Houden die het zo lang vol?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
Prima bakkies.
Maar een KM stand van maar 150000; moet er niet een 0 bij?
Voor een diesel is het wat laag, ja...quote:(Zo'n lage km.stand zou ik wantrouwen tot ik er een stapel rekeningen bij zou krijgen van 10 centimeter dik)
autoblogquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:28 schreef Hyperdude het volgende:
Is dit niks?![]()
W126 met W123 achterkant uit 1985. Wel ¤13500![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=126236424&pageNumber=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=136&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=1985-01-01&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&categories=EstateCar&tabNumber=1
Wel origineel.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:28 schreef Hyperdude het volgende:
Is dit niks?![]()
W126 met W123 achterkant uit 1985. Wel ¤13500![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=126236424&pageNumber=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=136&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=1985-01-01&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&categories=EstateCar&tabNumber=1
daar staat hij ook, maarre... kweetniej.. heb het niet zo op omgebouwde auto`s, geef mij maar een ce, of sl!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:35 schreef Hyperdude het volgende:
Wat is er met autoblog?
Sorry voor die lange k*tlink
Dat is ook niet zo vreemd he, 86 word nog belastingvrij! 87 nooit meerquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
OK.
Vond 'm op mobile.de bij kijken naar een 300 stationbak uit 1985-1990.
Ziet er wel profi uit. Maar is echt iets voor de liefhebber.
Niet voor iemand die goedkope kms. wil maken.
Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een 1986 auto (RangeRover); niet makkelijk te vinden. 1987 en later is makkelijker.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:49 schreef Marvelous het volgende:
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/308249499-190-2-3-op-lpg-gas-bwj-1984-1950-euro-of-beste-bod.html?return=eJwVzNEKgzAMBdB%2FEfRt1ljYWKUM9yeldVhsbTARxsb%2BfelTzr0JcQbMN5phIgNXbRpa3OHXaWVGo9RWcNn77I6NMTnH1O9JuZPLhVRJgWNeDlIe9K1fOafHO1noAlkurZ5b%2FUwg8w5Vo0juKln4iSikV6DaC7G2gyDLYt5P%2BRy9xEJR8tghnnbomCw00%2B8P5KI4aw%3D%3D&df=1&fta=eNpNkUuO4zAMRO%2BiRdaiqI9FIbvezCkCfbsNOB0jcnqCCXL3oexN7x5IqoosRXL06jSReNyXy09cugidHJB4Lmc4lX7ebhQWIA9hUQTowrLRv3kNvZVOENaNZLiu9P241vucw63PpE7r%2BjjL09bPMOQ0iTV%2BVhFmftAJScxl90FpSIAqNemET1AZs6kTg69YyqhUraQvDMX5CS2DrRMkP0CbqAcUbEYqBtMm9OkJUqo6qQFGAuAu2CYVWRCcSuBhPEcX7Wg533LKw0spm%2BuuY9EM5ahkzm5fQ%2Bc8LLKJaBkAY66%2BDfeUEIegLi5Jsw9j1GmYAiqtGRJOx%2FJVOrWfw3cdphEaK7BgzVanfZ8YIY01fLHNtd8hOItZtZEccIjbbY2lX5b6%2Fbl9jXA1NzyJa3xeRt4ccSHelKuKRPwrQiSgF89pd%2BDe%2BPMhjk%2Fhsgjv9zH9M6Ylvd7v%2F0UYnck%3D&fta_ind=9&fs=1
nog even op kenteken zetten, remmen ff maken en gaan!
Mercedes was toen nog beter qua kwaliteit. En veel grotere aantallen gemaakt; dus nu beter verkrijgbaar, ook qua onderdelen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom zou je in zo'n turkenbak willen rijden? Koop dan een BMW
Met dat laatste heb je zeker een punt, want 150k is natuurlijk wel erg laag.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:21 schreef DS4 het volgende:
EG, als je een goede W124 koopt val je jezelf geen buil. Onderdelen zijn er zat. Er zijn er nog genoeg die netjes bij de dealer in onderhoud zijn.
Diesels hebben niet zelden meer dan 1 mio gelopen.
Kilometerstand vind ik overigens voor een diesel van die leeftijd wat apart, om niet te zeggen: verdacht. Vraag dus om historie en zonder historie: even verder zoeken.
Het lijkt erop dat heel Nederland thans op dergelijk klasse wagen iets leuks zoeken..... Ik baal daar ook van. als je echt iets wil, dan vrees ik dat je hard moet zoeken.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
OK.
Vond 'm op mobile.de bij kijken naar een 300 stationbak uit 1985-1990.
Ziet er wel profi uit. Maar is echt iets voor de liefhebber.
Niet voor iemand die goedkope kms. wil maken.
Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een 1986 auto (RangeRover); niet makkelijk te vinden. 1987 en later is makkelijker.
Lang stilgestaan, liever de tweede versie van de 190 (met excentrische wisser!)quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:49 schreef Marvelous het volgende:
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/308249499-190-2-3-op-lpg-gas-bwj-1984-1950-euro-of-beste-bod.html?return=eJwVzNEKgzAMBdB%2FEfRt1ljYWKUM9yeldVhsbTARxsb%2BfelTzr0JcQbMN5phIgNXbRpa3OHXaWVGo9RWcNn77I6NMTnH1O9JuZPLhVRJgWNeDlIe9K1fOafHO1noAlkurZ5b%2FUwg8w5Vo0juKln4iSikV6DaC7G2gyDLYt5P%2BRy9xEJR8tghnnbomCw00%2B8P5KI4aw%3D%3D&df=1&fta=eNpNkUuO4zAMRO%2BiRdaiqI9FIbvezCkCfbsNOB0jcnqCCXL3oexN7x5IqoosRXL06jSReNyXy09cugidHJB4Lmc4lX7ebhQWIA9hUQTowrLRv3kNvZVOENaNZLiu9P241vucw63PpE7r%2BjjL09bPMOQ0iTV%2BVhFmftAJScxl90FpSIAqNemET1AZs6kTg69YyqhUraQvDMX5CS2DrRMkP0CbqAcUbEYqBtMm9OkJUqo6qQFGAuAu2CYVWRCcSuBhPEcX7Wg533LKw0spm%2BuuY9EM5ahkzm5fQ%2Bc8LLKJaBkAY66%2BDfeUEIegLi5Jsw9j1GmYAiqtGRJOx%2FJVOrWfw3cdphEaK7BgzVanfZ8YIY01fLHNtd8hOItZtZEccIjbbY2lX5b6%2Fbl9jXA1NzyJa3xeRt4ccSHelKuKRPwrQiSgF89pd%2BDe%2BPMhjk%2Fhsgjv9zH9M6Ylvd7v%2F0UYnck%3D&fta_ind=9&fs=1
nog even op kenteken zetten, remmen ff maken en gaan!
Ja, ik vrees dat de wagen volgens mij signalement minstens dat bedrag moet gaan kostenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:39 schreef ISoundLikeTheWind het volgende:
Ik ben zelf nogal groot w124 liefhebber!
Ik heb een 200d met 600 000km onder de wielen.
De w124 is trouwens de sterkste auto ooit gemaakt 1 miljoen km's geen probleem![]()
![]()
Maar als je een w124 van 86 wilt, heb je van die grote zwarte bumpers erop MK1![]()
(hier zijn die veranderd)
die knippers zijn ook niet orgineel. En een exemplaar van rond de 150k kost 8 000 euro, als de w124 de instapschade nog niet heeft kan het best een laag km exemplaar zijn, misschien met wat onderhoud, distributie riem zal die wel tegen aanlopen. Die moet je immers om de 2 ton vervangen.
misschien moet je eens op stargallery.nl kijken! (misschien wel iets andere prijsklasse)
BIj BMW gaan petjes iets sneller achterstevoren staan.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom zou je in zo'n turkenbak willen rijden? Koop dan een BMW
Mooie bak!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:43 schreef ISoundLikeTheWind het volgende:
http://list.auto-commerce.nl/view/autopagina.php?id=ac1710&auto_id=394007&page=1&zmerk=&znomerk=&zmodel=&zcarros=&ztrans=&zbrand=&zprijs=&zprijs_van=&zprijs_tot=&zbouwjaar=&zbouwjaar_van=&zbouwjaar_tot=&zstatus=&zsoort=&zweergave=&zmarge=&znomarge=&alfabet=ASC&order_oud=merk&test=&template=
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit is echt een mooie 250d, gaat nooit meer af, nog zuinig ook, 200d kun je 1:17,5 halen 250d zal wel
ietsje minder zijn, zeker als er nog een turbo door heen blaast.
Koop 'm in Duitsland!quote:Op zondag 31 januari 2010 14:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
BIj BMW gaan petjes iets sneller achterstevoren staan.Bovendien, vind ik de tand des tijds qua design bij BMW altijd harder toeslaan. BMW zijn vaker afgetrapt is bovendien mij vrees....
quote:Op zondag 31 januari 2010 22:03 schreef T42 het volgende:
ik had een w108 uit 69 daar kon je zelfs onderdelen nieuw van vinden
Ik heb nog nooit aan auto's gesleuteld.quote:maare ts ben je handig? sleutlen komt wel eens voor
Heb ik ook gehoordquote:en benz onderdelen zijn best prijzig
w108quote:Op maandag 1 februari 2010 11:33 schreef Elvander het volgende:
Hhmm ik vind Mercedesonderdelen helemaal niet duur.
Ja sommige nieuwe onderdelen zijn bij de dealer erg duur maar je kunt prima 3rd party onderdelen gebruiken voor de meeste reparaties of 2e hands via specialisten zoals bv http://www.mercedes-only.nl.
Verder kun je nog prima onderdelen halen via Duitse webshops, scheelt behoorlijk ten opzichte van Nederland.
Voorbeelden van onderdelen die ik zelf 2e hands heb aangeschaft:
W123 Draagarm achter: 50 euro
W123 Steekas achter: 50 euro
W123 Motorkap: 70 euro
Vind ik toch wel meevallen.
Of dit soort spul voor een W124 veel meer zal zijn, dat weet ik niet maar veel kan het nooit schelen.
Sowieso hanteert MB de filosofie dat ze alle onderdelen die met veiligheid te maken hebben (remmen enz) altijd zullen blijven leveren voor een prijs die even hoog of laag is als die van imitatie-onderdelen.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:23 schreef Elvander het volgende:
Overigens zijn vervangingsprodukten voor regulier onderhoud gewoon normaal van prijs:
Brandstoffilters, oliefilters, luchtfilters, klepdekselpakking, v-snaren, remblokjes etc, kosten bij de dealer niks meer dan bij de Brezan of andere algemene onderdelenwinkels.
Met deze heb ik o.a. contact gehad. Voor mijn type een C123 met airco, kon hij niet leveren.. Ik heb mijn ouwe toen maar laten reviseren voor 12 euro.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:20 schreef Elvander het volgende:
Kachelmotor is 25 euro, valt mee hoor:
http://link.marktplaats.nl/311178200
Dat ze nieuw duur zijn dat geloof ik direct.
taxatie was nog iets meerquote:Op maandag 1 februari 2010 22:04 schreef Elvander het volgende:
Okay dat zijn andere prijzen, wellicht ook omdat een w108 toch nog 15 jaar ouder is dan een w123/w124
En potverdorie 4000als ik dat geweten had, dan had ik die wagen graag van je overgenomen voor meer.
Ik weet nog dat je begon met een startprijs van 10.000 euro..........
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:50 schreef aqua10 het volgende:
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht![]()
laat maar komen die km heffing
Fotoows?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:50 schreef aqua10 het volgende:
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht![]()
laat maar komen die km heffing
Done!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:46 schreef DS4 het volgende:
Zeg EG... doe eens je inbox schonen...
Leuk maar het is nog steeds niet zeker dat oldtimers erbuiten blijven.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:50 schreef aqua10 het volgende:
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht![]()
laat maar komen die km heffing
Ach, het gaat nooit voordelig/goedkoop uitpakken dus je kan ervan uitgaan dat alles een stuk duurder word.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:01 schreef Sounddragon het volgende:
Ach.. als de KMH niet doorgaat en er komt een verhoogde brandstofaccijns valt het met een 200D nog wel mee... kan ik van onze Yanken niet zeggen
Doen ze dat maar. Het huidige systeem met een vaste wegenbelasting kan niet oneerlijker.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:01 schreef Sounddragon het volgende:
Ach.. als de KMH niet doorgaat en er komt een verhoogde brandstofaccijns valt het met een 200D nog wel mee... kan ik van onze Yanken niet zeggen
Ja, Duitsland moet het dan gaan worden. Of Belgiëquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:19 schreef green_power het volgende:
Echt Gaaf, gewoon goed zoeken in het buitenland, dan kom je zo nu en dan nog goede auto`s voor eerlijke prijzen tegen...
Dit soort bakken moet je gewoon in Duitsland halen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, Duitsland moet het dan gaan worden. Of België
Zo`n ding is leuk als projecten auto... maar dan heb je wel de ruimte + tijd nodig... Ding heeft 380.000 km gelopen dus nieuw is ie niet meer. Ik vrees ook dat als je het ding gaat strippen je hier en daar de nodige laswerkzaamheden moet verrichten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bejaardenbak 300D uit 1985 van 2e eigenaar op Duitse soort Marktplaats voor ¤800 op 120 Km van NL-D grens.
http://www.markt.de/nordr(...),32899fa6/expose.htm
Ben ik ook niet, maar een low-miler oogt doorgaans wel mooier.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:56 schreef Hyperdude het volgende:
Hoge km. standen moet je niet bang voor zijn bij die dingen.
Ik heb wel veel vertrouwen in het merk Mercedes. Voor de verkrijgbaarheid van de onderdelen ben ik niet bang meer. Wel voor de prijzen. Maar tweedehands moeten ze toch ook redelijk verkrijgbaar zijn tegen redelijke prijzen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:21 schreef Sounddragon het volgende:
Als je een klassieker hebt die fatsoenlijk in het onderhoud zit heb je net zoveel gezeik als met een nieuwere.. weinig dus.. tis een Mercedes, geen Alfa![]()
Als je zonodig de goedkoopste wilt, heb je gegarandeerd ellende, als je dat fikst issie gewoon weer goed, en als je een duurdere koopt heb je hem vaak in veel betere staat, en dan zijn het vaak kleinigheidjes die je zelf eenvoudig kunt oplossen.. kwestie van even rekenen van te voren en voor jezelf beslissen of je die moeite eraan wilt gaan besteden..
In alle gevallen geldt natuurlijk dat er wel onderhouden moet worden... maar dat geldt ook voor nieuwere auto's; die gaan ook kapot als je er niks aan doet.. ligt dus niet aan de leeftijd maar aan de klapnicht die er vóór jou in heeft gereden.
Ik heb een 25 jaar oude Lincoln (van een US collector geweest) en daar is zelden iets mis mee, en ik heb een 33 jaar oude Chevy, en die is van een randjosti geweest die alleen repareerde wat er kapot ging.. en daar zit nu in een half jaar tijd bijna 2000¤ in.. en dan is 'ie nog niet op de helft van wat hij zou kunnen zijn, nu issie technisch 100%.. nu de rest nog
Nou zoiets zoek is dus eigenlijk. Wel een hoge km-standquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dit soort bakken moet je gewoon in Duitsland halen.
Grootste deel van Duitsland in omgeving NL grens is echt boerengebied; daar rijden die dingen nog in overvloed. Beetje op mobile.de en autoscout kijken of je handelaars kan vinden die in die oude bakken handelen en er een dag voor uit trekken om een stel kandidaten te bekijken.
Beter en goedkoper bij particulieren natuurlijk!![]()
Bejaardenbak 300D uit 1985 van 2e eigenaar op Duitse soort Marktplaats voor ¤800 op 120 Km van NL-D grens.
http://www.markt.de/nordr(...),32899fa6/expose.htm
quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:45 schreef DS4 het volgende:
800 euro. Dat zou een koopje zijn als het een goede is...
Tja, eigenlijk moet je kennisje hebben in dat land. En een zaterdag aan wil wagen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:49 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is natuurlijk de grote vraag.
Maar deze lijkt enige potentie te hebben vlgns mij; voor een snel gevinden voorbeeld..
Ik ken echter niet direct een Duitse tegenhanger van Marktplaats. Je moet die dingen echt bij de plaatselijke Heinrich uit Scheissdorf halen. 10 keer beter dan bij van die straathoek dealers in de grote stad die je in Duitsland zo vaak ziet.
Ik kijk ook op de sites van die specialisten. Ze vragen wel erg veel. Heb soms het idee dat ze idd dure koffie drinken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:52 schreef DS4 het volgende:
Je kan inderdaad twee dingen doen: particulier kopen en een risico nemen, of bij een goed bekend staande youngtimer specialist een low-miler halen voor een pak meer geld.
Bij de gewone handelaar is het zeer de vraag of de meerprijs ergens anders op is gebaseerd dan "de koffieautomaat is ook niet gratis".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |