Houden die het zo lang vol?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
Prima bakkies.
Maar een KM stand van maar 150000; moet er niet een 0 bij?
Voor een diesel is het wat laag, ja...quote:(Zo'n lage km.stand zou ik wantrouwen tot ik er een stapel rekeningen bij zou krijgen van 10 centimeter dik)
autoblogquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:28 schreef Hyperdude het volgende:
Is dit niks?![]()
W126 met W123 achterkant uit 1985. Wel ¤13500![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=126236424&pageNumber=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=136&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=1985-01-01&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&categories=EstateCar&tabNumber=1
Wel origineel.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:28 schreef Hyperdude het volgende:
Is dit niks?![]()
W126 met W123 achterkant uit 1985. Wel ¤13500![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=126236424&pageNumber=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=136&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=1985-01-01&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&categories=EstateCar&tabNumber=1
daar staat hij ook, maarre... kweetniej.. heb het niet zo op omgebouwde auto`s, geef mij maar een ce, of sl!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:35 schreef Hyperdude het volgende:
Wat is er met autoblog?
Sorry voor die lange k*tlink
Dat is ook niet zo vreemd he, 86 word nog belastingvrij! 87 nooit meerquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
OK.
Vond 'm op mobile.de bij kijken naar een 300 stationbak uit 1985-1990.
Ziet er wel profi uit. Maar is echt iets voor de liefhebber.
Niet voor iemand die goedkope kms. wil maken.
Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een 1986 auto (RangeRover); niet makkelijk te vinden. 1987 en later is makkelijker.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:49 schreef Marvelous het volgende:
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/308249499-190-2-3-op-lpg-gas-bwj-1984-1950-euro-of-beste-bod.html?return=eJwVzNEKgzAMBdB%2FEfRt1ljYWKUM9yeldVhsbTARxsb%2BfelTzr0JcQbMN5phIgNXbRpa3OHXaWVGo9RWcNn77I6NMTnH1O9JuZPLhVRJgWNeDlIe9K1fOafHO1noAlkurZ5b%2FUwg8w5Vo0juKln4iSikV6DaC7G2gyDLYt5P%2BRy9xEJR8tghnnbomCw00%2B8P5KI4aw%3D%3D&df=1&fta=eNpNkUuO4zAMRO%2BiRdaiqI9FIbvezCkCfbsNOB0jcnqCCXL3oexN7x5IqoosRXL06jSReNyXy09cugidHJB4Lmc4lX7ebhQWIA9hUQTowrLRv3kNvZVOENaNZLiu9P241vucw63PpE7r%2BjjL09bPMOQ0iTV%2BVhFmftAJScxl90FpSIAqNemET1AZs6kTg69YyqhUraQvDMX5CS2DrRMkP0CbqAcUbEYqBtMm9OkJUqo6qQFGAuAu2CYVWRCcSuBhPEcX7Wg533LKw0spm%2BuuY9EM5ahkzm5fQ%2Bc8LLKJaBkAY66%2BDfeUEIegLi5Jsw9j1GmYAiqtGRJOx%2FJVOrWfw3cdphEaK7BgzVanfZ8YIY01fLHNtd8hOItZtZEccIjbbY2lX5b6%2Fbl9jXA1NzyJa3xeRt4ccSHelKuKRPwrQiSgF89pd%2BDe%2BPMhjk%2Fhsgjv9zH9M6Ylvd7v%2F0UYnck%3D&fta_ind=9&fs=1
nog even op kenteken zetten, remmen ff maken en gaan!
Mercedes was toen nog beter qua kwaliteit. En veel grotere aantallen gemaakt; dus nu beter verkrijgbaar, ook qua onderdelen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom zou je in zo'n turkenbak willen rijden? Koop dan een BMW
Met dat laatste heb je zeker een punt, want 150k is natuurlijk wel erg laag.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:21 schreef DS4 het volgende:
EG, als je een goede W124 koopt val je jezelf geen buil. Onderdelen zijn er zat. Er zijn er nog genoeg die netjes bij de dealer in onderhoud zijn.
Diesels hebben niet zelden meer dan 1 mio gelopen.
Kilometerstand vind ik overigens voor een diesel van die leeftijd wat apart, om niet te zeggen: verdacht. Vraag dus om historie en zonder historie: even verder zoeken.
Het lijkt erop dat heel Nederland thans op dergelijk klasse wagen iets leuks zoeken..... Ik baal daar ook van. als je echt iets wil, dan vrees ik dat je hard moet zoeken.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
OK.
Vond 'm op mobile.de bij kijken naar een 300 stationbak uit 1985-1990.
Ziet er wel profi uit. Maar is echt iets voor de liefhebber.
Niet voor iemand die goedkope kms. wil maken.
Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een 1986 auto (RangeRover); niet makkelijk te vinden. 1987 en later is makkelijker.
Lang stilgestaan, liever de tweede versie van de 190 (met excentrische wisser!)quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:49 schreef Marvelous het volgende:
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/308249499-190-2-3-op-lpg-gas-bwj-1984-1950-euro-of-beste-bod.html?return=eJwVzNEKgzAMBdB%2FEfRt1ljYWKUM9yeldVhsbTARxsb%2BfelTzr0JcQbMN5phIgNXbRpa3OHXaWVGo9RWcNn77I6NMTnH1O9JuZPLhVRJgWNeDlIe9K1fOafHO1noAlkurZ5b%2FUwg8w5Vo0juKln4iSikV6DaC7G2gyDLYt5P%2BRy9xEJR8tghnnbomCw00%2B8P5KI4aw%3D%3D&df=1&fta=eNpNkUuO4zAMRO%2BiRdaiqI9FIbvezCkCfbsNOB0jcnqCCXL3oexN7x5IqoosRXL06jSReNyXy09cugidHJB4Lmc4lX7ebhQWIA9hUQTowrLRv3kNvZVOENaNZLiu9P241vucw63PpE7r%2BjjL09bPMOQ0iTV%2BVhFmftAJScxl90FpSIAqNemET1AZs6kTg69YyqhUraQvDMX5CS2DrRMkP0CbqAcUbEYqBtMm9OkJUqo6qQFGAuAu2CYVWRCcSuBhPEcX7Wg533LKw0spm%2BuuY9EM5ahkzm5fQ%2Bc8LLKJaBkAY66%2BDfeUEIegLi5Jsw9j1GmYAiqtGRJOx%2FJVOrWfw3cdphEaK7BgzVanfZ8YIY01fLHNtd8hOItZtZEccIjbbY2lX5b6%2Fbl9jXA1NzyJa3xeRt4ccSHelKuKRPwrQiSgF89pd%2BDe%2BPMhjk%2Fhsgjv9zH9M6Ylvd7v%2F0UYnck%3D&fta_ind=9&fs=1
nog even op kenteken zetten, remmen ff maken en gaan!
Ja, ik vrees dat de wagen volgens mij signalement minstens dat bedrag moet gaan kostenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:39 schreef ISoundLikeTheWind het volgende:
Ik ben zelf nogal groot w124 liefhebber!
Ik heb een 200d met 600 000km onder de wielen.
De w124 is trouwens de sterkste auto ooit gemaakt 1 miljoen km's geen probleem![]()
![]()
Maar als je een w124 van 86 wilt, heb je van die grote zwarte bumpers erop MK1![]()
(hier zijn die veranderd)
die knippers zijn ook niet orgineel. En een exemplaar van rond de 150k kost 8 000 euro, als de w124 de instapschade nog niet heeft kan het best een laag km exemplaar zijn, misschien met wat onderhoud, distributie riem zal die wel tegen aanlopen. Die moet je immers om de 2 ton vervangen.
misschien moet je eens op stargallery.nl kijken! (misschien wel iets andere prijsklasse)
BIj BMW gaan petjes iets sneller achterstevoren staan.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom zou je in zo'n turkenbak willen rijden? Koop dan een BMW
Mooie bak!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:43 schreef ISoundLikeTheWind het volgende:
http://list.auto-commerce.nl/view/autopagina.php?id=ac1710&auto_id=394007&page=1&zmerk=&znomerk=&zmodel=&zcarros=&ztrans=&zbrand=&zprijs=&zprijs_van=&zprijs_tot=&zbouwjaar=&zbouwjaar_van=&zbouwjaar_tot=&zstatus=&zsoort=&zweergave=&zmarge=&znomarge=&alfabet=ASC&order_oud=merk&test=&template=
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit is echt een mooie 250d, gaat nooit meer af, nog zuinig ook, 200d kun je 1:17,5 halen 250d zal wel
ietsje minder zijn, zeker als er nog een turbo door heen blaast.
Koop 'm in Duitsland!quote:Op zondag 31 januari 2010 14:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
BIj BMW gaan petjes iets sneller achterstevoren staan.Bovendien, vind ik de tand des tijds qua design bij BMW altijd harder toeslaan. BMW zijn vaker afgetrapt is bovendien mij vrees....
quote:Op zondag 31 januari 2010 22:03 schreef T42 het volgende:
ik had een w108 uit 69 daar kon je zelfs onderdelen nieuw van vinden
Ik heb nog nooit aan auto's gesleuteld.quote:maare ts ben je handig? sleutlen komt wel eens voor
Heb ik ook gehoordquote:en benz onderdelen zijn best prijzig
w108quote:Op maandag 1 februari 2010 11:33 schreef Elvander het volgende:
Hhmm ik vind Mercedesonderdelen helemaal niet duur.
Ja sommige nieuwe onderdelen zijn bij de dealer erg duur maar je kunt prima 3rd party onderdelen gebruiken voor de meeste reparaties of 2e hands via specialisten zoals bv http://www.mercedes-only.nl.
Verder kun je nog prima onderdelen halen via Duitse webshops, scheelt behoorlijk ten opzichte van Nederland.
Voorbeelden van onderdelen die ik zelf 2e hands heb aangeschaft:
W123 Draagarm achter: 50 euro
W123 Steekas achter: 50 euro
W123 Motorkap: 70 euro
Vind ik toch wel meevallen.
Of dit soort spul voor een W124 veel meer zal zijn, dat weet ik niet maar veel kan het nooit schelen.
Sowieso hanteert MB de filosofie dat ze alle onderdelen die met veiligheid te maken hebben (remmen enz) altijd zullen blijven leveren voor een prijs die even hoog of laag is als die van imitatie-onderdelen.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:23 schreef Elvander het volgende:
Overigens zijn vervangingsprodukten voor regulier onderhoud gewoon normaal van prijs:
Brandstoffilters, oliefilters, luchtfilters, klepdekselpakking, v-snaren, remblokjes etc, kosten bij de dealer niks meer dan bij de Brezan of andere algemene onderdelenwinkels.
Met deze heb ik o.a. contact gehad. Voor mijn type een C123 met airco, kon hij niet leveren.. Ik heb mijn ouwe toen maar laten reviseren voor 12 euro.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:20 schreef Elvander het volgende:
Kachelmotor is 25 euro, valt mee hoor:
http://link.marktplaats.nl/311178200
Dat ze nieuw duur zijn dat geloof ik direct.
taxatie was nog iets meerquote:Op maandag 1 februari 2010 22:04 schreef Elvander het volgende:
Okay dat zijn andere prijzen, wellicht ook omdat een w108 toch nog 15 jaar ouder is dan een w123/w124
En potverdorie 4000als ik dat geweten had, dan had ik die wagen graag van je overgenomen voor meer.
Ik weet nog dat je begon met een startprijs van 10.000 euro..........
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:50 schreef aqua10 het volgende:
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht![]()
laat maar komen die km heffing
Fotoows?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:50 schreef aqua10 het volgende:
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht![]()
laat maar komen die km heffing
Done!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:46 schreef DS4 het volgende:
Zeg EG... doe eens je inbox schonen...
Leuk maar het is nog steeds niet zeker dat oldtimers erbuiten blijven.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:50 schreef aqua10 het volgende:
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht![]()
laat maar komen die km heffing
Ach, het gaat nooit voordelig/goedkoop uitpakken dus je kan ervan uitgaan dat alles een stuk duurder word.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:01 schreef Sounddragon het volgende:
Ach.. als de KMH niet doorgaat en er komt een verhoogde brandstofaccijns valt het met een 200D nog wel mee... kan ik van onze Yanken niet zeggen
Doen ze dat maar. Het huidige systeem met een vaste wegenbelasting kan niet oneerlijker.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:01 schreef Sounddragon het volgende:
Ach.. als de KMH niet doorgaat en er komt een verhoogde brandstofaccijns valt het met een 200D nog wel mee... kan ik van onze Yanken niet zeggen
Ja, Duitsland moet het dan gaan worden. Of Belgiëquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:19 schreef green_power het volgende:
Echt Gaaf, gewoon goed zoeken in het buitenland, dan kom je zo nu en dan nog goede auto`s voor eerlijke prijzen tegen...
Dit soort bakken moet je gewoon in Duitsland halen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, Duitsland moet het dan gaan worden. Of België
Zo`n ding is leuk als projecten auto... maar dan heb je wel de ruimte + tijd nodig... Ding heeft 380.000 km gelopen dus nieuw is ie niet meer. Ik vrees ook dat als je het ding gaat strippen je hier en daar de nodige laswerkzaamheden moet verrichten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bejaardenbak 300D uit 1985 van 2e eigenaar op Duitse soort Marktplaats voor ¤800 op 120 Km van NL-D grens.
http://www.markt.de/nordr(...),32899fa6/expose.htm
Ben ik ook niet, maar een low-miler oogt doorgaans wel mooier.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:56 schreef Hyperdude het volgende:
Hoge km. standen moet je niet bang voor zijn bij die dingen.
Ik heb wel veel vertrouwen in het merk Mercedes. Voor de verkrijgbaarheid van de onderdelen ben ik niet bang meer. Wel voor de prijzen. Maar tweedehands moeten ze toch ook redelijk verkrijgbaar zijn tegen redelijke prijzen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:21 schreef Sounddragon het volgende:
Als je een klassieker hebt die fatsoenlijk in het onderhoud zit heb je net zoveel gezeik als met een nieuwere.. weinig dus.. tis een Mercedes, geen Alfa![]()
Als je zonodig de goedkoopste wilt, heb je gegarandeerd ellende, als je dat fikst issie gewoon weer goed, en als je een duurdere koopt heb je hem vaak in veel betere staat, en dan zijn het vaak kleinigheidjes die je zelf eenvoudig kunt oplossen.. kwestie van even rekenen van te voren en voor jezelf beslissen of je die moeite eraan wilt gaan besteden..
In alle gevallen geldt natuurlijk dat er wel onderhouden moet worden... maar dat geldt ook voor nieuwere auto's; die gaan ook kapot als je er niks aan doet.. ligt dus niet aan de leeftijd maar aan de klapnicht die er vóór jou in heeft gereden.
Ik heb een 25 jaar oude Lincoln (van een US collector geweest) en daar is zelden iets mis mee, en ik heb een 33 jaar oude Chevy, en die is van een randjosti geweest die alleen repareerde wat er kapot ging.. en daar zit nu in een half jaar tijd bijna 2000¤ in.. en dan is 'ie nog niet op de helft van wat hij zou kunnen zijn, nu issie technisch 100%.. nu de rest nog
Nou zoiets zoek is dus eigenlijk. Wel een hoge km-standquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dit soort bakken moet je gewoon in Duitsland halen.
Grootste deel van Duitsland in omgeving NL grens is echt boerengebied; daar rijden die dingen nog in overvloed. Beetje op mobile.de en autoscout kijken of je handelaars kan vinden die in die oude bakken handelen en er een dag voor uit trekken om een stel kandidaten te bekijken.
Beter en goedkoper bij particulieren natuurlijk!![]()
Bejaardenbak 300D uit 1985 van 2e eigenaar op Duitse soort Marktplaats voor ¤800 op 120 Km van NL-D grens.
http://www.markt.de/nordr(...),32899fa6/expose.htm
quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:45 schreef DS4 het volgende:
800 euro. Dat zou een koopje zijn als het een goede is...
Tja, eigenlijk moet je kennisje hebben in dat land. En een zaterdag aan wil wagen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:49 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is natuurlijk de grote vraag.
Maar deze lijkt enige potentie te hebben vlgns mij; voor een snel gevinden voorbeeld..
Ik ken echter niet direct een Duitse tegenhanger van Marktplaats. Je moet die dingen echt bij de plaatselijke Heinrich uit Scheissdorf halen. 10 keer beter dan bij van die straathoek dealers in de grote stad die je in Duitsland zo vaak ziet.
Ik kijk ook op de sites van die specialisten. Ze vragen wel erg veel. Heb soms het idee dat ze idd dure koffie drinken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:52 schreef DS4 het volgende:
Je kan inderdaad twee dingen doen: particulier kopen en een risico nemen, of bij een goed bekend staande youngtimer specialist een low-miler halen voor een pak meer geld.
Bij de gewone handelaar is het zeer de vraag of de meerprijs ergens anders op is gebaseerd dan "de koffieautomaat is ook niet gratis".
Het gaat eigenlijk op chassisnr. Kortom: al is de auto voor 95% nieuw opgebouwd... het maakt geen donder uit.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag je trouwens de motor wel vervangen ?
Maw wanneer is een 1986 auto nog wel een 1986 auto als je een berg vervangt?
Ja,quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag je trouwens de motor wel vervangen ?
Maw wanneer is een 1986 auto nog wel een 1986 auto als je een berg vervangt?
FF voor de vorm he; het is carbUrateur, en je haalt nu even 2 dingen door elkaar..quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:51 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Ja,
Het gaat om de carrosserie.
Probleem alleen is dat tussen 85 en 95 de overgang is gekomen tussen injectie en carborateur. je kunt in een carborateur bak niet makkelijk een BC gestuurde injectiemotor hangen zonder ook de kabelboom te vervangen.
Wat wel kan (en ook gebeurt) is van modelllen die echt jaren hetzelfde zijn geblevenen (zoals LAndrover) een sloopchassis kopen van 25 jaar oud, en alles van de nieuwe auto op overzetten (of in de praktijk betekend dit een stuk chasis uit de oude zagen waar het chasisnummer op staat, en dit bij de nieuwe auto erin lassen)
dan heb je legaal een nieuwe oldtimer
Over de spelvout heb uwe geliek, ik heb het stukje ook maar met een oog getypt.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
FF voor de vorm he; het is carbUrateur, en je haalt nu even 2 dingen door elkaar..
De body op een oud chassis vervangen door een hardere van een nieuwer bouwjaar is 'sort off' toegestaan, mits chassis en kenteken gewoon overeenkomen, geen enkel probleem.. nadeeltje is dat kenners en leifhebbers er wat huiveriger voor zullen zijn om zoiets te kopen ivbm moeilijke vragen die wel eens gesteld zouden kunnen gaan worden, maar het is legaalachtig![]()
Dat chassisnummer omlassen wat je noemt, heet omkatten, en dan hebben we het over een misdrijf, en praktijken die heel erg aan gestolen auto's doen denken; dat is net zo fout als met valse platen rijden.. dan wordt ie gewoon in beslag genomen door oom agent, en heb je een probleempje![]()
Het eerste grappie kan trouwens alleen maar bij auto's met een chassis wat te scheiden is van de carrosserie, het omkatten kan in principe met elke auto
Ook bij de diesels?quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:51 schreef zuigmarmot het volgende:
Probleem alleen is dat tussen 85 en 95 de overgang is gekomen tussen injectie en carborateur.
Het was een algemene vraag, tevens kan men denken bij een motorwissel aan het veranderen van het type brandstofmotorquote:
Staat me iets van bij dat er gevallen zijn waarbij dit mogelijk is als je het aanmeldt bij de RDW (schade, roestschade). Dan komt er een mannetje kijken als je aan het klussen bentquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:39 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Wanneer je dit officieel doet, zal je papierwerk gewoon in orde zijn
Dat halve oog van jou dat weet watquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:39 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Over de spelvout heb uwe geliek, ik heb het stukje ook maar met een oog getypt.
Over dat omkatten, officieel is het verhaal dat men de auto opnieuw opbouwd op het oude stuk chassis, waarna het wel weer moet worden gekeurD. In de praKtijk betekend dit het oude stuk chassis in het nIeuwe chassis lassen, en ja dit kan eigenlijk alleen bij deelbare chassis/carosserie delen. Wanneer je dit officieel doet, zal je papierwerk gewoon in orde zijn
Ik heb wel aan mijn chasis gelast, geen probleemquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat halve oog van jou dat weet wat![]()
Nah.. volgens mij mag je NOOIT aan een chassis lassen, volgens mij vervalt dan per direkt de typegoedkeuring van de auto en krijg je een heftige keuring bij de RDW om te zien of het spul nog wel aan de toelatingseisen voldoet.. En het lijkt me héél sterk dat je met een ingelast chassisnummer wegkomt bij de RDW
Mooi. Wil ik misschien de auto van mijn leven.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat eigenlijk op chassisnr. Kortom: al is de auto voor 95% nieuw opgebouwd... het maakt geen donder uit.
Zo had je vroeger de oude Jaguars die compleet werden vernieuwd en gemoderniseerd. Kwam zelfs ABS op een auto uit de jaren 60. Met bijtelling over de nieuwwaarde toen... reden waarom de bijtellingsregeling destijds is aangepast (met mooie toepassingsmogelijkheden tav auto's van 15 jaar en ouder).
Ik weet zeker dat EG het vroeg naar aanleiding van de high-miler 300D. En dat EG een diesel wil, dus niet over wil op benzine.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:10 schreef zuigmarmot het volgende:
Het was een algemene vraag, tevens kan men denken bij een motorwissel aan het veranderen van het type brandstofmotor
Je mag niet alles vervangen. Ben zelf een beetje aan het zoeken naar een pre-1987 Range Rover.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag je trouwens de motor wel vervangen ?
Maw wanneer is een 1986 auto nog wel een 1986 auto als je een berg vervangt?
Op grond waarvan?quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:35 schreef Hyperdude het volgende:
Heb begrepen dat de RDW niet echt meer meewerkt aan een 1986 gekentekende taxfree RR met 4.6 blok uit 1995.
Helaas.
Men mag volgens mij wel veiligheidseisen stellen. Dus wellicht dat het daar ergens zit.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
Weet het niet precies. Maar cc's en PK's moeten een beetje kloppen met de gegevens uit voor-1987 heb ik (half) begrepen.
Tot een paar jaar geleden was er inderdaad een restrictie op motorvermogen en aantal cylinders, mocht wel maar dan was er een meldplicht, en afhankelijk daarvan moest er soms worden herkeurt. dat is (exact wanneer weet ik niet meer) niet zo lang geleden weer vrijgegevenquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je mag niet alles vervangen. Ben zelf een beetje aan het zoeken naar een pre-1987 Range Rover.
Heb begrepen dat de RDW niet echt meer meewerkt aan een 1986 gekentekende taxfree RR met 4.6 blok uit 1995.
Helaas.
Mooiquote:Op donderdag 4 februari 2010 18:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Men mag volgens mij wel veiligheidseisen stellen. Dus wellicht dat het daar ergens zit.
Ik had de vraag van EG ook begrepen als: stel dat de motor naar zijn grootje is, mag ik er dan een nieuw in mikken zonder problemen met het ontlopen van kilometerheffing. Het antwoord daarop is iig volmondig: ja.
Wat is "strak" bij "low-budget" auto's met km. standen van 250000 en hoger? Dan maakt het echt niet meer uit of je een 190 of W124 koopt, maar wel van de toestand van juist die auto die jij koopt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Overigens las ik ergens dat de 190 strakker op de weg ligt en dat de w124 iets meer als een boot rijdt vertoond
Mwoah ik neig nu toch weer meer naar de 190.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:23 schreef SicSicSics het volgende:
Ik zou voor 'the extra mile' gaan en misschien even verder kijken tot er een leuke 190E (Cosworth) voorbij komt!
Zo'n oude Mercedes is leuk, een kennis van me rijdt in een 500 SEL uit '92. Hier heeft hij alleen wel vaak wat rare elektronische problemen, en problemen met de airco e.d. mee. Ook mechanisch begint het een beetje af te takelen, deur stopper vervangen, het draadje dat het zonnedak bedient ging stuk, het binnenwerk van sommige deuren begint los te komen... etc.
Ik weet alleen niet of je daar bij dit model ook al last van hebt. Ik kan me voorstellen dat zo'n 500 meer elektronica heeft.
Het blijft ondanks de reparaties goedkoper dan een nieuwe in de lease.En enorm leuk om in te rijden!
![]()
Ja, dat is waar....quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat is "strak" bij "low-budget" auto's met km. standen van 250000 en hoger? Dan maakt het echt niet meer uit of je een 190 of W124 koopt, maar wel van de toestand van juist die auto die jij koopt.
Ow zal best een goed bedrijf zijn.....Maar de prijsniveau is mij wat te hoog.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:45 schreef Barcaconia het volgende:
Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb behoorlijk goede verhalen gehoord over:
http://www.500e.nl/mercedes/
Je zien er wel tof uit....... Maar ik kijk wel of er andere wegen zijn.quote:Hun auto's zijn de duurste die je kan vinden maar schijnbaar wel eerlijk en netjes. Waar voor je geld zeg maar. Ik heb geen persoonlijke ervaring en geen aandelen in die tent trouwens
http://www.mb-klassiekers.nl/quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ow zal best een goed bedrijf zijn.....Maar de prijsniveau is mij wat te hoog.![]()
[..]
Je zien er wel tof uit....... Maar ik kijk wel of er andere wegen zijn.
Zulk mooi spul........quote:
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:55 schreef Cyclonist het volgende:
Hou gewoon mobile.de en autoscout24.de in de gaten, daar komen zat mooie bakkies voorbij! Wel even goed zoeken en een beetje onderzoek doen voordat je helemaal naar duitsland rijdt voor een testritje
Zo'n W124 die belastingvrij is zal nu zeker iets duurder zijn, maar die worden alleen maar meer waard als het aanbod schaarser wordt. Zeker als ze buiten de kilometer-heffing vallen (dat omstreden kastje enzo..), worden ze aantrekkelijk.
Hij is zeker niet ruim, maar ik vervoer 99,999999% slechts mijzelf.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:04 schreef DS4 het volgende:
Realiseer je wel dat een 190 achterin erg klein is. Niet erg als je achterin bijna nooit iemand vervoert, maar als je uit gaat van "4 deurs, dus veel ruimte", dan kom je van een koude kermis thuis. Ik denk dat een VW Polo tegenwoordig achterin ruimer is.
Ik zou het inderdaad met proefritten eens goed moeten uitzoeken, ja...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:18 schreef Cyclonist het volgende:
Het is ook vooral de ruimte in de breedte die je mist in een 190 vind ik, en de zithouding van de bestuurder is totaal anders. Maar als je zo'n ding gaat kopen zou ik gewoon eens het één en ander uitproberen
De twee die je noemt zijn benzine én carburateur versies.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:03 schreef junkiexp het volgende:
Ik ben een beetje aan het kijken voor een 190 diesel, belasting vrij en automaat.
...
Klopt, maar dat is eventueel ook een optie.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De twee die je noemt zijn benzine én carburateur versies.
Nee. De 200D verbruikt nipt meer. Het ontloopt elkaar nauwelijks. Lood om oud ijzer zogezegd.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Hm. klopt het dat een w124 200D zuiniger is dan een 190d
OKquote:Op maandag 8 februari 2010 11:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. De 200D verbruikt nipt meer. Het ontloopt elkaar nauwelijks. Lood om oud ijzer zogezegd.
Inderdaad. Ik best veel voorbij zien komen. Grosso modo weinig verschilquote:Op maandag 8 februari 2010 11:59 schreef DS4 het volgende:
Voor hetzelfde geld zou ik dan altijd voor de W124 gaan.
De motor is hetzelfde. De rest van de auto is natuurlijk wel voor een aanzienlijk deel anders, maar ik acht de kans klein dat de onderhoudskosten echt uit elkaar zullen lopen.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
En dan dit: is de motor in een 200d niet dezelfde als die van de 190d?
Want dan moet het onderhoud qua kosten ook niet zo veel uitmaken. Zie ik dat goed?
Dat denk ik dan ook. Ik kijk wel wat er op mijn pad komt.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
De motor is hetzelfde. De rest van de auto is natuurlijk wel voor een aanzienlijk deel anders, maar ik acht de kans klein dat de onderhoudskosten echt uit elkaar zullen lopen.
Waarom zoek je niet online op buyers guide W124? Die zullen er wel zijn denk ik.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Weet iemand zwakke punten van een W124, de diesels in het bijzonder?
Thanks.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom zoek je niet online op buyers guide W124? Die zullen er wel zijn denk ik.
Toevoeging nog: buyers guides hebben altijd een waslijst aan minder sterke punten. Daar moet je je niet door laten afschrikken...![]()
Je heb wel gelijk, dat zou neerkomen op 10dkm per jaar gemiddeld. Niet onmogelijk, maar een lage km stand drijft wel de prijs erg op. En je kan je altijd afvragen of de km-stand wel klopt. Ik zou zeker de pas raadplegen. (de teller is bij ene w124 wel erg makkelijk terug te draaien volgens mij. ) Wel lastiger als de auto uit Dld moet komen; ik weet niet of ze daar ook een Nationale autopas oid hebbenquote:Op maandag 8 februari 2010 17:59 schreef DS4 het volgende:
Jij wil een 25 jaar oude diesel met 250K op de teller? Dat is natuurlijk niet onmogelijk, maar waarom niet wat realistischer standen? Die motor kan het prima aan.
Een goed bijgehouden auto en goed bijgehouden historie moet best kunnen. Trouwens dat exemplaar in Dld in dit topic had iets van 385 dkm gelopen voor slechts 1000 euroquote:Kijk, er zijn natuurlijk altijd exemplaren die erg weinig gereden hebben, maar daar betaal je meestal de hoofdprijs voor. Dan liever een exemplaar met b.v. 500K, met een goed bijgehouden historie (iig de laatste jaren) die nog goed rijdt.
Ongelofelijk, wat een sterke auto is ditquote:Een W124 diesel kan makkelijk 1 mio of meer rijden.
Nee dus.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Wel lastiger als de auto uit Dld moet komen; ik weet niet of ze daar ook een Nationale autopas oid hebben![]()
Uiteraard.quote:Verder zou ik de stuur, de pedalen, pookknop en bestuurderstoel goed inspecteren, dan heb je ook wel ene indruk of de kmstand wel kan kloppen.
Mits je de auto goed bij houdt, zsm wassen (onderzijde) als je in winterse omstandigheden hebt gereden en bij blaasjes het probleem meteen aan pakt.quote:Wat denk jij, kan de carrosserie wel 40 jaar worden?
Wat bedoel je met "distributierechten"? Ik heb geen idee wat je nou bedoeld maar mocht je de ditributieketting (geen riem dus) bedoelen, deze zijn onderhoudsvrij en hoeven niet vervangen te worden.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou graag een onderhoudsschema willen zien van een 200d en 250 d. Waar bijvoorbeeld uit blijkt dat bij 150dkm de distributierechten vervangen moet worden, etc.
Ow, was per ongeluk automatisch ge-edit.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:11 schreef Elvander het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "distributierechten"?
Dat is dan weer mooiquote:Ik heb geen idee wat je nou bedoeld maar mocht je de ditributieketting (geen riem dus) bedoelen, deze zijn onderhoudsvrij en hoeven niet vervangen te worden.
Owquote:Op maandag 8 februari 2010 19:37 schreef DS4 het volgende:
Nou, dat is ook niet helemaal volledig... Het komt toch wel eens voor dat de geleiders aan vervanging toe zijn (te horen aan ratelend geluid bij starten).
Helaas...quote:
Tja, daar zit natuurlijk een groot verschil....quote:Mits je de auto goed bij houdt, zsm wassen (onderzijde) als je in winterse omstandigheden hebt gereden en bij blaasjes het probleem meteen aan pakt.
Kijk, alles valt of staat met liefde voor de auto. Onderhoud je de auto goed en rij je de auto netjes warm en doe je geen gekke dingen, dan is een W124 gewoon rock solid.
Laat je onderhoud voor wat het is, stamp je vroeg in de ochtend ook tot het maximum en ga je er lekker mee door de bossen crossen... ja... dan heb je natuurlijk sneller problemen.
okay het komt wel eens voor maar dan bij zeer hoge km-standen.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:37 schreef DS4 het volgende:
Nou, dat is ook niet helemaal volledig... Het komt toch wel eens voor dat de geleiders aan vervanging toe zijn (te horen aan ratelend geluid bij starten).
Ja. Eigenlijk alle motoren, alleen de 24-klepper had wat problemen.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:51 schreef junkiexp het volgende:
Zijn de benzinemotoren 2.0 een beetje betrouwbaar ?
Ja.quote:Hebben die ook een ketting ?
Die zoekt half Nederland...quote:Op maandag 8 februari 2010 22:42 schreef junkiexp het volgende:
Ik wacht het rustig af.
Zoek eigenlijk een belastingvrije benz, diesel en automaat.
En dan met schuifdak of airco.
Even afwachten, ik heb pas rond maart geld.
http://home.mobile.de/home/showDetails.html?id=122170187&__lp=3&scopeId=AV&sortOption.sortBy=makeModelDescriptionSortField&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&grossPrice=true&customerIdsAsString=458619&lang=de&pageNumber=2&partnerHead=true&showZip=false&showModels=false&hideVehicleType=falsequote:lückenlos Scheckehft-gepflegt! vonDaimler, sieht harmlos aus hat richtig FEUER !!,
Er is natuurlijk voor mij maar één begeerlijke W124 en dat is de 500E.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:26 schreef Hyperdude het volgende:
Deze lijkt mij wel geschikt voor DS4.![]()
Kijk, in rechte lijn doet zo'n 400E niet enorm veel onder voor een 500E. Maar de 500E rijdt wel anders. En is subtiel sportiever.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:40 schreef Hyperdude het volgende:
Deze heeft vrijwel zeker een betere Kicks per ¤ verhouding.
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:26 schreef Hyperdude het volgende:
Deze E400 lijkt mij wel geschikt voor DS4.![]()
Übercool vind ik dit soort Q-cars, alleen helaas wel uit 1994
[..]
http://home.mobile.de/home/showDetails.html?id=122170187&__lp=3&scopeId=AV&sortOption.sortBy=makeModelDescriptionSortField&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&grossPrice=true&customerIdsAsString=458619&lang=de&pageNumber=2&partnerHead=true&showZip=false&showModels=false&hideVehicleType=false
Staan er nog wel meer daaro, alleen geen W124 pré-1987.
Ik wil er ook eentje.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kijk, in rechte lijn doet zo'n 400E niet enorm veel onder voor een 500E. Maar de 500E rijdt wel anders. En is subtiel sportiever.
Lotto, de meeste miljonairs...quote:
Nee, kosten sterhuis....quote:
Ik weet niet of ik ooit nieuw geboren ga wordenquote:(aangezien jij nooit mee gaat in mijn "ga iets nieuws doen")
Je bent toch niet al bejaard?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik weet niet of ik ooit nieuw geboren ga worden
Voor een oude Mercedes heeft deze linkse boomknuffelaar. ook wel een zwakquote:
Ja, ik snap ook nu wel waarom. Het hoort bij GLquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor een oude Mercedes heeft deze linkse boomknuffelaar. ook wel een zwak.
Passief op zoek. Heb nu geen auto en red me daarmee ook prima maar als ik tegen wat leuks aanloop zal ik het niet nalaten.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar concreet, zoek je er ook eentje?
Ik heb echt een zwak voor het merk. Van jongst af aanquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Passief op zoek. Heb nu geen auto en red me daarmee ook prima maar als ik tegen wat leuks aanloop zal ik het niet nalaten.
Had een 107 maar die heb ik al bijna 2 jaar ingeleverd. Werk nu in de stad waar ik woon en dat maakt de noodzaak van een auto niet zo grootquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb echt een zwak voor het merk. Van jongst af aan
Tja, haast heb ik niet. Maar een leuke pre-87-er W124 zou wel leuk zijn. Maar wel eentje met een airbag. ik keek gisteren naar een medisch programma
Ik dacht dat je een C1 had?
Stuur Airbag heeft bijna geen/niet zoveel nut als je netjes je gordel om hebt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:49 schreef EchtGaaf het volgende:
...Maar een leuke pre-87-er W124 zou wel leuk zijn. Maar wel eentje met een airbag. ik keek gisteren naar een medisch programma
...
Inderdaad. De explosieve lading waarmee de airbag wordt opgeblazen (...) wordt slechts 15 jaar gegarandeerd.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:20 schreef Hyperdude het volgende:
Stuur Airbag heeft bijna geen/niet zoveel nut als je netjes je gordel om hebt.
En of 25 jaar oude airbags nou zo veilig zijn?
Ja, dat kan je je wel afvragen, ja.....quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Stuur Airbag heeft bijna geen/niet zoveel nut als je netjes je gordel om hebt.
En of 25 jaar oude airbags nou zo veilig zijn?
Wederom waardeer ik je post....quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Inderdaad. De explosieve lading waarmee de airbag wordt opgeblazen (...) wordt slechts 15 jaar gegarandeerd.
Maar je kan natuurlijk altijd een nieuwe airbag laten monteren. Zou voor mij overigens geen breekpunt zijn: oudere airbags doen in veel gevallen meer kwaad dan goed. M.i. heb je meer aan zaken als ABS.
Mooikequote:Op zondag 28 februari 2010 15:04 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb er na lang zoeken toch één aangeschaft, na flink overleggen met de vriendin:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mercedes 230 E 05/85.
270.000 km
Automaat
Elektrische ramen voorin
Elektrische spiegel rechts
Toerenteller
Elektrische schuifkanteldak
Elektrische antenne
Pullman interieur met stoelverwarming en armsteun voor en achter
Electrische hoofdsteunen achterin
Over 2-3 weken ophalen
Moet nog ingevoerd worden en apk gekeurd worden, ben benieuwd.
Zeker een schuifdak scheelt erg veelquote:Op zondag 28 februari 2010 15:05 schreef junkiexp het volgende:
Alleen geen airco en cruisecontrol helaas.
Cruisecontrol ga ik zelf nog wel inbouwen, airco gaat hem niet worden.
Maar het schuifdak maakt een hoop goed !
Nee, ik vind het wel mooiquote:Op zondag 28 februari 2010 21:01 schreef fullmetal het volgende:
Heb je geen last van die "80 moerasgroene interieur?
Verder, tjah tis een w124
Zonder automaat is het geen echte Benzquote:Op zondag 28 februari 2010 22:09 schreef Cyclonist het volgende:
Ik ben wel jaloers op die automaat van je!
Een automaat was leuk geweest, maar een handgeschakelde W124 vind ik ook geen strafquote:Op zondag 28 februari 2010 22:25 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Zonder automaat is het geen echte Benz
Ik mag hopen dat je allrisk hebt voor dat geld?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:07 schreef junkiexp het volgende:
Op kenteken gezet, verzekerd voor 18 euro per maand en apk gekeurd sinds donderdag.
Nog 3 maanden wachten en dan wegenbelastingvrij![]()
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:07 schreef junkiexp het volgende:
Op kenteken gezet, verzekerd voor 18 euro per maand en apk gekeurd sinds donderdag.
Nog 3 maanden wachten en dan wegenbelastingvrij![]()
[ afbeelding ]
Nee, ik heb niet een volledige oldtimer verzekering genomen omdat ik toch nog wel rond de 12.000 per jaar rijd.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:10 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je allrisk hebt voor dat geld?
Thanks !quote:
Je kan ook verzekeren op basis van taxatiewaarde. Doet iedereen met oude 911-jes ed.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
...
Is niet interessant, want de onderdelen van deze wagen kosten echt geen reet....
Ik heb hem verzekerd op een dagwaarde van 3000 euro.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je kan ook verzekeren op basis van taxatiewaarde.
Doet iedereen met oude 911-jes ed.
Of dat loont voor deze Merc!?
En veel plezier met deze 230E.
Ik betaal 60 euro per jaar, WA-standaard. Mag ik 8k per jaar voor rijden.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nee, ik heb niet een volledige oldtimer verzekering genomen omdat ik toch nog wel rond de 12.000 per jaar rijd.
All riks kon wel voor rond de 25 euro maar dan wel met een eigen risico van 500 euro geloof ik.
Is niet interessant, want de onderdelen van deze wagen kosten echt geen reet....
Stilstaan is funest voor zo'n oude bak.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:58 schreef Sounddragon het volgende:
Huh ?? ding kost toch niks als ie stilstaat ??
Kan je de privé kms. niet in de Benz rijden?quote:Op donderdag 16 september 2010 18:52 schreef junkiexp het volgende:
Ik ga mijn groene W124 van hierboven waarschijnlijk wegdoen.
Er komt een leasewagen om de hoek kijken
Zijn ze in Duitsland nu echt veel goedkoper dan hier?quote:Op donderdag 16 september 2010 19:35 schreef Chooselife het volgende:
Net een W124 230e uit 1986 verkocht.
Volgende week Dld maar weer even in voor een "nieuwe". Zoek eigenlijk een W124 300e of 300d. Of een 190e 2.3 of 2.5d uit '85 of '86.
Ik betaal er gemiddeld tussen de 1800 en 2500 euro voor.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zijn ze in Duitsland nu echt veel goedkoper dan hier?
Voor een hele gave?quote:Op donderdag 16 september 2010 20:52 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik betaal er gemiddeld tussen de 1800 en 2500 euro voor.
Veel goedkoper dus.
W124 rijdt net iets comfortabeler. Maar de W201 rijdt nog steeds fenomenaal.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijft de 190 toch mooier vinden
Een hele gave kost je tussen de 2100 en 3000. Die tussen de 1600 en 2100 hebben vaak wat roest.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Voor een hele gave?
Dat moet ik onthouden.
Maar zijn er door te sloopregeling niet heel veel van dit soort Benzen gewoon vermoord?
Helemaal eens. Gewoon tijdloos.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:54 schreef Chooselife het volgende:
[..]
W124 rijdt net iets comfortabeler. Maar de W201 rijdt nog steeds fenomenaal.
Ik ben zelfs van mening dat de W124 en W201 de best geproduceerde personenauto's aller tijden zijn. Helemaal in het tijdsbeeld.
Ja, check autoscout24.de of mobile.dequote:Zijn ze in Duitsland nu echt veel goedkoper dan hier?
Doodzonde. Maar zijn ze in Dld dan intussen ook slecht te vinden? En heeft het gesloop de prijs erg opgedreven?quote:Op donderdag 16 september 2010 20:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Een hele gave kost je tussen de 2100 en 3000. Die tussen de 1600 en 2100 hebben vaak wat roest.
Dat klopt. Hebben al veel handelaren me verteld.
Zal ik eens doen. Maar ja, moet je wel invoeren. Wat kost dat ongeveer ?quote:Op donderdag 16 september 2010 20:57 schreef Kloon2009 het volgende:
[..]
Ja, check autoscout24.de of mobile.de
Met een boek moet het wel lukken. Maar heeft de W201 zwakke dingen die vaak kapot gaan?quote:Trouwens, als je nog nooit gesleuteld hebt dan zou ik wel twee keer nadenken voor ik aan een oldtimer begon. Als je het doet omdat je het zulke mooie wagens vindt, dan is het nog wel de moeite waard omdat je het geld aan onderhoud er waarschijnlijk wel voor over hebt. Maar als je het doet omdat je denkt dan lekker goedkoop te kunnen rijden dan zou ik het niet doen.
Het punt is namelijk dat je natuurlijk best een goed onderhouden exemplaar kunt kopen, maar aan oldtimers gaan de gekste dingen kapot. Je ruitenwisser motor kan het begeven, je kabels kunnen doorrotten en schakelaars begeven het. Vaak zijn dat arbeidsintensieve klusjes, voor een klusser niet duur.. maar als je het allemaal moet laten doen ben je dat snel zat.
Paar tientjes voor je kentekenbewijs en een APK keuring. BPM hoeft niet voor oldtimers. Er staan genoeg handleidingen hiervoor op internet, is goed te doen voor een particulier.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:59 schreef EchtGaaf het volgende:Zal ik eens doen. Maar ja, moet je wel invoeren. Wat kost dat ongeveer ?![]()
Ben zelf geen Mercedes kenner, meer BMW.quote:Met een boek moet het wel lukken. Maar heeft de W201 zwakke dingen die vaak kapot gaan?
Ja, de jaren gaan wel tellen natuurlijk.... Daar ontkom je niet aan.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:05 schreef Kloon2009 het volgende:
[..]
Paar tientjes voor je kentekenbewijs en een APK keuring. BPM hoeft niet voor oldtimers. Er staan genoeg handleidingen hiervoor op internet, is goed te doen voor een particulier.
[..]
Ben zelf geen Mercedes kenner, meer BMW.Verder moet je gewoon rekening houden met de algemene dingen zoals ik die noemde, die gaan voor alle oude auto's op. Op den duur breken kleine dingetjes gewoon af, worden contactjes slecht en zulk soort dingen meer. En natuurlijk roest, daar ontkom je ook haast niet aan. Zou wel echt een goeie kopen, want ook aan die exemplaren heb je waarschijnlijk nog best wat onderhoud.. laat staan als je dan ook nog al het achterstallige onderhoud moet inhalen.
Die van mij heeft tot nu toe nieuwe schijven en blokken voor nodig gehad en 1 ruitenwisser. Meer niet.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, de jaren gaan wel tellen natuurlijk.... Daar ontkom je niet aan.
Een bloedmooie, ja.....quote:Op donderdag 16 september 2010 21:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die van mij heeft tot nu toe nieuwe schijven en blokken voor nodig gehad en 1 ruitenwisser. Meer niet.
Het was natuurlijk wel een hele nette...
Ja, het is ook een apart en groot geval.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:04 schreef DS4 het volgende:
Ruitenwisser. Niet de motor. Gewoon de standaard halfjaarlijkse vervanging. 15 euro of zoiets. Monteer ik zelf. Wat overigens minder soepel gaat dan bij een normale wisser.
Sommige hebben roest, meestal zijn ze toch netjes onderhouden.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Doodzonde. Maar zijn ze in Dld dan intussen ook slecht te vinden? En heeft het gesloop de prijs erg opgedreven?
Nope, alleen 17 euro verzekering.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:58 schreef Sounddragon het volgende:
Huh ?? ding kost toch niks als ie stilstaat ??
Moah dat valt wel mee hoor denk ik.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Stilstaan is funest voor zo'n oude bak.
Ik ga waarschijnlijk een 14% auto rijden.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan je de privé kms. niet in de Benz rijden?
Stukkie goedkoper dan die verrotte bijtelling, toch?
Maar een beetje pré 1987 Benz ben je zo kwijt tegen een goede prijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |