abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77549567
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:34 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik snap jullie echt niet.

Maar misschien komt het ook omdat ik in een klein dorp ben opgegroeid, bij ons in het dorp hing er op de voetbalclub (volgens mij, heb er nooit opgezeten) een hele normale sfeer.

Kan me niet voorstellen dat er zó'n erge sfeer daar hangt dat je kind niet mag genieten en zijn dromen na mag jagen.
Ik kom uit een voetbal familie, mijn vader is altijd coach geweest en later scheidsrechter, is gestopt met scheidsrechteren om de agressie, heeft letterlijk weleens heel hard moeten lopen om klappen te ontwijken, dat voor iemand die daar vrijwillig op het veld stond en altijd bekend heeft gestaan als eerlijke scheidsrechter.

Er is veel agressie, veel geschreeuw en gedoe, heb kinderen zien huilen omdat ze afgebrand werden omdat ze niet goed genoeg waren, ik heb mijn vader ouders zien wegsturen daarvoor, omdat ze eiste dat een bepaald kind niet zou voetballen omdat die niet goed geoeg was, kinderen van een jaar of 10!!!

Ik sta bij schoolvoetbal met klapperende oren naast het veld te luisteren hoe ouders brullen over dat veld op, gvd kom in actie en dat soort gedoe, ik vind het ronduit aso en zeer ongewenst en wil niet dat mijn kind zich daar tussen begeeft en misschien wel gaat denken dat het normaal is om zo met mensen om te gaan.

Geen enkele andere sport ken ik waar men zich zo mag gedragen, nog nooit heb ik zoiets meegemaakt bij andere sporten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_77549611
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:54 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik zou mijn kind niet verbieden. Wat ík er van vind doet er namelijk niet zo heel veel toe. Het zijn eigen individuen, geen blinde kopieen. zo ontwikkelen ze ook een eigen muzieksmaak. Persoonlijk houd ik liever zo contact en begeleid het dan dat ik me vervreemd van mijn kind. Ik heb zomaar het gevoel dat dat dan in de puberteit keihard terugboemerangt.
zo zit mijn kind dus wel op voetbal. Hij weet ook wat ik er van vind. zijn vader gaat nu met hem naar wedstrijden enzo. en dat is prima, want ik vind het leuk dat hij het leuk heeft. En ik ga ook echt wel kijken. Niet te vaak want ik erger me kapot.
Ik zou het ook niet verbieden, maar ik zou het ook niet motiveren. Wel zou ik andere sporten motiveren. Ehm, doe ik al haha
pi_77549639
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik kom uit een voetbal familie, mijn vader is altijd coach geweest en later scheidsrechter, is gestopt met scheidsrechteren om de agressie, heeft letterlijk weleens heel hard moeten lopen om klappen te ontwijken, dat voor iemand die daar vrijwillig op het veld stond en altijd bekend heeft gestaan als eerlijke scheidsrechter.

Er is veel agressie, veel geschreeuw en gedoe, heb kinderen zien huilen omdat ze afgebrand werden omdat ze niet goed genoeg waren, ik heb mijn vader ouders zien wegsturen daarvoor, omdat ze eiste dat een bepaald kind niet zou voetballen omdat die niet goed geoeg was, kinderen van een jaar of 10!!!

Ik sta bij schoolvoetbal met klapperende oren naast het veld te luisteren hoe ouders brullen over dat veld op, gvd kom in actie en dat soort gedoe, ik vind het ronduit aso en zeer ongewenst en wil niet dat mijn kind zich daar tussen begeeft en misschien wel gaat denken dat het normaal is om zo met mensen om te gaan.

Geen enkele andere sport ken ik waar men zich zo mag gedragen, nog nooit heb ik zoiets meegemaakt bij andere sporten.
Agree
  dinsdag 2 februari 2010 @ 14:00:05 #105
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77549701
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:57 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet verbieden, maar ik zou het ook niet motiveren. Wel zou ik andere sporten motiveren. Ehm, doe ik al haha
hij deed afgelopen seizoen Tennis, judo, voetbal en zwemmen. Nu alleen nog voetbal en Judo. Helaas. Maar hij mocht kiezen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 14:02:37 #106
7074 moussy
kuttekop
pi_77549793
quote:

*knip* voetbal
Oh ja meh, ouders van jongensteams die langs de lijn schreeuwen "het zijn maar wijven!!!" mijn dochter zat in een meisjesteam, wel allemaal zo'n 8 jr oud
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_77549798
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

hij deed afgelopen seizoen Tennis, judo, voetbal en zwemmen. Nu alleen nog voetbal en Judo. Helaas. Maar hij mocht kiezen.
Tegelijk? Zeg dat iedere sport wekelijks, met heen en terugbrengen, 2 uur kost, dan is je kind dus naast 32 uur school dus 8 uur aan het sporten. Dat is een fulltime werkweek! So far voor het huttenbouwen na schooltijd
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_77549881
Ik herken het wel hoor debuurvrouw.
Vroegah namen wij ook nooit wat op verjaardagen bij mijn broer omdat neefje met poezelige snothandjes in de bak chips graaide als hij net op tafel stond. Hun huis he.
Bij ons thuis kreeg hij gewoon een apart schaaltje.

Bij verjaardagen bij ons thuis zetten we meestal ook een bak chips voor de kinderen apart neer, mede ook door ruimtegebrek. De kinderen zijn dan lekker aan het spelen in een andere kamer. Andere hapjes krijgen ze dan als de schaal rondgaat, die gaat ook een rondje langs hen.

Oja, mijn zoon zit op voetbal
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_77549882
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Tegelijk? Zeg dat iedere sport wekelijks, met heen en terugbrengen, 2 uur kost, dan is je kind dus naast 32 uur school dus 8 uur aan het sporten. Dat is een fulltime werkweek! So far voor het huttenbouwen na schooltijd
Ik kan je vertellen dat een au pair aanzienlijk minder kost dan een paar dagen KDV. Idee?
pi_77549996
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:05 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat een au pair aanzienlijk minder kost dan een paar dagen KDV. Idee?
Ik snap geloof ik niet helemaal wat je probeert te zeggen
pi_77550035
quote:

[..]

Echt schandalig.
Moet wel zeggen dat bij de meeste sportverenigingen hier op het dorp het zo geregeld is dat ouders niet bij de lessen aanwezig mogen zijn. Twee keer per jaar mag je komen kijken wat ze allemaal kunnen. Dat zullen ze wel met de reden doen dat een aantal ouders zich niet kunnen gedragen.
Het vervelende van zo'n voetbalveld is dat je er veel te makkelijk oploopt. Ik fiets er weleens langs en dan zie je ze langs de lijn staan met bekers bier.

Als ik een zoon zou hebben zou ik hem absoluut niet op voetbal willen hebben.
En Dichtpiet, je hoeft als ouder niet te beginnen over soorten mensen maar je gebruikt andere tactieken om ze op een andere sport of activiteit te krijgen. Zonder dwang en niet tegen hun zin.
pi_77550127
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:09 schreef Stali het volgende:

[..]

Het vervelende van zo'n voetbalveld is dat je er veel te makkelijk oploopt. Ik fiets er weleens langs en dan zie je ze langs de lijn staan met bekers bier.
Kijk, dat is al een regel bij onze club. Bij jeugdwedstrijden (die sowieso 's morgens zijn) geen verkoop van alcohol

Er zijn overigens genoeg voetbalclubs waar normale omgangsvormen gelden hoor.
pi_77550146
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Wat veel.
pi_77550334
Ik ben overigens "opgegroeid" op het voetbalveld, maar als ik alle vooroodelen commentaren zo lees is het een wonder dat ik zo goed terecht gekomen ben
pi_77550424
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:12 schreef easy-going het volgende:

[..]

Kijk, dat is al een regel bij onze club. Bij jeugdwedstrijden (die sowieso 's morgens zijn) geen verkoop van alcohol

Er zijn overigens genoeg voetbalclubs waar normale omgangsvormen gelden hoor.

Ze zullen er vast ook wel zijn maar het is niet voor niets dat voetbal een slecht imago heeft.
En zelf heb ik het gezien in Breukelen en hier in Brabant en mijn eigen waarneming bevestigd wel het verhaal van Ero.
pi_77550455
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:16 schreef easy-going het volgende:
Ik ben overigens "opgegroeid" op het voetbalveld, maar als ik alle vooroodelen commentaren zo lees is het een wonder dat ik zo goed terecht gekomen ben
"Schop ze onder de mat!!!!!!!!!"
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 14:20:02 #117
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77550481
easy, anders was je vast nog veeel beter terecht gekomen natuurlijk.
in de haak.
pi_77550520
Volgens mij heeft niemand beweerd dat voetballende kinderen niet goed terecht komen.
pi_77550607
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik snap geloof ik niet helemaal wat je probeert te zeggen
Dat geeft je een hoop vrijheid. Het is een keuze en je moet het maar net willen. Maar die kan bijvoorbeeld ook de kinderen wegbrengen naar sport. Zeker als ze 3 of 4 sporten in de week doen
Hou je zelf ook nog een beetje een leven over
  dinsdag 2 februari 2010 @ 14:25:05 #120
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77550671
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

ja tegelijk. voetbal zwemmen en tennis is hier in het durp, aan de overkant van de straat. Da's twee minuten fietsen, uurtje les (tennis) twee keer trainen voetbal, a een uur, drie keer zwemles a 30 minuten en drie kwartier Judo. allemaal na 6 uur. Totaal van 6 uur en een kwartier. dus dat spelen en huttenbouwen gaat wel door
Maar goed, zwemmen moest, ze moeten van mij A, B én C halen omdat ze zomers veel zwemmen in een groot en diep meer, dat is nu klaar. Maar hij wil vandezomer ook voor zwemvaardigheid zwemmen. Van mij mag ie.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_77550703
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:34 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik snap jullie echt niet.

Maar misschien komt het ook omdat ik in een klein dorp ben opgegroeid, bij ons in het dorp hing er op de voetbalclub (volgens mij, heb er nooit opgezeten) een hele normale sfeer.

Kan me niet voorstellen dat er zó'n erge sfeer daar hangt dat je kind niet mag genieten en zijn dromen na mag jagen.
Ik snap het ook niet, hoor. Mijn zoon mag gerust op voetbal, maar hij mag een ander niet moedwillig bezeren en hij zal zeker niet op zijn 12e een biertje krijgen.

Ouders lijken vooral bang te zijn voor mogelijke 'besmetting' van buitenaf, maar ik denk dat de basis (waarbij de ouders het goede voorbeeld geven) het belangrijkst is. Mijn broertje en ik hebben nooit getaald naar drank, waarschijnlijk omdat mijn ouders dat ook niet deden. Mijn moeder dronk zo nu en dan een koud biertje als het warm weer was, en dat was het dan ook. Zij gingen verstandig met drank om en voor ons was dat de norm en was dat dus vanzelfsprekend.

In het milieu waar ik me in begeef - ik denk dat ik het zou kunnen bestempelen als links-intellectueel - zouden ouders trouwens juist huiverig zijn om hun kind op hockey te doen, omdat hij of zij dan in contact komt met mensen die zich hoofdzakelijk bezighouden met oppervlakkigheden als geld, macht en status. Die angst voor 'besmetting' vind je eigenlijk overal wel terug.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77550739
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:21 schreef Stali het volgende:
Volgens mij heeft niemand beweerd dat voetballende kinderen niet goed terecht komen.
Nee, maar het leest wel of je ze "Sodom en Gomorra" instuurt als ze op voetbal willen.

Voetbal is nu eenmaal de meest beoefende sport, een kwart van alle sporters voetbalt, dus daar heb je ook de meeste uitwassen (waarvan ik niet wil ontkennen dat die er zijn).
Ik heb er in ieder geval nog nooit bij nagedacht om hem niet op voetbal te laten gaan omdat dat misschien niet goed voor zijn tere zieltje zou zijn.
pi_77550761
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:25 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja tegelijk. voetbal zwemmen en tennis is hier in het durp, aan de overkant van de straat. Da's twee minuten fietsen, uurtje les (tennis) twee keer trainen voetbal, a een uur, drie keer zwemles a 30 minuten en drie kwartier Judo. allemaal na 6 uur. Totaal van 6 uur en een kwartier. dus dat spelen en huttenbouwen gaat wel door
Maar goed, zwemmen moest, ze moeten van mij A, B én C halen omdat ze zomers veel zwemmen in een groot en diep meer, dat is nu klaar. Maar hij wil vandezomer ook voor zwemvaardigheid zwemmen. Van mij mag ie.
Dat is mede een reden waarom ik nog een tandje dichterbij wil gaan wonen. Dus is er nog iemand opzoek naar een lekker huis in het midden van het land?
pi_77550763
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:46 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dichtpiet, misschien zal het e.e.a. wel veranderen als je daadwerkelijk weet hoe het is om een kind te hebben. Dit is een serieuze opmerking dus vat het niet op als aanval oid
tsja.

normaal zou ik het niet zo persoonlijk brengen hoor. maar deze simmu was toen ze 9 was wel heel erg verdrietig toen papa en mama simmu toen failliet gingen. simmuutje werd namelijk door de andere kindjes genegeerd op schoolreisje, want tsja: "niet ons soort mensen he, ons soort mensen overkomt zoiets niet!". de andere papa's en mama's waren nog zo leuk fijnzinnig om waar simmuutje en haar mama bijstonden dat te benadrukken tegen de andere kindjes. dus toen mocht simmu spitsroeden lopen, want niemand zei ook idd een woord. stelletje kutkrengen op die kakschool

overigens heb ik jaren later met groot genoegen gezien hoe het grootste kutkreng van het stel bij de aldi achter de kassa zat. goede school ten spijt, karakter verraadt zich niet weet je! tot op de dag van vandaag heb ik iig iets tegen scholen die zich profileren als, tsja, hoe noem je het, kakschool.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77550945
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:09 schreef Stali het volgende:

[..]

Echt schandalig.
Moet wel zeggen dat bij de meeste sportverenigingen hier op het dorp het zo geregeld is dat ouders niet bij de lessen aanwezig mogen zijn. Twee keer per jaar mag je komen kijken wat ze allemaal kunnen. Dat zullen ze wel met de reden doen dat een aantal ouders zich niet kunnen gedragen.
Die ouders hadden wij bij paardrijden ook.
pi_77550969
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:27 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja.

normaal zou ik het niet zo persoonlijk brengen hoor. maar deze simmu was toen ze 9 was wel heel erg verdrietig toen papa en mama simmu toen failliet gingen. simmuutje werd namelijk door de andere kindjes genegeerd op schoolreisje, want tsja: "niet ons soort mensen he, ons soort mensen overkomt zoiets niet!". de andere papa's en mama's waren nog zo leuk fijnzinnig om waar simmuutje en haar mama bijstonden dat te benadrukken tegen de andere kindjes. dus toen mocht simmu spitsroeden lopen, want niemand zei ook idd een woord. stelletje kutkrengen op die kakschool

overigens heb ik jaren later met groot genoegen gezien hoe het grootste kutkreng van het stel bij de aldi achter de kassa zat. goede school ten spijt, karakter verraadt zich niet weet je! tot op de dag van vandaag heb ik iig iets tegen scholen die zich profileren als, tsja, hoe noem je het, kakschool.
Waar doe je je kinderen nu op school dan? Zeg je nu niet hetzelfde als wat andere proberen te zeggen, maar dan omgekeerd? Wat als je kindje nu dolgraag naar zo'n "kakschool" zou willen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 februari 2010 @ 14:32:44 #127
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77550990
Ach, het hangt van de club af. Hier in het dorp is alles lekker gemoedelijk en scheldende ouders heb ik bij onze club tot nu toe niet gezien.

Bij de club uit het dorp waar Christan op school zit echter...

Maar misschien scheelt het dat daar veel Nederlanders wonen Onze zoon speelt met alleen maar Duitse kinderen in zijn team. En hun ouders heb ik alleen maar horen aanmoedigen. Hopelijk blijft dat zo.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77551042
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:32 schreef Rewimo het volgende:
Ach, het hangt van de club af. Hier in het dorp is alles lekker gemoedelijk en scheldende ouders heb ik bij onze club tot nu toe niet gezien.

Bij de club uit het dorp waar Christan op school zit echter...

Maar misschien scheelt het dat daar veel Nederlanders wonen Onze zoon speelt met alleen maar Duitse kinderen in zijn team. En hun ouders heb ik alleen maar horen aanmoedigen. Hopelijk blijft dat zo.
Op de 1 of andere manier denk ik dat Duitsers ook iets netter zijn wat voetbal betreft de NL'ers. Ze laten zich niet zo gaan..
pi_77551048
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:23 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat geeft je een hoop vrijheid. Het is een keuze en je moet het maar net willen. Maar die kan bijvoorbeeld ook de kinderen wegbrengen naar sport. Zeker als ze 3 of 4 sporten in de week doen
Ik denk dat als je kind op sport zit dat je als ouder gewoon rekening moet houden dat er ook een hoop tijd voo jou in gaat zitten. Bij de voetbal, hocky of wat dan ook, een kind vindt het toch vaak leuk als pap, of mam lekker aan de zijkant staat mee te brullen aan te moedigen .

Voor hetzelfde geld is je kind een natuurtalentje en dan gaat er gewoon nog meer tijd in zitten, dan moeten ze vaker trainen enz..
pi_77551124
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat als je kind op sport zit dat je als ouder gewoon rekening moet houden dat er ook een hoop tijd voo jou in gaat zitten. Bij de voetbal, hocky of wat dan ook, een kind vindt het toch vaak leuk als pap, of mam lekker aan de zijkant staat mee te brullen aan te moedigen .

Voor hetzelfde geld is je kind een natuurtalentje en dan gaat er gewoon nog meer tijd in zitten, dan moeten ze vaker trainen enz..
mee eens hoor. Maar ik dacht als ze toch 4 sporten doen, kan je het net zo goed delegeren. Ik kan niet wachten dat ik met de kids naar hun sport kan gaan. Echt wel dat ik dan een wagen vol kiddo's naar de uit wedstrijd wil brengen. Dikke pret
pi_77551128
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:32 schreef draaijer het volgende:

[..]

Waar doe je je kinderen nu op school dan? Zeg je nu niet hetzelfde als wat andere proberen te zeggen, maar dan omgekeerd? Wat als je kindje nu dolgraag naar zo'n "kakschool" zou willen?
wij wonen in een dorpje in drenthe. wij hebben simpelweg weinig keus. nog buiten dat: de onze is nu anderhalf. ik ga me nu echt niet druk maken over welke school ze naartoe moet hoor.
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 14:39:02 #132
7074 moussy
kuttekop
pi_77551233
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:26 schreef easy-going het volgende:

[..]

tere zieltje
Mijn dochter haar tere zieltje is best een stukje sterker geworden op voetbal

De 'wijven-vader' had zijn pan hete aardappelen nog onder zn arm en liep ook enkele keren het veld op richting scheids met "zeg karol.." en deze vader kon echt niet netjes blijven toen er gevraagd werd wie de scheids nou was. Viswijverij zit bij alle rangen en standen en bij meerdere sporten wat ik tot nu toe gezien heb.

Bij zwemles van mn krul mogen ouders al niet meer kijken vanwegen zulke ouders
pi_77551259
voor de duidelijkheid: als ik wel keus zou hebben zou ik zelf een voorkeur hebben voor een 'midden' school. eentje waar ze goed onderwijs combineren met aandacht voor de kinderen. ik vind het allemaal ook zo raar met die schoolkeuzes. het is toch het kind wat naar die school gaat, niet de ouders?
pi_77551266
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:36 schreef draaijer het volgende:

[..]

mee eens hoor. Maar ik dacht als ze toch 4 sporten doen, kan je het net zo goed delegeren. Ik kan niet wachten dat ik met de kids naar hun sport kan gaan. Echt wel dat ik dan een wagen vol kiddo's naar de uit wedstrijd wil brengen. Dikke pret
De leukste herinneringen uit mijn jeugd bestaan uit die keren dat mijn vader meeging naar paardrijdwedstrijden, gewapend met een koelbox met bolletjes en drinken voor de hele club. De auto hing vol met dressuurjasjes en er werd om 5 uur 's ochtends al vrolijk gezongen. Hij draaide stiften in de hoefijzers van mijn pony bij glad weer, en als er een clubgenootje een prijs had gewonnen snelde hij naar de ring om foto's te maken. Hij werkte vaak 7 dagen per week, maar op een of andere manier was hij er altijd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 februari 2010 @ 14:40:53 #135
13151 crew  Rewimo
pi_77551310
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:34 schreef draaijer het volgende:

Op de 1 of andere manier denk ik dat Duitsers ook iets netter zijn wat voetbal betreft de NL'ers. Ze laten zich niet zo gaan..
Dat weet ik niet, eigenlijk. Misschien is het in een grote stad wel heel anders. Ik kan alleen zien hoe het hier gaat en dat gaat goed. Maar of dat representatief is voor heel Duitsland betwijfel ik
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77551361
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De leukste herinneringen uit mijn jeugd bestaan uit die keren dat mijn vader meeging naar paardrijdwedstrijden, gewapend met een koelbox met bolletjes en drinken voor de hele club. De auto hing vol met dressuurjasjes en er werd om 5 uur 's ochtends al vrolijk gezongen. Hij draaide stiften in de hoefijzers van mijn pony bij glad weer, en als er een clubgenootje een prijs had gewonnen snelde hij naar de ring om foto's te maken. Hij werkte vaak 7 dagen per week, maar op een of andere manier was hij er altijd.
BRILJANT.. Ik kijk er ook echt naar uit... Overigens ook leuk om te lezen. Als je kids je zo herinneren, dan heb je iets heel goed gedaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 februari 2010 @ 14:42:18 #137
13151 crew  Rewimo
pi_77551376
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt super
pi_77551398
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:39 schreef simmu het volgende:
voor de duidelijkheid: als ik wel keus zou hebben zou ik zelf een voorkeur hebben voor een 'midden' school. eentje waar ze goed onderwijs combineren met aandacht voor de kinderen. ik vind het allemaal ook zo raar met die schoolkeuzes. het is toch het kind wat naar die school gaat, niet de ouders?
Zeker, maar het is wel een belangrijke keus. Zie het vorige topic #2 hihi daar heb ik zo mijn mening over. Mooie discussie was dat weer
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 14:43:53 #139
7074 moussy
kuttekop
pi_77551442
Meh, ik had meestal chagerijnige vaders incl ochtendhumeur in mijn auto als ik naar een uitwedstrijd reed, ik ben ergens verkeerd gegaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 februari 2010 @ 14:44:32 #140
13151 crew  Rewimo
pi_77551463
Je moet de vaders ook niet meenemen joh
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 14:46:25 #141
7074 moussy
kuttekop
pi_77551533
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:44 schreef Rewimo het volgende:
Je moet de vaders ook niet meenemen joh
Ik was één van de enige die altijd wel wilde rijden, want bij wedstrijden stond ik natuurlijk vooraan om te blèren hoe goed ze het wel niet deden! ( )

en dan 6x een rotonde nemen, vreugderondjes omdat ze wéér hadden verloren
pi_77551540
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:43 schreef moussy het volgende:
Meh, ik had meestal chagerijnige vaders incl ochtendhumeur in mijn auto als ik naar een uitwedstrijd reed, ik ben ergens verkeerd gegaan
Was je de kinderen vergeten? Als je geen navigatie hebt, koop dan een simpele tom tom.. Briljante oplossing..
pi_77551552
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:42 schreef draaijer het volgende:

[..]

Zeker, maar het is wel een belangrijke keus. Zie het vorige topic #2 hihi daar heb ik zo mijn mening over. Mooie discussie was dat weer
ja duh. maar dan moet je dus wel een keus hebben he. ik ga dus echt niet mijn kinderen (er zijn er nog 2 op komst) elke dag heen en weer rijden 3 dorpen verderop omdat er daar dan toevallig een school zit die dan weliswaar ietsje beter naar mijn zin is, terwijl mijn kinderen dan opgescheept zitten met narigheid als overblijven en niet zomaar bij vriendjes kunnen blijven spelen enzo.
pi_77551680
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:47 schreef simmu het volgende:

[..]

ja duh. maar dan moet je dus wel een keus hebben he. ik ga dus echt niet mijn kinderen (er zijn er nog 2 op komst) elke dag heen en weer rijden 3 dorpen verderop omdat er daar dan toevallig een school zit die dan weliswaar ietsje beter naar mijn zin is, terwijl mijn kinderen dan opgescheept zitten met narigheid als overblijven en niet zomaar bij vriendjes kunnen blijven spelen enzo.
Klopt dat is een keuze. Maar ik denk ivm met de regio en de beperkte keuze dat het veel minder belangrijk is. In de randstad kan ik me voorstellen dat je er anders in zou zitten. Ach, jullie hebben waarschijnlijk de heerlijke rust in die omgeving
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 14:52:14 #145
7074 moussy
kuttekop
pi_77551736
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:46 schreef draaijer het volgende:

[..]

Was je de kinderen vergeten? Als je geen navigatie hebt, koop dan een simpele tom tom.. Briljante oplossing..
Als er een tom tom is die de weg wijst bij mannen koop ik er meteen 2, 1 reserve!!
pi_77552258
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:39 schreef moussy het volgende:

[..]

Mijn dochter haar tere zieltje is best een stukje sterker geworden op voetbal

De 'wijven-vader' had zijn pan hete aardappelen nog onder zn arm en liep ook enkele keren het veld op richting scheids met "zeg karol.." en deze vader kon echt niet netjes blijven toen er gevraagd werd wie de scheids nou was. Viswijverij zit bij alle rangen en standen en bij meerdere sporten wat ik tot nu toe gezien heb.

Bij zwemles van mn krul mogen ouders al niet meer kijken vanwegen zulke ouders
zulk gedrag bij zwemles joh? wtf

het enige wat mijn kinderen echt MOETEN qua sport is zwemmen. Dat hoort wat mij betreft gewoon een beetje bij de opvoeding ofzo ik weet niet waarom, misschien omdat het je leven kan redden eventueel.

Voor de rest mogen ze helemaal zelf kiezen, zolang ze er maar plezier in hebben.

Claudia ik heb het al eerder gezegd maar die paps klinkt alsof hij een vader uit duizenden was wat fijn zulke warme herinneringen. Zoiets wil en hoop ik ook. Dat mijn kinderen vooral met een warm gevoel terugkijken op hun jeugd, hun basis.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77552350
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:23 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ah. Ik bedoele meer dat de kinderen met een fulltime werkweek worden opgezadeld Ik zie niet echt hoe ze zo door de weeks kunnen spelen met kinderen uit de buurt, na schooltijd. Met een programma van >40 uur per week is dat niet geheel mogelijk
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 15:08:58 #148
7074 moussy
kuttekop
pi_77552409
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:05 schreef huuphuup het volgende:

[..]

zulk gedrag bij zwemles joh? wtf
Netjes gezegd, de kinderen werden afgeleid..
ik heb ook wel eens iets aparts gezien bij het diplomazwemmen, diploma was niet gehaald, moeder ging he-le-maal uit haar dak Maar ook een meisje in het groepje van krul, een meisje wat al een jaar aan het ploeteren was in dat groepje, de laatste 5 min. mogen we dan kijken en moe bleef maar tetteren tegen kind
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:11:33 #149
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77552512
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ah. Ik bedoele meer dat de kinderen met een fulltime werkweek worden opgezadeld Ik zie niet echt hoe ze zo door de weeks kunnen spelen met kinderen uit de buurt, na schooltijd. Met een programma van >40 uur per week is dat niet geheel mogelijk
Er zijn een héleboel kinderen die naar de BSO gaan meerdere keren per week. Die kunnen ook niet afspreken. Wat vind je daar van?
Oh en had je mijn nuancering over je 40 +uren nog gelezen? daarbuiten ook nog dat de seizoenen elkaar maar een beetje overlappen, Dat alle sporten tegelijk waren was hooguit 4 weken, Maar dit ter terzijde.
pi_77552604
Haal ik uit bovenstaande posts dat er tegenwoordig geen schoolzwemmen meer is?
pi_77552630
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Jewel, groep 5 dacht ik..

Maar zwemlessen mogen al vanaf 5 jaar.
pi_77552637
quote:
nu je het zegt ...

vind ik slechte zaak, ik vind schoolzwemmen nuttiger dan reguliere gym

edit: oh toch wel dus
pi_77552662
quote:
Hier heeft mijn zoon nog 1 jaar schoolzwemmen gehad en toen is het afgeschaft, te duur.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 15:16:06 #154
7074 moussy
kuttekop
pi_77552679
Gr. 3-4 op de school van mn kinderen
pi_77552738
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:11 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Er zijn een héleboel kinderen die naar de BSO gaan meerdere keren per week. Die kunnen ook niet afspreken. Wat vind je daar van?
Ja, neem dan geen kinderen, denk ik dan. Of zoek ander werk, ga minder werken.
quote:
Oh en had je mijn nuancering over je 40 +uren nog gelezen? daarbuiten ook nog dat de seizoenen elkaar maar een beetje overlappen, Dat alle sporten tegelijk waren was hooguit 4 weken, Maar dit ter terzijde.
Dan kom je nog op 39 uur. Dat zijn nog dagen die vrij fors zijn. SIRE had er een paar jaar terug een mooi spotje over
pi_77552754
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jewel, groep 5 dacht ik..

Maar zwemlessen mogen al vanaf 5 jaar.
En wordt afgeraden bij heel jonge kinderen vanwege de verhoogde kans op astma en longklachten door chloor...
pi_77552806
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Hier heeft mijn zoon nog 1 jaar schoolzwemmen gehad en toen is het afgeschaft, te duur.
Wat een onzin zeg
pi_77552844
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En wordt afgeraden bij heel jonge kinderen vanwege de verhoogde kans op astma en longklachten door chloor...
Ja en hoe zit dat dan met peuter zwemmen, ouder en kind zwemmen?

Persoonlijk vind ik 5 jaar een goede leeftijd om echt te starten.
pi_77553027
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg
Geld voor alle scholen in de omgeving, ze krijgen steeds minder geld en moeten het daar maar gewoon mee doen.
Ze waren er niet blij mee, maar het moest.
pi_77553279
quote:

[..]

Ah, vandaar deze campagne: http://www.5jaarzwemlesjaar.nl/home/index.php
pi_77553342
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Geld voor alle scholen in de omgeving, ze krijgen steeds minder geld en moeten het daar maar gewoon mee doen.
Ze waren er niet blij mee, maar het moest.
Same here.

Chloor is overigens niet de reden voor pas vanaf vijf jaar zwemles hoor
Lichamelijke en leerontwikkeling van kinderen maakt dat het onder die leeftijd voor het grootste deel gewoon nog niet zoveel zin heeft.

Idd zoals al genoemd, peuterzwemmen, ouder en kind zwemmen, babyzwemmen.. allemaal gewoon ook met chloor.
pi_77553549
oh ik heb geen idee hoe het zit met schoolzwemmen eigenlijk. Ik wil gewoon dat mijn kinderen zo snel mogelijk (goed) leren zwemmen. Dus zodra ze de leeftijd hebben, gaan ze wat mij betreft op zwemles. Ik vind het echt heel belangrijk dat ze kunnen zwemmen, dat heeft voor mij echt een meerwaarde een zwemdiploma.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:38:40 #163
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77553699
quote:
Wij zijn een jaar of 9 geleden gestopt met schoolzwemmen. De zwemvereniging vond namelijk dat wij (=de school) eindverantwoordelijk waren voor al die kinderen in het water. Ik moest (als juf) ook 1x per week mee.
50 kinderen in de bus, stuk Den Haag door, hopen dat er niemand verzoop, aankleden, bus weer in....en dat voor 1 uur zwemles.

Naast het feit dat het ontzettend veel tijd kostte (een schoolmiddag 13.00-15.00) trokken wij dat verantwoordelijkheidsgevoel niet.
pi_77553760
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:30 schreef MarMar het volgende:

[..]

Same here.

Chloor is overigens niet de reden voor pas vanaf vijf jaar zwemles hoor
Lichamelijke en leerontwikkeling van kinderen maakt dat het onder die leeftijd voor het grootste deel gewoon nog niet zoveel zin heeft.

Idd zoals al genoemd, peuterzwemmen, ouder en kind zwemmen, babyzwemmen.. allemaal gewoon ook met chloor.
quote:
Baby’s en peuters die naar een zwembad gaan, hebben tweemaal zoveel kans om astma te krijgen als andere kinderen. De chloordampen blijken schadelijk voor de groeiende longen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Katholieke Universiteit Leuven (KUL). Professor Alfred Bernard onderzocht 341 kinderen in de leeftijd van acht tot twaalf jaar. De 41 kinderen die aan babyzwemmen hadden gedaan, hadden tweemaal zoveel last van astma als de niet-babyzwemmers. Ze hadden ook vaker bronchitis. Bron: ANP

Sommigen hadden longschade, vergelijkbaar met de gevolgen van meerdere jaren roken. "We kunnen dus niet langer volhouden dat babyzwemmen gezond is’, aldus professor Bernard donderdag in Gazet van Antwerpen. "De longletsels zijn te verklaren omdat de longen rond de leeftijd van zes à zeven maanden – de periode van de watergewenning voor baby’s – in volle ontwikkeling zijn."
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 februari 2010 @ 15:40:59 #165
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77553817
quote:

[..]

Dan heb je het over jonger dan 3 maanden...
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[..]

Dan kom je nog op 39 uur. Dat zijn nog dagen die vrij fors zijn. SIRE had er een paar jaar terug een mooi spotje over
Krijgen we die discussie weer? Daarover gaat het toch helemaal niet in dit topic

Anyway, Isa mag absoluut de voordeur niet openmaken als er niet een van ons twee in de buurt is of weet wie er voor de deur staat. Dat bedacht ik me net...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_77553851
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:38 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Wij zijn een jaar of 9 geleden gestopt met schoolzwemmen. De zwemvereniging vond namelijk dat wij (=de school) eindverantwoordelijk waren voor al die kinderen in het water. Ik moest (als juf) ook 1x per week mee.
50 kinderen in de bus, stuk Den Haag door, hopen dat er niemand verzoop, aankleden, bus weer in....en dat voor 1 uur zwemles.

Naast het feit dat het ontzettend veel tijd kostte (een schoolmiddag 13.00-15.00) trokken wij dat verantwoordelijkheidsgevoel niet.
Volgens je profiel ben je een man Die kunnen ook juf zijn, maar ik kan je afraden dat voor de klas openlijk te vertellen

Maar zo ging bij ons het schoolzwemmen vroegah ook. En volgens mij breekt een kind eerder zn nek bij gym, dan dat ze verzuipen bij zwemles
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:43:10 #167
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77553910
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Volgens je profiel ben je een man Die kunnen ook juf zijn, maar ik kan je afraden dat voor de klas openlijk te vertellen

Maar zo ging bij ons het schoolzwemmen vroegah ook. En volgens mij breekt een kind eerder zn nek bij gym, dan dat ze verzuipen bij zwemles
Spannende juf voor de klas, wel zo leuk voor de jongens!
pi_77554071
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dan heb je het over jonger dan 3 maanden...
[..]

Krijgen we die discussie weer? Daarover gaat het toch helemaal niet in dit topic

Anyway, Isa mag absoluut de voordeur niet openmaken als er niet een van ons twee in de buurt is of weet wie er voor de deur staat. Dat bedacht ik me net...
Weer? Ik kom nooit in OUD, ik vraag mij alleen af waarom ouders sommige besluiten nemen. 40 urige weken zal een kind zo tussen zn 20e en 70e nog moeten gaan maken
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 februari 2010 @ 15:52:49 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77554323
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Weer? Ik kom nooit in OUD, ik vraag mij alleen af waarom ouders sommige besluiten nemen. 40 urige weken zal een kind zo tussen zn 20e en 70e nog moeten gaan maken
Dan open je een topic met die vraag... Het gaat hier namelijk over wat je kind opvoedkundig gezien niet mag
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:05:02 #170
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77554861
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[..]

Wat nou 39 uur? Hij sportte een maand lang 6,5 uur in de week. oeeeeeeeeeeeeeeh!
Op zijn eigen verzoek ook nog. Daarnaast heeft hij elke dag een speelafspraak. Maar ik begrijp dat ik hem beter achter de tv kan zetten of de playstation? Ik zal het onthouden.
En waar haal je vandaan dat het werk is? Dat jij je sport ziet als werk. voor die jongen is het gewoon met zijn vriendjes over het veld rennen, niet anders dan hij hier in de speeltuin zou doen.
pi_77554952
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[..]
Zwembadwn gebruiken bijna geen chloor meer, in ieder geval "ons" zwembad niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77556668
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:50 schreef draaijer het volgende:

[..]

Klopt dat is een keuze. Maar ik denk ivm met de regio en de beperkte keuze dat het veel minder belangrijk is. In de randstad kan ik me voorstellen dat je er anders in zou zitten. Ach, jullie hebben waarschijnlijk de heerlijke rust in die omgeving
het enige wat ik ermee kwijt wilde is dat zelfs de beste school wellicht niet de beste school voor jouw kind is! dat zie je trouwens ook goed terug in wat welk kindje mag en wat niet. de een mag en kan nu eenmaal meer dan de ander. kinderen zijn geen kleine robotjes of kleine kopietjes van jezelf.

selene mag trouwens gewoon niet aan onze spulletjes komen. wel aan de hare en ze heeft bv ook een eigen plankje in de boekenkast. verder vind ik het belangrijk dat zij respecteert dat andere mensen eventjes niet willen spelen/zingen/lezen met haar, net zo goed als dat andere mensen moeten accepteren dat ze niet altijd zomaar op schoot wil bij iemand. maar goed; ze is pas anderhalf he ik verwacht nog een hele waslijst aan regels, al doende
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:06:50 #173
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77557408
Zwemles is hier ook "verplicht' voor mijn kinderen. Tot en met B, daarna mogen ze zelf weten of ze verder willen of niet. Een andere sport mag als ze klaar zijn met zwemmen omdat het zwemmen op zich al 2 middagen in beslag nam. Oudste wilde op judo wat hij nu ook zit en middelste wil als hij straks z`n B heeft op tennis. Of op karate, daar is hij nog niet helemaal over uit
Oudste heeft dit jaar wel schoolzwemmen trouwens, z`n diploma kan hij daar echter niet mee halen. Dat was alleen het geval geweest als hij z`n A nog niet had.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_77557643
oh, ik vergat er nog eentje. een hele belangrijke op het moment. selene mag niet schoppen naar mama's buik. of slaan of dergelijke ongein. ik wil het niet hebben.
pi_77562891
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:13 schreef simmu het volgende:
oh, ik vergat er nog eentje. een hele belangrijke op het moment. selene mag niet schoppen naar mama's buik. of slaan of dergelijke ongein. ik wil het niet hebben.
Same here. Jij verwacht toch de 2e?
pi_77563342
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Same here. Jij verwacht toch de 2e?
en derde.
pi_77565358
Zwemdiploma A is verplicht, B/C al meer facultatief maar vooralsnog wil ze die zelf halen. En toen ik afgelopen week vroeg 'En wat wil je daarna? Tekenles, muziekles, dansles, ...?' kwam ze zelf al met 'Thuisblijfles.'

Schoolzwemmen is afhankelijk van het beleid vd gemeente/school.
pi_77565473
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:40 schreef simmu het volgende:

[..]

en derde.
No way woeha.. Gefeliciteerd.. Dat is cool. Suc6
pi_77684396
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:13 schreef simmu het volgende:
Maar ik neem aan dat dat ook niet mag als je niet zwanger bent?
pi_77685649
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:19 schreef Raissa het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat dat ook niet mag als je niet zwanger bent?
uiteraard. er wordt niet geschopt, geslagen, gebeten, met takken/speeltjes/springtouwen/whatever gesmeten/geslagen/gewhateverd maar voor die laatste dingen is ze nog wat klein. en bij het luierverschonen had ze eventjes voor het handje om wild om zich heen te gaan schoppen. neen dus.
pi_77706144
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:46 schreef k_i_m het volgende:
Voor nu gelden hier in huis de volgende regels;'

Niet expres iets stuk maken.
Delen.
Niet slaan/schoppen/pijn doen.

Dit zijn dingen die ik vind dat ik mag verwachten en die haalbaar zijn voor een (bijna) 2 jarige.

Over een paar jaar kan ik daar vast nog wel een rits bijposten .
Mooi gezegd en geformuleerd.
75 topics = FIN
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:56:48 #182
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77713757
Nog even over hocky vs voetbal; ik zat weliswaar niet op hocky maar was wel onderdeel van de kakcrew met Oilily-sjaals en viertaktjes...en de hockyfeesten die erbij hoorden waren me toch een Sodom & Gomorra .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_77713852
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:56 schreef Vivi het volgende:
Nog even over hocky vs voetbal; ik zat weliswaar niet op hocky maar was wel onderdeel van de kakcrew met Oilily-sjaals en viertaktjes...en de hockyfeesten die erbij hoorden waren me toch een Sodom & Gomorra .
Tja, het is dat je al verkering hebt en ik getrouwd ben, anders had ik best het risico best willen lopen op een blauwtje
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:05:59 #184
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77714081
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:59 schreef draaijer het volgende:

[..]

Tja, het is dat je al verkering hebt en ik getrouwd ben, anders had ik best het risico best willen lopen op een blauwtje
Hahaha, misschien beginnen we ooit nog aan een tweede leg .

Ik zal je een beetje afkoelen door te vertellen over mijn daarop volgende fase; met legerkistjes, rood hennahaar en een neusbel

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_77714181
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:05 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hahaha, misschien beginnen we ooit nog aan een tweede leg .

Ik zal je een beetje afkoelen door te vertellen over mijn daarop volgende fase; met legerkistjes, rood hennahaar en een neusbel

Ja schat die fase heb je ook nodig om erachter te komen wat je niet wil

Ik ga morgen maar weer even met de kleine man in de tuin oefenen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:09:06 #186
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_77714204
Geil Vief .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_77762381
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
dan is je kind dus naast 32 uur school dus 8 uur aan het sporten.
Even ter info; hier hebben kinderen in de onderbouw 23 uur en in de bovenbouw 25,75 uur per week school. Volgens mij is dat redelijk standaard, dus 32 uur is wat overdreven
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_77774619
Hallo!

In FOK!radio hebben we het al een tijdje over de New Kids (zie hier). Veel gehoorde klacht van ouders is dat kinderen de redelijk grove taal overnemen en ook roepen op het schoolplein. Hoe is jullie ervaring daarin?

Dit willen we gebruiken in onze uitzending vanavond, hier te vinden. Als we iemand die het probleem herkent zouden mogen bellen, dan graag. Stuur ff een PM'etje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')