Ik kom uit een voetbal familie, mijn vader is altijd coach geweest en later scheidsrechter, is gestopt met scheidsrechteren om de agressie, heeft letterlijk weleens heel hard moeten lopen om klappen te ontwijken, dat voor iemand die daar vrijwillig op het veld stond en altijd bekend heeft gestaan als eerlijke scheidsrechter.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:34 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik snap jullie echt niet.
Maar misschien komt het ook omdat ik in een klein dorp ben opgegroeid, bij ons in het dorp hing er op de voetbalclub (volgens mij, heb er nooit opgezeten) een hele normale sfeer.
Kan me niet voorstellen dat er zó'n erge sfeer daar hangt dat je kind niet mag genieten en zijn dromen na mag jagen.
Ik zou het ook niet verbieden, maar ik zou het ook niet motiveren. Wel zou ik andere sporten motiveren. Ehm, doe ik al hahaquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:54 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik zou mijn kind niet verbieden. Wat ík er van vind doet er namelijk niet zo heel veel toe. Het zijn eigen individuen, geen blinde kopieen. zo ontwikkelen ze ook een eigen muzieksmaak. Persoonlijk houd ik liever zo contact en begeleid het dan dat ik me vervreemd van mijn kind. Ik heb zomaar het gevoel dat dat dan in de puberteit keihard terugboemerangt.
zo zit mijn kind dus wel op voetbal. Hij weet ook wat ik er van vind. zijn vader gaat nu met hem naar wedstrijden enzo. en dat is prima, want ik vind het leuk dat hij het leuk heeft. En ik ga ook echt wel kijken. Niet te vaak want ik erger me kapot.
Agreequote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik kom uit een voetbal familie, mijn vader is altijd coach geweest en later scheidsrechter, is gestopt met scheidsrechteren om de agressie, heeft letterlijk weleens heel hard moeten lopen om klappen te ontwijken, dat voor iemand die daar vrijwillig op het veld stond en altijd bekend heeft gestaan als eerlijke scheidsrechter.
Er is veel agressie, veel geschreeuw en gedoe, heb kinderen zien huilen omdat ze afgebrand werden omdat ze niet goed genoeg waren, ik heb mijn vader ouders zien wegsturen daarvoor, omdat ze eiste dat een bepaald kind niet zou voetballen omdat die niet goed geoeg was, kinderen van een jaar of 10!!!
Ik sta bij schoolvoetbal met klapperende oren naast het veld te luisteren hoe ouders brullen over dat veld op, gvd kom in actie en dat soort gedoe, ik vind het ronduit aso en zeer ongewenst en wil niet dat mijn kind zich daar tussen begeeft en misschien wel gaat denken dat het normaal is om zo met mensen om te gaan.
Geen enkele andere sport ken ik waar men zich zo mag gedragen, nog nooit heb ik zoiets meegemaakt bij andere sporten.
hij deed afgelopen seizoen Tennis, judo, voetbal en zwemmen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:57 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet verbieden, maar ik zou het ook niet motiveren. Wel zou ik andere sporten motiveren. Ehm, doe ik al haha
Oh ja meh, ouders van jongensteams die langs de lijn schreeuwen "het zijn maar wijven!!!" mijn dochter zat in een meisjesteam, wel allemaal zo'n 8 jr oudquote:
Tegelijk?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
hij deed afgelopen seizoen Tennis, judo, voetbal en zwemmen.Nu alleen nog voetbal en Judo. Helaas. Maar hij mocht kiezen.
Ik kan je vertellen dat een au pair aanzienlijk minder kost dan een paar dagen KDV. Idee?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Tegelijk?Zeg dat iedere sport wekelijks, met heen en terugbrengen, 2 uur kost, dan is je kind dus naast 32 uur school dus 8 uur aan het sporten. Dat is een fulltime werkweek! So far voor het huttenbouwen na schooltijd
Ik snap geloof ik niet helemaal wat je probeert te zeggenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat een au pair aanzienlijk minder kost dan een paar dagen KDV. Idee?
Echt schandalig.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik kom uit een voetbal familie, mijn vader is altijd coach geweest en later scheidsrechter, is gestopt met scheidsrechteren om de agressie, heeft letterlijk weleens heel hard moeten lopen om klappen te ontwijken, dat voor iemand die daar vrijwillig op het veld stond en altijd bekend heeft gestaan als eerlijke scheidsrechter.
Er is veel agressie, veel geschreeuw en gedoe, heb kinderen zien huilen omdat ze afgebrand werden omdat ze niet goed genoeg waren, ik heb mijn vader ouders zien wegsturen daarvoor, omdat ze eiste dat een bepaald kind niet zou voetballen omdat die niet goed geoeg was, kinderen van een jaar of 10!!!
Ik sta bij schoolvoetbal met klapperende oren naast het veld te luisteren hoe ouders brullen over dat veld op, gvd kom in actie en dat soort gedoe, ik vind het ronduit aso en zeer ongewenst en wil niet dat mijn kind zich daar tussen begeeft en misschien wel gaat denken dat het normaal is om zo met mensen om te gaan.
Geen enkele andere sport ken ik waar men zich zo mag gedragen, nog nooit heb ik zoiets meegemaakt bij andere sporten.
Kijk, dat is al een regel bij onze club. Bij jeugdwedstrijden (die sowieso 's morgens zijn) geen verkoop van alcoholquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:09 schreef Stali het volgende:
[..]
Het vervelende van zo'n voetbalveld is dat je er veel te makkelijk oploopt. Ik fiets er weleens langs en dan zie je ze langs de lijn staan met bekers bier.
Wat veel.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
hij deed afgelopen seizoen Tennis, judo, voetbal en zwemmen.Nu alleen nog voetbal en Judo. Helaas. Maar hij mocht kiezen.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:12 schreef easy-going het volgende:
[..]
Kijk, dat is al een regel bij onze club. Bij jeugdwedstrijden (die sowieso 's morgens zijn) geen verkoop van alcohol
Er zijn overigens genoeg voetbalclubs waar normale omgangsvormen gelden hoor.
"Schop ze onder de mat!!!!!!!!!"quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:16 schreef easy-going het volgende:
Ik ben overigens "opgegroeid" op het voetbalveld, maar als ik alle vooroodelen commentaren zo lees is het een wonder dat ik zo goed terecht gekomen ben
Dat geeft je een hoop vrijheid. Het is een keuze en je moet het maar net willen. Maar die kan bijvoorbeeld ook de kinderen wegbrengen naar sport. Zeker als ze 3 of 4 sporten in de week doenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik snap geloof ik niet helemaal wat je probeert te zeggen
ja tegelijk. voetbal zwemmen en tennis is hier in het durp, aan de overkant van de straat. Da's twee minuten fietsen, uurtje les (tennis) twee keer trainen voetbal, a een uur, drie keer zwemles a 30 minuten en drie kwartier Judo. allemaal na 6 uur. Totaal van 6 uur en een kwartier. dus dat spelen en huttenbouwen gaat wel doorquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Tegelijk?Zeg dat iedere sport wekelijks, met heen en terugbrengen, 2 uur kost, dan is je kind dus naast 32 uur school dus 8 uur aan het sporten. Dat is een fulltime werkweek! So far voor het huttenbouwen na schooltijd
Ik snap het ook niet, hoor. Mijn zoon mag gerust op voetbal, maar hij mag een ander niet moedwillig bezeren en hij zal zeker niet op zijn 12e een biertje krijgen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:34 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik snap jullie echt niet.
Maar misschien komt het ook omdat ik in een klein dorp ben opgegroeid, bij ons in het dorp hing er op de voetbalclub (volgens mij, heb er nooit opgezeten) een hele normale sfeer.
Kan me niet voorstellen dat er zó'n erge sfeer daar hangt dat je kind niet mag genieten en zijn dromen na mag jagen.
Nee, maar het leest wel of je ze "Sodom en Gomorra" instuurt als ze op voetbal willen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:21 schreef Stali het volgende:
Volgens mij heeft niemand beweerd dat voetballende kinderen niet goed terecht komen.
Dat is mede een reden waarom ik nog een tandje dichterbij wil gaan wonen. Dus is er nog iemand opzoek naar een lekker huis in het midden van het land?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:25 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja tegelijk. voetbal zwemmen en tennis is hier in het durp, aan de overkant van de straat. Da's twee minuten fietsen, uurtje les (tennis) twee keer trainen voetbal, a een uur, drie keer zwemles a 30 minuten en drie kwartier Judo. allemaal na 6 uur. Totaal van 6 uur en een kwartier. dus dat spelen en huttenbouwen gaat wel door![]()
Maar goed, zwemmen moest, ze moeten van mij A, B én C halen omdat ze zomers veel zwemmen in een groot en diep meer, dat is nu klaar. Maar hij wil vandezomer ook voor zwemvaardigheid zwemmen. Van mij mag ie.
tsja.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:46 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dichtpiet, misschien zal het e.e.a. wel veranderen als je daadwerkelijk weet hoe het is om een kind te hebben. Dit is een serieuze opmerking dus vat het niet op als aanval oid
Die ouders hadden wij bij paardrijden ook.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:09 schreef Stali het volgende:
[..]
Echt schandalig.
Moet wel zeggen dat bij de meeste sportverenigingen hier op het dorp het zo geregeld is dat ouders niet bij de lessen aanwezig mogen zijn. Twee keer per jaar mag je komen kijken wat ze allemaal kunnen. Dat zullen ze wel met de reden doen dat een aantal ouders zich niet kunnen gedragen.
Waar doe je je kinderen nu op school dan? Zeg je nu niet hetzelfde als wat andere proberen te zeggen, maar dan omgekeerd? Wat als je kindje nu dolgraag naar zo'n "kakschool" zou willen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:27 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja.
normaal zou ik het niet zo persoonlijk brengen hoor. maar deze simmu was toen ze 9 was wel heel erg verdrietig toen papa en mama simmu toen failliet gingen. simmuutje werd namelijk door de andere kindjes genegeerd op schoolreisje, want tsja: "niet ons soort mensen he, ons soort mensen overkomt zoiets niet!". de andere papa's en mama's waren nog zo leuk fijnzinnig om waar simmuutje en haar mama bijstonden dat te benadrukken tegen de andere kindjes. dus toen mocht simmu spitsroeden lopen, want niemand zei ook idd een woord. stelletje kutkrengen op die kakschool
overigens heb ik jaren later met groot genoegen gezien hoe het grootste kutkreng van het stel bij de aldi achter de kassa zat. goede school ten spijt, karakter verraadt zich niet weet je! tot op de dag van vandaag heb ik iig iets tegen scholen die zich profileren als, tsja, hoe noem je het, kakschool.
Op de 1 of andere manier denk ik dat Duitsers ook iets netter zijn wat voetbal betreft de NL'ers. Ze laten zich niet zo gaan..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:32 schreef Rewimo het volgende:
Ach, het hangt van de club af. Hier in het dorp is alles lekker gemoedelijk en scheldende ouders heb ik bij onze club tot nu toe niet gezien.
Bij de club uit het dorp waar Christan op school zit echter...
Maar misschien scheelt het dat daar veel Nederlanders wonenOnze zoon speelt met alleen maar Duitse kinderen in zijn team. En hun ouders heb ik alleen maar horen aanmoedigen. Hopelijk blijft dat zo.
Ik denk dat als je kind op sport zit dat je als ouder gewoon rekening moet houden dat er ook een hoop tijd voo jou in gaat zitten. Bij de voetbal, hocky of wat dan ook, een kind vindt het toch vaak leuk als pap, of mam lekker aan de zijkant staat mee te brullen aan te moedigenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:23 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat geeft je een hoop vrijheid. Het is een keuze en je moet het maar net willen. Maar die kan bijvoorbeeld ook de kinderen wegbrengen naar sport. Zeker als ze 3 of 4 sporten in de week doen
Hou je zelf ook nog een beetje een leven over
mee eens hoor. Maar ik dacht als ze toch 4 sporten doen, kan je het net zo goed delegeren. Ik kan niet wachten dat ik met de kids naar hun sport kan gaan. Echt wel dat ik dan een wagen vol kiddo's naar de uit wedstrijd wil brengen. Dikke pretquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk dat als je kind op sport zit dat je als ouder gewoon rekening moet houden dat er ook een hoop tijd voo jou in gaat zitten. Bij de voetbal, hocky of wat dan ook, een kind vindt het toch vaak leuk als pap, of mam lekker aan de zijkant staat mee te brullen aan te moedigen.
Voor hetzelfde geld is je kind een natuurtalentje en dan gaat er gewoon nog meer tijd in zitten, dan moeten ze vaker trainen enz..
wij wonen in een dorpje in drenthe. wij hebben simpelweg weinig keus. nog buiten dat: de onze is nu anderhalf. ik ga me nu echt niet druk maken over welke school ze naartoe moet hoor.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:32 schreef draaijer het volgende:
[..]
Waar doe je je kinderen nu op school dan? Zeg je nu niet hetzelfde als wat andere proberen te zeggen, maar dan omgekeerd? Wat als je kindje nu dolgraag naar zo'n "kakschool" zou willen?
Mijn dochter haar tere zieltje is best een stukje sterker geworden op voetbalquote:
De leukste herinneringen uit mijn jeugd bestaan uit die keren dat mijn vader meeging naar paardrijdwedstrijden, gewapend met een koelbox met bolletjes en drinken voor de hele club. De auto hing vol met dressuurjasjes en er werd om 5 uur 's ochtends al vrolijk gezongen. Hij draaide stiften in de hoefijzers van mijn pony bij glad weer, en als er een clubgenootje een prijs had gewonnen snelde hij naar de ring om foto's te maken. Hij werkte vaak 7 dagen per week, maar op een of andere manier was hij er altijd.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:36 schreef draaijer het volgende:
[..]
mee eens hoor. Maar ik dacht als ze toch 4 sporten doen, kan je het net zo goed delegeren. Ik kan niet wachten dat ik met de kids naar hun sport kan gaan. Echt wel dat ik dan een wagen vol kiddo's naar de uit wedstrijd wil brengen. Dikke pret
Dat weet ik niet, eigenlijk. Misschien is het in een grote stad wel heel anders. Ik kan alleen zien hoe het hier gaat en dat gaat goed. Maar of dat representatief is voor heel Duitsland betwijfel ikquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:34 schreef draaijer het volgende:
Op de 1 of andere manier denk ik dat Duitsers ook iets netter zijn wat voetbal betreft de NL'ers. Ze laten zich niet zo gaan..
BRILJANT.. Ik kijk er ook echt naar uit... Overigens ook leuk om te lezen. Als je kids je zo herinneren, dan heb je iets heel goed gedaanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De leukste herinneringen uit mijn jeugd bestaan uit die keren dat mijn vader meeging naar paardrijdwedstrijden, gewapend met een koelbox met bolletjes en drinken voor de hele club. De auto hing vol met dressuurjasjes en er werd om 5 uur 's ochtends al vrolijk gezongen. Hij draaide stiften in de hoefijzers van mijn pony bij glad weer, en als er een clubgenootje een prijs had gewonnen snelde hij naar de ring om foto's te maken. Hij werkte vaak 7 dagen per week, maar op een of andere manier was hij er altijd.
Dat klinkt superquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
De leukste herinneringen uit mijn jeugd bestaan uit die keren dat mijn vader meeging naar paardrijdwedstrijden, gewapend met een koelbox met bolletjes en drinken voor de hele club. De auto hing vol met dressuurjasjes en er werd om 5 uur 's ochtends al vrolijk gezongen. Hij draaide stiften in de hoefijzers van mijn pony bij glad weer, en als er een clubgenootje een prijs had gewonnen snelde hij naar de ring om foto's te maken. Hij werkte vaak 7 dagen per week, maar op een of andere manier was hij er altijd.
Zeker, maar het is wel een belangrijke keus. Zie het vorige topic #2 hihi daar heb ik zo mijn mening over. Mooie discussie was dat weerquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:39 schreef simmu het volgende:
voor de duidelijkheid: als ik wel keus zou hebben zou ik zelf een voorkeur hebben voor een 'midden' school. eentje waar ze goed onderwijs combineren met aandacht voor de kinderen. ik vind het allemaal ook zo raar met die schoolkeuzes. het is toch het kind wat naar die school gaat, niet de ouders?
Ik was één van de enige die altijd wel wilde rijden, want bij wedstrijden stond ik natuurlijk vooraan om te blèren hoe goed ze het wel niet deden! (quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:44 schreef Rewimo het volgende:
Je moet de vaders ook niet meenemen joh
Was je de kinderen vergeten? Als je geen navigatie hebt, koop dan een simpele tom tom.. Briljante oplossing..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:43 schreef moussy het volgende:
Meh, ik had meestal chagerijnige vaders incl ochtendhumeur in mijn auto als ik naar een uitwedstrijd reed, ik ben ergens verkeerd gegaan
ja duh. maar dan moet je dus wel een keus hebben he. ik ga dus echt niet mijn kinderen (er zijn er nog 2 op komst) elke dag heen en weer rijden 3 dorpen verderop omdat er daar dan toevallig een school zit die dan weliswaar ietsje beter naar mijn zin is, terwijl mijn kinderen dan opgescheept zitten met narigheid als overblijven en niet zomaar bij vriendjes kunnen blijven spelen enzo.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:42 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zeker, maar het is wel een belangrijke keus. Zie het vorige topic #2 hihi daar heb ik zo mijn mening over. Mooie discussie was dat weer
Klopt dat is een keuze. Maar ik denk ivm met de regio en de beperkte keuze dat het veel minder belangrijk is. In de randstad kan ik me voorstellen dat je er anders in zou zitten. Ach, jullie hebben waarschijnlijk de heerlijke rust in die omgevingquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:47 schreef simmu het volgende:
[..]
ja duh. maar dan moet je dus wel een keus hebben he. ik ga dus echt niet mijn kinderen (er zijn er nog 2 op komst) elke dag heen en weer rijden 3 dorpen verderop omdat er daar dan toevallig een school zit die dan weliswaar ietsje beter naar mijn zin is, terwijl mijn kinderen dan opgescheept zitten met narigheid als overblijven en niet zomaar bij vriendjes kunnen blijven spelen enzo.
Als er een tom tom is die de weg wijst bij mannen koop ik er meteen 2, 1 reserve!!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:46 schreef draaijer het volgende:
[..]
Was je de kinderen vergeten? Als je geen navigatie hebt, koop dan een simpele tom tom.. Briljante oplossing..
zulk gedrag bij zwemles joh?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:39 schreef moussy het volgende:
[..]
Mijn dochter haar tere zieltje is best een stukje sterker geworden op voetbal
De 'wijven-vader' had zijn pan hete aardappelen nog onder zn arm en liep ook enkele keren het veld op richting scheids met "zeg karol.." en deze vader kon echt niet netjes blijven toen er gevraagd werd wie de scheids nou was. Viswijverij zit bij alle rangen en standen en bij meerdere sporten wat ik tot nu toe gezien heb.
Bij zwemles van mn krul mogen ouders al niet meer kijken vanwegen zulke ouders![]()
Ah. Ik bedoele meer dat de kinderen met een fulltime werkweek worden opgezadeldquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:23 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat geeft je een hoop vrijheid. Het is een keuze en je moet het maar net willen. Maar die kan bijvoorbeeld ook de kinderen wegbrengen naar sport. Zeker als ze 3 of 4 sporten in de week doen
Hou je zelf ook nog een beetje een leven over
Netjes gezegd, de kinderen werden afgeleid..quote:
Er zijn een héleboel kinderen die naar de BSO gaan meerdere keren per week. Die kunnen ook niet afspreken. Wat vind je daar van?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ah. Ik bedoele meer dat de kinderen met een fulltime werkweek worden opgezadeldIk zie niet echt hoe ze zo door de weeks kunnen spelen met kinderen uit de buurt, na schooltijd. Met een programma van >40 uur per week is dat niet geheel mogelijk
Jewel, groep 5 dacht ik..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Haal ik uit bovenstaande posts dat er tegenwoordig geen schoolzwemmen meer is?
nu je het zegt ...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hier heeft mijn zoon nog 1 jaar schoolzwemmen gehad en toen is het afgeschaft, te duur.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ja, neem dan geen kinderen, denk ik dan. Of zoek ander werk, ga minder werken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:11 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Er zijn een héleboel kinderen die naar de BSO gaan meerdere keren per week. Die kunnen ook niet afspreken. Wat vind je daar van?
Dan kom je nog op 39 uur. Dat zijn nog dagen die vrij fors zijn. SIRE had er een paar jaar terug een mooi spotje overquote:Oh en had je mijn nuancering over je 40 +uren nog gelezen? daarbuiten ook nog dat de seizoenen elkaar maar een beetje overlappen, Dat alle sporten tegelijk waren was hooguit 4 weken, Maar dit ter terzijde.
En wordt afgeraden bij heel jonge kinderen vanwege de verhoogde kans op astma en longklachten door chloor...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jewel, groep 5 dacht ik..
Maar zwemlessen mogen al vanaf 5 jaar.
Wat een onzin zegquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Hier heeft mijn zoon nog 1 jaar schoolzwemmen gehad en toen is het afgeschaft, te duur.
Ja en hoe zit dat dan met peuter zwemmen, ouder en kind zwemmen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En wordt afgeraden bij heel jonge kinderen vanwege de verhoogde kans op astma en longklachten door chloor...
Geld voor alle scholen in de omgeving, ze krijgen steeds minder geld en moeten het daar maar gewoon mee doen.quote:
Ah, vandaar deze campagne: http://www.5jaarzwemlesjaar.nl/home/index.phpquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En wordt afgeraden bij heel jonge kinderen vanwege de verhoogde kans op astma en longklachten door chloor...
Same here.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Geld voor alle scholen in de omgeving, ze krijgen steeds minder geld en moeten het daar maar gewoon mee doen.
Ze waren er niet blij mee, maar het moest.
Wij zijn een jaar of 9 geleden gestopt met schoolzwemmen. De zwemvereniging vond namelijk dat wij (=de school) eindverantwoordelijk waren voor al die kinderen in het water. Ik moest (als juf) ook 1x per week mee.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:30 schreef MarMar het volgende:
[..]
Same here.
Chloor is overigens niet de reden voor pas vanaf vijf jaar zwemles hoor
Lichamelijke en leerontwikkeling van kinderen maakt dat het onder die leeftijd voor het grootste deel gewoon nog niet zoveel zin heeft.
Idd zoals al genoemd, peuterzwemmen, ouder en kind zwemmen, babyzwemmen.. allemaal gewoon ook met chloor.
quote:Baby’s en peuters die naar een zwembad gaan, hebben tweemaal zoveel kans om astma te krijgen als andere kinderen. De chloordampen blijken schadelijk voor de groeiende longen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Katholieke Universiteit Leuven (KUL). Professor Alfred Bernard onderzocht 341 kinderen in de leeftijd van acht tot twaalf jaar. De 41 kinderen die aan babyzwemmen hadden gedaan, hadden tweemaal zoveel last van astma als de niet-babyzwemmers. Ze hadden ook vaker bronchitis. Bron: ANP
Sommigen hadden longschade, vergelijkbaar met de gevolgen van meerdere jaren roken. "We kunnen dus niet langer volhouden dat babyzwemmen gezond is’, aldus professor Bernard donderdag in Gazet van Antwerpen. "De longletsels zijn te verklaren omdat de longen rond de leeftijd van zes à zeven maanden – de periode van de watergewenning voor baby’s – in volle ontwikkeling zijn."
Dan heb je het over jonger dan 3 maanden...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Krijgen we die discussie weer? Daarover gaat het toch helemaal niet in dit topicquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, neem dan geen kinderen, denk ik dan. Of zoek ander werk, ga minder werken.
[..]
Dan kom je nog op 39 uur. Dat zijn nog dagen die vrij fors zijn. SIRE had er een paar jaar terug een mooi spotje over
Volgens je profiel ben je een manquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:38 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Wij zijn een jaar of 9 geleden gestopt met schoolzwemmen. De zwemvereniging vond namelijk dat wij (=de school) eindverantwoordelijk waren voor al die kinderen in het water. Ik moest (als juf) ook 1x per week mee.
50 kinderen in de bus, stuk Den Haag door, hopen dat er niemand verzoop, aankleden, bus weer in....en dat voor 1 uur zwemles.
Naast het feit dat het ontzettend veel tijd kostte (een schoolmiddag 13.00-15.00) trokken wij dat verantwoordelijkheidsgevoel niet.
Spannende juf voor de klas, wel zo leuk voor de jongens!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens je profiel ben je een manDie kunnen ook juf zijn, maar ik kan je afraden dat voor de klas openlijk te vertellen
![]()
Maar zo ging bij ons het schoolzwemmen vroegah ook. En volgens mij breekt een kind eerder zn nek bij gym, dan dat ze verzuipen bij zwemles
Weer?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dan heb je het over jonger dan 3 maanden...
[..]
Krijgen we die discussie weer? Daarover gaat het toch helemaal niet in dit topic
Anyway, Isa mag absoluut de voordeur niet openmaken als er niet een van ons twee in de buurt is of weet wie er voor de deur staat. Dat bedacht ik me net...
Dan open je een topic met die vraag... Het gaat hier namelijk over wat je kind opvoedkundig gezien niet magquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Weer?Ik kom nooit in OUD, ik vraag mij alleen af waarom ouders sommige besluiten nemen. 40 urige weken zal een kind zo tussen zn 20e en 70e nog moeten gaan maken
Wat nou 39 uur? Hij sportte een maand lang 6,5 uur in de week. oeeeeeeeeeeeeeeh!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, neem dan geen kinderen, denk ik dan. Of zoek ander werk, ga minder werken.
[..]
Dan kom je nog op 39 uur. Dat zijn nog dagen die vrij fors zijn. SIRE had er een paar jaar terug een mooi spotje over
Zwembadwn gebruiken bijna geen chloor meer, in ieder geval "ons" zwembad niet.quote:
het enige wat ik ermee kwijt wilde is dat zelfs de beste school wellicht niet de beste school voor jouw kind is! dat zie je trouwens ook goed terug in wat welk kindje mag en wat niet. de een mag en kan nu eenmaal meer dan de ander. kinderen zijn geen kleine robotjes of kleine kopietjes van jezelf.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:50 schreef draaijer het volgende:
[..]
Klopt dat is een keuze. Maar ik denk ivm met de regio en de beperkte keuze dat het veel minder belangrijk is. In de randstad kan ik me voorstellen dat je er anders in zou zitten. Ach, jullie hebben waarschijnlijk de heerlijke rust in die omgeving
Same here. Jij verwacht toch de 2e?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:13 schreef simmu het volgende:
oh, ik vergat er nog eentje. een hele belangrijke op het moment. selene mag niet schoppen naar mama's buik. of slaan of dergelijke ongein. ik wil het niet hebben.
en derde.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:30 schreef draaijer het volgende:
[..]
Same here. Jij verwacht toch de 2e?
Maar ik neem aan dat dat ook niet mag als je niet zwanger bent?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:13 schreef simmu het volgende:
oh, ik vergat er nog eentje. een hele belangrijke op het moment. selene mag niet schoppen naar mama's buik. of slaan of dergelijke ongein. ik wil het niet hebben.
uiteraard. er wordt niet geschopt, geslagen, gebeten, met takken/speeltjes/springtouwen/whatever gesmeten/geslagen/gewhateverdquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:19 schreef Raissa het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat dat ook niet mag als je niet zwanger bent?
Mooi gezegd en geformuleerd.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:46 schreef k_i_m het volgende:
Voor nu gelden hier in huis de volgende regels;'
Niet expres iets stuk maken.
Delen.
Niet slaan/schoppen/pijn doen.
Dit zijn dingen die ik vind dat ik mag verwachten en die haalbaar zijn voor een (bijna) 2 jarige.
Over een paar jaar kan ik daar vast nog wel een rits bijposten.
Tja, het is dat je al verkering hebt en ik getrouwd ben, anders had ik best het risico best willen lopen op een blauwtjequote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:56 schreef Vivi het volgende:
Nog even over hocky vs voetbal; ik zat weliswaar niet op hocky maar was wel onderdeel van de kakcrew met Oilily-sjaals en viertaktjes...en de hockyfeesten die erbij hoorden waren me toch een Sodom & Gomorra.
Hahaha, misschien beginnen we ooit nog aan een tweede legquote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:59 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja, het is dat je al verkering hebt en ik getrouwd ben, anders had ik best het risico best willen lopen op een blauwtje
Ja schat die fase heb je ook nodig om erachter te komen wat je niet wilquote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Hahaha, misschien beginnen we ooit nog aan een tweede leg.
Ik zal je een beetje afkoelen door te vertellen over mijn daarop volgende fase; met legerkistjes, rood hennahaar en een neusbel![]()
Even ter info; hier hebben kinderen in de onderbouw 23 uur en in de bovenbouw 25,75 uur per week school. Volgens mij is dat redelijk standaard, dus 32 uur is wat overdrevenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
dan is je kind dus naast 32 uur school dus 8 uur aan het sporten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |