quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
quote:Op zondag 31 januari 2010 00:21 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat een snelheid, je bent een snelle leerling.
Falert.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:22 schreef Julis het volgende:
[..]
Nee, dit was een misverstand! Mijn bedoeling was een retorische vraag...
Het leven van een boerinnetje gaat niet over rozen,quote:Op zondag 31 januari 2010 00:24 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik faal heel erg in mijn leven. Eerst bodybuilder gedoe en nu dit
Was ik maar een Randstad mensquote:Op zondag 31 januari 2010 00:25 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Het leven van een boerinnetje gaat niet over rozen,
EY! Heb jij soms wat tegen boeren. Zonder boeren had jij nu geen melk en vele andere dingenquote:Op zondag 31 januari 2010 00:25 schreef Rookert het volgende:
Ga koeien melkenMoet je over 4,5 uur weer op
Wat nou, jij hebt door die melkprijs miljoenen liters melk gedumpt op weilanden en in Brusselquote:Op zondag 31 januari 2010 00:28 schreef Julis het volgende:
[..]
EY! Heb jij soms wat tegen boeren. Zonder boeren had jij nu geen melk en vele andere dingen.
wolla wikki wat is deze, mang deze is eckt een kk stad ouwequote:Op zondag 31 januari 2010 00:28 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een randstadmens? Dat is ook niet alles, hoor.
quote:Op zondag 31 januari 2010 00:31 schreef Ayca het volgende:
04. 162 Rookert
05. 153 wikwakka2
Jullie falen allebei
Bustedquote:Op zondag 31 januari 2010 00:31 schreef Ayca het volgende:
04. 162 Rookert
05. 153 wikwakka2
Jullie falen allebei
Hoort dat aan elkaar ja (bestaat dat woord überhaupt wel?)quote:Op zondag 31 januari 2010 00:28 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een randstadmens? Dat is ook niet alles, hoor.
Ja, dat hoort aan elkaar. Heb je mijn link, www.spatiegebruik.nl, niet gelezen of zo? Alle samenvoegingen zijn één woord.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:33 schreef Julis het volgende:
[..]
Hoort dat aan elkaar ja (bestaat dat woord überhaupt wel?)?! Ik ga naar de stad verhuizen + ik word bodybuilder.
quote:In het Nederlands moeten samengestelde woorden gewoon aan elkaar geschreven worden.
Er is dus geen enkele reden om een spatie in te voegen bij woorden als 'leesplezier', 'hogesnelheidslijn' en 'keukenbenodigdheden'. Deze fout wordt onnodig veel gemaakt, en het lijkt er zelfs op dat de foute spelling steeds vaker wordt toegepast. Een slechte ontwikkeling.
Jawelquote:Op zondag 31 januari 2010 00:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, dat hoort aan elkaar. Heb je mijn link, www.spatiegebruik.nl, niet gelezen of zo? Alle samenvoegingen zijn één woord.
Rot toch opquote:Op zondag 31 januari 2010 00:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, dat hoort aan elkaar. Heb je mijn link, www.spatiegebruik.nl, niet gelezen of zo? Alle samenvoegingen zijn één woord.
[..]
Leer mij de geheimen van een randstamensquote:Op zondag 31 januari 2010 00:33 schreef Ayca het volgende:
Met alleen verhuizen word je geen randstadmens.
Waarom zou randstadmens niet als enkel woord worden geschreven en leesplezier, of koeienletters, of boerenaccent wel?quote:Op zondag 31 januari 2010 00:35 schreef Julis het volgende:
[..]
Jawel, maar ik ga niet voor elk woord naar die site
Mijn gevoel zei: Randstad mensquote:Op zondag 31 januari 2010 00:36 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Waarom zou randstadmens niet als enkel woord worden geschreven en leesplezier, of koeienletters, of boerenaccent wel?
Boeren staan bekend om hun gevoelloosheidquote:Op zondag 31 januari 2010 00:39 schreef Julis het volgende:
[..]
Mijn gevoel zei: Randstad mens. Maar dat klopt dus niet
stel jezelf dan voortaan de vraag die ik net steldequote:Op zondag 31 januari 2010 00:39 schreef Julis het volgende:
[..]
Mijn gevoel zei: Randstad mens. Maar dat klopt dus niet
Ik ben Alkmaarder.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:36 schreef Julis het volgende:
[..]
Leer mij de geheimen van een randstamens!
Steden als Alkmaar (en omgeving), Hoorn (en omgeving) en Lelystad worden niet altijd als deel van de Randstad gezien.quote:
Hoornquote:Op zondag 31 januari 2010 00:47 schreef Ayca het volgende:
[..]
Steden als Alkmaar (en omgeving), Hoorn (en omgeving) en Lelystad worden niet altijd als deel van de Randstad gezien.
Dus
Rijdt die metro zo laat nogquote:Op zondag 31 januari 2010 00:48 schreef IHVK het volgende:
Niveau in de metro is na 11 uur bedroevend.
Dronken mensen die van Ahoy kwamen (wat was er echt?)
Het rare was dat het autochtone mensen waren die zaten te springen en te dansen in de metro. Meestal is het andersom.
Dronken mensen die naar huis gaan op dit tijdstipquote:Op zondag 31 januari 2010 00:48 schreef IHVK het volgende:
Het rare was dat het autochtone mensen waren die zaten te springen en te dansen in de metro. Meestal is het andersom.
Ikquote:Op zondag 31 januari 2010 00:47 schreef Ayca het volgende:
[..]
Steden als Alkmaar (en omgeving), Hoorn (en omgeving) en Lelystad worden niet altijd als deel van de Randstad gezien.
Dus
Zit de metro meestal te springen en te dansen in autochtone mensen?quote:Op zondag 31 januari 2010 00:48 schreef IHVK het volgende:
Alkmaar rulesquote:Op zondag 31 januari 2010 00:50 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik-de meer om het feit dat je uit Alkmaar komt.
kwart voor 1 gaat de laatste.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:50 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Rijdt die metro zo laat nog? Ik dacht dat hij na 12en stopte.
Ja.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:50 schreef Ayca het volgende:
[..]
Zit de metro meestal te springen en te dansen in autochtone mensen?
Grapjas, de enige dorpen in Noord Holland die er toedoen zijn Castricum en Amsterdam.quote:
Mensen die zichzelf niet in de hand kunnen houdenquote:Op zondag 31 januari 2010 00:53 schreef IHVK het volgende:
En er was zo'n tienermeisje die alleen maar een jas aanhad en van onder niks leek wel, die helemaal los ging op één of andere jongen.
SUKKEL IK GA JE HELEMAAL SLOPEN
maar die jongens was allang weg.
/metro avoturen
En maar kijken hequote:Op zondag 31 januari 2010 00:53 schreef IHVK het volgende:
En er was zo'n tienermeisje die alleen maar een jas aanhad en van onder niks leek wel, die helemaal los ging op één of andere jongen.
SUKKEL IK GA JE HELEMAAL SLOPEN
maar die jongens was allang weg.
/metro avoturen
Het leek eigenlijk meer voor de show.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:54 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Mensen die zichzelf niet in de hand kunnen houden.
De kleine dingen des levensquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ov is altijd raak, als je rare mensen wil zienquote:Op zondag 31 januari 2010 00:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het leek eigenlijk meer voor de show.
Ze ging ook tegen de ramen slaan van de metro nadat de jongen uit zicht was.
Mensen kijken, geniaal wat er allemaal hier rondlooptquote:Op zondag 31 januari 2010 01:01 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Het ov is altijd raak, als je rare mensen wil zien.
Gaarne niet mijn naam gebruiken. Don't speak my name in vain.quote:
Inderdaadquote:Op zondag 31 januari 2010 01:16 schreef Rookert het volgende:
Ik doe niet aan klonen, veel te veel moeite
Echt niet hoorquote:Op zondag 31 januari 2010 01:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oke, nu weet ik het zeker. Het is Rookert (of wiki).
Ik dank god, als ik in hem zou geloven, op mijn blote knietjes dat ik geen Arabische naam heb. Perzische namen, Arische namen, dat zijn de enige mooie.quote:
quote:Op zondag 31 januari 2010 01:20 schreef AryaMinder het volgende:
[..]
Ik dank god, als ik in hem zou geloven, op mijn blote knietjes dat ik geen Arabische naam heb. Perzische namen, Arische namen, dat zijn de enige mooie.
Feitquote:Op zondag 31 januari 2010 01:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jij hebt meer verstand van namen dan Rookert.
no offence Rookert.
nee te Veel in mequote:Op zondag 31 januari 2010 01:25 schreef Rookert het volgende:
Ga eens slapen ukkie
Waar heeft U het over? Of wilt U nu een discussie over deze Amerikaanse kwaliteitsproductie gaan voeren?quote:Op zondag 31 januari 2010 01:27 schreef IHVK het volgende:
En met die grap over midnight expres gaf je zelf wel weg wik.
Sinds wanneer ben ik een godheid?quote:Op zondag 31 januari 2010 01:29 schreef AryaMinder het volgende:
[..]
Waar heeft U het over? Of wilt U nu een discussie over deze Amerikaanse kwaliteitsproductie gaan voeren?
Oh, ik dacht dat Turken van binnen uit een mengsel van döner en pure evilness bestondenquote:
Perzen.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:31 schreef AryaMinder het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat Turken van binnen uit een mengsel van döner en pure evilness bestonden.
Zal je leren om twee weken vrij gehad te hebben!quote:Op zondag 31 januari 2010 01:31 schreef IHVK het volgende:
Mijn rooster is een hel. ma 9 tot 5 dinsdag 9 tot 5 woensag 1 tot 5
en vrijdag tot 5
![]()
Sorry.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
moet weer weg,doe ihvk de groeten jullie doen t nooit t maakt me echt gek
Ja volgens mij dachten ze dat toen ze het rooster maakten.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zal je leren om twee weken vrij gehad te hebben!
lieve wikquote:Op zondag 31 januari 2010 01:31 schreef AryaMinder het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat Turken van binnen uit een mengsel van döner en pure evilness bestonden.
Schattig ditquote:Op zondag 31 januari 2010 01:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
moet weer weg,doe ihvk de groeten jullie doen t nooit t maakt me echt gek
Groetjes terug.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:33 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Sorry.
IHVK, je krijgt de groeten van Bilmi.
Ik verlies mijn geduld niet snelquote:Op zondag 31 januari 2010 01:36 schreef IHVK het volgende:
wik die nooit boos is is nu ineens boos.
Geloof er niks van.
Daarom. Ik ken je alleen van je postgedrag, maar ik heb maar 1 keer het idee gehad dat je je geduld verloor.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:45 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik verlies mijn geduld niet snel.
Waar?quote:Op zondag 31 januari 2010 01:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Daarom. Ik ken je alleen van je postgedrag, maar ik heb maar 1 keer het idee gehad dat je je geduld verloor.
Zeg dat wel, ik had er al overheen gelezenquote:Op zondag 31 januari 2010 01:56 schreef IHVK het volgende:
Marokkanen op FOK! #47 Met of zonder geld voor het weekend?
Majah weinig schokkend.
Maar ik postte nog wel de huilsmiley, ik was echt toaal niet boos of zoquote:Op zondag 31 januari 2010 01:56 schreef IHVK het volgende:
Majah weinig schokkend.
quote:Op zondag 31 januari 2010 01:56 schreef IHVK het volgende:
Majah weinig schokkend.
quote:Op zondag 31 januari 2010 01:57 schreef IHVK het volgende:
Genoeg over wik, laten we het over Rookert hebben.
quote:Op zondag 31 januari 2010 02:01 schreef wikwakka2 het volgende:
Genoeg over Rookert laten we het over genubuteohebben.
