Er zijn marktinefficienties te ontdekken. Maar de markt als geheel is natuurlijk gewoon efficient. Ik geloof niet dat je structureel winst kunt maken met het handelen in index-derivaten. Dat is gewoon 100% efficient.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:05 schreef Crazy Harry het volgende:
Dus de theorie dat de markt efficiënt is, kan hiermee heel makkelijk overboord gegooid worden...
Het jaarverslag van HH zal heel beknopt zijn en vooral verwijzen naar Heineken NV, denk je niet? Die holding doet helemaal niks.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:09 schreef Zure_Pruim het volgende:
Klinkt allemaal erg interessant. Even beide jaarverslagen doorpluizen.
Over familie Heineken, liever domme mensen die je kan vertrouwen, dan sluwe intelligente mensen die onbetrouwbaar zijn als partners.
Even over het uitbetalen van dividend: Zijn hier meer mensen die met deze lage koersen absoluut voor stockdividend gaan? Lijkt mij op lange termijn op dit moment iig het meest winstgevend.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn marktinefficienties te ontdekken. Maar de markt als geheel is natuurlijk gewoon efficient. Ik geloof niet dat je structureel winst kunt maken met het handelen in index-derivaten. Dat is gewoon 100% efficient.
Wel kun je op de langere termijn structureel meer verdienen door Heineken Holding in je porto te houden dan Heineken. Want als je in beide gevallen het dividend consequent in aandelen laat uitbetalen groeit je aandelenbezit bij HH dus structureel sneller! Dat staat gewoon keihard vast.
Als de spread dan gelijk blijft heb je over 20 jaar gewoon meer vermogen met HH!
Doe maar een backtest, zeker weten dat dit het geval is!
Maakt in principe niet zoveel uit. Maar long gaan in het algemeen is nu niet onverstandig denk ik.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:10 schreef flyguy het volgende:
[..]
Even over het uitbetalen van dividend: Zijn hier meer mensen die met deze lage koersen absoluut voor stockdividend gaan? Lijkt mij op lange termijn op dit moment iig het meest winstgevend.
Het is inderdaad beknopt. Het valt wel op dat de prijzen van Heineken Holding en Heineken NV in de afgelopen 5 jaar erg consistent zijn gebleven in die 20% verschil. Er moet wel iets zijn. Zo vreemd.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het jaarverslag van HH zal heel beknopt zijn en vooral verwijzen naar Heineken NV, denk je niet? Die holding doet helemaal niks.
eind februari staan we lager hoorquote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maakt in principe niet zoveel uit. Maar long gaan in het algemeen is nu niet onverstandig denk ik.
Precies, niemand die het weet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:41 schreef LXIV het volgende:
Dat kan goed. Maar we kunnen ook hoger staan. Wie zal het zeggen.
Geschreven puts, blijf dat toch enigszins risicovol vinden. Ja, ik heb geen recht van spreken dat begrijp ik, maar heb zo het idee dat je behoorlijk scheef kunt lopen die dingen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:41 schreef LXIV het volgende:
Dat kan goed. Maar we kunnen ook hoger staan. Wie zal het zeggen.
Maar nu slim long zitten, met flink wat geschreven puts die leeglopen en gedekt door een goed renderende obligatie levert in ieder geval ook bij een gelijkblijvende beurs zo'n 20% rendement op. En dat is voldoende voor 2010.
Of je nu het aandeel koopt of een put schrijft die je met geld 100% gedekt hebt is toch hetzelfde? Alleen loop je bij koersstijging boven de strikeprijs de koerswinst mis.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Geschreven puts, blijf dat toch enigszins risicovol vinden. Ja, ik heb geen recht van spreken dat begrijp ik, maar heb zo het idee dat je behoorlijk scheef kunt lopen die dingen.
Nee hoor gaat later deze maand sowieso weer lager.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:18 schreef Lemans24 het volgende:
Is dit nu alweer het einde van de daling geweest?
Waarom zou die constructie niet transparant zijn? Deze situatie is aan iedere belegger die zich minimaal in het aandeel Heineken verdiept bekend.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nu ik er zelf over nadenk ken ik wel meer van die constructies eigenlijk. Eigenlijk zie ik het nut enigszins er ook nog wel van in, maar dit heeft natuurlijk niks meer met enige transparantie voor de aandeelhouder te maken.
Oke, als je het zo bekijkt is het inderdaad transparant. Alleen niet iedereen bekijkt de boeken van Heineken na voordat ze tot aanschaf over gaan, en dat ze na verloop van tijd, zeg een aantal maanden er achter komen dat er ook een 'gelijknamige' Heineken te koop stond waar een hoger rendement op stond. Die voelen zich genaaid. Eigen schuld? Ja enigsinds ..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:48 schreef jaco het volgende:
[..]
Waarom zou die constructie niet transparant zijn? Deze situatie is aan iedere belegger die zich minimaal in het aandeel Heineken verdiept bekend.
Het is hooguit ondemocratisch. Dit ligt er een beetje aan hoe het management en de meerderheids aandeelhouder zich opstellen tegenover de overige aandeelhouders. Met 1 procent of meer kun je vaak al een agendapunt op de aandeelhoudersvergadering inbrengen of met het management in gesprek treden.
Het voordeel daarentegen van een grote meerderheids aandeelhouder is dat deze sneller geneigd is zich op de lange termijn te focussen in tegenstelling tot allerlei fondsen die vaak snelle koerswinst nastreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |