Ik geloof van wel, maar ik denk dat velen er niet voor willen uitkomen dat ze in het verleden in een inside job hebben geloofd. Andersom wel natuurlijk, maar ik ken niemand die eerst overtuigd 'debunker' was maar daarna zijn standpunt heeft gewijzigd.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:51 schreef ashhoax het volgende:
[..]
dat is idd geen manier van doen. ik ben het ook zat dat complot denkertjes alles volledig moeten onderbouwen in hun eigen woorden. of je het nu in je eigen woorden omschrijft of dat je een document pakt waar je het grotendeels mee eens bent.. blijft hetzelfde..
en ja, wil je echt serieus genomen worden zal je dit idd moeten doen. maar het is niet mijn intentie anderen over te halen hier, want veel vruchten zal het niet af werpen. en zou het doeltreffender zijn als ik bijv. in real-life wat jonge mensen probeer te overtuigen.
dus dat skip ik.
dat brengt mij bij mijn volgende vraag: zijn hier ooit mensen ''overgehaald''?
Het is hem tot nu toe anders aardig gelukt om een hoop angst te zaaien, natuurlijk geholpen door de media en de overheid die dat beeld graag in stand lijken te willen houden. Maar dat neemt niet weg dat al-Qaida in het verleden de VS een aantal keer pijnlijk heeft geraakt zonder dat ze daar al te veel tegen konden doen.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:53 schreef ashhoax het volgende:
[..]
HAHAHA, alsof Bin Laden denkt dat hij iets tegen Amerika kan beginnen..
Het ging al Qaida helemaal niet om de VS economisch te treffen! Dat is nooit hun doel geweest. Ze wilden een signaal afgeven, en daarmee hoopten ze de islamitische wereld in oproer te brengen.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:56 schreef ashhoax het volgende:
[..]
schadelijker voor de economie zou dat zeker zijn.. en geloof me dat een paar brandende olie-bronnen (in amerikaanse handen) ook een grote mooie beeldelijke impact zullen geven..
nou nou, wat heeft het westen te lijden gehad door 9/11. moeten nu nog bij komen van de klap![]()
nu hebben ze het westen nog meer op hun hielen? dat was toch wle te verwachten.. nog minder bewegings vrijheid..
blijf jij maar geloven in het sprookje, mij heb je er niet mee. net zoals ik jou niet weet te raken.
- Amerikaanse inmenging in het M-O (dictators die in het zadel gehouden worden, economische afhankelijkheid creeeren, etc)quote:
quote:Voormalig luitenant FDNY : Obama toezegging een vuile PR stunt
Na veel kritiek te hebben gekregen voor het verwerpen van fondsen voor de reddingwerkers van 911 is Obama nu 180 graden gedraaid in zijn eerder genomen besluit. NU heeft hij het bedrag verdubbeld en dit ineens in 2 dagen tijd.
Voormalig luitenant FDNY Kenny Specht zegt dat Obama's toezegging voor de reddingwerkers 911 niet veel zeggend is.Ook komt het budget totaal niet in de buurt voor wat er daadwerkelijk nodig is om de mensen te helpen al dus Specht.Het lijkt eerder op een vuile PR stunt dan de mensen echt te willen helpen en tegemoet te komen .Nog altijd leiden veel reddingwerkers aan de gevolgen van de stoffen die zij hebben ingeademd tijdens de opruimwerkzaamheden na de aanslagen van 911. En nog altijd krijgen zij niet het respect nog de hulp die zij zo verdienen.Vele zijn inmiddels op jonge leeftijd overleden en de verwachting is dan ook dat er meer mensen zullen overlijden aan de gevolgen van 911 dan op de verschrikkelijke dag zelf. Dit is mede te danken aan de Bush administratie die altijd de reddingwerkers heeft genegeerd. En nu doet Obama alleen maar een schralen pleister op een veel te grotere wond.
Omdat er voor mij niet voldoende aannemelijke dingen zijn om dit te verwerpen. Of Bin Laden en Al Qaeda daadwerkelijk door CIA zijn opgericht en OBL nogsteeds voor CIA werkt als splinter terreurgroep die overal rellen veroorzaken, of niet. Leg ik mij hierbij neer. Behalve losse uitspraken zoals die van Hilary Clinton: "The terrorists we fight today we funded 20 year ago" blijven mij wel erg bij.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:48 schreef Terecht het volgende:
[..]
Omdat zij de Amerikaanse inmenging in de moslimwereld als kwaadaardig imperialisme zagen. Daarbij was bin Laden van mening dat hij in de jaren 80 de Sovjets eigenhandig uit Afghanistan had verdreven (wat helemaal niet het geval is geweest, de inbreng van de Afghaanse Arabieren was van minimale doorslag voor de uitkomst van het conflict), en hij dacht dat ook wel met de VS te kunnen flikken. Zijn hoop was dat nav van de aanslagen van 9/11 de Amerikanen Afghanistan binnen zouden vallen en dat hij zodoende hen op hetzelfde terrein (Tora Bora) klop kon geven, op dezelfde manier als hij dacht met de Russen gedaan te hebben.
weet niet hoeveel geld de amerikanen dagelijks uitgeven aan the war on terror. maar eigen burgers of wacht.. brandweerlieden.. krijgen een minimaal bedrag.. prioriteiten he..quote:Op zondag 31 januari 2010 16:18 schreef ashhoax het volgende:
ik blijf erbij dat je me niet kan overtuigen met officiele verklaringen ect. en hoe mooi de beweegredenen van mr. Laden ook mogen zijn, ik geloof er geen zak van.
en nogmaals: ik ga verder niet proberen mijn gelijk te bewijzen. dan zou ik me uren kunnen opsluiten en wetenschappelijke bronnen/ videos/ site's erbij gaan halen en mijn kant van het verhaal hier neer kunnen plempen. maar veel nut zal het niet hebben.
dus richt me liever op gelijkdenkenden hier.. en wissel ik graag info met ze uit.
verder nog wat leuke info mbt dit onderwerp:
[..]
Bin Laden en de Afghaanse Arabieren zijn nooit gefinancierd en bewapend door de Amerikanen, ook niet via de Pakistaanse geheime dienst de ISI. Zij hadden namelijk ook toen al een hekel aan de Amerikanen en ze vertrouwden de ISI niet. Bin Laden bracht zijn eigen geld mee en zette een organisatie op (MAK) die wereldwijd geld inzamelde voor de heilige oorlog tegen de ongelovige communisten. Deze organisatie was overigens ook in de VS actief, en daar hebben de CIA en de FBI waarschijnlijk wel een dubieuze rol in gespeeld.quote:Op zondag 31 januari 2010 16:30 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Omdat er voor mij niet voldoende aannemelijke dingen zijn om dit te verwerpen. Of Bin Laden en Al Qaeda daadwerkelijk door CIA zijn opgericht en OBL nogsteeds voor CIA werkt als splinter terreurgroep die overal rellen veroorzaken, of niet. Leg ik mij hierbij neer. Behalve losse uitspraken zoals die van Hilary Clinton: "The terrorists we fight today we funded 20 year ago" blijven mij wel erg bij.
Goed uitgelegdquote:Op zondag 31 januari 2010 17:00 schreef Terecht het volgende:
[..]
Bin Laden en de Afghaanse Arabieren zijn nooit gefinancierd en bewapend door de Amerikanen, ook niet via de Pakistaanse geheime dienst de ISI. Zij hadden namelijk ook toen al een hekel aan de Amerikanen en ze vertrouwden de ISI niet. Bin Laden bracht zijn eigen geld mee en zette een organisatie op (MAK) die wereldwijd geld inzamelde voor de heilige oorlog tegen de ongelovige communisten. Deze organisatie was overigens ook in de VS actief, en daar hebben de CIA en de FBI waarschijnlijk wel een dubieuze rol in gespeeld.
Maar zelfs al zal het zo zijn dat de huidige vijanden van de VS vroeger bondgenoten waren, dat hoeft nog niet te betekenen dat die banden nog altijd aanwezig zijn en men onder één hoedje speelt. Het toont m.i. juist het opportunisme van de VS aan. Ze steunen bij een conflict die partijen waarvan zij denken dat die het beste hun belangen kunnen verdedigen. Met die tactiek loop je nu eenmaal het risico dat het zich op een gegeven moment tegen je keert. Ik acht het bijv best mogelijk dat een aantal mujahideen, die via de ISI door de CIA werden getraind en bewapend, tijdens of na de oorlog zich bij OBL en kornuiten hebben aangesloten. Maar het is niet gezegd dat zij al die tijd warme banden met de Amerikanen hebben onderhouden, of zich zomaar als speelbal van de Amerikanen zouden laten fungeren, alsof hun belangen altijd hetzelfde zouden zijn.
bronnen? daar hou je toch zo van.quote:Op zondag 31 januari 2010 17:00 schreef Terecht het volgende:
[..]
Bin Laden en de Afghaanse Arabieren zijn nooit gefinancierd en bewapend door de Amerikanen, ook niet via de Pakistaanse geheime dienst de ISI. Zij hadden namelijk ook toen al een hekel aan de Amerikanen en ze vertrouwden de ISI niet. Bin Laden bracht zijn eigen geld mee en zette een organisatie op (MAK) die wereldwijd geld inzamelde voor de heilige oorlog tegen de ongelovige communisten. Deze organisatie was overigens ook in de VS actief, en daar hebben de CIA en de FBI waarschijnlijk wel een dubieuze rol in gespeeld.
Maar zelfs al zal het zo zijn dat de huidige vijanden van de VS vroeger bondgenoten waren, dat hoeft nog niet te betekenen dat die banden nog altijd aanwezig zijn en men onder één hoedje speelt. Het toont m.i. juist het opportunisme van de VS aan. Ze steunen bij een conflict die partijen waarvan zij denken dat die het beste hun belangen kunnen verdedigen. Met die tactiek loop je nu eenmaal het risico dat het zich op een gegeven moment tegen je keert. Ik acht het bijv best mogelijk dat een aantal mujahideen, die via de ISI door de CIA werden getraind en bewapend, tijdens of na de oorlog zich bij OBL en kornuiten hebben aangesloten. Maar het is niet gezegd dat zij al die tijd warme banden met de Amerikanen hebben onderhouden, of zich zomaar als speelbal van de Amerikanen zouden laten fungeren, alsof hun belangen altijd hetzelfde zouden zijn.
Ik gis dat je niet goed hebt opgelet: die mensen zullen namelijk niet hebben geprobeerd jou uit te leggen hoe de gebouwen louter door vuur werden vernield, maar ook door de inslag van het vliegtuig.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:45 schreef WeGaanNaarDeKlote het volgende:
Niemand heeft mij uit kunnen leggen waarom die gebouwen door alleen brand in zouden kunnen storten (hou je filmpjes voor jezelf)
Het meeste heb ik uit boeken:quote:
Geloof jij wat die Anthony Schaffer zegt. Dat de Amerikanen voorafgaand aan 9/11 wisten dat die a9/11 anslaag eraan zat te komen (dag tijd en plaats, namelijk twin towers). En dat ze hem het zwijgen hebben opgelegd om de aanslag te laten gebeuren? Wat is jouw mening omtrent dit figuur?quote:Op zondag 31 januari 2010 18:09 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het meeste heb ik uit boeken:
- Ghost Wars: The Secret History of the CIA, Afghanistan, and Bin Laden, from the Soviet Invasion to September 10, 2001, van Steve Coll.
- The Looming Tower: Al Qaeda and the Road to 9/11, van Lawrence Wright.
Beiden hebben de Pulitzerprijs voor non-fictie gewonnen.
Klaarwakker ben ikquote:Op zondag 31 januari 2010 18:29 schreef WeGaanNaarDeKlote het volgende:
Leuke filmpjes posten jullie allemaal.
Oke wie van jullie is er echt wakker, van ashhoax en schenkstroop weet ik het denk ik nu.
Zijn er nog meer medestanders? Misschien kunnen we de Partij voor de Vrijheid oprichten.....
Onee die is er al, een andere naam misschien??
Die vraag lijkt mij irrelevant vermits Schaffer naar mijn weten nooit gezegd heeft dat de Amerikanen de tijd en plaats wisten van de 9/11 aanslagen (verre van zelfs).quote:Op zondag 31 januari 2010 18:25 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Geloof jij wat die Anthony Schaffer zegt. Dat de Amerikanen voorafgaand aan 9/11 wisten dat die a9/11 anslaag eraan zat te komen (dag tijd en plaats, namelijk twin towers). En dat ze hem het zwijgen hebben opgelegd om de aanslag te laten gebeuren? Wat is jouw mening omtrent dit figuur?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |