FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / De Mercedes W124, eentje van 25 jaar oud....
EchtGaafzaterdag 30 januari 2010 @ 12:48
Ik overweeg er eentje van 25 jaar (250D met 150000 op de teller) , want de oudsten zijn het inmiddels.

Geen wegenbelasting. Maar toch ook huiverig voor de leeftijd, want wat kun je verwachten door de tand des tijds alleen al?

En hoe zit het met de onderdelenvoorziening?

Overigens zijn er van die leeftijd weinig exemplaren te vinden, en als je er al een vind, dan vaak woekerprijs..

Iemand ervaring? Tips?




Dat ware tenniste nog de echte benzen.

[ Bericht 6% gewijzigd door EchtGaaf op 30-01-2010 12:55:01 ]
EchtGaafzaterdag 30 januari 2010 @ 12:54
Met foto ter verduidelijking.
Breriuszaterdag 30 januari 2010 @ 13:04
Deze modellen functioneren nog redelijk goed en voor de onderdelen hoef je heus niet bang voor te zijn
Hyperdudezaterdag 30 januari 2010 @ 13:05
Prima bakkies.
Maar een KM stand van maar 150000; moet er niet een 0 bij?
(Zo'n lage km.stand zou ik wantrouwen tot ik er een stapel rekeningen bij zou krijgen van 10 centimeter dik)
EchtGaafzaterdag 30 januari 2010 @ 13:18
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
Prima bakkies.
Maar een KM stand van maar 150000; moet er niet een 0 bij?
Houden die het zo lang vol?
quote:
(Zo'n lage km.stand zou ik wantrouwen tot ik er een stapel rekeningen bij zou krijgen van 10 centimeter dik)
Voor een diesel is het wat laag, ja...
Hyperdudezaterdag 30 januari 2010 @ 13:28
Is dit niks?
W126 met W123 achterkant uit 1985. Wel ¤13500


http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=126236424&pageNumber=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=136&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=1985-01-01&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&categories=EstateCar&tabNumber=1
Marvelouszaterdag 30 januari 2010 @ 13:31
quote:
autoblog
EchtGaafzaterdag 30 januari 2010 @ 13:34
quote:
Wel origineel.
Hyperdudezaterdag 30 januari 2010 @ 13:35
Wat is er met autoblog?
Sorry voor die lange k*tlink
Marvelouszaterdag 30 januari 2010 @ 13:36
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:35 schreef Hyperdude het volgende:
Wat is er met autoblog?
Sorry voor die lange k*tlink
daar staat hij ook, maarre... kweetniej.. heb het niet zo op omgebouwde auto`s, geef mij maar een ce, of sl!
Hyperdudezaterdag 30 januari 2010 @ 13:42
OK.
Vond 'm op mobile.de bij kijken naar een 300 stationbak uit 1985-1990.
Ziet er wel profi uit. Maar is echt iets voor de liefhebber.
Niet voor iemand die goedkope kms. wil maken.

Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een 1986 auto (RangeRover); niet makkelijk te vinden. 1987 en later is makkelijker.
Marvelouszaterdag 30 januari 2010 @ 13:45
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
OK.
Vond 'm op mobile.de bij kijken naar een 300 stationbak uit 1985-1990.
Ziet er wel profi uit. Maar is echt iets voor de liefhebber.
Niet voor iemand die goedkope kms. wil maken.

Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een 1986 auto (RangeRover); niet makkelijk te vinden. 1987 en later is makkelijker.
Dat is ook niet zo vreemd he, 86 word nog belastingvrij! 87 nooit meer
Marvelouszaterdag 30 januari 2010 @ 13:49
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/308249499-190-2-3-op-lpg-gas-bwj-1984-1950-euro-of-beste-bod.html?return=eJwVzNEKgzAMBdB%2FEfRt1ljYWKUM9yeldVhsbTARxsb%2BfelTzr0JcQbMN5phIgNXbRpa3OHXaWVGo9RWcNn77I6NMTnH1O9JuZPLhVRJgWNeDlIe9K1fOafHO1noAlkurZ5b%2FUwg8w5Vo0juKln4iSikV6DaC7G2gyDLYt5P%2BRy9xEJR8tghnnbomCw00%2B8P5KI4aw%3D%3D&df=1&fta=eNpNkUuO4zAMRO%2BiRdaiqI9FIbvezCkCfbsNOB0jcnqCCXL3oexN7x5IqoosRXL06jSReNyXy09cugidHJB4Lmc4lX7ebhQWIA9hUQTowrLRv3kNvZVOENaNZLiu9P241vucw63PpE7r%2BjjL09bPMOQ0iTV%2BVhFmftAJScxl90FpSIAqNemET1AZs6kTg69YyqhUraQvDMX5CS2DrRMkP0CbqAcUbEYqBtMm9OkJUqo6qQFGAuAu2CYVWRCcSuBhPEcX7Wg533LKw0spm%2BuuY9EM5ahkzm5fQ%2Bc8LLKJaBkAY66%2BDfeUEIegLi5Jsw9j1GmYAiqtGRJOx%2FJVOrWfw3cdphEaK7BgzVanfZ8YIY01fLHNtd8hOItZtZEccIjbbY2lX5b6%2Fbl9jXA1NzyJa3xeRt4ccSHelKuKRPwrQiSgF89pd%2BDe%2BPMhjk%2Fhsgjv9zH9M6Ylvd7v%2F0UYnck%3D&fta_ind=9&fs=1

nog even op kenteken zetten, remmen ff maken en gaan!
D.zaterdag 30 januari 2010 @ 14:19
quote:

Moeilijk he, een linkje plaatsen
Marvelouszaterdag 30 januari 2010 @ 15:31
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:19 schreef D. het volgende:

[..]

Moeilijk he, een linkje plaatsen
sorry mijn vriend, ik wilde je boos maken... Mijn held!

http://link.marktplaats.nl/308249499
ISoundLikeTheWindzaterdag 30 januari 2010 @ 15:39
Ik ben zelf nogal groot w124 liefhebber!

Ik heb een 200d met 600 000km onder de wielen.

De w124 is trouwens de sterkste auto ooit gemaakt 1 miljoen km's geen probleem

Maar als je een w124 van 86 wilt, heb je van die grote zwarte bumpers erop MK1 (hier zijn die veranderd)
die knippers zijn ook niet orgineel. En een exemplaar van rond de 150k kost 8 000 euro, als de w124 de instapschade nog niet heeft kan het best een laag km exemplaar zijn, misschien met wat onderhoud, distributie riem zal die wel tegen aanlopen. Die moet je immers om de 2 ton vervangen.

misschien moet je eens op stargallery.nl kijken! (misschien wel iets andere prijsklasse)
ISoundLikeTheWindzaterdag 30 januari 2010 @ 15:43
http://list.auto-commerce.nl/view/autopagina.php?id=ac1710&auto_id=394007&page=1&zmerk=&znomerk=&zmodel=&zcarros=&ztrans=&zbrand=&zprijs=&zprijs_van=&zprijs_tot=&zbouwjaar=&zbouwjaar_van=&zbouwjaar_tot=&zstatus=&zsoort=&zweergave=&zmarge=&znomarge=&alfabet=ASC&order_oud=merk&test=&template=


Dit is echt een mooie 250d, gaat nooit meer af, nog zuinig ook, 200d kun je 1:17,5 halen 250d zal wel
ietsje minder zijn, zeker als er nog een turbo door heen blaast.
TeringHenkiezaterdag 30 januari 2010 @ 17:04
Waarom zou je in zo'n turkenbak willen rijden? Koop dan een BMW
Sounddragonzaterdag 30 januari 2010 @ 17:24
Omdat Benzen het blijven doen; het is niet voor niets een gewilde klassieker.. daarbij zijn de Beemers van die jaartallen een heel stuk minder mooi, maar da's een kwestie van smaak natuurlijk

Ik wil er nog wel een W126 380 of 500 bij
Hondenfluitjezaterdag 30 januari 2010 @ 17:56
M'n opa heeft precies zo'n Mercedes in grijs metalic, is geloof ik 23 jaar oud. Er begint steeds meer aan te mankeren, maar onderdelen zijn nog wel goed verkrijgbaar. Maar het kan er ook aan liggen dat hij op z'n 86e niet meer zoveel rijdt, maar hij is wel altijd goed onderhouden.

Ik weet niet hoeveel er op de teller staat, maar hij heeft er zo'n beetje heel Europa mee doorgereden.
Hyperdudezaterdag 30 januari 2010 @ 18:18
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom zou je in zo'n turkenbak willen rijden? Koop dan een BMW
Mercedes was toen nog beter qua kwaliteit. En veel grotere aantallen gemaakt; dus nu beter verkrijgbaar, ook qua onderdelen.
BMW E34 is de eerste BMW die enigszins niet roest. W124 is de laatste Mercedes die enigszins niet roest.
DS4zaterdag 30 januari 2010 @ 19:21
EG, als je een goede W124 koopt val je jezelf geen buil. Onderdelen zijn er zat. Er zijn er nog genoeg die netjes bij de dealer in onderhoud zijn.

Diesels hebben niet zelden meer dan 1 mio gelopen.

Kilometerstand vind ik overigens voor een diesel van die leeftijd wat apart, om niet te zeggen: verdacht. Vraag dus om historie en zonder historie: even verder zoeken.
EchtGaafzondag 31 januari 2010 @ 13:56
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:21 schreef DS4 het volgende:
EG, als je een goede W124 koopt val je jezelf geen buil. Onderdelen zijn er zat. Er zijn er nog genoeg die netjes bij de dealer in onderhoud zijn.

Diesels hebben niet zelden meer dan 1 mio gelopen.

Kilometerstand vind ik overigens voor een diesel van die leeftijd wat apart, om niet te zeggen: verdacht. Vraag dus om historie en zonder historie: even verder zoeken.
Met dat laatste heb je zeker een punt, want 150k is natuurlijk wel erg laag.

En wat las ik gisteren in Autoweek: er is grote vraag naar dit type auto, dus ik vrees dat je weer erg de marktprijs voor een dergelijke auto moet gaan betalen... Dus dat is dan weer erg jammer.

Ik blijf het het mooie auto vinden, vrij tijdloos. Dank voor je tips.
EchtGaafzondag 31 januari 2010 @ 14:09
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
OK.
Vond 'm op mobile.de bij kijken naar een 300 stationbak uit 1985-1990.
Ziet er wel profi uit. Maar is echt iets voor de liefhebber.
Niet voor iemand die goedkope kms. wil maken.

Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een 1986 auto (RangeRover); niet makkelijk te vinden. 1987 en later is makkelijker.
Het lijkt erop dat heel Nederland thans op dergelijk klasse wagen iets leuks zoeken..... Ik baal daar ook van. als je echt iets wil, dan vrees ik dat je hard moet zoeken.

1986 is dan zo ongeveer het meest gezochte jaar.
EchtGaafzondag 31 januari 2010 @ 14:11
quote:
Lang stilgestaan, liever de tweede versie van de 190 (met excentrische wisser!)
EchtGaafzondag 31 januari 2010 @ 14:15
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:39 schreef ISoundLikeTheWind het volgende:
Ik ben zelf nogal groot w124 liefhebber!

Ik heb een 200d met 600 000km onder de wielen.

De w124 is trouwens de sterkste auto ooit gemaakt 1 miljoen km's geen probleem

Maar als je een w124 van 86 wilt, heb je van die grote zwarte bumpers erop MK1 (hier zijn die veranderd)
die knippers zijn ook niet orgineel. En een exemplaar van rond de 150k kost 8 000 euro, als de w124 de instapschade nog niet heeft kan het best een laag km exemplaar zijn, misschien met wat onderhoud, distributie riem zal die wel tegen aanlopen. Die moet je immers om de 2 ton vervangen.

misschien moet je eens op stargallery.nl kijken! (misschien wel iets andere prijsklasse)
Ja, ik vrees dat de wagen volgens mij signalement minstens dat bedrag moet gaan kosten

Maar ja, die 190 van daar net is toch ook eigenlijk best leuk.

Als ik echt heel eerlijk ben, vind ik het design van de 190 ( W201) nog altijd sterker Maar is de 190 net zo sterk qua kwaliteit

En de w124 heeft een beter imago
EchtGaafzondag 31 januari 2010 @ 14:16
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom zou je in zo'n turkenbak willen rijden? Koop dan een BMW
BIj BMW gaan petjes iets sneller achterstevoren staan. Bovendien, vind ik de tand des tijds qua design bij BMW altijd harder toeslaan. BMW zijn vaker afgetrapt is bovendien mij vrees....
EchtGaafzondag 31 januari 2010 @ 14:18
quote:
Mooie bak!

Een 200d is ook prima, ik ben geen hardrijder......... Rijdt volgens mij erg relaxed
TeringHenkiezondag 31 januari 2010 @ 20:39
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

BIj BMW gaan petjes iets sneller achterstevoren staan. Bovendien, vind ik de tand des tijds qua design bij BMW altijd harder toeslaan. BMW zijn vaker afgetrapt is bovendien mij vrees....
Koop 'm in Duitsland!
T42zondag 31 januari 2010 @ 22:03
ik had een w108 uit 69 daar kon je zelfs onderdelen nieuw van vinden

maare ts ben je handig? sleutlen komt wel eens voor
en benz onderdelen zijn best prijzig
EchtGaafmaandag 1 februari 2010 @ 10:45
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:03 schreef T42 het volgende:
ik had een w108 uit 69 daar kon je zelfs onderdelen nieuw van vinden
Wel mooi natuurlijk.
quote:
maare ts ben je handig? sleutlen komt wel eens voor
Ik heb nog nooit aan auto's gesleuteld.
quote:
en benz onderdelen zijn best prijzig
Heb ik ook gehoord
#ANONIEMmaandag 1 februari 2010 @ 11:33
Hhmm ik vind Mercedesonderdelen helemaal niet duur.

Ja sommige nieuwe onderdelen zijn bij de dealer erg duur maar je kunt prima 3rd party onderdelen gebruiken voor de meeste reparaties of 2e hands via specialisten zoals bv http://www.mercedes-only.nl.

Verder kun je nog prima onderdelen halen via Duitse webshops, scheelt behoorlijk ten opzichte van Nederland.

Voorbeelden van onderdelen die ik zelf 2e hands heb aangeschaft:
W123 Draagarm achter: 50 euro
W123 Steekas achter: 50 euro
W123 Motorkap: 70 euro

Vind ik toch wel meevallen.
Of dit soort spul voor een W124 veel meer zal zijn, dat weet ik niet maar veel kan het nooit schelen.
DS4maandag 1 februari 2010 @ 11:39
Onderdelen van Mercedes zijn juist relatief goedkoop. Ik kan mij nog voorbeelden herinneren uit het verleden dat je voor een Mercedes buitenspiegel van een S-klasse (verwarmd, electrisch verstelbaar) de helft kwijt was tov de buitenspiegel van de Honda Civic (niet verwarmd, handmatig verstelbaar).

Tenzij ze de onderdelenprijzen van die onderdelen enorm opwaard bijgesteld hebben...

Nog beter is natuurlijk niets nodig hebben. En er gaat weinig kapot aan een W124.
#ANONIEMmaandag 1 februari 2010 @ 12:23
Overigens zijn vervangingsprodukten voor regulier onderhoud gewoon normaal van prijs:

Brandstoffilters, oliefilters, luchtfilters, klepdekselpakking, v-snaren, remblokjes etc, kosten bij de dealer niks meer dan bij de Brezan of andere algemene onderdelenwinkels.
T42maandag 1 februari 2010 @ 19:00
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:33 schreef Elvander het volgende:
Hhmm ik vind Mercedesonderdelen helemaal niet duur.

Ja sommige nieuwe onderdelen zijn bij de dealer erg duur maar je kunt prima 3rd party onderdelen gebruiken voor de meeste reparaties of 2e hands via specialisten zoals bv http://www.mercedes-only.nl.

Verder kun je nog prima onderdelen halen via Duitse webshops, scheelt behoorlijk ten opzichte van Nederland.

Voorbeelden van onderdelen die ik zelf 2e hands heb aangeschaft:
W123 Draagarm achter: 50 euro
W123 Steekas achter: 50 euro
W123 Motorkap: 70 euro

Vind ik toch wel meevallen.
Of dit soort spul voor een W124 veel meer zal zijn, dat weet ik niet maar veel kan het nooit schelen.
w108
achteras 400 euro (2ehands speciale type)
revisie automaatbak 2500 euro
harde kop voor gas 1250 euro
had hem helemaal opgeknapt en toen kreeg ik er maar 4000 voor was geen markt voor
#ANONIEMmaandag 1 februari 2010 @ 22:04
Okay dat zijn andere prijzen, wellicht ook omdat een w108 toch nog 15 jaar ouder is dan een w123/w124

En potverdorie 4000 als ik dat geweten had, dan had ik die wagen graag van je overgenomen voor meer.
Ik weet nog dat je begon met een startprijs van 10.000 euro..........
Scrutinizermaandag 1 februari 2010 @ 22:12
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:23 schreef Elvander het volgende:
Overigens zijn vervangingsprodukten voor regulier onderhoud gewoon normaal van prijs:

Brandstoffilters, oliefilters, luchtfilters, klepdekselpakking, v-snaren, remblokjes etc, kosten bij de dealer niks meer dan bij de Brezan of andere algemene onderdelenwinkels.
Sowieso hanteert MB de filosofie dat ze alle onderdelen die met veiligheid te maken hebben (remmen enz) altijd zullen blijven leveren voor een prijs die even hoog of laag is als die van imitatie-onderdelen.

Mijn ervaring met mijn w123 is ook dat onderdelen goedkoop zijn op enkele uitzonderingen na. Een zwak punt van de w123 is de kachelmotor. Daarvan zijn er ook nog eens 4 verschillende typen, waar van sommige typen zo goed als geen tweedehandse meer te vinden zijn en nieuwe erg duur zijn.
junkiesietzemaandag 1 februari 2010 @ 22:13
http://link.marktplaats.nl/313698133
#ANONIEMmaandag 1 februari 2010 @ 22:20
Kachelmotor is 25 euro, valt mee hoor:

http://link.marktplaats.nl/311178200

Dat ze nieuw duur zijn dat geloof ik direct.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2010 22:22:00 ]
Scrutinizermaandag 1 februari 2010 @ 23:00
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:20 schreef Elvander het volgende:
Kachelmotor is 25 euro, valt mee hoor:

http://link.marktplaats.nl/311178200

Dat ze nieuw duur zijn dat geloof ik direct.
Met deze heb ik o.a. contact gehad. Voor mijn type een C123 met airco, kon hij niet leveren.. Ik heb mijn ouwe toen maar laten reviseren voor 12 euro.
Sounddragonmaandag 1 februari 2010 @ 23:24
Ik heb 2 auto's van 26 en 33 jaar oud, met overzeesche roots, en zelfs díe onderdelen zijn binnen 24 uur beschikbaar, en als je het heel specifiek of ernstig origineel wilt hebben duurt het een weekje

Ik zou me over parts niet zo druk maken.. onderdelen zijn via clubs e.d. in overvloed aanwezig
T42maandag 1 februari 2010 @ 23:30
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:04 schreef Elvander het volgende:
Okay dat zijn andere prijzen, wellicht ook omdat een w108 toch nog 15 jaar ouder is dan een w123/w124

En potverdorie 4000 als ik dat geweten had, dan had ik die wagen graag van je overgenomen voor meer.
Ik weet nog dat je begon met een startprijs van 10.000 euro..........
taxatie was nog iets meer

heb em ingeruild op die camper die ik nu te koop heb staan
EchtGaafdinsdag 2 februari 2010 @ 11:46
Je ziet wel dat '86 wel erg duur worden
#ANONIEMdinsdag 2 februari 2010 @ 12:04
tvp
EchtGaafdinsdag 2 februari 2010 @ 12:15
Je avatar
error_404dinsdag 2 februari 2010 @ 12:32
tvp voor een bejaarde Benz
aqua10dinsdag 2 februari 2010 @ 18:50
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht

laat maar komen die km heffing
EchtGaafdinsdag 2 februari 2010 @ 22:45
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:50 schreef aqua10 het volgende:
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht

laat maar komen die km heffing
Gefeliciteerd.


Hoeveel Km gelopen ?
Hopelijk niet teveel voor betaald..... Woekerprijzen... Dat er nog eentje te vinden is....
DS4dinsdag 2 februari 2010 @ 22:46
Zeg EG... doe eens je inbox schonen...
green_powerdinsdag 2 februari 2010 @ 23:13
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:50 schreef aqua10 het volgende:
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht

laat maar komen die km heffing
Fotoows?
EchtGaafwoensdag 3 februari 2010 @ 10:35
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:46 schreef DS4 het volgende:
Zeg EG... doe eens je inbox schonen...
Done!
Pas259woensdag 3 februari 2010 @ 10:51
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:50 schreef aqua10 het volgende:
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht

laat maar komen die km heffing
Leuk maar het is nog steeds niet zeker dat oldtimers erbuiten blijven.
Sounddragonwoensdag 3 februari 2010 @ 11:01
Ach.. als de KMH niet doorgaat en er komt een verhoogde brandstofaccijns valt het met een 200D nog wel mee... kan ik van onze Yanken niet zeggen
Pas259woensdag 3 februari 2010 @ 11:04
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:01 schreef Sounddragon het volgende:
Ach.. als de KMH niet doorgaat en er komt een verhoogde brandstofaccijns valt het met een 200D nog wel mee... kan ik van onze Yanken niet zeggen
Ach, het gaat nooit voordelig/goedkoop uitpakken dus je kan ervan uitgaan dat alles een stuk duurder word.
Sounddragonwoensdag 3 februari 2010 @ 11:16
I know... misschien toch maar overwegen om in de Lincoln ook een LPG install te hangen
EchtGaafwoensdag 3 februari 2010 @ 11:25
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:01 schreef Sounddragon het volgende:
Ach.. als de KMH niet doorgaat en er komt een verhoogde brandstofaccijns valt het met een 200D nog wel mee... kan ik van onze Yanken niet zeggen
Doen ze dat maar. Het huidige systeem met een vaste wegenbelasting kan niet oneerlijker.
EchtGaafwoensdag 3 februari 2010 @ 11:28
Ik vraag mij wel af of het echt zin heeft om een 1986-er te kopen. Het zijn gewoon woekerprijzen die ze vragen. En het grote spook van onderhoud die rond waard. Ik weet het niet.

Het is een kwestie van links of rechtsom. Het resultaat is altijd duur. Of hoge marktprijs met veel onderhoud, of een jongere nemen met wegenbelasting.

Er zit een zwaar dempend effect in het hele verhaal.
green_powerwoensdag 3 februari 2010 @ 12:19
Echt Gaaf, gewoon goed zoeken in het buitenland, dan kom je zo nu en dan nog goede auto`s voor eerlijke prijzen tegen...
EchtGaafwoensdag 3 februari 2010 @ 12:31
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:19 schreef green_power het volgende:
Echt Gaaf, gewoon goed zoeken in het buitenland, dan kom je zo nu en dan nog goede auto`s voor eerlijke prijzen tegen...
Ja, Duitsland moet het dan gaan worden. Of België
Revolution-NLwoensdag 3 februari 2010 @ 12:32
tvp
Sounddragonwoensdag 3 februari 2010 @ 14:21
Als je een klassieker hebt die fatsoenlijk in het onderhoud zit heb je net zoveel gezeik als met een nieuwere.. weinig dus.. tis een Mercedes, geen Alfa

Als je zonodig de goedkoopste wilt, heb je gegarandeerd ellende, als je dat fikst issie gewoon weer goed, en als je een duurdere koopt heb je hem vaak in veel betere staat, en dan zijn het vaak kleinigheidjes die je zelf eenvoudig kunt oplossen.. kwestie van even rekenen van te voren en voor jezelf beslissen of je die moeite eraan wilt gaan besteden..
In alle gevallen geldt natuurlijk dat er wel onderhouden moet worden... maar dat geldt ook voor nieuwere auto's; die gaan ook kapot als je er niks aan doet.. ligt dus niet aan de leeftijd maar aan de klapnicht die er vóór jou in heeft gereden.

Ik heb een 25 jaar oude Lincoln (van een US collector geweest) en daar is zelden iets mis mee, en ik heb een 33 jaar oude Chevy, en die is van een randjosti geweest die alleen repareerde wat er kapot ging.. en daar zit nu in een half jaar tijd bijna 2000¤ in.. en dan is 'ie nog niet op de helft van wat hij zou kunnen zijn, nu issie technisch 100%.. nu de rest nog
Hyperdudewoensdag 3 februari 2010 @ 18:40
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, Duitsland moet het dan gaan worden. Of België
Dit soort bakken moet je gewoon in Duitsland halen.
Grootste deel van Duitsland in omgeving NL grens is echt boerengebied; daar rijden die dingen nog in overvloed. Beetje op mobile.de en autoscout kijken of je handelaars kan vinden die in die oude bakken handelen en er een dag voor uit trekken om een stel kandidaten te bekijken.
Beter en goedkoper bij particulieren natuurlijk!

Bejaardenbak 300D uit 1985 van 2e eigenaar op Duitse soort Marktplaats voor ¤800 op 120 Km van NL-D grens.
http://www.markt.de/nordr(...),32899fa6/expose.htm

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 03-02-2010 18:45:54 ]
DS4woensdag 3 februari 2010 @ 18:45
800 euro. Dat zou een koopje zijn als het een goede is...
Hyperdudewoensdag 3 februari 2010 @ 18:49
Dat is natuurlijk de grote vraag.
Maar deze lijkt enige potentie te hebben vlgns mij; voor een snel gevinden voorbeeld. .

Ik ken echter niet direct een Duitse tegenhanger van Marktplaats. Je moet die dingen echt bij de plaatselijke Heinrich uit Scheissdorf halen. 10 keer beter dan bij van die straathoek dealers in de grote stad die je in Duitsland zo vaak ziet.
green_powerwoensdag 3 februari 2010 @ 18:51
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Bejaardenbak 300D uit 1985 van 2e eigenaar op Duitse soort Marktplaats voor ¤800 op 120 Km van NL-D grens.
http://www.markt.de/nordr(...),32899fa6/expose.htm
Zo`n ding is leuk als projecten auto... maar dan heb je wel de ruimte + tijd nodig... Ding heeft 380.000 km gelopen dus nieuw is ie niet meer. Ik vrees ook dat als je het ding gaat strippen je hier en daar de nodige laswerkzaamheden moet verrichten.

Buiten dat, 800 euro is natuurlijk niet veel geld. Koop er een 95-er bij voor de onderdelen, laat wat lassen, laat wat uitdeuken en spuiten, bouw wat zut over (motor, aandrijving, facelift exterieur, opties interieur) en voor een paar duizend euro heb je een klassieker die er nog modern uitziet en nog een hele tijd mee kan
DS4woensdag 3 februari 2010 @ 18:52
Je kan inderdaad twee dingen doen: particulier kopen en een risico nemen, of bij een goed bekend staande youngtimer specialist een low-miler halen voor een pak meer geld.

Bij de gewone handelaar is het zeer de vraag of de meerprijs ergens anders op is gebaseerd dan "de koffieautomaat is ook niet gratis".
Hyperdudewoensdag 3 februari 2010 @ 18:56
Is zo maar een voorbeeld.
Hoge km. standen moet je niet bang voor zijn bij die dingen. Of je betaalt je blauw voor ééntje met een lage km. stand, als die lage km. stand al klopt.
Als zo'n ding goed rijdt kan ie makkelijk 5 ton halen zonder revisie. Automaat bak ook. Ons ma heeft jaren in een W124 300TE gereden. Vanaf vrijwel nieuw tot 15 jaar later 480K kms.
En toen reed er een domme lul in een witte bus achterin.
green_powerwoensdag 3 februari 2010 @ 19:09
Je moet eigenlijk zo`n blaadje halen bij een bezinepomp in DLD, zo`n lokaal snuffertje waar mensen hun auto te koop aanbieden... Vroegah haalde ik die blaadjes nog wel eens...

Overigens nog eens wat verder aan het kijken naar die 800 euro benz.. op zich ben ik naar zo`n ding eigenlijk ook wel op zoek, autooke nog ff in de garaag tot ie helemaal belastingvrij is en dan gebruiken als klusauto.
DS4woensdag 3 februari 2010 @ 22:55
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:56 schreef Hyperdude het volgende:
Hoge km. standen moet je niet bang voor zijn bij die dingen.
Ben ik ook niet, maar een low-miler oogt doorgaans wel mooier.
EchtGaafdonderdag 4 februari 2010 @ 09:23
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:21 schreef Sounddragon het volgende:
Als je een klassieker hebt die fatsoenlijk in het onderhoud zit heb je net zoveel gezeik als met een nieuwere.. weinig dus.. tis een Mercedes, geen Alfa

Als je zonodig de goedkoopste wilt, heb je gegarandeerd ellende, als je dat fikst issie gewoon weer goed, en als je een duurdere koopt heb je hem vaak in veel betere staat, en dan zijn het vaak kleinigheidjes die je zelf eenvoudig kunt oplossen.. kwestie van even rekenen van te voren en voor jezelf beslissen of je die moeite eraan wilt gaan besteden..
In alle gevallen geldt natuurlijk dat er wel onderhouden moet worden... maar dat geldt ook voor nieuwere auto's; die gaan ook kapot als je er niks aan doet.. ligt dus niet aan de leeftijd maar aan de klapnicht die er vóór jou in heeft gereden.

Ik heb een 25 jaar oude Lincoln (van een US collector geweest) en daar is zelden iets mis mee, en ik heb een 33 jaar oude Chevy, en die is van een randjosti geweest die alleen repareerde wat er kapot ging.. en daar zit nu in een half jaar tijd bijna 2000¤ in.. en dan is 'ie nog niet op de helft van wat hij zou kunnen zijn, nu issie technisch 100%.. nu de rest nog
Ik heb wel veel vertrouwen in het merk Mercedes. Voor de verkrijgbaarheid van de onderdelen ben ik niet bang meer. Wel voor de prijzen. Maar tweedehands moeten ze toch ook redelijk verkrijgbaar zijn tegen redelijke prijzen?

De lijn van de W124 vind ik wel tijdloos
EchtGaafdonderdag 4 februari 2010 @ 09:25
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dit soort bakken moet je gewoon in Duitsland halen.
Grootste deel van Duitsland in omgeving NL grens is echt boerengebied; daar rijden die dingen nog in overvloed. Beetje op mobile.de en autoscout kijken of je handelaars kan vinden die in die oude bakken handelen en er een dag voor uit trekken om een stel kandidaten te bekijken.
Beter en goedkoper bij particulieren natuurlijk!

Bejaardenbak 300D uit 1985 van 2e eigenaar op Duitse soort Marktplaats voor ¤800 op 120 Km van NL-D grens.
http://www.markt.de/nordr(...),32899fa6/expose.htm
Nou zoiets zoek is dus eigenlijk. Wel een hoge km-stand Maar ik zou wel even goed te voren uitzoeken, welk onderhoud er volgens schema te verwachten valt...

Een 300 d is een beer van een auto

Spotprijs natuurlijk. Al was het maar dat je de auto als basis kan gebruiken. Hij blijft tenslotte 1985 en hopelijk belastingvrij.......

Misschien wel een goudhaantje. Jammer , niet een beetje bij mij in de buurt....
EchtGaafdonderdag 4 februari 2010 @ 09:28
Mag je trouwens de motor wel vervangen ?

Maw wanneer is een 1986 auto nog wel een 1986 auto als je een berg vervangt?
EchtGaafdonderdag 4 februari 2010 @ 09:30
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:45 schreef DS4 het volgende:
800 euro. Dat zou een koopje zijn als het een goede is...


Idd. Als ik er vandaag eentje moest hebben......Maar luxe probleem. Mijn huidige lijkt niet kapot te kunnen.

Misschien heb ik wel een eeuwig huwelijk met mijn huige kleine wagen
EchtGaafdonderdag 4 februari 2010 @ 09:32
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:49 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is natuurlijk de grote vraag.
Maar deze lijkt enige potentie te hebben vlgns mij; voor een snel gevinden voorbeeld. .

Ik ken echter niet direct een Duitse tegenhanger van Marktplaats. Je moet die dingen echt bij de plaatselijke Heinrich uit Scheissdorf halen. 10 keer beter dan bij van die straathoek dealers in de grote stad die je in Duitsland zo vaak ziet.
Tja, eigenlijk moet je kennisje hebben in dat land. En een zaterdag aan wil wagen.

En de taal spreek i ook niet echt...
EchtGaafdonderdag 4 februari 2010 @ 09:34
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:52 schreef DS4 het volgende:
Je kan inderdaad twee dingen doen: particulier kopen en een risico nemen, of bij een goed bekend staande youngtimer specialist een low-miler halen voor een pak meer geld.

Bij de gewone handelaar is het zeer de vraag of de meerprijs ergens anders op is gebaseerd dan "de koffieautomaat is ook niet gratis".
Ik kijk ook op de sites van die specialisten. Ze vragen wel erg veel. Heb soms het idee dat ze idd dure koffie drinken.

Als ik struikel over een leuke particulier, dan zou ik hem toch echt eerst bij een garage of ANWB station laten keuren.
DS4donderdag 4 februari 2010 @ 09:44
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag je trouwens de motor wel vervangen ?

Maw wanneer is een 1986 auto nog wel een 1986 auto als je een berg vervangt?
Het gaat eigenlijk op chassisnr. Kortom: al is de auto voor 95% nieuw opgebouwd... het maakt geen donder uit.

Zo had je vroeger de oude Jaguars die compleet werden vernieuwd en gemoderniseerd. Kwam zelfs ABS op een auto uit de jaren 60. Met bijtelling over de nieuwwaarde toen... reden waarom de bijtellingsregeling destijds is aangepast (met mooie toepassingsmogelijkheden tav auto's van 15 jaar en ouder).
zuigmarmotdonderdag 4 februari 2010 @ 09:51
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag je trouwens de motor wel vervangen ?

Maw wanneer is een 1986 auto nog wel een 1986 auto als je een berg vervangt?
Ja,

Het gaat om de carrosserie.

Probleem alleen is dat tussen 85 en 95 de overgang is gekomen tussen injectie en carborateur. je kunt in een carborateur bak niet makkelijk een BC gestuurde injectiemotor hangen zonder ook de kabelboom te vervangen.

Wat wel kan (en ook gebeurt) is van modelllen die echt jaren hetzelfde zijn geblevenen (zoals LAndrover) een sloopchassis kopen van 25 jaar oud, en alles van de nieuwe auto op overzetten (of in de praktijk betekend dit een stuk chasis uit de oude zagen waar het chasisnummer op staat, en dit bij de nieuwe auto erin lassen)

dan heb je legaal een nieuwe oldtimer
Sounddragondonderdag 4 februari 2010 @ 10:22
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:51 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Ja,

Het gaat om de carrosserie.

Probleem alleen is dat tussen 85 en 95 de overgang is gekomen tussen injectie en carborateur. je kunt in een carborateur bak niet makkelijk een BC gestuurde injectiemotor hangen zonder ook de kabelboom te vervangen.

Wat wel kan (en ook gebeurt) is van modelllen die echt jaren hetzelfde zijn geblevenen (zoals LAndrover) een sloopchassis kopen van 25 jaar oud, en alles van de nieuwe auto op overzetten (of in de praktijk betekend dit een stuk chasis uit de oude zagen waar het chasisnummer op staat, en dit bij de nieuwe auto erin lassen)

dan heb je legaal een nieuwe oldtimer
FF voor de vorm he; het is carbUrateur, en je haalt nu even 2 dingen door elkaar..

De body op een oud chassis vervangen door een hardere van een nieuwer bouwjaar is 'sort off' toegestaan, mits chassis en kenteken gewoon overeenkomen, geen enkel probleem.. nadeeltje is dat kenners en leifhebbers er wat huiveriger voor zullen zijn om zoiets te kopen ivbm moeilijke vragen die wel eens gesteld zouden kunnen gaan worden, maar het is legaalachtig
Dat chassisnummer omlassen wat je noemt, heet omkatten, en dan hebben we het over een misdrijf, en praktijken die heel erg aan gestolen auto's doen denken; dat is net zo fout als met valse platen rijden.. dan wordt ie gewoon in beslag genomen door oom agent, en heb je een probleempje

Het eerste grappie kan trouwens alleen maar bij auto's met een chassis wat te scheiden is van de carrosserie, het omkatten kan in principe met elke auto
zuigmarmotdonderdag 4 februari 2010 @ 10:39
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

FF voor de vorm he; het is carbUrateur, en je haalt nu even 2 dingen door elkaar..

De body op een oud chassis vervangen door een hardere van een nieuwer bouwjaar is 'sort off' toegestaan, mits chassis en kenteken gewoon overeenkomen, geen enkel probleem.. nadeeltje is dat kenners en leifhebbers er wat huiveriger voor zullen zijn om zoiets te kopen ivbm moeilijke vragen die wel eens gesteld zouden kunnen gaan worden, maar het is legaalachtig
Dat chassisnummer omlassen wat je noemt, heet omkatten, en dan hebben we het over een misdrijf, en praktijken die heel erg aan gestolen auto's doen denken; dat is net zo fout als met valse platen rijden.. dan wordt ie gewoon in beslag genomen door oom agent, en heb je een probleempje

Het eerste grappie kan trouwens alleen maar bij auto's met een chassis wat te scheiden is van de carrosserie, het omkatten kan in principe met elke auto
Over de spelvout heb uwe geliek, ik heb het stukje ook maar met een oog getypt.

Over dat omkatten, officieel is het verhaal dat men de auto opnieuw opbouwd op het oude stuk chassis, waarna het wel weer moet worden gekeurt. In de practijk betekend dit het oude stuk chassis in het neuwe chassis lassen, en ja dit kan eigenlijk alleen bij deelbare chassis/carosserie delen. Wanneer je dit officieel doet, zal je papierwerk gewoon in orde zijn
DS4donderdag 4 februari 2010 @ 10:45
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:51 schreef zuigmarmot het volgende:

Probleem alleen is dat tussen 85 en 95 de overgang is gekomen tussen injectie en carborateur.
Ook bij de diesels?
zuigmarmotdonderdag 4 februari 2010 @ 11:10
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook bij de diesels?
Het was een algemene vraag, tevens kan men denken bij een motorwissel aan het veranderen van het type brandstofmotor
green_powerdonderdag 4 februari 2010 @ 11:40
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:39 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]
Wanneer je dit officieel doet, zal je papierwerk gewoon in orde zijn
Staat me iets van bij dat er gevallen zijn waarbij dit mogelijk is als je het aanmeldt bij de RDW (schade, roestschade). Dan komt er een mannetje kijken als je aan het klussen bent
Sounddragondonderdag 4 februari 2010 @ 12:20
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:39 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Over de spelvout heb uwe geliek, ik heb het stukje ook maar met een oog getypt.

Over dat omkatten, officieel is het verhaal dat men de auto opnieuw opbouwd op het oude stuk chassis, waarna het wel weer moet worden gekeurD. In de praKtijk betekend dit het oude stuk chassis in het nIeuwe chassis lassen, en ja dit kan eigenlijk alleen bij deelbare chassis/carosserie delen. Wanneer je dit officieel doet, zal je papierwerk gewoon in orde zijn
Dat halve oog van jou dat weet wat

Nah.. volgens mij mag je NOOIT aan een chassis lassen, volgens mij vervalt dan per direkt de typegoedkeuring van de auto en krijg je een heftige keuring bij de RDW om te zien of het spul nog wel aan de toelatingseisen voldoet.. En het lijkt me héél sterk dat je met een ingelast chassisnummer wegkomt bij de RDW
zuigmarmotdonderdag 4 februari 2010 @ 13:03
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat halve oog van jou dat weet wat

Nah.. volgens mij mag je NOOIT aan een chassis lassen, volgens mij vervalt dan per direkt de typegoedkeuring van de auto en krijg je een heftige keuring bij de RDW om te zien of het spul nog wel aan de toelatingseisen voldoet.. En het lijkt me héél sterk dat je met een ingelast chassisnummer wegkomt bij de RDW
Ik heb wel aan mijn chasis gelast, geen probleem wanneer je het netjes wegwerkt dat het niet zichtbaar is hoeft het ook niet gekeurt te worden, als er bv uit een apk komt dat er gelast dient te worden, dan dien je het inderdaad blank weer ter herkeuring aan te bieden, zodat men kan controleren of het aan de eisen voldoet.

er zijn ook gewoon totsingsregels voor.

In het geval van het inlassen van een stuk chassis, hie groter het stuk is, hoe makkelijkerde keuring (bv het complete chassis gebruiken) maar zolang je de eerlijke herkomst van alle delen kan bewijzen is er niets aan de hand
EchtGaafdonderdag 4 februari 2010 @ 16:45
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het gaat eigenlijk op chassisnr. Kortom: al is de auto voor 95% nieuw opgebouwd... het maakt geen donder uit.

Zo had je vroeger de oude Jaguars die compleet werden vernieuwd en gemoderniseerd. Kwam zelfs ABS op een auto uit de jaren 60. Met bijtelling over de nieuwwaarde toen... reden waarom de bijtellingsregeling destijds is aangepast (met mooie toepassingsmogelijkheden tav auto's van 15 jaar en ouder).
Mooi. Wil ik misschien de auto van mijn leven.
DS4donderdag 4 februari 2010 @ 17:33
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:10 schreef zuigmarmot het volgende:

Het was een algemene vraag, tevens kan men denken bij een motorwissel aan het veranderen van het type brandstofmotor
Ik weet zeker dat EG het vroeg naar aanleiding van de high-miler 300D. En dat EG een diesel wil, dus niet over wil op benzine.
Hyperdudedonderdag 4 februari 2010 @ 17:35
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag je trouwens de motor wel vervangen ?

Maw wanneer is een 1986 auto nog wel een 1986 auto als je een berg vervangt?
Je mag niet alles vervangen. Ben zelf een beetje aan het zoeken naar een pre-1987 Range Rover.
Heb begrepen dat de RDW niet echt meer meewerkt aan een 1986 gekentekende taxfree RR met 4.6 blok uit 1995.
Helaas.
DS4donderdag 4 februari 2010 @ 17:43
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:35 schreef Hyperdude het volgende:

Heb begrepen dat de RDW niet echt meer meewerkt aan een 1986 gekentekende taxfree RR met 4.6 blok uit 1995.
Helaas.
Op grond waarvan?

Want die Jaguars hadden weldegelijk andere (moderne) motoren erin hangen.

(je moet het natuurlijk pas doen na invoer, maar dat terzijde)
Hyperdudedonderdag 4 februari 2010 @ 17:57
Weet het niet precies. Maar cc's en PK's moeten een beetje kloppen met de gegevens uit voor-1987 heb ik (half) begrepen. Aantal deuren klopt vaak ook niet; oud=2-deurs, nieuw=4-deurs
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=5043 staat wat meer info, maar ook niet éénduidig.
Ik wil trouwens een 2-deurs versie; die zijn nauwelijks meer verkocht nadat er een 4-deurs versie bij kwam. Wordt het toch een echt oud brik.
DS4donderdag 4 februari 2010 @ 18:03
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
Weet het niet precies. Maar cc's en PK's moeten een beetje kloppen met de gegevens uit voor-1987 heb ik (half) begrepen.
Men mag volgens mij wel veiligheidseisen stellen. Dus wellicht dat het daar ergens zit.

Ik had de vraag van EG ook begrepen als: stel dat de motor naar zijn grootje is, mag ik er dan een nieuw in mikken zonder problemen met het ontlopen van kilometerheffing. Het antwoord daarop is iig volmondig: ja.
Hyperdudedonderdag 4 februari 2010 @ 18:41
Een 1973 RR chassis met 500000 km op de teller met een 250PK blok en 2500KG incl. passagiers in de vakantie 2 weken lang over de Alpen jagen lijkt mij ook niet echt ideaal/veilig. flexflex

Maar in principe is het idee wel aardig. http://link.marktplaats.nl/293422483

Nu maar weer back on MB topic.
zuigmarmotvrijdag 5 februari 2010 @ 08:07
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:35 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je mag niet alles vervangen. Ben zelf een beetje aan het zoeken naar een pre-1987 Range Rover.
Heb begrepen dat de RDW niet echt meer meewerkt aan een 1986 gekentekende taxfree RR met 4.6 blok uit 1995.
Helaas.
Tot een paar jaar geleden was er inderdaad een restrictie op motorvermogen en aantal cylinders, mocht wel maar dan was er een meldplicht, en afhankelijk daarvan moest er soms worden herkeurt. dat is (exact wanneer weet ik niet meer) niet zo lang geleden weer vrijgegeven
EchtGaafvrijdag 5 februari 2010 @ 11:14
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 18:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Men mag volgens mij wel veiligheidseisen stellen. Dus wellicht dat het daar ergens zit.

Ik had de vraag van EG ook begrepen als: stel dat de motor naar zijn grootje is, mag ik er dan een nieuw in mikken zonder problemen met het ontlopen van kilometerheffing. Het antwoord daarop is iig volmondig: ja.
Mooi

Dat helpt bij mijn besluitvorming
EchtGaafvrijdag 5 februari 2010 @ 11:15
Overigens las ik ergens dat de 190 strakker op de weg ligt en dat de w124 iets meer als een boot rijdt vertoond

Ik wist niet dat boten ook konden rijden.
SicSicSicsvrijdag 5 februari 2010 @ 11:23
Ik zou voor 'the extra mile' gaan en misschien even verder kijken tot er een leuke 190E (Cosworth ) voorbij komt!

Zo'n oude Mercedes is leuk, een kennis van me rijdt in een 500 SEL uit '92. Hier heeft hij alleen wel vaak wat rare elektronische problemen, en problemen met de airco e.d. mee. Ook mechanisch begint het een beetje af te takelen, deur stopper vervangen, het draadje dat het zonnedak bedient ging stuk, het binnenwerk van sommige deuren begint los te komen... etc.

Ik weet alleen niet of je daar bij dit model ook al last van hebt. Ik kan me voorstellen dat zo'n 500 meer elektronica heeft.

Het blijft ondanks de reparaties goedkoper dan een nieuwe in de lease. En enorm leuk om in te rijden!
Hyperdudevrijdag 5 februari 2010 @ 12:46
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Overigens las ik ergens dat de 190 strakker op de weg ligt en dat de w124 iets meer als een boot rijdt vertoond


Wat is "strak" bij "low-budget" auto's met km. standen van 250000 en hoger? Dan maakt het echt niet meer uit of je een 190 of W124 koopt, maar wel van de toestand van juist die auto die jij koopt.
EchtGaafvrijdag 5 februari 2010 @ 17:39
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:23 schreef SicSicSics het volgende:
Ik zou voor 'the extra mile' gaan en misschien even verder kijken tot er een leuke 190E (Cosworth ) voorbij komt!

Zo'n oude Mercedes is leuk, een kennis van me rijdt in een 500 SEL uit '92. Hier heeft hij alleen wel vaak wat rare elektronische problemen, en problemen met de airco e.d. mee. Ook mechanisch begint het een beetje af te takelen, deur stopper vervangen, het draadje dat het zonnedak bedient ging stuk, het binnenwerk van sommige deuren begint los te komen... etc.

Ik weet alleen niet of je daar bij dit model ook al last van hebt. Ik kan me voorstellen dat zo'n 500 meer elektronica heeft.

Het blijft ondanks de reparaties goedkoper dan een nieuwe in de lease. En enorm leuk om in te rijden!
Mwoah ik neig nu toch weer meer naar de 190.
EchtGaafvrijdag 5 februari 2010 @ 17:39
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:46 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Wat is "strak" bij "low-budget" auto's met km. standen van 250000 en hoger? Dan maakt het echt niet meer uit of je een 190 of W124 koopt, maar wel van de toestand van juist die auto die jij koopt.
Ja, dat is waar....
Barcaconiavrijdag 5 februari 2010 @ 17:45
Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb behoorlijk goede verhalen gehoord over:
http://www.500e.nl/mercedes/

Hun auto's zijn de duurste die je kan vinden maar schijnbaar wel eerlijk en netjes. Waar voor je geld zeg maar. Ik heb geen persoonlijke ervaring en geen aandelen in die tent trouwens
EchtGaafvrijdag 5 februari 2010 @ 20:46
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:45 schreef Barcaconia het volgende:
Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb behoorlijk goede verhalen gehoord over:
http://www.500e.nl/mercedes/
Ow zal best een goed bedrijf zijn.....Maar de prijsniveau is mij wat te hoog.
quote:
Hun auto's zijn de duurste die je kan vinden maar schijnbaar wel eerlijk en netjes. Waar voor je geld zeg maar. Ik heb geen persoonlijke ervaring en geen aandelen in die tent trouwens
Je zien er wel tof uit....... Maar ik kijk wel of er andere wegen zijn.
Pas259zaterdag 6 februari 2010 @ 12:03
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ow zal best een goed bedrijf zijn.....Maar de prijsniveau is mij wat te hoog.
[..]

Je zien er wel tof uit....... Maar ik kijk wel of er andere wegen zijn.
http://www.mb-klassiekers.nl/
EchtGaafzaterdag 6 februari 2010 @ 12:12
quote:
Zulk mooi spul........

Ik neig heel sterk naar een leuke 190 d uit 1986 (excentrische wisser!)

Gewoon een standaard ding.
Cyclonistzaterdag 6 februari 2010 @ 22:55
Hou gewoon mobile.de en autoscout24.de in de gaten, daar komen zat mooie bakkies voorbij! Wel even goed zoeken en een beetje onderzoek doen voordat je helemaal naar duitsland rijdt voor een testritje

Zo'n W124 die belastingvrij is zal nu zeker iets duurder zijn, maar die worden alleen maar meer waard als het aanbod schaarser wordt. Zeker als ze buiten de kilometer-heffing vallen (dat omstreden kastje enzo..), worden ze aantrekkelijk.
EchtGaafzaterdag 6 februari 2010 @ 22:58
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:55 schreef Cyclonist het volgende:
Hou gewoon mobile.de en autoscout24.de in de gaten, daar komen zat mooie bakkies voorbij! Wel even goed zoeken en een beetje onderzoek doen voordat je helemaal naar duitsland rijdt voor een testritje

Zo'n W124 die belastingvrij is zal nu zeker iets duurder zijn, maar die worden alleen maar meer waard als het aanbod schaarser wordt. Zeker als ze buiten de kilometer-heffing vallen (dat omstreden kastje enzo..), worden ze aantrekkelijk.

Ja, precies. Maar ja, tegen een mooie 190d uit 1986 zal ik ook niet spugen. Ook dat is ene mooie auto. Ik houd het goed in de gaten. Ik neem de tijd om goed te zoeken. moet echt mijn zin zijn voor een goede prijs
DS4zaterdag 6 februari 2010 @ 23:04
Realiseer je wel dat een 190 achterin erg klein is. Niet erg als je achterin bijna nooit iemand vervoert, maar als je uit gaat van "4 deurs, dus veel ruimte", dan kom je van een koude kermis thuis. Ik denk dat een VW Polo tegenwoordig achterin ruimer is.
Cyclonistzaterdag 6 februari 2010 @ 23:18
Het is ook vooral de ruimte in de breedte die je mist in een 190 vind ik, en de zithouding van de bestuurder is totaal anders. Maar als je zo'n ding gaat kopen zou ik gewoon eens het één en ander uitproberen
EchtGaafzaterdag 6 februari 2010 @ 23:18
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 23:04 schreef DS4 het volgende:
Realiseer je wel dat een 190 achterin erg klein is. Niet erg als je achterin bijna nooit iemand vervoert, maar als je uit gaat van "4 deurs, dus veel ruimte", dan kom je van een koude kermis thuis. Ik denk dat een VW Polo tegenwoordig achterin ruimer is.
Hij is zeker niet ruim, maar ik vervoer 99,999999% slechts mijzelf.

Maar ik kijk naar beide uit. Kom ik een mooie 200d bijvoorbeeld tegen met leuke opties, met een redelijke km-stand in onberispelijke staat, dan sla ik zeker toe.

Je kent vast ook het spreekwoord: een schipper die de tijd neemt, heeft altijd goede wind
EchtGaafzaterdag 6 februari 2010 @ 23:40
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 23:18 schreef Cyclonist het volgende:
Het is ook vooral de ruimte in de breedte die je mist in een 190 vind ik, en de zithouding van de bestuurder is totaal anders. Maar als je zo'n ding gaat kopen zou ik gewoon eens het één en ander uitproberen
Ik zou het inderdaad met proefritten eens goed moeten uitzoeken, ja...
junkiexpzondag 7 februari 2010 @ 15:03
Ik ben een beetje aan het kijken voor een 190 diesel, belasting vrij en automaat.
Is zoiets een beetje betrouwbaar om te kopen ?
http://link.marktplaats.nl/304995798
Ik kan zelf alle werkzaamheden als beurtje, draagarmen, uitlaat vervangen e.d. wel uitvoerien.
Het wordt een daily driver.

[ Bericht 3% gewijzigd door junkiexp op 07-02-2010 15:12:20 ]
junkiexpzondag 7 februari 2010 @ 15:14
Of deze :

http://link.marktplaats.nl/310494620

Ik neem aan dat dit carburateur motoren zijn ?
Wat loopt dat, 1:10 ?
Hyperdudezondag 7 februari 2010 @ 15:25
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:03 schreef junkiexp het volgende:
Ik ben een beetje aan het kijken voor een 190 diesel, belasting vrij en automaat.
...
De twee die je noemt zijn benzine én carburateur versies.
(in de advertentie van de tweede wordt er gesproken over 190E, staat echter 190 op de achterklep)
junkiexpzondag 7 februari 2010 @ 15:27
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:25 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

De twee die je noemt zijn benzine én carburateur versies.
Klopt, maar dat is eventueel ook een optie.
Ik rijd maar 10K per jaar.
EchtGaafmaandag 8 februari 2010 @ 11:24
Hm. klopt het dat een w124 200D zuiniger is dan een 190d
DS4maandag 8 februari 2010 @ 11:32
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Hm. klopt het dat een w124 200D zuiniger is dan een 190d
Nee. De 200D verbruikt nipt meer. Het ontloopt elkaar nauwelijks. Lood om oud ijzer zogezegd.
EchtGaafmaandag 8 februari 2010 @ 11:36
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. De 200D verbruikt nipt meer. Het ontloopt elkaar nauwelijks. Lood om oud ijzer zogezegd.
OK

Beide vind ik mooi.

Ik merk wel dat een 200 diesel niks meer kost in aanschaf dan een 190 tot nu toe
DS4maandag 8 februari 2010 @ 11:59
Voor hetzelfde geld zou ik dan altijd voor de W124 gaan.
EchtGaafmaandag 8 februari 2010 @ 12:05
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:59 schreef DS4 het volgende:
Voor hetzelfde geld zou ik dan altijd voor de W124 gaan.
Inderdaad. Ik best veel voorbij zien komen. Grosso modo weinig verschil

Of het representatief is weet ik niet.....:P

Ik neem de tijd Weet later wel meer
EchtGaafmaandag 8 februari 2010 @ 12:09
En dan dit: is de motor in een 200d niet dezelfde als die van de 190d?

Want dan moet het onderhoud qua kosten ook niet zo veel uitmaken. Zie ik dat goed?

En DS4: Saabjes zijn inderdaad best duur in onderhoud, valt af
DS4maandag 8 februari 2010 @ 12:53
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
En dan dit: is de motor in een 200d niet dezelfde als die van de 190d?

Want dan moet het onderhoud qua kosten ook niet zo veel uitmaken. Zie ik dat goed?

De motor is hetzelfde. De rest van de auto is natuurlijk wel voor een aanzienlijk deel anders, maar ik acht de kans klein dat de onderhoudskosten echt uit elkaar zullen lopen.
EchtGaafmaandag 8 februari 2010 @ 14:53
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

De motor is hetzelfde. De rest van de auto is natuurlijk wel voor een aanzienlijk deel anders, maar ik acht de kans klein dat de onderhoudskosten echt uit elkaar zullen lopen.
Dat denk ik dan ook. Ik kijk wel wat er op mijn pad komt.
EchtGaafmaandag 8 februari 2010 @ 17:22
Weet iemand zwakke punten van een W124, de diesels in het bijzonder?
DS4maandag 8 februari 2010 @ 17:42
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Weet iemand zwakke punten van een W124, de diesels in het bijzonder?
Waarom zoek je niet online op buyers guide W124? Die zullen er wel zijn denk ik.

Toevoeging nog: buyers guides hebben altijd een waslijst aan minder sterke punten. Daar moet je je niet door laten afschrikken...
EchtGaafmaandag 8 februari 2010 @ 17:49
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom zoek je niet online op buyers guide W124? Die zullen er wel zijn denk ik.

Toevoeging nog: buyers guides hebben altijd een waslijst aan minder sterke punten. Daar moet je je niet door laten afschrikken...
Thanks.

Ik heb er de balle verstand van, dus tips zijn welkom.

Ik zou graag een onderhoudsschema willen zien van een 200d en 250 d. Waar bijvoorbeeld uit blijkt dat bij 150dkm de distributierechten vervangen moet worden, etc.

Ik mik op een w124 200d met +/- 250dkm. van 4 a 5 k¤. Maar ja, als dan de halve motor al moet vervangen.

Dat dus.
DS4maandag 8 februari 2010 @ 17:59
Jij wil een 25 jaar oude diesel met 250K op de teller? Dat is natuurlijk niet onmogelijk, maar waarom niet wat realistischer standen? Die motor kan het prima aan.

Kijk, er zijn natuurlijk altijd exemplaren die erg weinig gereden hebben, maar daar betaal je meestal de hoofdprijs voor. Dan liever een exemplaar met b.v. 500K, met een goed bijgehouden historie (iig de laatste jaren) die nog goed rijdt.

Een W124 diesel kan makkelijk 1 mio of meer rijden.
EchtGaafmaandag 8 februari 2010 @ 18:05
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:59 schreef DS4 het volgende:
Jij wil een 25 jaar oude diesel met 250K op de teller? Dat is natuurlijk niet onmogelijk, maar waarom niet wat realistischer standen? Die motor kan het prima aan.
Je heb wel gelijk, dat zou neerkomen op 10dkm per jaar gemiddeld. Niet onmogelijk, maar een lage km stand drijft wel de prijs erg op. En je kan je altijd afvragen of de km-stand wel klopt. Ik zou zeker de pas raadplegen. (de teller is bij ene w124 wel erg makkelijk terug te draaien volgens mij. ) Wel lastiger als de auto uit Dld moet komen; ik weet niet of ze daar ook een Nationale autopas oid hebben

Verder zou ik de stuur, de pedalen, pookknop en bestuurderstoel goed inspecteren, dan heb je ook wel ene indruk of de kmstand wel kan kloppen.
quote:
Kijk, er zijn natuurlijk altijd exemplaren die erg weinig gereden hebben, maar daar betaal je meestal de hoofdprijs voor. Dan liever een exemplaar met b.v. 500K, met een goed bijgehouden historie (iig de laatste jaren) die nog goed rijdt.
Een goed bijgehouden auto en goed bijgehouden historie moet best kunnen. Trouwens dat exemplaar in Dld in dit topic had iets van 385 dkm gelopen voor slechts 1000 euro
quote:
Een W124 diesel kan makkelijk 1 mio of meer rijden.
Ongelofelijk, wat een sterke auto is dit

Nou, ik rij heel weinig, dus het zou wel eens de auto van mijn leven kunnen worden.

Wat denk jij, kan de carrosserie wel 40 jaar worden?
junkiexpmaandag 8 februari 2010 @ 18:10
Sowieso praktisch alle tellers die niet digitaal zijn, zijn makkelijk terug te draaien.
Kabel bij de bak eruit en een boormachine erop bijvoorbeeld.
kwestie van een kwartier als je een brug hebt.
Anders een halfuurtje.
DS4maandag 8 februari 2010 @ 18:11
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:05 schreef EchtGaaf het volgende:

Wel lastiger als de auto uit Dld moet komen; ik weet niet of ze daar ook een Nationale autopas oid hebben
Nee dus.
quote:
Verder zou ik de stuur, de pedalen, pookknop en bestuurderstoel goed inspecteren, dan heb je ook wel ene indruk of de kmstand wel kan kloppen.
Uiteraard.
quote:
Wat denk jij, kan de carrosserie wel 40 jaar worden?
Mits je de auto goed bij houdt, zsm wassen (onderzijde) als je in winterse omstandigheden hebt gereden en bij blaasjes het probleem meteen aan pakt.

Kijk, alles valt of staat met liefde voor de auto. Onderhoud je de auto goed en rij je de auto netjes warm en doe je geen gekke dingen, dan is een W124 gewoon rock solid.

Laat je onderhoud voor wat het is, stamp je vroeg in de ochtend ook tot het maximum en ga je er lekker mee door de bossen crossen... ja... dan heb je natuurlijk sneller problemen.
#ANONIEMmaandag 8 februari 2010 @ 19:11
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]


Ik zou graag een onderhoudsschema willen zien van een 200d en 250 d. Waar bijvoorbeeld uit blijkt dat bij 150dkm de distributierechten vervangen moet worden, etc.

Wat bedoel je met "distributierechten"? Ik heb geen idee wat je nou bedoeld maar mocht je de ditributieketting (geen riem dus) bedoelen, deze zijn onderhoudsvrij en hoeven niet vervangen te worden.
DS4maandag 8 februari 2010 @ 19:37
Nou, dat is ook niet helemaal volledig... Het komt toch wel eens voor dat de geleiders aan vervanging toe zijn (te horen aan ratelend geluid bij starten).
EchtGaafmaandag 8 februari 2010 @ 20:01
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:11 schreef Elvander het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "distributierechten"?
Ow, was per ongeluk automatisch ge-edit.
quote:
Ik heb geen idee wat je nou bedoeld maar mocht je de ditributieketting (geen riem dus) bedoelen, deze zijn onderhoudsvrij en hoeven niet vervangen te worden.
Dat is dan weer mooi
EchtGaafmaandag 8 februari 2010 @ 20:02
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:37 schreef DS4 het volgende:
Nou, dat is ook niet helemaal volledig... Het komt toch wel eens voor dat de geleiders aan vervanging toe zijn (te horen aan ratelend geluid bij starten).
Ow
EchtGaafmaandag 8 februari 2010 @ 20:02
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee dus.
[..]
Helaas...
quote:
Mits je de auto goed bij houdt, zsm wassen (onderzijde) als je in winterse omstandigheden hebt gereden en bij blaasjes het probleem meteen aan pakt.

Kijk, alles valt of staat met liefde voor de auto. Onderhoud je de auto goed en rij je de auto netjes warm en doe je geen gekke dingen, dan is een W124 gewoon rock solid.

Laat je onderhoud voor wat het is, stamp je vroeg in de ochtend ook tot het maximum en ga je er lekker mee door de bossen crossen... ja... dan heb je natuurlijk sneller problemen.
Tja, daar zit natuurlijk een groot verschil....
#ANONIEMmaandag 8 februari 2010 @ 20:45
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:37 schreef DS4 het volgende:
Nou, dat is ook niet helemaal volledig... Het komt toch wel eens voor dat de geleiders aan vervanging toe zijn (te horen aan ratelend geluid bij starten).
okay het komt wel eens voor maar dan bij zeer hoge km-standen.
In ieder geval niet zo als bij een riem die om de 90.000 -120.000 km preventief vervangen moet worden.
Daarbij hebben de meeste diesels (200d ben ik even niet zeker van) een dubbele ketting die vrijwel nooit onderhoud nodig heeft.

Boodschap is iig dat dit onderdeel ongeveer het laatste is waar je je zorgen over moet maken.
Zoek liever een carrosserie in uitstekende staat, dat herstellen is veel tijdrovender als je het zelf wilt doen en veel kostbaarder als je laat doen dan alle zaken die motorisch van aard zijn.

Bij mijn 300d ben ik nergens bang voor qua onderhoud aan motor, aandrijving, ophanging etc maar een stuk body bijwerken is erg moeilijk, of je hebt de spullen niet, of je zit met spuiten kortom: gedoe
junkiexpmaandag 8 februari 2010 @ 20:51
Zijn de benzinemotoren 2.0 een beetje betrouwbaar ?
Hebben die ook een ketting ?
DS4maandag 8 februari 2010 @ 21:14
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:51 schreef junkiexp het volgende:
Zijn de benzinemotoren 2.0 een beetje betrouwbaar ?
Ja. Eigenlijk alle motoren, alleen de 24-klepper had wat problemen.
quote:
Hebben die ook een ketting ?
Ja.
junkiexpmaandag 8 februari 2010 @ 22:19
Thanks !
EchtGaafmaandag 8 februari 2010 @ 22:25
Ik hoop er nog een keer over te struikelen..... Niet te hard zoeken, dus.
junkiexpmaandag 8 februari 2010 @ 22:42
Ik wacht het rustig af.
Zoek eigenlijk een belastingvrije benz, diesel en automaat.
En dan met schuifdak of airco.

Even afwachten, ik heb pas rond maart geld.
EchtGaafmaandag 8 februari 2010 @ 22:44
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:42 schreef junkiexp het volgende:
Ik wacht het rustig af.
Zoek eigenlijk een belastingvrije benz, diesel en automaat.
En dan met schuifdak of airco.

Even afwachten, ik heb pas rond maart geld.
Die zoekt half Nederland...
junkiexpmaandag 8 februari 2010 @ 23:20
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die zoekt half Nederland...
I know
EchtGaafdinsdag 9 februari 2010 @ 10:23
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:20 schreef junkiexp het volgende:

[..]

I know
En drijft de prijs op
Hyperdudevrijdag 12 februari 2010 @ 14:26
Deze E400 lijkt mij wel geschikt voor DS4.
Übercool vind ik dit soort Q-cars, alleen helaas wel uit 1994
quote:
lückenlos Scheckehft-gepflegt! vonDaimler, sieht harmlos aus hat richtig FEUER !!,
http://home.mobile.de/home/showDetails.html?id=122170187&__lp=3&scopeId=AV&sortOption.sortBy=makeModelDescriptionSortField&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&grossPrice=true&customerIdsAsString=458619&lang=de&pageNumber=2&partnerHead=true&showZip=false&showModels=false&hideVehicleType=false

Staan er nog wel meer daaro, alleen geen W124 pré-1987.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 12-02-2010 14:34:32 ]
DS4vrijdag 12 februari 2010 @ 14:36
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:26 schreef Hyperdude het volgende:
Deze lijkt mij wel geschikt voor DS4.

Er is natuurlijk voor mij maar één begeerlijke W124 en dat is de 500E.
Hyperdudevrijdag 12 februari 2010 @ 14:40
Deze heeft vrijwel zeker een betere Kicks per ¤ verhouding.
Qua P. projects; ik heb, paar jaar geleden, nog wel eens een El Cheapo RS2 NIET gekocht.
Ben volgende week daar in de buurt, ga ik misschien wel even kijken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Hyperdude op 12-02-2010 14:47:54 ]
DS4vrijdag 12 februari 2010 @ 14:57
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:40 schreef Hyperdude het volgende:
Deze heeft vrijwel zeker een betere Kicks per ¤ verhouding.
Kijk, in rechte lijn doet zo'n 400E niet enorm veel onder voor een 500E. Maar de 500E rijdt wel anders. En is subtiel sportiever.
EchtGaafvrijdag 12 februari 2010 @ 17:38
quote:
EchtGaafvrijdag 12 februari 2010 @ 17:39
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kijk, in rechte lijn doet zo'n 400E niet enorm veel onder voor een 500E. Maar de 500E rijdt wel anders. En is subtiel sportiever.
Ik wil er ook eentje.
DS4vrijdag 12 februari 2010 @ 18:05
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik wil er ook eentje.
Lotto, de meeste miljonairs...

(aangezien jij nooit mee gaat in mijn "ga iets nieuws doen")
EchtGaafvrijdag 12 februari 2010 @ 18:06
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lotto, de meeste miljonairs...
Nee, kosten sterhuis....
quote:
(aangezien jij nooit mee gaat in mijn "ga iets nieuws doen")
Ik weet niet of ik ooit nieuw geboren ga worden
DS4vrijdag 12 februari 2010 @ 18:08
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:06 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik weet niet of ik ooit nieuw geboren ga worden
Je bent toch niet al bejaard?
EchtGaafvrijdag 12 februari 2010 @ 18:11
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je bent toch niet al bejaard?
Nee, dat niet.

Maar ik ben niet commercieel en nergens goed in. Wat moet je dan?
DS4vrijdag 12 februari 2010 @ 18:18
Niemand is nergens goed in, EG...

Loopbaanbegeleider. Heb ik je al eens vaker voorgesteld.
du_kevrijdag 12 februari 2010 @ 18:26
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je bent toch niet al bejaard?
Zeg dat niet te hard.
EchtGaafvrijdag 12 februari 2010 @ 18:30
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zeg dat niet te hard.
He jij hier?

Ouwe
du_kevrijdag 12 februari 2010 @ 18:32
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

He jij hier?

Ouwe
Voor een oude Mercedes heeft deze linkse boomknuffelaar. ook wel een zwak .
EchtGaafvrijdag 12 februari 2010 @ 18:35
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voor een oude Mercedes heeft deze linkse boomknuffelaar. ook wel een zwak .
Ja, ik snap ook nu wel waarom. Het hoort bij GL

Weet je, de vriend/man van Femke Halsema rijdt/reed ook een oude benz

Maar concreet, zoek je er ook eentje?
du_kevrijdag 12 februari 2010 @ 18:47
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:35 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar concreet, zoek je er ook eentje?
Passief op zoek. Heb nu geen auto en red me daarmee ook prima maar als ik tegen wat leuks aanloop zal ik het niet nalaten.
EchtGaafvrijdag 12 februari 2010 @ 18:49
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Passief op zoek. Heb nu geen auto en red me daarmee ook prima maar als ik tegen wat leuks aanloop zal ik het niet nalaten.
Ik heb echt een zwak voor het merk. Van jongst af aan

Tja, haast heb ik niet. Maar een leuke pre-87-er W124 zou wel leuk zijn. Maar wel eentje met een airbag. ik keek gisteren naar een medisch programma

Ik dacht dat je een C1 had?
du_kevrijdag 12 februari 2010 @ 18:56
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb echt een zwak voor het merk. Van jongst af aan

Tja, haast heb ik niet. Maar een leuke pre-87-er W124 zou wel leuk zijn. Maar wel eentje met een airbag. ik keek gisteren naar een medisch programma

Ik dacht dat je een C1 had?
Had een 107 maar die heb ik al bijna 2 jaar ingeleverd. Werk nu in de stad waar ik woon en dat maakt de noodzaak van een auto niet zo groot .
Hyperdudevrijdag 12 februari 2010 @ 19:20
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:49 schreef EchtGaaf het volgende:
...Maar een leuke pre-87-er W124 zou wel leuk zijn. Maar wel eentje met een airbag. ik keek gisteren naar een medisch programma
...
Stuur Airbag heeft bijna geen/niet zoveel nut als je netjes je gordel om hebt.
En of 25 jaar oude airbags nou zo veilig zijn?
DS4vrijdag 12 februari 2010 @ 19:25
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:20 schreef Hyperdude het volgende:

Stuur Airbag heeft bijna geen/niet zoveel nut als je netjes je gordel om hebt.
En of 25 jaar oude airbags nou zo veilig zijn?
Inderdaad. De explosieve lading waarmee de airbag wordt opgeblazen (...) wordt slechts 15 jaar gegarandeerd.

Maar je kan natuurlijk altijd een nieuwe airbag laten monteren. Zou voor mij overigens geen breekpunt zijn: oudere airbags doen in veel gevallen meer kwaad dan goed. M.i. heb je meer aan zaken als ABS.
Cyclonistvrijdag 12 februari 2010 @ 20:41
Ik heb ook juist dat ik liever een airbag-loze auto heb van 25+ jaar hoor, moet er niet aan denken dat je dan naast een ongeluk ook nog een ontploffend stuur voor je hebt
EchtGaafvrijdag 12 februari 2010 @ 20:46
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:20 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Stuur Airbag heeft bijna geen/niet zoveel nut als je netjes je gordel om hebt.
En of 25 jaar oude airbags nou zo veilig zijn?
Ja, dat kan je je wel afvragen, ja.....
EchtGaafvrijdag 12 februari 2010 @ 20:47
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Inderdaad. De explosieve lading waarmee de airbag wordt opgeblazen (...) wordt slechts 15 jaar gegarandeerd.

Maar je kan natuurlijk altijd een nieuwe airbag laten monteren. Zou voor mij overigens geen breekpunt zijn: oudere airbags doen in veel gevallen meer kwaad dan goed. M.i. heb je meer aan zaken als ABS.
Wederom waardeer ik je post....
junkiexpzondag 28 februari 2010 @ 15:04
Ik heb er na lang zoeken toch één aangeschaft, na flink overleggen met de vriendin :




Mercedes 230 E 05/85.
270.000 km
Automaat
Elektrische ramen voorin
Elektrische spiegel rechts
Toerenteller
Elektrische schuifkanteldak
Elektrische antenne
Pullman interieur met stoelverwarming en armsteun voor en achter
Electrische hoofdsteunen achterin

Over 2-3 weken ophalen
Moet nog ingevoerd worden en apk gekeurd worden, ben benieuwd.
junkiexpzondag 28 februari 2010 @ 15:05
Alleen geen airco en cruisecontrol helaas.
Cruisecontrol ga ik zelf nog wel inbouwen, airco gaat hem niet worden.
Maar het schuifdak maakt een hoop goed !
Hyperdudezondag 28 februari 2010 @ 15:52
Oude airco's kosten meer dan dat ze koelen.
En 230E is een goed compromis tussen opschieten en kosten.
junkiexpzondag 28 februari 2010 @ 15:56
Precies, en als de auto me bevalt dan gaat er gas in !
EchtGaafzondag 28 februari 2010 @ 16:07
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:04 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb er na lang zoeken toch één aangeschaft, na flink overleggen met de vriendin :

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mercedes 230 E 05/85.
270.000 km
Automaat
Elektrische ramen voorin
Elektrische spiegel rechts
Toerenteller
Elektrische schuifkanteldak
Elektrische antenne
Pullman interieur met stoelverwarming en armsteun voor en achter
Electrische hoofdsteunen achterin

Over 2-3 weken ophalen
Moet nog ingevoerd worden en apk gekeurd worden, ben benieuwd.
Mooike
EchtGaafzondag 28 februari 2010 @ 16:08
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:05 schreef junkiexp het volgende:
Alleen geen airco en cruisecontrol helaas.
Cruisecontrol ga ik zelf nog wel inbouwen, airco gaat hem niet worden.
Maar het schuifdak maakt een hoop goed !
Zeker een schuifdak scheelt erg veel
fullmetalzondag 28 februari 2010 @ 21:01
Heb je geen last van die "80 moerasgroene interieur?
Verder, tjah tis een w124
Cyclonistzondag 28 februari 2010 @ 22:09
Ik ben wel jaloers op die automaat van je!
junkiexpzondag 28 februari 2010 @ 22:25
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:01 schreef fullmetal het volgende:
Heb je geen last van die "80 moerasgroene interieur?
Verder, tjah tis een w124
Nee, ik vind het wel mooi
junkiexpzondag 28 februari 2010 @ 22:25
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:09 schreef Cyclonist het volgende:
Ik ben wel jaloers op die automaat van je!
Zonder automaat is het geen echte Benz
Cyclonistzondag 28 februari 2010 @ 22:28
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:25 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Zonder automaat is het geen echte Benz
Een automaat was leuk geweest, maar een handgeschakelde W124 vind ik ook geen straf
Pas259zondag 28 februari 2010 @ 22:30
Mooie wagen met mooie historie.
junkiexpzaterdag 8 mei 2010 @ 13:07
Op kenteken gezet, verzekerd voor 18 euro per maand en apk gekeurd sinds donderdag.
Nog 3 maanden wachten en dan wegenbelastingvrij

Chooselifezaterdag 8 mei 2010 @ 13:10
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:07 schreef junkiexp het volgende:
Op kenteken gezet, verzekerd voor 18 euro per maand en apk gekeurd sinds donderdag.
Nog 3 maanden wachten en dan wegenbelastingvrij

[ afbeelding ]
Ik mag hopen dat je allrisk hebt voor dat geld?
EchtGaafzaterdag 8 mei 2010 @ 13:14
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:07 schreef junkiexp het volgende:
Op kenteken gezet, verzekerd voor 18 euro per maand en apk gekeurd sinds donderdag.
Nog 3 maanden wachten en dan wegenbelastingvrij

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd.
junkiexpzaterdag 8 mei 2010 @ 13:26
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:10 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je allrisk hebt voor dat geld?
Nee, ik heb niet een volledige oldtimer verzekering genomen omdat ik toch nog wel rond de 12.000 per jaar rijd.
All riks kon wel voor rond de 25 euro maar dan wel met een eigen risico van 500 euro geloof ik.

Is niet interessant, want de onderdelen van deze wagen kosten echt geen reet....
junkiexpzaterdag 8 mei 2010 @ 13:26
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.
Thanks !
Jij al wat gevonden ?

Door jou topic heb ik een W124 gekocht, was helemaal niet de bedoeling
Hyperdudezaterdag 8 mei 2010 @ 13:28
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:26 schreef junkiexp het volgende:

[..]
...
Is niet interessant, want de onderdelen van deze wagen kosten echt geen reet....
Je kan ook verzekeren op basis van taxatiewaarde. Doet iedereen met oude 911-jes ed.
Of dat loont voor deze Merc!?

En veel plezier met deze 230E.
junkiexpzaterdag 8 mei 2010 @ 13:30
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je kan ook verzekeren op basis van taxatiewaarde.
Doet iedereen met oude 911-jes ed.
Of dat loont voor deze Merc!?

En veel plezier met deze 230E.
Ik heb hem verzekerd op een dagwaarde van 3000 euro.
Hyperdudezaterdag 8 mei 2010 @ 13:31
Voor 3000 neem ik 'm van je over.
Chooselifezaterdag 8 mei 2010 @ 13:35
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:26 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nee, ik heb niet een volledige oldtimer verzekering genomen omdat ik toch nog wel rond de 12.000 per jaar rijd.
All riks kon wel voor rond de 25 euro maar dan wel met een eigen risico van 500 euro geloof ik.

Is niet interessant, want de onderdelen van deze wagen kosten echt geen reet....
Ik betaal 60 euro per jaar, WA-standaard. Mag ik 8k per jaar voor rijden.
Chooselifezaterdag 8 mei 2010 @ 13:37
Ik ben op zoek naar een 190e 2.6 uit 1986.
En/of een w124 300d kombi 1986.
junkiexpdonderdag 16 september 2010 @ 18:52
Ik ga mijn groene W124 van hierboven waarschijnlijk wegdoen.
Er komt een leasewagen om de hoek kijken ;(
Sounddragondonderdag 16 september 2010 @ 18:58
Huh ?? ding kost toch niks als ie stilstaat ??
#ANONIEMdonderdag 16 september 2010 @ 19:05
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:58 schreef Sounddragon het volgende:
Huh ?? ding kost toch niks als ie stilstaat ??
Stilstaan is funest voor zo'n oude bak.
Hyperdudedonderdag 16 september 2010 @ 19:32
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:52 schreef junkiexp het volgende:
Ik ga mijn groene W124 van hierboven waarschijnlijk wegdoen.
Er komt een leasewagen om de hoek kijken ;(
Kan je de privé kms. niet in de Benz rijden?
Stukkie goedkoper dan die verrotte bijtelling, toch?

Maar een beetje pré 1987 Benz ben je zo kwijt tegen een goede prijs.
Chooselifedonderdag 16 september 2010 @ 19:35
Net een W124 230e uit 1986 verkocht.

Volgende week Dld maar weer even in voor een "nieuwe". Zoek eigenlijk een W124 300e of 300d. Of een 190e 2.3 of 2.5d uit '85 of '86.
EchtGaafdonderdag 16 september 2010 @ 20:48
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:35 schreef Chooselife het volgende:
Net een W124 230e uit 1986 verkocht.

Volgende week Dld maar weer even in voor een "nieuwe". Zoek eigenlijk een W124 300e of 300d. Of een 190e 2.3 of 2.5d uit '85 of '86.
Zijn ze in Duitsland nu echt veel goedkoper dan hier?
EchtGaafdonderdag 16 september 2010 @ 20:50
Ik blijft de 190 toch mooier vinden :Y
Chooselifedonderdag 16 september 2010 @ 20:52
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zijn ze in Duitsland nu echt veel goedkoper dan hier?
Ik betaal er gemiddeld tussen de 1800 en 2500 euro voor.

Veel goedkoper dus.
EchtGaafdonderdag 16 september 2010 @ 20:54
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:52 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik betaal er gemiddeld tussen de 1800 en 2500 euro voor.

Veel goedkoper dus.
Voor een hele gave?

Dat moet ik onthouden.

Maar zijn er door te sloopregeling niet heel veel van dit soort Benzen gewoon vermoord? ;(
Chooselifedonderdag 16 september 2010 @ 20:54
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijft de 190 toch mooier vinden :Y
W124 rijdt net iets comfortabeler. Maar de W201 rijdt nog steeds fenomenaal.

Ik ben zelfs van mening dat de W124 en W201 de best geproduceerde personenauto's aller tijden zijn. Helemaal in het tijdsbeeld.
Chooselifedonderdag 16 september 2010 @ 20:55
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Voor een hele gave?

Dat moet ik onthouden.

Maar zijn er door te sloopregeling niet heel veel van dit soort Benzen gewoon vermoord? ;(
Een hele gave kost je tussen de 2100 en 3000. Die tussen de 1600 en 2100 hebben vaak wat roest.

Dat klopt. Hebben al veel handelaren me verteld.
EchtGaafdonderdag 16 september 2010 @ 20:57
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:54 schreef Chooselife het volgende:

[..]

W124 rijdt net iets comfortabeler. Maar de W201 rijdt nog steeds fenomenaal.

Ik ben zelfs van mening dat de W124 en W201 de best geproduceerde personenauto's aller tijden zijn. Helemaal in het tijdsbeeld.
Helemaal eens. Gewoon tijdloos.
Kloon2009donderdag 16 september 2010 @ 20:57
quote:
Zijn ze in Duitsland nu echt veel goedkoper dan hier?
Ja, check autoscout24.de of mobile.de :)

Trouwens, als je nog nooit gesleuteld hebt dan zou ik wel twee keer nadenken voor ik aan een oldtimer begon. Als je het doet omdat je het zulke mooie wagens vindt, dan is het nog wel de moeite waard omdat je het geld aan onderhoud er waarschijnlijk wel voor over hebt. Maar als je het doet omdat je denkt dan lekker goedkoop te kunnen rijden dan zou ik het niet doen.

Het punt is namelijk dat je natuurlijk best een goed onderhouden exemplaar kunt kopen, maar aan oldtimers gaan de gekste dingen kapot. Je ruitenwisser motor kan het begeven, je kabels kunnen doorrotten en schakelaars begeven het. Vaak zijn dat arbeidsintensieve klusjes, voor een klusser niet duur.. maar als je het allemaal moet laten doen ben je dat snel zat. :)
EchtGaafdonderdag 16 september 2010 @ 20:57
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:55 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Een hele gave kost je tussen de 2100 en 3000. Die tussen de 1600 en 2100 hebben vaak wat roest.

Dat klopt. Hebben al veel handelaren me verteld.
Doodzonde. Maar zijn ze in Dld dan intussen ook slecht te vinden? En heeft het gesloop de prijs erg opgedreven?
EchtGaafdonderdag 16 september 2010 @ 20:59
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:57 schreef Kloon2009 het volgende:

[..]

Ja, check autoscout24.de of mobile.de :)

Zal ik eens doen. Maar ja, moet je wel invoeren. Wat kost dat ongeveer ? :)
quote:
Trouwens, als je nog nooit gesleuteld hebt dan zou ik wel twee keer nadenken voor ik aan een oldtimer begon. Als je het doet omdat je het zulke mooie wagens vindt, dan is het nog wel de moeite waard omdat je het geld aan onderhoud er waarschijnlijk wel voor over hebt. Maar als je het doet omdat je denkt dan lekker goedkoop te kunnen rijden dan zou ik het niet doen.

Het punt is namelijk dat je natuurlijk best een goed onderhouden exemplaar kunt kopen, maar aan oldtimers gaan de gekste dingen kapot. Je ruitenwisser motor kan het begeven, je kabels kunnen doorrotten en schakelaars begeven het. Vaak zijn dat arbeidsintensieve klusjes, voor een klusser niet duur.. maar als je het allemaal moet laten doen ben je dat snel zat. :)
Met een boek moet het wel lukken. Maar heeft de W201 zwakke dingen die vaak kapot gaan?
Kloon2009donderdag 16 september 2010 @ 21:05
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:59 schreef EchtGaaf het volgende:Zal ik eens doen. Maar ja, moet je wel invoeren. Wat kost dat ongeveer ? :)
Paar tientjes voor je kentekenbewijs en een APK keuring. BPM hoeft niet voor oldtimers. Er staan genoeg handleidingen hiervoor op internet, is goed te doen voor een particulier.
quote:
Met een boek moet het wel lukken. Maar heeft de W201 zwakke dingen die vaak kapot gaan?
Ben zelf geen Mercedes kenner, meer BMW. :) Verder moet je gewoon rekening houden met de algemene dingen zoals ik die noemde, die gaan voor alle oude auto's op. Op den duur breken kleine dingetjes gewoon af, worden contactjes slecht en zulk soort dingen meer. En natuurlijk roest, daar ontkom je ook haast niet aan. Zou wel echt een goeie kopen, want ook aan die exemplaren heb je waarschijnlijk nog best wat onderhoud.. laat staan als je dan ook nog al het achterstallige onderhoud moet inhalen. :P
EchtGaafdonderdag 16 september 2010 @ 21:08
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:05 schreef Kloon2009 het volgende:

[..]

Paar tientjes voor je kentekenbewijs en een APK keuring. BPM hoeft niet voor oldtimers. Er staan genoeg handleidingen hiervoor op internet, is goed te doen voor een particulier.
[..]

Ben zelf geen Mercedes kenner, meer BMW. :) Verder moet je gewoon rekening houden met de algemene dingen zoals ik die noemde, die gaan voor alle oude auto's op. Op den duur breken kleine dingetjes gewoon af, worden contactjes slecht en zulk soort dingen meer. En natuurlijk roest, daar ontkom je ook haast niet aan. Zou wel echt een goeie kopen, want ook aan die exemplaren heb je waarschijnlijk nog best wat onderhoud.. laat staan als je dan ook nog al het achterstallige onderhoud moet inhalen. :P
Ja, de jaren gaan wel tellen natuurlijk.... Daar ontkom je niet aan.
Okseldonderdag 16 september 2010 @ 21:10
Leuk, leuk.
DS4donderdag 16 september 2010 @ 21:49
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:

Ja, de jaren gaan wel tellen natuurlijk.... Daar ontkom je niet aan.
Die van mij heeft tot nu toe nieuwe schijven en blokken voor nodig gehad en 1 ruitenwisser. Meer niet.

Het was natuurlijk wel een hele nette...
EchtGaafdonderdag 16 september 2010 @ 21:51
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die van mij heeft tot nu toe nieuwe schijven en blokken voor nodig gehad en 1 ruitenwisser. Meer niet.

Het was natuurlijk wel een hele nette...
Een bloedmooie, ja.....

Maar ik denk dat je onderdelen zo van de sloop kan halen. Want die ruitenwissermotor is denk ik knap duur...
DS4donderdag 16 september 2010 @ 22:04
Ruitenwisser. Niet de motor. Gewoon de standaard halfjaarlijkse vervanging. 15 euro of zoiets. Monteer ik zelf. Wat overigens minder soepel gaat dan bij een normale wisser.
EchtGaafdonderdag 16 september 2010 @ 22:06
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:04 schreef DS4 het volgende:
Ruitenwisser. Niet de motor. Gewoon de standaard halfjaarlijkse vervanging. 15 euro of zoiets. Monteer ik zelf. Wat overigens minder soepel gaat dan bij een normale wisser.
Ja, het is ook een apart en groot geval.

Maaruh ik zit nog in een economisch conflict. Mijn huidige wagen is nog te goed op deze weg te doen. :{

Dus even nog geen w201 :'(
Chooselifedonderdag 16 september 2010 @ 23:03
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Doodzonde. Maar zijn ze in Dld dan intussen ook slecht te vinden? En heeft het gesloop de prijs erg opgedreven?
Sommige hebben roest, meestal zijn ze toch netjes onderhouden.

Als je echt vieze bakken wilt zien, moet je in Frankrijk kijken. Wat een verschil in mentaliteit zeg.
junkiexpvrijdag 17 september 2010 @ 16:39
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:58 schreef Sounddragon het volgende:
Huh ?? ding kost toch niks als ie stilstaat ??
Nope, alleen 17 euro verzekering.
Maar ik woon midden in de stad dus dan moet ik weer een tweede parkeervergunning.
Maar ik heb nog geen beslissing gemaakt ;)

quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:05 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Stilstaan is funest voor zo'n oude bak.
Moah dat valt wel mee hoor denk ik.

quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:32 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Kan je de privé kms. niet in de Benz rijden?
Stukkie goedkoper dan die verrotte bijtelling, toch?

Maar een beetje pré 1987 Benz ben je zo kwijt tegen een goede prijs.
Ik ga waarschijnlijk een 14% auto rijden.
Dan rijd ik voor 100 euro per maand alles inclusief een station met airco, cc ed.
Dat is wel heel aantrekkelijk.
En mijn vriendin heeft geen rijbewijs, en 2 auto's voor de deur is eigenlijk wel een beetje onzin.....
EchtGaafvrijdag 17 september 2010 @ 22:51
Zonde...