...quote:
Mooie foto, ja. Maar ik hoop dat het geen vervanger is van de FSM-brug!quote:Op zondag 31 januari 2010 02:08 schreef ClioSporT het volgende:
[ afbeelding ]
Zouden jullie deze foto aan de muur hangen ?
quote:Op zondag 31 januari 2010 02:23 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Mooie foto, ja. Maar ik hoop dat het geen vervanger is van de FSM-brug!
Jij ook.quote:
Cool.quote:Op zondag 31 januari 2010 02:24 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
![]()
Nee, maar krijgt ook wel een plekje denk ik.. Zelf geschoten en bewerkt![]()
Gaaaaay!quote:Op zondag 31 januari 2010 02:02 schreef Bortecinem het volgende:
Ik? Gay? Sorry maar ik vind mannen te leuk.
neem echte kaarsenquote:Op zondag 31 januari 2010 02:08 schreef ClioSporT het volgende:
[ afbeelding ]
Zouden jullie deze foto aan de muur hangen ?
Je had ons al lang af moeten maken, stommerd!quote:Op zondag 31 januari 2010 11:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
jullie staan steeds vaker hoger dan ik in die dagcijfers, het moet niet veel gekker worden.
Mooi, dan is ie goed gelukt!quote:Op zondag 31 januari 2010 11:43 schreef Ayca het volgende:
Ik vind die kaarsen wel een beetje deprimerend
quote:Op zondag 31 januari 2010 11:45 schreef Rookert het volgende:
We halen gewoon te vaak het einde van de dag
had er de laatste dagen geen tijd voor.quote:Op zondag 31 januari 2010 11:45 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je had ons al lang af moeten maken, stommerd!
ik heb 6 uit 2quote:Op zondag 31 januari 2010 12:03 schreef Julis het volgende:
[..]
Ja 0-1 verloren. Maar we zijn nog net begonnen met de competitie!
hahahquote:Op zondag 31 januari 2010 12:05 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik 0 uit 2, maar dit hoort ook bij mijn tactiek
![]()
.
Een Georgische vriend heeft mij uitgenodigd om wat Georgische films te kijken, dus dat is mijn planquote:Op zondag 31 januari 2010 12:55 schreef IHVK het volgende:
Film Festival.
Allemaal buitenlanders in Rotterdam.
Is er een coole film? Misschien moet ik eentje bezoeken.
Oja, had ik moeten wetenquote:Op zondag 31 januari 2010 12:55 schreef wikwakka2 het volgende:
Jaja, hadden jullie dat maar in Leiden.
Omdat jullie nog maar net electriciteit, laat staan bioscopen hebben?quote:Op zondag 31 januari 2010 12:56 schreef TheMagnificent het volgende:
Waarom hebben wij geen internationale filmfestivals in Brabant?![]()
Er schijnt er een in Breda te zijn.quote:Op zondag 31 januari 2010 12:56 schreef TheMagnificent het volgende:
Waarom hebben wij geen internationale filmfestivals in Brabant?![]()
In het weekend is een film van 2 uur ook al 9 euro hoorquote:Op zondag 31 januari 2010 12:59 schreef wikwakka2 het volgende:
Kaartjes zijn wel 9 euro, nog duurder dan normale bioskaartjes. Dat is wel jammer.
Nou ja, één is een documentaire over de oorlog tegen Rusland en een andere gaat over Georgische gevangen die tijdens WW2 op Texel zaten opgesloten.quote:Op zondag 31 januari 2010 12:59 schreef IHVK het volgende:
Georgische cinema.
Iets waar ik totaal geen beeld bij heb.
Améliequote:Op zondag 31 januari 2010 13:00 schreef IHVK het volgende:
Ik heb Amelie gekregen voor mijn verjaardag. Misschien zo kijken.
Amélie is een goeie film.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:00 schreef IHVK het volgende:
Ik heb Amelie gekregen voor mijn verjaardag. Misschien zo kijken.
Interessant.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:00 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nou ja, één is een documentaire over de oorlog tegen Rusland en een andere gaat over Georgische gevangen die tijdens WW2 op Texel zaten opgesloten.
Heb hem 3x gezien nu geloof ik, 1x per jaar kan je hem zeker kijkenquote:Op zondag 31 januari 2010 13:02 schreef IHVK het volgende:
Ja ik heb m ook al gezien.![]()
Maar bijna 1 jaar geleden al weer.
quote:
er is wel een documentaire over de laatste rusland-georgie crisis, maar weet niet of er ook georgische speelfilms draaienquote:Op zondag 31 januari 2010 12:57 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een Georgische vriend heeft mij uitgenodigd om wat Georgische films te kijken, dus dat is mijn plan.
daarom moet je ook een tijgerpas kopenquote:Op zondag 31 januari 2010 12:59 schreef wikwakka2 het volgende:
Kaartjes zijn wel 9 euro, nog duurder dan normale bioskaartjes. Dat is wel jammer.
Heeft die computer een draadloze netwerkkaart?quote:Op zondag 31 januari 2010 14:02 schreef Ayca het volgende:
Hmmm oke de router heb ik nu ingesteld en ik heb nu verbinding op mijn laptop maar ik zou toch ook de computer die nu met kabel is verbonden kunnen verbinden met de router? Hoe doe ik dat?
Ja, die ga ik kijkenquote:Op zondag 31 januari 2010 13:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
er is wel een documentaire over de laatste rusland-georgie crisis, maar weet niet of er ook georgische speelfilms draaien
Ja maar ik wil die kabel helemaal niet gebruikenquote:Op zondag 31 januari 2010 14:15 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Heeft die computer een draadloze netwerkkaart?
Anders kan je de kabel gewoon in een van de 4 poorten achterop de router aansluiten.
Heeft de computer in kwestie een draadloze netwerkkaart dan?quote:Op zondag 31 januari 2010 14:16 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja maar ik wil die kabel helemaal niet gebruiken
Ehh geen flauw idee? hoe kom ik daar achter?quote:Op zondag 31 januari 2010 14:17 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Heeft de computer in kwestie een draadloze netwerkkaart dan?
Control panel / device manager / en dan op network adapters klikken. Dan moet je even kijken of er een tussenstaat waar wireless in de naam staat.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:17 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ehh geen flauw idee? hoe kom ik daar achter?
Ah dat heeft hij niet..quote:Op zondag 31 januari 2010 14:20 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Control panel / device manager / en dan op network adapters klikken. Dan moet je even kijken of er een tussenstaat waar wireless in de naam staat.
Ja, aangezien de USB/stick gewoon een netwerkkaart in usb/vorm isquote:Op zondag 31 januari 2010 14:41 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ah dat heeft hij niet..
Oh wacht mijn laptop heeft dat wel dus ik zou die usb stick die in mijn laptop zit in de pc kunnen gebruiken en dan zou het wel werken toch?Ik ga het even proberen
Haha mooi hij doet hetquote:Op zondag 31 januari 2010 14:43 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, aangezien de USB/stick gewoon een netwerkkaart in usb/vorm is.
Alles goed emel?quote:Op zondag 31 januari 2010 15:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik heb een toet toet toeter op mn waterscooter en daarmee tooettotetter ik naar jou
quote:Op zondag 31 januari 2010 15:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik heb een toet toet toeter op mn waterscooter en daarmee tooettotetter ik naar jou
nee net te lang gespeeld.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:06 schreef Ayca het volgende:
[..]
Alles goed emel?zin in een potje bomberman?
1 appel en 6 beschuit met muisjes.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:23 schreef Rookert het volgende:
[..]
![]()
![]()
Lunch![]()
Stokbrood met kaas, tomaat, augurk en sausje van yoghurt, yogonaise, bieslook en citroensap
Ik ga me zelf de komende weken emotioneel zwak maken, zodat ik minder hard word gestraft.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:41 schreef Rookert het volgende:
En daarna alles 3x zo hard terug te krijgen dan wanneer je het niet had gedaan, zou het niet doen
Ik walg van vrouwenquote:Op zondag 31 januari 2010 15:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik ga me zelf de komende weken emotioneel zwak maken, zodat ik minder hard word gestraft.
wel een van de weinige oplossingen.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:48 schreef Rookert het volgende:
[..]
Deze manier van handelen is zo nasty
Watskeburt met je usericon?quote:Op zondag 31 januari 2010 13:02 schreef IHVK het volgende:
Ja ik heb m ook al gezien.![]()
Maar bijna 1 jaar geleden al weer.
Ik heb het al geaccepteerd.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:54 schreef Rookert het volgende:
Uiteindelijk accepteer je het toch, kan je het beter meteen doen, is het voorbij en voel je je beter
"Zelfs *groente* hebben meer gevoel dan Uquote:Op zondag 31 januari 2010 16:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
niet mooi? het is die souffleur uit amelie.
ja zoietsquote:Op zondag 31 januari 2010 16:12 schreef Rookert het volgende:
[..]
"Zelfs *groente* hebben meer gevoel dan U"
Zoiets toch?
Klinkt best goed ja, ga hem nog wel kijken jaquote:Op zondag 31 januari 2010 16:28 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9on_(film)
Erg goede film.
Ik dacht misschien handig als een allochtoon reageert, niets tegen jou ofzo hoor.quote:
STel je vraag gewoon meteen in plaats van te zeggen ik heb een vraagquote:
Zei bortecinem niet dat ze ADHD had?quote:Op zondag 31 januari 2010 16:37 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik dacht misschien handig als een allochtoon reageert, niets tegen jou ofzo hoor.![]()
Ik kom nooit allochtonen met ADHD tegen, misschien ligt het aan mij, misschien ligt het aan de allochtonen.
Mijn vragen:
1. Hebben allochtonen minder aanleg voor ADHD? ()
2. Zoeken allochtonen minder snel een probleem achter een bepaald soort gedrag?
3. Nemen allochtonen een probleem niet serieus genoeg?
Dat zeg ik nietquote:Op zondag 31 januari 2010 16:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
niet mooi? het is die souffleur uit amelie.
Wilde even kijken of er iemand aanwezig was.quote:Op zondag 31 januari 2010 16:37 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
STel je vraag gewoon meteen in plaats van te zeggen ik heb een vraag. Hier hoef je niet om toestemming te vragen of zo
.
Geen bevestiging, wel gedachtes.quote:Op zondag 31 januari 2010 16:38 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zei bortecinem niet dat ze ADHD had?
Ah, hier kan ik zelf niets mee iddquote:Op zondag 31 januari 2010 16:37 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik dacht misschien handig als een allochtoon reageert, niets tegen jou ofzo hoor.![]()
Ik kom nooit allochtonen met ADHD tegen, misschien ligt het aan mij, misschien ligt het aan de allochtonen.
Mijn vragen:
1. Hebben allochtonen minder aanleg voor ADHD? ()
2. Zoeken allochtonen minder snel een probleem achter een bepaald soort gedrag?
3. Nemen allochtonen een probleem niet serieus genoeg?
Hoe denk je hier zelf over? Misschien kun je er toch iets over zeggen, zonder mensen in je directe omgeving te hebben met ADHD. Gewoon stoornissen in het algemeen eigenlijk, ADHD was een voorbeeld. Denk je dat allochtonen minder snel een probleem zoeken achter iets of het gewoon niet serieus nemen?quote:Op zondag 31 januari 2010 16:41 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb in mijn directe omgeving geen mensen met ADHD, dus ik kan er niets over zeggen. Mijn buurjongetje schijnt het te hebben, maar die is autochtoon.
Ik zou het echt niet weten. Ik heb wel gelezen dat bijvoorbeeld schizofrenie relatief vaak voorkomt bij allochtonen (in Nederland). Maar goed, dat heeft vrij weinig met ADHD te maken. Ik ken wel jongens en meisjes in families van Turkse kennissen van ons, die toen ze klein waren behoorlijk druk waren, maar dan kregen ze een paar tikken en waren ze weer een uurtje rustig.quote:Op zondag 31 januari 2010 16:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hoe denk je hier zelf over? Misschien kun je er toch iets over zeggen, zonder mensen in je directe omgeving te hebben met ADHD. Gewoon stoornissen in het algemeen eigenlijk, ADHD was een voorbeeld. Denk je dat allochtonen minder snel een probleem zoeken achter iets of het gewoon niet serieus nemen?
Hoe denk je dat het bevestigd is dat ze schizofreen zijn? Zou iemand anders het opgemerkt hebben of zouden ze zelf naar een specialist zijn toegestapt? Jij kunt dit niet weten, daarom is mijn vraag ook wat jij denkt.quote:Op zondag 31 januari 2010 16:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet weten. Ik heb wel gelezen dat bijvoorbeeld schizofrenie relatief vaak voorkomt bij allochtonen (in Nederland). Maar goed, dat heeft vrij weinig met ADHD te maken. Ik ken wel jongens en meisjes in families van Turkse kennissen van ons, die toen ze klein waren behoorlijk druk waren, maar dan kregen ze een paar tikken en waren ze weer een uurtje rustig.Als ik die kinderen nu terugzie, zijn ze redelijk normale, rustige jongeren geworden, dus ik denk niet dat ze ADHD hadden toen ze klein waren. Maar nogmaals, ik weet hier te weinig van af om er iets zinnigs over te zeggen.
Ja, ik denk ook dat allochtonen eerder denken dat het bij de leeftijd hoort, maar ik weet niet of hier onderzoek naar is gedaan en wat de uitkomsten hiervan waren of whatever, dus ik kan geen verdere uitspraken doen.quote:Op zondag 31 januari 2010 16:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hoe denk je dat het bevestigd is dat ze schizofreen zijn? Zou iemand anders het opgemerkt hebben of zouden ze zelf naar een specialist zijn toegestapt? Jij kunt dit niet weten, daarom is mijn vraag ook wat jij denkt.
Ik ken ook zulke Turkse kinderen. Toch denk ik dat Nederlanders dan sneller naar een specialist stappen, terwijl allochtonen zouden denken dat het gewoon bij de leeftijd hoort. Wat denk jij?
Soms kan het toch wel gewoon de leeftijd zijn? Ik denk niet dat ze bij iedere diagnose ook een filmpje maken?quote:Op zondag 31 januari 2010 17:21 schreef Rookert het volgende:
Ik ga niet twijfelen aan dit soort dingen hoor, dit is zo bekend dat het gewoon bijna niet meer mogelijk is dat het 'onzin' zou zijnJe schiet er ook helemaal niks mee op om eraan te twijfelen
Ik heb nog steeds vertrouwen in artsen in het algemeen die diagnoses zijn, hoewel er soms verhalen zijn dat ik eraan ga twijfelen. Maar dat gevoel wil ik niet hebben als ik met spoed naar het ziekenhuis ga, dan wil ik geholpen worden en niet moeten denken van 'wat alsi e het fout heeftquote:Op zondag 31 januari 2010 17:52 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Soms kan het toch wel gewoon de leeftijd zijn? Ik denk niet dat ze bij iedere diagnose ook een filmpje maken?
Ik zou bij spoed zelf nog wel twijfelen, maar wel hulp accepteren, zelf zou ik het toch niet beter kunnen. Spoed is ook anders dan een stoornis (ADHD bijv.) Als je kind bepaalde symptomen van ADHD heeft en je arts stelt een diagnose door informatie die jullie doorgeven en door onderzoeken van de arts, kan het toch nog zo zijn dat het maar een fase is? Of heb ik het fout? Er wordt namelijk geen hersenfilmpje gemaakt. Eventueel doorverwijzen naar een andere specialist, heeft er ook gewoon voor gestudeerd, maar ik heb er niet alle vertrouwen in.quote:Op zondag 31 januari 2010 17:54 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds vertrouwen in artsen in het algemeen die diagnoses zijn, hoewel er soms verhalen zijn dat ik eraan ga twijfelen. Maar dat gevoel wil ik niet hebben als ik met spoed naar het ziekenhuis ga, dan wil ik geholpen worden en niet moeten denken van 'wat alsi e het fout heeft'
Ik ga er zelf vanuit dat ze dat meenemen in de diagnose. Verder hebben ze ervoor gestudeerd en zijn ze gekwalificeerd. En verder heb je altijd mensen die sommige dingen gewoon niet willen horen en net zolang doorzoeken totdat ze een arts hebben gevonden die vertelt wat zij willen horen, doodvermoeiend zijn dat soort typenquote:Op zondag 31 januari 2010 18:00 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik zou bij spoed zelf nog wel twijfelen, maar wel hulp accepteren, zelf zou ik het toch niet beter kunnen. Spoed is ook anders dan een stoornis (ADHD bijv.) Als je kind bepaalde symptomen van ADHD heeft en je arts stelt een diagnose door informatie die jullie doorgeven en door onderzoeken van de arts, kan het toch nog zo zijn dat het maar een fase is? Of heb ik het fout? Er wordt namelijk geen hersenfilmpje gemaakt. Eventueel doorverwijzen naar een andere specialist, heeft er ook gewoon voor gestudeerd, maar ik heb er niet alle vertrouwen in.
Dat ze het meenemen in de diagnose dat het maar een fase kan zijn? Ieder mens maakt fouten, dus die studie betekent niet alles.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:01 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik ga er zelf vanuit dat ze dat meenemen in de diagnose. Verder hebben ze ervoor gestudeerd en zijn ze gekwalificeerd. En verder heb je altijd mensen die sommige dingen gewoon niet willen horen en net zolang doorzoeken totdat ze een arts hebben gevonden die vertelt wat zij willen horen, doodvermoeiend zijn dat soort typen
Tuurlijk, maar voor 99% van de de gevallen gaat het goed, het heeft geen zin om eraan te twijfelen of er met zo'n instelling heen gaan, dat is gewoon zinloosquote:Op zondag 31 januari 2010 18:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat ze het meenemen in de diagnose dat het maar een fase kan zijn? Ieder mens maakt fouten, dus die studie betekent niet alles.
Ik denk gewoon niet dat het leuk is om je eigen/kinds "stoornis" te erkennen. Terwijl het eigenlijk gewoon een bevestiging is en eventueel nog medicatie. Het is dus niet zo dat je kind na zo'n bevestiging ineens meer ADHD-er is, tenzij die er in gaat geloven en zichzelf nog meer laat gaan.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:06 schreef Rookert het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar voor 99% van de de gevallen gaat het goed, het heeft geen zin om eraan te twijfelen of er met zo'n instelling heen gaan, dat is gewoon zinloos
Snap ik, niemand wil horen dat ie kanker heeft oidquote:Op zondag 31 januari 2010 18:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik denk gewoon niet dat het leuk is om je eigen/kinds "stoornis" te erkennen. Terwijl het eigenlijk gewoon een bevestiging is en eventueel nog medicatie. Het is dus niet zo dat je kind na zo'n bevestiging ineens meer ADHD-er is, tenzij die er in gaat geloven en zichzelf nog meer laat gaan.
Rare uitleg.
Nu kan ik rustig slapen vannacht, thanks for sharingquote:Op zondag 31 januari 2010 18:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik ga een appel eten en een dutje doen. Dit moeten jullie echt weten.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |