Dat is niet hoe dat je het presenteerde:quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:12 schreef Mendeljev het volgende:
Het doet er heel veel toe. Als mensen onoplettend gaan handelen op basis van zulke voorspellingen dan gaan ze keihard bankroet. Ik schrijf al een aantal maanden de voorspellingen en trades van vanderGeld op en als deze trades ook consequent zijn gemaakt dan kan ik niet anders concluderen dat je daar heel hard failliet op gaat (of hij post alleen de ongelukkige trades en heeft een goed moneymanagementsysteem). Uiteindelijk wil zo iemand geld verdienen en als blijkt dat je systeem niet winstgevend is moet je daar heel snel mee ophouden. Ik voel niets meer dan de plicht om dat kenbaar te maken. Niemand is er bij gebaat om elkaar belachelijk te maken dus denk zeker niet dat ik deze intentie heb.
Uit zo een post kan ik alleen maar opmaken dat je iemand wil ridiculiseren.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:10 schreef Mendeljev het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen geinteresseerd in de periodieke Elliot Wave voorspellingen van VanderGeld behalve VanderGeld?
Of kopen mensen liever iets voor een lagere prijs?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Mag je zeggen hoor! Houdt me scherp.
Ik merk alleen wel dat als het naar beneden gaat dit topic veel levendiger is dan als het omhoog gaat...er is geen beter vermaak dan leedvermaak...denk ik dan.
Ik weet niet of ze zo letterlijk aan het kopen zijn tegen een lagere prijs...ze shorten gewoon graag, zo te lezen!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:33 schreef bascross het volgende:
[..]
Of kopen mensen liever iets voor een lagere prijs?
Deze discussie loopt al maanden. Ik kom niet plotseling met een vreemd standpunt aan.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:28 schreef Crazy Harry het volgende:
Mocht je dan echt zo een goede bedoelingen hebben (wat ik absoluut niet geloof) dan heb je wel een heel slechte manier van communiceren.
Wél als iemand beweert dat zijn strategie winstgevend is terwijl dat niet zo is.quote:Iedereen die op basis van de informatie die gebruikers hier handelt doet dat volledig op eigen risico. Daar wordt in de standaard openingspost al voor gewaarschuwd, daar hoef je niemand belachelijk voor te maken.
Op dit moment niet, want ik vind een AEX van 330 te duur. Opties wel eens gedaan, maar dat risico is me te hoog.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze zo letterlijk aan het kopen zijn tegen een lagere prijs...ze shorten gewoon graag, zo te lezen!
Doe jij trouwens iets actiefs met aandelen/opties etc?
Wil juist met opties gaan beginnen, als beginner. Heb een aantal aandelen wat te duur in mijn portefeuille en dmv opties hoop ik daar toch nog wat op te gaan verdienen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:37 schreef bascross het volgende:
[..]
Op dit moment niet, want ik vind een AEX van 330 te duur. Opties wel eens gedaan, maar dat risico is me te hoog.
Als je een min of meer gelijkblijvende beurs verwacht dan kun je calls schrijven.(op je aandelen)quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Wil juist met opties gaan beginnen, als beginner. Heb een aantal aandelen wat te duur in mijn portefeuille en dmv opties hoop ik daar toch nog wat op te gaan verdienen.
Ik houd je op de hoogte in het AEX topic, want ik weet dat je vaak meeleest!
Het plaatje op YTD basis. Het presteert beter dan de AEX/SP500/DJ30 maar op jaarbasis nog steeds een (klein) minnetje. -0.16%quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:18 schreef tony_clifton- het volgende:
SE, heb je een virtuele portefeuille gemaakt met jouw 'fonds'? Hoe presteert dat dit jaar?
Ben er mij wel van bewust dat ik vroeg of laat een veiligere strategie nodig heb...
De optiecalculator ken ik inmiddels. Leuk ding!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:06 schreef Mendeljev het volgende:
Als er heel specifieke optiestrategieen nodig zijn geef maar een gil. Dan zet ik de optiecalculator aan. Meestal komen daar een paar duizend verschillende strategieen uit afhankelijk van je wensen.
hoe staat het eigenlijk met je geschreven puts ? nog onder water?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:00 schreef LXIV het volgende:
Nog over opties gesproken: de combinatie van het aandeel en een call is hetzelfde als het schrijven van een put!
