abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95132428
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:27 schreef TMartina het volgende:

[..]

Het gebruik van cocaine is niet strafbaar in Nederland.
/care.

Militairen moeten zich gedragen. Als je dat niet kan moet je geen militair worden. *O*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_95136718
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
/care.

Militairen moeten zich gedragen. Als je dat niet kan moet je geen militair worden. *O*
Dat is zo, en Marco Kroon heeft zich waarschijnlijk onvoldoende gerealiseerd dat hij in de kijker staat nu hij een publiek figuur is. Hij had beter moeten weten, hij weet ook dat drugsgebruik niet getolereerd wordt in het leger.

Anderzijds is het wel tragisch dat hij vervolgd wordt voor drugsgebruik (drugshandel zullen ze niet hard kunnen maken) en verboden wapenbezit, wat dat betreft heeft het OM hoog ingezet. Zeker met in mijn achterhoofd de kennis van ontelbare mensen (bijvoorbeeld in de advocatuur) die met de regelmaat van de klok een lijntje coke naar binnen snuiven, op hun eigen kantoor nota bene. En daarbij ken ik ook genoeg mensen die een busje pepperspray op zak hebben. Dit zijn allemaal hoog opgeleide mensen, die inderdaad ook beter zouden moeten weten.

Wat dat betreft is deze zaak wel een beetje schrijnend. Objectief juridisch gezien is er niet bepaald sprake van ernstige delicten (zeker nu er geen sprake is van drugshandel), ik verwacht dan ook geen zware veroordeling.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 6 april 2011 @ 20:43:01 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95136868
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:40 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Dat is zo, en Marco Kroon heeft zich waarschijnlijk onvoldoende gerealiseerd dat hij in de kijker staat nu hij een publiek figuur is. Hij had beter moeten weten, hij weet ook dat drugsgebruik niet getolereerd wordt in het leger.

Anderzijds is het wel tragisch dat hij vervolgd wordt voor drugsgebruik (drugshandel zullen ze niet hard kunnen maken) en verboden wapenbezit, wat dat betreft heeft het OM hoog ingezet. Zeker met in mijn achterhoofd de kennis van ontelbare mensen (bijvoorbeeld in de advocatuur) die met de regelmaat van de klok een lijntje coke naar binnen snuiven, op hun eigen kantoor nota bene. En daarbij ken ik ook genoeg mensen die een busje pepperspray op zak hebben. Dit zijn allemaal hoog opgeleide mensen, die inderdaad ook beter zouden moeten weten.

Wat dat betreft is deze zaak wel een beetje schrijnend. Objectief juridisch gezien is er niet bepaald sprake van ernstige delicten (zeker nu er geen sprake is van drugshandel), ik verwacht dan ook geen zware veroordeling.
Als het al tot een veroordeling komt, want het bewijs moet natuurlijk wel sluitend zijn.

Wat het verschil is tussen het leger en de advocatuur, is dat het in het leger drugsgebruik absoluut niet getolereerd wordt. Ook geen softdrugs, ook niet eenmalig, gewoon niet. Als in de auto van een soldaat een zakje waarin cocaïne zit wordt aangetroffen wordt hij meteen geschorst en daarna ontslagen. Zonder pardon. Als een korporaal aanwezig is in een kamer waar 2 anderen zitten te blowen kan hij ook het leger uit. Het is echt zero-tolerance.

Daarom is dat drugsgebruik van Kroon ook een probleem, terwijl mensen buiten defensie misschien zoiets hebben van: "Ja maar zovelen gebruiken toch drugs?"
The End Times are wild
pi_95137068
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:40 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Precies, ik verwacht ook geen zware straf. Dus hoeven we er ook niet huillie over te doen. Dat het zijn loopbaan bij defensie geen goed zal doen is zijn probleem. Dat zou voor ieder van ons overigens niet anders zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_95139716
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:43 schreef LXIV het volgende:

Als het al tot een veroordeling komt, want het bewijs moet natuurlijk wel sluitend zijn.

Wat het verschil is tussen het leger en de advocatuur, is dat het in het leger drugsgebruik absoluut niet getolereerd wordt. Ook geen softdrugs, ook niet eenmalig, gewoon niet. Als in de auto van een soldaat een zakje waarin cocaïne zit wordt aangetroffen wordt hij meteen geschorst en daarna ontslagen. Zonder pardon. Als een korporaal aanwezig is in een kamer waar 2 anderen zitten te blowen kan hij ook het leger uit. Het is echt zero-tolerance.

Daarom is dat drugsgebruik van Kroon ook een probleem, terwijl mensen buiten defensie misschien zoiets hebben van: "Ja maar zovelen gebruiken toch drugs?"
Ook in de juridische wereld is het absoluut not done, als je kantoor erachter komt, dan kun je je carrière verder wel vergeten. Ook je reputatie is naar de maan. Toch zijn er nogal wat juristen zéér onvoorzichtig, en dit kan hen hun baan kosten. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ze zelden vervolgd worden, terwijl je zou verwachten dat dat juist wel bij juristen zou gebeuren.

Ik vermoed dat de carrière van Marco Kroon ook naar de maan is, en dat is dan gezien het beleid van de krijgsmacht logisch, en zijn eigen stomme schuld.
Ik vind de vervolging door het OM buiten proportie, dat bedoelde ik met mijn verhaal over drugsgebruik in de advocatuur.
De reactie van de krijgsmacht (als ze hem ontslaan vanwege drugsgebruik) vind ik logisch, de vervolging door het OM vind ik ietwat overtrokken. Wat dat betreft snap ik zijn reactie "ik ben erin geluisd" wel, die man ziet hetzelfde overal om hem heen gebeuren, en hij krijgt de shit over zich heen. Maar nogmaals: dit had hij kunnen weten.
  woensdag 6 april 2011 @ 21:33:32 #256
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95139976
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:29 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Ook in de juridische wereld is het absoluut not done, als je kantoor erachter komt, dan kun je je carrière verder wel vergeten. Ook je reputatie is naar de maan. Toch zijn er nogal wat juristen zéér onvoorzichtig, en dit kan hen hun baan kosten. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ze zelden vervolgd worden, terwijl je zou verwachten dat dat juist wel bij juristen zou gebeuren.

Ik vermoed dat de carrière van Marco Kroon ook naar de maan is, en dat is dan gezien het beleid van de krijgsmacht logisch, en zijn eigen stomme schuld.
Ik vind de vervolging door het OM buiten proportie, dat bedoelde ik met mijn verhaal over drugsgebruik in de advocatuur.
De reactie van de krijgsmacht (als ze hem ontslaan vanwege drugsgebruik) vind ik logisch, de vervolging door het OM vind ik ietwat overtrokken. Wat dat betreft snap ik zijn reactie "ik ben erin geluisd" wel, die man ziet hetzelfde overal om hem heen gebeuren, en hij krijgt de shit over zich heen. Maar nogmaals: dit had hij kunnen weten.
Het "ik ben er ingeluisd" verhaal slaat meer op een 'complot' van mensen die hem zijn medaille niet gunnen en allerlei machinaties in gang gezet hebben om dit te doen lijken wat het allemaal is.

Enfin, al met al niet zo'n briljante week voor defensie, met eergisteren soldaten uit Oirschot die een vrouwelijke collega mishandelden, gisteren de zaak Kroon, vandaag een kolonel die in de bak kwam omdat hij zijn vriendin in elkaar gemept had en morgen de grootste bezuinigingsronde sinds het einde van de koude oorlog.

Gelukkig wel een stuk beter als vorige week, dus wat dat betreft zit er vooruitgang in.
The End Times are wild
  woensdag 6 april 2011 @ 21:39:28 #257
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95140354
Ken het Cafe, ken de Stad, ken de problemen die rondgingen erover
Geloof er oprecht in dat hij er is ingeluisd..

Vorige eigenaar van die tent, die moet je eens opzoeken met google.. Dat is echt een hele grote
vieze rat.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_95140541
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:33 schreef LXIV het volgende:

Het "ik ben er ingeluisd" verhaal slaat meer op een 'complot' van mensen die hem zijn medaille niet gunnen en allerlei machinaties in gang gezet hebben om dit te doen lijken wat het allemaal is.

Zelfs dit zou kunnen, een klassiek meer en vaartverweer overigens zoals dat heet. En de rechterlijke macht moet zich daar serieus over buigen.

Overigens ken ik Den Bosch ook, en dat café stond inderdaad niet goed bekend. Ik ben er daarom ook nooit geweest.
pi_95140749
Iemand moet het OM erop hebben gewezen dat er 'iets niet pluis was', dat vind ik ook een manier van 'erin luizen'. Wat dat betreft kan dat best door kwaadwillenden gedaan zij.
Hetzelfde idee als ik bepaalde mij bekende juristen zou aangeven, dan zou daar wellicht ook het een en ander gevonden worden.
  donderdag 7 april 2011 @ 00:01:39 #260
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95150076
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Fuck it, "helden" staan niet boven de wet.
Ik weet niet of je ZKH Prins Bernhard nog kent? Die droeg ook de MWO en daar liep ook bijna een rechtzaak tegen vanwege het aannemen van steekpenningen, wat is bewezen. Ik kan me niet herinneren dat hij de MWO heeft moeten inleveren ;)
  donderdag 7 april 2011 @ 00:04:40 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95150094
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat dus ook nog steeds niet is aangetoond.
Nee. Er zat zoveel cocaïne in zijn auto, jas en handen dat alles wat hij aanraakte met coke besmet werd. Daardoor had die coke-uitslag ook net zo goed van de buitenkant van het haar als van binnenuit kunnen komen.

Vind ik persoonlijk niet de beste verdediging om iemand helemaal zuiver te pleiten. Dat iemand overal zoveel coke heeft zitten dat alles wat hij aanraakt hierdoor besmet raakt, dus ook zijn borstharen.
The End Times are wild
  donderdag 7 april 2011 @ 00:23:55 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95151058
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Er zat zoveel cocaïne in zijn auto, jas en handen dat alles wat hij aanraakte met coke besmet werd. Daardoor had die coke-uitslag ook net zo goed van de buitenkant van het haar als van binnenuit kunnen komen.

Vind ik persoonlijk niet de beste verdediging om iemand helemaal zuiver te pleiten. Dat iemand overal zoveel coke heeft zitten dat alles wat hij aanraakt hierdoor besmet raakt, dus ook zijn borstharen.
Er is ondertussen anders redelijk gehakt gemaakt van al die beschuldigingen. Zelfs de persofficier van de rechtbank gaf toe dat ze plotseling niet meer zo sterk stonden als gedacht.
  donderdag 7 april 2011 @ 01:10:58 #264
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95152734
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:45 schreef RonaldV het volgende:
Ik denk dat Hanoying en paintmeester de vraag niet helemaal begrepen hebben. Laat ik hem anders stellen: JIJ hebt iets dappers gedaan, en JIJ wordt voorgedragen voor een MWO. Ondanks dat je natuurlijk een brandschoon geweten hebt: zou jij de MWO accepteren, wetende dat zowel voor (MIVD) als na de uitreiking (de rest van Nederland met de pers voorop) je privé leven onder een vergrootglas komt te liggen en opgeblazen wordt?

Weet je zeker dat je geen familieleden hebt die iets doen wat eigenlijk niet door de beugel kan? Is je vrouw/vriendin wel helemaal brandschoon, en heeft ze niet ooit een relatie gehad met bijvoorbeeld bekende crimineel Stanley Mes? Ben je zelf niet ooit eens aangehouden voor het stelen van een reep bij de benzinepomp naast de middelbare school of het rijden met 153 terwijl 100 was toegestaan? Heb je er problemen mee als dat soort dingen in alle landelijke dagbladen, geenstijl en de beide nieuwsuitzendingen komen?

Dat zijn de dingen die anderen nu allemaal gaan overwegen namelijk.
Appels met peren vergelijken :{w . Volgens mij heb je mijn stukje niet helemaal begrepen.
Ik doe geen uitspraak of Kroon zijn Willemsorde wel of niet verdiend. Ik zeg dat dit zaken zijn die je van te voren moet aan zien komen als MIVD / commissie/ commandant die hem voordraagt zijnde wetende dat de persoon in kwestie onder een vergrootglas komt.

Ik snap ook dat je als militair niet zomaar de Willemsorde weigert :') . Ik neem Kroon niets kwalijk, behalve als hij wel veroordeeld voor drugsgebruik. Ik vind het een ontzettende fail van de organisatie
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_95158437
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat het verschil is tussen het leger en de advocatuur, is dat het in het leger drugsgebruik absoluut niet getolereerd wordt. Ook geen softdrugs, ook niet eenmalig, gewoon niet.
Behalve alcohol, zo'n beetje de schadelijkste drug die er is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2011 10:23:05 ]
pi_95158498
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:04 schreef Clan het volgende:

[..]

Ik weet niet of je ZKH Prins Bernhard nog kent? Die droeg ook de MWO en daar liep ook bijna een rechtzaak tegen vanwege het aannemen van steekpenningen, wat is bewezen. Ik kan me niet herinneren dat hij de MWO heeft moeten inleveren ;)
Dat was niet omdat PB zo'n held was.
  donderdag 7 april 2011 @ 10:57:49 #267
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95159563
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:10 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Ik zeg dat dit zaken zijn die je van te voren moet aan zien komen als MIVD / commissie/ commandant die hem voordraagt zijnde wetende dat de persoon in kwestie onder een vergrootglas komt.
Dan heb je mijn stukje dus nog steeds niet begrepen. Ik had het niet over commandanten, MIVD, Koningin of God. Ik had het over de vraag of JIJ, naar aanleiding van het verhaal van Kroon, wanneer JIJ wordt voorgedragen, dat ding zou accepteren, wetende dat JIJ en je directe omgeving binnenstebuitengekeerd gaan worden. Zelfs als je denkt dat JIJ brandschoon bent, zou je hem dan accepteren?

Zo moeilijk was die vraag niet, hoor!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 7 april 2011 @ 10:58:36 #268
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95159590
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Behalve alcohol, zo'n beetje de schadelijkste drug die er is.
In geval van alcoholisme kun je toch ook ontslagen worden tegenwoordig?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_95159650
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:24 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat was niet omdat PB zo'n held was.
Waarom dan wel?
  donderdag 7 april 2011 @ 11:36:36 #270
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95160929
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:57 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dan heb je mijn stukje dus nog steeds niet begrepen. Ik had het niet over commandanten, MIVD, Koningin of God. Ik had het over de vraag of JIJ, naar aanleiding van het verhaal van Kroon, wanneer JIJ wordt voorgedragen, dat ding zou accepteren, wetende dat JIJ en je directe omgeving binnenstebuitengekeerd gaan worden. Zelfs als je denkt dat JIJ brandschoon bent, zou je hem dan accepteren?

Zo moeilijk was die vraag niet, hoor!
Ik ben brandschoon. Ik zou de Willemsorde mits ik voorgedragen kunnen accepteren.
Zo, je vraag is beantwoord.

Misschien moet je het draadje zelf nog eens goed doorlezen, dan zie je dat mijn eerste post helemaal niet bedoeld was als een reactie op de vraag die je stelde.

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Volgens mij ga je eerst een heel traject in bij de SMD.
Je kunt niet zomaar ontslagen worden.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_95163302
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik doelde op het hypocriete drugsbeleid van Defensie. Andere discussie.
pi_95163317
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:00 schreef Clan het volgende:

[..]

Waarom dan wel?
Politiek.
pi_95176061
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Politiek.
De rechtzaak is er niet gekomen vanwege de dreiging van Juliana dat ze zou aftreden, het inleveren van de MWO is nooit aan de orde geweest!
pi_95199505
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

/care.

/Nou nou, qls je iets beweert en je hebt het fout, moet je dankbaar zijn dat iemand het hier verbeterd =D. Want dezedingetjes zijn natuurlijk wel redelijk belangrijk. Net als dat er genoeg bewijs volgens het OM is, maar bewijs is, totdat de rechter hem schuldig acht. Wat je zelf denkt is iets anders :)

Is er btw een soort van verslag of docu over waarom hij de MWO heeft ontvangen? Online vind ik namelijk maar sporadisch informatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door TMartina op 08-04-2011 09:10:34 ]
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:27:53 #275
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95201071
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:52 schreef TMartina het volgende:

[..]

/Care? Niks care. Als je iets beweert en je hebt het fout, moet je dankbaar zijn dat iemand het hier verbeterd. Want deze kleine "care" dingetjes zijn natuurlijk wel redelijk belangrijk. Net als dat er genoeg bewijs volgens het OM is, maar bewijs is, totdat de rechter hem schuldig acht. Wat je zelf denkt is iets anders :)

Het Nederlands rechtssysteem cares.

Is er btw een soort van verslag of docu over waarom hij de MWO heeft ontvangen? Online vind ik namelijk maar sporadisch informatie.
Zoek eens bij uitzending gemist, of bij RTLnieuws. Het is vrij uitgebred besproken op tv destijds
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')