EchtGaaf | zaterdag 30 januari 2010 @ 12:48 |
Ik overweeg er eentje van 25 jaar (250D met 150000 op de teller) , want de oudsten zijn het inmiddels. Geen wegenbelasting. Maar toch ook huiverig voor de leeftijd, want wat kun je verwachten door de tand des tijds alleen al? En hoe zit het met de onderdelenvoorziening? Overigens zijn er van die leeftijd weinig exemplaren te vinden, en als je er al een vind, dan vaak woekerprijs.. Iemand ervaring? Tips? ![]() Dat ware tenniste nog de echte benzen. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door EchtGaaf op 30-01-2010 12:55:01 ] | |
EchtGaaf | zaterdag 30 januari 2010 @ 12:54 |
Met foto ter verduidelijking. | |
Brerius | zaterdag 30 januari 2010 @ 13:04 |
Deze modellen functioneren nog redelijk goed en voor de onderdelen hoef je heus niet bang voor te zijn ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 30 januari 2010 @ 13:05 |
Prima bakkies. Maar een KM stand van maar 150000; moet er niet een 0 bij? ![]() (Zo'n lage km.stand zou ik wantrouwen tot ik er een stapel rekeningen bij zou krijgen van 10 centimeter dik) | |
EchtGaaf | zaterdag 30 januari 2010 @ 13:18 |
quote:Houden die het zo lang vol? ![]() quote:Voor een diesel is het wat laag, ja... | |
Hyperdude | zaterdag 30 januari 2010 @ 13:28 |
Is dit niks? ![]() W126 met W123 achterkant uit 1985. Wel ¤13500 ![]() ![]() ![]() http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=126236424&pageNumber=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=136&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=1985-01-01&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&categories=EstateCar&tabNumber=1 | |
Marvelous | zaterdag 30 januari 2010 @ 13:31 |
quote:autoblog | |
EchtGaaf | zaterdag 30 januari 2010 @ 13:34 |
quote:Wel origineel. ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 30 januari 2010 @ 13:35 |
Wat is er met autoblog? Sorry voor die lange k*tlink ![]() | |
Marvelous | zaterdag 30 januari 2010 @ 13:36 |
quote:daar staat hij ook, maarre... kweetniej.. heb het niet zo op omgebouwde auto`s, geef mij maar een ce, of sl! | |
Hyperdude | zaterdag 30 januari 2010 @ 13:42 |
OK. Vond 'm op mobile.de bij kijken naar een 300 stationbak uit 1985-1990. Ziet er wel profi uit. Maar is echt iets voor de liefhebber. Niet voor iemand die goedkope kms. wil maken. Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een 1986 auto (RangeRover); niet makkelijk te vinden. 1987 en later is makkelijker. ![]() | |
Marvelous | zaterdag 30 januari 2010 @ 13:45 |
quote:Dat is ook niet zo vreemd he, 86 word nog belastingvrij! 87 nooit meer ![]() | |
Marvelous | zaterdag 30 januari 2010 @ 13:49 |
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/308249499-190-2-3-op-lpg-gas-bwj-1984-1950-euro-of-beste-bod.html?return=eJwVzNEKgzAMBdB%2FEfRt1ljYWKUM9yeldVhsbTARxsb%2BfelTzr0JcQbMN5phIgNXbRpa3OHXaWVGo9RWcNn77I6NMTnH1O9JuZPLhVRJgWNeDlIe9K1fOafHO1noAlkurZ5b%2FUwg8w5Vo0juKln4iSikV6DaC7G2gyDLYt5P%2BRy9xEJR8tghnnbomCw00%2B8P5KI4aw%3D%3D&df=1&fta=eNpNkUuO4zAMRO%2BiRdaiqI9FIbvezCkCfbsNOB0jcnqCCXL3oexN7x5IqoosRXL06jSReNyXy09cugidHJB4Lmc4lX7ebhQWIA9hUQTowrLRv3kNvZVOENaNZLiu9P241vucw63PpE7r%2BjjL09bPMOQ0iTV%2BVhFmftAJScxl90FpSIAqNemET1AZs6kTg69YyqhUraQvDMX5CS2DrRMkP0CbqAcUbEYqBtMm9OkJUqo6qQFGAuAu2CYVWRCcSuBhPEcX7Wg533LKw0spm%2BuuY9EM5ahkzm5fQ%2Bc8LLKJaBkAY66%2BDfeUEIegLi5Jsw9j1GmYAiqtGRJOx%2FJVOrWfw3cdphEaK7BgzVanfZ8YIY01fLHNtd8hOItZtZEccIjbbY2lX5b6%2Fbl9jXA1NzyJa3xeRt4ccSHelKuKRPwrQiSgF89pd%2BDe%2BPMhjk%2Fhsgjv9zH9M6Ylvd7v%2F0UYnck%3D&fta_ind=9&fs=1 nog even op kenteken zetten, remmen ff maken en gaan! | |
D. | zaterdag 30 januari 2010 @ 14:19 |
quote: Moeilijk he, een linkje plaatsen ![]() | |
Marvelous | zaterdag 30 januari 2010 @ 15:31 |
quote:sorry mijn vriend, ik wilde je boos maken... Mijn held! http://link.marktplaats.nl/308249499 | |
ISoundLikeTheWind | zaterdag 30 januari 2010 @ 15:39 |
Ik ben zelf nogal groot w124 liefhebber! Ik heb een 200d met 600 000km onder de wielen. De w124 is trouwens de sterkste auto ooit gemaakt 1 miljoen km's geen probleem ![]() ![]() Maar als je een w124 van 86 wilt, heb je van die grote zwarte bumpers erop MK1 ![]() ![]() die knippers zijn ook niet orgineel. En een exemplaar van rond de 150k kost 8 000 euro, als de w124 de instapschade nog niet heeft kan het best een laag km exemplaar zijn, misschien met wat onderhoud, distributie riem zal die wel tegen aanlopen. Die moet je immers om de 2 ton vervangen. misschien moet je eens op stargallery.nl kijken! (misschien wel iets andere prijsklasse) | |
ISoundLikeTheWind | zaterdag 30 januari 2010 @ 15:43 |
http://list.auto-commerce.nl/view/autopagina.php?id=ac1710&auto_id=394007&page=1&zmerk=&znomerk=&zmodel=&zcarros=&ztrans=&zbrand=&zprijs=&zprijs_van=&zprijs_tot=&zbouwjaar=&zbouwjaar_van=&zbouwjaar_tot=&zstatus=&zsoort=&zweergave=&zmarge=&znomarge=&alfabet=ASC&order_oud=merk&test=&template=![]() ![]() ![]() ![]() Dit is echt een mooie 250d, gaat nooit meer af, nog zuinig ook, 200d kun je 1:17,5 halen 250d zal wel ietsje minder zijn, zeker als er nog een turbo door heen blaast. | |
TeringHenkie | zaterdag 30 januari 2010 @ 17:04 |
Waarom zou je in zo'n turkenbak willen rijden? Koop dan een BMW ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 30 januari 2010 @ 17:24 |
Omdat Benzen het blijven doen; het is niet voor niets een gewilde klassieker.. daarbij zijn de Beemers van die jaartallen een heel stuk minder mooi, maar da's een kwestie van smaak natuurlijk ![]() Ik wil er nog wel een W126 380 of 500 bij ![]() | |
Hondenfluitje | zaterdag 30 januari 2010 @ 17:56 |
M'n opa heeft precies zo'n Mercedes in grijs metalic, is geloof ik 23 jaar oud. Er begint steeds meer aan te mankeren, maar onderdelen zijn nog wel goed verkrijgbaar. Maar het kan er ook aan liggen dat hij op z'n 86e niet meer zoveel rijdt, maar hij is wel altijd goed onderhouden. Ik weet niet hoeveel er op de teller staat, maar hij heeft er zo'n beetje heel Europa mee doorgereden. | |
Hyperdude | zaterdag 30 januari 2010 @ 18:18 |
quote:Mercedes was toen nog beter qua kwaliteit. En veel grotere aantallen gemaakt; dus nu beter verkrijgbaar, ook qua onderdelen. BMW E34 is de eerste BMW die enigszins niet roest. W124 is de laatste Mercedes die enigszins niet roest. ![]() | |
DS4 | zaterdag 30 januari 2010 @ 19:21 |
EG, als je een goede W124 koopt val je jezelf geen buil. Onderdelen zijn er zat. Er zijn er nog genoeg die netjes bij de dealer in onderhoud zijn. Diesels hebben niet zelden meer dan 1 mio gelopen. Kilometerstand vind ik overigens voor een diesel van die leeftijd wat apart, om niet te zeggen: verdacht. Vraag dus om historie en zonder historie: even verder zoeken. | |
EchtGaaf | zondag 31 januari 2010 @ 13:56 |
quote:Met dat laatste heb je zeker een punt, want 150k is natuurlijk wel erg laag. En wat las ik gisteren in Autoweek: er is grote vraag naar dit type auto, dus ik vrees dat je weer erg de marktprijs voor een dergelijke auto moet gaan betalen... Dus dat is dan weer erg jammer. Ik blijf het het mooie auto vinden, vrij tijdloos. Dank voor je tips. | |
EchtGaaf | zondag 31 januari 2010 @ 14:09 |
quote:Het lijkt erop dat heel Nederland thans op dergelijk klasse wagen iets leuks zoeken..... Ik baal daar ook van. als je echt iets wil, dan vrees ik dat je hard moet zoeken. 1986 is dan zo ongeveer het meest gezochte jaar. | |
EchtGaaf | zondag 31 januari 2010 @ 14:11 |
quote:Lang stilgestaan, liever de tweede versie van de 190 (met excentrische wisser!) | |
EchtGaaf | zondag 31 januari 2010 @ 14:15 |
quote:Ja, ik vrees dat de wagen volgens mij signalement minstens dat bedrag moet gaan kosten ![]() Maar ja, die 190 van daar net is toch ook eigenlijk best leuk. Als ik echt heel eerlijk ben, vind ik het design van de 190 ( W201) nog altijd sterker ![]() ![]() En de w124 heeft een beter imago ![]() | |
EchtGaaf | zondag 31 januari 2010 @ 14:16 |
quote:BIj BMW gaan petjes iets sneller achterstevoren staan. ![]() ![]() | |
EchtGaaf | zondag 31 januari 2010 @ 14:18 |
quote:Mooie bak! Een 200d is ook prima, ik ben geen hardrijder......... Rijdt volgens mij erg relaxed ![]() | |
TeringHenkie | zondag 31 januari 2010 @ 20:39 |
quote:Koop 'm in Duitsland! | |
T42 | zondag 31 januari 2010 @ 22:03 |
ik had een w108 uit 69 daar kon je zelfs onderdelen nieuw van vinden ![]() maare ts ben je handig? sleutlen komt wel eens voor ![]() en benz onderdelen zijn best prijzig | |
EchtGaaf | maandag 1 februari 2010 @ 10:45 |
quote: ![]() quote:Ik heb nog nooit aan auto's gesleuteld. ![]() quote:Heb ik ook gehoord ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 februari 2010 @ 11:33 |
Hhmm ik vind Mercedesonderdelen helemaal niet duur. Ja sommige nieuwe onderdelen zijn bij de dealer erg duur maar je kunt prima 3rd party onderdelen gebruiken voor de meeste reparaties of 2e hands via specialisten zoals bv http://www.mercedes-only.nl. Verder kun je nog prima onderdelen halen via Duitse webshops, scheelt behoorlijk ten opzichte van Nederland. Voorbeelden van onderdelen die ik zelf 2e hands heb aangeschaft: W123 Draagarm achter: 50 euro W123 Steekas achter: 50 euro W123 Motorkap: 70 euro Vind ik toch wel meevallen. Of dit soort spul voor een W124 veel meer zal zijn, dat weet ik niet maar veel kan het nooit schelen. | |
DS4 | maandag 1 februari 2010 @ 11:39 |
Onderdelen van Mercedes zijn juist relatief goedkoop. Ik kan mij nog voorbeelden herinneren uit het verleden dat je voor een Mercedes buitenspiegel van een S-klasse (verwarmd, electrisch verstelbaar) de helft kwijt was tov de buitenspiegel van de Honda Civic (niet verwarmd, handmatig verstelbaar). Tenzij ze de onderdelenprijzen van die onderdelen enorm opwaard bijgesteld hebben... Nog beter is natuurlijk niets nodig hebben. En er gaat weinig kapot aan een W124. | |
#ANONIEM | maandag 1 februari 2010 @ 12:23 |
Overigens zijn vervangingsprodukten voor regulier onderhoud gewoon normaal van prijs: Brandstoffilters, oliefilters, luchtfilters, klepdekselpakking, v-snaren, remblokjes etc, kosten bij de dealer niks meer dan bij de Brezan of andere algemene onderdelenwinkels. | |
T42 | maandag 1 februari 2010 @ 19:00 |
quote:w108 achteras 400 euro (2ehands speciale type) revisie automaatbak 2500 euro harde kop voor gas 1250 euro had hem helemaal opgeknapt en toen kreeg ik er maar 4000 voor ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 februari 2010 @ 22:04 |
Okay dat zijn andere prijzen, wellicht ook omdat een w108 toch nog 15 jaar ouder is dan een w123/w124 En potverdorie 4000 ![]() Ik weet nog dat je begon met een startprijs van 10.000 euro.......... | |
Scrutinizer | maandag 1 februari 2010 @ 22:12 |
quote:Sowieso hanteert MB de filosofie dat ze alle onderdelen die met veiligheid te maken hebben (remmen enz) altijd zullen blijven leveren voor een prijs die even hoog of laag is als die van imitatie-onderdelen. Mijn ervaring met mijn w123 is ook dat onderdelen goedkoop zijn op enkele uitzonderingen na. Een zwak punt van de w123 is de kachelmotor. Daarvan zijn er ook nog eens 4 verschillende typen, waar van sommige typen zo goed als geen tweedehandse meer te vinden zijn en nieuwe erg duur zijn. | |
junkiesietze | maandag 1 februari 2010 @ 22:13 |
http://link.marktplaats.nl/313698133 | |
#ANONIEM | maandag 1 februari 2010 @ 22:20 |
Kachelmotor is 25 euro, valt mee hoor: http://link.marktplaats.nl/311178200 Dat ze nieuw duur zijn dat geloof ik direct. [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2010 22:22:00 ] | |
Scrutinizer | maandag 1 februari 2010 @ 23:00 |
quote:Met deze heb ik o.a. contact gehad. Voor mijn type een C123 met airco, kon hij niet leveren.. Ik heb mijn ouwe toen maar laten reviseren voor 12 euro. | |
Sounddragon | maandag 1 februari 2010 @ 23:24 |
Ik heb 2 auto's van 26 en 33 jaar oud, met overzeesche roots, en zelfs díe onderdelen zijn binnen 24 uur beschikbaar, en als je het heel specifiek of ernstig origineel wilt hebben duurt het een weekje ![]() Ik zou me over parts niet zo druk maken.. onderdelen zijn via clubs e.d. in overvloed aanwezig ![]() | |
T42 | maandag 1 februari 2010 @ 23:30 |
quote:taxatie was nog iets meer ![]() heb em ingeruild op die camper die ik nu te koop heb staan ![]() | |
EchtGaaf | dinsdag 2 februari 2010 @ 11:46 |
Je ziet wel dat '86 wel erg duur worden ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2010 @ 12:04 |
tvp | |
EchtGaaf | dinsdag 2 februari 2010 @ 12:15 |
Je avatar ![]() | |
error_404 | dinsdag 2 februari 2010 @ 12:32 |
tvp voor een bejaarde Benz | |
aqua10 | dinsdag 2 februari 2010 @ 18:50 |
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht ![]() laat maar komen die km heffing ![]() | |
EchtGaaf | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:45 |
quote:Gefeliciteerd. Hoeveel Km gelopen ? Hopelijk niet teveel voor betaald..... Woekerprijzen... Dat er nog eentje te vinden is.... | |
DS4 | dinsdag 2 februari 2010 @ 22:46 |
Zeg EG... doe eens je inbox schonen... | |
green_power | dinsdag 2 februari 2010 @ 23:13 |
quote:Fotoows? | |
EchtGaaf | woensdag 3 februari 2010 @ 10:35 |
quote:Done! ![]() | |
Pas259 | woensdag 3 februari 2010 @ 10:51 |
quote:Leuk maar het is nog steeds niet zeker dat oldtimers erbuiten blijven. | |
Sounddragon | woensdag 3 februari 2010 @ 11:01 |
Ach.. als de KMH niet doorgaat en er komt een verhoogde brandstofaccijns valt het met een 200D nog wel mee... kan ik van onze Yanken niet zeggen ![]() | |
Pas259 | woensdag 3 februari 2010 @ 11:04 |
quote:Ach, het gaat nooit voordelig/goedkoop uitpakken dus je kan ervan uitgaan dat alles een stuk duurder word. ![]() | |
Sounddragon | woensdag 3 februari 2010 @ 11:16 |
I know... misschien toch maar overwegen om in de Lincoln ook een LPG install te hangen ![]() | |
EchtGaaf | woensdag 3 februari 2010 @ 11:25 |
quote:Doen ze dat maar. Het huidige systeem met een vaste wegenbelasting kan niet oneerlijker. ![]() | |
EchtGaaf | woensdag 3 februari 2010 @ 11:28 |
Ik vraag mij wel af of het echt zin heeft om een 1986-er te kopen. Het zijn gewoon woekerprijzen die ze vragen. En het grote spook van onderhoud die rond waard. Ik weet het niet. Het is een kwestie van links of rechtsom. Het resultaat is altijd duur. Of hoge marktprijs met veel onderhoud, of een jongere nemen met wegenbelasting. Er zit een zwaar dempend effect in het hele verhaal. | |
green_power | woensdag 3 februari 2010 @ 12:19 |
Echt Gaaf, gewoon goed zoeken in het buitenland, dan kom je zo nu en dan nog goede auto`s voor eerlijke prijzen tegen... | |
EchtGaaf | woensdag 3 februari 2010 @ 12:31 |
quote:Ja, Duitsland moet het dan gaan worden. Of België ![]() | |
Revolution-NL | woensdag 3 februari 2010 @ 12:32 |
tvp ![]() | |
Sounddragon | woensdag 3 februari 2010 @ 14:21 |
Als je een klassieker hebt die fatsoenlijk in het onderhoud zit heb je net zoveel gezeik als met een nieuwere.. weinig dus.. tis een Mercedes, geen Alfa ![]() Als je zonodig de goedkoopste wilt, heb je gegarandeerd ellende, als je dat fikst issie gewoon weer goed, en als je een duurdere koopt heb je hem vaak in veel betere staat, en dan zijn het vaak kleinigheidjes die je zelf eenvoudig kunt oplossen.. kwestie van even rekenen van te voren en voor jezelf beslissen of je die moeite eraan wilt gaan besteden.. In alle gevallen geldt natuurlijk dat er wel onderhouden moet worden... maar dat geldt ook voor nieuwere auto's; die gaan ook kapot als je er niks aan doet.. ligt dus niet aan de leeftijd maar aan de klapnicht die er vóór jou in heeft gereden. Ik heb een 25 jaar oude Lincoln (van een US collector geweest) en daar is zelden iets mis mee, en ik heb een 33 jaar oude Chevy, en die is van een randjosti geweest die alleen repareerde wat er kapot ging.. en daar zit nu in een half jaar tijd bijna 2000¤ in.. en dan is 'ie nog niet op de helft van wat hij zou kunnen zijn, nu issie technisch 100%.. nu de rest nog ![]() | |
Hyperdude | woensdag 3 februari 2010 @ 18:40 |
quote:Dit soort bakken moet je gewoon in Duitsland halen. Grootste deel van Duitsland in omgeving NL grens is echt boerengebied; daar rijden die dingen nog in overvloed. Beetje op mobile.de en autoscout kijken of je handelaars kan vinden die in die oude bakken handelen en er een dag voor uit trekken om een stel kandidaten te bekijken. Beter en goedkoper bij particulieren natuurlijk! ![]() Bejaardenbak 300D uit 1985 van 2e eigenaar op Duitse soort Marktplaats voor ¤800 op 120 Km van NL-D grens. http://www.markt.de/nordr(...),32899fa6/expose.htm [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 03-02-2010 18:45:54 ] | |
DS4 | woensdag 3 februari 2010 @ 18:45 |
800 euro. Dat zou een koopje zijn als het een goede is... | |
Hyperdude | woensdag 3 februari 2010 @ 18:49 |
Dat is natuurlijk de grote vraag. Maar deze lijkt enige potentie te hebben vlgns mij; voor een snel gevinden voorbeeld. ![]() Ik ken echter niet direct een Duitse tegenhanger van Marktplaats. Je moet die dingen echt bij de plaatselijke Heinrich uit Scheissdorf halen. 10 keer beter dan bij van die straathoek dealers in de grote stad die je in Duitsland zo vaak ziet. ![]() | |
green_power | woensdag 3 februari 2010 @ 18:51 |
quote:Zo`n ding is leuk als projecten auto... maar dan heb je wel de ruimte + tijd nodig... Ding heeft 380.000 km gelopen dus nieuw is ie niet meer. Ik vrees ook dat als je het ding gaat strippen je hier en daar de nodige laswerkzaamheden moet verrichten. Buiten dat, 800 euro is natuurlijk niet veel geld. Koop er een 95-er bij voor de onderdelen, laat wat lassen, laat wat uitdeuken en spuiten, bouw wat zut over (motor, aandrijving, facelift exterieur, opties interieur) en voor een paar duizend euro heb je een klassieker die er nog modern uitziet en nog een hele tijd mee kan ![]() | |
DS4 | woensdag 3 februari 2010 @ 18:52 |
Je kan inderdaad twee dingen doen: particulier kopen en een risico nemen, of bij een goed bekend staande youngtimer specialist een low-miler halen voor een pak meer geld. Bij de gewone handelaar is het zeer de vraag of de meerprijs ergens anders op is gebaseerd dan "de koffieautomaat is ook niet gratis". | |
Hyperdude | woensdag 3 februari 2010 @ 18:56 |
Is zo maar een voorbeeld. Hoge km. standen moet je niet bang voor zijn bij die dingen. Of je betaalt je blauw voor ééntje met een lage km. stand, als die lage km. stand al klopt. Als zo'n ding goed rijdt kan ie makkelijk 5 ton halen zonder revisie. Automaat bak ook. Ons ma ![]() En toen reed er een domme lul in een witte bus achterin. ![]() | |
green_power | woensdag 3 februari 2010 @ 19:09 |
Je moet eigenlijk zo`n blaadje halen bij een bezinepomp in DLD, zo`n lokaal snuffertje waar mensen hun auto te koop aanbieden... Vroegah haalde ik die blaadjes nog wel eens... Overigens nog eens wat verder aan het kijken naar die 800 euro benz.. op zich ben ik naar zo`n ding eigenlijk ook wel op zoek, autooke nog ff in de garaag tot ie helemaal belastingvrij is en dan gebruiken als klusauto. | |
DS4 | woensdag 3 februari 2010 @ 22:55 |
quote:Ben ik ook niet, maar een low-miler oogt doorgaans wel mooier. ![]() | |
EchtGaaf | donderdag 4 februari 2010 @ 09:23 |
quote:Ik heb wel veel vertrouwen in het merk Mercedes. Voor de verkrijgbaarheid van de onderdelen ben ik niet bang meer. Wel voor de prijzen. Maar tweedehands moeten ze toch ook redelijk verkrijgbaar zijn tegen redelijke prijzen? De lijn van de W124 vind ik wel tijdloos ![]() | |
EchtGaaf | donderdag 4 februari 2010 @ 09:25 |
quote:Nou zoiets zoek is dus eigenlijk. Wel een hoge km-stand ![]() Een 300 d is een beer van een auto ![]() Spotprijs natuurlijk. Al was het maar dat je de auto als basis kan gebruiken. Hij blijft tenslotte 1985 en hopelijk belastingvrij....... Misschien wel een goudhaantje. Jammer , niet een beetje bij mij in de buurt.... | |
EchtGaaf | donderdag 4 februari 2010 @ 09:28 |
Mag je trouwens de motor wel vervangen ? Maw wanneer is een 1986 auto nog wel een 1986 auto als je een berg vervangt? ![]() | |
EchtGaaf | donderdag 4 februari 2010 @ 09:30 |
quote: ![]() ![]() ![]() Idd. Als ik er vandaag eentje moest hebben......Maar luxe probleem. Mijn huidige lijkt niet kapot te kunnen. Misschien heb ik wel een eeuwig huwelijk met mijn huige kleine wagen ![]() | |
EchtGaaf | donderdag 4 februari 2010 @ 09:32 |
quote:Tja, eigenlijk moet je kennisje hebben in dat land. En een zaterdag aan wil wagen. En de taal spreek i ook niet echt... ![]() | |
EchtGaaf | donderdag 4 februari 2010 @ 09:34 |
quote:Ik kijk ook op de sites van die specialisten. Ze vragen wel erg veel. Heb soms het idee dat ze idd dure koffie drinken. Als ik struikel over een leuke particulier, dan zou ik hem toch echt eerst bij een garage of ANWB station laten keuren. | |
DS4 | donderdag 4 februari 2010 @ 09:44 |
quote:Het gaat eigenlijk op chassisnr. Kortom: al is de auto voor 95% nieuw opgebouwd... het maakt geen donder uit. Zo had je vroeger de oude Jaguars die compleet werden vernieuwd en gemoderniseerd. Kwam zelfs ABS op een auto uit de jaren 60. Met bijtelling over de nieuwwaarde toen... reden waarom de bijtellingsregeling destijds is aangepast (met mooie toepassingsmogelijkheden tav auto's van 15 jaar en ouder). | |
zuigmarmot | donderdag 4 februari 2010 @ 09:51 |
quote:Ja, Het gaat om de carrosserie. Probleem alleen is dat tussen 85 en 95 de overgang is gekomen tussen injectie en carborateur. je kunt in een carborateur bak niet makkelijk een BC gestuurde injectiemotor hangen zonder ook de kabelboom te vervangen. Wat wel kan (en ook gebeurt) is van modelllen die echt jaren hetzelfde zijn geblevenen (zoals LAndrover) een sloopchassis kopen van 25 jaar oud, en alles van de nieuwe auto op overzetten (of in de praktijk betekend dit een stuk chasis uit de oude zagen waar het chasisnummer op staat, en dit bij de nieuwe auto erin lassen) dan heb je legaal een nieuwe oldtimer | |
Sounddragon | donderdag 4 februari 2010 @ 10:22 |
quote:FF voor de vorm he; het is carbUrateur, en je haalt nu even 2 dingen door elkaar.. De body op een oud chassis vervangen door een hardere van een nieuwer bouwjaar is 'sort off' toegestaan, mits chassis en kenteken gewoon overeenkomen, geen enkel probleem.. nadeeltje is dat kenners en leifhebbers er wat huiveriger voor zullen zijn om zoiets te kopen ivbm moeilijke vragen die wel eens gesteld zouden kunnen gaan worden, maar het is legaalachtig ![]() Dat chassisnummer omlassen wat je noemt, heet omkatten, en dan hebben we het over een misdrijf, en praktijken die heel erg aan gestolen auto's doen denken; dat is net zo fout als met valse platen rijden.. dan wordt ie gewoon in beslag genomen door oom agent, en heb je een probleempje ![]() Het eerste grappie kan trouwens alleen maar bij auto's met een chassis wat te scheiden is van de carrosserie, het omkatten kan in principe met elke auto ![]() | |
zuigmarmot | donderdag 4 februari 2010 @ 10:39 |
quote:Over de spelvout heb uwe geliek, ik heb het stukje ook maar met een oog getypt. Over dat omkatten, officieel is het verhaal dat men de auto opnieuw opbouwd op het oude stuk chassis, waarna het wel weer moet worden gekeurt. In de practijk betekend dit het oude stuk chassis in het neuwe chassis lassen, en ja dit kan eigenlijk alleen bij deelbare chassis/carosserie delen. Wanneer je dit officieel doet, zal je papierwerk gewoon in orde zijn | |
DS4 | donderdag 4 februari 2010 @ 10:45 |
quote:Ook bij de diesels? ![]() | |
zuigmarmot | donderdag 4 februari 2010 @ 11:10 |
quote:Het was een algemene vraag, tevens kan men denken bij een motorwissel aan het veranderen van het type brandstofmotor | |
green_power | donderdag 4 februari 2010 @ 11:40 |
quote:Staat me iets van bij dat er gevallen zijn waarbij dit mogelijk is als je het aanmeldt bij de RDW (schade, roestschade). Dan komt er een mannetje kijken als je aan het klussen bent ![]() | |
Sounddragon | donderdag 4 februari 2010 @ 12:20 |
quote:Dat halve oog van jou dat weet wat ![]() Nah.. volgens mij mag je NOOIT aan een chassis lassen, volgens mij vervalt dan per direkt de typegoedkeuring van de auto en krijg je een heftige keuring bij de RDW om te zien of het spul nog wel aan de toelatingseisen voldoet.. En het lijkt me héél sterk dat je met een ingelast chassisnummer wegkomt bij de RDW ![]() | |
zuigmarmot | donderdag 4 februari 2010 @ 13:03 |
quote:Ik heb wel aan mijn chasis gelast, geen probleem ![]() er zijn ook gewoon totsingsregels voor. In het geval van het inlassen van een stuk chassis, hie groter het stuk is, hoe makkelijkerde keuring (bv het complete chassis gebruiken) maar zolang je de eerlijke herkomst van alle delen kan bewijzen is er niets aan de hand | |
EchtGaaf | donderdag 4 februari 2010 @ 16:45 |
quote:Mooi. Wil ik misschien de auto van mijn leven. ![]() | |
DS4 | donderdag 4 februari 2010 @ 17:33 |
quote:Ik weet zeker dat EG het vroeg naar aanleiding van de high-miler 300D. En dat EG een diesel wil, dus niet over wil op benzine. | |
Hyperdude | donderdag 4 februari 2010 @ 17:35 |
quote:Je mag niet alles vervangen. Ben zelf een beetje aan het zoeken naar een pre-1987 Range Rover. Heb begrepen dat de RDW niet echt meer meewerkt aan een 1986 gekentekende taxfree RR met 4.6 blok uit 1995. ![]() Helaas. | |
DS4 | donderdag 4 februari 2010 @ 17:43 |
quote:Op grond waarvan? Want die Jaguars hadden weldegelijk andere (moderne) motoren erin hangen. (je moet het natuurlijk pas doen na invoer, maar dat terzijde) | |
Hyperdude | donderdag 4 februari 2010 @ 17:57 |
Weet het niet precies. Maar cc's en PK's moeten een beetje kloppen met de gegevens uit voor-1987 heb ik (half) begrepen. Aantal deuren klopt vaak ook niet; oud=2-deurs, nieuw=4-deurs http://www.niburu.nl/index.php?articleID=5043 staat wat meer info, maar ook niet éénduidig. Ik wil trouwens een 2-deurs versie; die zijn nauwelijks meer verkocht nadat er een 4-deurs versie bij kwam. Wordt het toch een echt oud brik. ![]() | |
DS4 | donderdag 4 februari 2010 @ 18:03 |
quote:Men mag volgens mij wel veiligheidseisen stellen. Dus wellicht dat het daar ergens zit. Ik had de vraag van EG ook begrepen als: stel dat de motor naar zijn grootje is, mag ik er dan een nieuw in mikken zonder problemen met het ontlopen van kilometerheffing. Het antwoord daarop is iig volmondig: ja. | |
Hyperdude | donderdag 4 februari 2010 @ 18:41 |
Een 1973 RR chassis met 500000 km op de teller met een 250PK blok en 2500KG incl. passagiers in de vakantie 2 weken lang over de Alpen jagen lijkt mij ook niet echt ideaal/veilig. flexflex ![]() Maar in principe is het idee wel aardig. http://link.marktplaats.nl/293422483 Nu maar weer back on MB topic. ![]() | |
zuigmarmot | vrijdag 5 februari 2010 @ 08:07 |
quote:Tot een paar jaar geleden was er inderdaad een restrictie op motorvermogen en aantal cylinders, mocht wel maar dan was er een meldplicht, en afhankelijk daarvan moest er soms worden herkeurt. dat is (exact wanneer weet ik niet meer) niet zo lang geleden weer vrijgegeven | |
EchtGaaf | vrijdag 5 februari 2010 @ 11:14 |
quote:Mooi ![]() Dat helpt bij mijn besluitvorming ![]() | |
EchtGaaf | vrijdag 5 februari 2010 @ 11:15 |
Overigens las ik ergens dat de 190 strakker op de weg ligt en dat de w124 iets meer als een boot rijdt vertoond ![]() Ik wist niet dat boten ook konden rijden. ![]() | |
SicSicSics | vrijdag 5 februari 2010 @ 11:23 |
Ik zou voor 'the extra mile' gaan en misschien even verder kijken tot er een leuke 190E (Cosworth ![]() Zo'n oude Mercedes is leuk, een kennis van me rijdt in een 500 SEL uit '92. Hier heeft hij alleen wel vaak wat rare elektronische problemen, en problemen met de airco e.d. mee. Ook mechanisch begint het een beetje af te takelen, deur stopper vervangen, het draadje dat het zonnedak bedient ging stuk, het binnenwerk van sommige deuren begint los te komen... etc. Ik weet alleen niet of je daar bij dit model ook al last van hebt. Ik kan me voorstellen dat zo'n 500 meer elektronica heeft. Het blijft ondanks de reparaties goedkoper dan een nieuwe in de lease. ![]() ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 5 februari 2010 @ 12:46 |
quote:Wat is "strak" bij "low-budget" auto's met km. standen van 250000 en hoger? Dan maakt het echt niet meer uit of je een 190 of W124 koopt, maar wel van de toestand van juist die auto die jij koopt. | |
EchtGaaf | vrijdag 5 februari 2010 @ 17:39 |
quote:Mwoah ik neig nu toch weer meer naar de 190. ![]() | |
EchtGaaf | vrijdag 5 februari 2010 @ 17:39 |
quote:Ja, dat is waar.... | |
Barcaconia | vrijdag 5 februari 2010 @ 17:45 |
Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb behoorlijk goede verhalen gehoord over: http://www.500e.nl/mercedes/ Hun auto's zijn de duurste die je kan vinden maar schijnbaar wel eerlijk en netjes. Waar voor je geld zeg maar. Ik heb geen persoonlijke ervaring en geen aandelen in die tent trouwens ![]() | |
EchtGaaf | vrijdag 5 februari 2010 @ 20:46 |
quote:Ow zal best een goed bedrijf zijn.....Maar de prijsniveau is mij wat te hoog. ![]() quote:Je zien er wel tof uit....... Maar ik kijk wel of er andere wegen zijn. | |
Pas259 | zaterdag 6 februari 2010 @ 12:03 |
quote:http://www.mb-klassiekers.nl/ | |
EchtGaaf | zaterdag 6 februari 2010 @ 12:12 |
quote:Zulk mooi spul........ Ik neig heel sterk naar een leuke 190 d uit 1986 (excentrische wisser!) Gewoon een standaard ding. | |
Cyclonist | zaterdag 6 februari 2010 @ 22:55 |
Hou gewoon mobile.de en autoscout24.de in de gaten, daar komen zat mooie bakkies voorbij! Wel even goed zoeken en een beetje onderzoek doen voordat je helemaal naar duitsland rijdt voor een testritje ![]() Zo'n W124 die belastingvrij is zal nu zeker iets duurder zijn, maar die worden alleen maar meer waard als het aanbod schaarser wordt. Zeker als ze buiten de kilometer-heffing vallen (dat omstreden kastje enzo..), worden ze aantrekkelijk. | |
EchtGaaf | zaterdag 6 februari 2010 @ 22:58 |
quote: Ja, precies. Maar ja, tegen een mooie 190d uit 1986 zal ik ook niet spugen. Ook dat is ene mooie auto. Ik houd het goed in de gaten. Ik neem de tijd om goed te zoeken. moet echt mijn zin zijn voor een goede prijs ![]() | |
DS4 | zaterdag 6 februari 2010 @ 23:04 |
Realiseer je wel dat een 190 achterin erg klein is. Niet erg als je achterin bijna nooit iemand vervoert, maar als je uit gaat van "4 deurs, dus veel ruimte", dan kom je van een koude kermis thuis. Ik denk dat een VW Polo tegenwoordig achterin ruimer is. | |
Cyclonist | zaterdag 6 februari 2010 @ 23:18 |
Het is ook vooral de ruimte in de breedte die je mist in een 190 vind ik, en de zithouding van de bestuurder is totaal anders. Maar als je zo'n ding gaat kopen zou ik gewoon eens het één en ander uitproberen ![]() | |
EchtGaaf | zaterdag 6 februari 2010 @ 23:18 |
quote:Hij is zeker niet ruim, maar ik vervoer 99,999999% slechts mijzelf. Maar ik kijk naar beide uit. Kom ik een mooie 200d bijvoorbeeld tegen met leuke opties, met een redelijke km-stand in onberispelijke staat, dan sla ik zeker toe. Je kent vast ook het spreekwoord: een schipper die de tijd neemt, heeft altijd goede wind ![]() | |
EchtGaaf | zaterdag 6 februari 2010 @ 23:40 |
quote:Ik zou het inderdaad met proefritten eens goed moeten uitzoeken, ja... | |
junkiexp | zondag 7 februari 2010 @ 15:03 |
Ik ben een beetje aan het kijken voor een 190 diesel, belasting vrij en automaat. Is zoiets een beetje betrouwbaar om te kopen ? http://link.marktplaats.nl/304995798 Ik kan zelf alle werkzaamheden als beurtje, draagarmen, uitlaat vervangen e.d. wel uitvoerien. Het wordt een daily driver. [ Bericht 3% gewijzigd door junkiexp op 07-02-2010 15:12:20 ] | |
junkiexp | zondag 7 februari 2010 @ 15:14 |
Of deze : http://link.marktplaats.nl/310494620 Ik neem aan dat dit carburateur motoren zijn ? Wat loopt dat, 1:10 ? | |
Hyperdude | zondag 7 februari 2010 @ 15:25 |
quote:De twee die je noemt zijn benzine én carburateur versies. ![]() (in de advertentie van de tweede wordt er gesproken over 190E, staat echter 190 op de achterklep) ![]() | |
junkiexp | zondag 7 februari 2010 @ 15:27 |
quote:Klopt, maar dat is eventueel ook een optie. Ik rijd maar 10K per jaar. | |
EchtGaaf | maandag 8 februari 2010 @ 11:24 |
Hm. klopt het dat een w124 200D zuiniger is dan een 190d ![]() | |
DS4 | maandag 8 februari 2010 @ 11:32 |
quote:Nee. De 200D verbruikt nipt meer. Het ontloopt elkaar nauwelijks. Lood om oud ijzer zogezegd. | |
EchtGaaf | maandag 8 februari 2010 @ 11:36 |
quote:OK ![]() Beide vind ik mooi. Ik merk wel dat een 200 diesel niks meer kost in aanschaf dan een 190 ![]() ![]() | |
DS4 | maandag 8 februari 2010 @ 11:59 |
Voor hetzelfde geld zou ik dan altijd voor de W124 gaan. | |
EchtGaaf | maandag 8 februari 2010 @ 12:05 |
quote:Inderdaad. Ik best veel voorbij zien komen. Grosso modo weinig verschil ![]() Of het representatief is weet ik niet.....:P Ik neem de tijd ![]() ![]() | |
EchtGaaf | maandag 8 februari 2010 @ 12:09 |
En dan dit: is de motor in een 200d niet dezelfde als die van de 190d? Want dan moet het onderhoud qua kosten ook niet zo veel uitmaken. Zie ik dat goed? En DS4: Saabjes zijn inderdaad best duur in onderhoud, valt af | |
DS4 | maandag 8 februari 2010 @ 12:53 |
quote:De motor is hetzelfde. De rest van de auto is natuurlijk wel voor een aanzienlijk deel anders, maar ik acht de kans klein dat de onderhoudskosten echt uit elkaar zullen lopen. | |
EchtGaaf | maandag 8 februari 2010 @ 14:53 |
quote:Dat denk ik dan ook. Ik kijk wel wat er op mijn pad komt. ![]() | |
EchtGaaf | maandag 8 februari 2010 @ 17:22 |
Weet iemand zwakke punten van een W124, de diesels in het bijzonder? | |
DS4 | maandag 8 februari 2010 @ 17:42 |
quote:Waarom zoek je niet online op buyers guide W124? Die zullen er wel zijn denk ik. Toevoeging nog: buyers guides hebben altijd een waslijst aan minder sterke punten. Daar moet je je niet door laten afschrikken... ![]() | |
EchtGaaf | maandag 8 februari 2010 @ 17:49 |
quote:Thanks. Ik heb er de balle verstand van, dus tips zijn welkom. Ik zou graag een onderhoudsschema willen zien van een 200d en 250 d. Waar bijvoorbeeld uit blijkt dat bij 150dkm de distributierechten vervangen moet worden, etc. Ik mik op een w124 200d met +/- 250dkm. van 4 a 5 k¤. Maar ja, als dan de halve motor al moet vervangen. ![]() Dat dus. | |
DS4 | maandag 8 februari 2010 @ 17:59 |
Jij wil een 25 jaar oude diesel met 250K op de teller? Dat is natuurlijk niet onmogelijk, maar waarom niet wat realistischer standen? Die motor kan het prima aan. Kijk, er zijn natuurlijk altijd exemplaren die erg weinig gereden hebben, maar daar betaal je meestal de hoofdprijs voor. Dan liever een exemplaar met b.v. 500K, met een goed bijgehouden historie (iig de laatste jaren) die nog goed rijdt. Een W124 diesel kan makkelijk 1 mio of meer rijden. | |
EchtGaaf | maandag 8 februari 2010 @ 18:05 |
quote:Je heb wel gelijk, dat zou neerkomen op 10dkm per jaar gemiddeld. Niet onmogelijk, maar een lage km stand drijft wel de prijs erg op. En je kan je altijd afvragen of de km-stand wel klopt. Ik zou zeker de pas raadplegen. (de teller is bij ene w124 wel erg makkelijk terug te draaien volgens mij. ) Wel lastiger als de auto uit Dld moet komen; ik weet niet of ze daar ook een Nationale autopas oid hebben ![]() Verder zou ik de stuur, de pedalen, pookknop en bestuurderstoel goed inspecteren, dan heb je ook wel ene indruk of de kmstand wel kan kloppen. quote:Een goed bijgehouden auto en goed bijgehouden historie moet best kunnen. Trouwens dat exemplaar in Dld in dit topic had iets van 385 dkm gelopen voor slechts 1000 euro ![]() quote:Ongelofelijk, wat een sterke auto is dit ![]() Nou, ik rij heel weinig, dus het zou wel eens de auto van mijn leven kunnen worden. Wat denk jij, kan de carrosserie wel 40 jaar worden? | |
junkiexp | maandag 8 februari 2010 @ 18:10 |
Sowieso praktisch alle tellers die niet digitaal zijn, zijn makkelijk terug te draaien. Kabel bij de bak eruit en een boormachine erop bijvoorbeeld. kwestie van een kwartier als je een brug hebt. Anders een halfuurtje. | |
DS4 | maandag 8 februari 2010 @ 18:11 |
quote:Nee dus. quote:Uiteraard. quote:Mits je de auto goed bij houdt, zsm wassen (onderzijde) als je in winterse omstandigheden hebt gereden en bij blaasjes het probleem meteen aan pakt. Kijk, alles valt of staat met liefde voor de auto. Onderhoud je de auto goed en rij je de auto netjes warm en doe je geen gekke dingen, dan is een W124 gewoon rock solid. Laat je onderhoud voor wat het is, stamp je vroeg in de ochtend ook tot het maximum en ga je er lekker mee door de bossen crossen... ja... dan heb je natuurlijk sneller problemen. | |
#ANONIEM | maandag 8 februari 2010 @ 19:11 |
quote:Wat bedoel je met "distributierechten"? Ik heb geen idee wat je nou bedoeld maar mocht je de ditributieketting (geen riem dus) bedoelen, deze zijn onderhoudsvrij en hoeven niet vervangen te worden. | |
DS4 | maandag 8 februari 2010 @ 19:37 |
Nou, dat is ook niet helemaal volledig... Het komt toch wel eens voor dat de geleiders aan vervanging toe zijn (te horen aan ratelend geluid bij starten). | |
EchtGaaf | maandag 8 februari 2010 @ 20:01 |
quote:Ow, was per ongeluk automatisch ge-edit. ![]() quote:Dat is dan weer mooi ![]() | |
EchtGaaf | maandag 8 februari 2010 @ 20:02 |
quote:Ow ![]() | |
EchtGaaf | maandag 8 februari 2010 @ 20:02 |
quote:Helaas... quote:Tja, daar zit natuurlijk een groot verschil.... | |
#ANONIEM | maandag 8 februari 2010 @ 20:45 |
quote:okay het komt wel eens voor maar dan bij zeer hoge km-standen. In ieder geval niet zo als bij een riem die om de 90.000 -120.000 km preventief vervangen moet worden. Daarbij hebben de meeste diesels (200d ben ik even niet zeker van) een dubbele ketting die vrijwel nooit onderhoud nodig heeft. Boodschap is iig dat dit onderdeel ongeveer het laatste is waar je je zorgen over moet maken. Zoek liever een carrosserie in uitstekende staat, dat herstellen is veel tijdrovender als je het zelf wilt doen en veel kostbaarder als je laat doen dan alle zaken die motorisch van aard zijn. Bij mijn 300d ben ik nergens bang voor qua onderhoud aan motor, aandrijving, ophanging etc maar een stuk body bijwerken is erg moeilijk, of je hebt de spullen niet, of je zit met spuiten kortom: gedoe | |
junkiexp | maandag 8 februari 2010 @ 20:51 |
Zijn de benzinemotoren 2.0 een beetje betrouwbaar ? Hebben die ook een ketting ? | |
DS4 | maandag 8 februari 2010 @ 21:14 |
quote:Ja. Eigenlijk alle motoren, alleen de 24-klepper had wat problemen. quote:Ja. | |
junkiexp | maandag 8 februari 2010 @ 22:19 |
Thanks ! | |
EchtGaaf | maandag 8 februari 2010 @ 22:25 |
Ik hoop er nog een keer over te struikelen..... Niet te hard zoeken, dus. | |
junkiexp | maandag 8 februari 2010 @ 22:42 |
Ik wacht het rustig af. Zoek eigenlijk een belastingvrije benz, diesel en automaat. En dan met schuifdak of airco. Even afwachten, ik heb pas rond maart geld. | |
EchtGaaf | maandag 8 februari 2010 @ 22:44 |
quote:Die zoekt half Nederland... | |
junkiexp | maandag 8 februari 2010 @ 23:20 |
quote:I know ![]() | |
EchtGaaf | dinsdag 9 februari 2010 @ 10:23 |
quote:En drijft de prijs op ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 12 februari 2010 @ 14:26 |
Deze E400 lijkt mij wel geschikt voor DS4. ![]() Übercool vind ik dit soort Q-cars, alleen helaas wel uit 1994 quote:http://home.mobile.de/home/showDetails.html?id=122170187&__lp=3&scopeId=AV&sortOption.sortBy=makeModelDescriptionSortField&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&grossPrice=true&customerIdsAsString=458619&lang=de&pageNumber=2&partnerHead=true&showZip=false&showModels=false&hideVehicleType=false Staan er nog wel meer daaro, alleen geen W124 pré-1987. [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 12-02-2010 14:34:32 ] | |
DS4 | vrijdag 12 februari 2010 @ 14:36 |
quote:Er is natuurlijk voor mij maar één begeerlijke W124 en dat is de 500E. | |
Hyperdude | vrijdag 12 februari 2010 @ 14:40 |
Deze heeft vrijwel zeker een betere Kicks per ¤ verhouding. ![]() Qua P. projects; ik heb, paar jaar geleden, nog wel eens een El Cheapo RS2 NIET gekocht. ![]() Ben volgende week daar in de buurt, ga ik misschien wel even kijken. [ Bericht 13% gewijzigd door Hyperdude op 12-02-2010 14:47:54 ] | |
DS4 | vrijdag 12 februari 2010 @ 14:57 |
quote:Kijk, in rechte lijn doet zo'n 400E niet enorm veel onder voor een 500E. Maar de 500E rijdt wel anders. En is subtiel sportiever. | |
EchtGaaf | vrijdag 12 februari 2010 @ 17:38 |
quote: ![]() | |
EchtGaaf | vrijdag 12 februari 2010 @ 17:39 |
quote:Ik wil er ook eentje. | |
DS4 | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:05 |
quote:Lotto, de meeste miljonairs... (aangezien jij nooit mee gaat in mijn "ga iets nieuws doen") | |
EchtGaaf | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:06 |
quote:Nee, kosten sterhuis.... quote:Ik weet niet of ik ooit nieuw geboren ga worden ![]() | |
DS4 | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:08 |
quote:Je bent toch niet al bejaard? | |
EchtGaaf | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:11 |
quote:Nee, dat niet. Maar ik ben niet commercieel en nergens goed in. Wat moet je dan? | |
DS4 | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:18 |
Niemand is nergens goed in, EG... Loopbaanbegeleider. Heb ik je al eens vaker voorgesteld. | |
du_ke | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:26 |
quote:Zeg dat niet te hard. | |
EchtGaaf | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:30 |
quote:He jij hier? Ouwe ![]() | |
du_ke | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:32 |
quote:Voor een oude Mercedes heeft deze linkse boomknuffelaar. ook wel een zwak ![]() | |
EchtGaaf | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:35 |
quote:Ja, ik snap ook nu wel waarom. Het hoort bij GL ![]() Weet je, de vriend/man van Femke Halsema rijdt/reed ook een oude benz ![]() Maar concreet, zoek je er ook eentje? ![]() | |
du_ke | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:47 |
quote:Passief op zoek. Heb nu geen auto en red me daarmee ook prima maar als ik tegen wat leuks aanloop zal ik het niet nalaten. | |
EchtGaaf | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:49 |
quote:Ik heb echt een zwak voor het merk. Van jongst af aan ![]() Tja, haast heb ik niet. Maar een leuke pre-87-er W124 zou wel leuk zijn. Maar wel eentje met een airbag. ik keek gisteren naar een medisch programma ![]() Ik dacht dat je een C1 had? | |
du_ke | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:56 |
quote:Had een 107 maar die heb ik al bijna 2 jaar ingeleverd. Werk nu in de stad waar ik woon en dat maakt de noodzaak van een auto niet zo groot ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 12 februari 2010 @ 19:20 |
quote:Stuur Airbag heeft bijna geen/niet zoveel nut als je netjes je gordel om hebt. En of 25 jaar oude airbags nou zo veilig zijn? ![]() | |
DS4 | vrijdag 12 februari 2010 @ 19:25 |
quote:Inderdaad. De explosieve lading waarmee de airbag wordt opgeblazen (...) wordt slechts 15 jaar gegarandeerd. Maar je kan natuurlijk altijd een nieuwe airbag laten monteren. Zou voor mij overigens geen breekpunt zijn: oudere airbags doen in veel gevallen meer kwaad dan goed. M.i. heb je meer aan zaken als ABS. | |
Cyclonist | vrijdag 12 februari 2010 @ 20:41 |
Ik heb ook juist dat ik liever een airbag-loze auto heb van 25+ jaar hoor, moet er niet aan denken dat je dan naast een ongeluk ook nog een ontploffend stuur voor je hebt ![]() | |
EchtGaaf | vrijdag 12 februari 2010 @ 20:46 |
quote:Ja, dat kan je je wel afvragen, ja..... | |
EchtGaaf | vrijdag 12 februari 2010 @ 20:47 |
quote:Wederom waardeer ik je post.... | |
junkiexp | zondag 28 februari 2010 @ 15:04 |
Ik heb er na lang zoeken toch één aangeschaft, na flink overleggen met de vriendin ![]() ![]() ![]() Mercedes 230 E 05/85. 270.000 km Automaat Elektrische ramen voorin Elektrische spiegel rechts Toerenteller Elektrische schuifkanteldak Elektrische antenne Pullman interieur met stoelverwarming en armsteun voor en achter Electrische hoofdsteunen achterin Over 2-3 weken ophalen ![]() Moet nog ingevoerd worden en apk gekeurd worden, ben benieuwd. | |
junkiexp | zondag 28 februari 2010 @ 15:05 |
Alleen geen airco en cruisecontrol helaas. Cruisecontrol ga ik zelf nog wel inbouwen, airco gaat hem niet worden. Maar het schuifdak maakt een hoop goed ! | |
Hyperdude | zondag 28 februari 2010 @ 15:52 |
Oude airco's kosten meer dan dat ze koelen. En 230E is een goed compromis tussen opschieten en kosten. ![]() | |
junkiexp | zondag 28 februari 2010 @ 15:56 |
Precies, en als de auto me bevalt dan gaat er gas in ! | |
EchtGaaf | zondag 28 februari 2010 @ 16:07 |
quote:Mooike ![]() | |
EchtGaaf | zondag 28 februari 2010 @ 16:08 |
quote:Zeker een schuifdak scheelt erg veel ![]() | |
fullmetal | zondag 28 februari 2010 @ 21:01 |
Heb je geen last van die "80 moerasgroene interieur? Verder, tjah tis een w124 ![]() | |
Cyclonist | zondag 28 februari 2010 @ 22:09 |
Ik ben wel jaloers op die automaat van je! ![]() | |
junkiexp | zondag 28 februari 2010 @ 22:25 |
quote:Nee, ik vind het wel mooi ![]() | |
junkiexp | zondag 28 februari 2010 @ 22:25 |
quote:Zonder automaat is het geen echte Benz ![]() | |
Cyclonist | zondag 28 februari 2010 @ 22:28 |
quote:Een automaat was leuk geweest, maar een handgeschakelde W124 vind ik ook geen straf ![]() | |
Pas259 | zondag 28 februari 2010 @ 22:30 |
Mooie wagen met mooie historie. | |
junkiexp | zaterdag 8 mei 2010 @ 13:07 |
Op kenteken gezet, verzekerd voor 18 euro per maand en apk gekeurd sinds donderdag. Nog 3 maanden wachten en dan wegenbelastingvrij ![]() ![]() | |
Chooselife | zaterdag 8 mei 2010 @ 13:10 |
quote:Ik mag hopen dat je allrisk hebt voor dat geld? | |
EchtGaaf | zaterdag 8 mei 2010 @ 13:14 |
quote:Gefeliciteerd. ![]() | |
junkiexp | zaterdag 8 mei 2010 @ 13:26 |
quote:Nee, ik heb niet een volledige oldtimer verzekering genomen omdat ik toch nog wel rond de 12.000 per jaar rijd. All riks kon wel voor rond de 25 euro maar dan wel met een eigen risico van 500 euro geloof ik. Is niet interessant, want de onderdelen van deze wagen kosten echt geen reet.... | |
junkiexp | zaterdag 8 mei 2010 @ 13:26 |
quote:Thanks ! Jij al wat gevonden ? Door jou topic heb ik een W124 gekocht, was helemaal niet de bedoeling ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 8 mei 2010 @ 13:28 |
quote:Je kan ook verzekeren op basis van taxatiewaarde. Doet iedereen met oude 911-jes ed. Of dat loont voor deze Merc!? En veel plezier met deze 230E. | |
junkiexp | zaterdag 8 mei 2010 @ 13:30 |
quote:Ik heb hem verzekerd op een dagwaarde van 3000 euro. | |
Hyperdude | zaterdag 8 mei 2010 @ 13:31 |
Voor 3000 neem ik 'm van je over. ![]() | |
Chooselife | zaterdag 8 mei 2010 @ 13:35 |
quote:Ik betaal 60 euro per jaar, WA-standaard. Mag ik 8k per jaar voor rijden. | |
Chooselife | zaterdag 8 mei 2010 @ 13:37 |
Ik ben op zoek naar een 190e 2.6 uit 1986. En/of een w124 300d kombi 1986. | |
junkiexp | donderdag 16 september 2010 @ 18:52 |
Ik ga mijn groene W124 van hierboven waarschijnlijk wegdoen. Er komt een leasewagen om de hoek kijken ![]() | |
Sounddragon | donderdag 16 september 2010 @ 18:58 |
Huh ?? ding kost toch niks als ie stilstaat ?? | |
#ANONIEM | donderdag 16 september 2010 @ 19:05 |
quote:Stilstaan is funest voor zo'n oude bak. | |
Hyperdude | donderdag 16 september 2010 @ 19:32 |
quote:Kan je de privé kms. niet in de Benz rijden? Stukkie goedkoper dan die verrotte bijtelling, toch? Maar een beetje pré 1987 Benz ben je zo kwijt tegen een goede prijs. | |
Chooselife | donderdag 16 september 2010 @ 19:35 |
Net een W124 230e uit 1986 verkocht. Volgende week Dld maar weer even in voor een "nieuwe". Zoek eigenlijk een W124 300e of 300d. Of een 190e 2.3 of 2.5d uit '85 of '86. | |
EchtGaaf | donderdag 16 september 2010 @ 20:48 |
quote:Zijn ze in Duitsland nu echt veel goedkoper dan hier? | |
EchtGaaf | donderdag 16 september 2010 @ 20:50 |
Ik blijft de 190 toch mooier vinden ![]() | |
Chooselife | donderdag 16 september 2010 @ 20:52 |
quote:Ik betaal er gemiddeld tussen de 1800 en 2500 euro voor. Veel goedkoper dus. | |
EchtGaaf | donderdag 16 september 2010 @ 20:54 |
quote:Voor een hele gave? Dat moet ik onthouden. Maar zijn er door te sloopregeling niet heel veel van dit soort Benzen gewoon vermoord? ![]() | |
Chooselife | donderdag 16 september 2010 @ 20:54 |
quote:W124 rijdt net iets comfortabeler. Maar de W201 rijdt nog steeds fenomenaal. Ik ben zelfs van mening dat de W124 en W201 de best geproduceerde personenauto's aller tijden zijn. Helemaal in het tijdsbeeld. | |
Chooselife | donderdag 16 september 2010 @ 20:55 |
quote:Een hele gave kost je tussen de 2100 en 3000. Die tussen de 1600 en 2100 hebben vaak wat roest. Dat klopt. Hebben al veel handelaren me verteld. | |
EchtGaaf | donderdag 16 september 2010 @ 20:57 |
quote:Helemaal eens. Gewoon tijdloos. | |
Kloon2009 | donderdag 16 september 2010 @ 20:57 |
quote:Ja, check autoscout24.de of mobile.de ![]() Trouwens, als je nog nooit gesleuteld hebt dan zou ik wel twee keer nadenken voor ik aan een oldtimer begon. Als je het doet omdat je het zulke mooie wagens vindt, dan is het nog wel de moeite waard omdat je het geld aan onderhoud er waarschijnlijk wel voor over hebt. Maar als je het doet omdat je denkt dan lekker goedkoop te kunnen rijden dan zou ik het niet doen. Het punt is namelijk dat je natuurlijk best een goed onderhouden exemplaar kunt kopen, maar aan oldtimers gaan de gekste dingen kapot. Je ruitenwisser motor kan het begeven, je kabels kunnen doorrotten en schakelaars begeven het. Vaak zijn dat arbeidsintensieve klusjes, voor een klusser niet duur.. maar als je het allemaal moet laten doen ben je dat snel zat. ![]() | |
EchtGaaf | donderdag 16 september 2010 @ 20:57 |
quote:Doodzonde. Maar zijn ze in Dld dan intussen ook slecht te vinden? En heeft het gesloop de prijs erg opgedreven? | |
EchtGaaf | donderdag 16 september 2010 @ 20:59 |
quote:Zal ik eens doen. Maar ja, moet je wel invoeren. Wat kost dat ongeveer ? ![]() quote:Met een boek moet het wel lukken. Maar heeft de W201 zwakke dingen die vaak kapot gaan? | |
Kloon2009 | donderdag 16 september 2010 @ 21:05 |
quote:Paar tientjes voor je kentekenbewijs en een APK keuring. BPM hoeft niet voor oldtimers. Er staan genoeg handleidingen hiervoor op internet, is goed te doen voor een particulier. quote:Ben zelf geen Mercedes kenner, meer BMW. ![]() ![]() | |
EchtGaaf | donderdag 16 september 2010 @ 21:08 |
quote:Ja, de jaren gaan wel tellen natuurlijk.... Daar ontkom je niet aan. | |
Oksel | donderdag 16 september 2010 @ 21:10 |
Leuk, leuk. | |
DS4 | donderdag 16 september 2010 @ 21:49 |
quote:Die van mij heeft tot nu toe nieuwe schijven en blokken voor nodig gehad en 1 ruitenwisser. Meer niet. Het was natuurlijk wel een hele nette... | |
EchtGaaf | donderdag 16 september 2010 @ 21:51 |
quote:Een bloedmooie, ja..... Maar ik denk dat je onderdelen zo van de sloop kan halen. Want die ruitenwissermotor is denk ik knap duur... | |
DS4 | donderdag 16 september 2010 @ 22:04 |
Ruitenwisser. Niet de motor. Gewoon de standaard halfjaarlijkse vervanging. 15 euro of zoiets. Monteer ik zelf. Wat overigens minder soepel gaat dan bij een normale wisser. | |
EchtGaaf | donderdag 16 september 2010 @ 22:06 |
quote:Ja, het is ook een apart en groot geval. Maaruh ik zit nog in een economisch conflict. Mijn huidige wagen is nog te goed op deze weg te doen. ![]() Dus even nog geen w201 ![]() | |
Chooselife | donderdag 16 september 2010 @ 23:03 |
quote:Sommige hebben roest, meestal zijn ze toch netjes onderhouden. Als je echt vieze bakken wilt zien, moet je in Frankrijk kijken. Wat een verschil in mentaliteit zeg. | |
junkiexp | vrijdag 17 september 2010 @ 16:39 |
quote:Nope, alleen 17 euro verzekering. Maar ik woon midden in de stad dus dan moet ik weer een tweede parkeervergunning. Maar ik heb nog geen beslissing gemaakt ![]() quote:Moah dat valt wel mee hoor denk ik. quote:Ik ga waarschijnlijk een 14% auto rijden. Dan rijd ik voor 100 euro per maand alles inclusief een station met airco, cc ed. Dat is wel heel aantrekkelijk. En mijn vriendin heeft geen rijbewijs, en 2 auto's voor de deur is eigenlijk wel een beetje onzin..... | |
EchtGaaf | vrijdag 17 september 2010 @ 22:51 |
Zonde... |