Op één contract (30xBAM@8,80) staan ze allemaal in de plus. Die BAM had ik twee weken terug geschreven toen ik dacht dat dit aandeel een spurt omhoog ging maken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:13 schreef edwinh het volgende:
[..]
hoe staat het eigenlijk met je geschreven puts ? nog onder water?
En daar is niks mis mee! Gemiddeld genomen mogen lange termijn beleggers het dan beter doen dan daytraders, so what? Geschiedenis heeft ook uitgewezen dat in korte termijn excessieve rendementen behaald kunnen worden.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat komt omdat in dit topic vooral speculanten posten. Beleggers met een lange termijn-strategie die volgen niet dagelijks wat de beurs doet, maar vertrouwen op rendement over een aantal jaren.
Als de beurs omlaag gaat ziet men hier kansen om te shorten en/of lager in te kunnen stappen (long).
Maar het draait in dit topic bijna alleen maar om de korte termijn, van dag tot dag of van uur tot uur of zelfs van minuut tot minuut.
Hoe staat het eigenlijk met jouw portfolioquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:13 schreef edwinh het volgende:
[..]
hoe staat het eigenlijk met je geschreven puts ? nog onder water?
nice paintquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En daar is niks mis mee! Gemiddeld genomen mogen lange termijn beleggers het dan beter doen dan daytraders, so what? Geschiedenis heeft ook uitgewezen dat in korte termijn excessieve rendementen behaald kunnen worden.
En al dat gelul over verschillende strategieën, de enige strategie die bewezen heeft te werken is op je 20e een aantal aandelen kopen en op je 70e te verkopen. Gegarandeerd succes! Althans, de afgelopen 200 jaar. Maar moeten we dan zoiets als onderstaand verwachten? (want de afgelopen 10 jaar hadden we wel degelijk een negatief rendement op de beurzen)
[ afbeelding ]
Als iemand rotsvast kan bewijzen dat een strategie gegarandeerd werkt, werkt het al niet meer. Nog wel voor een poosje maar die inefficiëntie zal snel in het grote geheel opgelost worden. Dat dus mensen verschillende ideeën hebben omtrent beleggen ( hoe gek je het ook kunt bedenken ) hoef je niet direct in de prullenbak te gooien.
De strategie die ik gebruik is voor mij winstgevend, niet op elk moment natuurlijk maar dat is die van niemand.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:37 schreef Mendeljev het volgende:
Wél als iemand beweert dat zijn strategie winstgevend is terwijl dat niet zo is.
Mag ik je eerlijk vragen: Wat post je dan hier..want de trades zijn veelal toch wel verliesgevend (of zie ik dat verkeerd?).quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:29 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
De strategie die ik gebruik is voor mij winstgevend, niet op elk moment natuurlijk maar dat is die van niemand.
Je kunt je strategie natuurlijk wel zo in elkaar zetten dat hij bijna altijd winstgevend isquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:29 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
De strategie die ik gebruik is voor mij winstgevend, niet op elk moment natuurlijk maar dat is die van niemand.
Meer dan je spaarrente, ieg.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je kunt je strategie natuurlijk wel zo in elkaar zetten dat hij bijna altijd winstgevend isBijvoorbeeld die strategie van SeLang.
En wanneer is het winstgevend? Als je meer rendement haalt dan de grote markten? Als je meer rendement op jaarbasis haalt dan een spaarrekening? Vanaf het moment dat je 1 cent of meer op jaarbasis verdient?
Mijn optieposities zijn vanaf okt tot dec niet goed geweest nee, mijn shorts eur/usd(grootste positie met 10% porto waarde) en short zilver doen het echter wel goed. En afgelopen weken gaat ook niet onaardig moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Mag ik je eerlijk vragen: Wat post je dan hier..want de trades zijn veelal toch wel verliesgevend (of zie ik dat verkeerd?).
Ik zou het wel fijn vinden als je bepaalde stellingen meer onderbouwt. Als jij zegt "Omhoog tot 330 daarna oneindig omlaag" (want zo ziet een doorsnee plaatje er soms uit..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:37 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Mijn optieposities zijn vanaf okt tot dec niet goed geweest nee, mijn shorts eur/usd(grootste positie met 10% porto waarde) en short zilver doen het echter wel goed. En afgelopen weken gaat ook niet onaardig moet ik zeggen.
Dat lijntje beneden is tot hoever ik de daling ongeveer verwacht, dus niet oneindig omlaag. Verder werk ik totaal niet met nieuws waardoor we naar beneden moeten gaan al is het wel mogelijk dat de beweging op gang komt na nieuws/cijfers.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou het wel fijn vinden als je bepaalde stellingen meer onderbouwt. Als jij zegt "Omhoog tot 330 daarna oneindig omlaag" (want zo ziet een doorsnee plaatje er soms uit..)dan zegt mij dat als beginner niet zoveel. Ja, ik kan er bang van worden. Vooral van de stelligheid waarmee je dat schrijft!
En ja, ik zie wel de fibo-lijnen die je trekt op de DAX, maar das voor mij geen S&P of AEX of DJ.
En dus doe of kan ik er niets mee behalve denken "oh jee".
En achteraf bleek het allemaal wel weer mee te vallen (of niet..).
Voor mijzelf: Als ik gewoon een plaatje met een diagonale lijn naar beneden zie dan denk ik: er moet toch ook wel substantieel nieuws zijn waardoor het weer zo heftig naar beneden gaat? Of is dat niet zo in de TA-wereld?
Maar stel nou dat jij op basis van je TA een neergaande lijn voorspelt, en het nieuws inclusief macro cijfers zijn top...dan weet je toch wel dat de neergaande lijn op zijn minst positief afgebogen wordt?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:54 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat lijntje beneden is tot hoever ik de daling ongeveer verwacht, dus niet oneindig omlaag. Verder werk ik totaal niet met nieuws waardoor we naar beneden moeten gaan al is het wel mogelijk dat de beweging op gang komt na nieuws/cijfers.
En dat ik dit keer de DAX heb gepakt komt omdat ik het patroon daar erg erg duidelijk vind, maar volgende keer zal ik grafieken posten van verschillende indices.
Die indexen volgen allemaal dezelfde trend.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:49 schreef capricia het volgende:
En ja, ik zie wel de fibo-lijnen die je trekt op de DAX, maar das voor mij geen S&P of AEX of DJ.
Ik ben het wel met Mendeljev eens. De stelligheid waarmee aangekondigd wordt welke richting een index zich zal gaan bewegen vind ik zelf irritant en ik denk dat het voor een beginnende belegger verwarrend werkt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:23 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet tegen de methodiek an sich maar tegen de vastbesloten zekerheid waarmee het gepresenteerd wordt.
Waren de cijfers slecht dan afgelopen weken?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar stel nou dat jij op basis van je TA een neergaande lijn voorspelt, en het nieuws inclusief macro cijfers zijn top...dan weet je toch wel dat de neergaande lijn op zijn minst positief afgebogen wordt?
Voor mijn gevoel moet het gewoon allemaal kloppen met elkaar: En slechte cijfers en slechte TA..dan zit je gegarandeerd. Maar anything else dan weet je het niet, toch?
De belangrijkste reden voor de daling zat hem volgens mij in de uitspraken van Obama.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:17 schreef M.Melandri het volgende:
Waren de cijfers slecht dan afgelopen weken?
Sommigen melden elke punt van de AEX. Tijdens een sportwedstrijd worden ook alle standen gepost terwijl iedereen kijkt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:10 schreef jaco het volgende:
Ook postings met slechts als tekst 'we staan nu op 1100' vind ik niet zo geslaagd. Ik denk dat vrijwel alle deelnemers hier de markt indexes constant in de gaten houden.
En wat was er vrijdag dan?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:19 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De belangrijkste reden voor de daling zat hem volgens mij in de uitspraken van Obama.
Eens voor sommige is alleen die ene wedstrijd (inhoudelijk!) belangrijk, en als daar een positieve score wordt uitgehaald is dat mooi. Bijvoorbeeld dat je de 1e goal goed had voorspeld, of dat het bij het juiste eind had wat betreft de voorspelling dat het 3-1 zou worden, of dat Van Nistelrooy er 2 zou maken. Dat de andere daar geen ene fuck in geïnteresseerd is en liever ziet dat het team kampioen wordt ook al is het 1-0 met een doodsaai spel verloop. Sja.. dat is een andere manier van..maar zeker niet mindere manier van investeren.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Sommigen melden elke punt van de AEX. Tijdens een sportwedstrijd worden ook alle standen gepost terwijl iedereen kijkt.
Maar net niet dezelfde fibo, toch?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die indexen volgen allemaal dezelfde trend.
Gebruik jij uberhaupt TA?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar net niet dezelfde fibo, toch?
Zit er volume in die shit?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:40 schreef TeringHenkie het volgende:
Owja en als particulier kan je er gewoon in handelen via IB
Gaat het dan om schrijven van opties? Call/put opties kopen was geen probleem bij Binckbank. Ik weet eigenlijk niet of ik opties mag schrijven bij Binck, misschien moet je er 21 voor zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
De optiecalculator ken ik inmiddels. Leuk ding!
Zodra ik mag van Alex (vraagt een specifieke handtekening) post ik hier mijn portefeuille waarmee ik wat met opties wil gaan doen (als beginner).
Lijkt me een leuk onderwerp. Voor mij, en wellicht anderen, om van te leren!
Oh, zeker wel.quote:
Damn, kom ik zo dom over?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:44 schreef bascross het volgende:
[..]
Gaat het dan om schrijven van opties? Call/put opties kopen was geen probleem bij Binckbank. Ik weet eigenlijk niet of ik opties mag schrijven bij Binck, misschien moet je er 21 voor zijn.
Uhm. Welke TA gebruik je dan op fibo na? En een fibo niveau moet overeenstemmen met bepaald nieuws? Hoe had je dat in gedachten?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, zeker wel.
Maar ik ben bezig met de AEX. En das niet de DAX. En das ook niet de DJ, of de S&P.
Net niet. En dan kijk ik 1000% meer naar de USA dan naar Duitsland.
En dan nog moet imo een bepaald fibo-niveau overeenstemmen met bepaald nieuws, of bepaalde inzichten in de markt. Alleen conclusies trekken op wat de DAX doet in fibo en dat extrapoleren naar de AEX, dat doe ik niet zomaar.
Maar ik kan ongelijk krijgen...
Als je opties mag kopen, mag je ze ook schrijven. Valt allemaal onder dezelfde optieovereenkomst. Alleen jammer dat Binck voor geschreven indexopties per contract een toeslag van 3 euro per contract rekent (300 euro dus!).quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:44 schreef bascross het volgende:
[..]
Gaat het dan om schrijven van opties? Call/put opties kopen was geen probleem bij Binckbank. Ik weet eigenlijk niet of ik opties mag schrijven bij Binck, misschien moet je er 21 voor zijn.
Meerdere TA. Maar bijv. de MACD.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uhm. Welke TA gebruik je dan op fibo na? En een fibo niveau moet overeenstemmen met bepaald nieuws? Hoe had je dat in gedachten?
Gaat ook meer om je margin, wat ik uit hun vragen begrijp. Ongedekt schrijven enzo.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:47 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Als je opties mag kopen, mag je ze ook schrijven. Valt allemaal onder dezelfde optieovereenkomst. Alleen jammer dat Binck voor geschreven indexopties per contract een toeslag van 3 euro per contract rekent (300 euro dus!).
Oke en dat lijkt mij nogal veel geld. Zoveel leveren die premies voor schrijven niet op toch?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:47 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Als je opties mag kopen, mag je ze ook schrijven. Valt allemaal onder dezelfde optieovereenkomst. Alleen jammer dat Binck voor geschreven indexopties per contract een toeslag van 3 euro per contract rekent (300 euro dus!).
Warren Buffet heeft er goed geld mee verdiend!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:38 schreef TeringHenkie het volgende:
http://www.cmegroup.com/trading/files/CME179_MarketRefGuide.pdf
Ik wist dat je je met futures tegen veel dingen kon hedgen, maar je kan zelfs futures kopen met als underlying de schade die een orkaan aan heeft gericht
Waarschijnlijk heb je geprobeerd om een far-out-of-the-money put te schrijven. Dan heb je inderdaad ongeveer een margin van 300 euro. Maar hoe meer at-the-money, des te hoger je margin. Ergens in de map van Binck staat een formule om de margin te berekenen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:47 schreef TeringHenkie het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |