abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77568923
Dubbele post
  Redactie Frontpage dinsdag 2 februari 2010 @ 21:28:04 #202
4530 crew  Crazy Harry
pi_77569218
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:12 schreef Mendeljev het volgende:
Het doet er heel veel toe. Als mensen onoplettend gaan handelen op basis van zulke voorspellingen dan gaan ze keihard bankroet. Ik schrijf al een aantal maanden de voorspellingen en trades van vanderGeld op en als deze trades ook consequent zijn gemaakt dan kan ik niet anders concluderen dat je daar heel hard failliet op gaat (of hij post alleen de ongelukkige trades en heeft een goed moneymanagementsysteem). Uiteindelijk wil zo iemand geld verdienen en als blijkt dat je systeem niet winstgevend is moet je daar heel snel mee ophouden. Ik voel niets meer dan de plicht om dat kenbaar te maken. Niemand is er bij gebaat om elkaar belachelijk te maken dus denk zeker niet dat ik deze intentie heb.
Dat is niet hoe dat je het presenteerde:
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:10 schreef Mendeljev het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen geinteresseerd in de periodieke Elliot Wave voorspellingen van VanderGeld behalve VanderGeld?
Uit zo een post kan ik alleen maar opmaken dat je iemand wil ridiculiseren.
Mocht je dan echt zo een goede bedoelingen hebben (wat ik absoluut niet geloof) dan heb je wel een heel slechte manier van communiceren.
Iedereen die op basis van de informatie die gebruikers hier plaatsen handelt, doet dat volledig op eigen risico. Daar wordt in de standaard openingspost al voor gewaarschuwd, daar hoef je niemand belachelijk voor te maken.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:33:23 #203
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77569481
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Mag je zeggen hoor! Houdt me scherp.

Ik merk alleen wel dat als het naar beneden gaat dit topic veel levendiger is dan als het omhoog gaat...er is geen beter vermaak dan leedvermaak...denk ik dan.
Of kopen mensen liever iets voor een lagere prijs?
Bedankt Hans.
  Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 21:35:02 #204
236264 crew  capricia
pi_77569563
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:33 schreef bascross het volgende:

[..]

Of kopen mensen liever iets voor een lagere prijs?
Ik weet niet of ze zo letterlijk aan het kopen zijn tegen een lagere prijs...ze shorten gewoon graag, zo te lezen!

Doe jij trouwens iets actiefs met aandelen/opties etc?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77569670
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:28 schreef Crazy Harry het volgende:
Mocht je dan echt zo een goede bedoelingen hebben (wat ik absoluut niet geloof) dan heb je wel een heel slechte manier van communiceren.
Deze discussie loopt al maanden. Ik kom niet plotseling met een vreemd standpunt aan.
quote:
Iedereen die op basis van de informatie die gebruikers hier handelt doet dat volledig op eigen risico. Daar wordt in de standaard openingspost al voor gewaarschuwd, daar hoef je niemand belachelijk voor te maken.
Wél als iemand beweert dat zijn strategie winstgevend is terwijl dat niet zo is.

Maar genoeg over dit onderwerp, deze discussie polariseert onnodig.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:37:19 #206
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77569676
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze zo letterlijk aan het kopen zijn tegen een lagere prijs...ze shorten gewoon graag, zo te lezen!

Doe jij trouwens iets actiefs met aandelen/opties etc?
Op dit moment niet, want ik vind een AEX van 330 te duur. Opties wel eens gedaan, maar dat risico is me te hoog.
Bedankt Hans.
  Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 21:39:56 #207
236264 crew  capricia
pi_77569822
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:37 schreef bascross het volgende:

[..]

Op dit moment niet, want ik vind een AEX van 330 te duur. Opties wel eens gedaan, maar dat risico is me te hoog.
Wil juist met opties gaan beginnen, als beginner. Heb een aantal aandelen wat te duur in mijn portefeuille en dmv opties hoop ik daar toch nog wat op te gaan verdienen.
Ik houd je op de hoogte in het AEX topic, want ik weet dat je vaak meeleest!
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:57:53 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77570763
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Wil juist met opties gaan beginnen, als beginner. Heb een aantal aandelen wat te duur in mijn portefeuille en dmv opties hoop ik daar toch nog wat op te gaan verdienen.
Ik houd je op de hoogte in het AEX topic, want ik weet dat je vaak meeleest!
Als je een min of meer gelijkblijvende beurs verwacht dan kun je calls schrijven.(op je aandelen)
Dan heb je bij gelijkblijvende koersen tenminste wát cash binnen. Stijgen de koersen dan loop je wel een deel van je koerswinst mis.
The End Times are wild
pi_77570867
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:18 schreef tony_clifton- het volgende:
SE, heb je een virtuele portefeuille gemaakt met jouw 'fonds'? Hoe presteert dat dit jaar?
Ben er mij wel van bewust dat ik vroeg of laat een veiligere strategie nodig heb...
Het plaatje op YTD basis. Het presteert beter dan de AEX/SP500/DJ30 maar op jaarbasis nog steeds een (klein) minnetje. -0.16%
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:00:32 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77570904
Nog over opties gesproken: de combinatie van het aandeel en een call is hetzelfde als het schrijven van een put!
The End Times are wild
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:03:28 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77571056
Morgen wrsch weer een groene opening!
The End Times are wild
pi_77571199
Als er heel specifieke optiestrategieen nodig zijn geef maar een gil. Dan zet ik de optiecalculator aan. Meestal komen daar een paar duizend verschillende strategieen uit afhankelijk van je wensen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 22:13:01 #213
236264 crew  capricia
pi_77571562
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:06 schreef Mendeljev het volgende:
Als er heel specifieke optiestrategieen nodig zijn geef maar een gil. Dan zet ik de optiecalculator aan. Meestal komen daar een paar duizend verschillende strategieen uit afhankelijk van je wensen.
De optiecalculator ken ik inmiddels. Leuk ding!
Zodra ik mag van Alex (vraagt een specifieke handtekening) post ik hier mijn portefeuille waarmee ik wat met opties wil gaan doen (als beginner).
Lijkt me een leuk onderwerp. Voor mij, en wellicht anderen, om van te leren!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77571602
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:00 schreef LXIV het volgende:
Nog over opties gesproken: de combinatie van het aandeel en een call is hetzelfde als het schrijven van een put!
hoe staat het eigenlijk met je geschreven puts ? nog onder water?
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:23:01 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77572081
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:13 schreef edwinh het volgende:

[..]

Op één contract (30xBAM@8,80) staan ze allemaal in de plus. Die BAM had ik twee weken terug geschreven toen ik dacht dat dit aandeel een spurt omhoog ging maken.

Maar het maakt me niet zoveel uit op welke waarde ze expireren. Ik heb eenzelfde hoeveelheid aandelen die ik de dag ervoor verkoop, waarbij ik de put doorrol. De meest gunstige situatie voor mij is als ze rond de strikewaarde expireren. Dan kan ik de maximale verwachtingswaarde incasseren voor de nieuwe serie.

En zo hoop ik op een gelijkblijvende beurs, in ieder geval geen crashes zodat ik niet kan doorrollen. Het geld dat dient om de optiecontracten te dekken zit in obligaties ASR. Bij een gelijkblijvende beurs maak ik dan zo'n 25% rendement op jaarbasis op de portefeuille. Bij een stijgende beurs iets meer, tot 35%.

En als het veel daalt, ja dan verlies ik. Want een 100% zeker stijgende strategie bestaat natuurlijk niet.
The End Times are wild
pi_77572170
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat komt omdat in dit topic vooral speculanten posten. Beleggers met een lange termijn-strategie die volgen niet dagelijks wat de beurs doet, maar vertrouwen op rendement over een aantal jaren.

Als de beurs omlaag gaat ziet men hier kansen om te shorten en/of lager in te kunnen stappen (long).

Maar het draait in dit topic bijna alleen maar om de korte termijn, van dag tot dag of van uur tot uur of zelfs van minuut tot minuut.
En daar is niks mis mee! Gemiddeld genomen mogen lange termijn beleggers het dan beter doen dan daytraders, so what? Geschiedenis heeft ook uitgewezen dat in korte termijn excessieve rendementen behaald kunnen worden.

En al dat gelul over verschillende strategieën, de enige strategie die bewezen heeft te werken is op je 20e een aantal aandelen kopen en op je 70e te verkopen. Gegarandeerd succes! Althans, de afgelopen 200 jaar. Maar moeten we dan zoiets als onderstaand verwachten? (want de afgelopen 10 jaar hadden we wel degelijk een negatief rendement op de beurzen)

Als iemand rotsvast kan bewijzen dat een strategie gegarandeerd werkt, werkt het al niet meer. Nog wel voor een poosje maar die inefficiëntie zal snel in het grote geheel opgelost worden. Dat dus mensen verschillende ideeën hebben omtrent beleggen ( hoe gek je het ook kunt bedenken ) hoef je niet direct in de prullenbak te gooien.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_77572258
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:13 schreef edwinh het volgende:

[..]

Hoe staat het eigenlijk met jouw portfolio ?
pi_77572401
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En daar is niks mis mee! Gemiddeld genomen mogen lange termijn beleggers het dan beter doen dan daytraders, so what? Geschiedenis heeft ook uitgewezen dat in korte termijn excessieve rendementen behaald kunnen worden.

En al dat gelul over verschillende strategieën, de enige strategie die bewezen heeft te werken is op je 20e een aantal aandelen kopen en op je 70e te verkopen. Gegarandeerd succes! Althans, de afgelopen 200 jaar. Maar moeten we dan zoiets als onderstaand verwachten? (want de afgelopen 10 jaar hadden we wel degelijk een negatief rendement op de beurzen)

[ afbeelding ]

Als iemand rotsvast kan bewijzen dat een strategie gegarandeerd werkt, werkt het al niet meer. Nog wel voor een poosje maar die inefficiëntie zal snel in het grote geheel opgelost worden. Dat dus mensen verschillende ideeën hebben omtrent beleggen ( hoe gek je het ook kunt bedenken ) hoef je niet direct in de prullenbak te gooien.
nice paint
pi_77572442
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:37 schreef Mendeljev het volgende:

Wél als iemand beweert dat zijn strategie winstgevend is terwijl dat niet zo is.

De strategie die ik gebruik is voor mij winstgevend, niet op elk moment natuurlijk maar dat is die van niemand.
  Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 22:33:03 #220
236264 crew  capricia
pi_77572609
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:29 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

De strategie die ik gebruik is voor mij winstgevend, niet op elk moment natuurlijk maar dat is die van niemand.
Mag ik je eerlijk vragen: Wat post je dan hier..want de trades zijn veelal toch wel verliesgevend (of zie ik dat verkeerd?).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77572623
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:29 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Je kunt je strategie natuurlijk wel zo in elkaar zetten dat hij bijna altijd winstgevend is Bijvoorbeeld die strategie van SeLang.

En wanneer is het winstgevend? Als je meer rendement haalt dan de grote markten? Als je meer rendement op jaarbasis haalt dan een spaarrekening? Vanaf het moment dat je 1 cent of meer op jaarbasis verdient?
  Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 22:36:02 #222
236264 crew  capricia
pi_77572746
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je kunt je strategie natuurlijk wel zo in elkaar zetten dat hij bijna altijd winstgevend is Bijvoorbeeld die strategie van SeLang.

En wanneer is het winstgevend? Als je meer rendement haalt dan de grote markten? Als je meer rendement op jaarbasis haalt dan een spaarrekening? Vanaf het moment dat je 1 cent of meer op jaarbasis verdient?
Meer dan je spaarrente, ieg.
Meer dan de AEX vind ik niet op gaan. Want je moet ook compensatie hebben voor het risico wat je loopt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77572818
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Mag ik je eerlijk vragen: Wat post je dan hier..want de trades zijn veelal toch wel verliesgevend (of zie ik dat verkeerd?).
Mijn optieposities zijn vanaf okt tot dec niet goed geweest nee, mijn shorts eur/usd(grootste positie met 10% porto waarde) en short zilver doen het echter wel goed. En afgelopen weken gaat ook niet onaardig moet ik zeggen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:39:47 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77572911
Op de LT wordt iedere shorter uitgerookt.
The End Times are wild
  Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 22:49:14 #225
236264 crew  capricia
pi_77573418
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:37 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Mijn optieposities zijn vanaf okt tot dec niet goed geweest nee, mijn shorts eur/usd(grootste positie met 10% porto waarde) en short zilver doen het echter wel goed. En afgelopen weken gaat ook niet onaardig moet ik zeggen.
Ik zou het wel fijn vinden als je bepaalde stellingen meer onderbouwt. Als jij zegt "Omhoog tot 330 daarna oneindig omlaag" (want zo ziet een doorsnee plaatje er soms uit.. )dan zegt mij dat als beginner niet zoveel. Ja, ik kan er bang van worden. Vooral van de stelligheid waarmee je dat schrijft!
En ja, ik zie wel de fibo-lijnen die je trekt op de DAX, maar das voor mij geen S&P of AEX of DJ.
En dus doe of kan ik er niets mee behalve denken "oh jee".
En achteraf bleek het allemaal wel weer mee te vallen (of niet..).

Voor mijzelf: Als ik gewoon een plaatje met een diagonale lijn naar beneden zie dan denk ik: er moet toch ook wel substantieel nieuws zijn waardoor het weer zo heftig naar beneden gaat? Of is dat niet zo in de TA-wereld?
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')