...

De metaal in Nederland is kei- en keihard zijn eigen graf aan't graven, o.a. door het aantrekken van personeel te "outsourcen" naar dat soort onzinnige bureau's, om maar te zwijgen over de hongerloontjes die geboden worden in vergelijking met banen van vergelijkbaar opleidingsniveau in andere bedrijfstakken. Met mijn huidige kennis en ervaring, had ik op de middelbare school in ieder geval zonder twijfel een totaal andere studierichting als werktuigbouw gekozen. Beetje jammer nl. dat die 8 jaar MBO en HBO achteraf gezien doodzonde van mijn tijd zijn gebleken...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:24:07 #235
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_78341110
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:09 schreef EINZ het volgende:

[..]

Bullshit. Het heeft te maken met de eisen die werkgevers menen in deze tijd te kunnen stellen. Of vind je soms dat je straks al universiteit moet hebben om een telefoon op te mogen pakken?

Sommige uitzendbureaus vinden dat je daar op zijn minst een HBO opleiding voor moet hebben afgerond.
Ik kreeg een baantje aangeboden op een servicedesk van de verzekeringsafdeling van een bank. Alleen maar mensen met vragen over hun verzekering te woord staan.
Wou ik wel doen, k had werk/geld nodig, ik had nog magazijnwerk aangenomen op dat moment.
Werd ik een dag later teruggebeld dat ik toch niet in aanmerking kwam, want ik zat pas in het 1e jaar van mn opleiding en ze hadden liever afgestudeerde HBO-ers.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:52:08 #236
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_78342251
Ook geven ze je altijd het idee dat ze om mensen zitten te springen.

Al was het 1930, de etalage hangt altijd vol met allerlei vacatures. Schoonmakers gezocht! Magazijnmedewerkers! Helpdeskers!

Nou denk je, die is al binnen. Ik heb het voor het kiezen. Maar als je je hebt ingeschreven blijft het ineens angstvallig stil. Kennelijk hebben ze dat leger aan schoonmakers en helpdeskers wat ze zo ontzettend hard nodig hadden al ergens anders gevonden.

Het trekt wel weer aan gelukkig.
pi_78346622
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:52 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ook geven ze je altijd het idee dat ze om mensen zitten te springen.

Al was het 1930, de etalage hangt altijd vol met allerlei vacatures. Schoonmakers gezocht! Magazijnmedewerkers! Helpdeskers!
[...]
Wat in de etalage hangt is bij de meeste UZB's volgens mij meer bedoeld als een soort gevelversiering.
pi_78352324
uitzendbureaus... don't get me started. Toen ik net klaar was met mijn opleiding ICT ging ik ook een keer langs bij z'n bureau. Ze zouden me bellen zodra ze een passende vacature hadden.

Paar dagen later word ik gebeld; "Ja we hebben een vacature, groenvoorziening medewerker, lijkt je dat wat?".

Ik wist gewoon niet wat ik daarop moest zeggen... echt... groenvoorziening, leuke motivator als je net van school af komt.
<hr>
pi_78576396
Ik kwam net deze vacature tegen:
http://vacature.monsterbo(...)erland-86158077.aspx

Over dubbeltjes gesproken..
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_78576467
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:23 schreef Janetje het volgende:

Het salaris valt wel mee voor zo'n simpele functie (sales support als het ware). Wat me eerder verbaast is dat ze daar een HBO'er voor willen hebben. Waarom?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_78576480
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het salaris valt wel mee voor zo'n simpele functie (sales support als het ware). Wat me eerder verbaast is dat ze daar een HBO'er voor willen hebben. Waarom?
Die vraag heb ik me vanavond al bij meerdere vacatures gesteld: WAAROM?!
pi_78576486
Janetje
pi_78576517
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:28 schreef TwyLight het volgende:
Janetje
WAAROM?!
pi_78576529
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:30 schreef Janetje het volgende:

[..]

WAAROM?!
Omdat het kan
  maandag 1 maart 2010 @ 00:53:34 #245
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_78576988
dsb had er ook een handje van

Post sorteren en/of callcenter werk.

Gevraagd: minimaal mbo niveau/student
Aanbod: mionimumloon voor ongeschoold werk.

Toen ik hoorde wat ik ging verdienen kon ik met heel veel moeite een glimlach onderdrukken. wat een aanfluiting.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  maandag 1 maart 2010 @ 09:15:48 #246
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_78580632
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:59 schreef Dawnbreaker het volgende:
uitzendbureaus... don't get me started. Toen ik net klaar was met mijn opleiding ICT ging ik ook een keer langs bij z'n bureau. Ze zouden me bellen zodra ze een passende vacature hadden.

Paar dagen later word ik gebeld; "Ja we hebben een vacature, groenvoorziening medewerker, lijkt je dat wat?".

Ik wist gewoon niet wat ik daarop moest zeggen... echt... groenvoorziening, leuke motivator als je net van school af komt.
Geloof mij dat je in de zomer beter buiten kunt staan schoffelen en lekker leunen op je hark dan de hele dag binnen te zitten op een of andere suffe 1e-lijns helpdesk waar je meer telefonist bent dan wat anders. Want dat is waar 9/10 van de mbo'ers terecht komt..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 1 maart 2010 @ 10:13:07 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78581797
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk "omdat het kan"

Overigens weer een advertentie waarin nogal wat domme spelfouten staan, nou kan ik me daar niet zo druk om maken als autopoetsbedrijf "Bas zet je wagen in de was" een zaterdaghulp vraagt, maar als je een HBO'er zoekt (omdat het kan) dan is het opstellen van een advertentie zonder spelfouten toch het minste wat je verwacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 1 maart 2010 @ 12:22:51 #248
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_78585573
quote:

Vooral die opmerking "niet bespreekbaar"
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_78588777
quote:

Valt me nog mee, gezien de eisen die ze stellen, dat ze niet een clausule (welke natuurlijk niet bespreekbaar is ) dat ALS je een fout maakt er 100 euro salaris wordt afgetrokken.

Wat een debielen daar. Maar zal vast wel iemand happen op die vacature in deze tijd. Vooral vanwege het feit dat je als titeltje junior projectmanager mag voeren
  maandag 1 maart 2010 @ 22:26:30 #250
155571 samjustme
S hartje M
pi_78614485
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:22 schreef EINZ het volgende:

[..]

Vooral die opmerking "niet bespreekbaar"
wat een ''kut'' salaris zeg
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')