Fantastisch Ik vind het al leuk als ik een mooie bal sla terwijl er 1 iemand kijkt. Moet je je voorstellen dat je zo'n game speelt terwijl er een heel stadion naar je kijkt.quote:
Nee, ik dacht eigenlijk ook dat het van jaren later was. Roddick ziet er daar wel erg jong uit trouwens.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:53 schreef Norrage het volgende:
Wist helemaal niet dat dat van 2002 was, nog ruim voordat hij echt doorgebroken was. Nooit geweten
op 1:30, tot twee keer toe een snoekduikquote:
Nee. Bij lange na niet. Als Nadal geen wedstrijd wint, en Federer wint Halle, Wimbledon en speelt hamburg (of washington) en wint hamburg, dan is hij nummer 1.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:26 schreef versteegrob het volgende:
Denk ik ook maar als Federer Wimbledon wint is die dan geen nummer 1 ?
Lijkt me onbevredigend om nooit punten te kunnen winnen als je het toernooi speelt waarvan je de titel verdedigt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:36 schreef Norrage het volgende:
nope, zelfs al doet Nadal niet mee, dan is Fed nog steeds geen #1
Ja, prachtig. Die eerste had hij volgens mij ook wel zonder duik kunnen slaan maar die tweede vond ik erg mooi.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:44 schreef Salamando het volgende:
[..]
op 1:30, tot twee keer toe een snoekduik
quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, prachtig. Die eerste had hij volgens mij ook wel zonder duik kunnen slaan maar die tweede vond ik erg mooi.
Hoe kan het verschil ineens zo groot worden ? Snap niet dat als hij Wimbledon wint en Nadal niet eens mee doet hij dan nog geen nummer 1 staat. Nadal kan toch niet heel erg zijn ingelopen bij Roland Garros ? Hij heeft 3 partijen meer gewonnenquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:34 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Nee. Bij lange na niet. Als Nadal geen wedstrijd wint, en Federer wint Halle, Wimbledon en speelt hamburg (of washington) en wint hamburg, dan is hij nummer 1.
Ik denk dat je niet weet hoe de ATP puntentelling werktquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:35 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Hoe kan het verschil ineens zo groot worden ? Snap niet dat als hij Wimbledon wint en Nadal niet eens mee doet hij dan nog geen nummer 1 staat. Nadal kan toch niet heel erg zijn ingelopen bij Roland Garros ? Hij heeft 3 partijen meer gewonnen
daarom heeft hij zijn speelschema ook drastisch veranderd dit jaar.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:15 schreef rooneyelst het volgende:
djoko en murry lijken slecht omdat ze een verschrikkelijke goede tegenstander tegenover zich hebben.
Denk dat federer er met de grote teornooien weer gewoon staat hoor..#1 word hij vanzelf wel weer.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is hoe lang de knieen van Rafael het uithouden maar dat zal de tijd wel leren.
Ben nog altijd van mening dat het spel van Rafael funest is voor je lichaam. Je lichaam kan niet zoveel aan zonder enige rust!
En als het moet, tegen Fed of Sod, schakelt hij weer in naar de verdedigende modus. Best slim gedaan dus.quote:Op donderdag 10 juni 2010 08:55 schreef jacqjacq het volgende:
[..]
daarom heeft hij zijn speelschema ook drastisch veranderd dit jaar.
als je op de atp-site kijkt, dan zie je dat hij weinig wedstrijden heeft gspeeld in vergelijking tot de anderen. Heel bewust heeft hij er met zijn team voorgekozen meer rustpauzes in te lassen om zijn lichaam zoveel mogelijk te ontzien. en tot nu toe is gebleken dat dat een goede beslissing is geweest.
Daarnaast is zijn spelstijl ook aangepast en zijn ze die nog steeds aan het bijschaven. Het doel is om de punten korter te laten duren, en zijn defensieve spel aanvallender te laten worden. Op die manier kort hij de punten en kan hij tevens zijn loopvermogen en flexibiliteit gebruiken in tijden van defensie. (best of both worlds dus). Op deze manier kan hij nog jaren mee en wordt zijn spel alleen nog maar beter.
Ja, maar Wimbledon komt eraan en dan kan de afstand een heel stuk groter worden.quote:
Ja, een drama. Leek een beetje op die partij tegen Soderling.quote:
Was ooit 92-5 en 81-4 enzo.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:58 schreef Floris_Roos het volgende:
YTD Matches won lost van Federer 23-7. Valt me toch aardig tegen
Ja, inderdaad alleen heeft die de AO niet gewonnen. Maar je hebt gelijk, erg opvallend.quote:Edit die van nole is bijv 25-8 en hij speelt gewoon bagger
Hahaha jaquote:Op zondag 13 juni 2010 19:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Was ooit 92-5 en 81-4 enzo.![]()
[..]
Ja, inderdaad alleen heeft die de AO niet gewonnen. Maar je hebt gelijk, erg opvallend.
Ja, inderdaad. Van twee sets tegen nul terugkomen tot serveren op *5-4 *30-15 in de vijfde set. En dan verliezen in de TB.quote:Op zondag 13 juni 2010 20:13 schreef Floris_Roos het volgende:
[..]
Hahaha jaDat waren tijden als hij die legendarische 5 setter tegen nalbandian had gewonnen. Dan had hij het record van het beste seizoensrecord van mcenroe geëvenaard
yep!quote:Op zondag 13 juni 2010 21:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Van twee sets tegen nul terugkomen tot serveren op *5-4 *30-15 in de vijfde set. En dan verliezen in de TB.En dat ondanks zijn enkelblessure.
82-4 in plaats van 81-5?
Bron.quote:All Good Things Must Come to an End
From 2004 to 2007, Roger Federer won 315 matches and lost just 24. In the 2 1/2 seasons since, he’s lost 35 times, most recently to Lleyton Hewitt in the Halle final. It seems Federer’s era of invincibility has passed. So why does every defeat still seem like a monumental happening?
For one thing, the guy hasn’t exactly fallen off the map, even if he’s not winning everything in sight. But it’s also because the players who have defeated Federer are breaking massive losing streaks against the GOAT to do so. Hewitt had lost his previous 15 matches against Federer before Sunday’s breakthrough. It’s just the latest such streak to have ended recently:
—Robin Soderling was 0-12 against Federer before defeating him at Roland Garros.
—Tomas Berdych lost his last eight matches against Federer before beating him in Miami.
—Marcos Baghdatis was 0-6 against Federer before defeating him in Indian Wells.
—Nikolay Davydenko was 0-12 against Federer before defeating him at the 2009 ATP World Tour Finals.
—Juan Martin del Potro was 0-6 against Federer before defeating him at the 2009 U.S. Open.
That all these turnarounds occurred within 10 months is quite surprising. But it’s just as surprising that Federer dominated each of these top players for so long. He’s always had motivation to thwart them at the majors, but he didn’t let up at smaller events like the Paris Masters or Doha, either.
Was Federer less motivated to beat Davydenko for the thirteenth consecutive time last November in London? Maybe; maybe not. But I bet Davydenko treated the match like he would a Grand Slam final. I expect others who haven't solved the Swiss (like David Ferrer, who's 0-10 against Federer) to do the same the next time they play. More comeuppance might be coming.
Is gewoon volgens een vaste formule die al jaren gebruikt wordt, wat je inderdaad wel een gras-ranking zou kunnen noemen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:44 schreef Outlined het volgende:
1e geplaatst op Wimbledon (terwijl hij #2 van de wereld staat (en nee: de gras-ranglijst doen ze al jaren niet meer aan))
Inderdaad, geweldige overwinning. Echt fantastisch.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |